Inloggen

View Full Version : post foto's van jullie (zelfgemaakte) Pedalboards

Pagina's : 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49

interessander
31 augustus 2006, 11:53
Wat ik bedoelde met de vraag is, waarom achter de H&K, en er niet voor?

dano
31 augustus 2006, 13:14
Wat ik bedoelde met de vraag is, waarom achter de H&K, en er niet voor?

ehm......klinkt beter! :soul: echt geen idee, een of ander gevoel en gehoor van mij

fullorder
31 augustus 2006, 14:29
Vanwaar de booster achter de H&K ?

Welke H&K? :???:

interessander
31 augustus 2006, 14:48
De warp factor.

DREAMMACHINE
31 augustus 2006, 16:00
....waar zie jij een warp factor?

sickpunk
31 augustus 2006, 16:02
opde vorige pagina?

dano
31 augustus 2006, 16:44
mmm vraag me af; hoe groot zijn de pedalboarden die hier allemaal gepost zijn? Ik merk dat mijne te klein wordt en wil wat groter. Kunnen de mensen die hier een pedalboard hebben gepost misschien vermelden wat de maten zijn? L*B*H ?

ranvan2000
31 augustus 2006, 17:16
Ik heb een tijd terug bewust gekozen voor een niet te grote koffer. Beperkt het gewicht (alhoewel dat niet op gaat) en beperkt mijn aantal pedalen! Eigenlijk een soort zelf bescherming dus :-)

Mijn koffer staat een paar pagina's terug en is een Showmaster 24, grootte is 52 x 38 cm. Hij zit nu inderdaad helemaal vol, en eigenlijk zou ik nog zo veel meer pedalen willen, maar GELUKKIG wordt ik beperkt.

sickpunk
31 augustus 2006, 17:23
ik heb sinds gister een koffer waar een showmaster 48 in kan(73x38x??) zit nu voor iets meer dan de helft vol... en dan komen er nog een ehx electric mistress en een the worm aan... dan zit ie wel vol denk ik zo...

thieske
31 augustus 2006, 17:27
hier istie dan..
Geloof dat dit mn voorlopige setup voorlopig wel blijft...misschien de rat alleen nog vervangen door een iets vintage klinkender scheurpedaal..
Suggesties anyone?
http://i59.photobucket.com/albums/g282/thijsvanleeuwen/Photo-0274.jpg

http://i59.photobucket.com/albums/g282/thijsvanleeuwen/Photo-0276.jpg

Voor de duidelijkheid: ->rat2->hwa maui fuzz->ts9->bigmuff(in kleine verpakking)->custom made rangemaster+sho-> phase90(80'sblocklogo)->tu2->ibanez rc99->de7->holy grail
Allen gevoed(behalve phase90 want die heeft geen adapteraansluiting en ik weet niet of ik die moet maken) door custom made voeding door frits van mourik..
Sjors l kabels verbinden het geheel..

Mitch
31 augustus 2006, 18:20
RC99 en DE7, da's een lekker spacy stel...

Maar wat bedoel je met een meer vintage sound dan een Rat2 ? Als je een ouder geluid wil dan een Rat dan moet je een aardig eind terug in de tijd ;)

thieske
31 augustus 2006, 18:43
tja.. ik weet niet.. ik vind m op mn vox ac30cc2 al heel snel te schel en te modern klinken.. ze liggen mekaar misschien niet zo goed..de ts9 geeft me net iets te weinig gain..maar vind ik qua sound veel meer vintage klinken(let wel.. ik speel in een beatle tribute band.. dus met vintage klinken bedoel ik heeeel vintage)

the feable
31 augustus 2006, 19:20
Misschien als je de Filter verder dichtdraaid!! Misschien dat je een oude Guvnor eens moet proberen..

thieske
31 augustus 2006, 19:27
filter moet ik naar mijn smaak dan weer te ver terugdraaien..ik krijg er wel een lekker geluid uit als ik de gain weer wat minder opendraai.. maar dan gebruik ik weer liever de ts9..
Ik heb ook nog een oude dist+ liggen.. maar die heeft weer te weinig output...
kan daar niets aan gemodificeerd worden(mhh dan heb ik al wel weer twee pedaaltjes zonder adapter..dat vind ik niet fijn denk ik)

the feable
31 augustus 2006, 19:31
Probeer The Guv'nor van marshall... En dan natuurlijk wel die zwarte oude.. Die luciferdoosjes van tegenwoordig stellen niks voor...

thieske
31 augustus 2006, 19:52
ik zal eens kijken of tie ergen voor weinig rondslingerd op marktplaats..
nog andere suggesties?

farstreetblues
31 augustus 2006, 20:25
filter moet ik naar mijn smaak dan weer te ver terugdraaien..ik krijg er wel een lekker geluid uit als ik de gain weer wat minder opendraai.. maar dan gebruik ik weer liever de ts9..
Ik heb ook nog een oude dist+ liggen.. maar die heeft weer te weinig output...
kan daar niets aan gemodificeerd worden(mhh dan heb ik al wel weer twee pedaaltjes zonder adapter..dat vind ik niet fijn denk ik)

Er staat op het moment een zwarte Guv'nor op Marktplaats.
(by the way, doe je nog iets met die Distortion+, ik zoek nog oude 2e mxr dist+) als je hem kan missen, of stuur effe foto's naar mijn prive adres

Jasper Farstreet

thieske
31 augustus 2006, 20:40
Ik wil m denk ik wel houden.. hij geeft wel een lekkere sound.. tussen distortion fuzz achtig in...maar misschien worden t dalijk te veel scheurijzers.. dan misschien.. ik laat t wel weten..
p.s. heeft er iemand een omschrijving van de sound van een guvnor.. of soundsamples..?
edit..
hmmm.. ik krijg het idee dat die guvnor toch nog te modern is.. ik ben meer op zoek naar het geluid van birthday, helter skelter, en hey bulldog.. allen nr's vd beatles.. offcourse...

DREAMMACHINE
31 augustus 2006, 21:53
sjors l....hehehe...

en over je voeding van je phase90: ik voed m'n phase90 met een battery-clip verloopstukje ( wel overal te krijgen), want m'n script heeft idd ook een adapter ingang. Dus gewoon verloopje en dan naar je voeding.

nielsduursma
31 augustus 2006, 22:05
hier istie dan..
Geloof dat dit mn voorlopige setup voorlopig wel blijft...misschien de rat alleen nog vervangen door een iets vintage klinkender scheurpedaal..
Suggesties anyone?
http://i59.photobucket.com/albums/g282/thijsvanleeuwen/Photo-0274.jpg

http://i59.photobucket.com/albums/g282/thijsvanleeuwen/Photo-0276.jpg

Voor de duidelijkheid: ->rat2->hwa maui fuzz->ts9->bigmuff(in kleine verpakking)->custom made rangemaster+sho-> phase90(80'sblocklogo)->tu2->ibanez rc99->de7->holy grail
Allen gevoed(behalve phase90 want die heeft geen adapteraansluiting en ik weet niet of ik die moet maken) door custom made voeding door frits van mourik..
Sjors l kabels verbinden het geheel..

en, hoe klinkt dat nou als je alles aan hebt staan???:D

Hector_Tsolodimos
31 augustus 2006, 22:14
en, hoe klinkt dat nou als je alles aan hebt staan???:D
kut, denk ik

Mitch
31 augustus 2006, 22:52
Ik moet daar altijd zo om lachen: alle ledjes laten branden voor de foto..... hoe ijdel zijn gitaristen ? :D

thieske
31 augustus 2006, 23:47
tja die lampies zijn er niet voor niets..en als alles aanstaat hoor ik niets.. want dan staat mn tuner ook aan...
Als alles aanstaat en mn tuner niet.. hoeft t niet kut te klinken(ligt er erg aan wat de instellingen zijn..... wel wat hard en spacy..

sickpunk
1 september 2006, 10:35
tip voor het voeden van pedaaltjes zonder adapter ingang.... je hebt verloop stukjes die je op je batterijclipje kan klikken... scheelt weer gekloot met batterijen

rickert
1 september 2006, 10:53
tip voor het voeden van pedaaltjes zonder adapter ingang.... je hebt verloop stukjes die je op je batterijclipje kan klikken... scheelt weer gekloot met batterijen

heuh wat waar koop je zoiets? scheelt batterijen voor mn wah :soul:

sickpunk
1 september 2006, 11:03
in duitsland sowieso... en verder uhm geen idee :P(thomann.de) je kan ze ook zelf in elkaar zetten natuurlijk.... begwoon een batterijclipje (http://www.newtone-online.nl/catalog/product_info.php?cPath=26&products_id=58) en een aansluitbusje (http://www.newtone-online.nl/catalog/product_info.php?cPath=26&products_id=444)

B_2_the_a
6 september 2006, 18:10
kick!!

http://www.freewebs.com/plakband/effectenplank.JPG

ben weer stap verder..... phase 90 is weer terug(was niet meer te repareren volgens dunlop, de switch is gewoon gaar :P dus ik heb nieuwe switch besteld)..... utch muff(staat utch muff maar de d is erg klein) is af alleen ledje is doorgebrand, moet ik nog ff vervangen

verder is het beetje schuiven en schuiven... ben nu nog opzoek naar een octaver(liefst true bypass maarjah)

zodra er wat meer geld is een ernie ball volume pedaal en de korg ax1b
inruilen voor iets beters

tis trouwens allemaal voor bas

edit:
voeding komt onder de plank(waarschijnlijk dc brick ofzo)
kabels gaan onder de plank door
De plank zelf ligt IN de deksel van m'n rack(dus deksel eraf, en neerlegen voor m'n voeten)

In/Out en voeding komen rechtsboven(klein kastje ofzo)..

en ik ben ook op zoek naar een dunlop jh-1 wah(pimpen tot bas wah) maar dan wordt m'n plank zeker te klein.... dus ik ga opzoek naar grotere oplossing dan

Mitch
6 september 2006, 18:49
Die 'd' had ik wel gezien, leuk pedall trouwens, maar echt erg is dat 'biertje' bovenaan :confused:

Angel
6 september 2006, 19:02
Weet er iemand waar ik die knopjes zou kunnen vinden voor mijn Arion SCH-1?
Ik heb er gisteren één op de kop kunnen tikken voor 30 euro. Nieuwprijs stond nog op het doosje 3780 BEF. Maar de draaiknopjes zijn weg.

http://img.photobucket.com/albums/v297/angelsdeath2001/DSCN2583.jpg

B_2_the_a
6 september 2006, 19:33
de dUTCH MUFF is eigenlijk een russische big muff :P(maar dan verbeterd)
helaas werkt ledje niet(doorgebrand, adapter begaf het)

dat biertje plastic plaatje zit eromdat eronder wat gekloot met een vijl zit :P plaat paste niet 100 % omdat er in de deksel zelf een plaatje zit om de 2 kanten van de rand vast te houden

jemke
6 september 2006, 21:15
http://i6.photobucket.com/albums/y233/jemke/P1020247.jpg

Zoals ze er vandaag uitziet. Voluepedaal komt zaterdag binnen, bouten zijn binnen en bekleding uit een cartuningshop ook. Hopelijk dit weekend volledige afwerking.

Robbert
6 september 2006, 21:21
:cooler: De Showmaster 48. Blijft een handig formaat case he?

DREAMMACHINE
6 september 2006, 21:22
netjes bord, waarom geen georgeL? scheelt echt veel onnodig veel kabel op je plank....

wat voor versterker gebruik je? ( el34?)....en hoe bevalt de blues pro tegenover de ts808?

jemke
6 september 2006, 21:38
Je bedoelt dat je George L op maat kan maken? Eigenlijk zou ik ze oeten gebruiken. Weet iemand de dikte van de haakse pluggen zodat ik al kan rekening houden met de afstand tussen de pedaaltjes voor eventuele GL upgrade.

De TS is veel minder rauw, milder en gaat minder ver. De MI bluespro is korreliger, hele andere gainstructuur. Als ik een van mijn favoriete settings mag verklappen: TS alle knopjes op 12h, idem voor de MI bluespro en beide pedalen aan. Heel mooi touchsensitive geluid en toch ballen voor stevig te rocken!
De TS kan je echt voor alle pedaaltjes intrappen, blijft goed klinken.

the feable
6 september 2006, 22:05
Vette pedalen!!! Erg gave Set up! Wat voor amp gebruik je erbij? En wat voor pluggen zijn dat? Ben nog steeds op zoek naar goede pluggen en wil niet die standaard neutriks...

Mooie plankje alleen wat veel kabel...

jemke
6 september 2006, 22:24
Vette pedalen!!! Erg gave Set up! Wat voor amp gebruik je erbij? En wat voor pluggen zijn dat? Ben nog steeds op zoek naar goede pluggen en wil niet die standaard neutriks...

Mooie plankje alleen wat veel kabel...

JC800 uit 1982 + bijhorende cab met 2xV30 en 2 originele speakers.
Kabels worden nog ingekort en netjes weggewerkt. Er kot nog een 3e niveau waar alle kabels onder liggen. En wat nog zichtbaar blijft zal na door de zwarte bekleding ook bijna onzichtbaar worden.

boss
7 september 2006, 19:21
Die groene plug rechts bovenaan op je MXR lijkt me niet echt handig jemke, dat wordt vast nog aangepast.
Verders mooi plankje hoor!! Ik ben benieuwd naar je eindresultaat.

B_2_the_a
7 september 2006, 21:46
wat mij trouwens verbaast: iedereen heeft showmaster 24/48 cases met afneembare deksel, maar dat ben ik op internet bij de shops niet tegenkomen

heeft iemand nog een showmaster 24 voor me liggen?

DREAMMACHINE
7 september 2006, 22:53
1e hit bij google: http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=13135

DAP showmaster 24 ... ( wel een dure, volgens mij zijn ze nog wel goedkoper te krijgen)

jemke
8 september 2006, 00:21
die groene kabel wordt nog vervangen uiteraard. Er komt wschlk nog een derde niveau dat de bovenste kabels onzichtbaar maakt. Ik heb m'n case gekocht bij www.spice.be, een dj-winkel voor 52 euro. Valt goed mee denk ik.

boss
8 september 2006, 18:25
jemke, kan je eens foto plaatsen waarop een zijaanzicht te zien is? Als ik het goed lees op de diverse websites is deze kist ongeveer 14 cm hoog. Als ik dan naar jouw opzet kijk, met die verhoging vraag ik me af hoe hoog je dan uitkomt?
Vooral omdat je zegt nog een tweede verhoging te gaan maken om de kabels af te dekken.
Ik zou dus graag eens op een foto zien hoe de hoogte uitkomt bij jouw setup. En euh.....nog wat extra foto's vindt ik in ieder geval niet erg ;)
Zijn toch gewoon mooie kistjes voor weinig euries!

Kloppen trouwens deze maten een beetje??
Ik heb namelijk zelf ook wel interesse, maar twijfel of het wel past.
http://www.rjshop.nl/data/product/978/afbeeldingen/dap-showmaster-48-case-afme.jpg
Voor de goede orde, dit plaatje vondt ik hier: http://www.rjshop.nl/product/978/

jemke
8 september 2006, 18:56
ik zal straks foto's maken en maten checken. Ik dacht dat ik 14cm hoogte had binnenin. oet nu even weg,

sickpunk
8 september 2006, 19:06
ik heb een showmaster 48 en moet zeggen een 2e niveau erbovenop lijkt mij erg krapjes worden!... heb het sowieso niet nodig..
onderste rij is voor trap pedaaltjes... bovenste rij is voeding, EQ, noise surpressor en tuner... dus daar zit ik nooit aan met me voetjes...

jemke
9 september 2006, 10:50
binnenmaten grondvlak kloppen.

gorgasm
9 september 2006, 11:30
allemaal mooi en goed, met alle respect, maar ik ben blij dat ik op zo geen zooi moet trappen

sickpunk
9 september 2006, 11:53
http://i88.photobucket.com/albums/k183/bass_fish/RIMG0072.jpg
me nieuwe board... ja is inderdaad nog wat leegjes... maar goed bovenste rij word niet op getrapt... en de onderste kan er nog maar 1tje bij dus...

B_2_the_a
9 september 2006, 14:16
je kan er echt wel meer in kwijt hoor :P

paulusdeBKB
9 september 2006, 14:31
Precies! Geld uitgeven!!! En anders scoor je maar een lening. :soul:

sickpunk
10 september 2006, 16:06
ok 2 dan, maar ik heb het niet over boss pedaaltjes he;) maar over EHX dan schiet het al snel op denk je niet?en zoals ik al zei, bovenste rij word niet opgestampt... dus komen ook geen stamp pedaaltjes op ;)

Outrage
11 september 2006, 10:06
sickpunk, wat precies gebruik je voor je voeding?

almarvk
11 september 2006, 11:45
Als ik m'n EH Holy Grail binnen heb zal ik weer een update geven van m'n pedalboard!

sickpunk
11 september 2006, 13:56
sickpunk, wat precies gebruik je voor je voeding?

zelf gemaakt ding.... stelt echt niets voor.. aangezien je adapter het al omzet naar 9 volt enige wat je dan eventueel nog zou moeten doen is de spanning zo recht mogenlijk krijgen en dus verdelen...

B_2_the_a
11 september 2006, 18:10
http://www.freewebs.com/plakband/plank%202.JPG

dit is mijn tweede plank(deze gebruik ik niet altijd, alleen bij de echte herrie)

op/in de deksel van m'n rack komen m'n vaste pedaaltjes(dutch muff, phase 90, etc..)

en deze is een extratje tijdens creatieve buien

zo hoef ik ook niet elke keer een gigantische kist mee tenemen maar verdeel ik alles..

de voeding moet ik nog aansluiten
signaal loopt naar achterkant, daar zit de in/out en voeding

http://www.freewebs.com/plakband/plank1leegplank2.jpg

zo komt het op het podium te liggen(om de mic stand :P)

dml
13 september 2006, 09:50
Kleine update.

http://www.gitaar.net/forum/download.php/7,1161/Pedalboard%20in%20de%20maak%203.JPG

Kim Wilson
13 september 2006, 09:55
Kleine update.

Mooi!! :cooler:

Maar, als je een beetje fanatieke lichtman hebt, niet altijd even praktisch, lijkt me...

dml
13 september 2006, 10:43
Een fanatieke gitarist staat m.i. niet constant voor zijn pedalboard. Overigens zijn de blauwe leds, die in bijna alle pedalen zitten, bijna "storender" dan de weerkaatsing van een lichtshow. :soul:

Kim Wilson
13 september 2006, 10:45
Nou ja, ik kan me zo voorstellen dat, als de lampen net iets vóór je hangen, je behoorlijk verblind kunt raken als je een knop in wil trappen...

Maar nogmaals, ik vind het er wel vreselijk mooi uitzien! Complimenten!

Mike McCready
13 september 2006, 17:33
Kleine update.

http://www.gitaar.net/forum/download.php/7,1161/Pedalboard%20in%20de%20maak%203.JPG
Heb je die MI Audio in de effectloop staan? Of gebruik je hem niet als volumeboost in plaats van de solo-voorziening van je Koch?

cosmos
13 september 2006, 17:36
Kleine update.

image

Hoe heb je het precies aangesloten qua bekabeling? Gebruik je ook midieffecten ofzo?

dml
13 september 2006, 20:24
Heb je die MI Audio in de effectloop staan? Of gebruik je hem niet als volumeboost in plaats van de solo-voorziening van je Koch?

Nee. En nee. Ik gebruik 'm als overdrive over het cleane kanaal van mijn amp, puur als aanvulling op de kanalen dus.

Hoe heb je het precies aangesloten qua bekabeling? Gebruik je ook midieffecten ofzo?

Op dit moment is het:
Gitaar > Strobostomp > Microvibe > Silvermachine > Blues Pro > amp

De Midi Xchange is inderdaad voor aansturing van "midi-effecten", in dit geval een Boss VF-1. Met de drie switches naast de Xchange, welke ook aangesloten zijn op die Xchange, kan ik effecten binnen een preset aan- en uitzetten.

Mike McCready
13 september 2006, 20:32

Nee. En nee. Ik gebruik 'm als overdrive over het cleane kanaal van mijn amp, puur als aanvulling op de kanalen dus.

Ah, op die manier. Ik was even benieuwd want ik gebruik hem als volumeboost voor solo's en toen ik hem in de loop tussen gitaar en versterker had zitten deed ie vrijwel niets met het volume. In de fx loop doet ie het prima! Ik vond het eigenaardig dat ie niets deed in de eerste loop waarin ik hem gebruikte of is dat niet meer dan logisch?

BeeJee
14 september 2006, 03:00
Volgens mij is de '1e' loop op de Multitone parallel Jos. Daarom doet ie waarschijnlijk niks.... mooie amp trouwens! collega-gitarist heeft al jaren de 100watt multitone combo in de band.

dano
14 september 2006, 18:58
meeeeeeeeeeer fotooooos! :D

Mike McCready
14 september 2006, 19:17
Volgens mij is de '1e' loop op de Multitone parallel Jos. Daarom doet ie waarschijnlijk niks.... mooie amp trouwens! collega-gitarist heeft al jaren de 100watt multitone combo in de band.
Ja weet ik. "1e loop" bedoelde ik meer tussen de gitaar en amp mee. Ik gebruik alleen de seriele loop van de Multitone.

boss
14 september 2006, 21:26
Ha!! Nu weet ik wie Mike McCready is :-)
Morgen eerste repetitie met de Multitone hé Jos?
Ik ben benieuwd hoe het bevalt.

OnTopic!! Kan je niet even een foto van jouw pedalboard plaatsen?
En ik zou die PlexiTone niet gelijk overboord gooien, DML gebruikt zijn MI als aanvulling (lees nog meer mogelijkheden) bovenop de kanalen van zijn Koch. Misschien toch maar even uitproberen morgen??

Gr, Patrick ;-)

Mike McCready
14 september 2006, 22:50
Ha!! Nu weet ik wie Mike McCready is :-)
Morgen eerste repetitie met de Multitone hé Jos?
Ik ben benieuwd hoe het bevalt.

OnTopic!! Kan je niet even een foto van jouw pedalboard plaatsen?
En ik zou die PlexiTone niet gelijk overboord gooien, DML gebruikt zijn MI als aanvulling (lees nog meer mogelijkheden) bovenop de kanalen van zijn Koch. Misschien toch maar even uitproberen morgen??

Gr, Patrick ;-)
Ah Patrick! Ja, ik kon mijn gebruikersnaam niet meer aanpassen, dus zit hier aan vast ;-)
Dit is nu mijn board. De Plexitone gaat sowieso weg. Ik heb aan de kanalen van de Koch genoeg. En anders heb ik altijd de MI Audio nog.
Ben nog een beetje aan het experimenteren met de solo-functie van de Koch en/of effectloop icm de MI Audio.

http://img181.imageshack.us/img181/8886/p1010001tt3.jpg

BeeJee
17 september 2006, 14:07
Mooi detail Jos, die Jazz III's tussen de rand van je cab. Zijn dat niet de mijne? :seriousf:

Mike McCready
17 september 2006, 15:53
Mooi detail Jos, die Jazz III's tussen de rand van je cab. Zijn dat niet de mijne? :seriousf:
Zou zomaar kunnen ;-)
Heb laatst nog een zakje van 20 stuks in de VS over laten komen... Vooral die zwarte raak ik altijd kwijt als ik eens flink aan het rammen ben tijdens een optreden

BeeJee
17 september 2006, 16:47
De rode heersen, helaas worden die steeds zeldzamer... Moeten we maar zuinig op gaan worden ivm. potentiele vintagewaarde! Ik ruil alleen nog maar zwarte als ik je tegenkom ;)

B_2_the_a
19 september 2006, 17:43
http://www.freewebs.com/plakband/pedalboard.JPG

weer stap verder...

wat kabels gesoldeerd(moet er nog 2, eentje naar de out moet een plug hebben en van de looper naar de phase 90) en de phase 90 moet nieuwe switch krijgen(was kapot)

dml
21 september 2006, 12:43
Update!!

-Blues Pro is vervangen door een Tube Zone
-Powersupply (2x 9V 800mA, switch mode) toegevoegd
-Connectorblokje (2x 7-polige DIN) toegevoegd

http://www.gitaar.net/forum/download.php/7,1168/Pedalboard%20in%20de%20maak%204.JPG

Er kan nog meer bij, er kan nog meer bij........

ieme
21 september 2006, 12:44
Update!!

-Blues Pro is vervangen door een Tube Zone
-Powersupply (2x 9V 800mA, switch mode) toegevoegd
-Connectorblokje (2x 7-polige DIN) toegevoegd

http://www.gitaar.net/forum/download.php/7,1168/Pedalboard%20in%20de%20maak%204.JPG

strak hoor!

Phyrexian
21 september 2006, 13:22
Prachtig zo'n traanplaat. Is dat zwaarder dan pakweg multiplex?

Mike McCready
21 september 2006, 14:07
Multiplex is ongeveer even zwaar als aluminium dus maakt niet zoveel uit. Maar van multiplex gebruik je meestal intuitief een iets dikkere plank dan wanneer je plaat gebruikt.

dml
21 september 2006, 14:09
Zal wel wat zwaarder zijn, de plaat is 5 mm dik, maar buigt daardoor niet door. Probleem met pedalcases enz. is de hoogte. Voordat je een pedaaltje in/ op een board monteert zit je al snel op 3 cm. hoogte. Onder de traanplaatplaat zitten rubberen doppen van 5 mm dik dus het totale hoogteverschil t.o.v. de vloer is maar 1 centimeter.

Tjemig, wat klinkt die TubeZone lekkerrrrrrr!!!

lennartengel
21 september 2006, 16:19
Zie ik daar nou een haakse midiconnector in die X-change zitten? Waar heb je die vandaan? Zelf gesoldeerd of een pre-fab kabeltje?

Ik ben wanhopig op zoek naar die dingen, scheelt toch wat ruimte op de plank.

Nellyrocks
21 september 2006, 17:47
Nou, doe ik ook een duit in het zakje, leuk hoor.
Het valt me wel op hoe netjes al die pedalboards zijn vergeleken met mijn vuilnisbelt. Moet ik maar iets aan doen.

http://i86.photobucket.com/albums/k108/nellyrocks/P2200057-1.jpg

dml
21 september 2006, 19:11
Zie ik daar nou een haakse midiconnector in die X-change zitten? Waar heb je die vandaan? Zelf gesoldeerd of een pre-fab kabeltje?

Ik ben wanhopig op zoek naar die dingen, scheelt toch wat ruimte op de plank.

Het is inderdaad een haakse midi-connector, heb ik al een jaar of 15 in m'n bezit. Het kabeltje heb ik er zelf aan gesoldeerd. Geen idee of ze nog te krijgen zijn.

speedjo
21 september 2006, 19:30
Tis wel niet zelf gemaakt maar ik heb op het internet voor 77 euro (incl.verzendkosten) een effectenflightcase gekocht. M n GT8 en het extra pedaal past er precies in. Ze hebben ook speciale koffers inclusief ingebouwde voedingen. Ik ben er echt blij mee. Neerzetten, deksel eraf en klaar.

http://www.speedjo.nl/DCP_8688.jpg
http://www.speedjo.nl/DCP_8689.jpg
http://www.speedjo.nl/DCP_8690.jpg

B_2_the_a
21 september 2006, 19:35
zeer netjes

maar je zooitje ligt er scheef in :D

speedjo
21 september 2006, 20:53
Waar zie jij een zooitje dan? :hippie:

B_2_the_a
21 september 2006, 21:22
gt-8 is troep ===> zooitje

turboblues
21 september 2006, 23:01
http://i10.tinypic.com/2i6nd7c.jpg
Dit is al wat ik op het moment gebruik..
Ik heb nog andere troep (o.a. Boss DD-3, Boss PH-3, Morley Wah, H&K Tubefactor, Ibanez CS 9, Marshall Vibratrem, MXR Micro Amp,..) maar dat gebruik ik niet met mijn main set-up.

DREAMMACHINE
22 september 2006, 10:07
netjes, pedaltrain 2 !

heb trouwens een manier gevonden om de pedalpower eronder te monteren.....maar jij hebt er iig nog wel plek voor.

Hector_Tsolodimos
22 september 2006, 11:50
maar al je EHV pedaaltjes blijven er op zitten.. grote EHV fan?

Debaser
22 september 2006, 12:42
iemand een idee waar die showmaster 48 cases in voorraad zijn ?

Mike McCready
22 september 2006, 16:57
Ik heb hem destijds gehaald bij Bouw Audio Facilities in Gemert

nielsduursma
22 september 2006, 17:03
iemand een idee waar die showmaster 48 cases in voorraad zijn ?

musik produktiv heeft ze altijd wel volgens mij.

Debaser
22 september 2006, 18:19
thanks ik heb BAF even gemaild.
er schijnen nogal wat leverproblemen te zijn :)

net alsof er ineens heel veel van die lichtmodules zijn verkocht ;)

jero
22 september 2006, 18:59
hopla

rmc-3 --> strobostomp --> ultravibe --> eternity --> tim --> red twister --> tremit --> ad-80 --> sonic boom

http://img.photobucket.com/albums/v508/jvv/Pedalboard/20060922nycpedalboard3.jpg

DREAMMACHINE
22 september 2006, 19:28
erg nette plank!

wat zit rechts onderin?

Robbert
22 september 2006, 21:03
erg nette plank!

wat zit rechts onderin?

Wah, links?

jero
23 september 2006, 11:36
is een Nick Greer Sonic Boom, fijne boost :)

http://www.nickgreerexpdesigns.8m.com/sonicboom.html

fullorder
23 september 2006, 11:51
is een Nick Greer Sonic Boom, fijne boost :)

http://www.nickgreerexpdesigns.8m.com/sonicboom.html

Nick Greer, had ik nog nooit van gehoord. Mooie spulletjes maakt die man! Heeft iemand ervaring met zijn amps?

Wimvds
23 september 2006, 19:26
Nieuw Pedalboard gemaakt deze week, gebruik voornamelijk de Adrenaline (filters van Moog en Oberheim!) die ik via een Roland midi controller bedien.

Kan geen foto's uploaden maar je kan het bekijken op deze link.

http://home.scarlet.be/~wv909915/pedalboard/pedalboard.html

http://www.wendy-friends.be

fullorder
23 september 2006, 19:47
Nieuw Pedalboard gemaakt deze week, gebruik voornamelijk de Adrenaline (filters van Moog en Oberheim!) die ik via een Roland midi controller bedien.
http://www.wendy-friends.be

Ziet er netjes uit!
Zal wel een dikke koffer worden zeker?

vinni
23 september 2006, 19:47
hopla

rmc-3 --> strobostomp --> ultravibe --> eternity --> tim --> red twister --> tremit --> ad-80 --> sonic boom

http://img.photobucket.com/albums/v508/jvv/Pedalboard/20060922nycpedalboard3.jpg

Zo zo....een Tim en een Eternity.....

Daar heb ik veel goeie dingen over gehoord. Maar ja.. testen gaat een beetje moeilijk.....dus....de koffie staat klaar....U is welkom! :)

Vinni

jero
24 september 2006, 08:29
hehe... Paterswolde is niet echt om de hoek volgens mij :)

Tim en Eternity zijn goed, maar ook niet zoooooo goed als wordt beweerd op de Amerikaanse fora. Ze zijn 'gewoon' goed zeg maar, waarbij ik zelf de Tim nog wat unieker vind dan de op het moment nog meer gehypete Eternity.

dano
26 september 2006, 16:01
zo weer eens even leven in dit topic terugblazen, kan natuurlijk niet dat deze van de eerste pagina verdwijnt! (sticky?)

http://dano.nl.nu/sshots/gitaar/pedalboard/pedalboard26092006.jpg

Jackhammer wordt hopelijk deze week (zit in de bestelling) vervangen door een Sd9 van Maxon :)

Dan wordt het:

-> JimiHendrix Wah -> SD9 - > TS9 -> Tsunami - > MemorymanDeluxe -> MXR phase90 -> Clean sanchez -> a/b ->

almarvk
26 september 2006, 16:09
Ziet er netjes en nog steeds behoorlijk PIMP eruit met die lampjes :)

Ik heb nog steeds m'n EH Holy Grail nog niet binnen, anders had ik m'n nieuw plank ook wel laten zien. En er komt misschien nog een Morley Wah bij waardoor de boel helemaal anders moet :)

dano
26 september 2006, 17:27
mmm ja ik ben ook nog opzich wel aan Wahvervanging toe, maar eens even rond gaan kijken:)

B_2_the_a
26 september 2006, 17:42
rmc?

10 tekens

wat vraag je voor die hendrix ;)

dano
26 september 2006, 19:58
hahah hmmm eerst maar eens een paar wah's testen, en die rmc dingen zijn zo duur. Ben opzich ook wel benieuwd naar het geluid van een Vox Wah

B_2_the_a
26 september 2006, 22:08
of je huidige wah pimpen :soul:

dano
26 september 2006, 22:35
in de zin van het binnenwerk veranderen?

B_2_the_a
26 september 2006, 22:39
ja

buffer eruit/true bypass
mid boost
gain boost

alles kan

Thijssie
26 september 2006, 23:10
Dan wordt het:

-> JimiHendrix Wah -> SD9 - > TS9 -> Tsunami - > MemorymanDeluxe -> MXR phase90 -> Clean sanchez -> a/b ->

Ik zou de TS voor de SD zetten....

up-guitarman
27 september 2006, 00:36
Binnen een weekje heb ik mijn dyna comp binnen, dan zal ik ook nog eens een update posten van mijn board !!!

duckman
27 september 2006, 09:00

ligt eraan of je hem als gain boost of volume boost wil gebruiken.
Ik zou wel die phase 90 voor mijn vervorming zetten :cooler:

dano
27 september 2006, 17:33

mja ligt eraan, ik ga gewoon ff proberen wat het lekkerst klinkt:)

fullorder
28 september 2006, 17:05
Ook een update van mijn plank. Nogal veel gain pedalen :rockon: Het lukt uiteraard ook met minder, maar ik ben nog wat aan het experimenteren. Uiteraard zal er wel een gain pedaal verdwijnen en nog een reverb pedaal bijkomen :satisfie:
http://serverbeest.mine.nu/images/pedalboard.jpg

zoon van Piet
28 september 2006, 17:19
Leuk, die zelfgemaakte serie pedalen. Maar is het niet tamelijk onhandig stemmen, met dat Bossding dwars voor je?

DREAMMACHINE
28 september 2006, 19:36
haha, ook al zoveel krassen op je clean sanchez?....die lak is niet 1 vd. sterksten idd.....

wat is het zwarte byoc pedaal op de eerste rij?

fullorder
29 september 2006, 00:38
Leuk, die zelfgemaakte serie pedalen. Maar is het niet tamelijk onhandig stemmen, met dat Bossding dwars voor je?

Gaat prima eigenlijk, hoef niet naast m'n pedalboard te gaan staan ofzo ;)

fullorder
29 september 2006, 00:43
haha, ook al zoveel krassen op je clean sanchez?....die lak is niet 1 vd. sterksten idd.....

ja cool he? nu al vintage! veel mojo dat pedaal ;) staat altijd aan by the way

wat is het zwarte byoc pedaal op de eerste rij?
Dat is mijn Walker Texas Ranger ;) Dat is dus The Range van Newtone, maar dan wel met aangepaste condensatorwaardes (ben daar nog steeds mee aan het experimenteren) en een echte CV7003. Heb echter niet speciaal de weerstandwaardes aangepast aan deze specifieke tor, maar misschien ga ik dat nog wel eens doen met trimpotjes, zoals Keeley dat doet met de Java.
Hoe dan ook klinkt dat ding lekker smerig, ik gebruik 'm vaak :satisfie:

@iro
29 september 2006, 12:40
http://users.skynet.be/bs365570/varia/pedalboardsmall.JPG

niet de beste foto ...

rumblefuzz
29 september 2006, 14:30
http://img242.imageshack.us/img242/9016/tmp7953xv4.jpg

Beetje veel ruimte, niet erg efficient inderdaad, maar deze flightcase kon ik kopen voor 50 euro (absolute nieuwstaat).

De bekabeling is cordial kabel met thomann.de pluggen zelf gesoldeerd. Het kleine kastje naast de MXR phaser is een LPB-1 van EHX (zo'n beetje hun eerste effect heb ik mij laten vertellen).

Voeding is een gewone HQ power 1 ampere trafo van de Ben v. Dijk electronicahandel. Ik wil graag overstappen op een goede voeding want dit ruist en bromt als de neten (mijn gitaar zelf is ook erg storingsgevoelig).

Het zijn dus twee niveaus pedalen, de twee rij hoef ik niet zoveel op te trappen (RAT+TS9DX=loop 1, Morley+Phaser=loop 2).

Rechtsboven is kabelbak middelste kastje (waar andere pedalen op liggen) is voor alle stroomzooi, en links is alleen signaaldoorvoer naar de patchpunten bovenop (normalized gesoldeerd).

Kostte alles bij elkaar 120 euro!

dano
29 september 2006, 14:39
http://users.skynet.be/bs365570/varia/pedalboardsmall.JPG

niet de beste foto ...

2 voedingen? Of gebruik je alleen de pedalpower?

@iro
30 september 2006, 10:39

alleen de pedalpower, die voeding van warwick is echt slecht ! Valt constant uit... overload lampje brand al als ik m'n wah en tubescreamer er aan hang :stop:

dacrow
30 september 2006, 10:45
Ook een update van mijn plank. Nogal veel gain pedalen :rockon: Het lukt uiteraard ook met minder, maar ik ben nog wat aan het experimenteren. Uiteraard zal er wel een gain pedaal verdwijnen en nog een reverb pedaal bijkomen :satisfie:
http://serverbeest.mine.nu/images/pedalboard.jpg

Die TU-2 zo schuin is toch absoluut niet handig?

sickpunk
30 september 2006, 11:57
heb je absoluut geen last van... zo heb ik me tuner ook staan

up-guitarman
30 september 2006, 12:26
Die TU-2 zo schuin is toch absoluut niet handig?

Waarom niet?

BeeJee
30 september 2006, 14:00
Of je nou horizontaal kijkt, of verticaal, het ledje moet toch in het midden staan om gestemd te zijn ;) maakt geen bal uit dus.

interessander
30 september 2006, 14:13
Ik ga zo eens met mijn eerste pedalboard bezig, werkt de buffer van een TU-2
altijd even goed naar gelang zijn plaats in de keten?

up-guitarman
30 september 2006, 14:59
Volgens mij wel, maar het lijkt me het beste om de TU-2 zo ver mogelijk naar voor in de keten te zetten ...

yanto
30 september 2006, 15:43
De TU2 net als veel andere tuners heeft nogal last van tone-suck. Dus het is nog beter om hem helemaal niet in de keten te hangen. Beter is het om een A/B box te gebruiken.

fullorder
30 september 2006, 17:39
De TU2 net als veel andere tuners heeft nogal last van tone-suck. Dus het is nog beter om hem helemaal niet in de keten te hangen. Beter is het om een A/B box te gebruiken.

Juistem, daar heb ik dan ook dat kleine rode doosje voor ;)

BlueFlame
30 september 2006, 17:51
Citaat:
Origineel gepost door dano

alleen de pedalpower, die voeding van warwick is echt slecht ! Valt constant uit... overload lampje brand al als ik m'n wah en tubescreamer er aan hang

Alo...

Ik heb zo'n Warwick "pedalboard" en voeding werkt goed! Hij gaat alleen op overload als je je stroomkabels verkeerd hebt aangesloten. Probeer de stekkertjes van je stroom eens andersom op elkaar aan te sluiten -als je begrijpt wat ik bedoel- dan heb je waarschijnlijk geen overload meer...

drap
30 september 2006, 22:29
Ik heb me d'r ook nog maar eentje aangeschaft. Ideaal ding. Klitteband d'r op plakken, pedalen d'r op, aansluiten en klaar was drappie. Ik werd ook schijtziek van elke keer al die pedalen meezeulen. Alles weer appart in de doosjes doen tegen beschadiging enzo. Ben ik nou dus vanaf. D'r moet nog wel een Marshall Shredmaster en een Boss acoustische simulator bij. Ik weet alleen nog niet waar ik die acoustische simulator ga plaatsen in de schakel, dus als iemand nog suggesties heeft zijn ze zeer welkom :) Anyway, hier de foto. Het is d'r één van Pedaltrain en d'r zit ook nog een mooie stevige draagtas bij. Wat wil je nog meer.

http://i90.photobucket.com/albums/k265/drap_2006/S8000082.jpg

E-J
30 september 2006, 23:28
Hey druipend drappie!

Mooie pedalen, lijkt me heel veelzijdig! Ik denk eerlijk gezegd dat het niet veel uitmaakt waar de Acoustic Simulator...(ik denk misschien voor de distortionpedalen)

Nu nog goede patchkabels (sjongejonge, ik moet ook eens gaan solderen, schiet niet op)

drap
1 oktober 2006, 00:28
Hey druipend drappie!

Mooie pedalen, lijkt me heel veelzijdig! Ik denk eerlijk gezegd dat het niet veel uitmaakt waar de Acoustic Simulator...(ik denk misschien voor de distortionpedalen)

Nu nog goede patchkabels (sjongejonge, ik moet ook eens gaan solderen, schiet niet op)

Ghehe, de veelzijdigheid valt mee hoor. Zo'n beetje alles staat in dienst van de scheur eigenlijk :rockon: Alleen de flanger en het wah pedaal zorgen nog enigzins voor wat verandering. De Micro Amp gebruik dan nog voor zowel een vetter clean als voor een extra oomph voor de scheur. Ik heb niet eens een delay pedaal, nog een reverb. Ik zal 't es proberen zoals jij het zegt met die acoustische simulator. Ooit es verbaast gestaan hoe één van de gitaristen van Pearl Jam een akoestisch geluid uit een strat kreeg, maar nu kan ik het ook :cooler:

savecracker85
2 oktober 2006, 16:56
geen pedalboard maar pedalbag in mijn geval
http://home01.wxs.nl/~meijn036/pedalbag.jpg

dano
2 oktober 2006, 17:11
dat is een behoorlijk geile collecte die je daar hebt! vet! :)

B_2_the_a
2 oktober 2006, 17:29
me wants!!!!

10 tekens

fullorder
2 oktober 2006, 23:05
geen pedalboard maar pedalbag in mijn geval

Lekker rommelig tasje, maar wat een ubergeile zooi heb je erin zitten!

the feable
3 oktober 2006, 15:26
Ontzettend geile shit inderdaad!

Kim Wilson
3 oktober 2006, 15:27
http://i90.photobucket.com/albums/k265/drap_2006/S8000082.jpg
Mooi spul hoor.

Zoiets zou ik ook wel willen, maar het is een beetje overbodig voor 3 Boss pedalen...

almarvk
3 oktober 2006, 15:42
Je kan natuurlijk ook zo'n Boss koffie halen, ik dacht uit m'n hoofd een BCB-3 voor 3 Boss pedalen. Werkt ook prima.

Kim Wilson
3 oktober 2006, 15:44
Oh, kan dat ook nog? Ik ga dat even opzoeken. Lijkt me ideaal. Thnx!

B_2_the_a
3 oktober 2006, 15:46
alleen overpriced

thieske
3 oktober 2006, 16:13
Weer eventjes een updeet van de zicht langzaam maar gestaag uitbreidende collectie! Yeah!

http://i59.photobucket.com/albums/g282/thijsvanleeuwen/pb1.jpg

http://i59.photobucket.com/albums/g282/thijsvanleeuwen/gear2.jpg

interessander
3 oktober 2006, 16:15
Leuke collectie, vooral die ibanez chorus.
Wat zijn de twee zelfbouwpedalen?

thieske
3 oktober 2006, 16:17
Die blauwe is een sho en trebleboost in een.. de ander is gewoon een big muff in een klein jasje..had geen zin om little big muff te kopen als ik al een muff had..

savecracker85
3 oktober 2006, 17:45
Lekker rommelig tasje, maar wat een ubergeile zooi heb je erin zitten!
hehe thnx, tja ik had het ook wat netter kunnen neerleggen, die draagband wat wegmoffelen etc.. En dat snoer van die chorus vastbinden met eeen stukje touw staat ook niet echt pro. Maar ik vind het toch wel makkelijk zo'n tas :)

Mike McCready
3 oktober 2006, 19:15
Hier mijn huidige board. De Electro Harmonix LPB-1 en de Pedal Power 2 zijn nieuw. Verder sinds kort de Koch footswitch erop die wel een beetje veel ruimte inneemt.

EH LPB-1 en de Ibanez DE-7 staan in de effect-loop.

http://img169.imageshack.us/img169/599/p1010001dq5.jpg

http://img169.imageshack.us/img169/3230/p1010002ho2.jpg

http://img169.imageshack.us/img169/996/p1010003kc7.jpg

future2future
3 oktober 2006, 19:45
De mijne haha NOT

http://pacificustompedals.com/media/Pedalboards/Ware%201%20Ost[1]%20copy.jpg

vinni
3 oktober 2006, 20:04
De mijne haha NOT

http://pacificustompedals.com/media/Pedalboards/Ware%201%20Ost%5B1%5D%20copy.jpg

ZOW!.....sodeju!......da's pas een FX-board.
Mooie collectie.

Zou het ook klinken?...hahahaha

Vinni

future2future
3 oktober 2006, 20:11
Volgens mij heb je meteen een stuk of 3 buffers nodig! En lijkt me ook niet te tillen!

dano
3 oktober 2006, 21:19
ze zijn allemaal gelooperd?

drap
3 oktober 2006, 21:51
Oh, kan dat ook nog? Ik ga dat even opzoeken. Lijkt me ideaal. Thnx!

Klopt, is ook te koop bij Muziekhuis Westerhaven in Groningen. Mooi een daggie uit met het vrouwtje in Groningen, kan je meteen ff zo'n koffertje meepikken :)

Rude Perception
3 oktober 2006, 22:21
ze zijn allemaal gelooperd?

idd, zie ik daar niet 3 loopers liggen met allemaal meerder loops?

Erikt
3 oktober 2006, 23:56
idd, zie ik daar niet 3 loopers liggen met allemaal meerder loops?

Ik zie er 6 :)

Denk dat het best klinkt, aangezien het geloopt is. In ieder geval genoeg variatie.. (En 3 Boss GE's, lol)

almarvk
4 oktober 2006, 08:47
Zie ik daar een HyperMetal of een MetalZone van Boss tussen liggen???

Phyrexian
4 oktober 2006, 09:56

Mike, hoe is die LPB-1?

Fuhgawz
4 oktober 2006, 10:18
Mike, hoe is die LPB-1?
Precies! Meer info!! Hoe duur, waar gekocht, hoe bevaltie?

Tristan
4 oktober 2006, 12:36
De mijne haha NOT

http://pacificustompedals.com/media/Pedalboards/Ware%201%20Ost[1]%20copy.jpg

Jezus, over dat board is echt niet nagedacht ofzo, niet te tillen en van de 26 pedalen zijn er zeker een stuk of 10 pedalen die ik helemaal niet goed vind, of waar je in ieder geval gemakkelijk een betere versie van vindt...
En dan wel een Peterson tuner, dure loopers, Lovetone pedalen etc. op je board hebben...
Als je zoveel geld en pedalen hebt dan laat je toch een racksysteem bouwen zodat je dure Lovetone pedalen niet op de grond staan?

Phyrexian
4 oktober 2006, 12:43
Het blijft hoe dan ook mooi gedaan. Functioneel of niet...

BartL
4 oktober 2006, 13:02
Lekker om t board heenlopen om alles goed in te kunnen trappen :)

Mike McCready
4 oktober 2006, 13:15
Mike, hoe is die LPB-1?
Gekocht via eBay VS. Was 30 euro plus nog een tientje verzendkosten. Afgelopen vrijdag besteld, gisteren binnen (!!!)
Ik moet hem nog op mijn versterker proberen. Heb alleen mijn pedalboard thuis. Ik laat zondag meer weten.
Mooi klein, robuust pedaal, fijne draaiknop. Dat is het enige wat ik tot nu toe kan zeggen

Mr.Bluesbreaker
4 oktober 2006, 13:50
Lekker om t board heenlopen om alles goed in te kunnen trappen :)

Bij dat giga-board zitten er 2 grote looperdozen waarmee die gitarist denk ik vanaf daar het een en ander bedient, terwijl hij de echte pedalen dan gewoon constant ana heeft staan. Minder tonesuck, en je hoeft alleen op de 2 kastjes voor te te drukken kort door de bocht.
Zo heb ik het ook in het klein, zal komend weekend eens wat fotograferen.

Nitefly7
4 oktober 2006, 22:09
yup, TB-looper ofzo, waarsch. binnenkort ook bij mij (voor Yamaha Magicstomp)

tot die tijd even m'n 'desktop setup' (wahwah laten Mod'den bij "Ed's Custom Shop", best geduldige kerel en puik werk hoor...!);

http://i73.photobucket.com/albums/i206/Nitefly7/Effects/Afbeelding018.jpg

http://i73.photobucket.com/albums/i206/Nitefly7/Effects/Afbeelding017.jpg

M-Audio Black Box (erg fijn en handig !)
DD-5 Ed's mod (3weg switch: hi cut, stock & hi-cut met tape compression; erg 'analoge' (ahum) feel en beter te combineren met high gain vóór de DD-5)
DS-1 Keeley Ultra (Fulltone knopjes toch maar erop gezet)
T-rex Compnova
FDII (ik vind die compressor wel fijn ná de FD...)

niet op de foto is Yamaha Magicstomp, Ernie Ball VP Jr., TC SCF en Behringer ADI-21..
nog 2 pedalen en dan stop ik... dit jaar..

alhoewel ik wel twijfel om de DS-1 Ultra te verkopen om 'n T-rex Bloody Mary aan te schaffen....

Nocki
4 oktober 2006, 22:43
nog niet klaar maar goed dat ben ik toch nooit :)

http://people.zeelandnet.nl/nocki/pb2.JPG

dit is de buitenkant van mn nieuwe case. wordt waarschijnlijk met tolex bekleed als het niet te kostelijk wordt. anders waarschijnlijk gewoon aan verfje.

en dit komt erin

http://people.zeelandnet.nl/nocki/pb1.JPG

g-system pedalboard en 2 ernie ball pedals (wah en volume)

tis nog niet klaar maar dit is even om te kijken wat de reacties zijn. misschien komen er nog leuke tips naar boven waar ik nog niet over heb gedacht.

Nocki

patricia
4 oktober 2006, 22:47
netjes nocki!

misschien een vakje voor de kabeltjes?:cooler:

Nocki
4 oktober 2006, 22:51
Hoi,

er komt gelukkig bij dit bpedalboard maar 1 kabel en die komt gewoon los op de pedals te liggen. de ruimte boven de g-system wordt benut door 2 hele kleine gitaar standaards die daar net in passen.
eigenlijk heb ik meer niet nodig hoop ik.
ben erg beneiuwd hoe het eindresultaat wordt. bedankt voor je tip!

Nocki

Rormo
5 oktober 2006, 00:37
Ik zou er persoonlijk voor zorgen dat je koffer water(en bier)dicht is. Dus ff lakken zou zeker geen kwaad kunnen. Misschien nog wat metalen verstevigingen op de 8 hoeken van de case. Verder ziet het er heel strak uit.

fullorder
5 oktober 2006, 10:23
Misschien nog wat input en output pluggen erin maken, of zitten die al aan de achterkant?

Nocki
5 oktober 2006, 10:33
die zijn niet nodig. er komt maar 1 kabel en dat is de netwerk kabel die de gsystem verbind met elkaar. in mn rack komt dan de rest van de spullen te hangen.

fullorder
5 oktober 2006, 10:59
die zijn niet nodig. er komt maar 1 kabel en dat is de netwerk kabel die de gsystem verbind met elkaar. in mn rack komt dan de rest van de spullen te hangen.

maar daar kun je dus makkelijk bij ook?

B_2_the_a
5 oktober 2006, 12:29
en je gitaarsignaal dan?

of haal je de fx unit uit de g-system en gooi je die in je rack?

Nocki
5 oktober 2006, 13:23
die ene kabel komt idd vast in mn case en gooi ik er los boven op. mn signaal komt niet bij mn pedalboard in de buurt maar gaat met mn draadloze systeem gelijk mn rack in waar dus ook de unit van de g-system in zit.

het rack moet ik alleen nog maken. datwordt namelijk een custom rack waar ok de pedalen voor in de loops komen.

Nocki

B_2_the_a
5 oktober 2006, 13:49
ey nocki

stratje klinkt trouwens bere lekker nu(ff nieuwe snaren erop gegooid, gevlakt, afgesteld, zaaaaaaalig)

Dweezman
5 oktober 2006, 20:18
update:

http://members.home.nl/d.a.kuipers/pics/my%20gear/pb1.jpg
http://members.home.nl/d.a.kuipers/pics/my%20gear/pb2.jpg
http://members.home.nl/d.a.kuipers/pics/my%20gear/pb3.jpg

git - rmc1 - vexter - purple phase - gain fXXker - mm dlx - dt10 - reezafratzitz - virual tube - tremit - de7 - amp

Grooveyard21
5 oktober 2006, 20:35
hier ook mijn boardje maar eens.

http://hdnauta.250free.com/pbhilbrand1006.jpg

van r naar links

onder: Amz super buffer, Vox Wah V847, Ross Compressor, ROG Peppermill, GGG Blue Magic, The Rat, AMZ Mini Booster, loop switch, Line 6 DL 4.

boven: Loop switch (tuner), Big Muff, Commonsound Tremulus Lune, MXR Phase 45, Ibanez CS-9, Ibanex fl301-dx, Power supply.

Grooveyard21
5 oktober 2006, 20:43
mooi spul dweezman!!

niet bij te houden trouwens ;)

dano
5 oktober 2006, 20:51
damn mooie spullen hierboven (en daarboven)

Ik heb mn SD9 binnen YEAY! dus zal binnenkort een updateje posten. Lekker pedaal, heb hem net heel even bespeeld maar zal morgen wat harder en meer spelen. Erg verschillende geluiden en de afstelling luistert nouw. Lijkt ook totaal anders te reageren op mn tele en mn gib met p90 (duhhh) dus dat wordt nog even puzzelen :)

fullorder
6 oktober 2006, 00:40
git - rmc1 - vexter - purple phase - gain fXXker - mm dlx - dt10 - reezafratzitz - virual tube - tremit - de7 - amp

fijne shizzle!
maar eeeh, doet de SHO niet mee?

Nocki
6 oktober 2006, 11:30
Nog even een vraag aan de ervaren pedalboard bouwers... Ik denk dat tolexen van mn bord erg duur wordt. is er ook een lekkere dikke stroopachtige verf die lekker dik opdroogt en vlak word zodat ik de nerfjes in de hout niet meer zie? of is daar een andere oplossing voor?

Nocki

Dweezman
6 oktober 2006, 11:34
fijne shizzle!
maar eeeh, doet de SHO niet mee?

Scherp! De SHO staat als laatste in de chain, als solo booster.

Dus:
git - rmc1 - vexter - purple phase - gain fXXker - mm dlx - dt10 - reezafratzitz - virual tube - tremit - de7 - SHO - amp

Grooveyard: mjummie, is dat een echt dierenvel?

Grooveyard21
6 oktober 2006, 12:57
Grooveyard: mjummie, is dat een echt dierenvel?

ha ha nee, maar tis wel een leuk harig stofje

dano
6 oktober 2006, 13:36
nou zo moet ik toch wel weer ff klaar zijn voor een tijdje (ownee ook nog een t-rex replica regelen) :P

http://dano.nl.nu/sshots/gitaar/pedalboard/pedalboard06102006.jpg

http://dano.nl.nu/sshots/gitaar/pedalboard/geelgroenemonsters.jpg

zoon van Piet
6 oktober 2006, 14:06
die twee groene broertjes heb ik andersom staan in mijn bak...

the feable
6 oktober 2006, 14:36
Je pedalen collectie wordt steeds gaver! Die rocktron eruit ;) en een goede pedal tuner, zou hem compleet maken! En die wah, beter een vox of een RMC ( of flink modden natuurlijk)!
Die Replica gaat de MemoryMan toch niet vervangen he?

Mike McCready
6 oktober 2006, 15:34
http://dano.nl.nu/sshots/gitaar/pedalboard/geelgroenemonsters.jpg
Jij hebt je George L's stevig aangedraaid zeg! Het schroefdopje lijkt helemaal tegen de plug aan te zitten!

dano
6 oktober 2006, 15:57
Je pedalen collectie wordt steeds gaver! Die rocktron eruit ;) en een goede pedal tuner, zou hem compleet maken! En die wah, beter een vox of een RMC ( of flink modden natuurlijk)!
Die Replica gaat de MemoryMan toch niet vervangen he?

die rocktron is verbluffend goed:) die gaat er zeker niet uit haha. En ja misschien de memoryman er toch uit en een replica voor in de plaats. Ik was behoorlijk onder de indruk van de replica:) Een tuner pedaal moet er ook nog komen indeed. Eerst even weer wat verkopen en dan wat leuks kopen:)

yanto
6 oktober 2006, 18:43
Jij hebt je George L's stevig aangedraaid zeg! Het schroefdopje lijkt helemaal tegen de plug aan te zitten!

Dat is toch ook de bedoeling, zo zien die van mij er ook uit.

DREAMMACHINE
6 oktober 2006, 19:06
bij mijn kabeltjes van 0.155 zitten ze ook idd wel zo dicht gedraaid. Bij de 0.255 dikte lukt het echter niet om ze zo strak te krijgen....maakt verder niet uit. Wel oppassen dat je niet helemaal door de mantel heen draait en contact maakt met je draad, maar dat gebeurt meestal niet zo snel.

Mike McCready
8 oktober 2006, 13:57
Mike, hoe is die LPB-1?
Gisteren voor het eerst gerepeteerd met de nieuwe Pedal Power en de LPB-1.
Wow, de Pedal Power is echt muisstil! Voorheen had ik altijd een flinke ruis als ik mijn distortion aan had en mijn handen op de snaren legde. Nu niet meer. Ook mijn wah heeft ineens een veel mooier geluid lijkt het wel. Voorheen was de sweep veel minder mooi. Echt een vooruitgang! Kost natuurlijk wel wat maar dit is echt een aanrader.
De LPB-1 is precies wat ik nodig had voor solo's. Lekkere volumeboost en een lichte verandering van mijn geluid (iets meer punch). Laat het net iets smeriger klinken. Heb hem op ongeveer 25% staan en helemaal geen last van ruis (alhoewel ie volgens mij niet true bypass is) maar dat kan natuurlijk ook door de Pedal Power komen. Lekker klein pedaaltje en spotgoedkoop. Alweer een aanrader!
Dit is denk ik de eerste keer dat ik precies het geluid heb dat ik wil (combinatie gitaar, versterker en pedalen). Voorheen was het altijd zoeken, kopen, proberen, verkopen, zoeken, kopen etc.....

Mike McCready
8 oktober 2006, 13:58

Mike, hoe is die LPB-1?
Wow, de Pedal Power is echt muisstil! Voorheen had ik altijd een flinke ruis als ik mijn distortion aan had en mijn handen op de snaren legde. Nu niet meer. Ook mijn wah heeft ineens een veel mooier geluid lijkt het wel. Voorheen was de sweep veel minder mooi. Echt een vooruitgang! Kost natuurlijk wel wat maar dit is echt een aanrader.
De LPB-1 is precies wat ik nodig had voor solo's. Lekkere volumeboost en een lichte verandering van mijn geluid (iets meer punch). Laat het net iets smeriger klinken. Heb hem op ongeveer 25% staan en helemaal geen last van ruis (alhoewel ie volgens mij niet true bypass is) maar dat kan natuurlijk ook door de Pedal Power komen. Lekker klein pedaaltje en spotgoedkoop. Alweer een aanrader!
Dit is denk ik de eerste keer dat ik precies het geluid heb dat ik wil (combinatie gitaar, versterker en pedalen). Voorheen was het altijd zoeken, kopen, proberen, verkopen, zoeken, kopen etc.....

Robbert
8 oktober 2006, 13:59
Dat is toch ook de bedoeling, zo zien die van mij er ook uit.

Niet helemaal. Bij de haakse stekkers kun je door de mantel heen draaien en dan heb je geen signaal meer. Dus, bij geen geluid even stukje afsnijden en opnieuw aandraaien.

yanto
8 oktober 2006, 14:16
Niet helemaal. Bij de haakse stekkers kun je door de mantel heen draaien en dan heb je geen signaal meer. Dus, bij geen geluid even stukje afsnijden en opnieuw aandraaien.

Ja dat snap ik ook wel, dat je moet uitkijken dat je niet door de mantel snijd met je plug. Maar bij mij zijn al mijn patchkabels strak aangedraaid. Dat geld trouwens ook voor de dikke kabel.

B_2_the_a
8 oktober 2006, 14:17
i kzal vanavond mijn plank es ff posten :) hoop veranderingen ondergaan

jacky
8 oktober 2006, 14:31

Zo te zien ben je er toch uitgekomen veel plezier met de pedal power

Greetz Jacky

up-guitarman
9 oktober 2006, 13:15
Finally ook mijn uitgebreide/voorlopig afgewerkte bordje !!!

http://img146.imageshack.us/img146/3787/pedalenkistom4.jpg

Ter verduidelijking:
Gitaar (USA Tele) => Selfmade SHO => Dyna Comp => Washburn phaser => Octave => Super OD => Wah => Big Muff => Selfmade Little Muff => looper (met daarin Tremolo => Boss phaser => Delay) => Noise Supressor => Amp (Marshall JCM600)

Dit alles wordt gevoed door de Power Bank, die voorlopig wel volstaat !!!
(in dat metalen bakje dat erop geplakt is met velcro zitten mijn plectra, slide, hars voor mijn vioolboog, etc ...)

In, out en channel switch worden via de interface (rechts bovenaan) naar de plank geleid om alles wat netjes te houden.

Mijn zelfbouw (newtone pakket) Muff Fuzz:
http://img91.imageshack.us/img91/9127/mufffuzzae0.jpg

En mijn zelfbouw SuperHardOn (met ingebouwde AB die naar de tuner gaat) + de TB-loooper waar ik mijn channel switch bij ingebouwd heb (om snel tussen clean met FX naar OD zonder FX te kunnen schakelen):
http://img168.imageshack.us/img168/1213/sholooperts6.jpg

Zo, dat is het voorlopig, maar jah, zoals de meeste hier weten is een pedalboard nooit echt af ... ;)

Gegroet,
Erik

B_2_the_a
9 oktober 2006, 13:19
ey ey

http://www.gitaar.net/forum/download.php/7,1201/pedalbaordje.JPG

van links naar rechts:

wasabi chorus/trem
green ringer(Zelfbouw)
dutch muff(russische big muff in andere behuizing en met mid mod, zat eerst booster bij)
mxr phase 90 met script mod
lpb1 zelfbouw booster
buffer kastje
pmt psv-1 volume pedaal met phaser ingebouwd :D

komende tijd erbij:
wah(gepimpte crybaby)
delay(waarschijnlijk boss dd5)
een vervorming(waarschijnlijk zelfbouw ts-9)

future2future
9 oktober 2006, 15:21
Ik neem aan dat de meeste pedalboards hier gebruikt worden op een redelijk cleane versterker, a la een twin ofzo?

up-guitarman
9 oktober 2006, 15:52
Ik neem aan dat de meeste pedalboards hier gebruikt worden op een redelijk cleane versterker, a la een twin ofzo?

De mijne wordt op een Marshall JCM600 (2 kanaals-combo), goeie clean wel voor een marshall maar niet vergelijkbaar kwa sound met een twin of vox oid ...

B_2_the_a
9 oktober 2006, 17:53
ik gebruik mijn pedalboard op het moment op een cleane ruby :soul:

ben op jacht naar een buizen combotje

fullorder
9 oktober 2006, 19:34
De mijne wordt op een Marshall JCM600 (2 kanaals-combo), goeie clean wel voor een marshall maar niet vergelijkbaar kwa sound met een twin of vox oid ...

valt wel mee hoor, mijn bassman staat altijd lichtjes op te breken :satisfie:. dat is juist het gebied waarin de meeste pedaaltjes het lekkerst werken.

yanto
9 oktober 2006, 20:10
Vandaag eindelijk mijn pedalboard afgemaakt. Tadaa!!

http://i59.photobucket.com/albums/g306/yanto8/Afb072.jpg

Keeley looper -> Cry Baby (TB) -> DS1 -> Ernie Ball Volume pedaal
In fx loop: CH1 -> DL4
TU2 hangt aan de Keeley Looper
Alles wordt gevoed door PP2+

up-guitarman
9 oktober 2006, 20:27
valt wel mee hoor, mijn bassman staat altijd lichtjes op te breken :satisfie:. dat is juist het gebied waarin de meeste pedaaltjes het lekkerst werken.

Das waar !!!
Mijn amp is ook niet volledig clean hoor, het kan wel als ik dat wil maar ik zet de gain van het cleankanaal half, een superhard on om alles wat op te peppen en dan lekker fel aanslagen, klinkt heerlijk, veel punch met een vuil randje, zo werken de pedalen idd het beste !!!
(en als ik het echt clean wil speel ik gewoon ietsje zachter)

GuitarMaster
10 oktober 2006, 18:35
Gisteren mijn George L bestelling + een visual sound one spot binnen gekregen, heb het net ff in mijn flightcase gepast. Het is alleen een stuk krapper dan ik dacht. Ik ga nog een verhoging voor de achterste pedalen inbouwen en natuurlijk komt er klitteband op de bodem. Ik moet ook nog even een manier vinden om de daisy chain van de one spot wat netter weg te werken want op deze manier ziet het er niet uit.
Maargoed, hier is het opzetje:
http://i22.photobucket.com/albums/b331/Jascha26/Img_0466.jpg
Welke pedalen het zijn lijkt me duidelijk, de Vox is true bypass gemaakt en heeft een volume en voice modificatie.
Op den duur moet er nog een overdrive (of misschien distortion) bijkomen, evenals een phaser en een AB-box met een tuner. Dat wordt dan wel een grotere flightcase kopen maar ik red het nog wel even met deze (heb toch geen geld voor nieuwe pedalen nu). Alles zit aangesloten op een gemodificeerde Fender Pro Reverb.

Grooveyard21
10 oktober 2006, 18:58
kewl n echte ross compressor :p

dml
10 oktober 2006, 19:10
Update 5:

http://www.gitaar.net/forum/download.php/7,1196/Pedalboard%20in%20de%20maak%205.JPG

Exit:
-Switch mode Powersupply
-Rocktron Midi-Xchange
-triple footswitch

Enter:
-Ernie Ball Volumepedal Junior
-MI Audio Blue Boy Deluxe
-Cioks Big John
-double footswitch

GuitarMaster
10 oktober 2006, 19:16
kewl n echte ross compressor :p

Yep, ik geloof ook een van de eersten (staat nog output onder de rechter knop ipv volume). De vorige eigenaar heeft er alleen een led ingebouwd (die overigens niet werkt), vind het jammer dat hij dus niet helemaal origineel is.

boss
10 oktober 2006, 19:26
DML, erg mooi board heb je!
Maar waar heb je die haakse 7-pins DIN plug gehaald??

Grooveyard21
11 oktober 2006, 10:35
Yep, ik geloof ook een van de eersten (staat nog output onder de rechter knop ipv volume). De vorige eigenaar heeft er alleen een led ingebouwd (die overigens niet werkt), vind het jammer dat hij dus niet helemaal origineel is.

Ja das inderdaad jammer, dat ie niet origineel meer is. Is ie ook true bypass?

Ik heb zelf een ross compressor gebouwd en ik het is werkelijk n fantastische compressor.

GuitarMaster
11 oktober 2006, 10:45
Ik heb het nooit gecheckt eigenlijk, ik zal hem binnenkort wel eens uit elkaar halen. Het is inderdaad een fantastische compressor, is die namaak die je hebt zo'n BYOC bouwpakket?

Grooveyard21
11 oktober 2006, 10:51
Het is inderdaad een fantastische compressor, is die namaak die je hebt zo'n BYOC bouwpakket?

nee, gewoon zelf nagemaakt van schema's die op het web te vinden zijn

de mijne komt van fuzzcentral (http://fuzzcentral.tripod.com)

zie hier mijn ross kloon http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=80450&highlight=ross

dml
13 oktober 2006, 00:22
DML, erg mooi board heb je!
Maar waar heb je die haakse 7-pins DIN plug gehaald??

Hierzo!! Voor allen die een haakse DIN-plug willen, waarschijnlijk kan elke muziekzaak 'm bestellen.

http://www.switchcraft.com/products/connectors-37.html

GuitarMaster
13 oktober 2006, 08:51
Dit is hem dan na inbouw van een verhoging en tapijt:
http://i22.photobucket.com/albums/b331/Jascha26/Img_0472.jpg

De eerste verandering die ik ga aanbrengen is het verplaatsen van de fuzz naar linksonder zodra ik een AB-switch heb gekocht, deze komt dan op de plek van de fuzz, waardoor alle onderste pedalen een stuk naar rechts kunnen schuiven (de wah staat nu erg ver naar links omdat de plug van de gitaarkabel er anders niet in kan). Aan de B-zijde van de AB-switch komt dat nog een tuner (moet wel lukken met een beetje passen en meten).

up-guitarman
13 oktober 2006, 12:34
Aan de B-zijde van de AB-switch komt dat nog een tuner (moet wel lukken met een beetje passen en meten).

Ik heb een doodgewoon tunertje achter mijn wah liggen, met een A/B is dat perfect, pakt weinig plaats in ... Een tuner a la TU-2 lukt ook nog wel denk ik, het is toch de showmaster 24 case die je hebt denk ik he ??? Ik had in de 48 eerst mijn NS-2 achter de wah staan (dwars wel natuurlijk) en dat gaat net ...

marcelca
13 oktober 2006, 14:18
ja mensen ik weet het , het is niet zelfgemaakt ( maar ja dat stond ook tussen haakjes en was niet verplicht )

Het is ook anders als wat de meeste mensen hebben en waarschijnlijk zullen een hoop gitaristen het helemaal niet vinden maar ik ben er ongelooflijk blij mee....

Eenvoudige bediening ( zeker via de pc ) en gigantisch veel mogelijkheden...

Mijn PodXT live ( van de week gekocht )

http://image.www.rakuten.co.jp/koguregakki/img10501588762.jpeg

GuitarMaster
13 oktober 2006, 15:36
Ik heb een doodgewoon tunertje achter mijn wah liggen, met een A/B is dat perfect, pakt weinig plaats in ... Een tuner a la TU-2 lukt ook nog wel denk ik, het is toch de showmaster 24 case die je hebt denk ik he ??? Ik had in de 48 eerst mijn NS-2 achter de wah staan (dwars wel natuurlijk) en dat gaat net ...

Dit is idd de showmaster 24, vond de 48 eigenlijk iets te groot (ik gebruik mijn pedalboard eigenlijk voornamelijk thuis). Ik heb nog een Arion tuner die ook precies achter mijn wah past, had ik al ff uitgemeten. Nu nog ff een klein AB-kastje regelen (jammer dat Speeddemon ze niet meer maakt).

up-guitarman
13 oktober 2006, 15:55
Heb je de case nu ondersteboven gebruikt ???
En zo ja, waarom ???

Mike McCready
13 oktober 2006, 17:54
Dit is hem dan na inbouw van een verhoging en tapijt:

De eerste verandering die ik ga aanbrengen is het verplaatsen van de fuzz naar linksonder zodra ik een AB-switch heb gekocht, deze komt dan op de plek van de fuzz, waardoor alle onderste pedalen een stuk naar rechts kunnen schuiven (de wah staat nu erg ver naar links omdat de plug van de gitaarkabel er anders niet in kan). Aan de B-zijde van de AB-switch komt dat nog een tuner (moet wel lukken met een beetje passen en meten).
Waarom geen haakse kabel voor je wah? Scheelt in ruimte

GuitarMaster
13 oktober 2006, 19:52
Heb je de case nu ondersteboven gebruikt ???
En zo ja, waarom ???

Bij de onderkant van de case lopen de zijkanten pas later omhoog, dat vond ik wat prettiger bij het intrappen van de pedalen. Verder wist ik niet zo goed wat ik aanmoest met de dingetje wat uitklapt aan de "normale" zijde, dus ik dacht: ik gebruik gewoon de onderkant.

@Mike McCready:
Ik heb deze George L gitaar kabel gewoon meebesteld zonder na te denken over de eventuele behoefte aan een haakse plug aan een van de kanten. Maargoed, zodra er een AB-switch op het bovenste niveau is toegevoegd kan de wah weer naar rechts met de compressor en de red snapper waardoor er dus plaats is voor de fuzz (die dus plaats maakt voor de eerder genoemde AB-box).

dano
13 oktober 2006, 20:34
als ik later beroemd ben (:P)

laat ik heir zeker een pedalboard maken!

*kwijl* http://www.trailertrashpedalboards.com/gallery.htm

Wicked Willy
14 oktober 2006, 12:33
Ik zou eerder Paul Lenders of Pete Cornford voor me aan het werk zetten. Die mannen leveren een ongeevenaarde kwaliteit.........maar goed dan moet je ook wel diep in de buidel tasten.

the feable
14 oktober 2006, 12:44
Ik zou ook ff bij paul lenders langs gaan ;) Wel veel mooie pedalen overigens! En wel grappig dat hij het pedalboard aanpast aan de versterker ( Bogner, Matchless, Fender enz.)

nielsduursma
14 oktober 2006, 12:45
Ik zou eerder Paul Lenders of Pete Cornford voor me aan het werk zetten. Die mannen leveren een ongeevenaarde kwaliteit.........maar goed dan moet je ook wel diep in de buidel tasten.

bedoel je niet pete cornish? :confused:

B_2_the_a
18 oktober 2006, 20:59
http://www.freewebs.com/plakband/pedalen/IMG%5F4256.JPG

work in progress

van links naar rechts:
russische big muff behuizing (daarin komt een dezer weken 2x mxr distortion+)
daarboven een plaatje, die is iets groter dan de voeding die in m'n bak komt(dml fabricage)
wasabi chorus/trem(enige originele pedaal op de plank)
lpb1(zelfbouw)
phase 90 (vintage/modern switch)
jh-1 wah(true bypass met led)
zelfbouw buffah

er nog bij:
tuner en een delay (en nog een ts als ik ruimte heb :P)

volgende week plank zagen voor in de bodem.. alles met velcro vast(ik ben nog al een wisselaar, dus daarom niet schroeven)... voeding erin schroeven(die komt wel vast te zitten)... en een hoop kabels maken

edit: er komt ergens nog een uitgang voor naar m'n amp, waar precies weet ik nog niet maar hij ligt al wel klaar (neutrik lock)

Wicked Willy
18 oktober 2006, 22:18
En inderdaad ik bedoelde cornish (al bouwt cornford leuke amps).....

*ROCKST4R
21 oktober 2006, 21:28
Dit is mijn pride and joy :-D
http://community.webshots.com/user/acailic1

He man, hoeveel heb je voor die VOX wah betaald, ik zoek namelijk ook een VOX wah, maar wil de prijzen beetje weten.

GuitarMaster
22 oktober 2006, 03:01
Ik heb voor de mijne 75 euro betaald (2 weken geleden) waarbij de vorige eigenaar hem ook nog eens langs kwam brengen.

B_2_the_a
25 oktober 2006, 23:44
http://www.freewebs.com/plakband/pedalen/plank.JPG

en we zijn weer verder\

van rechts naar links:

-input kastje, haakse plug gaat hierin(anders trap je die om als je wil gaan wahen)
-jh-1 wah
-behringer stage tuner (staat niet in signaal keten)
- bufah tuna (a/b boxje met buffer)
- mxr phase 90 met script switch, deze wordt een deser dagen vervangen voor een boss ds-1 (geld is onderweg :P), ging meer om het visuele aspect
- danelectro wasabi chorus trem
- zelfbouw lpb1 booster
- pmt volume/phaser

dat plaatje wat je linksboven ziet is het formaat van de voeding (costum made bij dml), komt morgen binnen hopelijk

met een beetje passen en meten komt er hopelijk nog een delay in, waarschlijnlijk dl7 van ibanez ofzo,.. eerst ds-1 erin

zoals je ziet ben ik al begonnen met kabels solderen, helaas zijn m'n pluggen op (moet nog 10 stuks bestellen :P)

Mufftin
26 oktober 2006, 13:01
waarom staat je tuner niet in de keten? maakt die zoveel ruis of zuigt die tone?

B_2_the_a
26 oktober 2006, 19:05
heb je het merk gezien?

ik doe dit gewoon uit veiligheid tegen tonesuck.......... ik weet niet of het erg ism aar eigenlijk moet je elke tuner buiten je keten halen...

naast dat, ik had toch dat buffer kastje liggen, gelijk a/b van gemaakt... de switch van de a/b is ook steviger dan die van de behringer

DREAMMACHINE
26 oktober 2006, 20:08
.... ik weet niet of het erg ism aar eigenlijk moet je elke tuner buiten je keten halen...

.....heb m'n strobostomp gewoon in de keten staan hoor....

B_2_the_a
26 oktober 2006, 20:15
das geen tuner

das een strobo tuner

up-guitarman
27 oktober 2006, 01:03
das geen tuner

das een strobo tuner

Das wel een tuner maar die is true bypass als ik me niet vergis ...
Kan je dus net zo goed erin laten staan !!!

B_2_the_a
27 oktober 2006, 17:44
en hij is zo duur, dat ie er gewoon in moet ;)

amon
28 oktober 2006, 16:41
Ik heb mn TU2 ook gewoon in mn keten...

drap
30 oktober 2006, 18:45
Pedalboardus updaterus! Ik heb d'r weer twee bij opgekwakt!

http://i90.photobucket.com/albums/k265/drap_2006/S8000086.jpg

Oogt misschien niet even strak, maar het werkt wel.

E-J
30 oktober 2006, 18:56

Drappie, Drappie, Drappie...

...heel mooi board! Goede layout, leuke pedalen! Lijkt me ook erg veelzijdig :)

Morgen hoop ik mijn tuner binnen te hebben (na gisteren mijn George L kabeltjes eindelijk aan de pluggen gesoldeerd te hebben!) dus ik zal snel mijn board (AF!!!) posten :strat:

drap
30 oktober 2006, 19:06

Morgen hoop ik mijn tuner binnen te hebben (na gisteren mijn George L kabeltjes eindelijk aan de pluggen gesoldeerd te hebben!) dus ik zal snel mijn board (AF!!!) posten :strat:

Die George L kabeltjes wat betaal je daar nou voor eigenlijk? En die zijn ook in verschillende lengtes?

Het is niet echt dat ik persé betere kabels wil, maar al die kleurtjes op m'n board staat me een beetje tegen.

dano
30 oktober 2006, 19:08

georgeL soldeert men toch niet?

DREAMMACHINE
30 oktober 2006, 19:12
georgeL KABEL met andere pluggen kan wel

...kabel is niet zo duur, voor een paar euro heb je genoeg voor je board.

de pluggen zijn ongeveer 4,50 per stuk

E-J
30 oktober 2006, 19:15
Die George L kabeltjes wat betaal je daar nou voor eigenlijk? En die zijn ook in verschillende lengtes?

Het is niet echt dat ik persé betere kabels wil, maar al die kleurtjes op m'n board staat me een beetje tegen.

Het kost nagenoeg niets...ik heb ze bij Musik Produktiv (http://www.musik-produktiv.de/shop2/shop04.asp/artnr/3029001/sid/!18121995/quelle/listen) gekocht...2 meter kabel, heb 4 kabeltjes van ieder +- 10 cm gemaakt en heb dus nog zat over :) ze zijn nu wel duurder geworden...ik heb er 2 maanden geleden €2,30 per meter betaald... en ze zijn nu €3,90!!! Je betaalt overigens per meter...

georgeL soldeert men toch niet?

Als je er ook George L pluggen bij hebt niet...maar ik heb Switchcraft pluggen uit de VS gehaald (koste me +- 25 euro incl. verzendkosten voor 10 pluggen) en die heb ik wel gesoldeerd...gisteren eindelijk tijd voor uitgetrokken, en ik was snel klaar, was erg makkelijk :) ! En ze zijn perfect...

drap
30 oktober 2006, 19:19
Het kost nagenoeg niets...ik heb ze bij Musik Produktiv (http://www.musik-produktiv.de/shop2/shop04.asp/artnr/3029001/sid/!18121995/quelle/listen) gekocht...2 meter kabel, heb 4 kabeltjes van ieder +- 10 cm gemaakt en heb dus nog zat over :) ze zijn nu wel duurder geworden...ik heb er 2 maanden geleden €2,30 per meter betaald... en ze zijn nu €3,90!!! Je betaalt overigens per meter...

Ah okee, dat is nog niet eens zo heel duur inderdaad. Thanx voor de info man! :)

E-J
30 oktober 2006, 19:23
Always welcome! Paar mooie plugjes erbij kopen en solderen maar :) (die George L pluggen zijn wel erg duur namelijk...)

Mike McCready
30 oktober 2006, 19:32

Ja, een leuke optie als die George L's bij Musik Produktiv niet afgefikt zijn in de grote fik deze week. anders kun je ze ook bij Muziekhandel Jukebox halen/bestellen

ruben knipping
30 oktober 2006, 19:42

is die DF-7 wel wat?
ik heb hem zelf ook maar vind het niks eigenlijk vergeleken met de proco rat.

drap
30 oktober 2006, 19:48
is die DF-7 wel wat?
ik heb hem zelf ook maar vind het niks eigenlijk vergeleken met de proco rat.

Oh ja zeker, maar ik gebruik 'm dan ook alleen maar voor de overdrive. Ik stel 'm altijd in op de TS-9 stand en draai er extra veel midden. Dat lukt niet zo extreem bij de echte TS-9 (heb ik ook ooit gehad). Die staat bij mij ook altijd aan samen met de RAT voor een extra vette distortion, die wat strakker is dan de RAT zelf. Moet je je indenken, een fuzz die zo strak is als een distortion. Ik ben er in ieder geval zeer content mee zo. Ik heb een volkomen eigen distortiongeluid die met niks of niemand te vergelijken is, wat wil je nog meer! :)

Heel, heeel soms gebruik ik de Big Muff staand ook nog wel es op die DF-7.

B_2_the_a
30 oktober 2006, 22:09
donderdag delay pedaal + kabelwerk binnen, dat wordt dus knutselen

plank is klaar voor de delay, alles zit vast, moet allene nog ff 3 kabeltjes maken, waarschijnlijk wordt dit george l

Unicron
31 oktober 2006, 20:56
http://members.home.nl/jerommbah/pedal.JPG

Even snel, want binnenkort nodig. Later maak ik hem mooi.

Van boven naar beneden:

Boss TU-2, Ibanez TS-9, Maxon SD-9, Ibanez FL-301, Ibanez CS-505, Coron Distortion 15, Boss GE-7B.

Ik gebruik deze setup zowel voor bas als gitaar, werkt prima...nu eindelijk niet meer op de knieen in het bier met vieze natte kabels na een show...

dano
31 oktober 2006, 21:04
http://members.home.nl/jerommbah/pedal.JPG

Even snel, want binnenkort nodig. Later maak ik hem mooi.

Van boven naar beneden:

Boss TU-2, Ibanez TS-9, Maxon SD-9, Ibanez FL-301, Ibanez CS-505, Coron Distortion 15, Boss GE-7B.

Ik gebruik deze setup zowel voor bas als gitaar, werkt prima...nu eindelijk niet meer op de knieen in het bier met vieze natte kabels na een show...

een zwarte ts 9?

Unicron
31 oktober 2006, 21:09
een zwarte ts 9?

Huisvlijt....

B_2_the_a
31 oktober 2006, 21:40
nu eindelijk niet meer op de knieen in het bier met vieze natte kabels na een show...

nu heb je een natte bak na de show ;)

yhcmarc
1 november 2006, 10:45
http://www.ymondhc.com/marc/guitars/fx.jpg

dano
1 november 2006, 10:53
http://www.ymondhc.com/marc/guitars/fx.jpg

vertel, wat zit er allemaal in?