PDA

View Full Version : post foto's van jullie (zelfgemaakte) Pedalboards



Pagina's : 1 2 3 4 5 6 [7] 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49

interessander
1 november 2006, 10:59
Dat is vrij subtiel gebruik van je equalizer, het laag erbij wat de ts9 er af snoept?

yhcmarc
1 november 2006, 11:56
Ok ... wat zit erin ..



Gitaar
-> Dunlop cry baby
-> Boss eq
-> Lineselector (rode pedaal )
|-> tubescreamer
|-> the cleaner (zelf gemaakt, gitaar volume + tone pot in een pedaal, om "clean" te kunnen spelen )
-> a/b loop switch met blend
|-> A: directe loop (hangt niks tussen)
|-> B: EHX Small clone -> EHX small stone -> Boss DD3
-> Leem pro A/B/Y box
|-> A: amp 1 (marshall jcm800 mkII superlead + jcm800 4x12 + castle 2x15 superbass)
|-> B: amp 2 (nog geen .. ben nog op zoek )
|-> Direct out: Korg dt10 tuner


Over de boss EQ, ik gebruikte die eerst voor het "clean" .. echter kreeg ik wat problemen ermee, en op een of andere miraculeuze wijze werkt hij gewoon weer, op de plek waar deze nu zit zat eerst een custom made bassscreamer, maar dat was toch iets te veel van het goede icm de ts9, vandaar de eq er nu weer in met een hele lichte laag en hoog boost, de mid van mijn marschall staat toch al op 10 dus daar heb ik genoeg aan ;)


Het originele plan was dus om de lineselector in de loop A van de a/b loopswitcher te plaatsen, echter werkt dit pedaal niet als beide loops uitstaan en is de blend functionaliteit in die setup ook niet echt wat ik wilde. Op die manier had ik dus 3 kanalen kunnen emuleren op mijn 1 kanaals amp.

clean dmv "the cleaner"
od door complete bypass van de lineselector
od2 door de ts9

Helaas werkt het nog niet zoals ik wil, maar eens kijken voor een andere a/b loopbox of een aanpassing op de huidige.

Unicron
1 november 2006, 16:16
even een vraag:

ik heb zojuist ook mijn twee adapters op het bord gemonteerd, maar hield veel cm stroomkabel over. Bij een 220V haspel mag je niet alle draad erop laten zitten als je hem veel belast. Loop ik ook bij dit 9V snoer een risico als ik alles in een wikkeltje stop en wegplak op het bord?

yhcmarc
1 november 2006, 16:26
Ik denk dat het geen probleem zal zijn vanwege het lage voltage in de kabels, ik heb zelf iig ook de voedingskabel opgerold in de bak liggen.

Unicron
1 november 2006, 16:37
toffe mp3 trouwens (Bled With You), baal er nu van dat ik jullie zondag niet gezien heb in Groningen, toen jullie speelden waren wij net aan het opbouwen boven....

yhcmarc
1 november 2006, 16:46
Thnx, Ik heb wel een stuk van jullie gezien, goede outfits :) .. beukte lekker door.

rhcp_schipper
1 november 2006, 22:59
http://www.ymondhc.com/marc/guitars/fx.jpg


Wat zijn de binnenmaten van dat pedalboard?

yhcmarc
2 november 2006, 08:59
zie hier : http://www.verkoop.licht-geluid.nl/Afbeeldingen/HLD7402_detail1.jpg

up-guitarman
2 november 2006, 13:57
hehe, die showmasters zijn echt ideaal als pedalenkist he !!!

Unicron
2 november 2006, 15:07
Ja zeker, minder is alleen dat de sluiting nu binnen 'kapottrap' bereik is....ook het hangwerk van de deksel is van pisbakkenstaal, een paar keer niet helemaal lekker dichtgaan en het is verbogen.

B_2_the_a
2 november 2006, 15:39
dan moet je de andere deksel gebruiken ;)

Debaser
2 november 2006, 15:57
hehe, die showmasters zijn echt ideaal als pedalenkist he !!!

alleen nergens te krijgen...

heb 5 zaken gemaild maar ze zijn daar out of stock, en geen zicht op wanneer ze weer komen..

yhcmarc
2 november 2006, 16:09
alleen nergens te krijgen...

heb 5 zaken gemaild maar ze zijn daar out of stock, en geen zicht op wanneer ze weer komen..

http://www.licht-geluid.nl/ .. daar heb ik de mijne onlangs besteld (maandje of 2 terug) en was direct leverbaar. Misschien hebben zij ze nog.

B_2_the_a
2 november 2006, 17:25
nope

nergens hebben ze ze op voorraad

daarom maar noodgedwongen een 24 tegen inkoopsprijs gekregen ;)

rhcp_schipper
2 november 2006, 22:53
Ja zeker, minder is alleen dat de sluiting nu binnen 'kapottrap' bereik is....ook het hangwerk van de deksel is van pisbakkenstaal, een paar keer niet helemaal lekker dichtgaan en het is verbogen.


Kun je er niet makkelijk nieuwe sluitingen opzetten? Of is dat echt niet te doen?

Debaser
2 november 2006, 23:14
hmm ik wil echt de 48, 24 is te klein. :(

Robbert
3 november 2006, 00:28
hmm ik wil echt de 48, 24 is te klein. :(

http://www.musik-produktiv.de/shop2/shop04.asp/artnr/100021346/sid/!18121995/quelle/listen

:cheerup:

Tristan
3 november 2006, 00:31
Is die Showmaster dan zoveel goedkoper dan een Pedaltrain of een Tonetrunk?
Die kosten rond de 135 euro als ik het goed heb...

Debaser
3 november 2006, 00:38
die showmasters kosten tussen de 50 ~ 75 Euro

en zijn eigenlijk bedoeld voor een lichtconsole, dacht ik.
maar omdat ie een leuk schuinzijkantje heeft is t ook een mooi pedalboard.
beetje klussen :)

Tristan
3 november 2006, 00:41
Hmm, ja, dat is wel een stuk goedkoper, aan de ander kant heb je met twee avondjes stappen minder dus ook een grote Pedaltrain of een Tonetrunk en die dingen werken wel erg makkelijk...
Een kleinere Pedaltrain Junior kost zo'n 100 euro als ik het goed heb...

Rude Perception
3 november 2006, 08:27
http://www.musik-produktiv.de/shop2/shop04.asp/artnr/100021346/sid/!18121995/quelle/listen

:cheerup:

Die past waarschijnlijk precies om het plankje dat ik nu aan het maken ben!!!:dance:
Puur toeval. Ik dacht zelf de koffer eromheen te gaan bouwen, maar ik moet daar nu nog even over denken;)

B_2_the_a
3 november 2006, 08:47
http://www.musik-produktiv.de/shop2/shop04.asp/artnr/100021346/sid/!18121995/quelle/listen

:cheerup:


helaas is musik produktiv niet meer in staat om te leveren ;)

GuitarMaster
3 november 2006, 11:41
Hmm, ja, dat is wel een stuk goedkoper, aan de ander kant heb je met twee avondjes stappen minder dus ook een grote Pedaltrain of een Tonetrunk en die dingen werken wel erg makkelijk...
Een kleinere Pedaltrain Junior kost zo'n 100 euro als ik het goed heb...

Jammer van die junior is dat hij echt superklein is, zelfs nog kleiner dan de showmaster 24.

B_2_the_a
3 november 2006, 12:34
die showmaster dingen zijn ideaal hoor, met een beetje werk heb je een mooie kist

up-guitarman
3 november 2006, 13:43
alleen nergens te krijgen...

heb 5 zaken gemaild maar ze zijn daar out of stock, en geen zicht op wanneer ze weer komen..

Check spice'n'sound eens ... Daar heb ik de mijne gekocht (is wel belgië)

Robbert
3 november 2006, 13:44
helaas is musik produktiv niet meer in staat om te leveren ;)

:o jammer! Ik zag laast al andere cases voor de Showmaster48 en die hadden een hoge zijkant ipv oplopend, en dat laatste is juist het handige.

robostrat
3 november 2006, 17:17
hier ook maar even m'n pedalbordje, lekker simpel

naja, staat lekker op 't werk hoef ik niet zoveel te slepen :D :D

http://www.mijnalbum.nl/Foto=H6RVEPWC

Sep.
4 november 2006, 13:13
http://i20.photobucket.com/albums/b219/dynphna/effecten009.jpg

te koop:
schaller fuzz (grijs en heeel oud)made in germany
vox wah wah
mxr distortion + (nog reeks zonder led en adapterplug)
colorsound tremelo
ibanez GE-601 (equalizer)
Ibanez (voorloper van de ts9 maar niet de screamer maar distortion)
Full drive 2

B_2_the_a
4 november 2006, 16:05
hoe kom je bij switch 2 van je cpr?

Sep.
4 november 2006, 18:45
euh??? gewoon, door er op te trappen misschien???
ik denk dat ik de vraag niet begrijp

up-guitarman
4 november 2006, 18:58
euh??? gewoon, door er op te trappen misschien???
ik denk dat ik de vraag niet begrijp

Ik denk dat hij loop 1 (en TU2) bedoelt ...
Die staat zo achteraan, is die gemakkelijk te bereiken zonder dat je de andere buttons intrapt ???

Sep.
4 november 2006, 20:11
ok,
op 2 zit de alberta en de tremster... maar aangezien die vooraan zit is het daar makkelijk
op 1 zit de RAT, op het moment is dat het enige dat daar zit... die wordt enkel gebrikt als solo of zware overdrive, en zit hoger als de andere schakelaars... geraak je gemakkelijk aan zonder andere mee te nemen, maar zit net daar omdat ik dan kan switchen tussen 1 en 2 (samen intrappen)
op 3 zitten de delays en de faser... ook makkelijk
de tuner zit helemaal apart en is makkelijk in gebrik
za proberen van vooraanzicht te posten... maar het is in weze gemakkelijk alles te gebruiken zonder iets anders in te trappen...
De OD1 zit dan weer voor de gehele keten... en staat los van de looper...
en ik weet het, het zou allemaal wel wat netter mogen qua bekabeling enzo... maar het is me maar om de functionaliteit te doen... niet om het estetische

dano
4 november 2006, 21:16
http://i20.photobucket.com/albums/b219/dynphna/effecten009.jpg

te koop:
schaller fuzz (grijs en heeel oud)made in germany
vox wah wah
mxr distortion + (nog reeks zonder led en adapterplug)
colorsound tremelo
ibanez GE-601 (equalizer)
Ibanez (voorloper van de ts9 maar niet de screamer maar distortion)
Full drive 2

mooie verzameling daar!

ennuh ik heb je een PM gestuurd over je pedalen die je te koop hebt staan (Wat vraag je ervoor? ik ben geintresseerd in de colorsound tremelo en wellicht de vox wah, misschien heb je interesse in ruil/inruil van een marshall jackhammer?)

up-guitarman
5 november 2006, 00:42
De OD1 zit dan weer voor de gehele keten... en staat los van de looper...
en ik weet het, het zou allemaal wel wat netter mogen qua bekabeling enzo... maar het is me maar om de functionaliteit te doen... niet om het estetische

Waar gebruik je die boss masterswitch eigenlijk nog voor, als je die 3dubbele looper al hebt???

future2future
5 november 2006, 22:07
http://www.prosoundcommunications.com/english/allen_pedalboard/pdalboard.jpg

Dit is het pedalboard van Allen Hinds

up-guitarman
5 november 2006, 23:40
http://www.prosoundcommunications.com/english/allen_pedalboard/pdalboard.jpg

Dit is het pedalboard van Allen Hinds

Haha, die Arion :D Gepimpt met TB en blauwe led !!!

jemke
6 november 2006, 12:10
http://i6.photobucket.com/albums/y233/jemke/P1020367.jpg

Update: Volumepedaal en Rat disto.

Alle pedalen zijn vastgebout met mijn speciale niet metrische bouten. (geen Velcro). Dit geeft een lekkere starre constructie. Als de routing voor de voeding (onder centraal platformpje) gedaan is wordt alles bekleed met stof voor speakers uit een car tuning winkel. Dan nog voetjes door en door monteren zodat de oorspronkelijke DAP kist niet te belast wordt maar wel mijn multiplex bodemplaat.

fullorder
6 november 2006, 13:40
Update: Volumepedaal en Rat disto.

Alle pedalen zijn vastgebout met mijn speciale niet metrische bouten. (geen Velcro). Dit geeft een lekkere starre constructie. Als de routing voor de voeding (onder centraal platformpje) gedaan is wordt alles bekleed met stof voor speakers uit een car tuning winkel. Dan nog voetjes door en door monteren zodat de oorspronkelijke DAP kist niet te belast wordt maar wel mijn multiplex bodemplaat.


Ook een smakelijk bordje hoor. Genoeg drive-pedaaltjes ook ;)

DREAMMACHINE
6 november 2006, 13:45
net board jemke, maar zou je niet eens je kabels upgraden?

E-J
6 november 2006, 16:15
Eindelijk 'af'!

http://img58.imageshack.us/img58/712/0000052zm5.jpg

Al ben ik nog steeds niet zeker of ik nou die Dynacomp vervang door een stillere compressor...of toch maar voor een noisegate ga....

interessander
6 november 2006, 16:26
Hee ik wist niet dat die korg tuner er ook in het zwart was, ziet er goed uit.

Nocki
6 november 2006, 16:37
Limited edition...

E-J
6 november 2006, 16:49
Klopt :) heel leuk dingetje!

jemke
6 november 2006, 18:00
net board jemke, maar zou je niet eens je kabels upgraden?

de gekleurde kabels vliegen er uit. Ik ben best tevreden van de Yellow Cables.

up-guitarman
6 november 2006, 18:29
de gekleurde kabels vliegen er uit. Ik ben best tevreden van de Yellow Cables.

Yellow cables zijn idd goei spul voor weinig geld !!!

nielsduursma
6 november 2006, 18:31
Yellow cables zijn idd goei spul voor weinig geld !!!

Zijn dat die dingen verpakt in die zwart geel geblokte (amerikaanse taxi stijl) doosjes??

sickpunk
6 november 2006, 19:00
kut dingen zijn dat! als je er per ongeluk opstaat, begint alles te kraken en te piepen... :S

BLOK182
6 november 2006, 19:21
Ik vind ze best ok, gebruik ze zelf voornamelijk als klein handig kabeltje voor in de gigbag (dan wil je geen 7 meter klotz meesleuren), en live als kabel voor mijn footswitch, prima! De rest is wel allemaal dikke Cordial + Neutrik of aanverwant.

up-guitarman
6 november 2006, 23:05
kut dingen zijn dat! als je er per ongeluk opstaat, begint alles te kraken en te piepen... :S

heh ??? Heb ik nog nooit last van gehad moet ik zeggen ...

Fondant
7 november 2006, 10:54
jemke
Update: Volumepedaal en Rat disto.
Dan nog voetjes door en door monteren zodat de oorspronkelijke DAP kist niet te belast wordt maar wel mijn multiplex bodemplaat.

Hey Jemke,
Wat zijn de binnen maten van die DAP kist? Weegt die veel?
Waar heb je die besteld/gekocht?

thx

Hector_Tsolodimos
7 november 2006, 13:42
Eindelijk 'af'!

http://img58.imageshack.us/img58/712/0000052zm5.jpg

Al ben ik nog steeds niet zeker of ik nou die Dynacomp vervang door een stillere compressor...of toch maar voor een noisegate ga....
ik wist wel dat die Korg 'special edition' tuner bestond, maar waar koop je em!?!?!?!?!?!??!?!?!

interessander
7 november 2006, 13:43
kijk eens bij thomann.de , net zo duur als de 'gewone'.

nielsduursma
7 november 2006, 13:55
Zijn dat die dingen verpakt in die zwart geel geblokte (amerikaanse taxi stijl) doosjes??

aldus nog even mijn vraag over die yellow cables......

reitse
7 november 2006, 14:02
ik wist wel dat die Korg 'special edition' tuner bestond, maar waar koop je em!?!?!?!?!?!??!?!?!


watis hetverschil eigenlijk tussen de witte en de zwarte?

DiscoFreq
7 november 2006, 14:40
aldus nog even mijn vraag over die yellow cables......
ja, dat zijn ze

robert-gitarist
7 november 2006, 15:02
Woow tijdje hier niet geweest :???: :confused: maare ik zie wel weer mooie boards erbij :D

Hector_Tsolodimos
7 november 2006, 16:25
watis hetverschil eigenlijk tussen de witte en de zwarte?
je antwoord zelf al :)

Hector_Tsolodimos
7 november 2006, 16:35
kijk eens bij thomann.de , net zo duur als de 'gewone'.
thnx a lot!

jemke
7 november 2006, 18:44
Hey Jemke,
Wat zijn de binnen maten van die DAP kist? Weegt die veel?
Waar heb je die besteld/gekocht?

thx

Gekocht bij www.spice.be. Eerlijke site. 52 euro betaald voor de kist. Binnenmaten 725 op 325 en vrije hoogte van 140mm.

E-J
7 november 2006, 19:20
thnx a lot!

Geen reclamepraatje, maar als je bij Thomann bestelt is verzenden geloof ik boven de 30 euro gratis, en ik krijg altijd een pakketje binnen 2 dagen na bestelling binnen. Maar hey...ik woon dan ook in Duitsland :roll:

savecracker85
7 november 2006, 20:35
verzenden naar nederland kost geloof ik iets van 8 euro

Hector_Tsolodimos
7 november 2006, 21:21
Geen reclamepraatje, maar als je bij Thomann bestelt is verzenden geloof ik boven de 30 euro gratis, en ik krijg altijd een pakketje binnen 2 dagen na bestelling binnen. Maar hey...ik woon dan ook in Duitsland :roll:
haha, dat scheelt :)
nogmaals bedankt!

Nitefly7
8 november 2006, 01:47
Kleine update: Planet Waves pedalboard kit voor paar kabeltjes, even wachten op TB-looper voor Magicstomp en EX-7.. FS3x voor EX-7 toegevoegd (makkelijker door presets scrollen, jammer dat die niet te programmerne zijn..) en m'n 'mega 535q':
- alle knoppen naar de zijkant (boost/model/Q)
- contactschakelaar op het pedaal (geen 'doortrappen' nodig, voet erop is genoeg!)
- en misschien wel het leukste: een switch om te schakelen tussen stock en een Red Fasel inductor...

http://i73.photobucket.com/albums/i206/Nitefly7/Effects/Afbeelding021.jpg

http://i73.photobucket.com/albums/i206/Nitefly7/Effects/Afbeelding028.jpg

Nitefly7
8 november 2006, 01:49
De Wah:

http://i73.photobucket.com/albums/i206/Nitefly7/Effects/Afbeelding025.jpg

http://i73.photobucket.com/albums/i206/Nitefly7/Effects/Afbeelding026.jpg

http://i73.photobucket.com/albums/i206/Nitefly7/Effects/Afbeelding027.jpg

B_2_the_a
8 november 2006, 08:36
netjes!

steken die knoppen niet uit je plank?



waar is dat led balkje voor?

Nitefly7
8 november 2006, 12:44
netjes!

steken die knoppen niet uit je plank?


waar is dat led balkje voor?

knoppen steken volgens mij nét uit, maar alles zit in 'n keyboardtas (lekker stevig, ahum.. maar wel praktisch en... zwaar genoeg :D ), dus het moet nog wel kunnen... het zijn ook wel stevige knoppen
(en die Fasel toevoeging is wreed...!)

Led balkjes zijn voor het opleuken (onder de plank zitten aan weerszijden ook 2 strips, als een goedkope 'undercar'-cartuning verlichting..) van het geheel..

duckman
8 november 2006, 13:12
knoppen steken volgens mij nét uit, maar alles zit in 'n keyboardtas (lekker stevig, ahum.. maar wel praktisch en... zwaar genoeg :D ), dus het moet nog wel kunnen... het zijn ook wel stevige knoppen
(en die Fasel toevoeging is wreed...!)

Led balkjes zijn voor het opleuken (onder de plank zitten aan weerszijden ook 2 strips, als een goedkope 'undercar'-cartuning verlichting..) van het geheel..

die mods voor die 535Q, waar heb je die laten doen?Of als je het zelf hebt gedaan, heb je een schema?

Alvast bedankt!!

Nitefly7
8 november 2006, 13:49
die mods voor die 535Q, waar heb je die laten doen?Of als je het zelf hebt gedaan, heb je een schema?

Alvast bedankt!!

De vrijwel nooit genoemde Ed's Custom Shop (af en toe advertentie op gitaarmarkt) is t/m december hofleverancier van mijn DIY-avontuur;

Ed's Mailadres (edcustomshop@hotmail.com )

voor info:
-de DD-5 die ik heb heeft hij gemod met een 3weg switch (stock, hi-cut en hi-cut met tape modulatie) en een FX-loop (TC SCF zit in de loop en werkt alleen op de delays !)..

- de 535Q mods heeft hij ook voor mij gedaan (evt. had hij ze volgens mij ook in een rack kunnen zetten):

* switch om tussen stock inductor en (red) Fasel te kiezen
* Q- en Boost-control (18v model heeft deze aan de onderkant zitten) naar de zijkant (a la RMC2)
* Rob Winter-achtige mod: contactschakelaar, dus een voet op je wah en hij is aan; even wennen, maar best kicken
* natuuuurlijk de beruchte blauwe LED (het wordt tijd dat iemand groen gaat gebruiken...)

- verder zal hij nog een TB-looper voor me maken (voor magicstomp en ex-7)
- en een 'custom' clean-boost/ Z.Vex SHO-kloon...

ik zal even navragen of ik nog meer reclame/spam mag maken, maar voor z'n mail zou je me kunnen PM'en (of even op gitaarmarkt neuzen..)

p.s. Die Planet Waves Pedalboard Kit werkt erg goed, de pluggen zijn minder dik dan Neutriks en kabel is wat stugger (robuuster?) dan George L's...

Mike McCready
8 november 2006, 18:40
p.s. Die Planet Waves Pedalboard Kit werkt erg goed, de pluggen zijn minder dik dan Neutriks en kabel is wat stugger (robuuster?) dan George L's...
Was het monteren eenvoudig? Ben wel benieuwd naar deze patchkabels.

Nitefly7
8 november 2006, 21:33
Was het monteren eenvoudig? Ben wel benieuwd naar deze patchkabels.

cable cutter zit erbij: enige dat je nog nodig hebt is een kleine platte schroevendraaier (of zakmes):

cablecutter knipt een mooi recht stuk af, schroefje van plug los, kabel erin 'draaien' en schroef vastdraaien...

klaar..!

Realdeal
10 november 2006, 07:32
Veel Showmasters 48 hier zie ik! Zijn jullie nooit bang dat het handvat je board niet houdt als je je volle showmaster meehebt op pad? Ik wel namelijk. Nachtmerries over al je pedalen die ineens over straat rollen...

B_2_the_a
10 november 2006, 08:26
ik heb dat zelfs al met m'n 24 :S

maarre, goeie koffer komt eraan :D

Unicron
10 november 2006, 11:45
Veel Showmasters 48 hier zie ik! Zijn jullie nooit bang dat het handvat je board niet houdt als je je volle showmaster meehebt op pad? Ik wel namelijk. Nachtmerries over al je pedalen die ineens over straat rollen...

Dat handvat is inderdaad van ietwat twijfelachtige kwaliteit. Zelfs zo'n 24 wordt, wanneer ie vol met snoeren en pedalen zit, best zwaar. Laatst moest ik ergens optreden en ben met pedalboard van het station naar de betreffende zaal gelopen (20 min.) waardoor alle snelheid uit mijn arm was....

drap
10 november 2006, 11:55
cable cutter zit erbij: enige dat je nog nodig hebt is een kleine platte schroevendraaier (of zakmes):

cablecutter knipt een mooi recht stuk af, schroefje van plug los, kabel erin 'draaien' en schroef vastdraaien...

klaar..!

En ik neem aan ook een stuk kabel? En hoeveel pluggen zitten erbij dan? Als het zonder solderen kan bestel ik morgen nog een setje.

Phyrexian
10 november 2006, 12:12
http://www.planetwaves.com/ doorclicken naar Cable Station.

drap
10 november 2006, 12:19
http://www.planetwaves.com/ doorclicken naar Cable Station.

Thanx. Ik had inderdaad ook al ff op de Planet Waves site gekeken, kon ook het setje wel vinden, maar niet wat er nou precies allemaal bij zit. Inmiddels gevonden :) Ik mag er dus nog wel wat extra kabel en pluggen bij bestellen zie ik... :confused:

Nitefly7
11 november 2006, 00:27
Thanx. Ik had inderdaad ook al ff op de Planet Waves site gekeken, kon ook het setje wel vinden, maar niet wat er nou precies allemaal bij zit. Inmiddels gevonden :) Ik mag er dus nog wel wat extra kabel en pluggen bij bestellen zie ik... :confused:

of 2 sets bestellen, net als ik:

je krijgt 3m kabel, 10 pluggen en een kabeltangetje...

drap
11 november 2006, 00:48
of 2 sets bestellen, net als ik:

je krijgt 3m kabel, 10 pluggen en een kabeltangetje...

Ja, dat kan opzich ook, maar dan zit ik met twee van die kabelknippers. En ik zag dat die pluggen en kabel ook los te koop zijn. Misschien dat ik helemaal wel een ander merk kabel koop en dan pluggen en die kabelknipper van Planet Waves. Daar ben ik nog niet helemaal uit.

Tristan
11 november 2006, 01:36
Dat zou ik ook doen, niet die planet waves kabels kopen, maar wel die cable cutter...
Of je zou eens naar George L's kunnen kijken, volgens mij zijn die ook in een kit met cable cutter verkrijgbaar en het voordeel daarvan is dat die plugjes heel klein zijn en je ieder gewenste stuk draad ertussen kan schroeven, schijnt erg makkelijk te werken...
Ik zou dan wel voor de dikkere variant gaan, volgens mij klinken die net iets beter (hearsay)...

stratokai
11 november 2006, 10:20
Dat zou ik ook doen, niet die planet waves kabels kopen, maar wel die cable cutter...
Of je zou eens naar George L's kunnen kijken, volgens mij zijn die ook in een kit met cable cutter verkrijgbaar en het voordeel daarvan is dat die plugjes heel klein zijn en je ieder gewenste stuk draad ertussen kan schroeven, schijnt erg makkelijk te werken...
Ik zou dan wel voor de dikkere variant gaan, volgens mij klinken die net iets beter (hearsay)...

Autosugestie las ik ergens....
Dit staat op de site van GeorgeL

: What is the difference between .155 or .225
diameter cable?
A: .155 Diameter Cable is The Original High-End
Cable! Use it for home, studio, stage – wherever! Many
players use it for pedal boards racks, sequencers,
keyboards and electronic drums. This is the same
cable that we use in our effects kits! .225 Diameter
Cable was created for the player that enjoyed the feel
and weight of traditional instrument cable. It utilizes
the same cable interior as the .155 but has a larger
core. The sound quality is exactly the same as the .
155. It remains a popular choice for players running
stage lengths as well as snakes for your guitar rig.

Tristan
11 november 2006, 10:53
Hij heeft wel een dikkere kern dus volgens George L, precies hetzelfde zal het dan ook niet klinken volgens mij...
Ik heb weleens het verschil tussen de dunnere Spectraflex Vintage series en de dikkere Spectraflex Fatsoflex series kabels getest en die Fatsoflex kabels klonken echt beter naar mijn idee...

drap
11 november 2006, 11:07
Maar wat betreft die Planet Wave kabels. Zo slecht zijn die dingen toch niet? Ik krijg namelijk wel die indruk als ik hier de posts lees. Nou ben ik sowieso al niet bepaald een subtiele gitarist, lees ragger. Dan maakt het voor mij toch niet zo heel veel uit wat van merk kabeltjes er tussen m'n pedalen gaan mits geen Stagg ofzo? Ik heb ook ooit es een gitaarkabel van het oh zo bewierookte Spectraflex gehad, ik kon het verschil haast niet horen tussen een Klotz en een Spectraflex eigenlijk. Het ding was nog na een maandje of twee naar de kloten ook. Voor mij dus never nooit geen Spectraflex meer.

Afijn, lang verhaal, veel gelul, waar het me omgaat is dus wat ik in het begin van m'n post vroeg :)

E-J
11 november 2006, 11:24
Maar wat betreft die Planet Wave kabels. Zo slecht zijn die dingen toch niet? Ik krijg namelijk wel die indruk als ik hier de posts lees. Nou ben ik sowieso al niet bepaald een subtiele gitarist, lees ragger. Dan maakt het voor mij toch niet zo heel veel uit wat van merk kabeltjes er tussen m'n pedalen gaan mits geen Stagg ofzo? Ik heb ook ooit es een gitaarkabel van het oh zo bewierookte Spectraflex gehad, ik kon het verschil haast niet horen tussen een Klotz en een Spectraflex eigenlijk. Het ding was nog na een maandje of twee naar de kloten ook. Voor mij dus never nooit geen Spectraflex meer.

Afijn, lang verhaal, veel gelul, waar het me omgaat is dus wat ik in het begin van m'n post vroeg :)

Ach, er zijn goede en slechte kabeltjes. En smaken verschillen altijd...

Ik heb trouwens nu tussen mijn pedalen George L's en gebruik nog twee instrumentenkabels van Cordiaal. Goedkoop en goed :) Merk wel verschil als ik dan zo'n bout (Stagg b.v.) kabel pak haha. Gelijk een stuk hoog weg...

Nitefly7
11 november 2006, 12:07
(...), ik kon het verschil haast niet horen tussen een Klotz en een Spectraflex eigenlijk. Het ding was nog na een maandje of twee naar de kloten ook. Voor mij dus never nooit geen Spectraflex meer.

Afijn, lang verhaal, veel gelul, waar het me omgaat is dus wat ik in het begin van m'n post vroeg :)

Klotz (bijv. LaGrange) is wel een ontzettend goed geteste kabel voor een vriendelijke prijs!
Spectraflex is ja...duur :)

drap
11 november 2006, 12:36
Klotz (bijv. LaGrange) is wel een ontzettend goed geteste kabel voor een vriendelijke prijs!
Spectraflex is ja...duur :)

Ze geven dan ook drie jaar absolute garantie op hun kabels, dat zegt toch ook wel wat. Ik heb er zelf ook eentje tussen m'n versterker en pedalenplank en niks geen klachten. Ik heb er ook altijd eentje gehad tussen m'n gitaar en pedalen, maar die is helaas een week of wat terug wel gesneuveld. Zou ik opzich zo terug kunnen sturen naar Klotz, maar daar heb ik dan weer geen zin in :D Heb d'r nu een Planet Waves kabel voor in de plaats en ook geen klachten over, hoewel er eerder ook al een kabel daarvan bij mij is gesneuveld. Planet Wave komt ook elke keer goed uit testen trouwens.

up-guitarman
11 november 2006, 13:40
Ik ga volgende week 2 planet waves halen.

Voor de rest zit ik te denken aan GeorgeL's voor mijn pedalboard.
Hoeveel zou ik +/- kwijt zijn voor een board met ca.13 pedalen + interface???
Ik heb dan pakweg zo'n 30 jacks nodig ...

Nitefly7
11 november 2006, 13:45
Ik ga volgende week 2 planet waves halen.

Voor de rest zit ik te denken aan GeorgeL's voor mijn pedalboard.
Hoeveel zou ik +/- kwijt zijn voor een board met ca.13 pedalen + interface???
Ik heb dan pakweg zo'n 30 jacks nodig ...

+/- 4€ per plug
en €1 per m volgens mij

denk dat 't richting 150€ gaat

...wat voor interface bedoel je?

up-guitarman
11 november 2006, 13:55
+/- 4€ per plug
en €1 per m volgens mij

denk dat 't richting 150€ gaat

...wat voor interface bedoel je?

Fieuw 150€ ...

Interface bedoel ik gewoon een zelfbouw bakje mee waar de kabels in mijn board toekomen. Dus een bakje met 6 inbouwjacks
- Gitaar in
- Amp out
- Footswitch
En van hieruit vertrekken deze naar mijn pedalen. (gewoon kwestie van alle inkomende kabels wat samen te houden...)

BS
12 november 2006, 15:55
Zojuist de laatste bekabeling aangesloten. Kan misschien nog wat netter maar vind het wel prima zo.

1 met licht aan en 1 met licht uit :)



http://kathargo.com/picture_library/Afbeelding6%20005.jpg

http://kathargo.com/picture_library/Afbeelding6%20004.jpg

ieme
12 november 2006, 15:57
mooi!!!!!!

sickpunk
12 november 2006, 16:02
fucking nice board!

robzilla
12 november 2006, 16:30
http://www.xs4all.nl/~zuiden/.guitar/DSC00825.jpg

Het probleem is nu dat ik 5 buffers heb (2 x Moog, 2 x Boss en 1 x Pearl). Ik zou wel een TB stripje willen hebben maar ik wil geen groter board! Ik vind m zo groot zat eigenlijk.

De SD1 wil ik vervangen door een MI Audio Crunch Box :)

forceps
12 november 2006, 16:34
Mooi board zeg, compact maar toch veel mogelijkheden... mag ik vragen hoe ja aan dat rode boxje komt, rechts bovenin? Zelfbouw?

robzilla
12 november 2006, 16:38
Mooi board zeg, compact maar toch veel mogelijkheden... mag ik vragen hoe ja aan dat rode boxje komt, rechts bovenin? Zelfbouw?

Dat mag, Remco (Speeddemon op het forum) heeft die voor mij gebouwd.. :)

Erg handig..

forceps
12 november 2006, 16:43
Agha! Ik wil ook zoiets bouwen, maar als je zoiets kant en klaar kunt kopen in de winkel is natuurlijk ook hendig... ik zal de soldeerbout maar eens gaan zoeken

E-J
12 november 2006, 16:48
Dat mag, Remco (Speeddemon op het forum) heeft die voor mij gebouwd.. :)

Erg handig..

Maar WAT heeft hij dan gebouwd is de vraag? :D

Prachtig board trouwens!

robzilla
12 november 2006, 16:52
Maar WAT heeft hij dan gebouwd is de vraag? :D

Prachtig board trouwens!

Het is gewoon een centraal aansluit punt :) Op de foto is dit niet zo, maar alle kabels komen daar samen waardoor het makkelijk is om je gitaar, amp, fxloop en channelswitch kabels in te pluggen in een centraal punt..

B_2_the_a
12 november 2006, 17:01
Het is gewoon een centraal aansluit punt :) Op de foto is dit niet zo, maar alle kabels komen daar samen waardoor het makkelijk is om je gitaar, amp, fxloop en channelswitch kabels in te pluggen in een centraal punt..


haalt ook alle krachten van je effectpedalen af => dus => blijven je pedalen beter beschermt

forceps
12 november 2006, 21:05
Precies, daarom wil ik er ook een... ik heb liever dat een input van zo'n kastje naar de klote gaat dan de input van een pedaaltje. En het ziet er strakker uit vind ik....

cosmos
12 november 2006, 21:52
Klopt!
Daarom heb ik deze (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=81420) , is meteen ook een switch voor mijn Shiva.

BLOK182
13 november 2006, 12:41
http://img80.imageshack.us/img80/4656/dsc01053vg5.jpg

Lekker simpel, mijn nieuwe pedaalboardje.

B_2_the_a
13 november 2006, 16:29
simpel maar doeltreffend


wat is dat voor wah btw?

Josdevos
13 november 2006, 16:37
Teese RMC3 LE

B_2_the_a
13 november 2006, 16:44
waarom is iedereen weg van die rmc dingen?

ik heb er eentje een week gehad (babysitting :P)

ik zweer het toch bij mijn variant van de jh-1 :D

dano
13 november 2006, 17:02
Het is gewoon een centraal aansluit punt :) Op de foto is dit niet zo, maar alle kabels komen daar samen waardoor het makkelijk is om je gitaar, amp, fxloop en channelswitch kabels in te pluggen in een centraal punt..

zijn deze daarvoor geschikt?

http://www.newtone-online.nl/catalog/images/cd63mo.jpg

Mike McCready
13 november 2006, 17:16
Loooper bouwt ook dat soort patch-units. Weet zo niet wat de prijzen zijn, maar je zou eens kunnen informeren. Verder zijn er hier op het forum ook inderdaad wel mensen die zoiets makkelijk kunnen bouwen.
http://www.loooper.com/Paatcher.htm

B_2_the_a
13 november 2006, 17:21
[spam] ik bouw ze zelf ook [spam]

@dano

inprincipe wel...

stereo is veiliger(extra lock :P)


beste is locking jacks

dano
13 november 2006, 17:34
ah deze?

http://www.newtone-online.nl/catalog/images/cd63siso.jpg

B_2_the_a
13 november 2006, 17:36
kan ook,

maar da's geen locking

http://www.futurlec.com/Pictures/P065M08.jpg

maar dit is niet in een kastje te realiseren(te groot), alleen in je houtwerk

the feable
13 november 2006, 19:59
kan ook,

maar da's geen locking

http://www.futurlec.com/Pictures/P065M08.jpg

maar dit is niet in een kastje te realiseren(te groot), alleen in je houtwerk

Waar kun je die dingen krijgen, kan ze niet vinden op internet en bij feedback hadden ze ze ook niet! Ik wil namelijk ook een centraal aansluitpunt!!

DREAMMACHINE
13 november 2006, 20:04
....zo ongeveer bij iedere electronicaboer op de hoek.

BLOK182
13 november 2006, 20:20
Zijn inderdaad overal te krijgen, vraag naar Neutrik:-)

B_2_the_a
13 november 2006, 20:22
rj shop is de boodschap :P

daar haal ik m'n shit

chocolate bunny
13 november 2006, 22:16
Ik ben bezig met het compleet maken van mijn pedalboard. De volgende pedalen moet ik er nog bij kopen en erop zetten:

Maxon AD999
Fulltone Ultimate Octave

Verder heb ik ook:

Digitech Whammy
Line6 DL-4
Boss reverb

Zometeen zijn alle kabels weggewerkt onder de plank. Als alles op zn plek zit ga ik verder met het afwerken/mooi maken van het hele gevaarte.


http://thumb12.webshots.net/t/14/15/8/30/67/2133830670051618112rOcOcm_th.jpg (http://entertainment.webshots.com/photo/2133830670051618112rOcOcm)

http://thumb12.webshots.net/t/62/62/2/88/11/2488288110051618112Noutvb_th.jpg (http://entertainment.webshots.com/photo/2488288110051618112Noutvb)

http://thumb12.webshots.net/t/42/43/1/1/66/2548101660051618112ympydb_th.jpg (http://entertainment.webshots.com/photo/2548101660051618112ympydb)

dano
13 november 2006, 22:32
he nog zo'n korg limited editions? hoeveel zijn er wel niet van uitgekomen? En zijn ze nog verkrijgbaar?

almarvk
13 november 2006, 23:04
Ik ben bezig met het compleet maken van mijn pedalboard. De volgende pedalen moet ik er nog bij kopen en erop zetten:

Maxon AD999
Fulltone Ultimate Octave

Verder heb ik ook:

Digitech Whammy
Line6 DL-4
Boss reverb

Zometeen zijn alle kabels weggewerkt onder de plank. Als alles op zn plek zit ga ik verder met het afwerken/mooi maken van het hele gevaarte.


http://thumb12.webshots.net/t/14/15/8/30/67/2133830670051618112rOcOcm_th.jpg (http://entertainment.webshots.com/photo/2133830670051618112rOcOcm)

http://thumb12.webshots.net/t/62/62/2/88/11/2488288110051618112Noutvb_th.jpg (http://entertainment.webshots.com/photo/2488288110051618112Noutvb)

http://thumb12.webshots.net/t/42/43/1/1/66/2548101660051618112ympydb_th.jpg (http://entertainment.webshots.com/photo/2548101660051618112ympydb)

Hoi Pim! :D

paulbekkers
14 november 2006, 16:40
Alvast even een pic van mijn zojuist in elkaar gezette pedalboard.
Kheb een rubber mat op de onderkant geniet om te zorgen dat ik maximale grip op het podium heb. Ik heb bewust het bord open gehouden, zodat ik mximale flexibiliteit heb, aangezien ik de komende tijd nogal wil experimenteren met nieuwe effecten.

http://www.bekkersonline.nl/index.php?option=com_rsgallery&page=inline&catid=4&id=713&limitstart=18&limit=1&limitstart=16
http://www.bekkersonline.nl/index.php?option=com_rsgallery&page=inline&catid=4&id=711&limitstart=16&limit=1&limitstart=17
http://www.bekkersonline.nl/index.php?option=com_rsgallery&page=inline&catid=4&id=712&limitstart=17&limit=1&limitstart=18

Kheb al duotec klittenband besteld en dat komt er overvloedig op.

Momenteel komt erop:
- Boss GT-5
- footswitch voor mijn Laney VC50
- 2x ontvanger voor wireless
- losse wah (momenteel in aankoop)

Over een tijdje:
- pedaaltjes voor akoestische (chorus, compressor/limiter, missch. exciter/enhancer)
- nieuwe versterker, dus andere footswitch en experimenteren met overdrives

dano
14 november 2006, 17:43
Alvast even een pic van mijn zojuist in elkaar gezette pedalboard.
Kheb een rubber mat op de onderkant geniet om te zorgen dat ik maximale grip op het podium heb. Ik heb bewust het bord open gehouden, zodat ik mximale flexibiliteit heb, aangezien ik de komende tijd nogal wil experimenteren met nieuwe effecten.

http://www.bekkersonline.nl/index.php?option=com_rsgallery&page=inline&catid=4&id=713&limitstart=18&limit=1&limitstart=16
http://www.bekkersonline.nl/index.php?option=com_rsgallery&page=inline&catid=4&id=711&limitstart=16&limit=1&limitstart=17
http://www.bekkersonline.nl/index.php?option=com_rsgallery&page=inline&catid=4&id=712&limitstart=17&limit=1&limitstart=18

Kheb al duotec klittenband besteld en dat komt er overvloedig op.

Momenteel komt erop:
- Boss GT-5
- footswitch voor mijn Laney VC50
- 2x ontvanger voor wireless
- losse wah (momenteel in aankoop)

Over een tijdje:
- pedaaltjes voor akoestische (chorus, compressor/limiter, missch. exciter/enhancer)
- nieuwe versterker, dus andere footswitch en experimenteren met overdrives


ziet er netjes uit! ben benieuwd naar het eindresultaat


al heb ik wel een gloeiende hekel aan die trollydingen waar iedereen mee loopt op vooral amsterdam centraal, je breekt om de haverklap je poten over die dingen

B_2_the_a
14 november 2006, 17:45
wat voor trolley is het?

the feable
14 november 2006, 17:56
Ik ben bezig met het compleet maken van mijn pedalboard. De volgende pedalen moet ik er nog bij kopen en erop zetten:

Maxon AD999
Fulltone Ultimate Octave



Maxon AD999 is een goddelijk pedaal!! IK doe em nooit meer weg!!

chocolate bunny
14 november 2006, 19:30
ik weet het... ik heb hem uitgeprobeerd! wat een mooie heldere klank heeft dat ding. ik ben zelf bang dat ik behoefte aan 2 ad999's krijg voor verschillende instellingen maarja we zien wel :seriousf:

dano
15 november 2006, 09:38
even doorgaand op het patchbox verhaal, lijkt me wel leuk om te maken. Is er ergens een goede uitleg te vinden over hoe men kabels correct aan een input soldeert? En hoe eventueel de kwaliteit te testen is?

B_2_the_a
15 november 2006, 09:46
het is niet zo heel moeilijk hoor

gewoon alle uitgang paren met elkaar verbinden, maar ik weet alleen niet hoe dat dan zit met ground loops :S

the feable
15 november 2006, 12:58
ik weet het... ik heb hem uitgeprobeerd! wat een mooie heldere klank heeft dat ding. ik ben zelf bang dat ik behoefte aan 2 ad999's krijg voor verschillende instellingen maarja we zien wel :seriousf:

Tja dat heb ik nu ook! Vind 2 Ad999's allen te duur worden dus wordt het denk ik een ad9, voor wat kortere delaytijden is die ook ok! Ik heb ze nog niet vergeleken maar hij schijnt iets donkerder te zijn!

chocolate bunny
15 november 2006, 13:19
ik heb ze vlak achter elkaar geprobeerd.. omdat de ad9 betaalbaarder was wou ik kijken hoeveel minder die kon. inderdaad erg korte delaytijden en veel maar dan ook veeeeeel rommeliger dan de ad999. ik schrok echt hoe lelijk eigenlijk. ik had met een paar seconden door dat dat niks was voor mij dus ik vrees het ergste voor je ;)

ik hoop dat mijn boss dd-3 zometeen niet in het niets valt maar ook hier vrees ik weer het ergste :dontgeti:

the feable
15 november 2006, 13:33
Hmz minder, ik ga em toch es testen, maar er zijn vele versies maxon maakt nog twee delays en daarnast heb je natuurlijk ook nog de ibanez, als ze beide niks zijn wordt het denk ik een EHX MM!

Hoewel de Dl4 mij ook wel aanspreekt vanwege de velemogelijkheden en Taptempo, maarja die klinkt weer zo digitaal als de pest.. echt heel lelijk dus ik weet het nmog niet helemaal... Voorlopig heb ik in iedergeval genoeg aan mijn AD999

Tristan
15 november 2006, 14:29
Die Electro Harmonix Memory Man is tot nu toe mijn favoriete analoge delay, wat een fantastisch klinkend apparaat...

Ik heb deze getest:
Diamond Memory Lane
Electro Harmonix Memory Man
Homebrew Electronics Mimic Mock 2
Maxon AD999

De modulaties op de Memory Man zijn echt waanzinnig, ik vind ze ook mooier dan op de Memory Lane en de delay is net iets helderder waardoor deze minder in de weg zit...
De Maxon AD999 klonk net ietsje dunner dan de Memory Man naar mijn idee en is ook net wat lastiger af te stellen en je mist natuurlijk die waanzinnig mooie modulaties...

Het enige wat mij bij alle analoge delays tot nu toe opvalt is dat ze een soort ruis lijken te hebben op het gedelayde signaal/toon, dus niet op het hele signaal, maar alleen op de toon die herhaald wordt...
Merken jullie dat ook bij de AD999 en/of met de Memory Man?
Bij de Memory Lane heb ik daar niet echt wat van gemerkt...
Ik vraag me af of dat ik dan een kapotte Memory Man en AD999 heb getest of dat al die apparaten dat hebben...

dano
15 november 2006, 14:55
t-rex replica niet getest? Was ik persoonlijk erg weg van, beetje jammer van de prijs. Als ik er ooit nog 1 tweedehands, goedkoper tegen kom, ruil ik mijn memory man in:)

Tristan
15 november 2006, 15:01
Die is ook digitaal hoor, ik vind die niet zo bijzonder klinken en die heeft ook niet de geweldige modulaties van de Memory Man, ik zou voor geen miljoen een Memory Man ruilen tegen een Replica...
Merk jij bij jouw Memory Man dan ook dat er bij de gedelayde tonen een soort ruis lijkt te zitten?

the feable
15 november 2006, 16:35
Memory man staat wel een beetje bekend om zijn ruis... Jammer is dat want het is verder een super pedaal ( beetje groot alleen) Bij mijn AD999 heb ik geen ruis, ontzettend weinig iig. Als ik niet geaard aangesloten ben merk je dat wel, dan ploft ie meteen bij in en uitschakelen.Grote voordeel van de memorylane is dat het naar mijn weten het enige analoge delaypedaal is mat tap-functie, iets wat ik wel beetje mis... T-rex is goed delaypedaal maar wel een beetje dood qua klank... iets clynischer iig.

dano
15 november 2006, 18:56
mja, die ruis is er inderdaad, kwestie van je level niet te hoog zetten zodat het acceptabel blijft:) Ik heb er neit veel "last" van

Tristan
15 november 2006, 19:37
Memory man staat wel een beetje bekend om zijn ruis... Jammer is dat want het is verder een super pedaal ( beetje groot alleen) Bij mijn AD999 heb ik geen ruis, ontzettend weinig iig. Als ik niet geaard aangesloten ben merk je dat wel, dan ploft ie meteen bij in en uitschakelen.Grote voordeel van de memorylane is dat het naar mijn weten het enige analoge delaypedaal is mat tap-functie, iets wat ik wel beetje mis... T-rex is goed delaypedaal maar wel een beetje dood qua klank... iets clynischer iig.

@Iedereen:
Voor de duidelijkheid, het gaat mij niet om de ruis die je hebt als je de analoge delay inschakeld of zelfs al als je hem gewoon in je keten hangt, dat valt mij erg mee, maar mijn verhaal gaat over een ruis die specifiek op de gedelayde noten zit, dus je speelt een noot en die heeft geen ruis, maar de herhalingen van die noot wel, is dat jullie niet opgevallen bij zowel de Memory Man als de AD999?

Debaser
15 november 2006, 20:45
is dat niet het kenmerk van een echo ?
dat de ge-delayde toon telkens wat 'degradeert'

Tristan
15 november 2006, 21:00
Het gaat niet over degradatie, dat hoor je met name in het hoog, het gaat om een ruis op de gedelayde tonen en die ruis is bij elke repeat vrijwel hetzelfde merkte ik, maar ik vraag me dus af of dat ik dan een kapot exemplaar heb getest, ik vind het namelijk erg storend...

up-guitarman
16 november 2006, 13:04
Over die patchbox:


het is niet zo heel moeilijk hoor

gewoon alle uitgang paren met elkaar verbinden, maar ik weet alleen niet hoe dat dan zit met ground loops :S

Kijk het is heel simpel. Ten eerste idd gewoon de jack paren verbinden.

Wat de ground loops betreft, in het begin had ik last van brom omdat mijn footswitch mee in deze patchbox zit. De maakt dan een groundloop met gitaar in en amp out. Inmiddels zijn de jacks voor de footswitch in mijn patchbox vervangen door geďsoleerde jacks => probleem opgelost !!!

dano
16 november 2006, 14:48
Over die patchbox:



Kijk het is heel simpel. Ten eerste idd gewoon de jack paren verbinden.

Wat de ground loops betreft, in het begin had ik last van brom omdat mijn footswitch mee in deze patchbox zit. De maakt dan een groundloop met gitaar in en amp out. Inmiddels zijn de jacks voor de footswitch in mijn patchbox vervangen door geďsoleerde jacks => probleem opgelost !!!

toevallig een inside fototje van? of is dat copyright :)

B_2_the_a
16 november 2006, 14:57
Over die patchbox:



Kijk het is heel simpel. Ten eerste idd gewoon de jack paren verbinden.

Wat de ground loops betreft, in het begin had ik last van brom omdat mijn footswitch mee in deze patchbox zit. De maakt dan een groundloop met gitaar in en amp out. Inmiddels zijn de jacks voor de footswitch in mijn patchbox vervangen door geďsoleerde jacks => probleem opgelost !!!



maar zonder footswitch (ik neem aan dat dat op relais werkte, dus stroom door het kastje liep :P) zou het niet brommen?

up-guitarman
16 november 2006, 15:14
maar zonder footswitch (ik neem aan dat dat op relais werkte, dus stroom door het kastje liep :P) zou het niet brommen?

Zonder zou het idd niet mogen brommen nee !!!



toevallig een inside fototje van? of is dat copyright :)

Nop, geen foto van. Is niet copyright maar:
1) Mijn pedalenplank ligt in het repetitiekot
2) Het zijn 6 jack in een hammond A behuizing gepropt => moeilijk om toe te krijgen, kwam nogal wat ducktape etc. aan te pas, dus kheb nie echt de behoefte om da ff terug open te make ;)

B_2_the_a
16 november 2006, 15:31
wrm heb je dan niet gewoon een b gepakt?

up-guitarman
16 november 2006, 18:08
wrm heb je dan niet gewoon een b gepakt?

Omdat eerst het plan was om er de footswitch niet mee in te bouwen. En ik had geen zin om te wachten op een nieuwe bestelling. Duurt nogal lang vermits ik vanuit belgië sowiso moet bestellen in nederland of duitsland ...

Maar het gaat, probleem is eigenlijk dat het kastje niet toe kan, omdat de jacks in de bovenkant te ver uitsteken.
Maar nu heb ik dus iets langere vijsjes genomen, tussen het kastje en het dekseltje enkele metaal ringetjes gestoken en de opening daartussen toegemaakt met tape.

Op zich geen probleem dus ...

B_2_the_a
17 november 2006, 23:20
http://eduweb.hhs.nl/~60268/100OLYMP/pedalboard.jpg

tjah :)

van rechts naar links: zwaar gepimpte wah, normale rat, zelfbouw lpb1 en een danelectro wasabi chorus/tremelo

de rat gaat er binnenkort uit voor een zelfbouw ts9 achtig iets (ben er nog niet uit)..

lpb1 gaat eruit... komt een sho in..

en die wasabi wil ik ooit nog eens vervangen voor een electric mistress en een zelfbouw EA tremelo..


voeding is door dml gemaakt..


overgens ga ik de plaat nog een x een mooi kleurtje geven (geel ofzo)


edit: OWJAH, er komt ook nog een in/out kastje op
1x in
2x out (dry/wet)


edit 2: alles staat ondertussen ook vast met klittenband

JeroenZ
18 november 2006, 14:43
Leuk dat stiftwerk ;-)

B_2_the_a
18 november 2006, 16:34
tjah ik had eerst 4 van die kastjes, en dan weet je het verschil niet meer :)

en bij de wasabi vergeet ik steeds welke van de knoppen voor wat is :P

boss
18 november 2006, 17:45
zwaar gepimpte wah, ....Waarom die voeding aan de voorkant van je wah? Kon je geen gebruik maken van de originele aansluiting?
Leuk setje!! :)

B_2_the_a
18 november 2006, 19:41
http://eduweb.hhs.nl/~60268/100OLYMP/setup.jpg

complete setup (met m'n 2 aanwinsten van vandaag erbij)
van de week komt er een tele bij




waarom daar? omdat die aanluisting niet in de zijkant paste (is een begin jaren 90'er en die hadden zo'n jack dc aansluiting)

Cornholio
19 november 2006, 16:54
Dit is mijn setup op dit moment.

http://www.petersenpeters.com/concept1/pb.jpg

DREAMMACHINE
19 november 2006, 18:05
erg nette bak!

robzilla
19 november 2006, 18:51
Ja vette bak! Hoe bevalt die Mojovibe?


erg nette bak!

post jij weer eens een foto dan :)

dml
19 november 2006, 19:29
Update 6.

Enter:
-Masotti BlackBox buffer
-Koch GPA deluxe preamp

http://www.gitaar.net/forum/download.php/7,1267/Pedalboard%20in%20de%20maak%206.JPG

Wat komt er nog bij:
-zelfbouw buffer
-Shiny Punch Crunch

DREAMMACHINE
19 november 2006, 21:28
Ja vette bak! Hoe bevalt die Mojovibe?



post jij weer eens een foto dan :)


haha, bij mij is het nogsteeds work in progress........al een half jaar ofzo....maar kzal eens kijken....

interessander
20 november 2006, 12:40
@DML: hoe bevalt de tube zone? hoe zou je hem qua distortion omschrijven?

dml
20 november 2006, 14:02
TubeZone bevalt erg goed. Hij klinkt wat ronder dan de Blue Boy Deluxe, "buiziger" zou je ook kunnen zeggen. Ook heeft hij behoorlijk wat meer gain dan de BB dlx, voorbij 3 uur wordt het echt een distortion. Ze overlappen elkaar behoorlijk, de BB dlx gebruik ik vooral voor funky slagjes met een randje, de TZ voor crunch met nekpup of tussenstandjes, mijn Powertone smeert daar de boel net iets meer dicht. Ik gebruik beide pedalen dus op het cleane kanaal. Qua sound matchen ze erg goed met de PT.

Dude
20 november 2006, 23:25
wat zien jullie bakken dr allemaal netjes en schoon uit zeg... de mijne is nu een week of 6 oud en je kan hem eigenlijk al niet meer vasthouden van elende, bier, troep, kroegbende, vies....

bah

B_2_the_a
20 november 2006, 23:26
ik treed op het moment niet zoveel op :D

en ik maak meestal m'n spullen schoon na eengig

dml
21 november 2006, 06:31
wat zien jullie bakken dr allemaal netjes en schoon uit zeg... de mijne is nu een week of 6 oud en je kan hem eigenlijk al niet meer vasthouden van elende, bier, troep, kroegbende, vies....

bah

6 weken oud en volgens jullie agenda in die 6 weken 4x gespeeld.......
Schoonmaken na elk optreden schijnt ook te helpen ;)

kokeleko
21 november 2006, 07:25
Update 6.

Enter:
-Masotti BlackBox buffer
-Koch GPA deluxe preamp

http://www.gitaar.net/forum/download.php/7,1267/Pedalboard%20in%20de%20maak%206.JPG

Wat komt er nog bij:
-zelfbouw buffer
-Shiny Punch Crunch

Heb je die Blackbox na je volumepedaal, en welk EB volumepedaal is het de 6166?

Luke-wannabe
21 november 2006, 08:51
http://eduweb.hhs.nl/~60268/100OLYMP/setup.jpg

complete setup (met m'n 2 aanwinsten van vandaag erbij)
van de week komt er een tele bij




waarom daar? omdat die aanluisting niet in de zijkant paste (is een begin jaren 90'er en die hadden zo'n jack dc aansluiting)
Waarom heb je 2 valve juniors?

(Wil ook een keer zo'n ding hebben. Heb m getest en vind m geweldig!)

B_2_the_a
21 november 2006, 09:03
stereo my friend

of w/d :D

DiscoFreq
21 november 2006, 09:48
stereo my friend

of w/d :D
Lol, stereo zal nogal werken als ze op elkaar staan :p

B_2_the_a
21 november 2006, 09:57
was even voor de foto ;)






ik gebruik voornamelijk het in w/d setup

dml
21 november 2006, 10:25
Heb je die Blackbox na je volumepedaal, en welk EB volumepedaal is het de 6166?

Ja, na volumepedaal. Het is een EB VP Jr., de 6180.

Dude
21 november 2006, 13:23
6 weken oud en volgens jullie agenda in die 6 weken 4x gespeeld.......
Schoonmaken na elk optreden schijnt ook te helpen ;)


mjah dan is die iets ouder, zal dr nu een keer of 6 mee hebben gespeeld. Ach schoonmaken... ik maak mn kabels meestal effe schoon met een natte lap, poetsen doe ik niet aan, ook mn gitaren niet, als de hals schoon is en niet plakt vind ik het al best.. tis rock and roll hoor !

kokeleko
21 november 2006, 17:30
Ja, na volumepedaal. Het is een EB VP Jr., de 6180.

Ok dank je, is dat wat die buffer?

dml
21 november 2006, 17:56
Absoluut. Alsof er een deken van je geluid wordt gehaald. En het wordt nog leuker als je een 2e buffer als laatste in de keten zet.

B_2_the_a
21 november 2006, 17:57
explain :)

heb nu ook een input buffer, ben er wel blij mee :D

Rutger
22 november 2006, 09:52
maakt het dan uit waar je de buffer plaatst? over de gehele keten gezien maakt dat toch niet uit?

B_2_the_a
22 november 2006, 09:58
jawel

een buffer voor je ts808 zal nooit fijn zijn :P

Rutger
22 november 2006, 10:19
daar heb je een punt :p


maar ik bedoel, die buffer is er toch om de weerstand in je (TB) pedalenketen een opkikker te geven? dan maakt het verder toch niet uit of ie middenin je keten zit of aan het eind?

B_2_the_a
22 november 2006, 10:25
een buffer voor je phase 90 of een buffer na je pahse 90 is ook een wereld van verschil


het ligt net aan je pedalen

Rutger
22 november 2006, 10:31
daar heb je gelijk in, t hangt er net vanaf hoeveel input je pedalen nodig hebben om optimaal te werken. goed om te weten, thanks :)

morris
22 november 2006, 18:23
zo, laatste update, nou is 'ie echt klaar. Met case en PL approved zoals jullie zien ;-)

http://home.planet.nl/%7Eadria308/HRI/pedalboardcase.jpg

Nu eens een volgend projectje gaan bedenken....

Morris

boss
22 november 2006, 18:31
Zeer fraai Morris!! Zeer fraai!

Maar wat heb je nou onder dat luikje zitten aan de rechterbovenkant?
Meestal zitten daar toch de aansluitingen?
Maar die heb je nu aan de achterkant zitten.

Nog een andere vraag: als ik het goed gok zie ik 230v, midi en signaal aansluitingen.
Is die signaal kabel 2 richtingsverkeer (heen en terug)? Of plug je je gitaar kabel ergens in 1 van je pedalen?

morris
22 november 2006, 19:28
Zeer fraai Morris!! Zeer fraai!

Maar wat heb je nou onder dat luikje zitten aan de rechterbovenkant?
Meestal zitten daar toch de aansluitingen?
Maar die heb je nu aan de achterkant zitten.

Nog een andere vraag: als ik het goed gok zie ik 230v, midi en signaal aansluitingen.
Is die signaal kabel 2 richtingsverkeer (heen en terug)? Of plug je je gitaar kabel ergens in 1 van je pedalen?

Thanks! Rechtsboven zit de dope ;-)
Onder het luikje zit de input. Op de achterkant zit output, midi+9vAC, en 230VAC in. Die gaan met een kabelsnake naar de backline. De witte powercon is 230VAC uit, voor eventueel een zender of iets anders.

Mocht je het willen zien, kijk anders ff op mijn webshots hieronder, daar zie je precies hoe ik het gemaakt heb.

Morris

kokeleko
22 november 2006, 19:34
Strakke bak, ben je niet bang dat iemand die connectors er af trapt?
Omdat ze zo uitsteken, je weet wel hoe dat gaat.

morris
22 november 2006, 19:42
Strakke bak, ben je niet bang dat iemand die connectors er af trapt?
Omdat ze zo uitsteken, je weet wel hoe dat gaat.

Thanks, meestal ligt het board tegen de zangmonitor aan, dus dat valt wel mee. Maar het is inderdaad een compromis. Als ik die connectors ook had laten verzinken zoals ik dat bij de input heb gedaan zou het board weer te groot worden. Het is woekeren met de ruimte! Nu heb ik het board in krap 65 bij 30 cm klaar. Ik ga wel op de snake haakse jack en XLR connectors zetten. Voor de powercon ben ik niet zo bang, die kan wel een stootje hebben. Die zijn er volgens mij ook niet in haakse uitvoering.

Morris

Hector_Tsolodimos
22 november 2006, 20:15
@ morris:
vette shit!
maar wat als je straks opeens een nieuw pedaaltje krijgt?

Wicked Willy
22 november 2006, 20:54
@Morris..........zo heeft PL er een concurrent bij?

the feable
22 november 2006, 21:00
Vette bak! Echt heel gaaf! Als ik iets meer zekerheid heb over mijn pedalensamenstelling ga ik toch ook nog es zo iets maken! Erg gaaf!

Mike McCready
22 november 2006, 22:02
Kleine update. Er moet nog een kabeltje van mijn wah naar mijn tuner.

http://img57.imageshack.us/img57/8748/p1010001nf7.jpg

morris
22 november 2006, 23:44
@Morris..........zo heeft PL er een concurrent bij?

Nee zeker niet! Ik wilde dit gewoon zelf proberen om eens te kijken hoever ik zelf kon gaan en om ervan te leren. Omdat Paul een goede vriend van me is heeft hij me met raad en daad bijgestaan, maar het is eenmalig. Ik heb alleen maar meer respect gekregen voor hetgeen dat Paul dagelijks doet, hij zit gewoon op een eenzaam hoog level van vakmanschap en daar kan op dit moment bijna niemand aan tippen naar mijn mening. Maar goed, dit was super om alles 'from scratch' te doen, ik ben er best trots op en dommer ben ik er niet van geworden. Paul had er zelf ook lol aan om mij te zien zweten geloof ik hehehe.. Dus noem het maar een 'one off licenced by PL' board ;)

@Hector: in principe is het vrij eenvoudig om het board anders in te delen als de wijzigingen niet al te dramatisch zijn. Misschien dat alleen de verhogingen en de routing wat aanpassing behoeven in zo'n geval, maar da's vrij eenvoudig nu. De kans is echter klein, want ik speel al jaren met deze soort van effecten. De pedalen die er nu op staan zijn voor mij perfect voor live gebruik. In mijn pedalrack heb ik eigenlijk dezelfde effecten, maar dan net even andere nuances, dus keuzes heb ik (in de studio) altijd...

Bedankt voor de complimenten!

Morris

B_2_the_a
22 november 2006, 23:51
ziet er profi uit al je shit!

in wat voor band speel je?

JeroenZ
23 november 2006, 02:54
zo, laatste update, nou is 'ie echt klaar. Met case en PL approved zoals jullie zien ;-)

http://home.planet.nl/%7Eadria308/HRI/pedalboardcase.jpg

Nu eens een volgend projectje gaan bedenken....

Morris

Sjoen gedoan maan !!! Ech Sjiek

audiogijs
24 november 2006, 13:53
dag allen, nieuw hier dus ook maar even mijn pedaaltjes publiekelijk maken

pedalboardje: Dod a/b box, Holy Grail, tonecore echopark, Russian Big Muff, proco rat, bosch tuner
http://i129.photobucket.com/albums/p227/audiogijs/Photo-0992.jpg

dat was het wel even..groeten!

interessander
24 november 2006, 13:59
Ah da's de mooiste muff in mijn ogen, de oude russische groene.

DiscoFreq
24 november 2006, 14:20
Ah da's de mooiste muff in mijn ogen, de oude russische groene.Deze vind ik anders ook niet mis :D

http://filters.muziq.be/files/tmp/foxeylady.jpg

(deze versie van de Foxey Lady is dus gewoon een vintage muff)

the feable
24 november 2006, 15:44
dag allen, nieuw hier dus ook maar even mijn pedaaltjes publiekelijk maken

pedalboardje: Dod a/b box, Holy Grail, tonecore echopark, Russian Big Muff, proco rat, bosch tuner
http://i129.photobucket.com/albums/p227/audiogijs/Photo-0992.jpg

dat was het wel even..groeten!

Gave Pedalen hoor! Op die delay na dan..

up-guitarman
24 november 2006, 18:18
Ah nice, nog een siemand met de groene rusissche muff !!!
Ik heb em zelf ook op mijn board liggen, en vind em net dat tikkeltje meer geven wat de zwarte (die ik hiervoor gebruikte) mist !!!

B_2_the_a
24 november 2006, 23:19
een goede versie van de zwarte (en gemodde) is ook niet mis hoor

audiogijs
25 november 2006, 11:55
wat is er mis met die delay volgens jou? ik vind hem super handig en veelzijdig. Hij ruist een beetje maar dat verhelp nog wel een keer door een betere adapter.

die muff is inderdaad erg gaaf, ik gebruik hem nog te weinig, maar je kan er heerlijke drones uit halen omdat ie zoveel sustain heeft.

ik zit nog te denken aan een reverb pedaal van line6 , die verbzilla, leek me ook erg tof en veelzijdig, iemand ervaring mee?

the feable
25 november 2006, 12:26
Die delay is zou koud en strak. Ik hou er niet zo van. Maar veelzijdig is ie zeker! Ik zou het bij de HolyGrail houden, hetzelfde verhaal. Wat voor amp gebruik je en wat voor muziek maak je?

Edit: Misschien is het ook wel een goede tip om je kabeltjes te vervangen door Gl's of zelf gesoldeerde neutrik/tasker kabeltjes, scheel veel in ruis en geluidskwaliteit.

audiogijs
25 november 2006, 19:39
ik speel op een vox ac30 cc2, meestal met epiphone sheraton of fender telecaster thinline

ik speel sferische trage muziek, met noise bliepjes en freubels beetje als nick cave, radiohead, low, sparklehorse

site: www.audiotransparent.com


en die verbindingskabels ga ik nog wel een keertje naar kijken inderdaad, maar op zich niet echt veel last ergens van momenteel. Als je maar goed speelt dan maakt een beetje ruis ook niet uit me dunkt. Zo'n purist ben ik (nog) niet ;)

the feable
25 november 2006, 20:27
Ok, Gaaf! Mooie muziek ook!

Net ff geluisterd. Doet me idd denken aan Radiohead. Sigur ros zul je ook wel vet vinden.

audiogijs
25 november 2006, 21:16
zeker bekend met sigur ross, erg mooi, soms een beetje te lijzig. Bovendien werd ik er vooral live een beetje gaar van dat hij alleen maar met zijn strijkstok gitaar speelt...

maar bedankt voor het compliment :)

en als je nog een betere delay pedaal in de aanbieding hebt ;)

the feable
25 november 2006, 21:32
Nou ik gebruik zelf een maxon ad999. Geweldig mooie delay! Echt heel mooi! maar ik verkoop hem niet! Goede delays naar mijn mening zijn: EHX Memory Man, T-rex replica (beetje levensloos maar wel met taptempo) Fulltone TTE, Diamond Memorly Lane, Ibanez AD9, maar die hebben allemaal minder opties. Wat dat betreft is je EchoPark niet heel verkeerd. Ik zou hem nooit aanschaffen alleen.

Utreg
25 november 2006, 23:27
Dit zijn 187 pagina's van pure schoonheid :D

E-J
26 november 2006, 17:27
Een dezer dagen verschijnt ook weer een nieuw fototje van mijn board :)

Veranderingen:
- MXR Dynacomp gaat weg
- Boss CS-2 komt
- Marshall Drivemaster komt
- en ik heb net een Boss NS-2 binnen...nu deze nog eens goed af zien te stellen.

beess
26 november 2006, 18:25
http://users.telenet.be/beess/gear/pedalboard.jpg

1 van de overdrives moet er nog uit, maar ik weet nog niet welke.
En er moet nog een compressor op...

jero
26 november 2006, 18:35
dat is een bijzonder puike plank zeg!

the feable
26 november 2006, 18:54
Heej vette pedalen man!
Waar ik nu heel benieuwd naar bed is hoe die Reezafratzitz klinkt? Is die goed?
Waarom ga je een overdrive er tussen uit halen?

up-guitarman
26 november 2006, 19:05
een goede versie van de zwarte (en gemodde) is ook niet mis hoor
I know, ik heb zowel de zwarte als de groene. Maar ongemod vind ik de groene net iets leuker klinken...


die muff is inderdaad erg gaaf, ik gebruik hem nog te weinig, maar je kan er heerlijke drones uit halen omdat ie zoveel sustain heeft.

Check hem eens met een comp, nog 10 keer meer sustain met mijn dynacomp ervoor !!!

beess
26 november 2006, 19:07
@jero : dank je... Lang voor moeten sparen ook... ;-)
@the feable : de emma klinkt prima voor mij. Ik speel met telecaster of prs-cloon over een ac30cc2x, en het was even zoeken naar de geschikte zware oversturing. Ik heb vergeleken met onderandere mi audio crunchbox (te veel mids voor mijn setup) en wat boss pedaaltjes. En deze doet het prima. Echte high gain haal je er uit als je nog wat bass bijboost met een ander pedaaltje. Maar voor mij is het prima om Gary Moore (walking by myself) te imiteren...
Een overdrive er tussenuit want 4 is misschien toch wat teveel. Hoewel ze elk hun eigen kwaliteiten hebben... Ach, misschien blijven ze allen wel...

DREAMMACHINE
26 november 2006, 20:20
waarom die pp2 niet onder je board monteren?....heb je heeeeeel veel ruimte over voor nog meer pedalen.

iig erg vet board!

beess
26 november 2006, 20:24
waarom die pp2 niet onder je board monteren?....heb je heeeeeel veel ruimte over voor nog meer pedalen.
Dat kan inderdaad ook nog, maar dan wordt het zo leeg... ;-)
Nee, in de toekomst, moesten er nog meer pedalen op komen is dat zeker nog een "to do". Maar voorlopig werkt het prima zo.

kokeleko
27 november 2006, 11:23
Weet iemand hoe dat zit, sommige Maxon , MXR etc draaien op een 9V batterij of AC-adapter.
Houdt dit in dat je em niet kan gebruiken met bv een Cioks oid?

Tristan
27 november 2006, 13:45
Voor de batterijaansluiting kan je als het goed is speciale kabeltjes krijgen met lipjes eraan waar de batterijaansluiting ingaat, die heb je tenminste wel van voodoo lab...
AC wordt over het algemeen niet gevoed door een DC power supply, de enige die dat naar mijn weten kan is de Burkey Flatliner, maar dat is echt een megagroot en onhandig ding, vrijwel onmogelijk in te bouwen in je pedalboard...
Er is wel de voodoo lab AC power...

DiscoFreq
27 november 2006, 14:22
Ik veronderstel dat hij DC bedoelt (van in AC->DC adapters), ik denk dat MXR en Maxon altijd DC zijn. Die oude MXR's en Maxons werken wel met een center-positive mini-jack, misschien is dat zijn probleem?

En anders, de Pedal Power AC is er speciaal voor AC pedalen:
http://www.voodoolab.com/pedalpower_ac.htm

kokeleko
27 november 2006, 14:28
Ik lees tegenstrijdige berichten namelijk, bv MXR zakkwylde heeft een (speciale) AC adapter nodig, de Maxon OD9 ook.

"Power Supply 9V Manganese dry cell battery (6F22) or special AC adaptor"

Van de Maxon lees ik bij b.v. Burkey(GTRgear) dat die gewoon DC zou gebruiken.


Schiet mij maar lek .

DiscoFreq
27 november 2006, 14:37
Ik denk dat ze met AC adapter dikwijls een netstroom(=AC)-adapter met DC output bedoelen...

Dirk_Hendrik
27 november 2006, 14:40
Ik denk dat ze met AC adapter dikwijls een netstroom(=AC)-adapter met DC output bedoelen...

Klopt als een bus.

kokeleko
27 november 2006, 14:41
Dus dan is het eigenlijk gewoon DC?

Heren bedankt.

Tristan
27 november 2006, 14:47
Ik snapte al niet waar je het vandaan haalde dat er MXR of Maxon pedalen waren die AC gevoed moesten worden, maar zo goed ken ik die range nou ook weer niet...
Ik begrijp de verwarring wel, ik moet ook altijd 10 keer kijken wat ze nou precies bedoelen, maar sommige fabrikanten noemen een adapter inderdaad een AC adapter, maar dat heeft dus niets met de output te maken, erg onhandig inderdaad...
Negatieve of positieve tip is ook belangrijk om naar te kijken...

the feable
27 november 2006, 18:15
PP2+ heeft wel een AC uitgang 4 zelfs. Alleen geen 9v AC uitgang.

Tristan
27 november 2006, 19:04
AC?
Volgens mij niet hoor, volgens mij gewoon 12VDC voor van die Boss en Line6 pedalen...
Dezelfde verwarring als ik eerst had met die dingen, een adapter of voeding is AC, maar de output is DC...

the feable
27 november 2006, 20:40
jewel hoor

12,5v AC outputs staat er ook op!

http://www.godlyd.no/filesystem/2006/06/img_0036_5122.jpg

Kijk de eerste 4 outputs kun je omzetten naar ACA = AC output.

Rhythm Machine
27 november 2006, 22:23
No way Jose! :stop: AC en ACA zijn twee verschillende dingen! AC = alternating current = wisselstroom. ACA verwijst naar een ouder type adapter van Boss. De eerste Boss pedalen hadden geen 9V DC maar 12V DC nodig (DC = direct current = gelijkstroom). De adapter die Boss toen verkocht voor die pedalen was de ongestabiliseerde ACA adapter. Latere Boss pedalen hebben 9V DC nodig en werken met de gestabiliseerde PSA adapter. De PP2+ heeft de optie om de outputs die met ACA gelabeld zijn te switchen tussen ACA (= ongestabiliseerd, 12V DC) en PSA (= gestabiliseerd, 9V DC).
Dit is de short story, als je meer wil weten moet je maar gaan googelen, er is op het net info zat te vinden over dit onderwerp.
Nog een gerelateerd weetje voor onze jongere lezertjes: AC/DC hebben hun naam gehaald van het typeplaatje van een stofzuiger. Een ideetje van de zus van Angus en Malcolm...

Tristan
27 november 2006, 22:29
Inderdaad Rhythm Machine, dat dacht ik ook al...

DREAMMACHINE
27 november 2006, 23:40
klopt!....en de gewone pp2 heeft dit ook ....niet per sé de pp2+ voor nodig....

the feable
28 november 2006, 10:39
Ah Kijk! Ikd acht altijd dat het 12v Wisselstroom was. Ook omdat er op die boss pedaaltjes ACA staat was de link al snel gelegd. Maar het is dus gewoon DC. goed om te weten ;)

B_2_the_a
29 november 2006, 23:10
*kick*, was bijna op pagina 2 beland


http://eduweb.hhs.nl/~60268/100OLYMP/plank.JPG


ben weer verder

enige wat er nog moet gebeuren:
- alle pedalen vastzetten met fietsketting oogjes
- klein kastje achter de wah: dry en wet out
- george l (wat nu van dat klote gekleurde spul is, de rest van de kabels zijn goed)
- betere daisy chains maken (alleen voor het oog)
- de 2 behringers vervangen voor de boss variant


en natuurlijk: PAINT!!
dit zal morgen ochtend hopelijk gebeuren!





Waarom wah links?
omdat ik dat fijn vind!!

signaalketen:

gitaar => wah => rat => lpb1 => a/b => delay => chorus/trem => 2x out

de a/b om te schakelen naar tuner

fullorder
1 december 2006, 03:54
Waarom wah links?
omdat ik dat fijn vind!!

Heb ik ook altijd, vind het irritant om met m'n rechtervoet te wah-en. Het enige nadeel is dat je wat extra patchkabel-lengte nodig hebt....

jimihattricks
1 december 2006, 09:40
http://eduweb.hhs.nl/~60268/100OLYMP/setup.jpg

complete setup (met m'n 2 aanwinsten van vandaag erbij)
van de week komt er een tele bij




waarom daar? omdat die aanluisting niet in de zijkant paste (is een begin jaren 90'er en die hadden zo'n jack dc aansluiting)

dude, die valve juniors: hoeveel buizen zitten erin? hoeveel heb je er voor betaald..? zijn ze zo geil als ze eruit zien..? mis je de toonregeling niet..?

(j'ai GAS, oui oui 8-) )

DREAMMACHINE
1 december 2006, 10:03
139 bij de feedback, 1x el84 buis toch?

Kim Wilson
1 december 2006, 10:30
dude, die valve juniors: hoeveel buizen zitten erin? hoeveel heb je er voor betaald..? zijn ze zo geil als ze eruit zien..? mis je de toonregeling niet..?

(j'ai GAS, oui oui 8-) )
Pssst, ik heb de top in de handel... ;)

B_2_the_a
1 december 2006, 10:44
ik heb er 2 gekocht in 1x voor een mooie prijs (precieze weet ik niet)

12ax7 en een el84


zit er wel aan te denken om er nieuwe buize in te knalle!


@kim
gaat ie er nu al weer uit?


Het zijn enorm gave amps om thuis mee te spelen, en met 2 2x12 cabs (of1 stereo 4x12) kom je met kleine gigs en een niet al te bizarre drummer erg ver!!!

Kim Wilson
1 december 2006, 10:51
@kim
gaat ie er nu al weer uit?


Het zijn enorm gave amps om thuis mee te spelen, en met 2 2x12 cabs (of1 stereo 4x12) kom je met kleine gigs en een niet al te bizarre drummer erg ver!!!
Ja. Hij is voor live in normale kroegen te klein. Te licht. Het is een heerlijke oefenamp, maar aangezien ik bijna niet versterkt oefen, is ie nogal overbodig. Dus als je nog iemand weet...

dano
1 december 2006, 18:52
gheghe hoe verblind ik mijn publiek deel 1: klussen met kijkers:

blauwe ledjes had ik al gemaakt,
maar meer is beter in dit geval, dus heb ik het aantal verdubbelt. Foto is wat brak, zal later een mooiere maken. Maar het zijn dus nu 9 flink felle blauwe leds die onder het aluminum balkje zitten:)

http://dano.nl.nu/sshots/gitaar/pedalboard/pedalboard0112.jpg

savecracker85
1 december 2006, 19:32
cool! :).......

B_2_the_a
1 december 2006, 22:42
lijkt me niet praktisch


als het donker is zie je je pedalen dus niet ?


Blauw is mooi, maar ik merk nu wel dat ik het vervelend ga vinden dat blauwe gebeuren in je ogen als je aan het switchen ben terwijl je zingt (toch nog even goed kijken voor je switch :P)

dano
1 december 2006, 23:14
lijkt me niet praktisch


als het donker is zie je je pedalen dus niet ?


Blauw is mooi, maar ik merk nu wel dat ik het vervelend ga vinden dat blauwe gebeuren in je ogen als je aan het switchen ben terwijl je zingt (toch nog even goed kijken voor je switch :P)

door het blauw zie ik mn pedalen juist wel, en de leds staan naar voren gericht dus ik kijk er nooit recht in:) volgende pedalboard eens experimenteren met ccfl's, cold cathode buisjes, ben benieuwd of dat ruist, dit maakt totaal geen bijgeluid

B_2_the_a
1 december 2006, 23:19
tjah

ik ben nog steeds op jacht naar een mogelijkheid tot zwanenhals ofzo... moet ik me eens in gaan verdiepen... ik zie slecht waar wat precies zit (tis sommige stukken op mijn plank nogal krap)

robert-gitarist
2 december 2006, 14:28
Haha Dano,dat board van jou blijf ik vet vinden :D

Update van mijn board: Bak=leeg :D

Ik schop er hele rits spullen uit.Ik ga over een tijdje een compleet nieuw board maken.Met een vaste opstellen en met GeorgL. kabels.

drap
2 december 2006, 14:37
Ik heb d'r nu ook George L's tussen geslingerd + weer eens 2 nieuwe pedalen. Foto's volgen nog.

Realeigo
2 december 2006, 21:17
http://img.photobucket.com/albums/v472/Arathion/PC020076.jpg
dit is mijn pedal board. verklaar me voor gek, maar ik vindt lekker werken met 2 dist pedals, de ene voluit en de ander met dist op 0 voor een rauw "Clean" geluid
ook niet de beste pedalen moor zon grote beurs heb ik nog niet om allemaal van die dure pedalen te kopen (de meesten zijn ook 2de hands gekocht)

E-J
2 december 2006, 21:23
http://img.photobucket.com/albums/v472/Arathion/PC020076.jpg
dit is mijn pedal board. verklaar me voor gek, maar ik vindt lekker werken met 2 dist pedals, de ene voluit en de ander met dist op 0 voor een rauw "Clean" geluid
ook niet de beste pedalen moor zon grote beurs heb ik nog niet om allemaal van die dure pedalen te kopen (de meesten zijn ook 2de hands gekocht)

Een heel mooi budget boardje! 8-)

Realeigo
2 december 2006, 21:33
Tsa t liefst zou ik alle moogerfoogr hebben :D maarja heb t geld nou eenmaaal niet. Weet iemand toevallig ook of er een goedkope powersupply is die geen ruis veroorzaakt? want die ik bij t koffertje heb gekregen is niet zo super. hij veroorzaakt n lichte ruis + nog n zwaardere als ik zn effect loop zou gebruiken.
Dus niet direct zon powerbrick van 100 euros..

the feable
3 december 2006, 00:17
1-spot misschien?

guitartheo
3 december 2006, 00:32
Tsa t liefst zou ik alle moogerfoogr hebben :D maarja heb t geld nou eenmaaal niet. Weet iemand toevallig ook of er een goedkope powersupply is die geen ruis veroorzaakt? want die ik bij t koffertje heb gekregen is niet zo super. hij veroorzaakt n lichte ruis + nog n zwaardere als ik zn effect loop zou gebruiken.
Dus niet direct zon powerbrick van 100 euros..
Als dat een wah is op je bord zou ik de voeding ook aan de andere kant plaatsen ,geeft meestal veel brom .

tis maar een tip....

robert-gitarist
3 december 2006, 19:47
Als dat een wah is op je bord zou ik de voeding ook aan de andere kant plaatsen ,geeft meestal veel brom .

tis maar een tip....

+1

Bovendien ik heb ook een BCB-6 met daarin de zelfde DC-Chain(die snoertjes voor de stroom dus ;) ) en heb totaal geen last van brom,ruis of ander geneuzel.Kortom,zet die wah pedaal ergens anders neer maar niet in de buurt van een adaptor,stekkerdoos ofzo want daar zijn ze gevoelig voor.Dan krijg je inderdaad een brom.

Elixir
3 december 2006, 20:10
Mijn Pedalboardje.

http://img109.imageshack.us/img109/1160/pedalboardcopyze5.jpg

VLNR: Volumepedaal - EHX Small Clone - Ibanez DE-7 - Proco RAT II - Dunlop JH-1
Linker pedaal (volume) heeft gewoon een bout in de hiel zitten (of hoe zeg je dat) zodat hij van 75% - 100% kan gaan... die heb ik in de fx loop zitten en gebruik ik als soloboost. Die open Ruimtes naast de footswitch zijn bedoeld voor of nog eventuele andere pedalen of een grotere footswitch (bij aankoop nieuwe versterker)

Chroxy
3 december 2006, 22:28
mooi max! Hoe bevalt de Rat?

Elixir
4 december 2006, 07:40
Erg goed, zonder al te veel moeite kan je er echt hele lekkere geluiden uithalen :)

the feable
4 december 2006, 14:30
Die rat is zeker goed, ik heb hem ook! Geweldig pedaal, en erg veelzijdig!

B_2_the_a
4 december 2006, 14:43
gebruik 'm ook met veel plezier

heb alleen even voedingsaansluiting vervangen, blauwe led erin


ben van plan er van de week een switchable ruetz mod in te gooien

drap
4 december 2006, 14:52
gebruik 'm ook met veel plezier

heb alleen even voedingsaansluiting vervangen, blauwe led erin


ben van plan er van de week een switchable ruetz mod in te gooien

Is dat een vergelijkbare mod zoals Keeley ook doet met de RAT? Zodat je laag wat strakker wordt? Ik heb me namelijk een tijdje terug afgevraagd of iemand hier ook op de hoogte is van de Keeley mod op de RAT. Niet dat die vraag nu nog van belang is, want ik heb inmiddels m'n favo scheurgeluid wel gevonden, maar nieuwsgierig ben ik wel.

Elixir
4 december 2006, 14:55
Had toevallig laast die keeley mod gezien op zijn website, vond alleen de prijs erg hoog anders was het wel intressant geweest.

B_2_the_a
4 december 2006, 15:07
ruetz mod schakel je 1 diode uit

daardoor heb je een lagere gain, maar wel een tone die smoother is

the feable
4 december 2006, 16:10
klinkt interessant, maar vind hem zo eigenlijk wel ok! Maar misschien, je kunt het vast schakelbaar maken... Dan is het wel gaaf natuurlijk!

Debaser
4 december 2006, 17:59
@ feable ik heb net mijn Showmaster 48 binnen van MusikProduktiv.

watvoor dikte plankje heeft 'de rest' op de bodem van deze case liggen ?

ik hoop dat alles er in past, ben nog ff lekker aan het puzzelen... :)

up-guitarman
4 december 2006, 18:47
watvoor dikte plankje heeft 'de rest' op de bodem van deze case liggen ?


Ik heb er een betonplex plaat ingelijmd, 9 mm dacht ik. Zwaar maar superstevig ...

B_2_the_a
4 december 2006, 19:36
ik heb iets van 18 mm mdf in m'n showmaster 24 case liggen