PDA

View Full Version : post foto's van jullie (zelfgemaakte) Pedalboards



Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 [16] 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49

Nielsje
28 november 2007, 15:55
Gamma koffertje kost 30 eu.

Je kan natuurlijk ook even bij hergebruik kijken voor een leuke koffer!
Als het cheap as moet.!

Mooi ontwerp Kim , daar onder die balkjes zou je een tweede plankje kunnnen doen. dan komt daar bv je stroom op te liggen . en kun je gaten maken in je plank waar de daisy chain door heen past.

Nou ja, t hoeft niet cheap ass, maar 't liefst wel een optimale combinatie van zo goedkoop mogelijk en stevig. Als zo'n koffertje 30 e moet kosten, dan kijk ik wellicht liever naar een 2e hands flightcase van dezelfde afmetingen.

Ash ketchum
28 november 2007, 18:45
Zo'n koffertje kost 20 euri bij de Welkoop (kwam ik later achter :( ). Ik kreeg laatst ook nog een folder van 1 of andere bouwmarkt waar datzelfde koffertje 17,95 kostte. Scheelt al gauw meer dan een tientje ;)

tvmartini
28 november 2007, 19:14
Hallo iedereen...
ik heb een vraag: hoe doet men dat met het bevestiging van dat plakband/klitteband aan de onderkant van de pedalen zelf? de onderkanten zijn vaak of niet egaal, of er zitten rubberen plakaatjes op, of ze hebben verhogingen op de hoekpunten (zoals mijn wha-pedaal. als ik die eraf wil schroeven valt het ding uit elkaar...), dus dat spul blijft niet al te vaak zitten... vervelend.
iemand hulp?
gr,
tomas

Ash ketchum
28 november 2007, 19:18
Hallo iedereen...
ik heb een vraag: hoe doet men dat met het bevestiging van dat plakband/klitteband aan de onderkant van de pedalen zelf? de onderkanten zijn vaak of niet egaal, of er zitten rubberen plakaatjes op, of ze hebben verhogingen op de hoekpunten (zoals mijn wha-pedaal. als ik die eraf wil schroeven valt het ding uit elkaar...), dus dat spul blijft niet al te vaak zitten... vervelend.
iemand hulp?
gr,
tomas
Zelf probeer ik stroken klitteban in de lengterichting van het pedaal te plakken. zo krijg je het meeste oppervlak dat kan hechten d.m.v. klitteband. Meeste boss-pedalen zijn vrij egaal aan de onderkant. Lijkt mij geen probleem verder. En bij mijn Electro Harmonix pedalen heb ik de rubbertjes er af gehaald.
Bij mijn wah heb ik de rubberen dopjes eraf gehaald en de schroeven er weer in geschroefd. Nu passen de schroefjes er niet helemaal erin en krijg je speling tussen de bodemplaat en de wah, dus heb ik dat met kleine ringetjes opgelost.

guitargeek3
28 november 2007, 19:21
Normaal draai ik alles eraf maar voor bijv. mijn talkbox heb ik een klein mdf plankje eronder liggen.
Daar zit dan weer een gat in.
Maar normaal kun je alles los draaien.

Eventueel rubbers eronder uit en kleinere schroeven erin.

techfrenk
29 november 2007, 10:28
Zelf probeer ik stroken klitteban in de lengterichting van het pedaal te plakken. zo krijg je het meeste oppervlak dat kan hechten d.m.v. klitteband. Meeste boss-pedalen zijn vrij egaal aan de onderkant. Lijkt mij geen probleem verder. En bij mijn Electro Harmonix pedalen heb ik de rubbertjes er af gehaald.
Bij mijn wah heb ik de rubberen dopjes eraf gehaald en de schroeven er weer in geschroefd. Nu passen de schroefjes er niet helemaal erin en krijg je speling tussen de bodemplaat en de wah, dus heb ik dat met kleine ringetjes opgelost.

nou ik vind de boss de pedalen niet helemaal klittenband ready hoor. het rubber wat onder die pedalen zit hecht niet geweldig. ik verwissel de kliitenband eens in de zoveel tijd. want het blijft niet allemaal even fijn zitten. vooral als je het board vaak vervoerd. wat ik ook minder vind is dat je de sticker aan de onderkant van de boss pedalen er heel makkelijk vanaf trekt als je er klittenbandtape erop doet. maar voor de rest is kliitenband een prima oplossing... al ben ik aan het denk om de achtjes te gebruiken zoals een paar pagina's eerder beschreven wordt. dan staat het pas echt vast...

Kim Wilson
29 november 2007, 10:34
Ik heb mijn pedaaltjes inmiddels op een plankje zitten, middels de fietsketting-methode. Ik ben gisteren naar de fietsenmaker gegaan, en gevraagd of hij van die losse achtjes had. Hij heeft ter plekke een stukje ketting (overgebleven stukje, bij het opleggen van een nieuwe ketting moet zo'n ding altijd korter gemaakt worden) uit elkaar geponst. Ik mocht die achtjes zo meenemen, anders werden die stukjes toch ook maar weggegooid. :)

En het zit idd goed vast.

techfrenk
29 november 2007, 10:35
owk dan, het worden dus achtjes:) bedankt man!

Nocki
29 november 2007, 10:38
Niet echt helemaal zelf gemaakt. sterker nog alleen de paar pedalen die er op zitten zijn zelf gemaakt. maar heir dus mmijn boardje.

http://img261.imageshack.us/img261/3715/img4663zj9.th.jpg (http://img261.imageshack.us/my.php?image=img4663zj9.jpg)

De ENGl schakeld mn intellifex en mark IV top. voornamelijk chorussen en delays. verder de volgende BYOC pedalen

Wah
Screamer
250+ overdrive
rat
shredmaster
en de envelope filter.

het wertk lekker op deze manier en heb ik niet alleen de mesa sounds maar ook wat kooreligere overdrives enzo.

techfrenk
29 november 2007, 10:42
ik neem aan dat je board schuin loopt? en hoe is je stroomvoorzienig? ziet er wel zeer strak uit! ben jaloers...

vinni
29 november 2007, 10:43
Ik zie hier dat klitteband en 8-tjes worden gebruikt.
ik gebruik zelf altijd autotape.
Zit erg mooi en muurvast.
Niet teveel gebruiken anders krijg je het erg moeilijk weer los.
Gebruik altijd een plastic lijmspatel om de pedalen weer los te krijgen.
Een snelle en betrouwbare methode.

Groet,
Vinni

Nocki
29 november 2007, 10:45
Het is gewoon zo'n pedaltote. het board loopt inderdaad schuin af en eronder zit de bijbehorende voeding. Ik hoor geen verschil met bijvoorbeeld de onespot adaptors die ik heb.

Het is niet fantastisch ofzo maar het werkt. ik heb wat ik nodig heb en dat doet het goed! Het kan ook mee groeien en al ik alleen midi nodig heb trek ik het midi pedaal ervan af.

Misschien blijft het op deze manier wat langer in mn bezit :-)

peter_heijnen
29 november 2007, 11:00
Mooi board Nocki, en er kan ook nog wel minimaal een pedaaltje bij, maar geen armstrong twin....

Btw, je hebt mail, en daarbij bedankt voor mijn nieuwe sig. :)

Wilde je trouwens niet ook een volumepedaal op je board?

Nocki
29 november 2007, 11:05
Hee peter! toevallig zit mn printer net jouw adres uit te spuugen... :-)

Ik wil inderdaad nog een volume pedaal. maar heb er nog geen gevonden. komt nog wel. het is druk met ndere dingen de laatste tijd.

Ben beniwud of de sig langer mee gaat dan het bord :-)

peter_heijnen
29 november 2007, 11:13
Ben beniwud of de sig langer mee gaat dan het bord :-)
Haha, dat is curieus, ik verander de laatste tijd vaker van sig dan jij van gear. :)

JeroenSchaaf
29 november 2007, 11:41
..... Ik mocht die achtjes zo meenemen, anders werden die stukjes toch ook maar weggegooid. :)

En het zit idd goed vast.

Mooi dat het werkt!! nu nog een foto!! :)

artnaz
29 november 2007, 11:45
Ik zie hier dat klitteband en 8-tjes worden gebruikt.
ik gebruik zelf altijd autotape.
Zit erg mooi en muurvast.
Niet teveel gebruiken anders krijg je het erg moeilijk weer los.
Gebruik altijd een plastic lijmspatel om de pedalen weer los te krijgen.
Een snelle en betrouwbare methode.

Groet,
VinniVinni, sorry, maar wat is autotape?

Kim Wilson
29 november 2007, 11:46
Ja goed, als hij helemaal af is, goed? Moet hem nog zwart spuiten en in mijn koffertje moet ik ook nog wat knutselen. Maar aan het spuiten kom ik deze week waarschijnlijk niet meer toe. Moet er zaterdag weer mee werken, en dan moet ie wel droog zijn.

Misschien vanavond een paar laagjes opzetten, en kijken of het voldoende dekt.

Ik heb trouwens geen hoekprofielen. Ik kon ze bij de Praxis niet vinden, en ach, een deukje in het plankje vind ik niet echt erg. Schade aan hoekprofielen lijkt me erger.

peter_heijnen
29 november 2007, 15:02
Ben beniwud of de sig langer mee gaat dan het bord :-)
De kogel is door de kerk: 4 uur heeft ie het volgehouden.

Nocki
29 november 2007, 15:24
Hihi... Waar staat dat ergens?

techfrenk
3 december 2007, 18:54
http://frenksinc.com/004.jpg-for-web-LARGE.jpg

dit is mijn gear... ben er eigenlijk best tevreden mee

toneblo
3 december 2007, 19:00
... heb ohttp://i236.photobucket.com/albums/ff96/Toneblo/PICT0279.jpgok maar een poging gedaan zelf iets in elkaar te smeden..zie hier,

Nielsje
3 december 2007, 19:14
het past net niet?

toneblo
4 december 2007, 16:10
't is m'n eerste poging, gaat nog wat veranderen i.v.m. midi pedaal wat er sowieso nog op moet..tuner komt boven volumepedaal.
Laat ik nog wel zien in update-versie.
Ziet er uit alsof het net niet past maar toch, zit allemaal stevig vast met bouten in reeds bestaande gaatjes van pedalen.

Nielsje
4 december 2007, 16:29
Oh, ik geloof ook wel dat het vast zit mijn waarde, maar je pedalen steken buiten de rand van je plank, vandaar dat het niet past :)
Gebruik je je ernieball veel?

Yannicks
4 december 2007, 16:55
Ik wil ook een pedaal bordje maken. Met een 1 spot adapter weggewerkt in een verhoging. Is het mogelijk om die adapter dan in een wandcontact doos te stoppen die ik vast maak in het midden van de verhoging en dan die wandcontact doos stroom te geven met zo'n apperaten stekker als die van je computer?

tekening:

http://xs122.xs.to/xs122/07492/verhoging.JPG

Blauw: 1spot
rood: wandcontactdoos
groen: apperaat contact (waar de stekker in gaat)
bruin: kabels van WC naar apperaat contact.

En wat voor mdf kan ik het beste gebruiken? 16mm ofzo? of is dat al gauw te dik?

Nielsje
4 december 2007, 17:00
Wat je wil met die wandcontactdoos is mogelijk, geen probleem. Voor de rest snap ik geen fuck van je tekening.

16 mm is veel te veel, of moet ie WWIII doorstaan?
De mijne is slechts een plank van 12 mm. 8 mm kan ook wel, maar het ligt een beetje aan hetgeen wat je wil gaan maken..

Kim Wilson
4 december 2007, 17:02
En een timmerpaneel van vuren? Da's een stuk lichter.

Yannicks
4 december 2007, 17:04
Een beetje stevigheid is wel gewenst, maar 12mm is ook wel goed denk ik haha.

Me tekening werkt als volgt.
Je kijkt tege de achterkant aan. De verhoging dus.
Het platte stuk aan de achterkant (dus in wezen de voorkant) is het stuk waar de pedaaltjes komen.

Capish?

Swan
4 december 2007, 17:05
hahaha prachtige tekening..3d en 2d in één?

Nielsje
4 december 2007, 17:06
Een beetje stevigheid is wel gewenst, maar 12mm is ook wel goed denk ik haha.

Me tekening werkt als volgt.
Je kijkt tege de achterkant aan. De verhoging dus.
Het platte stuk aan de achterkant (dus in wezen de voorkant) is het stuk waar de pedaaltjes komen.

Capish?

Nee, nog steeds niet, wat doet die schuine lijn?!

Yannicks
4 december 2007, 17:16
Wacht, ik maak t ff duidelijker :') .

Het is inderdaad 2d en 3d in elkaar haha :) sorry.

Yannicks
4 december 2007, 17:20
http://xs122.xs.to/xs122/07492/09340910-49.JPG

Duidelijker?

Kim Wilson
4 december 2007, 17:21
Een WC in je pedalboard! Da's handig!!

Yannicks
4 december 2007, 17:22
Het scheeld weer een hoop lopen :) .
Nu nog een biertap, asbak en vloeihouder.

Nielsje
4 december 2007, 17:28
Ja hoor, nu snap ik hem :).

Je kan voor een beetje inspiratie gaan kijken bij een bord van warwick (die hebben ook zo'n voedings balk aan de voorzijde van het bord) of kijk eens naar een bordje van paul lenders.

succes!

toneblo
4 december 2007, 18:29
Thnkx, zal ik doen!

Hellsbellsnl
4 december 2007, 18:53
Ik wil ook een pedaal bordje maken. Met een 1 spot adapter weggewerkt in een verhoging. Is het mogelijk om die adapter dan in een wandcontact doos te stoppen die ik vast maak in het midden van de verhoging en dan die wandcontact doos stroom te geven met zo'n apperaten stekker als die van je computer?
En wat voor mdf kan ik het beste gebruiken? 16mm ofzo? of is dat al gauw te dik?

LET OP: 1spot is niet voldoende voor je LINE6
En ja: stekker van computer ga ik ook doen.
MDF? pak gewoon 9mm berken multiplex is sterk zat.
Kijk maar ff op mijn draad hieronder.



Een WC in je pedalboard! Da's handig!!
WHAAAAHHAAAAA:rockon: :seriousf:

Yannicks
4 december 2007, 21:52
LET OP: 1spot is niet voldoende voor je LINE6
En ja: stekker van computer ga ik ook doen.
MDF? pak gewoon 9mm berken multiplex is sterk zat.
Kijk maar ff op mijn draad hieronder.



WHAAAAHHAAAAA:rockon: :seriousf:

Ik heb geen line6 dus dat komt goed uit.
Enkel een a/b, een tuner, een sd1 en een mxr micro amp.

Swan
4 december 2007, 21:56
maar waarom helemaal n kastje bouwen eromheen?

Yannicks
4 december 2007, 22:07
maar waarom helemaal n kastje bouwen eromheen?

Om die 1spot?
Ziet er netjes en strak uit, minder kwetsbaar. Ik wil gewoon een mooi compact bordje en dan koop ik er een mooi koffertje voor van bijv. de gamma :) .

JeroenSchaaf
5 december 2007, 06:34
Deze week koffertjes in de aanbieding bij de Lidle!

Nielsje
5 december 2007, 09:26
En hierbij de desbestreffende url:

klikkerdeklik (http://www.lidl.nl/nl/home.nsf/pages/c.o.20071210.p.Aluminium_koffer)

Mitch
5 december 2007, 10:31
Grappig, exact dat koffertje heb ik vorig jaar bij een bouwmarkt in de aanbieding gekocht. Tot nu toe voor los spul gebruikt, maar ik heb 'm nu leeg en kan er evt. wel een klein plankje in kwijt...
Voor degenen die twijfelen: hij is roadproof :D

almarvk
5 december 2007, 10:41
ik heb er zelf ook 2. Werkt makkelijk voor je snoertjes e.d.

Ook een standaard past er precies in! :)

JeroenSchaaf
5 december 2007, 14:01
Kan 1 van jullie hem mischien opmeten hoe groot dat koffertje is aan de binnenkant?

:)

want de lidle is weer 20km van me huis af.

Nielsje
5 december 2007, 14:30
Of de mijne exact dezelfde is, geen idee.

43.7 x 31 x (9+5) inwendig

Yannicks
6 december 2007, 20:28
Ik heb thuis nog 2 mooie meubel platen liggen. Niet van dat triplex ofzo, maar gewoon heel mooi stevig hout. Ik ga dat gebruiken denk ik, het pas ook precies in de diepte enzo. :) .

1spot ga ik morgen bestellen :) dus dan kan ik aan de slag.

Éire
6 december 2007, 21:48
Dit is een begin van voor mijn zelf te maken fligtcase. :cooler:

wat vinden jullie ervan? goed idee, wat mag erbij, ...

http://a230.ac-images.myspacecdn.com/images01/16/l_3c3a9a611daa02310c51b19b2b24d905.jpg

Rude Perception
6 december 2007, 21:55
Dit is een begin van voor mijn zelf te maken fligtcase. :cooler:

wat vinden jullie ervan? goed idee, wat mag erbij, ...



Heb je gedacht aan de stroomvoorziening? Ook is het natuurlijk heel erg mooi als je je gitaar op je board inprikt, niet in de effecten zelf.

Éire
6 december 2007, 22:09
Heb je gedacht aan de stroomvoorziening? Ook is het natuurlijk heel erg mooi als je je gitaar op je board inprikt, niet in de effecten zelf.

stroomvoorziening is in orde. ik ga een powercon gebruiken.

wat bedoel je met 'gitaar op board inprikken' ?

Rude Perception
6 december 2007, 22:21
stroomvoorziening is in orde. ik ga een powercon gebruiken.

wat bedoel je met 'gitaar op board inprikken' ?


Op mijn board is er geen ruimte voor het inpluggen van een jack in het effectpedaal,omdat er vlak naast nog een pedaal staat. DAarom ga ik een snoertje maken dat aan de ene kant een jackplug heeft, en aan de andere kant een input. Deze input maak ik dan op het board vast. Snappie?

Edit: Sorry, dom je speelt wireless. DAn geldt hetzelfde verhaal voor tussen je pedalen en je amp.

Éire
6 december 2007, 22:33
Op mijn board is er geen ruimte voor het inpluggen van een jack in het effectpedaal,omdat er vlak naast nog een pedaal staat. DAarom ga ik een snoertje maken dat aan de ene kant een jackplug heeft, en aan de andere kant een input. Deze input maak ik dan op het board vast. Snappie?

Edit: Sorry, dom je speelt wireless. DAn geldt hetzelfde verhaal voor tussen je pedalen en je amp.


ahh idd ;)

jacks komen ook vanachter in board ;). elke uitgang krijgt zijn eigen jack.
welke zijn zowa de aangerade kabels om tss pedalen te steken?

Nitefly7
7 december 2007, 12:18
ahh idd ;)

jacks komen ook vanachter in board ;). elke uitgang krijgt zijn eigen jack.
welke zijn zowa de aangerade kabels om tss pedalen te steken?
Voor ieder budget is hier wel wat te vinden, en 'de aangerade' is ook afhankelijk van je budget.. IMHO, bestaan er niet zoveel 'slechte kabels' .. En zeker op deze site.. (geen reclame, maar gewoon als vergelijking... met ook wat achtergrond info hoe je je 't beste je kabeltjes kunt kiezen).. Succes! (http://www.lavacable.com)

Denk erook aan dat je een beetje degelijk (Neutrik.. ?) connectors gebruikt en goede kwaliteit kabel, anders heb je echt veel ruis en signaal verlies door je gitaarkabel in 'n kabeltje te steken voordat 't naar 'n pedaal gaat...

je zou ook iets als dit (http://www.loop-master.com/product_info.php?cPath=32&products_id=90&osCsid=0be6a2f35d60556d9a30e15cd3a71227)
kunnen overwegen; een makkelijk kastje dat je dan kan verbinden met gewone kabeltjes..

of dit (http://home.comcast.net/~pedalboardjunction/)

Nitefly7
7 december 2007, 12:37
Interim-boardje;

deel van de pedalen uit m'n smörgås-board, i.c.m. de RC-Boost en Picture wah (supersuper vette wah!), die samen met de Musicom op m'n 'superboard' moeten komen..

http://i73.photobucket.com/albums/i206/Nitefly7/Effects/InterimMusicom-board2.jpg

AriaProII
7 december 2007, 12:49
Interim-boardje;

deel van de pedalen uit m'n smörgås-board, i.c.m. de RC-Boost en Picture wah (supersuper vette wah!), die samen met de Musicom op m'n 'superboard' moeten komen..

http://i73.photobucket.com/albums/i206/Nitefly7/Effects/InterimMusicom-board2.jpg

Wat voor mod zit er op die delay?

Renin
7 december 2007, 21:32
Kan 1 van jullie hem mischien opmeten hoe groot dat koffertje is aan de binnenkant?

:)

want de lidle is weer 20km van me huis af.


Volgens mij iets van 43 x 37 x19. Kan een paar cm schelen. Vanaf maandag te koop (10-12). De Lidl is onlangs vlak bij mij komen wonen :rockon:

Voor de sig-chasers:

De buitenkant moet je zelf maar even meten, dat kon ik niet zien aangezien ik er alleen een plaatje van heb gezien en hem niet zelf hem mogen vasthouden ;)

vinni
7 december 2007, 21:50
Hee Nitefly,

Mooie controller! :p

Had'm ook in bestelling staan. Toch maar gecancelled.
Nu staat de nieuwe Voodoolab pedalswitcher (2X) en commander
in bestelling.

Die controller blijft wel trekken.....hmmm....

P.s heb ook een Picture wah....weet het nog niet.
Ben ook niet zo snel tevreden geloof ik.....:satisfie:

Vinni

Nitefly7
7 december 2007, 22:43
@ Aria Pro II;
de mod is de stereo-uitgang naar 'n Fx-loop gemod.. Destijds gebruikte ik de DD-5 niet stereo, dus heb ik de 2e output als FX-loop laten uitvoeren; daardoor kun je 'n modulatie effect op de DD-5 aansluiten, zodat je alleen de delay's gemoduleerd hebt..

Zit 'n beetje te twijfelen of ik 'm niet terug laat modden, voor stereo gebruik..
De andere mod is 'n Hi-cut mod, met 3 standjes, zodat de DD-5 wat 'analoger' klinkt.. erg erg lekker moet ik zeggen..!


Hee Nitefly,

Mooie controller! :p

Had'm ook in bestelling staan. Toch maar gecancelled.
Nu staat de nieuwe Voodoolab pedalswitcher (2X) en commander
in bestelling.

Die controller blijft wel trekken.....hmmm....

P.s heb ook een Picture wah....weet het nog niet.
Ben ook niet zo snel tevreden geloof ik.....:satisfie:

Vinni


@ Vinni

De Voodoo Labs zien er ook goed uit, maar ik dacht dat m'n pedalboard dan onnodig groot zou worden.. de Musicom is met 'n 22x14 echt erg fijntjes..!
En programmeren is easy als p**p !

Picture wah vind ik hands down echt de fijnste wah die ik tot nu toe heb geprobeerd, moet de CLyde Deluxe en Bud-wah nog eens testen..

Deze filmpies al gezien ?? Echt retehandig ding en ook zeer eenvoudig te programmeren.. (http://youtube.com/watch?v=FIRnr3xPLsE)

Ja, ik kon de Musicom goedkoop op 'The Bay' krijgen (had ff geen Zweedse invoerkosten meegerekend gvd...), dus die wil ik nu met m'n andere dingetjes gaan gebruiken, als ik weer terug ben in Nederländerna:

'Basic setup':
Pic Wah -> 535Q Wah- > RC Boost -> Musicom -> Ernie Ball VP jr
Custom Piezo box + volumepedaal + EQ/DI
Studiotone + PA

'Afschuwelijke setup'
Pic Wah -> 535q -> RC -> Musicom + extra 6-pedalboard -> EB VP Jr
Piezo-setup + Vol.pedaal
Lexicon
Studiotone + PA (voor lexicon/piezo stereo-idee; quasi W/D/W)

4 expressiepedalen on-stage.. verheug ik me best wel op..
Dat studentenkamertje, zonder optredens/repetities wordt 'n beetje afkicken hiero in Sverige...!

en dan Musicom met:

1: KvH :P Phase 90
2: Compnova
3: Tube Zone
4: SC/F
5: Replica
6: Magicstomp
loop 7 + 8 hoop ik te kunnen gebruiken voor channel switch van m'n Studiotone/andere amps..

stiekem nog via 'n pedalboard patchbay, een van de loops van de Musicom gebruiken om m'n mini-'smörgås-board' met o.a. OCD, CE-2, 'Kentana'/SHO en GE-7 erop, toe te voegen...

op 'n later tijdstip nog 'n Lexicon MX300 eraan..

nog 'n Ernie Ball ernaast, een klein Piezo-DI-plankje met volume pedaal en dan heb ik hopelijk m'n meest uitgebreide-compacte setup ooit te pakken...

vinni
7 december 2007, 22:49
Yep,
Filmpjes al gezien.
Inderdaad superhandig te programmeren.
Is eigenlijk geen programmeren meer.

Nog ff afwachten.....

Ik kon die Musicom trouwens krijgen voor Eur 485 ex verzendkosten uit
Die Heimat.....

Vinni

Herman
7 december 2007, 23:47
Even een vraagje waar in het algemeen waar volgens mij niet echt een appart topic voor geopent hoeft worden:

Ik heb gisteren m'n onespot + daisy chain binnen gekregen en werkt allemaal prima. Maar toen ik hem wou inpluggen in mn Dunlop Crybaby kwam ik er achter dat dat een ander verloopje moet zijn (van dus zo'n 9V apparaat naar een soort van minijack?). Moet je die perse bij de muziek zaak halen of wil dit ook wel bij een electronica winkel oid?

*Of nog irritanter...heb ik gewoon echt een HEUL vreemde 9v aansluiting op mn wah zitten :o

Fuhgawz
7 december 2007, 23:52
Even een vraagje waar in het algemeen waar volgens mij niet echt een appart topic voor geopent hoeft worden:

Ik heb gisteren m'n onespot + daisy chain binnen gekregen en werkt allemaal prima. Maar toen ik hem wou inpluggen in mn Dunlop Crybaby kwam ik er achter dat dat een ander verloopje moet zijn (van dus zo'n 9V apparaat naar een soort van minijack?). Moet je die perse bij de muziek zaak halen of wil dit ook wel bij een electronica winkel oid?

*Of nog irritanter...heb ik gewoon echt een HEUL vreemde 9v aansluiting op mn wah zitten :o


Mmm apart, mijn Crybaby heeft gewoon een "Boss type" adapter plug waar die One Spot gewoon in zou moeten kunnen.. Wel is de adapteringang wat dieper bij de Crybaby dan bij de meeste pedalen.

Herman
7 december 2007, 23:57
Hmm idd vreemd. Het pedaal is 2e hands, dus misschien dat er mee "gespeeld" is?

http://images.miretail.com/products/full/Dunlop/632866130594779018.jpg

Zo'n adapter moet er zoals ik dat kan zien dan in of bij. Kan dit kloppen of ben ik de enige met dit verschijnsel? En als dit toch redelijk normaal is...zijn er verloopjes van te vinden van een 9v plug naar zo'n minijack achtig iets?

Nitefly7
8 december 2007, 00:13
Yep,
Filmpjes al gezien.
Inderdaad superhandig te programmeren.
Is eigenlijk geen programmeren meer.

Nog ff afwachten.....

Ik kon die Musicom trouwens krijgen voor Eur 485 ex verzendkosten uit
Die Heimat.....

Vinni

ik had'm voor 'n dikke 125 euro minder van eBay kunnen plukken..

... alleen kwamen er toen nog 1070 SEK (= ongeveer 110 euri) verd*mde invoermeuk bij ..

toch nog 20 euro + verzendkosten uitgespaard... (jeeej .....)

Samder
8 december 2007, 11:56
Interim-boardje;

deel van de pedalen uit m'n smörgås-board, i.c.m. de RC-Boost en Picture wah (supersuper vette wah!), die samen met de Musicom op m'n 'superboard' moeten komen..

http://i73.photobucket.com/albums/i206/Nitefly7/Effects/InterimMusicom-board2.jpg

Ik ben ook wel benieuwd wat voor mod er op die delay zit! Is dat die mod voor een betere "reverse" delay ofzo? Waar kan ik dit laten doen??

Mitch
8 december 2007, 12:28
Hmm idd vreemd. Het pedaal is 2e hands, dus misschien dat er mee "gespeeld" is?

Zo'n adapter moet er zoals ik dat kan zien dan in of bij. Kan dit kloppen of ben ik de enige met dit verschijnsel? En als dit toch redelijk normaal is...zijn er verloopjes van te vinden van een 9v plug naar zo'n minijack achtig iets?


Da's inderdaad niet zoals het hoort. Visual Sound verkoopt verloopjes voor een gewone daisy chain naar een mini-jack. Even zoeken en dan vind je genoeg verkooppunten (o.a. Feedback)

Mitch
8 december 2007, 12:29
Ik ben ook wel benieuwd wat voor mod er op die delay zit! Is dat die mod voor een betere "reverse" delay ofzo? Waar kan ik dit laten doen??
Dat heeft -ie al lang gezegd, een mod naar een effect loop zodat je modulatie aan de delays kan toevoegen + een instelbare hi cut om de repeats doffer te maken.

Nitefly7
8 december 2007, 12:46
Ik ben ook wel benieuwd wat voor mod er op die delay zit! Is dat die mod voor een betere "reverse" delay ofzo? Waar kan ik dit laten doen??

..what Mitch said :)

en voor info, kun je PM'en..!

jimihattricks
9 december 2007, 23:03
ook even mijn herziene board posten (wazige foto, my bad):

http://img91.imageshack.us/img91/8885/photo0854an8.jpg

ik hoor jullie denken: 'dat is een big ass board voor die paar pedaaltjes die erop staan'..

klopt; ik heb recentelijk even schoonmaak gehouden en e.e.a. eraf gegooid wat ik toch zelden gebruikte (o.a. Ibanez FL-99 & RC-99, een 2e Boss GE-7 en een TS-9), en dit is er over:

Korg DT-10 tuner > Crybaby 535Q wah > Boss NS-2 >> Boss GE-7 > MI Audio Blues Pro > HWA Fuzzwork Orange > Toadworks Meat > MXR EvH Phase90 >> Boss NS-2 > Catalinbread Semaphore > VisualSound H2O

interessander
9 december 2007, 23:07
Hoe bevalt de fuel tank? lijkt me een goed ding voor die prijs.

Nielsje
9 december 2007, 23:12
Ik dacht dat de fueltank qua 9V uitgangen niet geisoleerd waren (dus gewoon daisy chain) maar wel met afzonderlijke 12 en 18 v aansluiting. Ik denk dat een cioks schizo een stuk interessanter is ( wel geisoldeerde 9v aansluitingen) maar volgens mij is er nog niemand hier met zo'n ding..

interessander
9 december 2007, 23:23
Hmm ja, dan ga ik er als OneSpot gebruiker er met zoiets dus niet per se op vooruit, enkel in netheid op je board.

Nielsje
9 december 2007, 23:25
Hmm ja, dan ga ik er als OneSpot gebruiker er met zoiets dus niet per se op vooruit, enkel in netheid op je board.

klopt (tenmiste, dat van die inwendige daisy chain heb ik heir ergens gelezen, op de trex site staat ook niets over geisoleerde uitgangen dacht ik).

Rude Perception
9 december 2007, 23:26
Ik dacht dat de fueltank qua 9V uitgangen niet geisoleerd waren (dus gewoon daisy chain) maar wel met afzonderlijke 12 en 18 v aansluiting. Ik denk dat een cioks schizo een stuk interessanter is ( wel geisoldeerde 9v aansluitingen) maar volgens mij is er nog niemand hier met zo'n ding..

Ik heb een Cioks Big John. Kan er verder alleen niet heel veel over vertellen. Behalve dat ik geen last heb van brom.

jimihattricks
10 december 2007, 09:49
Ik dacht dat de fueltank qua 9V uitgangen niet geisoleerd waren (dus gewoon daisy chain) maar wel met afzonderlijke 12 en 18 v aansluiting.

dat van die non-geisoleerde 9v uitgangen klopt, ze delen dezelfde ground.. daarnaast zijn er nog 2 12v uitgangen (1xAC, 1xDC - ACDC dus :rockon: ), die zijn wel apart geisoleerd..

overigens heb ik geen last van brom.. ik vind daisy chains maar rommelig :)

B_2_the_a
10 december 2007, 10:12
Hmm idd vreemd. Het pedaal is 2e hands, dus misschien dat er mee "gespeeld" is?

http://images.miretail.com/products/full/Dunlop/632866130594779018.jpg

Zo'n adapter moet er zoals ik dat kan zien dan in of bij. Kan dit kloppen of ben ik de enige met dit verschijnsel? En als dit toch redelijk normaal is...zijn er verloopjes van te vinden van een 9v plug naar zo'n minijack achtig iets?


het is gewoon een wat ouder type uit de amerikaanse markt, inplaats van de europese ;)

Herman
10 december 2007, 11:47
Aaah oke, bedankt. Als het goed is, is het verloopje nu onderweg, en ik hoop hem morgen te hebben. En ik kan na een maand wachten dan ook eindelijk deze week mn TS9 ophalen, en ik denk dat ik dan maar direct eens naar zo'n showmaster ga kijken. :)

dekeyzer
10 december 2007, 23:24
Ik ben bezig om een aantal Boss effecten op mijn pedalboard een plaats te geven. Om ze vast te zetten gebruik ik velcro. De onderste rubberen laag heb ik er op laten zitten en daar de hook op geplakt. Het blijft zitten maar het 'klit' zegmaar niet bijzonder stevig.

Iemand ervaring met het verwijderen van die rubberen onderlaag? Ik vind het wat stug als ik voorzichtig een beginnetje maak. Is het makkelijk om het evt. er weer op te zetten?

schizo910
10 december 2007, 23:29
Ik ben bezig om een aantal Boss effecten op mijn pedalboard een plaats te geven. Om ze vast te zetten gebruik ik velcro. De onderste rubberen laag heb ik er op laten zitten en daar de hook op geplakt. Het blijft zitten maar het 'klit' zegmaar niet bijzonder stevig.

Iemand ervaring met het verwijderen van die rubberen onderlaag? Ik vind het wat stug als ik voorzichtig een beginnetje maak. Is het makkelijk om het evt. er weer op te zetten?

Met een beetje beleid haal je ze er vrij makkelijk af en kun je ze er eventueel later weer opplakken. Als het niet makkelijk gaat even een fohn erbij pakken...

dekeyzer
11 december 2007, 00:13
Qua layout en effectvolgorde ben ik ook wat aan het puzzelen. Ik heb een showmastercase 48 met een plankje erin en twee verhogingen. Kan het nu niet laten zien', want mijn fototoestel is kaput. Maar dat komt dan nog wel een keer. Ik heb wel twee vraagjes:

1) Ik denk erover om een loopmaster met 3 loops te gebruiken. Liefst heb ik zo min mogelijk effects in de ketting. De effect volgorde zou er dan ongeveer zo uit komen te zien (los van een evt. patchbox).

gtr> Wah> Loopmaster:
--1 Big Muff > CS-3
--2 Microsynth > FT-2
--3 PH3
--TU2
> SuperDuper > amp
> Fx loop BF-2 > DD-3 <

http://viva-naturel.tweakdsl.nl/fx-layout4.jpg

3) Met die volgorde zou ik het zo willen opstellen. Hebben jullie nog tips voor deze layout? Ik heb het even grof geschetst, maar t past allemaal wel.
http://viva-naturel.tweakdsl.nl/board-layout.jpg

artnaz
11 december 2007, 16:24
Wellicht interessant voor de mensen hier:

Core X2 Pedalboard Kit (http://degiergitaarbouw.nl/webshop/product_info.php?cPath=34&products_id=141)

Soort George L's en Planet Waves. Voor de Kerst kost hij €45,- (staat in het mailtje wat ik van hun gekregen heb), wat wel wat goedkoper is dan de eerder genoemde twee.

Ik dacht, ik laat het jullie even weten... ;) Zelf gebruik ik Planet Waves, en ben daar harstikke tevreden over...

Nielsje
11 december 2007, 16:28
Dat is niet slecht.. 45 euri.. Hm..

Anyway: binnenkort foto's van m'n nieuwe bord! (Warwick rockcase, met o.a. headrush E2, een andere voeding... (iemand een betaalbare suggestie? ik dacht aan de cioks schizo))

paulbekkers
12 december 2007, 11:07
http://i73.photobucket.com/albums/i206/Nitefly7/Effects/InterimMusicom-board2.jpg

Bestaat er nou zoiets als die Musicom, maar dan dattie ook tekst kan displayen. Ik ben zo'n zeikerd die geen zin heeft zijn presets uit z'n hoofd te leren.....

Bijv. net als de ground control pro, maar dan met de looper intern, niet dat ik er nog een rack bij moet fabriceren...

Mitch
12 december 2007, 12:07
Wellicht interessant voor de mensen hier:

Core X2 Pedalboard Kit (http://degiergitaarbouw.nl/webshop/product_info.php?cPath=34&products_id=141)

Soort George L's en Planet Waves. Voor de Kerst kost hij €45,- (staat in het mailtje wat ik van hun gekregen heb), wat wel wat goedkoper is dan de eerder genoemde twee.

Ik dacht, ik laat het jullie even weten... ;) Zelf gebruik ik Planet Waves, en ben daar harstikke tevreden over...

Heb de set pas gezien, zag er goed uit. Kabel prikte wat makkelijker 'recht' in de jack dan George L. Afijn, voor mij geen Planet Waves meer, die kutjacks van ze...lekker stevig, kan er niet makkelijk uit, maar voor mijn wisselende setje vind ik dat dus waardeloos.

Nocki
12 december 2007, 13:12
Ik heb ook een Core X2 set van de Gier en ben er super enthousiast over. klank is erg goed. laag blijft mooi warm en vol zonder boombastisch te zijn en het mid hoog is lekker rond en warm ten opzichte van goedkope kabeltjes. Het tophoog verbaasde me heel erg kwa geluid en dynamiek. Het zijn echte kabels voor strat users denk ik. erg leuk voor country en funky dingen!

gebruiks gemak is erg groot maar inderdaad neit knippen maar met een heel scherp mes snijden in 1 haal!

qwertyuiop
12 december 2007, 14:12
mijn bakkie....

http://img259.imageshack.us/img259/2573/cimg0842fb3.jpg
Shot with EX-Z65 (http://profile.imageshack.us/camerabuy.php?model=EX-Z65&make=CASIO+COMPUTER+CO.%2CLTD) at 2007-12-10

tof he?

Nielsje
12 december 2007, 14:24
Mooi compact, maar ook een beetje kleine foto.
Wat voor voeding gebruik je?

Nils47
12 december 2007, 15:58
@ qwertyuiop:

Ik zie dat je een Dap Showmaster 24 case gebruikt hebt nietwaar? Nu ben ik zelf ook van plan deze case te gebruiken voor een pedalboard. Heb je nog een paar grotere foto's? Bij voorbaat dank!

Herman
12 december 2007, 23:12
Ik heb ook nog ff een vraagje over die flightcasen. De Shomaster 48 word wat te groot voro mij denk ik, maar den 24 vind ik weer net iets te krap. Zijn er ook flightcase of iets vergrlijkbaars van een bepaald merk die er tussen in zitten? (zegmaar 50cm lang ongeveer..iets in de buurt). Hoeft niet perse van Dap ofzo te zijn, als het maar bruikbaar is. *Geen ingebouwde voeding

Mitch
12 december 2007, 23:25
Als googled op dap showmaster flightcase kom ik deze site (http://www.case-palace.eu/DAP-Flightcase-multipurpose-Case-56-x-36-x-23-xm-R::166117.html) tegen, waar een andere case op staat. 23cm is misschien wat hoog, laat wel ruimte voor een verschuining, verhoging of een bodempje met kabels etc.
Of zoiets... (http://www.thomann.de/nl/thon_flex_cut_universal_mischpult_1.htm)

Moeilijk hè, google :D

peter_heijnen
13 december 2007, 01:20
mijn bakkie....

http://img259.imageshack.us/img259/2573/cimg0842fb3.jpg
Shot with EX-Z65 (http://profile.imageshack.us/camerabuy.php?model=EX-Z65&make=CASIO+COMPUTER+CO.%2CLTD) at 2007-12-10

tof he?
Absoluut tof!

Best jammer eigenlijk dat je een boogie niet als een accordeon in mekaar kunt vouwen om het pedalboard dan als deksel van je flightcase te kunnen gebruiken. :)

AriaProII
13 december 2007, 09:13
mijn bakkie....

http://img259.imageshack.us/img259/2573/cimg0842fb3.jpg
Shot with EX-Z65 (http://profile.imageshack.us/camerabuy.php?model=EX-Z65&make=CASIO+COMPUTER+CO.%2CLTD) at 2007-12-10

tof he?

Is dat een Maxon OD-808? Hoe klinkt die? hij staat te boek als overdrive, maar ik ken ook mensen die er een strakke distortion uit kunnen halen.

qwertyuiop
13 december 2007, 09:29
@ Nielsje; ik gebruik een t-rex fueltank, zit verborgen onder het witte boss-pedaaltje links bovenin ( ns2 geloof ik)

@ peter heijnen; jij hebt echt een scherp oog! ;-) de boogie wordt inderdaad opgevouwen en dan gaat de flightcase met pedalen er zo omgekeerd bovenop; al met al een mooie kleine setup ;-)

@ AriaproII; het is inderdaad een maxon od808. persoonlijk vind ik het de beste tubescreamer die er is; bij mij doet niks meer of minder dan een xtra boost op het scheurkanaal van de boogie; geluid blijft gewoon hetzelfde en dat is exact wat ik wil. ik draai er wat extra hoog bij via de maxon, et voila; een prima leadgeluid. ik gebruik 'm dus echt als "boost". ik kan 'm ook nog over het cleane kanaal doen; prima scheur, maar wel echt overdrive hoor, geen distortion. ligt erg aan de versterker waar je 'm op gebruikt denk ik zo.

@ Nils47; zal vanavond ff een xtra grote pic plaatsen.

groeten.

JeroenSchaaf
13 december 2007, 10:57
Ik heb ook nog ff een vraagje over die flightcasen. De Shomaster 48 word wat te groot voro mij denk ik, maar den 24 vind ik weer net iets te krap. Zijn er ook flightcase of iets vergrlijkbaars van een bepaald merk die er tussen in zitten? (zegmaar 50cm lang ongeveer..iets in de buurt). Hoeft niet perse van Dap ofzo te zijn, als het maar bruikbaar is. *Geen ingebouwde voeding

Herman , laatst bij tonika stonden die Stagg flightcases. ( koffertjes )
kun je het daar niet allemaal in kwijt?

of heb je inmiddels een dikke pedalen collectie opgebouwd.

Herman
13 december 2007, 12:38
@ Mitch,

Die koffer bij thomann lijkt me wel wat opzich, maar ik ben een beetje huiverig wat bestellen in het buitenland terecht. Ik zal als ik thuis ben vanmiddag eens googlen of ze hier in nederland ergens te bestellen zijn, want eventjes naar duitsland op en neer zit er voor mij nu niet in (zelf geen rijbewijs, en ik ken ook geen mensen die zin hebben om voor mij ff naar duitsland heen en weer te rijden ;)) Die andere Dap koffer is misschien wel een alternatief, maar lijkt me wel aan de hoge kant. Maar idd, misschien ook wel weer makkelijk met voeding/kabels weg werken. Ik zal vanmiddag wat dat betreft nog eens ff researchen.

@ Joene,

Ik heb geen ultimate brute pedalen collectie oid opgebouwd ondertussen, maar ik ben dus wel bezig (of nouja, in ieder geval een beschaafde collectie ;)) Ik heb zegmaar wel plannen om bepaalde pedaaltjes te gaan kopen, maar meer allemaal stuk voor stuk. Zodat ik nog wat verschillende pedaaltjes kan testen, en voor sommige pedalen nog gewoon wat meer research kan doen. Als ik een beetje in de buurt kom van wat ik nu een beetje in mn hoofd heb, ben ik bang met bv die showmaster 24 te kort te komen (of bv als ik in de toekomst een keertje een pedaal voor een ander pedaal wil vervangen, die groter blijkt te zijn), en als ik dan weer een nieuwe case moet kopen vind ik dat een beetje geld verspilling. Het is anderzijds ook weer niet de bedoeling dat ik zeeën ruimte overhoud, waar ik met de showmaster 48 toch wel enigzins bang ben. Ik kijk zegmaar wel een beetje naar een case met het oog dat mijn pedalencollectie nog wel uitgebreid word. Ik hoop dat je het een beetje snapt ;), Maar ik zal nog eens kijken of ik de maten van die koffertjes van Tonika kan vinden.
*Koffers die te bestellen zijn via Nederlandse sites is altijd prima

Mitch
13 december 2007, 14:22
@ Mitch,

Die koffer bij thomann lijkt me wel wat opzich, maar ik ben een beetje huiverig wat bestellen in het buitenland terecht. Ik zal als ik thuis ben vanmiddag eens googlen of ze hier in nederland ergens te bestellen zijn, want eventjes naar duitsland op en neer zit er voor mij nu niet in

Kun je zonder vrees doen hoor, Thomann is uiterst correct en snel, ik heb er zeer goede ervaringen mee en ik ben niet de enige.

Kim Wilson
13 december 2007, 14:23
Idd, Thomann is een prima zaak.

RedBuell
13 december 2007, 14:56
Thomann is gewoon goed, netjes en snel. Heb al meerdere dingen besteld en altijd tevreden, alleen de gitaarkoffer was niet echt je van het die ik daar bestelde maar goed het is maar een koffer. Sommige producten zijn even duur als bij de muziek zaak op de hoek of zelfs ietsje duurder, andere zijn weer stukken goedkoper. Versturen kost €8,- ook bij meerdere producten, alleen de hele zware grote dingen zijn duurder. Kijk of je dus iets kan combineren.

Ze houden je op de hoogte van verzenden, ze sturen je zelfs een sms-je als de spullen bij hen de deur uitgaan.... ;)

Edit: Ik las iets over een Stagg koffertje... ik heb een Stagg gitaar koffer (lp model) en ben daar niet zo over te spreken, als ik het over kon doen kocht ik een iets duurdere koffer maar dan van betere kwaliteit.

Nielsje
13 december 2007, 15:08
Ik heb onlangs besteld bij Musicstore.de (daar waar de gitaren roof is geweest) en die verzenden boven de 100 euri gratis. Het duurde een week voordat ze gingen verzenden (weekend, geld overmaken naar nederlandse rekening, moet weer bij hun aankomen e.d.) vervolgens krijg je een mailtje als het daar de deur uitgaat, en is het met een dag thuis! Dat ging echt snel. Afhankelijk van wat je besteld, komt het in een doos die drie keer te groot is, gevuld met heel veel leuk verpakkingsplastic (die leuke kleine plastic zakjes gevuld met lucht). Vervolgens heb je dan weer een half uur speel plezier met je vrouwlijke huisgenootjes die ook zo'n zakje 'pang' willen laten doen..

Wat een verhaal weer.. pfoe.. laat ik eens gaan studeren..
Maar, goeie service en vaak goeie prijzen, maar wel even vergelijken.

edje kadetje
13 december 2007, 16:22
Met een beetje beleid haal je ze er vrij makkelijk af en kun je ze er eventueel later weer opplakken. Als het niet makkelijk gaat even een fohn erbij pakken...

Ik weet niet of ik het me goed herinner, maar ik geloof dat ik vroeger de onderkanten eraf schroefde en dan het effect zonder odnerkant met schroefjes monteerde op m'n plank of de onderkant losschroefde en dan ondersteboven weer vast om die rubberen rand weg te krijgen.

Herman
13 december 2007, 19:10
Geen apparte bedoelingen met geld overmaken omdat het in het buitenland is dus? Dat ik niet allerlij extra dingen hoef in te vullen of weet ik wat, want de service zal het niet aan liggen hoor ik wel, en de snelheid ook niet :).

Swan
13 december 2007, 19:22
nee gewoon overmaken, geen probleem.

Thoon_Loque
13 december 2007, 20:41
Hoe zit het dan (althans mijn bank heeft dat) met het nemen, delen, of het aan de ander geven, van de kosten voor transactie buitenland...
Weet iemand hoe je dit het beste doen kunt??

Mitch
13 december 2007, 22:04
Is in de EU gewoon gratis, dat geldt allemaal niet meer.
Voor betalingen die de grens ove rmoeten hebben de meeste banken Internationale Overschrijvingsformulieren. Je hebt dan twee codes nodig, de IBAN en BIC, zijn in feite het rekeningnummer en een code van de bank van de ontvanger en verder gewoon het adres en naam natuurlijk, maar da's echt geen hogere wiskunde hoor...

Thoon_Loque
13 december 2007, 22:49
Dat van die Iban e.d. snap ik wel.
Maar afgelopen oktober(!) had ik nog iets in Duitsland gekocht. Toen ik het geld naar de desbetreffende zaak over wilde maken, dmv internetbankieren, werd mij dus die vraag gesteld (Wie dus voor de kosten moest opdraaien). Ik zelf dacht nl. ook dat dat sinds een paar jaar niet meer bestond.
Ik zal eens kontakt met mijn bank opnemen. Dan weet ik het ook zeker.

Gr. Anthony

Mike McCready
14 december 2007, 11:37
Dat van die Iban e.d. snap ik wel.
Maar afgelopen oktober(!) had ik nog iets in Duitsland gekocht. Toen ik het geld naar de desbetreffende zaak over wilde maken, dmv internetbankieren, werd mij dus die vraag gesteld (Wie dus voor de kosten moest opdraaien). Ik zelf dacht nl. ook dat dat sinds een paar jaar niet meer bestond.
Ik zal eens kontakt met mijn bank opnemen. Dan weet ik het ook zeker.

Gr. Anthony
Je kunt dan uit 3 opties kiezen. En dan moet je altijd voor "shared" kiezen. Dat jullie allebei voor de kosten opdraaien dus. In theorie betekent dat 0 euro voor beide partijen

Hellsbellsnl
14 december 2007, 13:22
Thomann is prima.
+1 en absoluut snelle levering (en aangetekend)

amon
14 december 2007, 15:29
Ik wil ook een pedaal bordje maken. Met een 1 spot adapter weggewerkt in een verhoging. Is het mogelijk om die adapter dan in een wandcontact doos te stoppen die ik vast maak in het midden van de verhoging en dan die wandcontact doos stroom te geven met zo'n apperaten stekker als die van je computer?

tekening:

http://xs122.xs.to/xs122/07492/verhoging.JPG

Blauw: 1spot
rood: wandcontactdoos
groen: apperaat contact (waar de stekker in gaat)
bruin: kabels van WC naar apperaat contact.

En wat voor mdf kan ik het beste gebruiken? 16mm ofzo? of is dat al gauw te dik?

stekkerdoosje en computer-achtige stekker kan prima, heb ik ook. Ik heb in mn verhoging een stekkerdoosje voor 3 stekkers liggen (waarvan er tot nu toe maar 1 van in gebruik is); stekker er af geknipt en input van een oude computervoeding er voor in de plaats gesoldeerd.
De 2 jack pluggen zijn de in- en output:
http://img408.imageshack.us/img408/1970/hpim10556hs.jpg

Onderste plank is van 12mm multiplex, verhoging ed. is van 8mm (?) MDF. Inmiddels al een tijdje oud, maar nog niets kapot of wat dan ook. Klittenband is van de Big Boss en hecht ook nog (meer dan) perfect.

Yannicks
14 december 2007, 16:07
stekkerdoosje en computer-achtige stekker kan prima, heb ik ook. Ik heb in mn verhoging een stekkerdoosje voor 3 stekkers liggen (waarvan er tot nu toe maar 1 van in gebruik is); stekker er af geknipt en input van een oude computervoeding er voor in de plaats gesoldeerd.
De 2 jack pluggen zijn de in- en output:
http://img408.imageshack.us/img408/1970/hpim10556hs.jpg

Onderste plank is van 12mm multiplex, verhoging ed. is van 8mm (?) MDF. Inmiddels al een tijdje oud, maar nog niets kapot of wat dan ook. Klittenband is van de Big Boss en hecht ook nog (meer dan) perfect.

Haha super! Ik moet zeggen dat ik ook van plan was jouw plankie te kopieren, ik kwam iig op inspiratie van de jouwes.
Of staat er patent op? ;)

Ik weet nog niet of ik een in en output ga doen, het is wel het handigste omdat je anders je kabels in een lus hebt lopen.

amon
16 december 2007, 11:52
de uitgang is nog niet gesoldeerd, zit er alleen maar. De ingang gebruik ik wel, maar mn tuner is de laatste in de cyclus en die output ligt netjes aan de linkerkant. Daar zit een haakse plug in naar mn versterker, dus daar heb ik geen last van.

Vooralsnog heb ik geen wijzigingen hoeven aan te brengen in mn board en denk ook niet dat dat binnenkort nodig zal zijn. Er is wel een wah bijgekomen, maar die ligt er gewoon naast. Misschien dat ik daarvoor ooit die bodemplaat nog wat breder maak of gewoon wacht tot er meer pedalen bij zijn gekomen en dan maak ik wel weer iets nieuws...

Kim Wilson
17 december 2007, 12:02
Okè dan, mijn pedalboard(-je). Beetje wazig, maar dat komt omdat ik hem uit een veel grotere foto heb geknipt. Er komen (ooit) nog wel een keer betere foto's.

http://i109.photobucket.com/albums/n70/hans-janet/pedalboard.jpg

Linksboven zie je de originele Fender switch liggen, voor de reverb en de vibrato. Op het plankje ligt (v.r.n.l.) een TU-2, een BD-2 en een GE-7.

Nu nog een keer het plankje zwart spuiten, en dan is ie klaar. :)

JeroenSchaaf
17 december 2007, 12:03
netjes hoor!!!

Nielsje
17 december 2007, 12:07
Okè dan, mijn pedalboard(-je). Beetje wazig, maar dat komt omdat ik hem uit een veel grotere foto heb geknipt. Er komen (ooit) nog wel een keer betere foto's.

http://i109.photobucket.com/albums/n70/hans-janet/pedalboard.jpg

Linksboven zie je de originele Fender switch liggen, voor de reverb en de vibrato. Op het plankje ligt (v.r.n.l.) een TU-2, een BD-2 en een GE-7.

Nu nog een keer het plankje zwart spuiten, en dan is ie klaar. :)

Tja... Ik vraag me dan af waarom je niet meteen je switch van je Fender bij de plank op zet? Past makkelijk, en lijkt me een stuk praktischer.. Hetzelfde geldt ook voor de voeding van je pedalen.
Maar verder wel een mooi overzichtelijk bord, dat red ik zo niet :)

Kim Wilson
17 december 2007, 12:13
Tja... Ik vraag me dan af waarom je niet meteen je switch van je Fender bij de plank op zet? Past makkelijk, en lijkt me een stuk praktischer.. Hetzelfde geldt ook voor de voeding van je pedalen.
Maar verder wel een mooi overzichtelijk bord, dat red ik zo niet :)
Het snoer van die Fender switch is niet zo heel lang. Dus daar heb ik niet al te veel speling mee. Als ik hem dan op mijn plankje zet, ben ik wat te beperkt qua plaatsing van het hele spul. En ik laat hem altijd aan de amp vastzitten, die stop ik achterin de top.

Voeding vind ik prima zo. Ik steek mijn adapter altijd in een haspel die achter de amp ligt. Bovendien past het plankje nu samen met al mijn andere zooi perfect in mijn koffertje, dat gaat niet meer lukken als ik de voeding en de switch er bij op zou zetten.

Daar maak ik ook nog wel een fotootje van, hoe ik hem in mijn koffertje heb zitten. Zal ik vanavond wel even doen. :)

Nielsje
17 december 2007, 12:16
Het snoer van die Fender switch is niet zo heel lang. Dus daar heb ik niet al te veel speling mee. Als ik hem dan op mijn plankje zet, ben ik wat te beperkt qua plaatsing van het hele spul. En ik laat hem altijd aan de amp vastzitten, die stop ik achterin de top.

Voeding vind ik prima zo. Ik steek mijn adapter altijd in een haspel die achter de amp ligt. Bovendien past het plankje nu samen met al mijn andere zooi perfect in mijn koffertje, dat gaat niet meer lukken als ik de voeding en de switch er bij op zou zetten.

Daar maak ik ook nog wel een fotootje van, hoe ik hem in mijn koffertje heb zitten. Zal ik vanavond wel even doen. :)

Nou ja, zou wel passen, met gemak zelfs, aangezien pedalen zo ver uit elkaar staan dat er nog een mxr tussen zou passen :). Maar tis verder wel prima zo. Heb je nou die latjes dus in je koffer geplaatst?

Kim Wilson
17 december 2007, 12:21
Nou ja, zou wel passen, met gemak zelfs, aangezien pedalen zo ver uit elkaar staan dat er nog een mxr tussen zou passen :). Maar tis verder wel prima zo. Heb je nou die latjes dus in je koffer geplaatst?
Yep. Ik heb een paar plankjes op maat in mijn koffertje gezet, met een uitsparing waar ik mijn board in klem, zodat ie niet door de hele koffer zwiept. En als ik mijn koffer dicht doe, moet ik hem met de sluitingen dichttrekken, zo zitten de pedaaltjes mooi klem, en gebeurt er niks mee.

Ze kunnen trouwens niet veel dichter naar elkaar toe, hoor. Die patchkabels zijn nogal stug. En mijn voeding (Boss) is hoger dan mijn pedalen, dus ook dat levert wat probleempjes op. Ik heb het nog even geprobeerd, maar ik vond dit de makkelijkste oplossing. Nou ja, ik vind het wel best zo. Het werkt iig perfect, ik ben mooi vlot klaar met aansluiten. :)

Mitch
17 december 2007, 13:20
Met een paar van die patchkabels zonder kabel (je weet wel, die tweezijdige jacks) kan daar nog makkelijk een Hyper Pak tussen :D
Maar live is het wel praktisch hoor, dat de boel een beetje uit elkaar staat. Zeker als je af en toe ook zingt is het fijn dat je in een oogwenk goed trapt in plaats van dat je echt precies met je voet tussen de pedalen door moet manoeuvreren.

Kim Wilson
17 december 2007, 13:27
Met een paar van die patchkabels zonder kabel (je weet wel, die tweezijdige jacks) kan daar nog makkelijk een Hyper Pak tussen :D
Maar live is het wel praktisch hoor, dat de boel een beetje uit elkaar staat. Zeker als je af en toe ook zingt is het fijn dat je in een oogwenk goed trapt in plaats van dat je echt precies met je voet tussen de pedalen door moet manoeuvreren.
Dat ook. Het is nogal lullig als je een solo induikt, en je samen met je BD-2 ook je tuner er bij in trapt. :D

Bram78
17 december 2007, 13:57
http://good-times.webshots.com/photo/2969891870102713518hwoIit

Mijn pedalboardje...
Ben er zelf erg blij mee.
Voeding voor zowel de GT-8, ingebouwde midi in de floorboard van Line6 en de wah zit in de vorm van een PP-2 onder het line6 floorboard.
Ik wilde geen kabels op het board zien dus ook de wah heeft een operatie ondergaan. Werkt dus gewoon zonder lompe pluggen aan de zijkanten.

Groetjes Bram

Nielsje
17 december 2007, 15:53
Bram, strak ding! Ben geen liefhebber van multispul, maar dat mag de pret niet drukken! heb je wellicht wat foto's van de 'binnenkant'. Ben wel benieuwd hoe alles aangesloten is e.d.

paulbekkers
17 december 2007, 18:02
ah, inspiratie voor mijn nieuwe board.
Heeft iemand enig idee wat Paul Lenders op zijn hout spuit/verft?
Gewoon matzwarte verf met matte finish?

http://www.paullenders.com/images/rigarchive_static/2007/01/02_large.jpg
Kunnen we het herleiden vanaf deze foto?

Bram78
17 december 2007, 19:38
Thanx!
Zal er eens foto's van maken en posten.
Ik heb Paul een keer gevraagd naar de verf die hij gebruikt maar dit wilde hij niet zeggen. Blijkbaar een eigen formule die ook nog isolerend werkt...
Wel adviseerde hij......... Schoolbordverf. Zit op zich wat in: kras- en slijtvast. En kan je gelijk je setlist neerkalken! :confused:
Heb het met een eerder board gedaan en het houdt op zich goed, alleen wel jammer dat krassen gaan 'glimmen' en dus het matte ervan verdwijnt.
Sikkens heeft een mat-zwarte verf die extreem kras- en slijtvast zou zijn, die heb ik ook gebruikt. Zo'n bus wordt op kleur gemaakt en kost rond de 45euro, wel prijzig dus.

Groetjes Bram

paulbekkers
17 december 2007, 19:40
Thanx!
Zal er eens foto's van maken en posten.
Ik heb Paul een keer gevraagd naar de verf die hij gebruikt maar dit wilde hij niet zeggen. Blijkbaar een eigen formule die ook nog isolerend werkt...
Wel adviseerde hij......... Schoolbordverf. Zit op zich wat in: kras- en slijtvast. En kan je gelijk je setlist neerkalken! :confused:
Heb het met een eerder board gedaan en het houdt op zich goed, alleen wel jammer dat krassen gaan 'glimmen' en dus het matte ervan verdwijnt.
Sikkens heeft een mat-zwarte verf die extreem kras- en slijtvast zou zijn, die heb ik ook gebruikt. Zo'n bus wordt op kleur gemaakt en kost rond de 45euro, wel prijzig dus.

Groetjes Bram

Lakt hij dan ook niet transparant af?

Enig idee wat voor hout hij gebruikt? Ik zie hem geen hoekjes enzo gebruiken, dus het zal wel geen multiplex zijn....

Bram78
17 december 2007, 19:44
Nou, toen ik bij hem was stond er een beginsel van een nieuw board en dat was opvallend simpel: multiplex (berken???) en nog niet eens zo dik.
Ik durf niet te zeggen of hij het aflakt, hij was nogal geheimzinnig over die verf. (Misschien vertelt hij er meer over als je er een board koopt maar ik wil mijn nieren niet verkopen...)
Ik vond op de site van Pete Cornish ergens een stukje over verf en volgens mij gebruikt PC shielding paint. Zou wel weer overeenkomen met de isolerende formule van PL...

boss
17 december 2007, 20:35
Ook ik heb een keer bij Paul Lenders een onafgewerkt board zien staan, als ik het me nog goed herinner was het voornamelijk MDF en Multiplex.
Maar het zit hem met name in de afwerking, de aandacht voor details bij PL is fenomenaal!!
Het lak proces is inderdaad een geheim, daar laat hij echt niets over los. ;)
De afwerking is voor zover ik weet enigzins gebobbeld, zeg maar een soort sinaasappel effect. En het zijn zowieso meerdere lagen.
En dan de electronica die "onder" de motorkap zit.... daar zit hem het echte geheim van de smid!
Dat board wat ik toen op de werkbank zag staan was nog in de testfase, en daar hing behoorlijk wat electronica aan de onderkant.
En dat zie je dus niet meer terug als het af is! :)

RedBuell
18 december 2007, 10:18
Er bestaat toch ook matte blanke lak, in de custom car/biker scene wordt veel gewerkt met matzwart, deze wordt wel met blanke lak afgewerkt anders houd je mat zwarte lak het nooit lang uit.

Joey Handsome
18 december 2007, 11:56
Aangezien ik met een hele stapel dikke EHX pedalen zit opgescheept en geen geld (zin heb om er een te kopen) heb voor een dure flightcase van 1,5m breed vroeg ik me af of ik een pedalboard in een oude samsonite koffer zou kunnen bouwen. Iemand hier ervaring mee? Heb er twee staan en ze lijken me groot genoeg. Alles pas erin en het is handig vervoeren.

Nielsje
18 december 2007, 12:02
Tja.. je zou het kunnen proberen, maar je bedoelt zo'n zakenmannetjeskoffertje?! Zijn die nog wel stevig als het deksel eraf is? Of zo'n vliegtuigkoffer (groooot). Zit wel wat werk in.. Hoeveel geld wil je besteden? Je kan natuurlijk ook je stapel EHX pedalen verkleinen (ahum, hint :)) Anders zou ik kijken naar een rockcase van warwick. 80 x 50 groot genoeg voor je?

Joey Handsome
18 december 2007, 12:14
Nou ja, ik wil eigenlijk bijna geen geld besteden. Ik wil nog een one spot + daisy chain kopen, verder een of twee stekkerdozen, twee houten planken en van die fietskettingdingetjes. Hoe het eruit ziet interesseert me niks, als het maar werkt. Het is zo'n vliegtuigkoffer trouwens, zo'n grote. Ik stap ook niet van EHX af, geen ander merk biedt hetzelfde imo.

EDIT:
Dit is het model:
http://images.kapaza.com/photos/6000000/6097182.jpg

Hellsbellsnl
18 december 2007, 12:46
Ga je je pedalen eruit pakken on stage of blijven ze in de koffer bodem zitten?
Koffer lijkt me erg diep....

Wel stoer

peter_heijnen
18 december 2007, 12:47
Ik denk dat dit kwa gewicht sowieso de beste oplossing voor je zal zijn. Alleen dat deksel moet wel los kunnen.

Joey Handsome
18 december 2007, 13:00
Het idee is eigenlijk om twee planken met pedalen in elke kant van de koffer te bevestigen. Ze blijven er dus inzitten. Opzich denk ik dat het wel moet passen. Ik moet nog maar eens goed kijken als ik weer thuis ben.

Deksel zal toch wel open gaan? Het is een koffer, geen kluis.

peter_heijnen
18 december 2007, 13:05
Deksel zal toch wel open gaan? Het is een koffer, geen kluis.
Ik ging er van uit dat je maar een kant van de koffer ging gebruiken en de andere dus niet.

Joey Handsome
18 december 2007, 13:12
Ik ging er van uit dat je maar een kant van de koffer ging gebruiken en de andere dus niet.

Ah, vandaar... Denk wel dat ik twee kanten nodig heb aangezien onderstaand er allemaal in moet op die groene Muff en die Metal Charger na.:
http://i96.photobucket.com/albums/l184/joeyhandsome/200.jpg

Het zou kunnen dat ik die Small Stone en die RAT ook loos, maar de rest moet er iig in. Komt ook nog een digi galm bij.

schizo910
18 december 2007, 14:14
Het nadeel van zo'n koffer is dat ze niet plat zijn. Als je zo'n deksel dan voor je voeten hebt liggen dan wiebelt het nogal lijkt me.

Joey Handsome
18 december 2007, 14:36
Daar zit ik inderdaad ook over te peinsen, maar dat moet toch op te lossen zijn door aan beide kanten een stukje hout of misschien zo'n deurnop te lijmen.

paulbekkers
18 december 2007, 14:37
Daar zit ik inderdaad ook over te peinsen, maar dat moet toch op te lossen zijn door aan beide kanten een stukje hout of misschien zo'n deurnop te lijmen.

Handig is anders dus....

Ik heb enige tijd geleden zo'n trolleykoffer aangeschaft. Kostte maar iets van 30,- bij de kofferwinkel (uitverkoop). Heerlijk!

Ik zie andere gitaristen altijd zich een breuk zeulen met loeizware pedalenkoffers. Die van mij is wél lekker groot, maar rol ik zo overal heen met z'n wieltjes.

Joey Handsome
18 december 2007, 14:37
Handig is anders dus....

Ja, maar goedkoop.

Nielsje
18 december 2007, 14:41
Een hele batch EHX pedalen, planet waves patch kabels, en dan geen koffer willen kopen..?! Tja.

Ik zou sowieso de samsonite niet als bodem gebruiken. Waarom maak je dan niet gewoon twee pedalboard die je erin kan leggen, en voor podium gebruik haal je ze eruit, beetje zoals een pedaltrain.

Joey Handsome
18 december 2007, 14:48
Een hele batch EHX pedalen, planet waves patch kabels, en dan geen koffer willen kopen..?! Tja.

Ik zou sowieso de samsonite niet als bodem gebruiken. Waarom maak je dan niet gewoon twee pedalboard die je erin kan leggen, en voor podium gebruik haal je ze eruit, beetje zoals een pedaltrain.

Die Planet Waves heb ik eens gekregen. Zoals je ziet zitten er ook goedkope meuk kabels tussen (dan hebben die pw's niet eens zin meer denk ik, sowieso zijn die pedalen tone suckers to the core) en die pedalen heb ik in acht jaar bij mekaar gespaard, RAT en Qtron+ waren cadeatjes...
Ik barst op dit moment niet van het geld in ieder geval (niet hiervoor), die koffers heb ik liggen en doe ik niks mee en een paar planken hout kan ik nog wel betalen.
Misschien inderdaad wel een goed idee op ze er op het podium uit te halen. Daar moet ik eens over denken.

Swan
18 december 2007, 14:49
Waarom maak je dan niet gewoon twee pedalboard die je erin kan leggen, en voor podium gebruik haal je ze eruit, beetje zoals een pedaltrain.
idd dat lijkt me ook t beste idee, twee planken met pedalen die je op elkaar stapelen in die koffer, wat schuim in de koffer om die planken op hun plek te houden en klaar!
wel relaxt met wieltjes... ik gebruik n rockcase 48 voor de ene helft en n koffer op wieltjes voor mn gt3+7 pedalen en t is echt n enorm gesjouw elke keer, dat koffertje maakt het leven n stuk makkelijker...

techfrenk
18 december 2007, 14:52
Ook ik heb een keer bij Paul Lenders een onafgewerkt board zien staan, als ik het me nog goed herinner was het voornamelijk MDF en Multiplex.
Maar het zit hem met name in de afwerking, de aandacht voor details bij PL is fenomenaal!!

hebben we hier te maken met een paul lenders fan?

http://www.paullenders.com/images/rigarchive_static/2005/018/01_small.jpg

:rockon: :gitarist: haha

u komt uit roermond? Boss?

Acap
18 december 2007, 15:15
Pedalen zijn voor effecten, juist? ik zie dus zowat iedereen pedalen heeft is het dan zo een must ?

Ibanez666
18 december 2007, 15:36
Pedalen zijn voor effecten, juist? ik zie dus zowat iedereen pedalen heeft is het dan zo een must ?


Hangt van je muziek keuze en versterker/gitaar af. Speel je muziek met weinig verschillende sounds of heb je een versterker/gitaar die veel kan, dan is een pedaal minder noodzakelijk, maar ze zijn wel erg lekker voor de pedaljunkies hier :-)

drap
18 december 2007, 16:09
Ook maar weer eens een updateje. De Fuzz Factory is voorgoed verdwenen, zo ook de EHX Doctor Q. Het eerste pedaal gebruikte ik te weinig en het tweede vreet aan het geluid. Ik heb de Ibanez WH-10 er bij op weten te frommelen, wat me weer een hoop opbouw en demontagewerk scheelt elke keer.

http://i90.photobucket.com/albums/k265/drap_2006/pedalenbord.jpg

Het enige wat nog op m'n verlanglijstje staat is een koffer voor de Pedaltrain, maar die zijn los nogal prijzig volgens mij. Er zit wel een tas bij, maar die is ook niet erg stevig als je redelijk wat sleept met je bord.

pannekoek
18 december 2007, 16:54
Ook maar weer eens een updateje. De Fuzz Factory is voorgoed verdwenen, zo ook de EHX Doctor Q. Het eerste pedaal gebruikte ik te weinig en het tweede vreet aan het geluid. Ik heb de Ibanez WH-10 er bij op weten te frommelen, wat me weer een hoop opbouw en demontagewerk scheelt elke keer.

http://i90.photobucket.com/albums/k265/drap_2006/pedalenbord.jpg

Het enige wat nog op m'n verlanglijstje staat is een koffer voor de Pedaltrain, maar die zijn los nogal prijzig volgens mij. Er zit wel een tas bij, maar die is ook niet erg stevig als je redelijk wat sleept met je bord.

ik moet ook ooit eens zo een pedalboard kopen :soul:

boss
18 december 2007, 17:48
hebben we hier te maken met een paul lenders fan?

haha

u komt uit roermond? Boss?
Paul Lenders fan is misschien wat overdreven, maar vindt de spullen die hij maakt echt wel klasse hebben.
En nee, niet uit roermond.
Hier mijn eigen creatie, waar heb ik toch inspiratie vandaan gehaald :)
http://img116.imageshack.us/img116/8859/pedalboard001eb4.jpg

techfrenk
18 december 2007, 18:45
ziet er zeer nice uit Boss! Ben jaloers...
http://frenksinc.com/004.jpg-for-web-LARGE.jpg
kom ik met mn boss pedaaltjes haha.

misschien moet ik eens bij paul langs gaan. hij woont volgens mij best dichtbij.

boss
18 december 2007, 20:08
ziet er zeer nice uit Boss! Ben jaloers...
kom ik met mn boss pedaaltjes haha.

misschien moet ik eens bij paul langs gaan. hij woont volgens mij best dichtbij.Dank je, maar eu... ik weet niet of je het in de gaten hebt maar in mijn rack liggen ook gewoon 3 Boss pedaaltjes hoor :D
Bij Paul langs gaan... als je er een aanleiding voor hebt moet je dat beslist niet laten. Erg inspirerende man om mee over gitaarspullen te praten.
Toen ik bij hem was heeft hij het prototype van de schakelaars laten zien die nu in "The Gaspedal" zitten.
En dan die custom DM-4, net als The Edge, had ie zelf omgebouwd...
Er staan altijd een aantal juweeltjes binnen bij hem!
Alleen zijn agenda hé. die is nogal druk :)

Nitefly7
18 december 2007, 20:09
ziet er zeer nice uit Boss! Ben jaloers...
http://frenksinc.com/004.jpg-for-web-LARGE.jpg
kom ik met mn boss pedaaltjes haha.

misschien moet ik eens bij paul langs gaan. hij woont volgens mij best dichtbij.

wat voor soort gitaar/merk is dat ES-model?

Yannicks
18 december 2007, 20:45
Ook maar weer eens een updateje. De Fuzz Factory is voorgoed verdwenen, zo ook de EHX Doctor Q. Het eerste pedaal gebruikte ik te weinig en het tweede vreet aan het geluid. Ik heb de Ibanez WH-10 er bij op weten te frommelen, wat me weer een hoop opbouw en demontagewerk scheelt elke keer.

http://i90.photobucket.com/albums/k265/drap_2006/pedalenbord.jpg

Het enige wat nog op m'n verlanglijstje staat is een koffer voor de Pedaltrain, maar die zijn los nogal prijzig volgens mij. Er zit wel een tas bij, maar die is ook niet erg stevig als je redelijk wat sleept met je bord.

Waar haal je zo'n rubbere ring voor om je MXR?

drap
19 december 2007, 00:41
Waar haal je zo'n rubbere ring voor om je MXR?

Die is niet van rubber hoor, gewoon plastic. Maar die zat er al bij. Als het goed is zitten die standaard bij MXR pedalen. De meeste mensen halen 'm er af, maar ik niet om een praktische kwestie. Als er rommel onder komt wordt het een beetje plakkerig (waarschijnlijk ook nog van een glas drank dat er ooit eens deels overheen is gevallen) en dan blijft de knop mooi op z'n sweet spot in de tas :D

techfrenk
19 december 2007, 10:40
wat voor soort gitaar/merk is dat ES-model?

je gelooft het niet, een Action! geen idee wat voor een merk het is. gekocht bij de plaatselijke gitaarboer. het is wel een kopie van de es355. heb op de vergelijkbare epiphone gespeeld, en hoorde natuurlijk wel het verschil. maar het was mijn eerste gitaar, en ik gebruik m nog steeds live (als back up en in Eb stemming) vind m super klinken.

Yannicks
19 december 2007, 20:15
Zagen, boren, lijmen, schroeven, vijlen.
Tot zo ver het resultaat:

http://xs222.xs.to/xs222/07513/DSC00466.JPG

Afwerking is nog niet top, maar ik ga nog met kneedbaar hout of plamuur in de weer. Wat kan ik het beste gebruiken?

En dan had ik nog een vraagje over het aansluiten van de contactdoos op me apperaatcontactdoos (zo'n computer voeding input).
Welk draadje moet waarop?
De geel/groene is toch de aarding? Die moet dan in het midden?

Ik dacht dat het zo was:
http://xs222.xs.to/xs222/07513/blablablablablablabla.png

Links boven is dan +, rechtsboven - en de middelste en tevens onderste is de GND (aarding).

Klopt dit?

mario88
19 december 2007, 20:28
geel/groen is idd aarde

en als het goed is staan er letters achter op (waar je meot solderen) een L voor de fase (bruin) een N voor de nul (blauw) en PE of E voor de aarde(geel/groen)

Yannicks
19 december 2007, 20:44
geel/groen is idd aarde

en als het goed is staan er letters achter op (waar je meot solderen) een L voor de fase (bruin) een N voor de nul (blauw) en PE of E voor de aarde(geel/groen)

Ok, super!

up-guitarman
19 december 2007, 23:08
Aarde is normaal midden ja. Maar maakt blauw/bruin wat uit waar je die plaatst? Netspanning is toch wisselspanning? Dus lijkt me dat dit geen reet uitmaakt? Of zit ik daar mis?

guitargeek3
19 december 2007, 23:29
Het is inderdaad wisselspanning, maakt niets uit.

JeroenSchaaf
21 december 2007, 09:26
Zo nu bezig met me jamsessie bordje!

Hij past net mooi in het voorvak van me gitaartas!

dus alles mooi op de rug!

Wat er op komt!:

Modded Wah wah Crybaby
Boss tu12h
Boss Bleus Driver 2

Wat ik nog moet kopen!

Een leuk delay pedaaltje
en eventueel een volume pedaal!

Ik zal vanmiddag foto's posten!

mogwai
21 december 2007, 20:19
Ook ff geknutseld...

Mijn pedalboardje...

http://i74.photobucket.com/albums/i242/flipp_3/pedalboadr.jpg

En past perfekt in een goedkoop maar handig koffertje uit de hubo


http://i74.photobucket.com/albums/i242/flipp_3/pedalboardflipp-regoed.jpg

Grtz

Nielsje
21 december 2007, 20:31
Uitstekend! Netjes en strak!

Maar, haal je het bordje eruit, of laat je hem in die koffer zitten?
Ik zie trouwens dat je je one spot in een contactdoos steekt, dat kan je ook iets strakker oplossen :satisfie:

Maar de grote vraag: Wat zit er onder die grijze doos?

mogwai
21 december 2007, 20:34
Dank je

Ja, de plank gaat uit de koffer als ik speel

enja, die onespot had ik ook wel kunnen wegwerken, maarja, het is wel handig dat ik erzo makkelijk aankan..



Maar de grote vraag: Wat zit er onder die grijze doos?

tja, niks eigenlijk.... nog een stuk van de stekkerdoos en dan de kabeltjes van de onespot die naar de pedaaltjes gaan.
en kan als verhoogje dienen voor toekomstige pedalen..

Grtz

up-guitarman
21 december 2007, 22:39
en kan als verhoogje dienen voor toekomstige pedalen..


Ik vrees dan wel dat je koffertje niet meer dichtgaat...

Leuke set, ik heb ook de Blues pro en de Crunch Box en de little big muff komt er één dezer aan (is vandaag op de post gegaan...).

Wat vind je van die LBM? Al vergeleken met de andere muffjes?

mogwai
22 december 2007, 00:37
Nog niet vergeleken met andere muff's. Ik zocht een smashing pumpkins achtige wall of noise en dat kun je met deze kleine zeker krijgen.

Die blues pro is ook een lekkere boost voor de muff, moet je zeker proberen

Grtz

Mike McCready
22 december 2007, 11:31
Nog niet vergeleken met andere muff's. Ik zocht een smashing pumpkins achtige wall of noise en dat kun je met deze kleine zeker krijgen.

Die blues pro is ook een lekkere boost voor de muff, moet je zeker proberen

Grtz
Ook Mogwai geluiden/muren mee mogelijk? Of is dat meer delay en echo werk?

mogwai
22 december 2007, 11:43
Ook Mogwai geluiden/muren mee mogelijk? Of is dat meer delay en echo werk?

De big muff is het voornaamste pedaal voor Mogwai achtige postrock.
Ze gebruiken het al van in de begindagen en er is zelfs een limited edition van die pedaal speciaal voor Mogwai gemaakt.
http://i74.photobucket.com/albums/i242/flipp_3/eh_bigmuffpi-mogwai_001.jpg

Uiteraard gebruiken ze een hoop delay en echo. Je bent dan het beste af met zo'n line dl4 denk ik. Maar ik houd het voorlopig liever simpel.

Grtz

up-guitarman
22 december 2007, 12:45
Nog niet vergeleken met andere muff's. Ik zocht een smashing pumpkins achtige wall of noise en dat kun je met deze kleine zeker krijgen.

Die blues pro is ook een lekkere boost voor de muff, moet je zeker proberen

Grtz

Ik gebruik voor mijn Russische muff meestal mijn dynacomp als boost. Maar de combi tss blues pro en muff is idd zeer fijn ook !!!

Deze kleine muff zou volgens EHX zelf (en de reviews) zowat tussen de amerikaan en de rus hangen kwa sound. Iets ruwer dan de Amerikaan, die redelijk smooth is, en wat smoother dan de rus, die nogal ruw is. Klinkt op zich wel als naar wat ik op zoek ben... Ik ben benieuwd !!! :)

PS: Hoeveel zijn er zo gemaakt van die Mogwai pedaal? Is dat een gewone big muff met een andere layout of is er ook wat veranderd aan het circuit?

FruscianteFan
22 december 2007, 12:45
Muff, ok. Reverb/delay, uiteraard. Maar vooral ook drie gitaristen :)

Mitch
22 december 2007, 15:05
Deze kleine muff zou volgens EHX zelf (en de reviews) zowat tussen de amerikaan en de rus hangen kwa sound. Iets ruwer dan de Amerikaan, die redelijk smooth is, en wat smoother dan de rus, die nogal ruw is. Klinkt op zich wel als naar wat ik op zoek ben... Ik ben benieuwd !!! :)

Klopt helemaal. Prima ding !

Mike McCready
23 december 2007, 11:26
De big muff is het voornaamste pedaal voor Mogwai achtige postrock.
Ze gebruiken het al van in de begindagen en er is zelfs een limited edition van die pedaal speciaal voor Mogwai gemaakt.

Uiteraard gebruiken ze een hoop delay en echo. Je bent dan het beste af met zo'n line dl4 denk ik. Maar ik houd het voorlopig liever simpel.

Grtz
Cool, de had ik nog niet eerder gezien. Maar op de boards van Mogwai is geen Big Muff te bekennen hoor..
http://brightlight.youngteam.co.uk/eng/gig140106.php

hugo123
24 december 2007, 21:13
Ik heb een probleem met mijn daisychain, ik heb al een hele tijd geleden een daisy chain aangeschaft maar het werkte nooit lekker, toen kon ik het probleem niet vinden en dus gebruikte ik mijn effecten niet meer, toen keek ik weer eens in dit topic en ik kreeg toch weer zin in mijn effecten. Het probleem was dus dat mij adapters(merkloze dingen 1 is van mijn zoom g2 en de ander is merkloos) niet werken met een daisy chain, het kunnen ook mijn pedalen zijn maar ik denk het niet. Het punt is als ik mijn effecten 2 tegelijk op de 2 adapters los doe heb ik geen enkel probleem, als ik dan mijn pedalen met en daisychain schakel dan krijg ik een brom ongelofelijk, kan het komen omdat mijn adapters niet gestabiliseerd zijn of niet?

guitargeek3
24 december 2007, 21:17
Misschien dat je od/ds en modulatie onder 1 adapter hebt ondergebracht?
Probeer ze eens te scheiden, heeft ook voor mij geholpen.

hugo123
24 december 2007, 21:25
Ik haal mijn distortion uit mijn versterker, en heel soms om te boosten uit mijn g2(alleen zodat ik meer gain krijg, moet nog een keer een metalmuff kopen ben ik wel over te spreken maar nu gaat al mijn geld in mijn zelfbouw gitaar)maar ook als ik mijn g2 in bypass mode zet en mijn gitaarvolumepot helem aal dicht komt het ook.

guitargeek3
24 december 2007, 21:41
Welke effecten zitten in de chain?

hugo123
24 december 2007, 21:48
hangt er vanaf, ik heb een JH-1 wah, CE-3 chorus, Carl Martin Red Repeat, Zoom G2. en meestal doe ik de chorus apart en de rest in de chain

hugo123
25 december 2007, 01:03
Misschien kan ik beter naar de elektronica boer gaan en daar 1 of 2 transformators halen, daar ewen weerstandje over plaatsen om gelijk te richten en dan maar hopen, is er iemand die zeker weet of dit helpt en of ik niet voor xx euro dingen ga kopen en dat het mniet eens naar behoren werkt.
Trpuwens, wat zijn jullie ervaringen met schuine pedalboards?

guitargeek3
25 december 2007, 01:52
anders probeer het eens met een 1-spot.
werkt bij mij.
dat ding is gestabiliseerd en levert genoeg amperage voor meerdere pedalen.
ik heb er 4.
1 voor m'n holy grail, 1 voor de modulatie, voor de od/ds en a/b's en 1 voor het nijboertje van 12volt.
muisstil!

maar wat bedoel je met 'n schuin pedalboard?
om de pedalen te bevestigen of voor het bier af te laten vloeien tijdens een optreden?

VanBiLL.com
25 december 2007, 02:02
Hier een foto van mijn (erg grote 98x55cm - ja ik weet het) effectbak... 'K speel veel muziek á la Incubus maar daarnaast veel Indie-Rock á la Fiction Plane dus veel rommel nodig om dat geluid te krijgen wat ik nodig heb.

http://members.home.nl/vanbill/01a.jpg

Effectlus:
Gitaar (LP of Tele Custom) -> OD-2 -> PODxt (stereo naar mono)-> PH-3 -> BF-2 -> DC-3 -> DD-3 -> amp (Hartke Piggyback 4*8" gewoon guitar in).

PODxt wordt met mijn voetjes bedient door een Behringer FCB1010 (het enige goeds wat Behringer maakt).

De Boss F-5L gebruik ik om tussen Ch1 en Ch2 te kunnen schakelen op mijn amp.

Verder heb ik er nog een Ebtech Hum eliminator juist voor de amp tussen zitten (krijg ik een heel mooi helder geluid van).

PODxt zit ook aan de PC via USB en de FCB-1010 is met een FCB1010 PC Editor via Global Config herprogrammeerd om á la PODxt Live samen te werken met de POD.

Lijkt omslachtig maar ik krijg er met name een erg goede Incubus Morning View Sessions sound mee (heb bijvoorbeeld een dubbel phaser of phaser/flanger/delay om een H&K Rotophere achtige geluid te krijgen e.d.)...zowel thuis als live!

Zo ziettie er dicht uit:
http://members.home.nl/vanbill/02.jpg

Daemon
25 december 2007, 09:30
Even een vraagje: waarom schakel je je amp's kanalen niet ook met de fcb1010? Geen idee welke amp je hebt, maar 't lijkt me dat als je de kanalen met de F-5L kunt schakelen, dat het zeker ook wel lukt via de fcb.

Riky
25 december 2007, 10:22
Even een vraagje: waarom schakel je je amp's kanalen niet ook met de fcb1010? Geen idee welke amp je hebt, maar 't lijkt me dat als je de kanalen met de F-5L kunt schakelen, dat het zeker ook wel lukt via de fcb.


Hij gebruikt de fcb toch al voor zijn PODxt???

hugo123
25 december 2007, 10:24
anders probeer het eens met een 1-spot.
werkt bij mij.
dat ding is gestabiliseerd en levert genoeg amperage voor meerdere pedalen.
ik heb er 4.
1 voor m'n holy grail, 1 voor de modulatie, voor de od/ds en a/b's en 1 voor het nijboertje van 12volt.
muisstil!

maar wat bedoel je met 'n schuin pedalboard?
om de pedalen te bevestigen of voor het bier af te laten vloeien tijdens een optreden?

Ik bedoel dat ik mijn verhoging maar 1 of 2 cm hoog heb gemaakt en daar past dus haast niks onder, dus dacht ik als ik gewoon de hele plaat optil en daar (schuine) pootjes onder maak dan past er en vanalles in en staat mijn board schuin, maar is dat wel praktisch, maar een board wat recht staat en zo wordt opgetild ziet er niet uit. :sssh:



by the way: mooi board!

VanBiLL.com
25 december 2007, 12:25
Hij gebruikt de fcb toch al voor zijn PODxt???


Klopt, echter ik kan de FCB ook als switch gebruiken om mijn amp te schakelen alleen raak ik dan wat functionaliteit kwijt in FCB die in nodig heb voor de PODxt dus vandaar de set-up zoals die nu staat (switch functie zit onder de bank-up bank-down knoppen). Echter schakel ik zelden van amp channel tijdens een nummer dus het is niet erg zo. Plek was er toch dus waarom niet hé?

De amp die ik gebruik is een goedkope doch doeltreffende Hartke GT-60 head met een Hartke 4x8" cab er onder (oftewel een Piggyback mini-stack). Geeft een lekkere punch en een mooie omphff bij al een redelijk laag volume en dat vinden de buren ook fijn. Bij optredens istie ook niet al te groot (én zwaar) en gaat toch loeihard (als het moet)...

Anyhow, de head is een simple tube pre-amp solid state. Ch1 voor echt clean en Ch2 voor een beetje "korrel" in het geluid met wat meer nadruk op mid/hoog-mid. Ik heb echter wel de 12AX7 vervangen door een Tung Sol 12AX7. Geeft een veel warmere en romige sound (ondanks het alleen een buisje in de voorversterker sectie is).

boss
25 december 2007, 14:26
Ik neem aan dat je pedalen allemaal vast zitten?
Maar hoe heb je die Pod vastgemaakt?
Door die ronde vormen aan de onderzijde is dat niet voor de hand liggend...
Wel een veelzijdige set-up! Netjes.

VanBiLL.com
25 december 2007, 15:36
Ik neem aan dat je pedalen allemaal vast zitten?
Maar hoe heb je die Pod vastgemaakt?
Door die ronde vormen aan de onderzijde is dat niet voor de hand liggend...
Wel een veelzijdige set-up! Netjes.

Thanks! :)

Ik heb onder de POD twee vierkante alu profieltjes vastgekit met polyurethaankit (taai, als je veel kracht zet nog net te verwijderen). Die alu profieltjes zorgen ervoor dat de POD net van zijn pootjes los komt van de effectbak. Op die alu profieltjes zit dan weer duotec (soort heel sterk klitteband) als op de kast zelf, en zo zit de POD muurvast (alle andere onderdelen in de kist zitten op dezelfde manier vast).

Duotec (SPAM: bij Conrad te krijgen) is geweldig spul om je apparatuur aan wat dan ook vast te plakken, is veel sterker dan gewoon klitteband hoewel het principe hetzelfde is...

hugo123
25 december 2007, 20:24
HEt werkt. IK heb net zoals iemand al aangaf, mijn modulatie effecten app[art gezet, en nu heb ik geen borm/ruis meer, iedereen echt heel erg bednakt, nu heb ik alleen nog een probleem maar daar ga ik jullie maar niet mee lastigvallen.
weet iemand trouwens de afmetingen van een 1spot?

hugo123
25 december 2007, 20:39
Ik heb n u dus mijn g2 appart gedaan, denken julklie dat als ik een 1 spot koop dat ik dan wel alles dus ook de g2 aan de daisy chain kan hangen??


hugo

guitargeek3
26 december 2007, 10:29
you're welcome.
wat is je ander probleem, wie niet waagd blijft maagd!

een 1-spot is ongeveer:
l x b x h
7cm x 2cm x 6cm.

ze bestellen is waarschijnlijk het goedkoopste bij musicallin.nl.

hugo123
26 december 2007, 13:07
Dat ik ten eerste nog een beetje ruis heb maar dat komt van mijn pedalen, en dat ik graag enkel een eurostekker in mijn bord wsil steken en dat dan alles stroom heeft, maar mijn verhoging is niet hoog genoeg!

iemand iedeen?

guitargeek3
26 december 2007, 13:54
Als we toch bezig zijn... wat voor patch kabels gebruik je?
En wat voor kabels gebruik je voor je gitaar -> effecten en amp --> effecten?
Dat kan ook heel veel schelen.

VanBiLL.com
26 december 2007, 14:39
Als je alleen ruis hebt, al eens aan gedacht zo'n ferriet blokje rond je signaal kabel te zetten? Afhankelijk waar de ruis ontstaat zal je hiermee een beetje moeten experimenteren. Zo zou je dat blokje net voor je eerste effect kunnen zetten of juist erna. Ik had ook altijd een ruis, mogelijk veroorzaakt door mijn POD en door een tip van mij pa (een zeer ervaren '60 gitarist) toch maar eens zo'n simpele lompe oplossing als een ferriet blokje op mijn kabel gezet. Even zoeken en jahoor, op de jack net voordat het signaal mijn amp in gaat, weg ruis. Sterker nog, het lijkt wel of het geluid er wat helderder door geworden is...

Ik moet wel waarschuwen dat het dus een oplossing is die een effect op je geluid gaat hebben (maar meestal wordt het er helderder van).

Voordat je van alles en nog wat gaat kopen is het mogelijk een goedkope oplossing om van je probleem af te komen. Lukt het niet, geen man overboord, kan je altijd een 1-spot voeding proberen (die zijn ook errug goed hoor).

Wat ook nog kan werken (maar dat is vaker voor brom), is een Ebtech Hum Eliminator er tussen te zetten (tussen je laatste effect en de amp). Is een duur ding (± 80 euro bij Thomann geloof ik), en heeft ook een invloed op je geluid echter meestal (let op: MEESTAL) wordt je geluid er iets helderder van. Bij mij wel...Behringer (het zal weer eens niet waar zijn), heeft er een kopie van, kost ongeveer 25 euro bij Frietbak!

Misschien kan je hier iets mee? :???:

hugo123
26 december 2007, 15:57
Bij tuisgebruik, speel ik op mijn ibanez sa120, zelfgemaakte patchkabels, een vox AD15, boss ce-3, JH-1 wah, CM RedRepeat, G2.

guitargeek3
26 december 2007, 16:07
Misschien eens wat George l's pluggen en kabel aanschaffen.
Kwaliteit kabels scheelt ook.

hugo123
26 december 2007, 16:50
Nee, maar de "brom/ruis" is echt een effect en i weet 99% zeker dat het van mijn chorus komt want je hoort als het waren, een brom, die dan afsterft en weer terug komt.

VanBiLL.com
26 december 2007, 17:01
In dat geval, probeer dan echt maar eens een ferrietblokje direct na je chorus...

drap
26 december 2007, 17:17
Wat ook nog kan werken (maar dat is vaker voor brom), is een Ebtech Hum Eliminator er tussen te zetten (tussen je laatste effect en de amp). Is een duur ding (± 80 euro bij Thomann geloof ik), en heeft ook een invloed op je geluid echter meestal (let op: MEESTAL) wordt je geluid er iets helderder van. Bij mij wel...Behringer (het zal weer eens niet waar zijn), heeft er een kopie van, kost ongeveer 25 euro bij Frietbak!

Vergeet het maar met die Ebtech dat je geluid er helderder van wordt. Het tegendeel zelfs. Irritante hum ben je kwijt, maar het sprankelt voor geen meter meer. Ik heb 'm heel even gebruikt om wat hum weg te halen door twee gestackte pedalen en ik vond het helemaal niks. Die ligt nu dus tussen de rest van de berg wat ik niet meer gebruik.

Btw, wat is een ferrier blokje???

hugo123
26 december 2007, 17:22
Ja, sorry ik weet ook iet wat een ferriet blokje is.

boss
26 december 2007, 17:31
Ja, sorry ik weet ook iet wat een ferriet blokje is.Dit wordt er bedoeld: http://www.intronics.nl/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/Intronics-IT_B2B_NL-Site/nl_NL/-/EUR/ViewStandardCatalog-Browse;sid=RkyXSiTUywuoSmO8KGOGt4wUHhdTfHyPgno=?Ca talogCategoryID=3bXAqP2idHcAAAEQVBZLcu54
Maar of dit werkt op gitaarsignaal.....?!?!?? Zou voor mij iets nieuws zijn!

Riky
26 december 2007, 19:33
Dit wordt er bedoeld: http://www.intronics.nl/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/Intronics-IT_B2B_NL-Site/nl_NL/-/EUR/ViewStandardCatalog-Browse;sid=RkyXSiTUywuoSmO8KGOGt4wUHhdTfHyPgno=?Ca talogCategoryID=3bXAqP2idHcAAAEQVBZLcu54
Maar of dit werkt op gitaarsignaal.....?!?!?? Zou voor mij iets nieuws zijn!


en voor mij een goedkope oplossing:D

VanBiLL.com
26 december 2007, 20:47
Dit wordt er bedoeld: http://www.intronics.nl/is-bin/INTE...HcAAAEQVBZLcu54
Maar of dit werkt op gitaarsignaal.....?!?!?? Zou voor mij iets nieuws zijn!


Dat is idd een ferrietblokje. Je ziet ze vaak ook op computer randapparatuur e.d. Ik zeg niet dat het altijd helpt alleen in sommige gevallen bij ruis - en dus zeker niet bij brommen, dat komt van een aardingsprobleem - helpt het. Althans, bij mij help het een heel hoog frequente ruis na de POD weg te halen.

Ik denk dan maar zo; helpt het, mooi meegenomen, anders moet er een moeilijkere optie komen...


Vergeet het maar met die Ebtech dat je geluid er helderder van wordt. Het tegendeel zelfs. Irritante hum ben je kwijt, maar het sprankelt voor geen meter meer. Ik heb 'm heel even gebruikt om wat hum weg te halen door twee gestackte pedalen en ik vond het helemaal niks. Die ligt nu dus tussen de rest van de berg wat ik niet meer gebruik.

Zo zie je maar dat wat je moet doen om je set-up te krijgen zoals jij het goed vind, erg verschillend is. Bij mij wordt het geluid op mijn thuisrig er juist iets helderder van...(misschien omdat mijn versterker zijn netspanning uit de effectbak krijgt - ben ik ook niet zeker van).

Ruis en brom zijn vaak lastige dingen en de oplossingen zo mogelijk complexer...

Mike McCready
27 december 2007, 19:17
Niet alles gelezen, maar probeer je chorus eens met een batterij te voeden. Als de ruis dan weg is, moet je een betere power supply kopen of door blijven gaan met batterijen

hugo123
27 december 2007, 19:37
Dat zo'n suf baterijtje verschil kon uitmaken, niets meer, helemaal geen ruis, maar dan ook echt niks, niet eens een beetje....OKe ik geef toe een heel klein beetje :sssh: Maar dan moet ik dus toch ween nieuwe voeding...
1 spot verlost mijn problemen???

Ibanez666
27 december 2007, 21:32
Ok, ik had het lelijkste (vind ik dan) pedalboard, maar hij is nu een pietsie mooier, doordat ik de goedkope gegoten mulitkleuren patchkabeltjes heb vervangen door betere, met allemaal dezelfde kleur. Kan ook zijn dat mijn board mooier lijkt door de lelijke vloerbedekking waar hij dit keer op stond. Verder heb ik ook wat pedaaltjes vervangen.
Nieuw:

http://img186.imageshack.us/img186/5121/dsci2524jz7.jpg

En oud was deze dus:
http://www.badongo.com/nl/pic/2013775

Nielsje
27 december 2007, 21:35
Joh, wat maakt het uit hoe die eruit ziet. Als hij maar praktisch is en z'n functie vervult. Ik vraag me wel af hoe en of je signaal een beetje overeind blijft met die pedalen, of ben je een hoop hoog kwijt? Wat voor wah is dat eigenlijk?

Ibanez666
27 december 2007, 21:35
Ow ja, het zijn een BOSS ge-7, een Ibanez Bi-mode Chorus, een Ibanez Fl-9 Flanger (die lelijke gouden) een BOSS NS-2, een Ibanez SD-9, een Ibanez custom SD-9 ,een Ibanez TS-9 brown+ts-808 mod en een Zakk Wylde wah

Ibanez666
27 december 2007, 21:36
Ik barst van het hoog, zo erg dat ik er veel uitdraai op mijn amp (Guatone bassman kloon) ik kom meestal niet voorbij de 4 met mijn high op mn amp.

Ibanez666
27 december 2007, 22:00
Ik mis alleen nog een BOSS TU-2 in mn setup, dan ben ik echt klaar

Ash ketchum
28 december 2007, 12:13
Ok, ik had het lelijkste (vind ik dan) pedalboard, maar hij is nu een pietsie mooier, doordat ik de goedkope gegoten mulitkleuren patchkabeltjes heb vervangen door betere, met allemaal dezelfde kleur. Kan ook zijn dat mijn board mooier lijkt door de lelijke vloerbedekking waar hij dit keer op stond. Verder heb ik ook wat pedaaltjes vervangen.
Nieuw:

http://img186.imageshack.us/img186/5121/dsci2524jz7.jpg

En oud was deze dus:
http://www.badongo.com/nl/pic/2013775

Als ik het zo bekijk zijn al je pedalen één en al buffers. Lijkt mij iets van over-kill qua buffers. Hoe is het clean-signaal rechtstreeks in je amp ten opzichte van het clean-signaal (alle pedalen uit) door je pedalboard? Of gebruik je een apart buffer-pedaal aan het einde van je pedalboard?

Ibanez666
28 december 2007, 12:17
Ik heb het eerlijk gezegd niet vergeleken door kort achter elkaar te proberen hoe het klinkt. Ik weet wel dat ik met beide geluiden tevreden ben. Ik zal het vandaag of morgen eens gaan vergelijken. Ik heb eigenlijk nooit bij signaalverlies en buffers stil gestaan. Ik ben meer van: gewoon aansluiten, inpluggen en als het klinkt ist goed.

Tin
28 december 2007, 21:50
Zo mijn effecten dingetje.

Let niet op de witte patch kabel die wordt zsm vervangen.

http://img147.imageshack.us/my.php?image=dsc00022nw9.jpg

robert-gitarist
29 december 2007, 14:06
Klein maar fijn Tin ;)
Mis alleen nog een leuke wah erbij :D
Vraagje, wat is jou ervaring met die LBP boost van Electro Harmonix? Lijkt me wel leuk dingetje en kost geen ruk.

Tin
29 december 2007, 18:07
Wah komt ooit nog wel aha ben tevreden met wat ik nu heb.

Ik ben zeer tevreden over de booster.

Als je em aantrapt op een clean kanaal dan reageert ie als een hele dynamische lichte overdrive. (dus hoe harder je je snaren aanslaat des te meer vervorming)

Met Distortion erop tja is het gewoon een volume boost. En je sound wordt wat dikker.

Ik ben er iniedergeval zeer over te spreken helemaal voor die 39 euro :D

cosmos
1 januari 2008, 13:03
Update!

http://www.ticoverde.nl/images/pedalboard.jpg

boss
1 januari 2008, 13:52
Mooi bordje Cosmos!
Welke voeding gebruik je?

JelmerOnGuitar
1 januari 2008, 14:56
wow, nice bord! goeie pedalen ook!

cosmos
1 januari 2008, 15:39
Mooi bordje Cosmos!
Welke voeding gebruik je?

Thanks! Ik gebruik een PedalPower2 en een T-Rex Fueltank (doorgekoppeld vanuit die PedalPower2). De Line6 MM-4 is weer back on track na een D_H Mod, dus ik ben die volumedrop nu kwijt. Keeley Katana is net binnen, errug fijn! Het hele zaakje gaat vanuit een PRS SC-250 richting een Bogner Shiva head met OS2x12 cab.

Marshallover
1 januari 2008, 15:57
Thanks! Ik gebruik een PedalPower2 en een T-Rex Fueltank (doorgekoppeld vanuit die PedalPower2). De Line6 MM-4 is weer back on track na een D_H Mod, dus ik ben die volumedrop nu kwijt. Keeley Katana is net binnen, errug fijn! Het hele zaakje gaat vanuit een PRS SC-250 richting een Bogner Shiva head met OS2x12 cab.

Is een pedalpower II én een fueltank niet overdone? Wat is je ervaring met deze 2 powerstations? Is de pedalpower echt z'n geld waard boven de fueltank? En hoe koppel je door?

cosmos
1 januari 2008, 16:48
Is een pedalpower II én een fueltank niet overdone? Wat is je ervaring met deze 2 powerstations? Is de pedalpower echt z'n geld waard boven de fueltank? En hoe koppel je door?

Op zich niet, aangezien ik meer dan 8 pedalen gebruik... :)
Op die PP2 zit een 220-uitgang, waar ik de fueltank op heb aangesloten.

Marshallover
1 januari 2008, 19:51
Op zich niet, aangezien ik meer dan 8 pedalen gebruik... :)
Op die PP2 zit een 220-uitgang, waar ik de fueltank op heb aangesloten.

Mooie optie van de PP2! Maar ik tel 11 pedalen die gevoed moeten worden, is een fueltank voor de 3 pedalen dan niet overdone?

Is een daisy chain met een goede adapter dan niet een goedkoper alternatief (en volgens mij toch niet veel slechter) als je het toch netjes wegwerkt onder? je board...

B_2_the_a
1 januari 2008, 19:52
Is een daisy chain met een goede adapter dan niet een goedkoper alternatief (en volgens mij toch niet veel slechter) als je het toch netjes wegwerkt onder? je board...

ik denk niet dat het om het uiterlijk gaat ;)

Marshallover
1 januari 2008, 19:56
ik denk niet dat het om het uiterlijk gaat ;)

Precies, en daarom zeg ik dus ook dat een goede adapter met een daisy chain misschien een beter en goedkoper alternatief was geweest...

In andere woorden... waarom is in dit geval een fueltank beter dan een goede adapter met een chain?

cosmos
1 januari 2008, 20:05
waarom is in dit geval een fueltank beter dan een goede adapter met een chain?

Allereerst heb ik genoeg geïnvesteerd in goede spullen om niet wéér met zo'n flutadapter aan de gang te hoeven, het feit dat ik nu maar 1 220-snoer aan hoef te sluiten is heel erg handig, zeker op kleinere podia. Heb al genoeg gitaristen gezien die aan het klooien waren met adapters en breekbare snoertjes, waar dan vervolgens een lokale geluidsman even een marathon overheen loopt.

Ten tweede had ik hiervoor een Retrosonic Chorus in gebruik, die ik perfect op die Fueltank kon aansluiten (heeft AC nodig).

Ten derde is een Fueltank in feit een soort adapter met een chain, omdat het geen geïsoleerde voedingen zijn. Maar op deze manier kan ik wel uitbreiden wat ik wil, hiervoor had ik namelijk 3 pedalen meer in gebruik, die ik dan wel allemaal normaal kan voeden. Een daisychain gebruiken op een pedalboard van deze grootte is ook niet bepaald handig..

Marshallover
1 januari 2008, 20:14
Allereerst heb ik genoeg geïnvesteerd in goede spullen om niet wéér met zo'n flutadapter aan de gang te hoeven, het feit dat ik nu maar 1 220-snoer aan hoef te sluiten is heel erg handig, zeker op kleinere podia. Heb al genoeg gitaristen gezien die aan het klooien waren met adapters en breekbare snoertjes, waar dan vervolgens een lokale geluidsman even een marathon overheen loopt.

Ten tweede had ik hiervoor een Retrosonic Chorus in gebruik, die ik perfect op die Fueltank kon aansluiten (heeft AC nodig).

Ten derde is een Fueltank in feit een soort adapter met een chain, omdat het geen geïsoleerde voedingen zijn.

Ok, duidelijk... Ik stel de vraag omdat ik die powerstations nogal prijzig vind. Een goeie adapter met een daisy chain is bij pedalboards waar voedingen weggewerkt zijn onder pedalen etc. (zoals bij die van jou) volgens mij ook een goed alternatief. Een verlengsnoer op je board waar je alle adapters in kunt pluggen zorgt ook voor slechts één 220-snoer... En omdat alles netjes weggwerkt zit is het ook niet een kwestie van wat het oog wil...

Of moet ik nog overtuigd worden van de kwaliteit van die duurdere voedingen (volgens mij kost die PPII al gauw 200 euro of niet?)

B_2_the_a
1 januari 2008, 21:30
Of moet ik nog overtuigd worden van de kwaliteit van die duurdere voedingen (volgens mij kost die PPII al gauw 200 euro of niet?)

voordeel van de fueltank:
- stuk steviger dan fragiele daisy's
- ac uitgang (anders weer een extra adapter, dat kost ruimte)

de pp2 kost redelijk wat placenta, maar dan heb je ook wat! Verschil is duidelijk te merken...

Marshallover
1 januari 2008, 21:49
voordeel van de fueltank:
- stuk steviger dan fragiele daisy's
- ac uitgang (anders weer een extra adapter, dat kost ruimte)

de pp2 kost redelijk wat placenta, maar dan heb je ook wat! Verschil is duidelijk te merken...

Als dat het enige is, spaar ik die placenta liever voor andere dingen...

artnaz
1 januari 2008, 21:59
PP2 heeft ook geïsoleerde uitgangen, dat is denk ik het grootste voordeel. Het komt erop neer dat het hetzelfde is als 8 aparte adaptoren. Een niet-geïsoleerde voeding komt neer op 1 adaptor dat gedaisychained is.

Naast het feit dat je zo minder bijgeluiden kan krijgen, kun je ook uitgangen combineren. Dus met een Y-cabel 9+9 = 18V creëeren bijvoorbeeld...

Marshallover
1 januari 2008, 22:03
PP2 heeft ook geïsoleerde uitgangen, dat is denk ik het grootste voordeel. Het komt erop neer dat het hetzelfde is als 8 aparte adaptoren. Een niet-geïsoleerde voeding komt neer op 1 adaptor dat gedaisychained is.

Naast het feit dat je zo minder bijgeluiden kan krijgen, kun je ook uitgangen combineren. Dus met een Y-cabel 9+9 = 18V creëeren bijvoorbeeld...

Kijk, das vet... de OCD schijnt vetter te klinken bij 18v. Thanks!

artnaz
1 januari 2008, 22:13
Kijk, das vet... de OCD schijnt vetter te klinken bij 18v. Thanks!En die laatste twee uitgangen van de PP2 zijn ook nog in in te stellen in voltage, zo kun je leeglopende batterijen simuleren (sommige fuzz-pedalen schijnen beter te klinken bij lagere voltages). Dus die laatste twee zijn instelbaar van 4 (ik weet niet precies wat minimaal is, maar 4 klinkt pausibel :p) tot 9 Volt. En door te combineren kun je dus ook 13 - 18V maken... ;)

B_2_the_a
2 januari 2008, 07:45
En die laatste twee uitgangen van de PP2 zijn ook nog in in te stellen in voltage, zo kun je leeglopende batterijen simuleren (sommige fuzz-pedalen schijnen beter te klinken bij lagere voltages). Dus die laatste twee zijn instelbaar van 4 (ik weet niet precies wat minimaal is, maar 4 klinkt pausibel :p) tot 9 Volt. En door te combineren kun je dus ook 13 - 18V maken... ;)

lager ook hoor :P
van 8 naar 18 ;)

peter_heijnen
2 januari 2008, 09:04
de pp2 kost redelijk wat placenta, maar dan heb je ook wat! Verschil is duidelijk te merken...
Waaraan dan?

Marshallover
2 januari 2008, 09:17
Waaraan dan?

Volgens mij wordt dat in de daarop volgende posts wel duidelijk gemaakt...

peter_heijnen
2 januari 2008, 11:06
Volgens mij wordt dat in de daarop volgende posts wel duidelijk gemaakt...
Dan had ik die vraag toch zeker niet gesteld?

Dat een pp2 geisoleerde outputs heeft waarmee je potentiele aardlussen omzeilt en die je bij behoefte kunt stacken, weet je als je de handleiding leest. Maar waaraan merk je -en nog wel duidelijk- dat de 200 euro voor een pp2 goed besteedt zijn tov het bedrag voor bijv 2 of 3 onespots die je onder je board verstopt?

artnaz
2 januari 2008, 11:24
lager ook hoor :P
van 8 naar 18 ;)Slimmerik... :p

Dat een pp2 geisoleerde outputs heeft waarmee je potentiele aardlussen omzeilt en die je bij behoefte kunt stacken, weet je als je de handleiding leest. Maar waaraan merk je -en nog wel duidelijk- dat de 200 euro voor een pp2 goed besteedt zijn tov het bedrag voor bijv 2 of 3 onespots die je onder je board verstopt?Verder is het wat strakker en handiger, and that's it... :satisfie:

the feable
2 januari 2008, 11:31
Dan had ik die vraag toch zeker niet gesteld?

Dat een pp2 geisoleerde outputs heeft waarmee je potentiele aardlussen omzeilt en die je bij behoefte kunt stacken, weet je als je de handleiding leest. Maar waaraan merk je -en nog wel duidelijk- dat de 200 euro voor een pp2 goed besteedt zijn tov het bedrag voor bijv 2 of 3 onespots die je onder je board verstopt?

Vergeet niet dat de PP2 een heel ergbetrouwbare voeding is. Daarnaast gaan veel pedalen bij een minder stabiele en niet-geisoleerde voeding ruisen of rare dingen doen. Verder is stacken niet de enige mogelijkheid je kunt er ook andere pedalen mee voeden ( AC, Line 6, pedalen met negatieve/positieve aarde enz)

Mitch
2 januari 2008, 11:41
Ruisen, niet gestabiliseerd, blabla ondertussen is Peters vraag nog steeds niet beantwoord. Het wordt dus inderdaad hoog tijd voor een voedings FAQ.....

Peter, een setup met twee of drie adapters kan ook prima werken. Ik gebruik het al jaren en zo en heb er, op af en toe een 'verkeerde' combinatie na nog nooit problemen mee gehad. Met verkeerde combinatie bedoel ik dan de delay op dezelfde voeding als andere pedalen waardoor soms ruis ontstond. Als je dat voorkomt: niks aan de hand.
Wat is dan de meerwaarde van de PP2+ ? Hij kan klein en strak worden weggewerkt (strakker dan een driewegstekker met drie adapters), er gaat een losse voedingskabel in (kan dus strakker worden weggewerkt en de voedingskabel is makkelijke te vervangen voor ee nkort of lang exemplaar), hij kan acht pedalen geïsoleerd voeden en dat kan in sommige grote setups met bijv. meerdere delays best een voordeel zijn.
Het is dus niet zaligmakend en de beste oplossing voor iedereen maar wel een ontzettend goed, klein en betrouwbaar ding.

peter_heijnen
2 januari 2008, 11:50
Waar ik eigenlijk op doelde met mijn vraag, is of een pp2 naast de voor de hand liggende meerwaarde door zijn formaat en features ook iets met je geluid doet?

Ik heb ooit een post van een tevreden pp2 gebruiker gelezen waarin diegene beweerde dat zijn geluid er ook door verbeterde en hoopte dat b2ta mij nu ging verlichten.

AutoStatic
2 januari 2008, 11:50
Mijn pedalcase in ontwikkeling:
http://nettowa-ku.net/img/pedalcase.jpg

Nielsje
2 januari 2008, 12:10
Waarom staat je delay vooraan?
zal zo even wat foto's van m'n nieuwe setup maken..

AutoStatic
2 januari 2008, 12:24
Waarom staat je delay vooraan?
zal zo even wat foto's van m'n nieuwe setup maken..Pedalcase in ontwikkeling ;) Delay staat nu vooraan omdat ik in een aantal nummers delay + distortion/overdrive gebruik. Maar hij kan inderdaad beter na de scheurpedalen, of een tweede delay erbij zetten wat ik wel wil. Een DD3 of DD5. Het zijn allemaal totaal verschillende pedalen (DD3, DD5 en DD6) die ieder weer een andere specifieke functionaliteit hebben die de anderen ontberen. De DD3 heeft bijv. geen buffer voor de delay dus als je die uittrapt is je delay gewoon helemaal weg, iets wat de andere twee niet hebben maar wat ik wel heel handig vind. De DD5 heeft weer een aparte ingang voor een extern tap pedaaltje om het tempo van de delay aan te geven, hebben de twee andere weer niet en ook weer erg handig. De DD6 klinkt dan weer het schoonst (misschien niet het beste geluid maar laat je signaal het meest onaangetast) en heeft de meeste functionaliteit. Ook vind ik de reverse functie van de DD5 beter klinken dan die van de DD6. Misschien moet ik maar eens een DD20 proberen :sneaky:

paulbekkers
2 januari 2008, 12:28
Ik zit voor mijn nieuwe ontwerp pedalcase na te denken over de stroomvoorziening.
Aangezien ik ook een 220V nodig heb (boss gt5), ben ik aan het nadenken over de plaatsing van de stekkers of stekkerdoos. Nadeeltje is als je een adapter in een stekkerdoos steekt, dan neemt het zoveel ruimte in.

Iemand foto's om te laten zien hoe het zo netjes opgelost is?

Mitch
2 januari 2008, 12:30
Heb je ook pedalen naast je GT dan ? Losse tassen/koffers geneg voor een GTx...

Nielsje
2 januari 2008, 12:31
Waarom een stekkerdoos, of gebruik je meerdere pedalen ernaast? ik zal zo ff een foto posten.

paulbekkers
2 januari 2008, 13:17
Waarom een stekkerdoos, of gebruik je meerdere pedalen ernaast? ik zal zo ff een foto posten.

Ik heb inderdaad nog wat los spul liggen op mijn huidige board.
Een wireless, een behringer ultragain, en a/b box en in de nabije toekomst nog een fatsoenlijke fuzz.

Heb nu mijn stekkerdoos op de rechter bovenhoek liggen, maar ja, bierproof is het in de verste verte niet.

Nielsje
2 januari 2008, 14:55
Twee foto's van m'n huidige bord. Patchbox is tijdelijk, heb eentje in de planning inclusief een Powercon voor m'n adapter e.d. Wellicht dat ik ooit nog een mooie verhoging erin bouw, dit is op het moment wel uber praktisch.

Volgorde: tuner - wah - ltd - dod - muff - smallstone- amdek - boost - delay.
Alles gevoed met een godlyke one spot.

http://img176.imageshack.us/img176/1594/cimg3882zq5.jpg

En een foto van de 'rig' waarmee alles live gaat:

http://img230.imageshack.us/img230/1570/cimg3887kk9.jpg

AutoStatic
2 januari 2008, 15:00
Oe, leuk! Die Headrush E2, is die delay daarvan een beetje bruikbaar? En het tempo tappen, hoe makkelijk gaat dat?

Nielsje
2 januari 2008, 15:07
Ja hoor, de delay werkt prima. De 'gewone' delay is erg leuk voor onstage gebruik, wordt niet rommeling enzo, en is redelijk in te stellen qua klank. De tape delay mode geeft als je wil een lekker onregelmatige/wispelturige delay, daarvoor heb ik nog iets bruikbaars gevonden, maar dat ligt denk ik aan mijn manier van delay gebruik. Taptempo werkt prima. Jammer dat er geen modulatie op zit, maar ik kan er prima mee leven :)

AutoStatic
2 januari 2008, 15:15
Ja hoor, de delay werkt prima. De 'gewone' delay is erg leuk voor onstage gebruik, wordt niet rommeling enzo, en is redelijk in te stellen qua klank. De tape delay mode geeft als je wil een lekker onregelmatige/wispelturige delay, daarvoor heb ik nog iets bruikbaars gevonden, maar dat ligt denk ik aan mijn manier van delay gebruik. Taptempo werkt prima. Jammer dat er geen modulatie op zit, maar ik kan er prima mee leven :)Ok, bedankt voor de info. Dan denk ik toch dat ik ook zo'n ding ga bestellen...

Silco
2 januari 2008, 15:49
Twee foto's van m'n huidige bord. Patchbox is tijdelijk, heb eentje in de planning inclusief een Powercon voor m'n adapter e.d. Wellicht dat ik ooit nog een mooie verhoging erin bouw, dit is op het moment wel uber praktisch.

Volgorde: tuner - wah - ltd - dod - muff - smallstone- amdek - boost - delay.
Alles gevoed met een godlyke one spot.

http://img176.imageshack.us/img176/1594/cimg3882zq5.jpg


Wat doet dat LTD pedaal?? Is dat een overdrive ofzo iets?

E-J
2 januari 2008, 16:51
Wat doet dat LTD pedaal?? Is dat een overdrive ofzo iets?

Een low-medium gain overdrive pedaal:
Barber LTD (http://www.barberelectronics.com/LTD.html)

Niels, wat is dat voor Gibson Les Paul met P90s? In ieder geval geen Gem! Mooi ding hoor! :)

Nielsje
2 januari 2008, 16:59
Wel een Gem, zonder laklaag :)
is ooit zo'n paars/blauwe geweest. Het exacte verhaal weet ik er niet meer van. Kan het serie nummer wel geven, wellicht dat iemand er wat meer van weet? Bij mijn weten is de laklaag ooit verwijderd omdat deze bij het importeren ernstig was beschadigd..

Maakt verder ook allemaal geen tiet uit, het ding speelt & klinkt heerlijk!
en inderdaad, de barber is een low gain drive, die bij mij ook op erg low gain staat. werkt gewoon heerlijk met de strat en les paul :)

E-J
2 januari 2008, 17:10
Wel een Gem, zonder laklaag :)
is ooit zo'n paars/blauwe geweest. Het exacte verhaal weet ik er niet meer van. Kan het serie nummer wel geven, wellicht dat iemand er wat meer van weet? Bij mijn weten is de laklaag ooit verwijderd omdat deze bij het importeren ernstig was beschadigd..

Maakt verder ook allemaal geen tiet uit, het ding speelt & klinkt heerlijk!
en inderdaad, de barber is een low gain drive, die bij mij ook op erg low gain staat. werkt gewoon heerlijk met de strat en les paul :)

Gaaf! Lekker setje gitaren, leuke versterker en toffe pedalen :) Goed veelzijdig spul!

Hmm... ik moet maar eens een versterker gaan kopen en mijn pedalboard opnieuw rangschikken...