PDA

View Full Version : post foto's van jullie (zelfgemaakte) Pedalboards



Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 [40] 41 42 43 44 45 46 47 48 49

JeroenSchaaf
16 maart 2010, 11:21
Ik heb hem nog lees nog niet ;)

lindstrom
16 maart 2010, 11:26
Ik heb hem nog lees nog niet ;)

Ik wacht in spanning op de foto's van je board met de nieuwe ............ ;)

Henri H
16 maart 2010, 11:34
Mooi boardje! Hoe voed je de pedalen op dit moment?Bedoel je mijn board? Zo ja, thx. Zo nee, even goeie vrienden. ;)

Mijn pedalen worden gevoed door 2 adapters die in m'n Rackbag (http://www.gitaarnet.nl/forum/showpost.php?p=2308295&postcount=1760) zitten en via die dikke multikabel naar het board lopen.

JeroenSchaaf
16 maart 2010, 12:00
Ja bedoel jou boardje :D

Oke geen storingen via de multikabel?

Henri H
16 maart 2010, 12:31
Ja bedoel jou boardje :D

Oke geen storingen via de multikabel?Hehe, OK.
Geen storingen inderdaad.
Er lopen dus twee 9V leidingen, één gitaar-signaal en een midi-signaal door zonder problemen.

Fuhgawz
16 maart 2010, 12:33
http://inlinethumb32.webshots.com/44255/2907037870094791056S600x600Q85.jpg (http://good-times.webshots.com/photo/2907037870094791056rfYMGx)

Voila. Volledig nieuw.

Skon plankske!! Maar jij hebt altijd wel mooie plankjes. Je had eerst toch twee Boss pitch shifters. Waar zijn die gebleven?

JeroenSchaaf
16 maart 2010, 16:05
Zo weer een stapje verder, nu met de MXR Line Driver MC401.

En ik heb een Boss SD-1 gekocht van Pe! ( zit hier ook op het forum ) Hij heeft een paar mods er in gebouwd. En het pedaal klinkt nu als een malle! Met me Peer Dellen klinkt die lekker losjes ( denk aan OCD achtige dingen, lekker randje ) En met de Squier + humbuckers klinkt die dik, ala Bonamassa achtig.

http://img139.imageshack.us/img139/4033/75494455.jpg

titzenpitzer
16 maart 2010, 17:06
zit er nou een sticker met instellingen op die SMMH? je kan toch je presets opslaan?

Dat waren eerst de originele settings die ik allereerst had ingesteld, later veranderde ik af en toe wel iets. Nu heb ik alle settings volledig anders ingesteld (extremer) en kan ik nog snel mijn 'oude' terugvinden.

En in verband met mijn 2 pitchshifters: de ps2 staat samen met mijn dm2 te "show". De ps3 zit samen met een boss tremelo, boss flanger, mxr phase 100, proco vintage RAT en POG in een kist die verbonden is met de line selector. (aangezien ik niet zoveel FX gebruik maar ze wel tot mijn beschikking wil hebben, heb ik voor deze nogal "lompe" optie gekozen) Die kist staat dan achter mijn versterker en kan ik zo makkelijk kiezen welk effect ik voor welke song gebruik.

lindstrom
17 maart 2010, 08:30
Zo weer een stapje verder, nu met de MXR Line Driver MC401.

En ik heb een Boss SD-1 gekocht van Pe! ( zit hier ook op het forum ) Hij heeft een paar mods er in gebouwd. En het pedaal klinkt nu als een malle! Met me Peer Dellen klinkt die lekker losjes ( denk aan OCD achtige dingen, lekker randje ) En met de Squier + humbuckers klinkt die dik, ala Bonamassa achtig.

http://img139.imageshack.us/img139/4033/75494455.jpg


Waarom?!?!?!!? :???: er zou toch een .*.*.*.*. komen? ;)

JeroenSchaaf
17 maart 2010, 09:09
Komt er ook nog! Geduld! :D

lindstrom
17 maart 2010, 09:44
Komt er ook nog! Geduld! :D

wanneer dan? indicatie?

Midwolda
17 maart 2010, 13:17
Nah... toeval? :???:
Vandaag (of morgen, ligt aan TNT) komt er bij mij ook een SD-1 binnen...

JeroenSchaaf
17 maart 2010, 15:06
Nah... toeval? :???:
Vandaag (of morgen, ligt aan TNT) komt er bij mij ook een SD-1 binnen...

Goed bezig! Ik vind het echt een killer pedaal! Misschien leuk om een keer te vergelijken naast deze gemodde?

JeroenSchaaf
17 maart 2010, 15:34
:cheerup:
wanneer dan? indicatie?

Morgen!

lindstrom
17 maart 2010, 15:44
:cheerup:

Morgen!

:cheerup: :cheerup: :cheerup: :cheerup:

Ash ketchum
17 maart 2010, 19:10
:cheerup: :cheerup: :cheerup: :cheerup:

Nog 1 nachtje slapen!

Pé.
18 maart 2010, 10:52
Goed bezig! Ik vind het echt een killer pedaal! Misschien leuk om een keer te vergelijken naast deze gemodde? Ik heb er best nog wat dingen aan gedaan trouwens. Hoogfiltertje eruit, ingangsfilter van het laag aangepast, weerstandje overbrugd met die schakelaar, verschillende weerstandwaarden gewijzigd. Ik heb 'The best of' van verschillende mods gepakt. Helaas niet gedocumenteerd, als iemand er ooit nog interesse in heeft zal ik hem eerst weer moeten reverse-engineeren :soinnocent:

lindstrom
19 maart 2010, 08:41
:cheerup:

Morgen!

nou???? waar istiedan?

JeroenSchaaf
19 maart 2010, 14:47
Hiero!

http://img153.imageshack.us/img153/2486/fotoia.jpg

- RMC Wah
- Boss SD-1 PéMod
- CAE Boost / linedriver
- Emma ReezaFRATzitz
- Arion SCH-Z PéMod
- Boss DD-3
- TC Electronics Polytune
- Patchbox DvH

Gevoed door een Voodoolabs PP2+

lindstrom
19 maart 2010, 14:59
heeeel mooi, zit de emma nou na de booster in de keten? Ik adviseer je de booster na de emma te plaatsen..

JeroenSchaaf
19 maart 2010, 15:02
De booster zit in de loop :) samen met de DD3 en arion. Rest zit voor de amp.

lindstrom
19 maart 2010, 15:08
De booster zit in de loop :) samen met de DD3 en arion. Rest zit voor de amp.

helemaal goed! ;)

Realeigo
19 maart 2010, 18:09
Bij gebrek aan zin om speciaal hiervoor een topic te openen post ik hier mn klein kunst object maar ff.

http://img.photobucket.com/albums/v472/Arathion/da14ae80.jpg

Een work in progress ehx lpb-1. Ik vond de pcb maar niks en dus ga ik hem lekker ptp maken. :cheerup:
Ook heb ik een sloot npn transistors besteld om lekker mee te expirimenteren.

Henri K
19 maart 2010, 18:50
Kleine update. Eindelijk een Octaswitch gevonden. Naar maanden wachten, en maar niet willen binnenkomen bij de muziek winkel.
Vandaag stond er één te koop op marktplaats. En nog wel in de plaats waar ik woon.

http://img143.imageshack.us/img143/6654/cimg1219j.jpg

Van links naar rechts en van boven naar onder.
IPS Decimator... T-Rex Roommate…. Maxon AD09… Maxon CS9 pro… Boss TR2 monteallums)…
FXEngineering Mirage… Emma Discumbobulator… SonicResearch TurboTunert… CrowtherAudio Hotcake…
The KlonClone… Ibanez TS808 ( DH-mod)… DirkHendrik Real Tubescreamer HotterRot…
Lovepadel COT50… Wampler PlexiDrive… keeley fuzz head… Shiny Boosterlooper… Carlmartin Octaswitch
(Onder de verdieping’s ) Masotti BlackBox… Shiny Multivoeding… CustomAudioElectronics Boost/LineDiver…

Dit is mijn thuisboard. Hiermee word niet gesjouwd. Blijft gewoon op zijn plek staan.

movo.
19 maart 2010, 19:00
Veelzijdig zullen we maar zeggen.. :o Maar wel mooi! :soul:

Tankman
19 maart 2010, 19:21
Is het wat, die Octaswitch? Zit al een tijdje naar te kijken.

Helpt die buffer bijvoorbeeld ook met volume drops van bepaalde effects?

Henri K
19 maart 2010, 19:34
Ik heb de Octaswitch net, dus ik heb er nog geen weken ervaring mee.
Maar zoals het nu lijkt gaat hij niet meer weg . mooi veelzijdig ding.
En of die buffer ook volume drops verhelpt, geen idee. daar had ik ook geen last van met mijn overdrive pedaaltjes.

Marshallover
19 maart 2010, 20:03
Ah! Eindelijk eentje gevonden! Mooi, veelzijdig board heb je! Gefeliciteerd!

Die buffer helpt niet voor volume-drops maar heb 'm eigenlijk nooit aanstaan omdat ik zelf eigenlijk nooit meer dan slechts enkele pedalen in 1 loop aan heb staan.

Nitefly7
20 maart 2010, 09:06
hoe verdeel je de switchfuncties tussen Octa en de Shiny looper?


Kleine update. Eindelijk een Octaswitch gevonden. Naar maanden wachten, en maar niet willen binnenkomen bij de muziek winkel.
Vandaag stond er één te koop op marktplaats. En nog wel in de plaats waar ik woon.

http://img143.imageshack.us/img143/6654/cimg1219j.jpg

Van links naar rechts en van boven naar onder.
IPS Decimator... T-Rex Roommate…. Maxon AD09… Maxon CS9 pro… Boss TR2 monteallums)…
FXEngineering Mirage… Emma Discumbobulator… SonicResearch TurboTunert… CrowtherAudio Hotcake…
The KlonClone… Ibanez TS808 ( DH-mod)… DirkHendrik Real Tubescreamer HotterRot…
Lovepadel COT50… Wampler PlexiDrive… keeley fuzz head… Shiny Boosterlooper… Carlmartin Octaswitch
(Onder de verdieping’s ) Masotti BlackBox… Shiny Multivoeding… CustomAudioElectronics Boost/LineDiver…

Dit is mijn thuisboard. Hiermee word niet gesjouwd. Blijft gewoon op zijn plek staan.

Henri K
20 maart 2010, 09:55
Ik zal het even proberen uit te leggen. Het zit nogal ingewikkeld in elkaar.
Ik heb board eerst zo simpel mogelijk gemaakt…
Gitaar > Tuner > Boosterlooper > Volume pedaal > IPS Decimator > Amp

De Shine BoosterLooper is meer een gewone/ongewone looper , met 6 aan uit schakelaars, 2 mini switches en 2 boosters .
En dan is dit de volgorde
1 Autowah… 2 Compressor… FX loop ( OctaSwitch )… Boost 1 ( Fulltone Fatboost )… Boost 2 ( Shiny Spice )…
3 Tremolo… 4 Chorus… 5 Delay… 6 Reverb… Buffer ( Blackbox )…

En dan de OtcaSwitch loops…
1 Clean met de Boost/LineDiver om een kleine volume boost te krijgen…2 Hotcake…
3 KlonClone… 4 TS808 … 5 HotterRot… 6 COT50… 7 PlexiDrive… 8 Fuzz Head...

dunnoaname
20 maart 2010, 10:25
Het hele idee van die octa switch is toch om combinaties van de loops te kunnen maken dmv presets met dip-switches? Maak je daar geen gebruik van?

FruscianteFan
20 maart 2010, 11:18
Ziet er erg ingewikkeld uit, is het niet simpeler om gewoon de pedalen zelf te bedienen?

Schuey
20 maart 2010, 11:38
Nee dat is dus het hele ding, je stelt per knop met simpele schuifjes in welk pedaal aan of uit moet. Perfect, hij is alleen zo donders groot :P

Bernardduur
20 maart 2010, 13:25
Ik heb dr een tijdje een gehad en ik was er niet echt blij mee...... vooral het feit dat er altijd een loop aan moet staan vond ik vreselijk........ de zogeheten cleane loop ahw. Een bypass knop was mooi geweest...... of dat als je niets aanzette je gewoon clean had oid......

Hij plopte bij mij irritant........ buffer die erin zat was ik ook niet tevreden over........

Swaag
22 maart 2010, 21:09
Helaas, ik heb geen handige handjes, laat staan tijd om zelf een board te bouwen. Dus dan maar zo'n kist van Warwick besteld. en ik moet zeggen: dat bevalt! Geen ruis of brom, en goed stabiel.

http://nl.fotoalbum.eu/images1/200806/33873/443241/00000002.JPG

http://nl.fotoalbum.eu/images1/200806/33873/443241/00000001.JPG

j3r03n
22 maart 2010, 22:23
Ziet er inderdaad erg degelijk uit!

Laten de (plakstrips van de) klittenbandjes niet los als je de pedalen loshaalt?

Swaag
23 maart 2010, 21:58
Nee, gelukkig niet, maar ik haal de pedalen ook niet los.

Ik heb de rubber onderkant van de Boss pedalen verlijmd met de klittenband, anders laat het idd wel los.
De plaklaag van het klittenband is uit zichzelf niet sterk genoeg blijkbaar.

Onder de Vox wah is het geen probleem, ondanks het gewicht van dat ding.

Bij de Proco heb ik de batterijklep met schroef er af gelaten.

Het switch van mijn Fender amp had een ander probleem: aan beide zijkanten zit een kunststof rand. Daartussen heb ik het met een op maat gezaagd stukje triplex opgevuld zodat de onderkant helemaal vlak is.

De kabels zitten vast op het board met van die klittenband kabelbinders, zodat de kabels ook niet los door het board gaan zwerven.

En ik heb ook nog een netspanningssnoer van 5 meter weten te vinden, dus (meestal) geen geklooi met verlengsnoeren!

Liquid_Metal
23 maart 2010, 22:48
Hey ik heb even wat hulp nodig. Ik heb nog nauwelijks gigs maar wil toch mijn pedalboard lekker praktisch maken. Ook om thuis snel te kunnen verschuiven. Er ligt niet veel op, maar het is wel groot:
- Voodoo Lab GCX
- Dunlop JH-1 Crybaby
- Boss FV500 expressiepedaal
- DIY taptempo switch (van ongeveer 5x3 cm)

Ik had het volgende bedacht: GCX links, exp pedaal er rechts van, wah daar rechts van (handig met de gitaarinput) en de switch onder de wah, omdat de wah iets smaller is dan het exp pedaal.
Nou is zo'n koffer, als ie de goede afmetingen heeft, vast heel handig, maar ik vind die dingen zo achtelijk duur. Ik heb 1½ jaar geleden zelf van multiplex een plank gemaakt voor mijn toenmalige GT8 en dat zag er zo uit:
http://c1.ac-images.myspacecdn.com/images02/136/l_a3d249697d424b309cd7fb2684d17878.jpg

Maar dat had dus geen deksel en was behoorlijk zwaar. Wat raden de pro's mij aan?

Cageman
24 maart 2010, 08:19
Hey ik heb even wat hulp nodig. Ik heb nog nauwelijks gigs maar wil toch mijn pedalboard lekker praktisch maken. Ook om thuis snel te kunnen verschuiven. Er ligt niet veel op, maar het is wel groot:
- Voodoo Lab GCX
- Dunlop JH-1 Crybaby
- Boss FV500 expressiepedaal
- DIY taptempo switch (van ongeveer 5x3 cm)

Ik had het volgende bedacht: GCX links, exp pedaal er rechts van, wah daar rechts van (handig met de gitaarinput) en de switch onder de wah, omdat de wah iets smaller is dan het exp pedaal.
Nou is zo'n koffer, als ie de goede afmetingen heeft, vast heel handig, maar ik vind die dingen zo achtelijk duur. Ik heb 1½ jaar geleden zelf van multiplex een plank gemaakt voor mijn toenmalige GT8 en dat zag er zo uit:

Maar dat had dus geen deksel en was behoorlijk zwaar. Wat raden de pro's mij aan?

De Showmaster 48 case is plusminus 54 euries, wat ik aardig mee vind vallen in vergelijking tot de meeste anderen. Is alleen wel erg zwaar, en je zult er nog wel een en ander in moeten klussen idd, qua verhogingen etc.

Nitefly7
24 maart 2010, 09:27
groter formaat Pedaltrain .. ?


Hey ik heb even wat hulp nodig. Ik heb nog nauwelijks gigs maar wil toch mijn pedalboard lekker praktisch maken. Ook om thuis snel te kunnen verschuiven. Er ligt niet veel op, maar het is wel groot:
- Voodoo Lab GCX
- Dunlop JH-1 Crybaby
- Boss FV500 expressiepedaal
- DIY taptempo switch (van ongeveer 5x3 cm)

Ik had het volgende bedacht: GCX links, exp pedaal er rechts van, wah daar rechts van (handig met de gitaarinput) en de switch onder de wah, omdat de wah iets smaller is dan het exp pedaal.
Nou is zo'n koffer, als ie de goede afmetingen heeft, vast heel handig, maar ik vind die dingen zo achtelijk duur. Ik heb 1½ jaar geleden zelf van multiplex een plank gemaakt voor mijn toenmalige GT8 en dat zag er zo uit:
http://c1.ac-images.myspacecdn.com/images02/136/l_a3d249697d424b309cd7fb2684d17878.jpg

Maar dat had dus geen deksel en was behoorlijk zwaar. Wat raden de pro's mij aan?

Henri H
24 maart 2010, 09:29
Ga je de GCX op je pedalboard maken? :dontgeti:

Ik heb ook een dergelijk board voor mijn toenmalige GT-8 gemaakt, en vond het ook een vrij lompe bedoening worden.

Ik ben nu overgestapt naar een 2HE rack, en een pedalboard met een midi-controller i.c.m. wat pedalen.

http://img27.imageshack.us/img27/7135/afb003z.jpg

http://img444.imageshack.us/img444/6812/p1030741.jpg

De voeding hiervan loopt via dat rack met een multikabel naar m'n board.
Het board past prima in een Showmaster 48, en de kabels e.d. passen er ook met gemak bij.
Het voordeel hiervan is dat het pedalboard relatief weinig ruimte inneemt op het podium.

Liquid_Metal
24 maart 2010, 10:52
groter formaat Pedaltrain .. ?

Misschien wel een goede optie. Ik zal eens kijken. Maar waarom zou ik dat nemen ipv gewoon een plaat multiplex?


Ga je de GCX op je pedalboard maken? :dontgeti:

Sorry, was een 'typo'. Ik bedoelde GCP :P.

Henri H
24 maart 2010, 10:58
....Sorry, was een 'typo'. Ik bedoelde GCP :P.Hehe, dat verandert de zaak. :)
Tja, dan zou ik alsnog 's kijken of een Showmaster 48 gaat passen.
De afmetingen van de Showmaster staan vaak wel aangegeven bij de div. webshops.
Ik vind de SM48 geen overmatig zware case, maar als je er een GCP en de rest van je pedalen inlegt wordt ie natuurlijk wel erg zwaar, nog wel te tillen denk ik.

Liquid_Metal
24 maart 2010, 12:05
Hehe, dat verandert de zaak. :)
Tja, dan zou ik alsnog 's kijken of een Showmaster 48 gaat passen.
De afmetingen van de Showmaster staan vaak wel aangegeven bij de div. webshops.
Ik vind de SM48 geen overmatig zware case, maar als je er een GCP en de rest van je pedalen inlegt wordt ie natuurlijk wel erg zwaar, nog wel te tillen denk ik.

Is de Showmaster 48 de koffer van deze mixer (http://www.thomann.de/nl/showtec_showmaster_24.htm)? Een koffer zie ik hier (http://www.licht-geluid.nl/shop/BVModules/ProductTemplates/jenh/Product.aspx?productid=HLD7402) voor 56 euro, en voor zo'n bedrag zou iets dat ik zelf maak niet goedkoper zijn. Ik zal eens kijken hoeveel ruimte ik nodig heb.
Is bij die koffers het deksel volledig afneembaar?

HaroldA
24 maart 2010, 12:07
Is bij die koffers het deksel volledig afneembaar?

Jep. Daarom is hij ook zo populair bij pedaaltjes fetisjisten...

Henri H
24 maart 2010, 12:11
Is de Showmaster 48 de koffer van deze mixer (http://www.thomann.de/nl/showtec_showmaster_24.htm)? ...Ja, volgens mij wel.

Liquid_Metal
24 maart 2010, 13:22
Ja, volgens mij wel.

Volgens die website is de koffer 723 mm breed. Volgens het internet zijn mijn pedalen zijn 431.8, 110 en 101.5 mm breed, dus dat komt totaal op 643.3 mm. Dat zou dus moeten passen. Qua hoogte en diepte voorzie ik ook geen problemen.
Dus wie weet....

Bates15
24 maart 2010, 14:58
.... kom je dan ook uit met je audio- en voedingskabels? Die moeten ook nog ergens in :-)

Liquid_Metal
24 maart 2010, 15:15
.... kom je dan ook uit met je audio- en voedingskabels? Die moeten ook nog ergens in :-)

Aan de zijkant hoeft alleen in de wah een jack. De output (links) is een hoek dus +- 2cm. De input (rechts) zou voorlopig rechtstreeks gaan. Wellicht zo'n mooi plaatje aan de achterkant maken waar de boel in en uit gaat, dan wordt het ook een hoekplug (en dus ook 2cm). De rest van de pluggen zit allemaal aan de achterkant, volgens mij past dat wel

Realeigo
24 maart 2010, 15:39
http://img.photobucket.com/albums/v472/Arathion/71c0d988.jpg

Chain: Gitaar -> Turbo Tuner -> Hardwire CM-2 -> Ibanez Fl-301 -> Carl Martin Echotone -> DIY LPB-1 met BC337 transistor.

Tijdelijk op batterijen want mn 9v voeding is kaput.

Bates15
24 maart 2010, 15:39
Oke, ik kan me nog een 19" projectje van me herinneren waarbij ik aan de achterzijde 2.5 cm tekort kwam voor de aansluitingen hahaha. . Dat doe je daarna nooit meer hoor !

HaroldA
24 maart 2010, 15:46
Chain: Gitaar -> Turbo Tuner -> Hardwire CM-2 -> Ibanez Fl-301 -> Carl Martin Echotone -> DIY LPB-1 met BC337 transistor.

De booster na je delay? Apart... Klinkt dat beter dan ervoor?

Realeigo
24 maart 2010, 15:58
De booster na je delay? Apart... Klinkt dat beter dan ervoor?

Geen verschil, behalve dat ik nu een buffer voor de booster heb. De lpb-1 klinkt als stront zonder een buffer ervoor.

Liquid_Metal
24 maart 2010, 19:09
Volgens die website is de koffer 723 mm breed. Volgens het internet zijn mijn pedalen zijn 431.8, 110 en 101.5 mm breed, dus dat komt totaal op 643.3 mm. Dat zou dus moeten passen. Qua hoogte en diepte voorzie ik ook geen problemen.
Dus wie weet....

Wow, het lijkt mijn vriendin zelfs een goed idee om zo'n koffer te halen. Dan kan het haast niet anders of het ís een goed idee :cheerup:.

Liquid_Metal
24 maart 2010, 22:27
Oke, ik kan me nog een 19" projectje van me herinneren waarbij ik aan de achterzijde 2.5 cm tekort kwam voor de aansluitingen hahaha. . Dat doe je daarna nooit meer hoor !

Opgemeten en inclusief kabels kom ik, als ze redelijk flexibel zitten, op 35 cm. De interne diepte van de 48 is 36 cm :P. Moet dus lukken.
Ik denk dat ik er morgen een ga bestellen. 56 euro met gratis verzenden vind ik een mooi prijsje.

guitarkid
25 maart 2010, 08:35
Geen verschil, behalve dat ik nu een buffer voor de booster heb. De lpb-1 klinkt als stront zonder een buffer ervoor.

Hallo Realeigo.

Begrijp ik het goed dat ik in mijn geval beter de LPB-1 bijv. na mijn HT-Dual kan zetten?
Ik heb nu de volgende chain: Gitaar - EH LPB-1 - Blackstar HT-Dual - Cry Baby - Boss Noisegate - Tuner - Amp
In de loop: Rocktron Deep Blue Chorus - EH Holy Grail Plus - TC Nova Repeater
Ik gebruik goede pluggen en kabels. Niets idioot duurs, maar wel degelijk en goed gesoldeerd.

Ik houd me aanbevolen voor ieders (goed gefundeerde) op- en aanmerkingen. Ik ben zelf content met mijn geluid op dit moment, alles werkt probleemloos, maar als er in de volgorde nog verbetering zit (de LPB-1 dus misschien?) hoor ik dat graag. 't Is alleen zo'n gedoe om alles evt. weer te verplaatsen... ;)

B.v.d. en groeten, C.

HaroldA
25 maart 2010, 09:53
Ik heb nu de volgende chain: Gitaar - EH LPB-1 - Blackstar HT-Dual - Cry Baby - Boss Noisegate - Tuner - Amp
In de loop: Rocktron Deep Blue Chorus - EH Holy Grail Plus - TC Nova Repeater

Ik zou het zo doen:

Gitaar - Tuner - Wah - Boost - Overdrive - amp

Loop: Chorus - Noise gate - Delay - Reverb

* Eventueel de boost en OD omdraaien als je liever een volume dan gain boost hebt
* Tuner en wach omdraaien als je wah slecht reageerd op de (mogelijke) buffer van je tuner.

FruscianteFan
25 maart 2010, 10:09
Hallo Realeigo.

Begrijp ik het goed dat ik in mijn geval beter de LPB-1 bijv. na mijn HT-Dual kan zetten?
Ik heb nu de volgende chain: Gitaar - EH LPB-1 - Blackstar HT-Dual - Cry Baby - Boss Noisegate - Tuner - Amp
In de loop: Rocktron Deep Blue Chorus - EH Holy Grail Plus - TC Nova Repeater
Ik gebruik goede pluggen en kabels. Niets idioot duurs, maar wel degelijk en goed gesoldeerd.

Ik houd me aanbevolen voor ieders (goed gefundeerde) op- en aanmerkingen. Ik ben zelf content met mijn geluid op dit moment, alles werkt probleemloos, maar als er in de volgorde nog verbetering zit (de LPB-1 dus misschien?) hoor ik dat graag. 't Is alleen zo'n gedoe om alles evt. weer te verplaatsen... ;)

B.v.d. en groeten, C.Wacht eens even: de volgorde van je boost en overdrive maakt wel degelijk een wereld van verschil, ook als het met een delay wel meevalt.

Als je namelijk het signaal boost voor het naar de overdrive gaat, krijg je (in het geval van LPB-1 + Blackstar) een iets dikkere, strakkere en heftigere overdrive. Als je de overdrive zoals die uit de Blackstar komt boost, dan wordt het vooral harder.

Realeigo
25 maart 2010, 11:01
Ik heb de lpb als laatste zodat de buffer van de echotone ervoor zit en de lpb alleen meer volume in de preamp pompt en dus niet andere pedalen gaat oversturen. Samen met de hardwire krijg je dan een heel erg middy agressieve lead klank.

guitarkid
25 maart 2010, 12:31
Hallo allen.

Alvast bedankt voor de reakties. Ik ga toch even de LPB-1 op een ander plaats proberen, hoewel ik vooral een gainboost wil en niet zozeer een volumeboost.
Ik had overigens de plaats van de galm fout aangegeven: die zit na de delay en da's ook wel logisch. En ik zet de gate ook in de loop, denk ik. Ik ben alleen bang dat daar nog wel wat moderners voor moet komen. Ik heb nu een oude Boss NF-1, maar die is wel erg "on-muzikaal"....
Ik zal even op het forum zoeken naar ervaringen met nieuwere gates.

Gr. C.

FruscianteFan
25 maart 2010, 12:36
Hallo allen.

Alvast bedankt voor de reakties. Ik ga toch even de LPB-1 op een ander plaats proberen, hoewel ik vooral een gainboost wil en niet zozeer een volumeboost.
Ik had overigens de plaats van de galm fout aangegeven: die zit na de delay en da's ook wel logisch. En ik zet de gate ook in de loop, denk ik. Ik ben alleen bang dat daar nog wel wat moderners voor moet komen. Ik heb nu een oude Boss NF-1, maar die is wel erg "on-muzikaal"....
Ik zal even op het forum zoeken naar ervaringen met nieuwere gates.

Gr. C.
Ik heb mijn galm voor mijn delay, vooral vanwege de looper.

In bands merk ik wel dat de LPB-1 vóór de drive echt heel subtiel kan zijn. Als je voor een solo moet boosten, is het veel effectiever om hem erna te zetten.

HaroldA
25 maart 2010, 12:54
Ik zal even op het forum zoeken naar ervaringen met nieuwere gates.

iSP Decimator. Klaar!

JeroenSchaaf
25 maart 2010, 13:13
Had hem al gepmd :D

guitarkid
25 maart 2010, 13:45
Had hem al gepmd :D

@Jeroen en Harold: wat zijn jullie het eens...! Ik ga 'm even checken, want ken 'm eigenlijk niet.
Dank!

Gr. C.

Edit: Even alvast op het net wat ge-googled, maar dat ding lijkt wel erg goed !
Ik ben heel bang dat ik er ook één wil....;)

JeroenSchaaf
25 maart 2010, 15:44
Ja heb hem gehad, en weg gedaan ivm kleiner pedalboard. Maar mocht ik er weer een nodig hebben zou ik hem zo kopen.

Toaster
26 maart 2010, 20:07
Zo na honderden pagina's mijn bescheiden inzending:

http://i73.photobucket.com/albums/i218/pauel_photos/DSCF5025.jpg

Alles wordt gevoed door een T-rex Fuel tank junior.

Pedalen van links naar rechts:

MXR Carbon Copy
Barber Direct Drive SS
Tonefreak Severe
Little Lehle looper switcher
T-rex Moller
Rockbox Boiling Point
Vox Wah

Pedalboard is een pedaltrain.

Nitefly7
26 maart 2010, 20:48
no nonsense board, niks bescheiden aan :)

welke pedalen switcht de Lehle? De od's?

En hoe bevalt die abunai?

En wat doet die Boiling P, behalve er te gek vet uitzien :p? Is al 2e keer dat ik'm zie deze week (of post je ook op TGP?)..?



Zo na honderden pagina's mijn bescheiden inzending:

http://i73.photobucket.com/albums/i218/pauel_photos/DSCF5025.jpg

Alles wordt gevoed door een T-rex Fuel tank junior.

Pedalen van links naar rechts:

MXR Carbon Copy
Barber Direct Drive SS
Tonefreak Severe
Little Lehle looper switcher
T-rex Moller
Rockbox Boiling Point
Vox Wah

Pedalboard is een pedaltrain.

Toaster
26 maart 2010, 21:37
no nonsense board, niks bescheiden aan :)

welke pedalen switcht de Lehle? De od's?

En hoe bevalt die abunai?

En wat doet die Boiling P, behalve er te gek vet uitzien :p? Is al 2e keer dat ik'm zie deze week (of post je ook op TGP?)..?

De Lehle swicht alles aan of uit behalve de wah. Tijdens solo's trap ik nog wel eens een delay aan en de volume boost van de moller. De lehle zet dan na de solo alles weer met 1 druk op clean.

De tonefreak is een severe. Dit is een heavy pedaaltje met een lekker sologeluid. Er zit een switch op waarmee je kan kiezen tussen verschillende clipping settings.

De rockbox is een pedaal wat in Amerika een hype is. En eerlijk gezegd is dit echt een geweldig pedaal. Kan echt alles even mooi. Hij kan eigenlijk alles wat al die andere od's ook kunnen alleen dan beter. Van crunch tot bijna high gain. Ook een switch voor assymetrisch en diode clipping.
En het extraatje van dit pedaal is dat geen 1 paint job hetzelfde is.

De andere switch geeft een bass boost voor je single coils die echt perfect werkt. je tele en strat klinken als een Gibson die aan het werk is.

Zoek maar eens op youtube. Het pedaal is echt te gek.


Mijn volgende pedaal wordt een signa drive. Dan moet ik iets van board afhalen maar weet nog niet wat.

Nagramoth
27 maart 2010, 13:55
Over bescheiden gesproken:

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-UL8QMTNK.jpg

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-B3MG4MYX.jpg

RoelSmoel
27 maart 2010, 14:52
Hallo Realeigo.

Begrijp ik het goed dat ik in mijn geval beter de LPB-1 bijv. na mijn HT-Dual kan zetten?
Ik heb nu de volgende chain: Gitaar - EH LPB-1 - Blackstar HT-Dual - Cry Baby - Boss Noisegate - Tuner - Amp
In de loop: Rocktron Deep Blue Chorus - EH Holy Grail Plus - TC Nova Repeater
Ik gebruik goede pluggen en kabels. Niets idioot duurs, maar wel degelijk en goed gesoldeerd.

Ik houd me aanbevolen voor ieders (goed gefundeerde) op- en aanmerkingen. Ik ben zelf content met mijn geluid op dit moment, alles werkt probleemloos, maar als er in de volgorde nog verbetering zit (de LPB-1 dus misschien?) hoor ik dat graag. 't Is alleen zo'n gedoe om alles evt. weer te verplaatsen... ;)

B.v.d. en groeten, C.

Beetje stomme vraag, maar wat moet je met een Blackstar HT-Dual als je al een HT5 hebt? Kun je dan niet beter footswitch aansluiten en die aan je board vastmaken?

Jan Buurman
27 maart 2010, 15:07
Even van de gelegenheid dat al mijn boards thuis stonden gebruik gemaakt.

Linksboven:
Mijn huiskamer board om zachtjes te scheuren op mijn Harley Benton GA5. (Nu zie ik waarom die tuner Pitchblack heet :seriousf:)

Rechtsboven:
Mijn Grab&Go board die ik ook op zolder op mijn HT5 gebruik. Cioks voeding hangt eronder.

Onder mijn mainboard:
Hierop heb ik de H2O vervangen door de Memory Toy en de Black Label Chorus omdat een buffer in mijn(buisgebufferde loop) niet lekker werkt....


http://i89.photobucket.com/albums/k202/JanBuurman/pedalboards001.jpg

Thiez
27 maart 2010, 15:59
Nette boardjes jan! ziet er echt goed uit.
Hoe bevalt die black label chorus? en hoeveel voeding heeft die nodig?

guitarkid
27 maart 2010, 16:24
Beetje stomme vraag, maar wat moet je met een Blackstar HT-Dual als je al een HT5 hebt? Kun je dan niet beter footswitch aansluiten en die aan je board vastmaken?

Hallo Roel.

Die HT5C gebruik ik niet met dit pedalboard, maar gewoon lekker alleen voor thuis, hele kleine radio- of tv optredens etc. Ik was echter onder de indruk van zijn oversturing en heb toen voor mijn "grote set" de HT-Dual gekocht, aangezien dat eigenlijk de HT5 in pedaalvorm is, maar dan 3-kanaals. En die bevalt erg goed.

@Jan Buurman: Wow, een Whammy met 7 geheugens...! ;)
Mooie boards en als ik dan zo'n kleiner setje zie krijg ik ook zin om zoiets erbij te maken.
Voor de bovengenoemde kleine klussen met de HT5 of evt. met mijn net aangeschafte Bugera V22 (ja, ik weet het....:seriousf:)
Chorusje, tunertje, boostertje, channelswitchje. Crisis, what crisis..? :)

Gr. C.

Jan Buurman
27 maart 2010, 16:56
Hoe bevalt die black label chorus? en hoeveel voeding heeft die nodig?

Tot nu toe goed maar ik heb er nog maar één keer in bandverband gebruikt. Hij komt in de plaats van mijn H2O.
Hij hangt gewoon aan de 9V voeding

Henri H
27 maart 2010, 17:57
Hé Jan, ;) die Memory Toy ziet er lekker compact uit, is dat nog een beetje een goed pedaal?
Geen volume-drop o.i.d.?

Mooie boardjes!

Jan Buurman
27 maart 2010, 19:07
Dat hij compact is is één van de redenen dat ik hem gekocht heb. Verder is hij TB. Dit is de belangrijkste reden omdat een buffer in mijn buisgebufferde loop niet lekker werkte. Daarnaast is hij ook goedkoop. Ik gebruik erg weinig delay en stel er niet hele hoge eisen aan.
Hierdoor is de Memory Toy de ideale delay voor mij.
Volumedrop? Nog niets van gemerkt maar ik heb er nog maar één maal mee gerepeteerd.

Wel grappig is dat ik jaren geleden een rijtje Bosspedalen had in zo'n Boss koffer. Op een gegeven moment wilde ik het geluid uit mijn versterker halen en dan bijna geen pedalen. Moet je nu eens kijken!!! Drie boardjes vol!! Dat is de uitwerking van GitaarnetForum...
Het is echter wel zo dat ik wel het basis geluid uit mijn 4210 haal en 80% van de tijd het hele (main)board helemaal niet gebruik. Sporadisch verrijk ik het geluid met een pedaaltje..

Henri H
27 maart 2010, 19:56
Ik denk dat ik normaal gesproken ook maar zo'n 20% v.d. tijd een effect gebruik, maar het moet wel goed zijn dan, is mijn mening.
Ik zit te dubben om mijn Replifex langzaam aan te vervangen voor losse pedalen, maar het moet er niet minder op worden.
Ik ben vooral nog op zoek naar een eenvoudige delay.
Deze moet wel een delay-tijd van 350 ms aankunnen, en simpel zijn.
Een reverb-pedaal weet ik niet of ik die nodig ga hebben, misschien is een goede delay goed genoeg(?)

Wat de FX-loop van je 4210 betreft, in mijn 2205 (nagenoeg identiek), heb ik hem laten modificeren.
Ik dacht destijds dat m'n GT-8 een toonzuiger was, maar het bleek de FX-loop te zijn.
Misschien(/blijkbaar?) dat het met een TB-pedaal meevalt...

Midwolda
27 maart 2010, 20:43
... Een reverb-pedaal weet ik niet of ik die nodig ga hebben, misschien is een goede delay goed genoeg(?) ...

Dat wil wel met een delay, doe ik ook wel eens bij m'n VibroChamp.
Ik vind het wel veel beter klinken als je dat doet met een analoge delay.
Met een digitale klinkt het veel minder natuurlijk.

Henri H
27 maart 2010, 21:12
Ik had laatst mezelf een keertje opgenomen, zoals ik wel vaker doe (zie sig), en had een lichte crunch met een delay erin, waar ik normaal gesproken een reverb zou gebruiken, maar met die (digitale) delay klonk het eigenlijk best goed.
Eerst dus maar 's een goeie delay zien te vinden.
Voorlopig bevalt de Replifex nog prima.... geen haast dus. ;)

Er was laatst iemand die een Memory Boy had gekocht toch?
Die beviel uiteindelijk toch niet vanwege volume-drop/bump o.i.d.?

Jan Buurman
27 maart 2010, 21:38
Wat de FX-loop van je 4210 betreft, in mijn 2205 (nagenoeg identiek), heb ik hem laten modificeren.
Ik dacht destijds dat m'n GT-8 een toonzuiger was, maar het bleek de FX-loop te zijn.
Misschien(/blijkbaar?) dat het met een TB-pedaal meevalt...

Mijn loop van mijn 4210 is gemod (door onze Chris). Er is een buizenbuffer in gezet en dat heeft heel veel gescheeld.
Ik denk dat buffer op buffer niet werkt. Daarom de Memory Toy ipv de H2O. De Boost&Buff heb ik ook laten modden door D_H en heeft een switch Buff Off/Buff On zodat ik kan kiezen tussen wel en geen buffer....

Pepe
28 maart 2010, 16:59
Mijn zeer zeer bescheiden plank. De booster/overdrive is een beetje afhankelijk van de amp die mee gaat en als de amp een trem heeft laat ik dat ding op die plank ook thuis.

http://img704.imageshack.us/img704/5555/s10300668111927.jpg

YannickH
28 maart 2010, 17:46
hier is de mijne:
http://i43.tinypic.com/11lmq9f.jpg

JvD.
28 maart 2010, 18:22
hier is de mijne:
http://i43.tinypic.com/11lmq9f.jpg
Ik wil ook zo'n kleed!

Henri H
28 maart 2010, 23:22
Mijn zeer zeer bescheiden plank. De booster/overdrive is een beetje afhankelijk van de amp die mee gaat en als de amp een trem heeft laat ik dat ding op die plank ook thuis.

plankie ;)Daar ligt voor een kapitaal aan overdrives. :o

Welke heeft je voorkeur ongeacht de amp die je gebruikt?
Lastige vraag wellicht, omdat het toch afhankelijk is van je amp natuurlijk, maar probeer 't is. ;)

Pepe
29 maart 2010, 00:15
Ik heb de tubedriver sinds mid tachtig en hij is nog steeds the drive to beat. Hij werkt op 220 en dat is onhandig voor dit klein plankje anders lijmde ik hem erop


De zendrive is trouwens super voor slide, wat ik veel speel, het heeft een goeie Harley Davidson in huis. http://www.gitaarnet.nl/forum/images/icons/icon10.gif Voor een tweed tele sound zou ik de Sweet Honey kiezen maar de Nobel geeft een instant SRV met een strat.

Het heb allemaal zijn plek he.

Luke-wannabe
29 maart 2010, 00:21
Ha, mooi hoor Pepe!

Pepe
29 maart 2010, 00:24
Hey Luke W. Hoe gaat het met de band? Zit jou plankje hier ook ergens verstopt?

Henri H
29 maart 2010, 08:31
...Voor een tweed tele sound zou ik de Sweet Honey ....Thx, mijn GAS voor dit pedaal en een Tele zijn er niet minder op geworden....

kalmah
29 maart 2010, 12:31
Alles in een Thon koffer gepleurd. Erg handig! Had ik uiteraard alweer jaren geleden moeten doen. Nieuwe Equalizer gekocht.

Niet erg strak, maar wel stevig en stil :) me = happy

http://i299.photobucket.com/albums/mm289/ruudalberink/IMG_1571.jpg

Luke-wannabe
29 maart 2010, 16:37
Hey Luke W. Hoe gaat het met de band? Zit jou plankje hier ook ergens verstopt?
Goed, zeer goed! Plaat word vanaf donderdag gemasterd. Ben echt benieuwd hoe dat gaat klinken :)
Oud plankje staat hier vast wel ergens, maar ben bezig met een nieuw plankje. Niet zo 'credible' als dat van jou waarschijnlijk, though..

ThaBluesBreaker
29 maart 2010, 20:25
Ik wil ook zo'n kleed!

Ik wil een Perzisch tapijt. Maar die zijn best heel duur :sssh:

tomdiedom
29 maart 2010, 20:45
klopt maar met een beetje mazzel kun je ze voor een paar tientjes bij een kringloop winkel scoren. lekker offtopic:cheerup:

Cageman
29 maart 2010, 21:10
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=42511&page=974

ik heb zelf ook tapijt.. of eigenlijk.. "Loper".. 7 euro voor 3 meter, plakt giga goed met klitteband, als ik ze lostrek gaat de klitteband namelijk eerder van het pedaal dan dat het klitteband van het tapijt gaat (niet dat dat nou altijd zo handig is xD, magoed)

Riky
29 maart 2010, 22:24
Ik wil een Perzisch tapijt. Maar die zijn best heel duur :sssh:

Ik heb er hier ook een, maar die moet ik nog ff uitkloppen. Zit een aanzienlijke hoeveelheid zand in. Voor 10 euries op de kop getikt.

jutter
29 maart 2010, 23:06
Ik zie die Perzische tapijtjes plotseling overal.....waarom eigenlijk? Heeft het een functie?

Luke-wannabe
29 maart 2010, 23:08
Nee natuurlijk niet. Het ziet er gewoon vet uit. En John Mayer heeft er ook een!

jutter
29 maart 2010, 23:11
Oooooh......daarom vind ik ze zo lelijk!

groovieguitarguus
29 maart 2010, 23:14
Mijn zeer zeer bescheiden plank. De booster/overdrive is een beetje afhankelijk van de amp die mee gaat en als de amp een trem heeft laat ik dat ding op die plank ook thuis.

http://img704.imageshack.us/img704/5555/s10300668111927.jpg

Hey Pepe... Die Zendrive lijkt me ook helemaal te gek. Lekkere Dumble sound. Of valt dat tegen?

Vindt hem hier heel gaaf klinken: http://www.youtube.com/watch?v=RvHYYrrkiWQ&feature=related

Luke-wannabe
29 maart 2010, 23:54
Oooooh......daarom vind ik ze zo lelijk!
Je wilt gewoon stoer doen omdat je zogenaamd zo 'anders' bent.

jutter
30 maart 2010, 00:12
Je wilt gewoon stoer doen omdat je zogenaamd zo 'anders' bent.

Yep, helemaal goed!

Pepe
30 maart 2010, 01:15
Hey Pepe... Die Zendrive lijkt me ook helemaal te gek. Lekkere Dumble sound. Of valt dat tegen?

Vindt hem hier heel gaaf klinken: http://www.youtube.com/watch?v=RvHYYrrkiWQ&feature=related

Ja, die sound haal je er uit maar een Fender amp helpt en je moet je spel er op aanpassen, een ander mindset. Als je zoiets vol open draait en als een wilde gaat rammen klinkt het als een goedkope fuzz.

soup
30 maart 2010, 05:13
Ik heb dit liggen, zonder zijn hoofd + nep haha

http://cobbers.com/wp-content/uploads/2008/05/bear11-140.jpg

JeroenP
30 maart 2010, 17:32
Hey Pepe... Die Zendrive lijkt me ook helemaal te gek. Lekkere Dumble sound. Of valt dat tegen?

Vindt hem hier heel gaaf klinken: http://www.youtube.com/watch?v=RvHYYrrkiWQ&feature=related

Speelt hij niet over een normale zendrive in dat filmpje? Meneer Pepe heeft een zendrive 2 (die is met buis). Erg vet, maar toch anders dan de normale zendrive. Zie dit filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=ioNrXwHeChk
Hij heeft ook nog deel 1 en 3, dan merk je het verschil.

@ Pepe, leuke verzameling!

ThaBluesBreaker
30 maart 2010, 20:06
Updateje :)

http://i135.photobucket.com/albums/q132/Dutchsky/DSC01760.jpg?t=1269972250

Next on the list, een coole Fuzz. Welke weet ik nog niet.

JeroenSchaaf
30 maart 2010, 20:13
Klein update shotje. Binnenkort maar eens goeie foto's maken. ( Pé ?? )
http://img363.imageshack.us/img363/9610/foto.jpg

Tess-a
30 maart 2010, 21:37
http://i844.photobucket.com/albums/ab1/Tess-a/SDC19648.jpg

Voila!

Vox V845
Korg Pitchblack tuner
Ibanez Tubescreamer
Boss OS-2
EHX LPB-1
EHX Memory Boy

Henri H
30 maart 2010, 23:28
Ross Phaser en Dirk_Hendrik Afterimage erbij. :cheerup:

http://img706.imageshack.us/img706/8346/p1030758p.jpg

De Ross Phaser klinkt niet zoals ik zou willen, maar daar gaan we nog mee bezig vermoed ik....

De Afterimage kon ik in eerste instantie niets mee, maar na het advies van D_H heb ik de rate op nul gezet en de depth op 11. :rockon:
Dat is eigenlijk precies de sound die ik zoek bij een goeie chorus.
Ik moet er misschien nog wel even aan wennen, hij is me misschien nog iets te extreem, maar er zit wel degelijk een hele gave chorus in.

HaroldA
30 maart 2010, 23:35
De Ross Phaser klinkt niet zoals ik zou willen, maar daar gaan we nog mee bezig vermoed ik....

Op de meeting was je anders wel "onder de indruk" van mijn Ross en die komt toch uit hetzelfde jaar... Jammer dat ze de Koekstad zo ver van Tilburg af hebben gelegd anders was ik wel ff langs gekomen met de mijne.

Wel extreem gave LEDs! :ok:

Henri H
30 maart 2010, 23:43
Ze hebben Tilburg expres zover v.d. Koekstad afgelegd!
Schorriemorrie is het, paljassen zijn het. :seriousf:

Idd, jouw phaser klonk VET op de meeting.
De mijne is wat mee vermoed ik...

Hier evt. verder lullen? Morgen dan he! ;)

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?p=2330833#post2330833

ThaBluesBreaker
30 maart 2010, 23:55
Klein update shotje. Binnenkort maar eens goeie foto's maken. ( Pé ?? )
http://img363.imageshack.us/img363/9610/foto.jpg

wat zijn dat voor dingen op de onderste rij

Luke-wannabe
31 maart 2010, 00:20
Dat zijn pedalen!

TimS
31 maart 2010, 00:35
wat zijn dat voor dingen op de onderste rij

MXR Line driver(?), Emma Reezafratzitz, Boss SD-1, RMC wah

guitarkid
31 maart 2010, 07:27
wat zijn dat voor dingen op de onderste rij

Da's allemaal Behringer-spul, joh. Vandaar dat die foto zo vaag is... ;)

Gr. C.

JeroenSchaaf
31 maart 2010, 08:04
wat zijn dat voor dingen op de onderste rij

Pedalen! :D
MXR Line driver/ Boost, Emma Reezafratzitz, Boss SD-1 Pé Mod, RMC wah Pé Mod.


Dat zijn pedalen!

Zeg ik net ja!:cheerup:


MXR Line driver(?), Emma Reezafratzitz, Boss SD-1, RMC wah

Helemaal correct!


Da's allemaal Behringer-spul, joh. Vandaar dat die foto zo vaag is... ;)

Gr. C.

Hahah, ja ben gek op Behringer! Maar durf het niet te zeggen... dus inderdaad de vage foto...:strat::cheerup:

Jochem92
31 maart 2010, 08:41
http://i844.photobucket.com/albums/ab1/Tess-a/SDC19648.jpg

Voila!

Vox V845
Korg Pitchblack tuner
Ibanez Tubescreamer
Boss OS-2
EHX LPB-1
EHX Memory Boy

Nice!:)
Wat vind je van die Vox wah?
En de memory boy?

FruscianteFan
31 maart 2010, 10:54
@ Tess-a: gebruik jij nou een Monster Cable tussen gitaar en je wah, en cheapo kabels tussen 3 van je pedalen? Of vergis ik me?

HaroldA
31 maart 2010, 10:58
@ Tess-a: gebruik jij nou een Monster Cable tussen gitaar en je wah, en cheapo kabels tussen 3 van je pedalen? Of vergis ik me?

Als dat zo is is daar toch niets mis mee? Liever 6 meter goede kabel en 30cm slecht dan 6,3 meter slecht...

FruscianteFan
31 maart 2010, 11:01
Als dat zo is is daar toch niets mis mee? Liever 6 meter goede kabel en 30cm slecht dan 6,3 meter slecht...
Ik zat nog te twijfelen of ik er bij zou zetten dat daar dan niks mis mee is.

Het viel me gewoon op, mede doordat ik zelf tegenwoordig ook een Monster Cable heb.

lindstrom
31 maart 2010, 11:28
Klein update shotje. Binnenkort maar eens goeie foto's maken. ( Pé ?? )
http://img363.imageshack.us/img363/9610/foto.jpg

Jammer van die knoppen jeroen.... jammer :stop: :makeup:

Tess-a
31 maart 2010, 16:23
@Jochem92 Vox wah bevalt goed, niet duur en klinkt nice, wel een beetje schel maar dat kan ook aan mijn gitaar liggen. Memory boy is ook erg fijn, depth knop is alleen niet echt bruikbaar, dan krijg je echt een heel lelijk vervormd geluid, maar als je een soort chorus/reverb achtig effect wil i.p.v. echt delay kan je m wel gebruiken.

@FruscianteFan ja dat heb je goed gezien. ik wil ze uiteindelijk wel gaan vervangen maar dat kan opzich nog wel even wachten (: heb nu toch geen geld haha.

Jochem92
31 maart 2010, 23:35
@Jochem92 Vox wah bevalt goed, niet duur en klinkt nice, wel een beetje schel maar dat kan ook aan mijn gitaar liggen. Memory boy is ook erg fijn, depth knop is alleen niet echt bruikbaar, dan krijg je echt een heel lelijk vervormd geluid, maar als je een soort chorus/reverb achtig effect wil i.p.v. echt delay kan je m wel gebruiken.

Oké.. Ik moet die memory boy wel hebben dan:) Maar zit nog wel een beetje te twijfelen tussen de toy, boy en deluxe boy... Moeilijk!;)
Wat voor gitaar heb je dan? Dat hij zo schel is? Ik hoorde van een vriend dat hij juist heel warm klinkt namelijk..

JeroenSchaaf
1 april 2010, 07:40
Jammer van die knoppen jeroen.... jammer :stop: :makeup:

Welke knoppen doel je op? Die van de Amp? Of de reeza?

Er komt nog een creme handvat op de Bogner! Ziet er in het ''echt'' beter uit dan op de foto.

lindstrom
1 april 2010, 08:54
Welke knoppen doel je op? Die van de Amp? Of de reeza?

Er komt nog een creme handvat op de Bogner! Ziet er in het ''echt'' beter uit dan op de foto.

die op de reeza en booster, de boss kan ze wel hebben..

rocker_71
1 april 2010, 12:27
Oké.. Ik moet die memory boy wel hebben dan:) Maar zit nog wel een beetje te twijfelen tussen de toy, boy en deluxe boy... Moeilijk!;)
Wat voor gitaar heb je dan? Dat hij zo schel is? Ik hoorde van een vriend dat hij juist heel warm klinkt namelijk..

Ik vond de depth knop ook niet echt bruikbaar. Geeft een bijna vals effect; alsof je gitaar vals is, bedoel ik dan.

En ik had juist de Boy genomen om meer te kunnen regelen met de modulatie. Als ik opnieuw moest kiezen, zou ik dan voor de Toy gaan. Goedkoper en kleiner. ;)

ThaBluesBreaker
1 april 2010, 12:39
-edit Oeps verkeerde topic haha

JeroenSchaaf
1 april 2010, 14:31
die op de reeza en booster, de boss kan ze wel hebben..

Op de reeza vind ik het wel Nice!

Maar op de Booster moet eigenlijk nog een zwarte....:mmmm:

lindstrom
1 april 2010, 14:32
Op de reeza vind ik het wel Nice!

Maar op de Booster moet eigenlijk nog een zwarte....:mmmm:

neem dan een fullsized zwarte chickehead

pm ;)

Liquid_Metal
1 april 2010, 16:09
Ik wilde foto's maken van mijn nieuwe gitaar (klik (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?p=2332608#post2332608)) en toen gelijk maar even wat geschoten van mijn pedalboard. Ik heb sinds deze week een Showmaster 48 case, de boel zit nog niet vast omdat ik nog aan het finetunen ben. Ik heb het idee om er een stekkerdoos in te leggen (voor de wah, evt voor een toekomstige tuner) en een plaatje aan de achterkant te maken voor de pluggen (audio in, audio out, power in, midi in).
Maar zie hier:

http://c1.ac-images.myspacecdn.com/images02/130/l_6416bef5c4544afb80ce819dfd815174.jpg

Tess-a
2 april 2010, 13:23
@Jochem92 Ja, de memory boy klinkt ook mooi en warm, maar de Vox Wah in combinatie met mijn gitaar (fender classic player 60s strat) klinkt nogal schel. Bij feedback schelen de memory toy & memory boy maar 6 euro, en op de boy heb je net iets meer mogelijkheden. Ik ben er in ieder geval heel tevreden over :)

ThaBluesBreaker
2 april 2010, 14:23
@Jochem92 Ja, de memory boy klinkt ook mooi en warm, maar de Vox Wah in combinatie met mijn gitaar (fender classic player 60s strat) klinkt nogal schel. Bij feedback schelen de memory toy & memory boy maar 6 euro, en op de boy heb je net iets meer mogelijkheden. Ik ben er in ieder geval heel tevreden over :)

Gebruik je toon knoppen (: Ik heb ook CP60 en vox wah

Chroxy
4 april 2010, 01:14
mn laatste reincarnatie had ik nog niet gepost!

heb nog plek over voor een freak-pedaaltje (waarschijnlijk een synth-filter-iets) en een DOD Gonkulator

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc3/hs503.snc3/26438_380438309092_192819264092_3777086_2310074_n. jpg

Fuhgawz
4 april 2010, 01:47
mn laatste reincarnatie had ik nog niet gepost!

heb nog plek over voor een freak-pedaaltje (waarschijnlijk een synth-filter-iets) en een DOD Gonkulator

Misschien een MXR Blue Box? Die DOD is echt fokking lastig aan te komen en is overigens niet eens zo vreemd. Het raarste pedaal dat ik ken (en nog steeds bezit) is de DOD Buzz Box. Als je daar door speelt dan heb je echt geen idee wat er uit gaan komen. :D

Hoe bevalt die Russische Muff?

guitarkid
4 april 2010, 09:24
Het raarste pedaal dat ik ken (en nog steeds bezit) is de DOD Buzz Box. Als je daar door speelt dan heb je echt geen idee wat er uit gaan komen.

Ach, ik ken gitaristen die hebben daar niet eens zo'n pedaaltje voor nodig...;)

Gr. C.

Pé.
4 april 2010, 10:38
mn laatste reincarnatie had ik nog niet gepost!

heb nog plek over voor een freak-pedaaltje (waarschijnlijk een synth-filter-iets) en een DOD Gonkulator

Heb jij er geen last van dat jouw Holy Grail een ruisende piep op de stroomlijn gooit? Of heb je voor hem een gescheiden stroomaansluiting?

Heb ook een tijdje een Holy Grail gehad, maar vanaf het moment dat ik die op een one-spot met andere pedalen gooide was het 1 bak ruis met piep..

rocker_71
4 april 2010, 11:21
Heb ook een tijdje een Holy Grail gehad, maar vanaf het moment dat ik die op een one-spot met andere pedalen gooide was het 1 bak ruis met piep..

Moet je ook niet doen. De Grail vreet mAmperes. Daarom zit er ook een aparte adapter bij.

FruscianteFan
4 april 2010, 12:47
Moet je ook niet doen. De Grail vreet mAmperes. Daarom zit er ook een aparte adapter bij.
Mijn HG-adapter is doorgebrand (alleen gebruikt op de holy grail), en HG heb ik nu apart op een boss-adapter zitten, gaat prima, beetje ruis wel. Als ik hem aansluit met andere pedalen erbij of op mijn one-spot, dan komt er een zeer irritante piep bij.

cerpintaxt
4 april 2010, 13:20
Heb jij er geen last van dat jouw Holy Grail een ruisende piep op de stroomlijn gooit? Of heb je voor hem een gescheiden stroomaansluiting?

Heb ook een tijdje een Holy Grail gehad, maar vanaf het moment dat ik die op een one-spot met andere pedalen gooide was het 1 bak ruis met piep..

ook last van gehad maar nu heb ik me stem bakje gewoon tussen me red repeat en me holy grail gegooid probleem is nu weg :)

zeg maar op de volgende manier.
http://i846.photobucket.com/albums/ab24/0cerpintaxt0/SDC10290.jpg

Alleen die koffer was een beetje groter dan ik gedacht had :noob:. ik ben alleen nog opzoek naar een leuke Wah, een volume pedaal die niet al te duur is en mischien nog een chorus. die van red witch (http://www.youtube.com/watch?v=2dnh1CB1QZs&feature=related) lijkt me wel geil om eens te proberen. dus ik kan de ruimte die er nu is mischien nog wel wat opvullen. XD

Groet Swen

JeroenP
4 april 2010, 14:09
mn laatste reincarnatie had ik nog niet gepost!

heb nog plek over voor een freak-pedaaltje (waarschijnlijk een synth-filter-iets) en een DOD Gonkulator



Iets wat daar nog past is een EHX micro-POG. Erg leuk, freaky en gaaaf!

hezz
4 april 2010, 16:41
Ik ben begonnen aan m'n eerste pedalboard! Ik ben nooit echt een pedalen-persoon geweest (overdrive en spring-reverb vanuit de amp, what else do you need right...?), maar ook ik ben de laatste tijd aan het omslaan en enorm geïnteresseerd, dus veel gehoord en getest... binnenkort dus ook lekker verzamelen :)

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc3/hs486.snc3/26607_380091831581_607751581_4332148_1208281_n.jpg

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc3/hs506.snc3/26607_380092656581_607751581_4332160_6047554_n.jpg

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc3/hs506.snc3/26607_380092746581_607751581_4332165_4714903_n.jpg

Wanneer ik m'n rijbewijs heb ga ik maar eens een ritje naar Drunen maken... dus stel je hier een Malekko 616 bij voor en een Fairfield Barbershop of Malekko Fuzz :soinnocent:

JeroenP
4 april 2010, 18:04
Wat een gave oude koffer! een keer wat anders dan een dapje! (ja ik heb er zelf ook een...)

AronSlash
4 april 2010, 21:52
Heb sinds vorige week een showmaster 48 case, nu alles plannen en dan bouwen als ik tijd heb...
Iemand een goed idee om patchay erin te maken??

Chroxy
4 april 2010, 22:08
@fuhgawz .. De Big Muff klinkt erg lekker, ik voedt hem op ongeveer 6volt, dankzij een Pedal Power, hierdoor klinkt hij iets dikker, donkerder en minder agressief.

De Blue box is idd een erg tof pedaal, maar kon er weinig mee, omdat hij te onvoorspelbaar is.

@ JeroenP, een micro-pog is inderdaad geweldig! Alleen kan ik de meeste sounds ook uit mijn Whammy halen, hoewel een micro-pog wel beter trackt!

@ PE, ik gebruik een Pedal Power voor al mijn pedalen, alleen de Digitech Whammy zit op een aparte 9 volt adapter. Ik hoor geen ruis, wat logisch is, omdat de PP alle signalen scheidt!

Henri H
4 april 2010, 23:01
Heb sinds vorige week een showmaster 48 case, nu alles plannen en dan bouwen als ik tijd heb...
Iemand een goed idee om patchay erin te maken??Ik gebruik gewoon verloop-snoertjes. die liggen los in m'n pedalboard:

Zie hier de beschrijving: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?p=2213482#post2213482

http://img31.imageshack.us/img31/3903/afb001h.jpg

hezz
5 april 2010, 01:12
Wat een gave oude koffer! een keer wat anders dan een dapje! (ja ik heb er zelf ook een...)

Ik vond 'em in Parijs, iemand had 'em bij het oud vuil gezet :D
Heel schooierig van me, maar misschien had ik toen al het voorgevoel dat 'ie ergens voor zou gaan dienen.

AronSlash
5 april 2010, 09:03
Ik gebruik gewoon verloop-snoertjes. die liggen los in m'n pedalboard:

Zie hier de beschrijving: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?p=2213482#post2213482

http://img31.imageshack.us/img31/3903/afb001h.jpg

Thanx dat is idd ook een manier, zal het eens gaan proberen!

Rutger Molenberghs
5 april 2010, 12:39
Even een update van mijn pedalenbord.

http://i997.photobucket.com/albums/af100/Zegswijze/100_0960.jpg

Er is ondertussen een Little Big Muff bij gekomen en de Engl Z-4 is verdwenen. Waar schakel ik dan mijn Engl Thunder mee? De oplettende kijker zal misschien een nieuwe voetschakelaar ontdekt hebben in de linker bovenhoek, waarop je de afbeelding van een engel kan ontdekken. Engel --> Engl ;-)

http://i997.photobucket.com/albums/af100/Zegswijze/100_0961.jpg

Zelfbouw en een stuk kleiner dan de originele Z-4. Ik heb nu ineens zo'n leeg bord... Het is trouwens mijn eerste projectje en het werkte van de eerste keer! :cheerup:

Sanderltd
5 april 2010, 13:11
Zelfbouw versterkerswitches zijn te gek!
Ik heb er zelf ook eentje gemaakt voor mijn Peavey:

http://i250.photobucket.com/albums/gg258/Flying-V/DSC00180-1.jpg

http://i250.photobucket.com/albums/gg258/Flying-V/DSC00181-1.jpg

Waarom eens geen houten pedaaltje? Een dik blokje esdoorn met een mahonie 'topje' en daarna de poriën gevuld en afgewerkt met blanke lak. Net genoeg ruimte voor 2 switches en een input.
Ik had vroeger ook zo'n monsterlijk groot pedaal, maar dit pedaal past nu perfect tussen de rest. :)

JvD.
5 april 2010, 16:57
Heya,
Hier sta ik me op podia:
http://img512.imageshack.us/img512/9739/pedalboard18.jpg
http://img696.imageshack.us/img696/5336/pedalboard19.jpg
http://img245.imageshack.us/img245/4144/pedalboard20.jpg
http://img180.imageshack.us/img180/6825/pedalboard21.jpg

Het rechter boardje is voor mijn vocals.

Het groene pedaalte met 'beep!' er op is een dan armstrong green ringer.
Het zwarte 13 pedaal is een DIY distortion.
Het paase ding er naast is de amp switch.
Het blauwe boss pedaal is een PS-3 met een LDR om te freaken met mode 11.
Het rode mini pedaal is een tremulus lune.
De holygrail is gemod en gerehoused.

owh en vergeet vooral mijn stagelight niet, het zonnetje er boven!

Chapzz
5 april 2010, 19:11
Heey JvD,

Hoe doe je dat met je zang over je effecten? Ik zou dat ook graag willen maar kan ik dan gewoon mijn kabel met een verloopje in mijn effect prikken? of moet het met een DI in de andere richting zegmaar.

Greetz Chapzz

JvD.
5 april 2010, 19:17
Heey JvD,

Hoe doe je dat met je zang over je effecten? Ik zou dat ook graag willen maar kan ik dan gewoon mijn kabel met een verloopje in mijn effect prikken? of moet het met een DI in de andere richting zegmaar.

Greetz Chapzz

Ik heb onder die pedaaltjes een kastje zitten.
daar in zitten alle tranformatortjes.
gewoon met verloopjes werkt ook, je verliest alleen al je hoog.

wat er gebeurt is dit:

mic -> trafo maakt er gitaar signaal van -> pedaaltjes -> trafo maakt er mic signaal van -> geluidsinstallatie.

check dit voor meer info:
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=121761&highlight=vocal+effects

die oplossing met een mixertje kan ook alleen zijn je effecten dan veel minder prominent aanwezig.

Dit verslaat elke variant van "vocal effects processor pedaal" dat nu op de markt is vind ik.

Chapzz
5 april 2010, 19:21
Okeej prima.
Bedankt

Greetz Chapzz

AronSlash
5 april 2010, 21:14
Even een update van mijn pedalenbord.

http://i997.photobucket.com/albums/af100/Zegswijze/100_0960.jpg

Er is ondertussen een Little Big Muff bij gekomen en de Engl Z-4 is verdwenen. Waar schakel ik dan mijn Engl Thunder mee? De oplettende kijker zal misschien een nieuwe voetschakelaar ontdekt hebben in de linker bovenhoek, waarop je de afbeelding van een engel kan ontdekken. Engel --> Engl ;-)



Hoe heb je die patchbay gemaakt achter??

Rutger Molenberghs
5 april 2010, 22:09
Achteraan zit een blindplaat voor racks met voorgeboorde gaten. Zoals deze maar dan met 8 gaten, waarvan er 2 achter de achterwand verborgen zitten.
http://www.bax-shop.nl/components/com_virtuemart/shop_image/product/bf8e642fddd5ba14d79dc81784d4c559.jpg
En daarin zitten 6 sockets van deze soort:
http://www.bax-shop.nl/components/com_virtuemart/shop_image/product/f5f0e414b8016416042e7dc06aeee383.jpg

AronSlash
6 april 2010, 07:08
OKj bedankt rutger!!

peter_heijnen
6 april 2010, 08:51
http://i250.photobucket.com/albums/gg258/Flying-V/DSC00181-1.jpg

Waarom eens geen houten pedaaltje?
Kan geen reden bedenken, supermooi!

ThaBluesBreaker
6 april 2010, 09:43
Omdat hout slecht magnetische velden tegenhoudt en het pedaal daardoor kan flippen? :supercool:

Ik zeg maar wat hoor :seriousf:

FruscianteFan
6 april 2010, 10:40
Moog gebruikt ook veel hout op z'n pedalen, niks mis mee en lekker chique.

rhcp_schipper
6 april 2010, 12:30
Heya,
Hier sta ik me op podia:
http://img512.imageshack.us/img512/9739/pedalboard18.jpg
http://img696.imageshack.us/img696/5336/pedalboard19.jpg
http://img245.imageshack.us/img245/4144/pedalboard20.jpg
http://img180.imageshack.us/img180/6825/pedalboard21.jpg

Het rechter boardje is voor mijn vocals.

Het groene pedaalte met 'beep!' er op is een dan armstrong green ringer.
Het zwarte 13 pedaal is een DIY distortion.
Het paase ding er naast is de amp switch.
Het blauwe boss pedaal is een PS-3 met een LDR om te freaken met mode 11.
Het rode mini pedaal is een tremulus lune.
De holygrail is gemod en gerehoused.

owh en vergeet vooral mijn stagelight niet, het zonnetje er boven!

Wat heb je aan je holy grail gemod/laten modden? Behalve het rehousen natuurlijk?

JvD.
6 april 2010, 13:49
Wat heb je aan je holy grail gemod/laten modden? Behalve het rehousen natuurlijk?
De linker switch bypassed de potmeter. zij krijg je instand back of the church reverb. briljant voor mijn shoegaze meuk die ik speel.

Metalheart
6 april 2010, 17:43
Achteraan zit een blindplaat voor racks met voorgeboorde gaten. Zoals deze maar dan met 8 gaten, waarvan er 2 achter de achterwand verborgen zitten.
http://www.bax-shop.nl/components/com_virtuemart/shop_image/product/bf8e642fddd5ba14d79dc81784d4c559.jpg
En daarin zitten 6 sockets van deze soort:
http://www.bax-shop.nl/components/com_virtuemart/shop_image/product/f5f0e414b8016416042e7dc06aeee383.jpg

Heb je daar ook een fotooootje van? Klinkt interessant door de eenvoud!

Veldonk
6 april 2010, 19:46
http://i42.tinypic.com/2v9yr6t.jpg

TimS
6 april 2010, 19:52
https://suowiw.bay.livefilestore.com/y1ppEM-Db26_dv2FrpVL2t8QXu3gX1QeM3HafTpvNTQnQRx8NaEYJ6PdC O87aNJGSoC5z6alBiHgnv9Pho99Zt8hygd3RD4_CCl/DSCN1331.JPG

Plaatje werkt niet, probeer anders te hosten by www.tinypic.com

AronSlash
6 april 2010, 19:52
https://suowiw.bay.livefilestore.com/y1ppEM-Db26_dv2FrpVL2t8QXu3gX1QeM3HafTpvNTQnQRx8NaEYJ6PdC O87aNJGSoC5z6alBiHgnv9Pho99Zt8hygd3RD4_CCl/DSCN1331.JPG

zie de afbeelding niet:mad:
jammer, kun je nog eens proberen Veldonk?? thnx alvast

Rutger Molenberghs
6 april 2010, 19:52
Vanbinnen ziet dat er zo uit:
http://i997.photobucket.com/albums/af100/Zegswijze/Pedalboardpatchbay.jpg

Het aparte compartiment links op de foto is voor de stroom. Die komt binnen via een Powercon en gaat dan naar een stopcontact (in de linkse wand van het compartiment).

AronSlash
6 april 2010, 20:11
Thanx voor de foto!!:ok:
ziet er goed uit!!

Henri H
6 april 2010, 20:41
Mooi systeem op zich, maar man, man, man, wat een ruimte neemt dat in beslag! :stop:

Rutger Molenberghs
6 april 2010, 20:50
Die ruimte maakt op zich niet uit. Het zit toch onder de verhoging.

TimS
6 april 2010, 20:56
http://i42.tinypic.com/2v9yr6t.jpg

Oke, hij werkt nu wel. Mooi bord :)

Waarom heb je eigenlijk een losse CS-3? Ik dacht dat er zelfs een "blue compressor" effect in de M13 zat, klinkt die niet goed?

Veldonk
6 april 2010, 21:01
Oke, hij werkt nu wel. Mooi bord :)

Waarom heb je eigenlijk een losse CS-3? Ik dacht dat er zelfs een "blue compressor" effect in de M13 zat, klinkt die niet goed?

Ja, maar in een aantal Shadows nummers heb ik 4 delays na elkaar met soms vooraan de boss CS3. De M13 kan "slechts" 4 effecten na mekaar plaatsen.
De boss Tuner is makkelijker in gebruik.
De Ernie Ball staat in de loop en wordt alzo gebruikt als mastervolume.

Ronny

Metalheart
6 april 2010, 22:38
Vanbinnen ziet dat er zo uit:
http://i997.photobucket.com/albums/af100/Zegswijze/Pedalboardpatchbay.jpg

Het aparte compartiment links op de foto is voor de stroom. Die komt binnen via een Powercon en gaat dan naar een stopcontact (in de linkse wand van het compartiment).

Handig heur! Wel veel ruimte idd, maar zonder solderen enzo een degelijke oplossing... thnx voor de 'inspiratie' ;)

Henri H
6 april 2010, 23:06
Die ruimte maakt op zich niet uit. Het zit toch onder de verhoging.Daar heb je dan weer gelijk in. :ok: ;)

En idd, zonder solderen...

superken_nl
7 april 2010, 10:38
Vanbinnen ziet dat er zo uit:
http://i997.photobucket.com/albums/af100/Zegswijze/Pedalboardpatchbay.jpg

Het aparte compartiment links op de foto is voor de stroom. Die komt binnen via een Powercon en gaat dan naar een stopcontact (in de linkse wand van het compartiment).

Netjes, strak gedaan!

HaroldA
7 april 2010, 10:45
Het aparte compartiment links op de foto is voor de stroom. Die komt binnen via een Powercon en gaat dan naar een stopcontact (in de linkse wand van het compartiment).

Zijn dat gewoon 2 9v adapters of is er ook 1 met een ander voltage? Anders zou ik die vervangen door een "fatsoenlijke" voeding zodat je geen stekkerdoos meer nodig hebt.

Trouwens: ook al heeft de 2e adapter een ander voltage zou ik nog steeds de hele handel vervangen. Er zijn genoeg voedingen die ook 12 of 18v leveren naast de 9v.

ThaBluesBreaker
7 april 2010, 13:21
Aanrader DC Brick. Heel compact ding en erg goed.

HaroldA
7 april 2010, 13:24
Aanrader DC Brick. Heel compact ding en erg goed.

En de Cioks Schizophrenic! 6 geisoleerde uitgangen waarvan 5x 9 of 12v en 1x traploos 4-14v of 18v voor € 99,-

Rutger Molenberghs
7 april 2010, 13:29
De ene adapter is 18v en de andere 9v. De ruimte naast de stroomvoorziening is gemaakt om er nog een voeding in in te bouwen. Maar dat zal moeten wachten tot er weer gitaarspullenbudget is. Ik heb namelijk pas een basgitaar gekocht.

movo.
7 april 2010, 15:04
http://www.rockpalace.com/product/T-Rex-Fuelltank-Chameleon

Of de T-Rex Fuel Tank Chameleon.

Nitefly7
7 april 2010, 15:17
zonder 't topic te willen kapen, nog een kleine bijdrage van mij t.a.v. Power supply's:
de DC Brick werkt prima, maar is niet meer dan een veredelde daisy chain, zij het met 3x18v..
De Brick is wel goed weg te werken, maar de brick zelf is een 9v/18v verdeeldoos voor de -enigszins onhandig weg te werken- 18v adapter..
Dan zou je eerder met 'n 1spot of Powerall kunnen werken, waar de adapter een lang snoer heeft..

Voor 18v en 9v zou ik kijken naar de T-rexen, vooral de Fueltank jr. Is compact en erg flexibel, en goedkoper dan de rest, zoals de Chameleon.. (op de classic na, die voor de prijs best geisoleerd kon zij, maar dat niet is..), of Voodoo Lab ISo, of de nieuwere Cioks dingen..

Edit: binnenkort weer foto's van mijn geupdate boards:

jazz/jam, bekabeld met Van Damme (kabels, niet de kerel):
-Korg Pitchblack
-Line6 rotomachine
-Dano Cool Cat Trem
- EBS Dynaverb
- Boss FV-50L

main/drive'y, bekabeld met geniale Lava Pedalboard Kit:
-Malekko Fuzz (misschien omwissel met Dano French Toast of ander Octave Fuzz)
- MXR K's 90
- Ibanez SD9
- Xotic AC Boost
- Boss FV-50L (werkt prima en stuk kleiner/lichter dan de 500-broer)
- Boss TU-12H
- Arion SCH-1 met TB en Vibe mod
- Boss DD-5 met tap tempo switch

Nielsje
7 april 2010, 16:19
http://www.rockpalace.com/product/T-Rex-Fuelltank-Chameleon

Nu wordt 'ie mooi!

Kijk je op de site van rockpalace staat daar:


Met deze power supply voorzie je maar liefst 6 pedalen van hun elektriciteit.

Kijk je naar het plaatje van de Chameleon:

http://t-rex-effects.com/Files/Billeder/Ecom/Produkter/FuelTank%20Chameleon/FuelTank-Chameleon-5.jpg

Wat staat daar dus op?

Do not use simultaneously

Prutsers bij Rockpalace...

Nitefly7
7 april 2010, 16:45
Nu wordt 'ie mooi!

Kijk je op de site van rockpalace staat daar:



Kijk je naar het plaatje van de Chameleon:

http://t-rex-effects.com/Files/Billeder/Ecom/Produkter/FuelTank%20Chameleon/FuelTank-Chameleon-5.jpg

Wat staat daar dus op?


Prutsers bij Rockpalace...

T-rex site:
Technical Specifications

Connections 6 isolated outputs delivering 300mA each (centre pin is negative) AC output at connector 6. Will power all T-Rex pedals.

Power Supply Internal, comes with country-appropriate IEC power cable
DC link cables 2 x 20 cm
3 x 50 cm
2 x 75 cm
2 x 100 cm
1 x dc to mini jack (75cm)
1 x 5-pedal link cable (75cm)
1 x Red cable, AC voltage for the Replica
1 x Blue cable, AC voltage for Line6 pedals


dus hoewel je maar 5 uitgangen van 300ma tegelijkertijd kan gebruiken, is er met de 5-link kabel dus wel meer mogelijk;
1 pedaal per uitgang is inderdaad 'maar 5', maar als je niet alles van elkaar isoleert/scheidt, dan kun je dus 6-8 in totaal aansluiten (met standaard kabels, misschien kun je zelfs meer daisy chains aansluiten..

Rockpalace kan dus niet langer hebben gekeken dan z'n spreekwoordelijke neus, maar ze hebben niet per definitie ongelijke...!

Nielsje
7 april 2010, 16:52
Ja, zo lust ik er ook wel een paar :)
Als elke output idd 300mA levert, kan je met genoeg daisychains een hele berg(letterlijk) drive pedalen aansluiten.

Toch blijf ik het slordig vinden van Rockpalace.

AronSlash
8 april 2010, 08:20
Weet iemand van jullie waar ik George L's kan kopen??
wordt tijd voor betere bekabeling ;)
Alvast bedankt

JeroenSchaaf
8 april 2010, 08:29
Westerhaven in Groningen heeft het in het assortiment.

En Haar Guitar's is de importeur, misschien heeft hij een lijst met welke winkels het hebben.

DeiDRagonas
8 april 2010, 10:44
wordt tijd voor betere bekabeling ;)


:seriousf:
George L is rommel...

D.

HaroldA
8 april 2010, 10:45
:seriousf:
George L is rommel...

Heerlijke kabels! Makkelijk en lekker kleine pluggen...

AronSlash
8 april 2010, 10:51
Oke bedankt voor de tip zal er s ff gaan kijken, zal ook foto's van mn board posten als ie klaar is!! kan wel nog effe duren haha.

En nog een vraagje, wat voor voeding kan ik het bste gebruiken?? ik heb bij musicstore.com twee van fame gezien maar zijn die geisoleerd??

HaroldA
8 april 2010, 10:59
En nog een vraagje, wat voor voeding kan ik het bste gebruiken?? ik heb bij musicstore.com twee van fame gezien maar zijn die geisoleerd??

Een paar postst terug is er nog over verschillende voedingen gesproken.
* Cioks Schizophrenic
* T-Rex Fuel Tank Chameleon
* DC Brick

Jan Buurman
8 april 2010, 11:00
Ik ben van GeorgeL's naar Lava Solderless overgestapt. Ik vind het een verbetering. Belangrijker (voor mij) is dat die Lava's veel minder ruimte innemen.


.

Henri H
8 april 2010, 11:01
Fame DCT200 : Each output is completely isolated

Van die andere staat het er niet bij...

AronSlash
8 april 2010, 11:04
Oke bedankt voor de reactie's
denk dat ik toch voor george ls ga, en voeding weet nog niet heb nu 5 pedalen en wah, kan ik het beste de wah apart voeden??

Nitefly7
8 april 2010, 11:05
Weet iemand van jullie waar ik George L's kan kopen??
wordt tijd voor betere bekabeling ;)
Alvast bedankt

GL's zijn erg prima, bij Feedback en Max liggen ze ook wel..

je zou ook de Pedalboard kit van Lava Cable kunnen overwegen; NOG kleinere tussenruimte t.o.v. George L's en ook erg makkelijk te maken (en volgens sommigen op de Internets ook betrouwbaarder..)
deze hebben ze ook bij Max..

Henri H
8 april 2010, 11:14
... en voeding weet nog niet heb nu 5 pedalen en wah, kan ik het beste de wah apart voeden??Hangt van je wah (en power supply?) af, maar meestal gaat het wel goed.

AronSlash
8 april 2010, 11:21
Heb een goedkope eerste wah gekocht van behringer, gaat nu goed, word gevoed met onespot met daisy chain. Na examens eens meer gaan kijken voor een nieuw pedaaltje, houd wel van wat overdrive mishien iemand al een idee wat voor overdrive?

Zal effe googlen voor lava en GL, nog bednkt nitefly!

Henri H
8 april 2010, 11:26
Trouwens, voor 5 (standaard) pedaaltjes en een wah heb je ook genoeg aan b.v. deze adapter (http://www.thomann.de/nl/thomann_ntac109.htm).
2 Daisy chains erbij, of je maakt er zelf ééntje (bij), en een platte contrastekker zoals in mijn voormalige pedalboard:

http://img178.imageshack.us/img178/6177/p1020704im7.jpg

AronSlash
8 april 2010, 11:31
Trouwens, voor 5 (standaard) pedaaltjes en een wah heb je ook genoeg aan b.v. deze adapter (http://www.thomann.de/nl/thomann_ntac109.htm).
2 Daisy chains erbij, of je maakt er zelf ééntje (bij), en een platte contrastekker zoals in mijn voormalige pedalboard:

http://img178.imageshack.us/img178/6177/p1020704im7.jpg

Ziet er ook goed uit, is een goede manier lijkt me, ook met de kabels rechtsboven. toevallig zelfde case

AronSlash
8 april 2010, 11:54
Iemand wat pics van lava cable, vind ze niet echt snel op int.

Jan Buurman
8 april 2010, 11:57
Op de site van Max Guitars staan sowieso wat foto's.

Nitefly7
8 april 2010, 23:26
Iemand wat pics van lava cable, vind ze niet echt snel op int.

google: http://www.lavacable.com ??

AronSlash
9 april 2010, 08:13
Haha had ik ff niet aan gedacht haha, sorry had slechte dag gister:(
nog bedankt!

FruscianteFan
9 april 2010, 12:25
update:
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc3/hs428.snc3/24703_1361293025108_1015042028_1050468_1140596_n.j pg

De wahwah is er in principe af. Voor mijn coverband gebruik ik hem wel veel, maar voor mijn 'echte' band niet en dan is het toch best een zwaar en groot ding. Verder ben ik erachter dat de Rat best te gebruiken is icm de blackstar als hij erachter staat. En sowieso is de volgorde nu wat logischer, wat betreft plaatsing (zowel zowel fysiek als fysiek ten opzichte van de keten). Enige niet-logische is dat de galm links van de delay staat, terwijl hij ervoor staat. maar de delay achter de blackstar is een slecht idee (zeker met tap tempo en loopen).

JeroenSchaaf
9 april 2010, 13:05
Kleine Update:

- Line6 g30 wireless.
- Neutrik Kabeltje

http://img717.imageshack.us/img717/8619/17165684.jpg

http://img215.imageshack.us/img215/7286/92016002.jpg

http://img97.imageshack.us/img97/1126/51397906.jpg

Nitefly7
9 april 2010, 13:29
update:
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc3/hs428.snc3/24703_1361293025108_1015042028_1050468_1140596_n.j pg

De wahwah is er in principe af. Voor mijn coverband gebruik ik hem wel veel, maar voor mijn 'echte' band niet en dan is het toch best een zwaar en groot ding. Verder ben ik erachter dat de Rat best te gebruiken is icm de blackstar als hij erachter staat. En sowieso is de volgorde nu wat logischer, wat betreft plaatsing (zowel zowel fysiek als fysiek ten opzichte van de keten). Enige niet-logische is dat de galm links van de delay staat, terwijl hij ervoor staat. maar de delay achter de blackstar is een slecht idee (zeker met tap tempo en loopen).

hoe loopt je signaal nu dan?
heb je de delay nu voor je blackstar staan (dus je overstuurt je delay, ipv je overstuurde geluid te vertragen..?) ?

ik haal 't meeste van mijn drive-sound uit pedaaltjes, dus ik heb de delay erachter staan..

FruscianteFan
9 april 2010, 13:39
haha, nee, er loopt een lange kabel van de Moogerfooger naar de vibratrem.

Dus: tuner, lpb1, blackstar, rat, Moogerfooger (met expressiepedaal), vibratrem, galm, delay.

Soms heb ik liever de tremolo en vibrato tussen de Moog en de distortion, maar da's niet zo praktisch en het maakt elkaar ook weer niet zoveel.
Stiekem wil ik wel nog een volumepedaal, en het liefst nog een Moogerfooger Low Pass en/of MuRF (en cp-251), maar da's allemaal heel duur en groot.

Nitefly7
9 april 2010, 14:12
haha, nee, er loopt een lange kabel van de Moogerfooger naar de vibratrem.

Dus: tuner, lpb1, blackstar, rat, Moogerfooger (met expressiepedaal), vibratrem, galm, delay.

Soms heb ik liever de tremolo en vibrato tussen de Moog en de distortion, maar da's niet zo praktisch en het maakt elkaar ook weer niet zoveel.
Stiekem wil ik wel nog een volumepedaal, en het liefst nog een Moogerfooger Low Pass en/of MuRF (en cp-251), maar da's allemaal heel duur en groot.

ahah, nu zie ik het :) je had het in dit geval over de fysieke plaatsing t.o.v. de andere pedalen..!

FruscianteFan
9 april 2010, 14:23
Ik bedoelde vooral dat hoe de pedalen staan nu een stuk logischer is met hoe ze staan aangesloten (waarbij je van rechts naar links kijkt en dan van onder naar boven). Afgezien dus van de galm en delay die in feite 'verkeerd' staan opgesteld.

Speeddemon
9 april 2010, 14:58
@JeroenSchaaf: kijk, nog een medestander die het begrijpt!
Een Silent jack van Neutrik aan je wireless transmitter. :ok: Ik heb de mijne volgens mij al een jaar of 2 erop zitten; vlak na dat de pluggen uitkwamen i.i.g. Nooit meer gezeik met plops bij een gitaarwissel, of dat je je amp in standby moet zetten. :crazyhappy:

JeroenSchaaf
9 april 2010, 15:40
@JeroenSchaaf: kijk, nog een medestander die het begrijpt!
Een Silent jack van Neutrik aan je wireless transmitter. :ok: Ik heb de mijne volgens mij al een jaar of 2 erop zitten; vlak na dat de pluggen uitkwamen i.i.g. Nooit meer gezeik met plops bij een gitaarwissel, of dat je je amp in standby moet zetten. :crazyhappy:

Ik heb ze op alle kabels zitten! :D ideaal!

Dit is trouwens de nieuwste versie, de mantel is nu van een soort hard rubber, plus het schuif gedeelte gaan een stuk makkelijker.

FruscianteFan
9 april 2010, 15:59
@JeroenSchaaf: kijk, nog een medestander die het begrijpt!
Een Silent jack van Neutrik aan je wireless transmitter. :ok: Ik heb de mijne volgens mij al een jaar of 2 erop zitten; vlak na dat de pluggen uitkwamen i.i.g. Nooit meer gezeik met plops bij een gitaarwissel, of dat je je amp in standby moet zetten. :crazyhappy:
Hehe, als ik eens vergeet mijn tuner aan te zetten als ik van gitaar wissel, is er niemand die me boos aankijkt hoor.

JeroenSchaaf
9 april 2010, 16:07
Denk dat het er ook aan ligt in wat voor band je zit.

Ik zit in een coverband en in een begeleidingsband , en wil gewoon geen geplop horen :D

Samder
9 april 2010, 16:17
Trouwens, voor 5 (standaard) pedaaltjes en een wah heb je ook genoeg aan b.v. deze adapter (http://www.thomann.de/nl/thomann_ntac109.htm).
2 Daisy chains erbij, of je maakt er zelf ééntje (bij), en een platte contrastekker zoals in mijn voormalige pedalboard:

http://img178.imageshack.us/img178/6177/p1020704im7.jpg

Vraagje:

Waar heb je dit pedalboard gekocht? Iemand nog suggesties waar ik van dit soort kan en klare cases kan kopen? Met zo'n schuine rand als het ware.

Groet Sander

Cageman
9 april 2010, 16:25
Vraagje:

Waar heb je dit pedalboard gekocht? Iemand nog suggesties waar ik van dit soort kan en klare cases kan kopen? Met zo'n schuine rand als het ware.

Groet Sander

showmaster 48 case ;) is een koffer van een een of ander DJ mixinstrument, maar kan je ook perfect voor pedalboard gebruiken.

HaroldA
9 april 2010, 16:27
Iemand nog suggesties waar ik van dit soort kan en klare cases kan kopen? Met zo'n schuine rand als het ware.

Dat zijn DAP Showmaster cases. Ze zijn er in 2 smaken: de 24 en 48 en bijna overal te koop.

FruscianteFan
9 april 2010, 16:30
Denk dat het er ook aan ligt in wat voor band je zit.

Ik zit in een coverband en in een begeleidingsband , en wil gewoon geen geplop horen :D
In mijn coverband is het niet echt een probleem. Toen ik in een combo bij een koor zat, zou ik er inderdaad niet aan denken om niet-stil van gitaar te wisselen.

JeroenSchaaf
9 april 2010, 16:33
In mijn coverband is het niet echt een probleem. Toen ik in een combo bij een koor zat, zou ik er inderdaad niet aan denken om niet-stil van gitaar te wisselen.

Haha oke, achja iedereen zijn ding natuurlijk:D

FruscianteFan
9 april 2010, 16:35
nouja, ik moet zeggen dat ik eigenlijk wel altijd braaf stil wissel ;)

JeroenSchaaf
9 april 2010, 16:35
Toch wel ::seriousf:

Taff
11 april 2010, 13:25
heeft iemand door dat de 10000e post er aan komt?

JeroenSchaaf
11 april 2010, 13:27
Ehm ja? maar dat maakt niet zo heeeeel veel toch?

Liquid_Metal
11 april 2010, 14:34
Vraagje:

Waar heb je dit pedalboard gekocht? Iemand nog suggesties waar ik van dit soort kan en klare cases kan kopen? Met zo'n schuine rand als het ware.

Groet Sander

Ik heb dezelfde case, 2 weken geleden gekocht bji www.licht-geluid.nl. Was het goedkoopst (56 euro voor de 48 en géén verzendkosten) en de service is oké.

HaroldA
11 april 2010, 14:40
Ik heb dezelfde case, 2 weken geleden gekocht bji www.licht-geluid.nl. Was het goedkoopst (56 euro voor de 48 en géén verzendkosten) en de service is oké.

Dan heb je de laatste gekocht, hij is nu niet op voorraad en komt pas weer 20/2010 binnen. (is dat de 20ste maand?:chicken:)

MarkV
11 april 2010, 16:07
Mijn bordje nu:

http://lh5.ggpht.com/_Xp7KibetcJ4/S8HWDaiSeJI/AAAAAAAAAO4/_cs2B1OAIN4/s800/IMG00002-20100411-1555.jpg

Signaal:

Polytuner > Guyatone Poly Phase > Barber LTD >
Zvex Distortron > Arion Stereo Chorus >
Line6 Echo Park > Rocktron Surf Tremolo >
Digitech Hardwire Reverb

Sorry voor de slechte focus.. :makeup:

JeroenSchaaf
11 april 2010, 16:25
Mooi boardje! :crazyhappy:

frank so
11 april 2010, 17:52
Ook maar eens mijn koffertje plaatsen. Veel inspiratie en tips van dit forum opgepikt, dus ook jullie bedankt :D Het is mijn 1e dus een aantal dingen zijn zeker niet optimaal gedaan. Zo zit de plaat op de patchbay met tape vast omdat scharnieren oid niet past, evenals het power knopje dat ik gepland had :p Daarnaast is niet echt het beste hout gebruikt overal.

http://www.franksoeters.nl/uploads/case1.jpg
http://www.franksoeters.nl/uploads/case2.jpg

Gitaar>tuner>vox satchurator>SD-1>Ph7>Dl4>amp

En de DF-2 is niet van mij, maar heb ik even te leen om mee te experimenteren, zet ik af en toe erbij.

ghk123
11 april 2010, 17:58
Ander pedalboardje gemaakt. Gesleep met een Showmaster 24 was niet zo handig want zwaar en niet over een schouder te gooien.
Dus een softcase gekocht van SKB http://www.thomann.de/nl/skb_sc2709.htm

Voeding van de Rotosphere en Artec Powersupply zijn weggewerkt. Pedalen zijn een TS-9 ('ojajoh!':seriousf:), Shapeshifter Tremelo Seymour Duncan, Vox Timemachine delay, DIY AMZ Mosfet booster, H&K Rotosphere. Bekabeling van Bill Lawrence (vergelijkbaar met George L). Dit alles wordt via een Mesa Blue Angel versterkt.

http://i249.photobucket.com/albums/gg232/69Gerben/Pedalboard/P1020152.jpg
http://i249.photobucket.com/albums/gg232/69Gerben/Pedalboard/P1020153.jpg
http://i249.photobucket.com/albums/gg232/69Gerben/Pedalboard/P1020155.jpg

paulbekkers
11 april 2010, 18:12
Ander pedalboardje gemaakt. Gesleep met een Showmaster 24 was niet zo handig want zwaar en niet over een schouder te gooien.
Dus een softcase gekocht van SKB http://www.thomann.de/nl/skb_sc2709.htm

Voeding van de Rotosphere en Artec Powersupply zijn weggewerkt. Pedalen zijn een TS-9 ('ojajoh!':seriousf:), Shapeshifter Tremelo Seymour Duncan, Vox Timemachine delay, DIY AMZ Mosfet booster, H&K Rotosphere. Bekabeling van Bill Lawrence (vergelijkbaar met George L). Dit alles wordt via een Mesa Blue Angel versterkt.

http://i249.photobucket.com/albums/gg232/69Gerben/Pedalboard/P1020153.jpg

Heel netjes gedaan. Logische keus ook, die softbag.
Wat zit er op het hout van het board? Aparte verf, of motiefje?

ghk123
11 april 2010, 19:18
Heel netjes gedaan. Logische keus ook, die softbag.
Wat zit er op het hout van het board? Aparte verf, of motiefje?

Dank. Afgewerkt met spullen die ik nog had staan: zwarte lak als basis, dan lak met granieteffect en afgelakt met blanke lak. Geinig effect

Rutger Molenberghs
11 april 2010, 20:02
Zo zit de plaat op de patchbay met tape vast omdat scharnieren oid niet past, evenals het power knopje dat ik gepland had :p.

Heb je nergens een vlak waarop je velcro kan aanbrengen? Zo zit mijn afdekplaat vast.

frank so
11 april 2010, 21:21
Heb je nergens een vlak waarop je velcro kan aanbrengen? Zo zit mijn afdekplaat vast.

Dat zou evt wel kunnen ja, met een extra randje erbij :)

Henri H
11 april 2010, 21:39
.....http://i249.photobucket.com/albums/gg232/69Gerben/Pedalboard/P1020152.jpg .....Sjiek hoor!

Mijn Showmaster 48 case is ook best zwaar als ie "geladen" is.
Ik heb echter nog geen softcase gevonden waar mijn board inpast.
Ik heb wel alle kabels e.d. er ook bij inzitten, da's wel handig.
Het board zelf haal ik ook uit de case (als ik hem gebruik), scheelt toch behoorlijk wat ruimte op de vloer.
Gisteravond een gig gehad, vanmiddag zag ie er zo uit toen ik hem openmaakte:

http://img696.imageshack.us/img696/2199/afb000q.jpg

Dirk_Hendrik
11 april 2010, 22:15
http://img696.imageshack.us/img696/2199/afb000q.jpg
Yes!!:cheerup:

Henri H
11 april 2010, 22:38
Ja D_H, daar staat inderdaad een originele Dirk_Hendrik Afterimage :supercool:, fijn pedaaltje hoor. :ok:

Dweezman
11 april 2010, 23:21
Update:

DNA Purple Phase en Emma Reezafratzitz exit, Zvex Fuzz Factory en EHX Microsynth welcome!

http://94.100.118.140/925700001-925750000/925747101-925747200/925747161_6_slZO.jpeg

Nieuw is nu ook dat ik via de SHO nu 2 amps aanstuur.


gitaar ->

RMC1 - FF - RAF Mirage - Sherlock Tremit - OCD - DNA Virtual Tube - Korg DT10 - EHC Microsynth - EHX Memoryman - EHX Big Muff ('72) - SHO

->Twin Reverb
->AC30

Luke-wannabe
11 april 2010, 23:33
Fuzzfactory is cool :ok: Meest leipe pedaal dat ik ken. Dat ding leeft! Ik zeg het je!

lindstrom
12 april 2010, 08:36
Kleine Update:

- Line6 g30 wireless.
- Neutrik Kabeltje

http://img717.imageshack.us/img717/8619/17165684.jpg


Ik mis nog iets ;)

Jan Buurman
12 april 2010, 10:40
http://img696.imageshack.us/img696/2199/afb000q.jpg

Geen Ross Phaser? Werkt hij nog niet naar behoren?




.

Henri H
12 april 2010, 10:44
Nope, de phaser is nog bij onze vriend. :)

Had wat vertraging opgelopen door miscommunicatie.

Thiez
12 april 2010, 11:24
Ik snap soms niet hoe jullie al die vele pedalen kunnen bedienen hoor. Zeker live. Ik heb vaak al moeite als ik voor solotje contour en lead kanaal in wil schakelen. Liefst tegelijk maar dat gaat natuurlijk niet. 2 keer trappe. En zou het best leuk vinden om miss nog korte delay op me solo te pakken maar dan moet ik al 3 keer gaan trappe wat ik eigenlijk allemaal in 1 keer wil doen...

Riky
12 april 2010, 11:47
Heb zelf dat probleem niet zo. Reverb staat altijd aan. Delay ook grootste gedeelte van de tijd.

Delay zou je ook aan kunnen zetten bij het laatste akkoord voor de solo. Als je met losse pedalen werk moet de pedalen die je "tegelijk" wil aan zetten naast elkaar zetten en dan het pedaal die het meest je geluid vormt als eerste aanzetten.
Als je bijvoorbeeld van clean naar overdrive met delay wil: Eerst overdrive aantrappen en dan delay. 1 noot zonder delay hoort niemand en het stoort ook absoluut niet.
Zo doe ik het.

FruscianteFan
12 april 2010, 11:56
Ik snap soms niet hoe jullie al die vele pedalen kunnen bedienen hoor. Zeker live. Ik heb vaak al moeite als ik voor solotje contour en lead kanaal in wil schakelen. Liefst tegelijk maar dat gaat natuurlijk niet. 2 keer trappe. En zou het best leuk vinden om miss nog korte delay op me solo te pakken maar dan moet ik al 3 keer gaan trappe wat ik eigenlijk allemaal in 1 keer wil doen...
Niet zo bij stilstaan, gewoon veel spelen. En als ik bijv. van galm + delay naar overdrive + boost wil, dan trap ik misschien eerst (voor 'het moment') de delay uit, op het juiste moment de overdrive aan. Dan heb je het belangrijkste geluid al, en het stoort niet als je even later pas de boost aanzet en de galm uit. Als je bij een solo een beetje delay wilt, kun je die al veel eerder of later aanzetten.

Uiteindelijk doe ik dat allemaal automatisch. 1 of 2 keer trappen, maakt niet zoveel uit. Wel houd ik er rekening mee dat ik niet 3 pedalen tegelijk kan intrappen, maar ach.

Tankman
12 april 2010, 12:34
En als je al dat trappen alsnog niet aankan, is iets als de Carl Martin Octaswitch ook een erg goed idee.

Thiez
12 april 2010, 13:21
Zo een octaswitch is idd uitkomst maar helaas niet voor mij dan weer. Omdat ik vooral mijn versterker gebruik met footswitch. en hij heeft helaas geen midi.
Maar ach ik sleep me er wel doorheen ;):P

Henri H
12 april 2010, 13:45
Ik hoop dat de link werkt: http://www.gitaarnet.nl/forum/search.php?searchid=201123

Ik vond 5 topics over "tapdansen" in ieder geval, alleen al in dit subforum (Effectpedalen / overige randapparatuur).

HaroldA
12 april 2010, 13:48
Ik vond 5 topics over "tapdansen" in ieder geval, alleen al in dit subforum (Effectpedalen / overige randapparatuur).

tapdansen is voor mietjes. :stop:

Thiez
12 april 2010, 13:52
ok ik had niet op tapdansen gezocht idd. bedankt voor de link.
maar tapdansen is idd voor mietjes :P dan blijft het wel gewoon distortion zonder effecten voor de solo. Contourswitch voor midboost en eventueel kanaal 4 voor wat meer gain.

Henri H
12 april 2010, 13:54
tapdansen is voor mietjes. :stop:Ja, het zal. :D

Dit topic en ook het tips & tricks topic (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=101960) staat vol met oplossingen om "tapdansen" zoveel mogelijk tegen te gaan trouwens....

FruscianteFan
12 april 2010, 13:56
tapdansen is voor mietjes. :stop:
en dus cool!

Tim..
12 april 2010, 14:41
Dan zal ik het wel zijn...

Heb je toch wat bereikt in je forumleven!:cheerup:

JeroenP
12 april 2010, 14:45
Heb je toch wat bereikt in je forumleven!:cheerup:

Yes! Nu kan ik me weer uitschrijven...

Ibanez666
12 april 2010, 15:00
Mijn pedalboard:

http://www.pdmcauley.co.uk/guitaristpages/pedal/r1boogie.jpg

superken_nl
12 april 2010, 18:00
Ik snap soms niet hoe jullie al die vele pedalen kunnen bedienen hoor. Zeker live. Ik heb vaak al moeite als ik voor solotje contour en lead kanaal in wil schakelen.

Het heet niet voor niets de "pedalenpolka" !