View Full Version : post foto's van jullie (zelfgemaakte) Pedalboards
Nitefly7
27 januari 2009, 21:16
voor mijn gebruik (intonatie van instrumenten misschien niet 100%, maar close enough..) is die nauwkeurigheid erg fijn..
belangrijker nog, hij (lijkt...?) sneller te reageren dan de TU-2 of TU-12 die ik gewend ben, en is volgens mij toch net wat accurater dan die 2...
Peterson heb ik geen ervaring mee, maar wil je 'n true bypass, nauwkeurige en vooral snelle tuner, dan is de Pitchblack een waardevolle aanschaf...
en voor 't geld hoef je 't al helemaal niet te laten...!
the sure thing
27 januari 2009, 21:23
HET antwoord op AL je wensen....
http://i76.photobucket.com/albums/j39/thesurething/tuner.jpg
jero
27 januari 2009, 21:23
http://s73.photobucket.com/albums/i206/Nitefly7/Afb083-1.jpg
Was de blauwe led deel van de Dirk Hendrik mod?
Verder,
ga je de boards ook zo gebruiken, dus de Pedal Tote gestapeld op het grotere board?
the sure thing
27 januari 2009, 21:29
HET antwoord op AL je wensen....
http://i76.photobucket.com/albums/j39/thesurething/tuner.jpg Omgerekend voor EUR 116,- in je pedalboardje :)
Nitefly7
27 januari 2009, 23:09
http://s73.photobucket.com/albums/i206/Nitefly7/Afb083-1.jpg
Was de blauwe led deel van de Dirk Hendrik mod?
Verder,
blauwe led was deel van de DH-mod, had gevraagd om 'iets anders dan rood' (groen was ook goed geweest)..
ook heeft 'ie de knoppen voor die 'Fulltone' dingen vervangen (mijn tone-knop was afgebroken..)..
ik hoor nog niet zoveel verschil als ie aanstaat, maar meen wel meer 'toon' over te houden als ie uitstaat (das immers 't voordeel van TB'en..)
vibe-mode is wel handig, geen serieuze zware 'vibe', maar wel lekker i.c.m. wat drive...
i.c.m. drive + phase90 is er best wat 'warbly' Machine-gun achtige vibe-klanken uit te persen... (reden waarom ik de vibe mode had gevraagd...)
aanradertje! (vibe-mode is persoonlijk, maar TB'en zonder gekke 3DPT bovenop de doos is wel erg fijn..)!
ga je de boards ook zo gebruiken, dus de Pedal Tote gestapeld op het grotere board?
nee, dit is alleen voor thuis/opnames (dan kan ik de 535q gebruiken), off-screen heb ik nog een FV-100L + 2x FS5u die een Boss SE-70 besturen (in de fx-send/return van mijn mixer...)
live heb ik gewoon de Pedal Tote bij me, deze is zo gemaakt/gekozen dat ik met 1 handeling, met een bord dat eigenlijk nog compacter is dan 'n Pedal Train Jr. en zeker handzamer, alles effecten voor m'n neus heb die ik:
- in mijn 'grote board'-dagen 't vaakst aan had staan
- in mijn kleine-board-dagen 't meeste miste...
chorus gebruik ik niet meer zo vaak als vroeger, wissel nu af met phaser... of met gewoon 'niks'
Gain stage is low/medium-gain afgesteld meestal, combinatie met SD-9 is toch net even anders dan de OCD die ik zo fijn vond reageren.. maar GSB + SD-9 doet meer verschillende dingen die ik wil kunnen 'laten horen'..
DD-5 is gemod voor 'n fx-loop, maar stiekem zou ik 'm gewoon weer stereo willen gebruiken (met ping-pong delays...)..
Misschien dat ik D-H daar weer voor kan inzetten....
nu nog die Ottava en mijn 'andere ding' en dan ben ik klaar voor de optredens van de komende tijd (als die Catalinbread op tijd binnen is.. hoop 't maar...)
ghk123
28 januari 2009, 12:53
Hallo,
Geïnspireerd door een aantal creaties hiero , en de redelijke prijs voor een Showmaster 24, ben ik ook aan de slag gegaan om en pedalboard te maken voor het rootsrock bandje waar ik in speel. Versterking is een Mesa Blue Angel 2x10”combo met een extra 2x10” cabinet. Deze staat in de regel in de 15 watt stand, meestal bijna voluit. Clean en crunch gaat dus via de volume op de gitaar en de pedalen zijn bedoeld om de versterker te oversturen of als effect (trem en delay). De output kan naar twee versterkers geschakeld worden. Volgende project is een een leslie/vibratone waarvoor ik het originele binnenwerk heb gescored.
Hieronder een aantal foto’s en een korte uitleg:
Pedalen en route: Input->Switcher tuner of ->TS-9 die ik ook als buffer gebruik dus geen True Bypass-> DIY van een Klon Centaur->Seymour Duncan Shapeshifter->Artec Delay->Dubbele Mosfet Booster-> Switcher AB
Onder het board ligt een Artec Voeding en naar het pedalboard gaat 230V via een Powercon. Ben nooit zo blij met 230 Volt in de bierzone dus dit alles spatwaterdicht ingepakt en gesealed. Alle stekkers zijn van Neutrik en signaalbekabeling is de dunne George L. Pedalen liggen strak in het schuim.In de deksel ligt schuim en de powerkabel en kabel naar versterker, zo liggen de pedalen ook mooi strak bij vervoer
Voor rust en inspiratie alles in koningsblauw en een kleine ‘schemerlamp’ en een wisselende collectie foto’s (hier Johnny Cash en Elvis bij hun eerste ontmoeting!).
Groet
Gerben
http://i249.photobucket.com/albums/gg232/69Gerben/Pedalboard/100_9606.jpg
http://i249.photobucket.com/albums/gg232/69Gerben/Pedalboard/100_9610.jpg
http://i249.photobucket.com/albums/gg232/69Gerben/Pedalboard/100_9615.jpg
http://i249.photobucket.com/albums/gg232/69Gerben/Pedalboard/100_9622.jpg
the sure thing
28 januari 2009, 13:18
Netjes hoor! Waar is die "blauwe" aansluiting voor? Naast je 3 jacks?
guitargeek3
28 januari 2009, 13:18
So the ....
Die is strak afgewerkt!
Complimenten!
Henri H
28 januari 2009, 13:20
Hé Gerben, mooi hoor.
We moet'n maar 's een "Koekstad pedalboard meeting" gaan organiseren. ;)
Nielsje
28 januari 2009, 13:22
Blauw aansluiting = Powercon
Ziet er aardig uit, maar wat nou als je, net als de rest van dit forum, binnen een maand van pedalen wisselt? :D
En heb je die zelfbouw Klon vergeleken met het origineel?
Ik moet er ook nog eentje...
dekuif
28 januari 2009, 13:24
dat is de stroom toevoer, beter gezegd de Powercon aansluiting.
Juist, Nielsje was me net voor..
Riky
28 januari 2009, 13:37
zeer strak board ghk123!!!
the sure thing
28 januari 2009, 13:40
dat is de stroom toevoer, beter gezegd de Powercon aansluiting.
Juist, Nielsje was me net voor.. En wat heeft deze aansluiting als voordeel van bijvoorbeeld die 3pins stekkers?
Nielsje
28 januari 2009, 13:42
En wat heeft deze aansluiting als voordeel van bijvoorbeeld die 3pins stekkers?
Je kan hem er niet zomaar uitrukken. (pin indrukken, draaien, dan pas trekken)
Henri H
28 januari 2009, 13:46
Plus dat ie meer spatwaterdicht is...
HaroldA
28 januari 2009, 13:47
Je kan hem er niet zomaar uitrukken. (pin indrukken, draaien, dan pas trekken)
Maar als je 'm vergeet of als hij kapot is heb je wel een probleem. Daarom zou ik persoonlijk altijd voor de standaard euro connector kiezen.
Nitefly7
28 januari 2009, 16:40
Maar als je 'm vergeet of als hij kapot is heb je wel een probleem. Daarom zou ik persoonlijk altijd voor de standaard euro connector kiezen.
of gewoon, zoals ik, een hele bootlading aan reservekabels meenemen..
(als je ineens besluit zonder rack te spelen, heb je toch weer 2x2 kabels erbij...!)
Arjan12
28 januari 2009, 21:11
Is die Phase 90-mod (de 'R28-mod') gewoon een kwestie van één pootje van zo'n weerstand afknippen, of moet je de hele weerstand uit het bord knippen (aan beide kanten dus)?
schizo910
28 januari 2009, 21:36
Gisterenavond m'n board afgemaakt. Vandaag de laatste plugs gesoldeerd (wat een kut bout is dat) en D_H zijn patchbay erin gezet.
Nu alleen nog even de patchkabeltjes netjes weg werken, maar dat komt later.
De stekkerdoos en onespot worden t.z.t vervangen voor een Burkley Six of een PedalPower2. Maar dat komt later wel.
Onder de verhoging zit dus een patchbay die Dirk Hendrik voor me in elkaar geknutseld heeft. Er zit een extra switch op
waarmee ik dan kan kiezen om de effectsloop te gebruiken of niet. Dus als ik een keer niet over mijn eigen amp speel en
de desbetreffende amps heeft geen loop, hoef ik alleen het switchje om te zetten.
Verder is er onder die verhoging genoeg ruimte om alle gitaarsnoren in op te bergen en ligt die zooi dus nooit meer
op mijn pedalen als hij in de tas zit. Iemand nog een goed adres voor krimpkous? Zodat ik de 2 snoeren voor de FX-loop
samen kan voegen... ik haat die wirwar van snoertjes :p
Ik zal morgen bij daglicht wat betere foto's proberen te maken.
http://img152.imageshack.us/img152/9310/fxboard3pa0.jpg (http://imageshack.us)
ghk123
29 januari 2009, 00:13
Dank voor de complimenten..
Dat blauwe geval
De blauwe is dus inderdaad een powercon voor de 230Volt aanvoer. Geen eurostekker want die zit niet vast en trek je er makkelijk uit(of valt er uit zoals geregeld in de Marshall 2020 eindtrap in mijn 19” setup). Verder dus niet fijn met vocht in de buurt.
Het liefst heb ik gewoon een vast netsnoer maar ik wilde dat mooie klepje gebruiken :)
Volgens Neutrik is een powercon verbinding luchtdicht, helaas is de schroefverbinding in de plug gewoon open en bloot dus dit heb ik met een lijmpistool opgevuld.
Wat als de kabel weg, kapot of vergeten is?
1. altijd reserve van alles mee.
2. de adapter van de artec powersupply is in een minuut uit het pedalboard gehaald.
3. in alle pedalen batterijen en de adapter-pluggen zijn er zo uit.
4. en een reserve effecten bak in de vorm van een Yamaha DG Stomp mee
Genoeg noodscenarios lijkt me
Flexibiliteit en wisselen van pedalen
Tja, dan maak ik een pedaal dat wel in het schuim past:). Verder heb ik een aantal blanco schuimplaten laten snijden dus een nieuwe setup is er zo uitgesneden. Het houten board is er op voorbereid. Ik heb het jarenlang met klitteband gedaan maar vroeg of laat laat dit los van de pedalen, al dan niet met schade. Met schuim ligt het wel vast genoeg en ik vind het er strak uitzien.
Tubescreamer en een Mosfetboost/SHO voor volumeboost zijn voor mij al zo’n 10 jaar vaste waarden. De Tremelo is echt geweldig en ik zou niet weten wat hierbij in de buurt komt gezien de tapfunctie. Delay gebruik ik alleen voor een slapback in een 3-4 nummers op een avond en de True Bypass is het meest geweldige aan de Artec Delay:satisfie:. En T-Rex zou mooi zijn maar mij te duur voor mijn gebruik.
De Klon
Tja. Dit verhaal is off-topic dus als het niet in dit draatje past mag de moderator het van mij schrappen….. Ik heb nog nooit een origineel in mijn handen gehad laat staan gehoord. Het is ongeveer overdrive/distortion pedaal nummer 25 dat ik zelf gemaakt heb en nu dus een nieuw ‘smaakje’. Mijn kopie heeft hetzelfde karakter als in de Youtube clips die ik gehoord heb. Het is een dynamisch circuitje door de voeding die van 9v naar 18v wordt verhoogd: een lichte oversturing is echt met je aanslag te controleren. In mijn oren is het een mooie aanvullende EQ op een fendertype amp zoals de Blue Angel: meer mid en minder laag en sprankel.
De dubbele gainpot is een raar geval, de ene pot regelt de gain (mooi gelijkmatig), andere helft een soort Mid/laag EQ. Ik heb deze pot opgesplitst in 2 potmeters omdat het regelbereik met een standaard lin-pot te abrupt is voor de EQ. Waarschijnlijk is de custom CTS pot die Klon gebruikt een Lin en Log pot ineen. Het geheel is zo flexibeler. Ik vind het pedaaltje het beste klinken als een andere EQ met een randje.
Tot zover
Gerben
Rik van der Meulen
29 januari 2009, 16:46
@ schizo910;
Ik zie dat je een patch boxje hebt gemaakt,
wat zijn de afmetingen van de behuizing?
Fuhgawz
29 januari 2009, 17:54
Als je ook had GELEZEN had je geweten dat D_H die voor hem had gemaakt. Staat er niet één, maar twee keer in! ;) Trouwens, het lijkt mij gewoon een MXR (phase 90, blue box, etc) formaat doosje.
schizo910
29 januari 2009, 18:27
Als je ook had GELEZEN had je geweten dat D_H die voor hem had gemaakt. Staat er niet één, maar twee keer in! ;) Trouwens, het lijkt mij gewoon een MXR (phase 90, blue box, etc) formaat doosje.
Klopt als een zwerende vinger...
rickert
29 januari 2009, 18:37
Resultaat is weer prima skietz, jij kan ook echt alles he!
Dirk_Hendrik
29 januari 2009, 18:41
Klopt, Hammond 1590B. Daarbij wel prettig dat Gio z'n vraag helder had en dat ook nog eens treffend grafisch kon weergeven. Daarna was het vnl een schakelsudoku geworden.
Dirk_Hendrik
29 januari 2009, 18:45
. Waarschijnlijk is de custom CTS pot die Klon gebruikt een Lin en Log pot ineen. Het geheel is zo flexibeler. Ik vind het pedaaltje het beste klinken als een andere EQ met een randje.
De pot die Klon gebruikt is een doodgewone dubbele 100k lin. Met Mitch klonklon (voor de selectieve lezers, die ik dus niet gebouwd heb) viel het ons (mitch en ik) wel op dat de enige "lekkere" standen die waren waar de 2 pots allebij in dezelfde stand stonden.
schizo910
29 januari 2009, 18:48
Resultaat is weer prima skietz, jij kan ook echt alles he!
Nee hoor, niet alles. Ik had de hulp van D_H nodig :p
rickert
29 januari 2009, 18:49
Sja dat heet bekwaamheden uitbesteden, dat mag:D!
Dirk_Hendrik
29 januari 2009, 18:51
(vibe-mode is persoonlijk, maar TB'en zonder gekke 3DPT bovenop de doos is wel erg fijn..)!
I rest my case :dance: (Ik ben keeley niet)
Dirk_Hendrik
29 januari 2009, 18:54
Sja dat heet bekwaamheden uitbesteden, dat mag:D!
En gaf me de mogelijkheid om ook Skiets Jr eens te zien. Skiets is in andere disciplines blijkbaar zelf bekwaam genoeg. Leuk jong!
schizo910
29 januari 2009, 18:58
Hahaha, nou dat heb ik ook aardig uit weten te besteden hoor. Ik 5 minuten, mijn vrouw krap 8 maanden...
rickert
29 januari 2009, 18:59
:seriousf:
schizo910
29 januari 2009, 19:00
Tsja, dat mens was zelf te lui om de 9 maanden uit te zitten... dan mot je ook niet zeuren over mijn 5 minuten... :satisfie:
Afijn On Topic, heb vandaag weer de hele dag op het dak gestaan, misschien maak ik moregn die beloofde betere foto's... :p
Herman
30 januari 2009, 14:36
Even een vraagje tussendoor:
Ik wil graag een aansluiting in m'n board bouwen voor m'n footswitch. Nu werkt dit geloof ik niet met een gewone jack input. Als ik het goed heb is mijn FS stereo, en daar moest je andere aansluitingen voor gebruiken hoorde ik van een vriend.
Nou heb ik net even gekeken bij Conrad, maar ik kan zo niet vinden welke aansluiting dat moet wezen.. heeft een van jullie enig idee?
nielsduursma
30 januari 2009, 14:51
http://i99.photobucket.com/albums/l303/nielsd/P1290935-1.jpg
Bad monkey, RAT, Fender volumepedaal, Electro Harmonix Worm, Electro Harmonix booster, Digitech delay. En niet in beeld, maar ook nog een TC G-sharp voor nog wat effecten, galm en delay. Die wordt dan weer bestuurd met dat TC pedaal wat ervoor ligt.
Lekker makklijk en cheap in een gamma/praxis/karwei koffertje:D Neerleggen, open en spelen. De verhoging onder de delay en booster is nu nog een ouwe donald duck pocket want ik had even niks anders:D Komt ooit nog wel iets beters onder...:satisfie:
robert-gitarist
30 januari 2009, 15:02
Leuk board Niels ;)
Handig die DD's :D
Hoe bevalt jouw die EHX Worm? Laatst eens gehoord bij MP en opzich is het wel een interessante bak maar ik vond dat ie nogal vrij veel ruis gaf en nadeel vond ik dat er een aantal effecten in zitten die ik persoonlijk liever in een loop van de amp heb staan of na mijn overdrive pedalen in me effectketen, hoe ga jij daar mee om? :)
Klaasj Vaak
30 januari 2009, 15:06
Is er trouwens ook iemand die een G Lab wah pad op z'n bordje heeft zitten? Lijkt me een heel handig dingetje.
soup
30 januari 2009, 15:12
nog een ouwe donald duck pocket want ik had even niks anders:D Komt ooit nog wel iets beters onder...:satisfie:
1. Zonde van die donald duck :(
2. Donald Duck >>> All
Dus er is niks beters!!!
nielsduursma
30 januari 2009, 16:02
Leuk board Niels ;)
Handig die DD's :D
Hoe bevalt jouw die EHX Worm? Laatst eens gehoord bij MP en opzich is het wel een interessante bak maar ik vond dat ie nogal vrij veel ruis gaf en nadeel vond ik dat er een aantal effecten in zitten die ik persoonlijk liever in een loop van de amp heb staan of na mijn overdrive pedalen in me effectketen, hoe ga jij daar mee om? :)
Die worm is wel tof opzich. Ik hoor iedereen over de ruis, maar daar heb ik gek genoeg geen last van... Misschien gewoon mazzel?:D Hij bevalt mij iig goed. Ik heb zelf alles wat ik heb voor de versterkers staan. Want ik versterk alles gewoon clean en haal m'n scheurgeluid uit de bad monkey en rat. Ook m'n clean geluid trouwens, gewoon met de volumeknop op m'n gitaar.
Mitch
30 januari 2009, 17:00
De pot die Klon gebruikt is een doodgewone dubbele 100k lin. Met Mitch klonklon (voor de selectieve lezers, die ik dus niet gebouwd heb) viel het ons (mitch en ik) wel op dat de enige "lekkere" standen die waren waar de 2 pots allebei in dezelfde stand stonden.
Tegenwoordig staat de boostkant een tikkie hoger dan de drive kant en dat klinkt eigenlijk net een tikkie lekkerder, maar dat is slechts een nuance. De één een stuk hoger of lager dan de ander klinkt nergens naar.
the feable
30 januari 2009, 18:24
Is er trouwens ook iemand die een G Lab wah pad op z'n bordje heeft zitten? Lijkt me een heel handig dingetje.
Nee, maar ik kan wel zeggen dat het inderdaad erg handig is en goed werkt. Als je het echt goed wil doen haal je de switch uit je wah. Dan kan ie nooit per ongeluk uit gaan en je hebt geen slijtage of dood punt.
Ik vind het een erg goede uitvinding!
j3r03n
31 januari 2009, 01:36
Respect voor de Donald Duck en respect voor de vette collectie ;)
Ik zou zo willen ruilen (behalve de RAT, die mag je houden)
Gewoon n leuk bordje zoals het hoort :dance:
Aimé
31 januari 2009, 17:05
Bad monkey, RAT, Fender volumepedaal, Electro Harmonix Worm, Electro Harmonix booster, Digitech delay. En niet in beeld, maar ook nog een TC G-sharp voor nog wat effecten, galm en delay. Die wordt dan weer bestuurd met dat TC pedaal wat ervoor ligt.
Lekker makklijk en cheap in een gamma/praxis/karwei koffertje:D Neerleggen, open en spelen. De verhoging onder de delay en booster is nu nog een ouwe donald duck pocket want ik had even niks anders:D Komt ooit nog wel iets beters onder...:satisfie:
Vertel eens wat over die Fender fuzz/wah? Is ie handig te gebruiken, met dat schuivend gedeelte? En kan ie gevoed worden met een onespot of?
robert-gitarist
31 januari 2009, 17:22
Vertel eens wat over die Fender fuzz/wah? Is ie handig te gebruiken, met dat schuivend gedeelte? En kan ie gevoed worden met een onespot of?
Fender volumepedaal
:satisfie: tienfuckingtekens
jero
31 januari 2009, 18:59
Ik heb er een besteld bij Thomann, omdat ik al een tijdje wilde gaan downsizen en niet zo kapot ben van het Pedaltrain concept. Als het goed is komt de Pedal Tote deze week binnen, ben benieuwd :)
Inmiddels de Pedal Tote binnen, mooi board, maar tot mijn spijt past de voodoolab pedal power er niet onder. Daar zou Gator wat mij betreft best iets opener in mogen zijn.
Ik heb een dermate ingewikkelde voedingsbehoefte (9v, 18v, 24v, center plus) dat ik er met een one-spot oplossing niet ga komen. Ik stuur hem dus terug. Als iemand interesse heeft om hem van me over te nemen, kan dat ook natuurlijk, dan even PM.
Ash ketchum
31 januari 2009, 20:24
Een pic van me pedalboard, nu met vers gespoten crybaby
http://i429.photobucket.com/albums/qq14/asch82/Afb015.jpg
Hilltree
31 januari 2009, 20:54
Altijd gevaarlijk , zo'n stekkerblok.
Er zal maar wat invallen tijdens optreden enz.
Kun je beter een kwartslag draaien.
hugo123
31 januari 2009, 20:59
Dat slaat natuurlijk nergens op, als jij een bierglas op je board laat vallen, ben je ten eerste dom, en ten tweede gaat dat in je pedalen zitten en dus komt er als nog kortsluiting...
Ash ketchum
31 januari 2009, 21:05
Tja, nooit over nagedacht. Aan de andere kant speel ik al een aantal jaren met deze pedalboard zonder noemenswaardige brokken. Hooguit dat er iemand eens over de kabels is gestruikeld
reneding
31 januari 2009, 21:06
die wah gespoten ziet er wel heel sjiek uit, mooi gedaan
Ash ketchum
31 januari 2009, 21:11
die wah gespoten ziet er wel heel sjiek uit, mooi gedaan
Thanks, ik heb er nog een topic (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=119197) over het hele proces. Als inspiratie de pedalen van RMC gebruikt.
robert-gitarist
31 januari 2009, 21:17
Dat slaat natuurlijk nergens op, als jij een bierglas op je board laat vallen, ben je ten eerste dom, en ten tweede gaat dat in je pedalen zitten en dus komt er als nog kortsluiting...
Dit antwoord slaat nergens op ;)
JIJ hoeft ook geen bierglas op je board te laten vallen maar wat dacht je van het publiek? Zat leipo's die met bier richting podium lopen te smijten ;)
Overigens, je kunt ook per ongeluk een glas om laten vallen ver je board of per ongeluk om ver schoppen. Alles kan gebeuren maar goed, je kunt niet overal rekening mee houden. Ik heb wel eens gezien bij Tom Morello dat hij pedalen afplakt met folie (doorzichtig folie) bij zijn EQ pedaal maar dat was geloof ik voor de hygiëne, dat had geloof ik niet met bier oid. te maken.
Ik zou dat stekkerblok mooi laten zitten zo, als je op podium kijkt zie je ook overal en nergens stekkerblokken liggen waar ook van alles mee kwaad kan.
Hilltree
31 januari 2009, 21:19
Dat valt nog te bezien , of het stopcontact is tot het randje dan gevuld ,of heeft alleen maar wat spetters meegekregen.
Tis maar wat je wilt ;)
Mooie wah overigens.
Ash ketchum
31 januari 2009, 21:20
Dit antwoord slaat nergens op ;)
JIJ hoeft ook geen bierglas op je board te laten vallen maar wat dacht je van het publiek? Zat leipo's die met bier richting podium lopen te smijten ;)
Overigens, je kunt ook per ongeluk een glas om laten vallen ver je board of per ongeluk om ver schoppen. Alles kan gebeuren maar goed, je kunt niet overal rekening mee houden. Ik heb wel eens gezien bij Tom Morello dat hij pedalen afplakt met folie (doorzichtig folie) bij zijn EQ pedaal maar dat was geloof ik voor de hygiëne, dat had geloof ik niet met bier oid. te maken.
Ik zou dat stekkerblok mooi laten zitten zo, als je op podium kijkt zie je ook overal en nergens stekkerblokken liggen waar ook van alles mee kwaad kan.
Thanks, zoals eerder gezegd, na jaren optreden nooit problemen mee ondervonden.
Henri H
31 januari 2009, 22:00
Het hoeft maar één keertje mis te gaan .....
Ash ketchum
31 januari 2009, 22:15
Het hoeft maar één keertje mis te gaan .....
Tja, dat kan je ook elke keer denken als je de straat oversteekt of in de auto stapt of met de vliegtuig gaat reizen.........
Henri H
31 januari 2009, 23:03
Dit (je pedalboard met 230 stekkers bedoel ik dan) heb je zelf in de hand.
HET vliegtuig, de straat oversteken e.d. zijn de vaste gevaren.
Alhoewel HET vliegtuig één v.d. veiligste manieren van vervoer is.
Trouwens, als je de straat oversteekt heb je geen 230 V stekker voor je liggen normaal gesproken.
Beetje flauw natuurlijk, ik bedoel eigenlijk gewoon te zeggen: Als je gevaar KUNT uitsluiten ben je dom als je het niet doet.
Nielsje
31 januari 2009, 23:17
Een pic van me pedalboard, nu met vers gespoten crybaby
http://i429.photobucket.com/albums/qq14/asch82/Afb015.jpg
Ik zie dat je dat stekkerblok slechts gebruikt voor een onespot. Je jezelf een hoop ruimte besparen door de onespot gewoon met klitteband op het board te zetten, en dan aan je kabel een platte contrastekker monteren. Heb ik ook onder m'n pedaltrain, werkt prima!
Klaasj Vaak
1 februari 2009, 00:26
Ik wil 'm sowieso niet op m'n bord hebben. Naast dat het ruimte in beslag neemt, scheelt het je ook een hoop lengte. Dat stuk lengte van de voeding plus de stekkerdoos is vaak verdomd handig weet ik uit ervaring.
Nielsje
1 februari 2009, 00:29
Ik wil 'm sowieso niet op m'n bord hebben. Naast dat het ruimte in beslag neemt, scheelt het je ook een hoop lengte. Dat stuk lengte van de voeding plus de stekkerdoos is vaak verdomd handig weet ik uit ervaring.
Hoe bedoel je dat? Jij hebt toch ook een pedaltrain? Kan je toch prima een one spot achtige onder hangen zonder dat je 'nuttige' ruimte kwijt raakt?
Klaasj Vaak
1 februari 2009, 00:34
Yep, ik heb ook een Pedaltrain. Nou is het in mijn geval een wat slecht voorbeeld, gezien er bij mij al een Fuel Tank onder hangt, maar ook als dat niet zo was zou ik geen stekkerdoos onder m'n bord hangen. Dat extra stuk kabel van de one spots, waar ik er ook twee van gebruik, heb ik qua lengte vaak genoeg gewoon echt nodig. Te vaak meegemaakt dat de prik in de muur op een kutplek zit, waar je maar nauwelijks bij kan met de stekker van je stekkerdoos. Aan de Fuel Tank heb ik ook een extra lang stroomsnoer.
shredneck
1 februari 2009, 01:49
@ Ash Ketchum:
Oei, je board herinnert me aan mijn oude board waar in "the heat of the moment" een fijn glas bier over heen ging. Ik zou NOOIT een open stekkerblok op mijn board monteren, er zijn zat betere oplossingen te bedenken.
Ash ketchum
1 februari 2009, 10:00
@ Nielsje;
Het stekkerblok wordt ook vaak gebruikt om de netsnoer van me amp in te pluggen. Een contrastekker zou idd een goede oplossing zijn, ik kon ze tijdens het bouwen alleen niet zo snel vinden bij de gamma.
@ iedereen;
Ik heb overigens nog gekeken en het stekkerblok is voorzien van een "beveiliging". Er zitten kleine lipjes onder de gaten van het contact, deze worden opzij geschoven als er een stekker in gaat, dus het is wel spatwater-proof.
Daarnaast speel ik nooit op plekken waar lomp wordt gedaan met drank. Ik speel namelijk alleen maar in de kerk, in een gospelband en in het begeleidingscombo van een gospelkoor. Uit ervaring weet ik dat ze daar alleen maar flesjes water drinken. Kopjes koffie/thee worden in een aparte ruimte gedronken.
Bij de bouw ging ik uit van een gereedschapskoffertje, dus qua afmetingen leek me dit wel de handigste oplossing. Het snoertje van de onespot leek mij te fragiel om direct in het stopcontact gebruiken .
Niettemin worden jullie waarschuwingen niet in de wind geslagen en zal ik een andere oplossing moeten bedenken. Iemand nog goede ideeën, ik zit wel met beperkte afmetingen van het koffertje waarin het board wordt vervoerd.
Weet iemand waar je contrastekkers kunt krijgen? Bij de gamma hadden ze die namelijk niet. (De gamma zit bij mij aan het einde van de straat, vandaar die verwijzing.)
Klaasj Vaak
1 februari 2009, 10:57
Pas maar op, straks wordt er nog gemorst met wijwater!
Henri H
1 februari 2009, 11:06
Ik heb een contrastekker bij de elektro specialist gekocht.
Maar dat is een winkel die al zeker 20 jaar hier in de stad zit en nogal een beetje een typisch zaakje is.
Maar volgens mij heeft de Gamma toch ook wel van die ronde contrastekkers?
Die nemen volgens mij ook minder ruimte in dan zo'n stekkerblok.
Nadeel is wel weer dat die ronde weer extra ruimte om je stekker laat.
Kijk eens bij de Handyman o.i.d.
Nielsje
1 februari 2009, 12:55
Een handyman achtige winkel heeft ze wel, gamma heeft inderdaad geen platte contrastekker. Maar dat is wel vaker zo, de échte doe het zelver, kan niets met de Gamma...
Er zijn wel meer van dat soort zaakjes die ze hebben, maar of die bij een landelijke keten horen...
stratman1976
1 februari 2009, 13:42
Zo, een update van mijn pedalboard:
http://i422.photobucket.com/albums/pp305/stratman1976/Pedalboard010209.jpg
De T-rex twister is erbij gekomen, wat een vet pedaal is dat. kost ook wat, maar dan heb je ook wat.
Ik wacht nog op de echobox van subdecay, die komt tussen de dejavibe en de dd3. Die 2 verschuiven dan naar rechts. Alles met george L gepatched, dat gele snoer gaat nog weg en er komt nog een klein stekkerbalkje van 3 stuks rechtsboven in de hoek met de adapter van de holy grail en een 1spot.
Het wordt als volgt geschakeld:
Setup tsl100:
gitaar -> tuner - ultimate octave - mudhoney - J&H - Muff - decimator - Amp
Loop send -> twister - dejavibe -(echobox) - dd3 - holy grail -> Loop return
Setup AC15cc1:
gitaar -> tuner - ultimate octave - mudhoney - J&H - Muff - decimator - twister - dejavibe -(echobox) - dd3 - holy grail -> amp
Aan de achterkant van het board komen nog 4 in/uitgangen:
input gitaar, output amp, loop send en loop return. Als ik mijn vox gebruikt, sluit ik de loop kort met een patchkabel. Dat was toch de makkelijkste oplossing i.p.v schakelkasten die allemaal net niet deden wat ik wilde.
Nielsje
1 februari 2009, 13:56
...echobox van subdecay.....
Vet! Besteld in de VS, of ergens geprobeerd? Ik ben zo benieuwd naar dat ding. Fatsoenlijke afmetingen, modulatie, en volgens mij best goed. Concurrentie van de MMDLX? Ben benieuwd..
the feable
1 februari 2009, 13:59
Zo, een update van mijn pedalboard:
http://i422.photobucket.com/albums/pp305/stratman1976/Pedalboard010209.jpg
De T-rex twister is erbij gekomen, wat een vet pedaal is dat. kost ook wat, maar dan heb je ook wat.
Kun je wat meer vertellen over de Twister? Kun je er veel verschillende modulatie sounds uithalen? Ook Chorus en Phaser sounds naast de Flanger?Ook extreme sounds?
Negative K3 fan
1 februari 2009, 16:53
gebruik je die hyde (op de J&H) vaak? voor high gain, of voor wat anders, want ik neem aan dat die jcm2000 al genoeg distortion aan boord heeft.
fuchs
1 februari 2009, 18:10
Ik zie dat je dat stekkerblok slechts gebruikt voor een onespot. Je jezelf een hoop ruimte besparen door de onespot gewoon met klitteband op het board te zetten, en dan aan je kabel een platte contrastekker monteren. Heb ik ook onder m'n pedaltrain, werkt prima!
@Nielsje
Heb je hier een foto van? Ik ken nl alleen van die ronde contrastekkers.
Rewind
1 februari 2009, 18:12
Een handyman achtige winkel heeft ze wel, gamma heeft inderdaad geen platte contrastekker. Maar dat is wel vaker zo, de échte doe het zelver, kan niets met de Gamma...
Er zijn wel meer van dat soort zaakjes die ze hebben, maar of die bij een landelijke keten horen...
Ik heb ze vroeger verkocht, maar mij is toen altijd verteld dat deze contrastekkers verboden waren in nederland, omdat ze niet aan een bepaalde norm voldoen. Wij importeerden ze altijd uit duitsland. Vandaar dat ze ze niet bij Gamma hebben.
Nielsje
1 februari 2009, 18:16
@Nielsje
Heb je hier een foto van? Ik ken nl alleen van die ronde contrastekkers.
Hier vind je een foto van Dude's oude bord: klik (http://www.gitaarnet.nl/forum/showpost.php?p=1925190&postcount=183)
Van m'n eigen bord moet ik nog foto's van onderen maken, doe ik als 'ie volledig strak is. Bij www.handyman.nl kan je ze ook vinden.
stratman1976
2 februari 2009, 00:08
Vet! Besteld in de VS, of ergens geprobeerd? Ik ben zo benieuwd naar dat ding. Fatsoenlijke afmetingen, modulatie, en volgens mij best goed. Concurrentie van de MMDLX? Ben benieuwd..
Nee, helaas nergens geprobeerd, want je kan 'em nergens krijgen. Ik hem besteld in Engeland, maar door de NAMM is ie niet op voorraad en die gast van subdecay maakt die pedalen ergens vanuit z'n garage schijnt het.
Ik denk dat ie misschien wel iets veelzijdiger is dan de mmdl, omdat je zowel rate als depth kan instellen voor de modulatie en je kan volgens mij ook meer feedback krijgen voordat ie gaat oscilleren. Die mmdlx is volgens mij wel iets helderder. Blijft natuurlijk een kwestie van smaak...
Gekocht op de gok, zie wel of ie bevalt! Ben er erg benieuwd naar, ik zal wel een review posten als ik hem binnen heb
stratman1976
2 februari 2009, 00:12
Kun je wat meer vertellen over de Twister? Kun je er veel verschillende modulatie sounds uithalen? Ook Chorus en Phaser sounds naast de Flanger?Ook extreme sounds?
Binnenkort zet ik een review van de twister hier, maar in het kort:
modus voor chorus en flanger, diepte, snelheid, toon en volume in te stellen en voor het flanger gedeelte ook nog regeneration.
Voor beide modussen kan je ook nog kiezen tussen light & heavy
light chorus & flanger: een subtiele modulatie
heavy: de chorus is met predelay en dieper in te stellen, de flanger gaat veel extremer, zeg maar RATM and beyond. Je kan hier echt veel verschillende modulatiesounds uit krijgen.
stratman1976
2 februari 2009, 00:16
gebruik je die hyde (op de J&H) vaak? voor high gain, of voor wat anders, want ik neem aan dat die jcm2000 al genoeg distortion aan boord heeft.
Ja, best vaak, omdat die veel transparanter is, het lijkt wel of er een mix van je cleane signaal doorheen zit. Dit klinkt erg lekker als je riffjes van losse noten speelt op de lagere snaren, komt dan erg goed door. Wat ik wel vind, is dat als je hem op "optreed volumeniveau" hebt staan, je dan wel hoog uit moet halen omdat ie een schel boventoontje heeft. Ik heb hem dus ter aanvulling en meer voor thuis dan voor optredens, dan gebruik ik de gain van mijn amp die erg lekker klinky (vooral als ie hard staat). Heb je hem zelf ook?
Joey Handsome
2 februari 2009, 08:46
Ik denk dat ie misschien wel iets veelzijdiger is dan de mmdl, omdat je zowel rate als depth kan instellen voor de modulatie en je kan volgens mij ook meer feedback krijgen voordat ie gaat oscilleren. Die mmdlx is volgens mij wel iets helderder. Blijft natuurlijk een kwestie van smaak...
Gekocht op de gok, zie wel of ie bevalt! Ben er erg benieuwd naar, ik zal wel een review posten als ik hem binnen heb
Je kunt bij de nieuwe MMDLX XO de rate en depth ook instellen voor de modulatie.
Negative K3 fan
2 februari 2009, 11:14
Ja, best vaak, omdat die veel transparanter is, het lijkt wel of er een mix van je cleane signaal doorheen zit. Dit klinkt erg lekker als je riffjes van losse noten speelt op de lagere snaren, komt dan erg goed door. Wat ik wel vind, is dat als je hem op "optreed volumeniveau" hebt staan, je dan wel hoog uit moet halen omdat ie een schel boventoontje heeft. Ik heb hem dus ter aanvulling en meer voor thuis dan voor optredens, dan gebruik ik de gain van mijn amp die erg lekker klinky (vooral als ie hard staat). Heb je hem zelf ook?
ik heb een aantal jaren terug de J&H gehad, oude versie. Laatst in de gitaarwinkel de losse hyde geprobeerd en er kwam toch wel een redelijk heftige distortion uit... ik vraag me alleen af hoe bruikbaar die is. Ik mis in mijn setup namelijk af en toe het echte high gain werk (vooral voor thuis).
zeiler
3 februari 2009, 09:39
sprak onlangs met een vriend van me, en die had een Behringerpedaal, om de boel eens uit te proberen ;)... Was alleen beetje gecrashed... :p
http://i3.photobucket.com/albums/y81/spectre261/1_416695368l.jpg
en dan los je het maar zo op, met een bel :D ;)!
Rik van der Meulen
3 februari 2009, 14:41
Boutique hoor! :chicken:
RobertoL
3 februari 2009, 18:46
en dan los je het maar zo op, met een bel :D ;)!
Hoe doe je dat? Blijft de bel haken als je hem aandrukt? Als je namelijk gewoon een bel indrukt, gaat ie weer terug, anders blijft hij rinkelen.
Het is natuurlijk wel een gaaf idee.
zeiler
3 februari 2009, 19:04
Hoe doe je dat? Blijft de bel haken als je hem aandrukt? Als je namelijk gewoon een bel indrukt, gaat ie weer terug, anders blijft hij rinkelen.
Het is natuurlijk wel een gaaf idee.
daar vraag je me wat :) hij zei een bel, maar je zou meer moeten denken aan een lichtknopje ofzo :D
ik vraag het eens na ;)!
Albert houwaart
3 februari 2009, 19:38
hee gasten ik wil ook ff n fototje van mn plankie laten zien
maar ik zie maar niet hoe ik hier n foto bij kan plaatsen
ja sorry
ik kom hier niet zo heel veel
grtz appie x
FruscianteFan
3 februari 2009, 19:39
Het is natuurlijk wel een gaaf idee.Bij 99% van de effectpedalen komt de switch ook weer terug omhoog als je hem loslaat. Toch?
reneding
3 februari 2009, 19:43
hee gasten ik wil ook ff n fototje van mn plankie laten zien
maar ik zie maar niet hoe ik hier n foto bij kan plaatsen
ja sorry
ik kom hier niet zo heel veel
grtz appie x
gewoon je foto uploaden op het net, imageshack ofzoiets heet dat bijvoorbeeld, en vervolgens als je je reactie verstuurd op het plaatje met de berg en zonnetje klikken en dan de link (waar je hem hebt gehost dus) invullen
B_2_the_a
3 februari 2009, 19:43
Behringer werkt zelf ook alleen met moment switches, boss/ibanez/enkele andere volgens mij ook...
Mitch
3 februari 2009, 23:32
Kan het een beetje on topic blijven?
Appie, over hoe je foto's moet uploaden kun je naar de algemene FAQ (link bovenaan het forum) en er is ook een topic over in het subforum Algemeen.
Hellsbellsnl
5 februari 2009, 14:38
http://i3.photobucket.com/albums/y81/spectre261/1_416695368l.jpg
Dat knopje kopen, aansluiten, arbeidstijd e.d. is nog duurder dan een nieuw pedaaltje.
Maar......het ziet er wel stoer uit........DING........DONG
JeroenSchaaf
5 februari 2009, 14:53
Ik heb net weer een Showmaster 24 case bestelt! voor het linker pedalboard! ( eerst even geprobeerd of het past ) Alles paste behalve de fulltone. Dus die verkocht en daar een Mi Audio Blues Pro voor gehaald!
http://img5.imageshack.us/img5/8554/dsc1028ve2.jpg
Het zat eerst in deze loodzware!
http://img380.imageshack.us/img380/1652/dsc0787kz9.jpg
Luke-wannabe
5 februari 2009, 14:56
Waarom heb je 2 pedalboards Joene?
Negative K3 fan
5 februari 2009, 15:14
en waarvoor gebruik je (al) die verschillende drive pedalen?
TimmU
5 februari 2009, 15:16
Veel drivepedalen zijn goed!!!
JeroenSchaaf
5 februari 2009, 15:43
Waarom heb je 2 pedalboards Joene?
Eigenlijk omdat het kan ;). De ene is wat breder inzet baar als de andere!
En omdat ik pedalen leuk vind!
en waarvoor gebruik je (al) die verschillende drive pedalen?
Voor verschillende soorten drives :D Ik gebruik meerdere soorten geluiden!
Veel drivepedalen zijn goed!!!
Yeah! :)
Diggerz
5 februari 2009, 16:38
ziet er goed uit jeroen!
Peter-J
5 februari 2009, 16:56
Nice board Joene. :)
Waar heb je de patchkabels gehaald, ik ben er namelijk ook naar opzoek. ;)
JeroenSchaaf
5 februari 2009, 17:22
ziet er goed uit jeroen!
Thanks!
Nice board Joene. :)
Waar heb je de patchkabels gehaald, ik ben er namelijk ook naar opzoek. ;)
Ehmm ze zijn hier overal te koop, Westerhaven, Tonika!
Ze zijn van Klotz , kosten 6,90 per 2 van 30 cm!
Heibel
5 februari 2009, 17:27
Hoe bevalt jouw die EHX Worm?
Ik heb 'm toevallig ook. Ik heb in eerste instantie zitten rommelen met die ruis. Die is er wel, maar te omzeilen. Ik had een 12v adapter liggen en die aangesloten. Weg ruis, maar wel iets minder diepte in de effecten voor mijn gevoel. Uiteindelijk heb ik 'm met de originele 24v adapter in de effectloop gezet en dat klinkt goed. Vóór de pre-amp kan The worm zeker op standje Tremolo behoorlijk sissen. In de loop heb ik er geen last van, althans het stoort niet, zeker niet in een band situatie. Ik heb de mijne wel gemod. Ik heb er een wet-dry mix pot opgezet, zodoende heb ik nog iets meer mogelijkheden (Uni-vibe, chorus en flanger- achtige geluiden). Sommige effecten zouden van mij wellicht iets zwaarder mogen zijn wat betreft diepte, maar al met al een muzikaal pedaal.
En natuurlijk een plaatje van mijn hobbybordje, dat kan verbeterd worden..
http://www.mijnalbum.nl/Foto-BRLL4UVY.jpg
"The worm", Cool Cat Drive, Crybaby, Boss os-2 (wordt een Cool Cat Fuzz)
mzzl
hugo123
5 februari 2009, 18:11
Hoe is die CC drive?
Peter-J
5 februari 2009, 20:59
Thanks!
Ehmm ze zijn hier overal te koop, Westerhaven, Tonika!
Ze zijn van Klotz , kosten 6,90 per 2 van 30 cm!
Hmm, dat wordt lastig, ik woon in de buurt van Rotterdam. :s
Ik heb ze online nog niet gevonden.
MarkV
5 februari 2009, 22:20
Hmm, dat wordt lastig, ik woon in de buurt van Rotterdam. :s
Ik heb ze online nog niet gevonden.
Klotz kan je o.a. bij Max guitars in Den Haag krijgen: http://www.maxguitarstore.com/store/index.php?categoryID=151&PHPSESSID=71d70f7f9eed2002bb1dce06f610f093
Heibel
6 februari 2009, 11:41
Hoe is die CC drive?
Tot nu toe ben ik erg tevreden. Hij gaat van een hele lichte crunch tot een zware marshall achtige drive. Er zit een goede volume boost in en heeft een 'brede' sound..Ik wil binnenkort kijken voor de CC Fuzz,die schijnt ook heel behoorlijk te zijn. Ze zijn True Bypass en stevig behuisd. Voor het geld is het echt een bang for your buck...
Cheers
Mike McCready
6 februari 2009, 13:31
Ik heb net weer een Showmaster 24 case bestelt! voor het linker pedalboard! ( eerst even geprobeerd of het past ) Alles paste behalve de fulltone. Dus die verkocht en daar een Mi Audio Blues Pro voor gehaald!
http://img5.imageshack.us/img5/8554/dsc1028ve2.jpg
Zo op het oog lijkt die case bijna net zo groot als de Showmaster 48, ietsje kleiner maar. Weet je ongeveer wat het verschil is?
TimmU
6 februari 2009, 13:39
Zo op het oog lijkt die case bijna net zo groot als de Showmaster 48, ietsje kleiner maar. Weet je ongeveer wat het verschil is?
nee, die is echt wel langer ofzo. 2 bosspedalen, een rocktron pedaal, een big muff pi en een EHX LPB-1, en een tuner staan er bij mij op de eerste rij!
Nielsje
6 februari 2009, 13:41
@ Joene,
hoe heb je dat nou gedaan? Heb je twee dezelfde cases, maar voor elk board het andere deel gebruikt (bodem/deksel), en dan ook nog eens omgedraaid (voor/achter)?
JeroenSchaaf
6 februari 2009, 13:44
Het verschil is ind ongeveer 2 boss pedalen! en heel wat kilo's!
@ Joene,
hoe heb je dat nou gedaan? Heb je twee dezelfde cases, maar voor elk board het andere deel gebruikt (bodem/deksel), en dan ook nog eens omgedraaid (voor/achter)?
Ik heb er op dit moment 1 en heb de deksel even gebruikt om te kijken of het wel past. Het past zoals je ziet. dus heb ik er nog 1 bij besteld! als het goed is die volgende week binnen!
TimmU
6 februari 2009, 13:50
Zwaar is ie zeker! Binnenkort komt er ook een showmaster24 voor mij, voor mn funkrockbandje. Daarin komt het nog nader te beantwoorden PM'etje van Skiets( Er lukt nu even niks, dat weet joene ook , ik moet volgende week verhuizen dus ik zit ff krap in de muntjes) . CE-2 , LPB-1 en een Fulldrive2.
JeroenSchaaf
6 februari 2009, 13:53
Zwaar is ie zeker! Binnenkort komt er ook een showmaster24 voor mij, voor mn funkrockbandje. Daarin komt het nog nader te beantwoorden PM'etje van Skiets( Er lukt nu even niks, dat weet joene ook , ik moet volgende week verhuizen dus ik zit ff krap in de muntjes) . CE-2 , LPB-1 en een Fulldrive2.
Die je daar maar 3 pedalen in Timbo?
Of kommen er nog meer bij!
Lekker he meerdere pedalboards!
DeiDRagonas
6 februari 2009, 15:27
Speciaal voor de pisnichten die vonden dat me pedalen scheef stonden!:D
http://img5.imageshack.us/img5/372/pedalboardroyvx8.jpg
schizo910
6 februari 2009, 15:40
't Is is nog steeds een zooitje :seriousf:
Hellsbellsnl
6 februari 2009, 16:00
Speciaal voor de pisnichten die vonden dat me pedalen scheef stonden!:D:D
Wat boeit het nou?
Scheve kutten pissen ook :crazyhappy:
schizo910
6 februari 2009, 16:14
Beter dan dit krijg ik ze niet met die klote camera hier op mijn werkplek...
http://img516.imageshack.us/img516/8774/boardskietsrv2.jpg (http://imageshack.us)
Riky
6 februari 2009, 16:40
erg strak Schizo!!
Peter-J
6 februari 2009, 16:59
Klotz kan je o.a. bij Max guitars in Den Haag krijgen: http://www.maxguitarstore.com/store/index.php?categoryID=151&PHPSESSID=71d70f7f9eed2002bb1dce06f610f093
Ja, maar de kabels waar wij het over hadden hebben ze hier niet. :s
JeroenSchaaf
6 februari 2009, 18:33
Hey peter, westerhaven heeft ook een webshop kun je daaro gewoon bestellen!
Mitch
6 februari 2009, 18:45
Speciaal voor de pisnichten die vonden dat me pedalen scheef stonden!:D
http://img5.imageshack.us/img5/372/pedalboardroyvx8.jpg
En nu wachten op de zeikerds die gaan vallen over het feit dat je je plankje niet zwart hebt geverfd :D
Beter dan dit krijg ik ze niet met die klote camera hier op mijn werkplek...
http://img516.imageshack.us/img516/8774/boardskietsrv2.jpg
Heel mooi, goed doordacht, praktisch...very nice.
JeroenSchaaf
6 februari 2009, 18:48
@ Mitch,
Die plank word nog zwart! ;) ik kan binnen kort die pedalcase nog even aan!
Als het eenmaal zwart is dan valt de rotzooi ook minder op!
Marshallover
6 februari 2009, 18:59
Die Custom Overdrive staat anders ook nog aardig scheef hoor! ;-)
Angel
6 februari 2009, 21:21
De bedrading is nog niet zoals hij hoort te zijn, maar om te starten al klaar:
http://i289.photobucket.com/albums/ll206/Averechts/IMGP0082.jpg
Hier met de amp Dr.Z Carmen Ghia & Silvermachine erbij:
http://i289.photobucket.com/albums/ll206/Averechts/IMGP0085-1.jpg
Rewind
6 februari 2009, 21:24
Oeh, dat is een mooi setje! :crazyhappy:
schizo910
6 februari 2009, 21:25
Heel mooi, goed doordacht, praktisch...very nice.
Thanks man!
DaTa
7 februari 2009, 07:10
Mijn nieuwe creatie voor deze maand:blast:[
http://i215.photobucket.com/albums/cc137/DaTa1981/pedalboard2009.jpg
DaTa
7 februari 2009, 07:26
[QUOTE=Angel;1946977]De bedrading is nog niet zoals hij hoort te zijn, maar om te starten al klaar:
WOW te gekke setup, Hoe bevalt de Vector. Ben zelf nog op zoek naar een goede looper.
Greetz
DaTa
Angel
7 februari 2009, 07:51
WOW te gekke setup, Hoe bevalt de Vector. Ben zelf nog op zoek naar een goede looper.
Greetz
DaTa
Die vector is super goed, super stil en ontzettend veel mogelijkheden.
Joey Handsome
7 februari 2009, 12:44
Sjonge jonge jonge. Al die EHX pedalen hier, daar word je toch helemaal gek van.hartstikke groot, onhandig, lomp, en het klinkt nou ook niet echt te gek. Ik raad jullie aan om bijvoorbeeld alleen nog maar d pedalen van Behringer en Boss te gebruiken, instant tone, niet te groot en te gekke sound!
Il_Falco
7 februari 2009, 13:07
Sjonge jonge jonge. Al die EHX pedalen hier, daar word je toch helemaal gek van.hartstikke groot, onhandig, lomp, en het klinkt nou ook niet echt te gek. Ik raad jullie aan om bijvoorbeeld alleen nog maar d pedalen van Behringer en Boss te gebruiken, instant tone, niet te groot en te gekke sound!
heb je ze nog allemaal op een rij? :seriousf:
reneding
7 februari 2009, 13:51
haha grapjas
up-guitarman
7 februari 2009, 14:17
EHX is lomp en groot ja. Al eens zo'n Big Muff opengedaan? Je moet bijna gaan zoeken om de printplaat terug te vinden !!! :D
Maar ze maken imo wel een aantal zéér goeie pedalen: Holy Grail, Small Stone, ... Wel veel speciallekes ook, je moet ervan houden...
Joey Handsome
7 februari 2009, 16:02
heb je ze nog allemaal op een rij? :seriousf:
Op dat moment lag ik nog lekker te slapen, Timmu en Hoofd waren het.
Ik kan niet anders zeggen dan dat ik erg tevree ben over mijn EHX collectie. :ok:
tom123
8 februari 2009, 20:33
[QUOTE=Angel;1946977]De bedrading is nog niet zoals hij hoort te zijn, maar om te starten al klaar:
Greetz
DaTa
De looper (vector) is toch een pedaal om all je pedalen mee te besturen?
of heb ik het nou mis.
Ik heb wel vaker van een looper gehoord maar nooit echt afgevraagd wat het is.
Henri H
8 februari 2009, 21:46
De looper (vector) is toch een pedaal om all je pedalen mee te besturen?
of heb ik het nou mis.
Ik heb wel vaker van een looper gehoordt maar nooit echt afgevraagd (!!) wat het is.Daar hebben ze Google voor uitgevonden.
DeiDRagonas
10 februari 2009, 14:35
Zo.. Eindelijk eens tijd om wat uitgebreider te zijn. Bij Joene thuis afgelopen keer had ik daar geen tijd voor/zin in.
Bij deze even een voor en na foto.. De volgorde is hetzelfde gebleven, alleen is de Whammy erbij gekomen. Ik wilde graag een Micro Pog, maar tijdens het testen bleek de Whammy echt duizend maal creatiever, wat een geniale geluiden haal je daar uit zeg!
Volgorde is dus: Dunlop Crybaby, DS-1, Ts-9, Whammy, MXR overdrive en boost, EHX Electric Mistress flanger/chorus, Line6 delay (daarna in stereo naar een Fender BJ en Marshall AVT50). De zwarte schakelaars zijn ervoor om de boost op de amps te bedienen.
De Whammy staat express tussen de overdrives aangesloten om nog flexibeler te zijn. Soms klinkt een overdrive na de Whammy heel leuk, maar soms ook heeeel erg niet leuk (!) waar een overdrive ervoor weer hele geinige resultaten opleverd.
De ondergrond word nog zwart gemaakt, waarna al die kabeltjes ook direct veel minder opvallen.
VOOR:
http://i136.photobucket.com/albums/q195/DeiDragona6/Sprokkel2015.jpg
NA:
http://i136.photobucket.com/albums/q195/DeiDragona6/pedalboardroyvx8.jpg
Grt Roy!
Lexvandoef
10 februari 2009, 15:17
Dat kan rechter Roy ;)
Nou, dan voor het eerst in een lange tijd hier mijn pedalboard :).
Nog niet af, er komt nog een flanger bij en dan gaat alle bekabeling ook weer op de schop, maar voorlopig ga ik dit zo gebruiken:
http://i172.photobucket.com/albums/w23/lexvandoef/DSC02174Medium.jpg
Ohja, volgorde:
send HOOK -> DT-10 -> MicroVibe -> Delay -> HWA Husky Boost -> return HOOK
Nielsje
10 februari 2009, 15:21
Goh, beetje voorspelbaar lex :D
Ik zal binnenkort ook weer een foto van m'n board plaatsen, als die Lederen leernicht die bij mij in de band speelt eens een keertje dat stuk snoer meeneemt zodat ik nieuwe kabels kan maken!
:cheerup:
Lexvandoef
10 februari 2009, 15:22
Wat is er nou weer voorspelbaar Niels? :???:
Anyway, ik ga volgende week die kabel voor je mee nemen! :soinnocent:
ibanez260
10 februari 2009, 16:49
Ik heb net mijn nieuwe speelgoed in een koffer verwerkt!
http://members.home.nl/kuif/hughes1.jpg
tis mss een domme vraag, waar waar dient dat bord voor?
waar zijn dan je effecten?
Nitefly7
10 februari 2009, 18:40
tis mss een domme vraag, waar waar dient dat bord voor?
waar zijn dan je effecten?
het is het 'Z-board' van Hughes & Kettner; bedoeld om de koning van de modelling amps aan te sturen; de Zentera... of z'n kleinere broertje de Zenamp..
het hele board dient ervoor om alle ingebouwde effecten (binnen een preset aan/uit) van de amps te schakelen, presets te switchen en volume en wah-wah te regelen..
Dude
10 februari 2009, 19:06
Dat kan rechter Roy ;)
Nog niet af, er komt nog een flanger bij en dan gaat alle bekabeling ook weer op de schop, maar voorlopig ga ik dit zo gebruiken:
Ohja, volgorde:
alleen door die footswitch wil ik al een hook....
super bordje zeg... alles wat je nodig hebt ! te gek !
Mitch
10 februari 2009, 19:34
Alleen dat pedaal rechts onderin lijkt me niks :seriousf:
Dude
10 februari 2009, 19:51
eikel............
Mitch
10 februari 2009, 19:59
Ik ben Sjors niet :stop:
http://www.geocities.com/sjors_van_cup_a_soup/gallery10.jpg
Lexvandoef
10 februari 2009, 21:11
Tss heb ik eindelijk een pedalboard, is het weer niet goed Mitch :seriousf:.
En thnx Dude!
Mitch
10 februari 2009, 21:20
Nee leuk compact boardje hoor Lex!
TimmU
10 februari 2009, 22:30
http://i206.photobucket.com/albums/bb251/timmuguitar/DSC_2335.jpg
Pedalboard zoals ie nu is!
Onder andere : TC Electronics novamodulator, Vox Satchurator e.d.. Gevoed door onespots en nodige adapters, en sennheiser draadloos komt ie in. Klotz 5 meter, of tasker 12 meter uit. Wah mist nog .
Valoosj
11 februari 2009, 00:14
Dat kan rechter Roy ;)
Ohja, volgorde:
Niet jaloers worden wanneer Nielsje zijn vibe meeneemt he :D
Luke-wannabe
11 februari 2009, 00:26
Dat kan rechter Roy ;)
Ohja, volgorde:
Hoe kom jij nou opeens weer aan die super vette pedalen...! Nice. Wat is dat voor delay en boost?
Ziet er een beetje als een TGP bordje uit. Allemaal wazige pedaaltjes die je niet herkend, maar er wel heel duur uit zien.
JimiDylan
11 februari 2009, 00:53
Onder andere : TC Electronics novamodulator, Vox Satchurator e.d.. Gevoed door onespots en nodige adapters, en sennheiser draadloos komt ie in. Klotz 5 meter, of tasker 12 meter uit. Wah mist nog .
Cool! Hoe bevalt die Red Repeat?
edje kadetje
11 februari 2009, 08:19
Wah mist nog .
/off topic mode = on
In het nederlands zeggen we dan 'Wah ontbreekt nog'. Of 'Ik mis nog een Wah'. Wat er nu staat is een anglicisme. In het Engels zeg je namelijk wel 'a wah is missing'.
/off topic mode = off
almarvk
11 februari 2009, 08:42
@Timmu: kom je nog wel bij de achterste rij pedalen aangezien die lager liggen dan bijv. de muff??
paulbekkers
11 februari 2009, 08:52
Dat kan rechter Roy ;)
Ohja, volgorde:
Met aparte boosts op elk kanaal van je Hook, heb je dan nóg een losse boost nodig?
Lexvandoef
11 februari 2009, 09:05
Hoe kom jij nou opeens weer aan die super vette pedalen...! Nice. Wat is dat voor delay en boost?
Ziet er een beetje als een TGP bordje uit. Allemaal wazige pedaaltjes die je niet herkend, maar er wel heel duur uit zien.
Haha thnx! Ik moet je trouwens wel teleurstellen, het is geen fancy-ass boetiek shit ofzo, die delay is een (door iemand anders gebouwde) zelffbouw Rebote 2.0 delay en die boost is een Speeddemon Hot Wire Audio Husky Boost (Fulltone Fatboost verbetering).
Joey Handsome
11 februari 2009, 10:00
@Timmu: kom je nog wel bij de achterste rij pedalen aangezien die lager liggen dan bijv. de muff??
Die Big Muff staat er alleen maar voor de show. Ten eerste was ie al kapot toen hij hem kocht, ten tweede houdt hij helemaal niet van het geluid.
JeroenSchaaf
11 februari 2009, 10:04
Dat kan rechter Roy ;)
Ohja, volgorde:
Ziet er goed uit man!
Kan nog wel voller ;)
Luke-wannabe
11 februari 2009, 10:27
Haha thnx! Ik moet je trouwens wel teleurstellen, het is geen fancy-ass boetiek shit ofzo, die delay is een (door iemand anders gebouwde) zelffbouw Rebote 2.0 delay en die boost is een Speeddemon Hot Wire Audio Husky Boost (Fulltone Fatboost verbetering).
Ziet er wel nice uit, Lexie!
almarvk
11 februari 2009, 10:41
Die Big Muff staat er alleen maar voor de show. Ten eerste was ie al kapot toen hij hem kocht, ten tweede houdt hij helemaal niet van het geluid.
Dan is het helemaal handig dat die daar geplaatst is. :D Het lampje brand echter wel op de foto.
Lexvandoef
11 februari 2009, 10:59
Met aparte boosts op elk kanaal van je Hook, heb je dan nóg een losse boost nodig?
Op het cleane kanaal niet, maar op de overdrive kanalen komt er meer gain en hoog bij ipv veel extra volume bij de eigen boosts van de HOOK, daar vind ik het wel handig om een extra cleane boost te hebben voor de solo's die er echt uit moeten springen. :)
Ik gebruik op de OD kanalen de boosts van de HOOK ook meer als kanaal 2+ en 3+ voor net wat meer gain en aggresiviteit.
@Leon, thnx!
TimmU
11 februari 2009, 14:57
Geen punt, gaat allemaal makkelijk, geen probleem!
Ik heb hem zondag maar gebruikt soms, kan je wel wat leuks mee moet ik zeggen.
@ Jimi Dylan ; Red Repeat bevalt erg goed. Goeie sound, klinkt allemaal wel mooi. Toch is het jammer dat ie niet stereo is , zeker omdat die NovaMod dat wel is.Ach, misschien koop ik nog wel een novadelay .
Joey Handsome
11 februari 2009, 14:58
Maar hij is kapot dude?
rickert
11 februari 2009, 15:00
Dat kan rechter Roy ;)
Ohja, volgorde:
Mooi boardje, jammer van de pedalen:D
Geintjuh!
Lexvandoef
11 februari 2009, 15:24
Mooi boardje, jammer van de pedalen:D
Geintjuh!
Moet wel he, met zo'n ex-Rick board ;).
fuchs
11 februari 2009, 16:58
Sorry even off topic:
Naar aanleiding van de platte contrastekker-discussie een paar pagina's terug: Ik zag bij Ma's Service een verlengsnoer liggen met een platte contrastekker, aan de andere kant van het snoer zat een platte stekker, zonder aarde. Kan ik deze gebruiken of is het mogelijk om hier de stekker af te halen en er een andere op te zetten?
Henri H
11 februari 2009, 17:14
Sorry even off topic:
Naar aanleiding van de platte contrastekker-discussie een paar pagina's terug: Ik zag bij Ma's Service een verlengsnoer liggen met een platte contrastekker, aan de andere kant van het snoer zat een platte stekker, zonder aarde. Kan ik deze gebruiken of is het mogelijk om hier de stekker af te halen en er een andere op te zetten?Beide kan maar de contrastekker heeft geen randaarde dus het heeft geen zin om hier een stekker met randaarde aan te zetten.
arcane
11 februari 2009, 20:39
eindelijk is het dan zover, want dat gezeul en gepruts met die pedalen werd ik toch echt beu.
http://i492.photobucket.com/albums/rr284/_arcane_/guitar%20shizzle/P110209_200501.jpg
http://i492.photobucket.com/albums/rr284/_arcane_/guitar%20shizzle/P110209_2005.jpg
Wat er allemaal in zit:
Wireless ontvanger > tuner > wah > bad monkey > Metalzone > Bass hyperdrive +
Switch van de amp.
Gevoed door een Big John.
Het bord wordt gebruikt voor beide bands waar ik in speel.
In Fangor speel ik basgitaar en in Bleifrei speel ik gitaar.
Niet alle pedalen worden dus gebruikt in een band.
voor Fangor gebruik ik: wireless, power, metalzone (ja met een bas klinkt ie wel goed;)) , hyperdrive en de tuner
Voor Bleifrei gebruik ik: wireless, power, tuner, wah, monkey en de footswitch
Voor bleifrei vond ik de metalzone echt niet geschikt, leuk voor thuis, maar voor in de band viel het ding altijd enorm tegen. Tegenwoordig speel ik echter ook vaak op een tele in de band, en ik ga komende zaterdag toch maar eens wat proberen met de metalzone, wie weet klinkt ie daarmee wel wat beter, want de tele mist soms wel wat ballen voor de muziek die we maken. Voor sommige nummers moet ik toch echt mijn gitaar met hums erbij pakken. wie weet is dat dan overbodig met de metalzone. Ik laat het jullie wel weten hier;)
Noctiis
11 februari 2009, 21:34
Vette board Arcane, erg vet! :)
j3r03n
11 februari 2009, 22:43
http://i492.photobucket.com/albums/rr284/_arcane_/guitar%20shizzle/P110209_200501.jpg
Leuk board! Leuk opgelost om je bas- en gitaarpedalen te combineren ;)
Welke versterker(s) gebruik je?
arcane
11 februari 2009, 23:17
voor bas: Een Hartke HA2500 amp met een 2*10" warwick cab. (Cab is eigenlijk een combo, maar de amp zelf is helaas defect geraakt).
Voor gitaar:
Thuis: Hughes & kettner Attax 100 (oudere model, met blauwe stof zeg maar), Marshall Valvestate 8040
Repetities en gigs: Fame VSH2-100 (is exact dezelfde amp als een London City bulldog, met net een andere look), aangesloten op een Behringer cab met Jensen speakers (nog van voor de Bugera era;))
Bernardduur
12 februari 2009, 00:54
De Hyperdrive is geniaal! Voor de afgelopen bassist mocht ik hem reviewen en ik moet toegeven, ze hebben een lekker pedaal ervan gemaakt!
j3r03n
13 februari 2009, 22:18
Nog eens een update:
http://i369.photobucket.com/albums/oo135/jeroenbriels/Pedalboard1.jpg
Alles is nu gevoed met één 1Spot (drive én delay). Het ruist een beetje, maar de ruis van mijn slecht geaarde gitaar is erger :dontgeti:
De delay zit gewoon in de chain, omdat ik toch overdrive/distortion uit de J&H haal :)
Mukkez
14 februari 2009, 16:02
Update !
http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/02/14/1234623309-970.jpg (http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/1308069.html)
http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/02/14/1234623361-830.jpg (http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/1308070.html)
- Draadloos eruit gemikt, daar zit nu het opbergvakje voor kabels etc.
- Nieuwe pedalen erbij,
- Ietwat netter gemaakt.
Luke-wannabe
14 februari 2009, 16:22
Wat is dat voor case? Ziet er mooi uit!
j3r03n
15 februari 2009, 14:48
Wat is dat voor case? Ziet er mooi uit!
Tegen niemand zeggen: het is een UPC-535 (http://www.staggmusic.com/products/products_detail.php?langue=uk&catid=186&oneid=687) hardcase van Stagg:sssh:
http://www.sesisikmuzik.com/img/urun/stagg_upc424.jpg
soup
15 februari 2009, 14:55
Nog eens een update:
Alles is nu gevoed met één 1Spot (drive én delay). Het ruist een beetje, maar de ruis van mijn slecht geaarde gitaar is erger :dontgeti:
De delay zit gewoon in de chain, omdat ik toch overdrive/distortion uit de J&H haal :)
Wat doe je met zo'n octaver?
Ken het effect wel maar zou het niet gebruiken.
j3r03n
15 februari 2009, 15:11
Wat doe je met zo'n octaver?
Ken het effect wel maar zou het niet gebruiken.
Tja, die heb ik voornamelijk gekocht omdat ik ooit superfan van CKY (http://www.myspace.com/cky)was. Die gebruiken dat in elk nummer. The Kooks gebruiken het ook op hun nieuwe album voor een paar solotjes. Ik gebruik m zelf idd niet veel, maar ik doe m ook zeker niet weg:cooler:
robert-gitarist
15 februari 2009, 15:35
Leuk board Jeroen, eenvoudig maar lekker!
Met z'n octaver kun je juist hartstikke veel doen! Ik heb dan ook niet voor niets een Whammy :D Ik gebruik het pedaal uiteraad veel voor RATM nummers maar toch ook wel voor andere stijlen/band :) Leuk om mee te klooien.
Opdatumpje:
http://img.photobucket.com/albums/v375/kadettman/Board1-1.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v375/kadettman/Board2-1.jpg
Nieuw op mijn board, de Ibanez TS-9 (oudje uit +/- 81/82) en de Ibanez DFL Flanger. De Boss Flanger is er dus af, die ligt even in een BCB koffer met wat ander spul en de DFL ga ik nu gebruiken. Extreem dingetje! Als je er een kan vinden en je houd van veelzijdig en wat klooien, absoluut kopen! Alleen de layout is al super tof :D
Ik ben nu opzich redelijk te vreden, wil nog wel een keer een Showmaster 48 case omdat ik daar meer ruimte in heb en hoogte en ik wil tzt. een voeding kopen. Denk zelf de Fuel Tank van T-Rex). En de Tremelo van Behringer gaat er nog eens af en komt een TR-2 van Boss voor terug of misschien een Pulsar van EHX.
Verder heb ik de mouth tube/talk box ook weer aan de praat gekregen en die staat nu naast m'n board:
http://img.photobucket.com/albums/v375/kadettman/Board3-1.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v375/kadettman/Board4-1.jpg
j3r03n
15 februari 2009, 16:07
Leuk board Jeroen, eenvoudig maar lekker!
http://img.photobucket.com/albums/v375/kadettman/Board1-1.jpg
Thnx! Meer heb ik momenteel niet nodig. Met de Vox-footswitch kan ik namelijk ook nog reverb en tremolo aan/uitzetten :)
Jij hebt trouwens ook een mooi board zeg. Zo'n Vox Wah wil ik ook nog eens. Alleen die Behringer vloekt een beetje bij de rest idd ;) Ik vraag me echt af hoe je een board zo mooi volgebouwd krijgt:dontgeti: Is dit trouwens een Showmaster 24?
B_2_the_a
15 februari 2009, 16:11
Het lijkt me een warwick kistje :)
j3r03n
15 februari 2009, 16:18
Het lijkt me een warwick kistje :)
Haha, Jeroen schaam je. Dit kan nooit een Showmaster zijn, want die zijn schuin... Nouja, is t n Warwick?
B_2_the_a
15 februari 2009, 16:19
Haha, Jeroen schaam je. Dit kan nooit een Showmaster zijn, want die zijn schuin... Nouja, is t n Warwick?
90 % zeker
robert-gitarist
15 februari 2009, 16:23
Bedankt Jeroen :)
Het is inderdaad een Warwick case ;) Wel de grootste maat en zonder die ingebouwde voeding etc. Ik heb deze gekocht met flinke korting bij MP (demo model, maar is als nieuw!) en zelf verhogingen etc erin gemaakt. toch nog niet helemaal te vreden, kan allemaal nog wat strakker worden afgewerkt maar voor nu is het mooi genoeg ;) (in de Showmaster wil ik o.a. een looper hebben voor de modulatie effecten en een voeding, fuel tank). De Behringer vloekt inderdaad nogal haha :D maar doet wat die doen moet en voor 19 euro heb ik er een hoop plezier van gehad al. De TR-2 van Boss is net wat veelzijdiger etc. De pulsar lijkt me ook wel wat maar die zou ik eerst eens moeten testen.
Ik zie trouwens behoorlijk wat lege plekken op je board, staan er nog meer pedalen in de planning?
j3r03n
15 februari 2009, 16:31
Ik zie trouwens behoorlijk wat lege plekken op je board, staan er nog meer pedalen in de planning?
Mwa: Ik heb nog een Ibanez TS7 en een Danelectro Daddy-O hier liggen maar de gebruik ik zelden. Misschien komt er een chorusje of iets anders modulatie-achtigs aan, maar das niet echt nodig. Ik gebruik de case ook om mijn kabels e.d. in op te bergen, vandaar.
Henri H
15 februari 2009, 20:46
.....
in de Showmaster wil ik o.a. een looper hebben voor de modulatie effecten en een voeding, fuel tank
.....Robert, jou amp heeft toch geen FX loop?
Je board ziet er mooi uit met al die felle kleurtjes en de indeling is ook superstrak met die patchkabeltjes e.d.
Waarom zou je een Showmaster 48 willen? Dit is toch groot zat?
Ennuh, als die TS9 gaat vervelen ben ik de eerste die hem van je mag overnemen toch? Ah, toe nou. ;)
hole
15 februari 2009, 21:06
Nog eens een update:
Ik heb sinds dit weekend ook die Alpine MusicSafe pluggen. Voor het geld geen betere te krijgen (ik heb er veel geprobeerd)! Aanrader voor iedereen.
rickert
15 februari 2009, 22:14
Jup, tot ik geld heb voor op maat gemaakte werken ze prima voor de concerten enzo!
robert-gitarist
15 februari 2009, 22:55
Robert, jou amp heeft toch geen FX loop?
Je board ziet er mooi uit met al die felle kleurtjes en de indeling is ook superstrak met die patchkabeltjes e.d.
Waarom zou je een Showmaster 48 willen? Dit is toch groot zat?
Ennuh, als die TS9 gaat vervelen ben ik de eerste die hem van je mag overnemen toch? Ah, toe nou. ;)
Klopt, mijn amp is super basic maar een looppedaal he ;) dus de modulatie pedalen die nu achteraan staan kan ik dan makkelijker bedienen als ik een looppedaaltje heb liggen tussen mijn TS en Whammy in zeg maar ;)
Bedankt voor het compliment :):ok: de patchkabels ben ik nog niet helemaal over uit. Enerzijds vind ik hier en daar die lompe chrome pluggen lelijk en anderzijds, het functioneerd prima zo en George L's zijn nogal duur (wel het geld waard overigens want het zijn echt goede kabels en pluggen).
Showmaster is nét iets groter en aangezien hier alles redelijk hutje mutje staat...en daarbij, bij een Showmaster kan ik meer de hoogte in bouwen (de bovenste pedalen) en daar kan ik vervolgens onder een Fuel tank leggen en afwerken.
Die TS-9...hehe die gaat never nooit meer weg ;) bevalt me super goed maar mocht er ooit iets gebeuren dat ie weg moet oid. dan ben je de eerste ;)
soup
15 februari 2009, 22:57
Ik heb hier al enkele post gezien waar de delay in de FX-loop wordt gestoken.
Waarom is dit?
robert-gitarist
15 februari 2009, 23:18
Komt het effect beter tot zijn recht ;)
Als je hem voor de gain van de versterker zet (dus deze wijze: gitaar-->delay-->versterker) dan krijg je een grote brei herrie en komt het effect (de echo etc) niet tot zijn recht. Gebruik de zoekfunctie even, daar staat alels tot de puntjes toe beschreven.
Mitch
15 februari 2009, 23:33
Da's wel heel kort door de bocht robert ;) Bij amps met wat meer gain en afhankelijk van de klankkleur van zowel de amp als de delay kan het lelijk worden of juist lekker klinken.
robert-gitarist
15 februari 2009, 23:44
Maar het antwoord op zijn vraag zit er wel in, waarom het gedaan word ;)
En inderdaad, type/merk pedaal en versterker maken ook nog een hoop verschil.
Henri H
15 februari 2009, 23:45
Het schijnt dat analoge delays het ook wel goed doen voor de preamp.
Tenminste dat vertelde een gitaarbouwer in Rijssen (ondertussen Hengelo?) me eens.
Maar volgens mij ben je toch beter af als je hem via de FX loop gooit.
Ik heb het idee dat het geluid minder verstrooid (oftewel een brei) wordt.
Het blijft natuurlijk een persoonlijke kwestie.
robert-gitarist
15 februari 2009, 23:48
Ik heb geen idee of dat zo is Henri, ik heb de ervaring met delay's voor de preamp dat het een grote brei vormde zoals je al aangeeft.
Btw, deze week nog keer tijd om wat aftespreken? Ook mbt. tot de GT/OD ;) :D (of kun je er nog geen afstand van doen hehe ;) )
Henri H
16 februari 2009, 23:36
Kleine update omdat de WH10 weer terug is van weggeweest.
Hij is dus gerepareerd, heeft een TB mod en de barst in het kunststof is vakkundig verstevigd met een metalen plaatje.
Mijn dank is groot D_H. :)
Ook gebruik ik nog steeds een aparte adapter voor de ENGL Z12 omdat er anders een irritante brom ontstaat.
Alles kan er precies in en dat zijn een multikabel, 3 adapters, gitaarsnoer, 2x korte signaalkabel voor de FX loop en een midikabeltje,
De pedalen zitten met klitteband van de Hema vast en ik kan het bord op z'n kop houden en ermee schudden maar de pedalen vallen er niet af.
Het weegt wel wat (ik denk rond de 20 kilo) maar het is een relatief klein en goed hanteerbaar formaat.
http://img17.imageshack.us/img17/7380/p1020760lp3.jpg
http://img147.imageshack.us/img147/4047/p1020761lz3.jpg
http://img17.imageshack.us/img17/8421/p1020762ia0.jpg
http://img147.imageshack.us/img147/2862/p1020765tm3.jpg
robert-gitarist
16 februari 2009, 23:38
Ziet er netjes uit Henri! :) Mooi weg gewerkt allemaal, klasse!
Is het probleem met de brom nu volledig opgelost of..?
interessander
16 februari 2009, 23:40
Vreemd die brom in de Z12, ik had hem (letterlijk deze in dit geval) altijd aan een onespot hangen zonder problemen....
Henri H
16 februari 2009, 23:46
Vreemd die brom in de Z12, ik had hem (letterlijk deze in dit geval) altijd aan een onespot hangen zonder problemen....
Op de één of andere manier stoort de OneSpot i.c.m. een CryBaby en/of een WH10 en wellicht nog een paar andere pedalen.
Ook de combinatie Marshall buizenbak (en evt. andere amps etc.) en OneSpot is bij mij verdacht geworden ondertussen.
De brom is dus weg dankzij de aparte adapter voor de Z12.
robert-gitarist
16 februari 2009, 23:48
Mooi dat het opgelost is nu! :) Sommige adaptors zijn nogal gevoelig voor wah pedalen, misschien dat dat uiteindelijk dan toch het probleem is geweest?
Btw, pm nog gehad?
interessander
16 februari 2009, 23:49
Hmm, gebruik zelf de onespot nog steeds voor de phantom voeding van mijn midimate, gaat prima. Dit is echter wel mijn tweede onespot, de eerste deed erg vreemd....hij zorgde ervoor dat al mijn pedalen afwisselend wel en dan weer geen stroom kregen.
Henri H
16 februari 2009, 23:55
Ja, ik had in het recente verleden m'n BOSS FC-50 en de WH10 via de phantom voeding van de Replifex aan 1 Roland adapter hangen zonder problemen.
Blijkbaar heeft een FC50 geen "storende" aarde zoals een professioneel pedalboard bouwer me vertelde in een emailtje.
Edit: hier het hele verhaal: ;)
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=119313
jero
17 februari 2009, 20:12
Toch weer een kleine update:
- Dual Drive vervangen door Timmy, minder compressie
- Empress er weer af, Tremolessence er weer op, toch geen behoefte aan tap tempo tremolo
- Probender er weer op, fuzz is toch wel erg lekker :)
http://img.photobucket.com/albums/v508/jvv/Pedalboard/20090217nycpedalboard3.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v508/jvv/Pedalboard/20090217nycpedalboard4.jpg
Jan Buurman
17 februari 2009, 20:24
Lekker exotisch boardje!!!!!!! Daar hou ik wel van...
Nielsje
17 februari 2009, 20:47
*spritz.......*
mooie collectie hoor!
TimmU
17 februari 2009, 21:15
lekker tgp boardje man. Ik moet en zal ook snel eens een timmy pedaaltje hebben, dan koop ik er gelijk een t-shirt bij!!
jero
17 februari 2009, 21:37
t-shirt? :dontgeti:
robzilla
18 februari 2009, 05:47
http://images.southparkstudios.com/media/images/404/404_timmy.gif
Fenndangoband
18 februari 2009, 23:23
Zonet een plankje gemaakt... misschien niet zo perfect afgewerkt maar wel functioneel.
Gaat van gitaar--> Artec Tuner (cheapo maar het doet zijn ding uitstekend)--> Crybaby --> EH POG --> RM Voodoo Vibe --> EH Small Stone --> EH Electric Mistress --> Mesa Boogie DC5
De Boost (EH LPB2) gaat rechtstreeks naar effectloop van de amp.
Als overdrive gebruik ik die van de amp... rauw, rechtdoor, no nonsene overdrive... wat heeft een mens meer nodig? :rockon:.
Buiten de POG en de Electric Mistress wordt alles gevoed door die Artec Power Brick waar ik persoonlijk zeer tevreden over ben. Heb eens alle pedalen aan aparte adaptors gehangen om de proef op de som te nemen en ik heb niet onmiddellijk een merkbaar veschil gehoord qua toonverlies.
http://i458.photobucket.com/albums/qq309/Fenndangoband/pedal002.jpg
Riky
18 februari 2009, 23:26
gave pedalen Fenndangoband!
Joey Handsome
18 februari 2009, 23:40
Cool board indeed.
pannekoek
19 februari 2009, 17:43
ik ga morgen een pedalboard bouwen
dit komt erop in die volgorde:
boss ns-2 (noise supressor)
rmc 2 wah
line 6 pod x3 live (4 cable method)
boss rc-20xl loop station
en een footswitch van mn marshall jvm410h
heel misschien ook nog een draadloos systeem maar daar ben ik nog niet zeker van hoe ik dat moet monteren
verder ook nog een stekkerdoos en de nodige adapters uiteraard.
morgen 2 grote planken multiplex halen en wat klitteband, iemand anders nog tips
ik zal zo ff een fototje plaatsen hoe het er nu allemaal bij ligt en hoe het moet gaan komen
edit: zo ligt het nu: hopelijk lukt het monteren morgen. ik heb namelijk 2 linkerhanden.
http://img24.imageshack.us/img24/2923/p1010001om7.jpg (http://imageshack.us)
http://img24.imageshack.us/img24/p1010001om7.jpg/1/w800.png (http://g.imageshack.us/img24/p1010001om7.jpg/1/)
iemand nog tips voor m'n board die redelijk groot word? (70x50x15)
ik heb even doosjes gebruikt als 2de verdieping, ik zal daar een houten 2de verdieping van maken waaronder de stekkerdoos/adapters/kabels etc liggen
Henri H
19 februari 2009, 20:03
....
.....Dat lijkt erg op één van mijn pedalboards (http://img527.imageshack.us/img527/6512/p1020391pk9.jpg) met een GT-8 als basis, ook een JVM footswitch en een Crybaby.
Zit er in de POD geen (goeie) noise suppressor?
In de GT-8 wel!
Is een showmaster 48 niet een eenvoudigere oplossing?
Het enige is misschien de diepte (dus niet de hoogte!), die is maar 380 mm.
Misschien is het mogelijk om de JVM footswitch en de RC20 gedeeltelijk boven de POD te laten komen waardoor je dus ruimte wint in de diepte.
Dat heb ik ook gedaan destijds.
http://www.licht-geluid.nl/shop/BVModules/SmartView/ZoomImageFramer.aspx?image=afbeeldingen/hld7402_detail1.jpg&stage=1
Rewind
19 februari 2009, 20:05
Het zou helemaal de shit zijn als je dan een uitklapverdieping a la viskoffers/gereedschapskoffer maakt!! :D
VanBiLL.com
19 februari 2009, 20:09
ik ga morgen een pedalboard bouwen
dit komt erop in die volgorde:
boss ns-2 (noise supressor)
rmc 2 wah
line 6 pod x3 live (4 cable method)
boss rc-20xl loop station
en een footswitch van mn marshall jvm410h
heel misschien ook nog een draadloos systeem maar daar ben ik nog niet zeker van hoe ik dat moet monteren
verder ook nog een stekkerdoos en de nodige adapters uiteraard.
morgen 2 grote planken multiplex halen en wat klitteband, iemand anders nog tips
ik zal zo ff een fototje plaatsen hoe het er nu allemaal bij ligt en hoe het moet gaan komen
edit: zo ligt het nu: hopelijk lukt het monteren morgen. ik heb namelijk 2 linkerhanden.
http://img24.imageshack.us/img24/2923/p1010001om7.jpg (http://imageshack.us)
http://img24.imageshack.us/img24/p1010001om7.jpg/1/w800.png (http://g.imageshack.us/img24/p1010001om7.jpg/1/)
ik heb even doosjes gebruikt als 2de verdieping, ik zal daar een houten 2de verdieping van maken waaronder de stekkerdoos/adapters/kabels etc liggen
He koek...
Waarom stuur je de midi kanalen van je JVM niet met de Pod, dat scheelt je de channel switcher van de JVM op je board. Andere gitarist bij ons in de band doet dit ook, alleen met een Boss GT-8 maar daar worden door de patches de kanalen op de JVM gestuurd. Just a tought...
Verder mooi spul heb je, vooral de RMC wah...
pannekoek
19 februari 2009, 20:09
Dat lijkt erg op één van mijn pedalboards (http://img527.imageshack.us/img527/6512/p1020391pk9.jpg) met een GT-8 als basis, ook een JVM footswitch en een Crybaby.
Zit er in de POD geen (goeie) noise suppressor?
In de GT-8 wel!
Is een showmaster 48 niet een eenvoudigere oplossing?
Het enige is misschien de diepte (dus niet de hoogte!), die is maar 380 mm.
Misschien is het mogelijk om de JVM footswitch en de RC20 gedeeltelijk boven de POD te laten komen waardoor je dus ruimte wint in de diepte.
Dat heb ik ook gedaan destijds.
http://www.licht-geluid.nl/shop/BVModules/SmartView/ZoomImageFramer.aspx?image=afbeeldingen/hld7402_detail1.jpg&stage=1
in m'n pod zit een goede noise-supressor maar ik heb deze er nog extra bijgezet om extra ruis van m'n draadloos systeem weg te halen. het werkt echt perfect, nauwlijks tonesuck, maar wanneer ik niet speel ruist ie als een gek, heb ik dus opgelost met een pedaaltje.
ik ben bang dat een showmaster case er voorlopig nog niet in zit..... ik ben volledig blut en het moet dus erg goedkoop blijven. ik ga morgen met m'n pa naar de gamma om daar een paar multiplex platen te halen en wat bekleding, iemand een idee? of moet ik verf gebruiken? of iemand nog een volledig ander vet idee?
ik zat zelf te denken aan een board van multiplex die bekleed is met traanplaat vinyl. voor de looks hehe ^^
rudolfb
19 februari 2009, 20:18
Ik heb even een klein vraagje, ben zelf bezig met een bord te maken.
De pedalen zet ik erop met behulp van klittenband.
Maar mijn Crybaby staat op 4 hoge pootjes dus ik vroeg me af hoe ik dan moet oplossen met het klitten band? Iemand enig idee?
Henri H
19 februari 2009, 20:18
Het zou helemaal de shit zijn als je dan een uitklapverdieping a la viskoffers/gereedschapskoffer maakt!! :D
Zioets?: http://www.gitaarnet.nl/forum/showpost.php?p=1607752&postcount=4529
He koek...
Waarom stuur je de midi kanalen van je JVM niet met de Pod, dat scheelt je de channel switcher van de JVM op je board. Andere gitarist bij ons in de band doet dit ook, alleen met een Boss GT-8 maar daar worden door de patches de kanalen op de JVM gestuurd. Just a tought...
Verder mooi spul heb je, vooral de RMC wah...Dat zij je destijds ook tegen mij. :)
in m'n pod zit een goede noise-supressor maar ik heb deze er nog extra bijgezet om extra ruis van m'n draadloos systeem weg te halen. het werkt echt perfect, nauwlijks tonesuck, maar wanneer ik niet speel ruist ie als een gek, heb ik dus opgelost met een pedaaltje.
ik ben bang dat een showmaster case er voorlopig nog niet in zit..... ik ben volledig blut en het moet dus erg goedkoop blijven. ik ga morgen met m'n pa naar de gamma om daar een paar multiplex platen te halen en wat bekleding, iemand een idee? of moet ik verf gebruiken? of iemand nog een volledig ander vet idee?
ik zat zelf te denken aan een board van multiplex die bekleed is met traanplaat vinyl. voor de looks hehe ^^
En die ruis komt hoofdzakelijk van je draadloos af?
Ik zou dat spul direct weer wegdoen.
Als je zelf gaat bouwen kom je al met al ook aardig in de buurt van een Showmaster hoor. Spijkertje zus, schroefje hier, paar scharniertjes misschien, etc.
Henri H
19 februari 2009, 20:25
Ik heb even een klein vraagje, ben zelf bezig met een bord te maken.
De pedalen zet ik erop met behulp van klittenband.
Maar mijn Crybaby staat op 4 hoge pootjes dus ik vroeg me af hoe ik dan moet oplossen met het klitten band? Iemand enig idee?Dit heb ik pas geleden ook bij de kop gehad (toevallig :)).
Ik heb de rubbertjes eraf gehaald en heb er van die stukjes zelfklevend vilt, wat je zelf op maat kunt knippen, onder geplakt (van de Hema).
Dit zit nog 's weer met de schroefjes van de rubbertjes vastgeschroefd en daaroverheen heb ik klitteband van de Hema geplakt.
de schroefjes zitten a.h.w. verzonken in het (stugge) vilt.
Dit blijft prima zitten tot nu toe.
pannekoek
19 februari 2009, 20:45
He koek...
ik loop er inderdaad mee te kloten, en heb mijn pod inmiddels aangesloten met de 4 kabel methode maar ik heb echt geen flauw idee hoe ik dat moet doen...
ik wil het zeg maar zo instellen:
channel A) marshall clean channel met een delay, chorus, reverb etc.
channel B) high gain rythm sound
channel C) high gain lead sound
channel D) marshall od2 sheurkanaal, (geen extra effecten via mn pod, eventueel alleen equilizer)
maar ik weet niet hoe ik dit moet instellen, channel a b en c heb ik nu goed afgesteld omdat dat slechts op het cleane kanaal is.
Dat zij je destijds ook tegen mij. :)
En die ruis komt hoofdzakelijk van je draadloos af?
Ik zou dat spul direct weer wegdoen.
Als je zelf gaat bouwen kom je al met al ook aardig in de buurt van een Showmaster hoor. Spijkertje zus, schroefje hier, paar scharniertjes misschien, etc.
ruis komt inderdaad alleen van mijn draadloos af, perfect geluid, helaas wel een ruis. door dat pedaaltje is het probleem opgelost en werkt ie perfect. zonde dus om weg te doen.
Henri H
19 februari 2009, 21:43
Het programmeren van een geluid onder één van de patches van de POD doe je door de knop "footswitch/midi" (linksboven op de JVM) 2x in te drukken (hij gaat dan knipperen.
Als je vervolgens op een knop van je pod drukt is het geluid op die patch ingesteld.
Als je meer info over de 4CM wilt hebben moet je even op bossgtcentral kijken.
Veel van die instellingen gelden ook voor de pod volgens mij.
Ik denk dat er voor de pod ook wel een dergelijke site te vinden is.
VanBiLL.com
19 februari 2009, 22:43
Dat zij je destijds ook tegen mij. :)
F**C, ik begin serieus te dementeren...:sssh:
...maar het werkt wel dus er zal zeker nog wel iemand hier voorbij komen waar ik dat dan nogmaals tegen zal zeggen...:chicken:
pannekoek
19 februari 2009, 22:45
Het programmeren van een geluid onder één van de patches van de POD doe je door de knop "footswitch/midi" (linksboven op de JVM) 2x in te drukken (hij gaat dan knipperen.
Als je vervolgens op een knop van je pod drukt is het geluid op die patch ingesteld.
Als je meer info over de 4CM wilt hebben moet je even op bossgtcentral kijken.
Veel van die instellingen gelden ook voor de pod volgens mij.
Ik denk dat er voor de pod ook wel een dergelijke site te vinden is.
ja informatie is er altijd wel te vinden, maar ik heb altijd moeite om door de grote lappen engelse tekst en uitleg te komen en door alle ingewikkelde termen de juiste handeling uit te voeren.
ik zal morgen even kijken hoe het zit
VanBiLL.com
19 februari 2009, 22:47
Kwestie van rustig lezen en dan puntsgewijs de stappen in je eigen woorden opschrijven en dan proberen...
Henri H
19 februari 2009, 23:32
Je kunt de webpagina ook nog vertalen met babelfish o.i.d.
Dat is wel behoorlijk crappy natuurlijk want al die vreemde gitaar termen worden natuurlijk slecht vertaald maar misschien is het bruikbaar.
Hier op het forum is er niks over te vinden?
Anders pm je me maar als je iets wilt weten.
Ik wil je wel helpen alhoewel ik geen idee heb hoe de pod werkt natuurlijk.
Rewind
19 februari 2009, 23:39
nee, zoiets: http://80.101.88.67/vaneldik.com/catalog/images/gereedschapskist.gif
edje kadetje
19 februari 2009, 23:44
He koek...
precies wat ik dacht. Scheelt je een hele footswitch en tapdansen.
TimmU
20 februari 2009, 00:43
en,pannekoek,die noisegate die je hebt kun je ook verstoppen,die staat toch altijd aan!
pannekoek
20 februari 2009, 00:48
en,pannekoek,die noisegate die je hebt kun je ook verstoppen,die staat toch altijd aan!
waarom zou ik m verstoppen? hij staat daar prima:), en als ik mijn draadloos niet gebruik kan ik m'n gitaar kabel er makkelijk en snel inprikken.
bovendien heb ik geen flauw idee waar ik hem kwijt zou moeten, en het patchkabeltje is te kort :chicken:
JeroenSchaaf
20 februari 2009, 13:02
Zo gisteren ingebouwd in een showmaster 24 case! een stuk lichter is het nu geworden!
Hier hoe het was :
http://img380.imageshack.us/img380/1652/dsc0787kz9.jpg
En hier hoe het is :
http://img527.imageshack.us/img527/3898/pedalboard1rn9.jpg
http://img527.imageshack.us/img527/3844/pedalboard3ii1.jpg
http://img527.imageshack.us/img527/5015/pedalboard2hn9.jpg
Alleen nog even de ruis van de plexitone weghalen.... ( geen flauw idee hoe )
Marshallover
20 februari 2009, 13:34
Hee Jeroen!
Fantastisch bordje! Klein maar fijn en op die manier natuurlijk makkelijk te vervoeren!
Ruis in Plexitone? Mmmm, klinkt als een typisch Carl Martin probleem. Ik heb ervaring met veel kapotte Carl Martin meuk waaronder een zwaar ruisende Echotone dus misschien dat er met je Plexitone ook daadwerkelijk wat mis is... nog garantie?
Ik heb mijn pedalboard ook helemaal klaar, zal in de loop van de middag ook even wat pic's posten...
Groetjes!
Herman
20 februari 2009, 13:41
Ik hoop dat ik binnenkort ook eindelijk mijn pedalenbak kan posten. Ben er nu eindelijk enigszins weer mee bezig, maar ik ben bang dat alle george l's netjes weg werken nog een hele klus wordt.
JeroenSchaaf
20 februari 2009, 13:55
Hee Jeroen!
Fantastisch bordje! Klein maar fijn en op die manier natuurlijk makkelijk te vervoeren!
Ruis in Plexitone? Mmmm, klinkt als een typisch Carl Martin probleem. Ik heb ervaring met veel kapotte Carl Martin meuk waaronder een zwaar ruisende Echotone dus misschien dat er met je Plexitone ook daadwerkelijk wat mis is... nog garantie?
Ik heb mijn pedalboard ook helemaal klaar, zal in de loop van de middag ook even wat pic's posten...
Groetjes!
Thanks! mwah heb het pedaal al meer als 2 jaar en tweedehands gekocht! , ik denk dat ik gewend ben geraakt aan de Crunchbox die heeft veel minder ruis! heb net even gespeeld, en je hoort er nu bijna niks meer van!
Het is nu lekker compact! net zoals het andere pedalboardje! en ik denk dat ik in de loop van de tijd ( als ik me rijbewijs heb gehaald ) wat ik nu echt gebruik en dat weer inbouwen in een 48 case! zobiezo een volume pedaal erbij dan! :)
Ben benieuwd naar je pedalboard!
Ik hoop dat ik binnenkort ook eindelijk mijn pedalenbak kan posten. Ben er nu eindelijk enigszins weer mee bezig, maar ik ben bang dat alle george l's netjes weg werken nog een hele klus wordt.
En ook naar die van jou! DUURT LANG ;)
Marshallover
20 februari 2009, 14:39
Op de kop af 1,5 jaar geleden kwam bij mij het idee bovenborrelen om mijn pedalenbak volledig te herzien. Op dat moment had ik vooral wat Boss bakjes en haalde ik mijn modulaties uit een Korg Ax1000g. Na de aanschaf van mijn eerste "echte" pedaal (een Fulltone OCD) begon het zo te kriebelen dat ik mijn pedalen langzamerhand ben gaan uitbreiden tot wat vandaag voltooid is:
http://home.deds.nl/~redeye/www/Final%20Pedalboard.jpg
Ik ben erg tevreden mee en deze combinatie van pedalen is mijn ultieme geluid. In de 1,5 jaar tijd heb ik ontzettend veel pedalen uitgeprobeerd maar kwam toch altijd uit bij 1 specifiek type voor 1 specifiek geluid. Het langste heb ik gedaan over het zoeken naar een goed modulatie pedaal. Met name een tremolo leek mij wel wat maar andere "gekke dingetjes" wilde ik eigenlijk ook wel. Naar een Pogje gekeken, een Empress Tremolo (ik wilde persé tap-tempo) en uiteindelijk bij de fantastische modfactor uitgekomen.
Volgorde:
Gitaar - Crybaby 95Q - Barber Tone Press - Boss GE7 voor midboost - Eventide Modfactor - Subdecay Liquid Sunshine - Fulltone OCD - Boss LS2 te schakelen tussen een Subdecay Blackstar en een waanzinnige Seymour Duncan Twintube Mayhem (onder bord) - Line6 Echopark - Boss DD20 - EH Holy Grail - Toadworks Meat jr. welke eindigt in een Boss GE7 met een standaard equalizer instelling (onder bord). Alles volledig schakelbaar gemaakt door middel van een Carl Martin Octaswitch.
Naast de pedalen waren de ingrediënten:
* 48x George L haakse plug (en een rip uit mijn lijf!)
* 12 meter George L kabel
* Adapter voor Line 6 Echo park, adapter voor holy grail, adapter voor TT Mayhem, adapter voor Modfactor en een zware adapter voor de rest van de pedalen.
* 2 verlengsnoeren met zelfgefabriceerde verlengstukjes zodat adapters onder bord passen
* 3 daisy chains
* 2 Hotline cables (Westerhaven had helaas geen George L meer over) ;-)
* 1 Diablo 9v-18v converter (Thanks James!)
* 3 meter klitteband
* Tie-wraps
Alles geplaatst op een home-made pedalenvloer en in een op maat gemaakte flightcase.
GAS is over en ben nu zeer tevreden. Ik ga weer spelen ;-)
Sinner
20 februari 2009, 14:58
Respect! :ok:
Riky
20 februari 2009, 15:08
vette shit! Erg vet pedal board!!!
JeroenSchaaf
20 februari 2009, 15:23
RE SP ECECT!
;)
Ik ben blij dat ik jou roadie niet ben ;) gaaf ding man!
pannekoek
20 februari 2009, 15:47
vanmiddag even 2 grote planken berken multiplex gehaald:
ik heb ze even tegen elkaar aangezet en zo ziet het er nu uit:
http://img140.imageshack.us/img140/2020/p1010004kh4.jpg (http://imageshack.us)
http://img140.imageshack.us/img140/p1010004kh4.jpg/1/w800.png (http://g.imageshack.us/img140/p1010004kh4.jpg/1/)
http://img140.imageshack.us/img140/2514/p1010006zv6.jpg (http://imageshack.us)
http://img140.imageshack.us/img140/p1010006zv6.jpg/1/w800.png (http://g.imageshack.us/img140/p1010006zv6.jpg/1/)
alles moet nog in elkaar geschroeft worden enzo. ook moet er wat gezaagd worden *bij de wah aan de zijkant* en wat gaten zodat de daisy chain overal onderdoor kan en wat kabels weggewerkt worden.
verder moet ie nog een wat ruigere uitstraling krijgen, dit wil ik doen met veel stickers van allerlei bands en merken etc hehe^^
heeft iemand nog stickers over? :D
aan de voorkant van het pedalboard komt de naam van mijn band *Gematria*
JimiDylan
20 februari 2009, 15:50
Respect! :ok:
+1, RESPECT!! Hoop ooit ook zo'n bord te hebben. Wat doet/kan de octaswitch precies, en hoeveel heb je ervoor betaald als ik vragen mag?
hole
20 februari 2009, 15:52
@Marshallover
Mooi bord, ook een van de eerste keren dat ik hier een Toadworks pedaal zie. (jammer genoeg)
Heb de Mr.Ed én de DeathRattle gehad...ge-wel-dig....
Rick trodat
20 februari 2009, 16:11
Op de kop af 1,5 jaar geleden kwam bij mij het idee bovenborrelen om mijn pedalenbak volledig te herzien. Op dat moment had ik vooral wat Boss bakjes en haalde ik mijn modulaties uit een Korg Ax1000g. Na de aanschaf van mijn eerste "echte" pedaal (een Fulltone OCD) begon het zo te kriebelen dat ik mijn pedalen langzamerhand ben gaan uitbreiden tot wat vandaag voltooid is:
Ik ben erg tevreden mee en deze combinatie van pedalen is mijn ultieme geluid. In de 1,5 jaar tijd heb ik ontzettend veel pedalen uitgeprobeerd maar kwam toch altijd uit bij 1 specifiek type voor 1 specifiek geluid. Het langste heb ik gedaan over het zoeken naar een goed modulatie pedaal. Met name een tremolo leek mij wel wat maar andere "gekke dingetjes" wilde ik eigenlijk ook wel. Naar een Pogje gekeken, een Empress Tremolo (ik wilde persé tap-tempo) en uiteindelijk bij de fantastische modfactor uitgekomen.
Volgorde:
Gitaar - Crybaby 95Q - Barber Tone Press - Boss GE7 voor midboost - Eventide Modfactor - Subdecay Liquid Sunshine - Fulltone OCD - Boss LS2 te schakelen tussen een Subdecay Blackstar en een waanzinnige Seymour Duncan Twintube Mayhem (onder bord) - Line6 Echopark - Boss DD20 - EH Holy Grail - Toadworks Meat jr. welke eindigt in een Boss GE7 met een standaard equalizer instelling (onder bord). Alles volledig schakelbaar gemaakt door middel van een Carl Martin Octaswitch.
Naast de pedalen waren de ingrediënten:
* 48x George L haakse plug (en een rip uit mijn lijf!)
* 12 meter George L kabel
* Adapter voor Line 6 Echo park, adapter voor holy grail, adapter voor TT Mayhem, adapter voor Modfactor en een zware adapter voor de rest van de pedalen.
* 2 verlengsnoeren met zelfgefabriceerde verlengstukjes zodat adapters onder bord passen
* 3 daisy chains
* 2 Hotline cables (Westerhaven had helaas geen George L meer over) ;-)
* 1 Diablo 9v-18v converter (Thanks James!)
* 3 meter klitteband
* Tie-wraps
Alles geplaatst op een home-made pedalenvloer en in een op maat gemaakte flightcase.
GAS is over en ben nu zeer tevreden. Ik ga weer spelen ;-)
Errug vet pedalboard. Het is dat ik niet zoveel pedalen gebruik. Bij mij gaan er alleen maar pedalen af. Maar wat heeft het je nou gekost? ik schat zo rond de €1000,-?
Mike McCready
20 februari 2009, 16:12
@Marshallover
Mooi bord, ook een van de eerste keren dat ik hier een Toadworks pedaal zie. (jammer genoeg)
Death Rattle heb ik ook gehad. Mooi apparaatje!
Heb nog een XL t-shirt liggen van Toadworks (kreeg ik bij een bestelling). Mij veel te groot. Als je interesse hebt kun je hem tegen verzendkosten hebben
Marshallover
20 februari 2009, 16:22
RE SP ECECT!
;)
Ik ben blij dat ik jou roadie niet ben ;) gaaf ding man!
Thanks man! Ding is inderdaad niet te tillen maar omdat ik toch nog geen band heb komt ie voorlopig nog niet van z’n plek. Wacht wel eerst op een auto totdat ik een band ga zoeken ;-)
+1, RESPECT!! Hoop ooit ook zo'n bord te hebben. Wat doet/kan de octaswitch precies, en hoeveel heb je ervoor betaald als ik vragen mag?
Thanks! De Octaswitch is een true-bypass looper met 8 loops waarmee je makkelijk combinaties van pedalen kunt maken zodat je niet hoeft te tapdansen. Ideaal. Er is nog ergens een topic over dit apparaat. Volgens mij zit ie op 299,-
@Marshallover
Thanks! Ik vind de Mr.Ed en de DeathRattle nou juist de meest waardeloos klinkende pedalen van Toadworks. De John Bull vind ik wel aardig en de Meat doet prima zijn werk als simpele booster…
Errug vet pedalboard. Het is dat ik niet zoveel pedalen gebruik. Bij mij gaan er alleen maar pedalen af. Maar wat heeft het je nou gekost? ik schat zo rond de €1000,-?
Thanks! Wel iets meer dan 1000,- hoor ;) De Eventide alleen al kost ongeveer 400,-
JimiDylan
20 februari 2009, 16:28
Thanks! De Octaswitch is een true-bypass looper met 8 loops waarmee je makkelijk combinaties van pedalen kunt maken zodat je niet hoeft te tapdansen. Ideaal. Er is nog ergens een topic over dit apparaat. Volgens mij zit ie op 299,-
Ok, cool! Klinkt goed, kan je 1 pedaal ook in meerdere loops zetten dan of gaat dat niet?
Maroon
20 februari 2009, 16:41
Wow, dat ding is echt POEPGEIL! :lovelove:
Ik zie voor rond de 1600,- aan pedalen alleen al op je bord! Respect!
Laatste vraag: hoe zwaar is dat ding??
Wat een bak! nice!
hole
20 februari 2009, 16:49
Thanks! Ik vind de Mr.Ed en de DeathRattle nou juist de meest waardeloos klinkende pedalen van Toadworks. De John Bull vind ik wel aardig en de Meat doet prima zijn werk als simpele booster…
Niet elke amp slikt ze even goed nee. mijn MusicMan met transistor voortrap hield er wél van in ieder geval
Marshallover
20 februari 2009, 19:00
Ok, cool! Klinkt goed, kan je 1 pedaal ook in meerdere loops zetten dan of gaat dat niet?
Met dipswitches kun je aangeven welk pedaal je in welke preset (8 stuks) wilt horen. Je kunt dus wel 1 pedaal vaker in presets terug laten komen. Mijn Compressor staat 7 van de 8 presets aan dus die heeft wat werk ;)
Wow, dat ding is echt POEPGEIL! :lovelove:
Ik zie voor rond de 1600,- aan pedalen alleen al op je bord! Respect!
Laatste vraag: hoe zwaar is dat ding??
Wat een bak! nice!
Haha! Dank je!
Pretty heavy, geen idee, heb geen weegschaal. Denk iets van 20 kg. Ik heb een flightcase met wieltjes voor het eventuele vervoer ;)
Mitch
20 februari 2009, 19:14
Op de kop af 1,5 jaar geleden kwam bij mij het idee bovenborrelen om mijn pedalenbak volledig te herzien. Op dat moment had ik vooral wat Boss bakjes en haalde ik mijn modulaties uit een Korg Ax1000g.
Brings back memories :D Leuke setup heb je inmiddels.
M O P
20 februari 2009, 20:19
Mijn nieuwe aanwinst, de Big Muff! Gigantisch pedaal en een ontzettende sta in de weg, maar ik was hem aan het testen laatst en ik kon hem écht niet laten staan. Wat een heerlijke sound.
http://img262.imageshack.us/img262/4707/20022009128ai8.th.jpg (http://img262.imageshack.us/my.php?image=20022009128ai8.jpg)
Het wordt nu wel erg druk met kabels, en stroompluggen. Ik denk dat ik van de zomer iets beters ga maken.
j3r03n
20 februari 2009, 20:46
Mijn nieuwe aanwinst, de Big Muff! Gigantisch pedaal en een ontzettende sta in de weg, maar ik was hem aan het testen laatst en ik kon hem écht niet laten staan. Wat een heerlijke sound.
http://img262.imageshack.us/img262/4707/20022009128ai8.th.jpg (http://img262.imageshack.us/my.php?image=20022009128ai8.jpg)
Het wordt nu wel erg druk met kabels, en stroompluggen. Ik denk dat ik van de zomer iets beters ga maken.
Leuke collectie :crazyhappy: Leuk ook, dat traanplaat ;) (Hoe) heb je de pedalen op het board bevestigd?
M O P
20 februari 2009, 21:34
Ik had het eerst erop vastgeplakt met klitteband, alleen ik wisselde op een gegeven moment zo vaak van pedalen, dat het heel irritant werd. Daarom staat het er nu los op, waardeloos op zich, maar het is even niet anders.
pannekoek
21 februari 2009, 19:43
m'n pedalboard is eindelijk af.
gister heb ik m in elkaar geschroeft.....
niet zo mooi als de meeste hier, maar ik ben er blij mee.
wel nogal log... en helaas heb ik geen kist ervoor.
dit is het:
http://img54.imageshack.us/img54/8778/p1010016.jpg (http://imageshack.us)
http://img54.imageshack.us/img54/p1010016.jpg/1/w450.png (http://g.imageshack.us/img54/p1010016.jpg/1/)
http://img6.imageshack.us/img6/8250/p1010017.jpg (http://imageshack.us)
http://img6.imageshack.us/img6/p1010017.jpg/1/w800.png (http://g.imageshack.us/img6/p1010017.jpg/1/)
http://img6.imageshack.us/img6/7984/p1010018.jpg (http://imageshack.us)
http://img6.imageshack.us/img6/p1010018.jpg/1/w800.png (http://g.imageshack.us/img6/p1010018.jpg/1/)
toneblo
21 februari 2009, 20:22
JVM410
oke....:ok:
...maar dan ook nog een pod???? en daar bovenop nog een wah???? en een loop station??????:dontgeti::dontgeti:
.....een 410 met een delay en een losse wah niet toerijkend genoeg?
Sowieso, een pod.......... tja....line niks!:cheerup:
pannekoek
21 februari 2009, 20:35
JVM410
oke....:ok:
...maar dan ook nog een pod???? en daar bovenop nog een wah???? en een loop station??????:dontgeti::dontgeti:
.....een 410 met een delay en een losse wah niet toerijkend genoeg?
Sowieso, een pod.......... tja....line niks!:cheerup:
met die pod heb ik een ontzettend vet geluid wat ik lang niet uit mijn jvm kan halen, een heel zwaar metal geluid wat ik nodig heb voor m'n band. kanaal d van m'n pod is aangesloten op het od2 kanaal van m'n jvm zodat ik ook mijn marshall scheur gebruik ik heb alleen 1 probleem.
als ik kanaal d gebruik via midi zodat hij schakelt naar od2 van mijn jvm, ruist ie verschrikkelijk.
ik weet echt niet hoe ik het op moet lossen, mijn andere kanalen hebben er geen last van. mijn settings zijn redelijk neutraal. de enige manier om de ruis weg te krijgen is om mijn treble en gain volledig weg te draaien. dat is natuurlijk niet de bedoeling.
weet iemand een oplossing?
toneblo
21 februari 2009, 20:41
ja, die pod de deur uit en een fatsoenlijke fuzz voor je marshall, metal te over!
Gebruik op een marshall zo veel mogelijk analoge pedaaltjes, werkt het beste.
Kijk, ik ben geen fan van line niks, da's duidelijk, maar test jezelf eens door true bypass pedalen te gebruiken op een marshall, je zult zien dat dat beter werkt, Marshall is niet iets wat net komt kijken.
Ze hebben het zo ongeveer uitgevonden, snap je...
....Of anders, schakel op die pod je pre-ampsecties zo in dat die rechtstreeks je amp in gaan ( gitaaringang ) en je effecten via de loop van je amp.....
Gebruik eens een noise reduction....:ok:
pannekoek
21 februari 2009, 20:54
ja, die pod de deur uit en een fatsoenlijke fuzz voor je marshall, metal te over!
Gebruik op een marshall zo veel mogelijk analoge pedaaltjes, werkt het beste.
Kijk, ik ben geen fan van line niks, da's duidelijk, maar test jezelf eens door true bypass pedalen te gebruiken op een marshall, je zult zien dat dat beter werkt, Marshall is niet iets wat net komt kijken.
Ze hebben het zo ongeveer uitgevonden, snap je...
....Of anders, schakel op die pod je pre-ampsecties zo in dat die rechtstreeks je amp in gaan ( gitaaringang ) en je effecten via de loop van je amp.....
Gebruik eens een noise reduction....:ok:
ik gebruik noise reducting, via mn pod en nog een aparte boss ns-2. bij mijn line 6 geluiden heb ik nergens last van, alleen als ik mn marshall sound gebruik.
het valt me zowieso op dat ik de laatste tijd veel ruis heb als ik mijn od kanaal gebruik (zelfs zonder pedalen ertussen)