PDA

View Full Version : post foto's van jullie (zelfgemaakte) Pedalboards



Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 [35] 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49

dodeboboeror
20 september 2009, 23:45
Maar da´s fijn. Mijn 1e wah maar gebroken en toen weggegooid. Wil hem weer terug.
Staat nog een oude op marktplaats±
http://www.marktplaats.nl/index.php?sref=http%3A//www.google.nl/search%3Fq%3DWH10+wah%26ie%3Dutf-8%26oe%3Dutf-8%26aq%3Dt%26rls%3Dorg.mozilla%3Anl%3Aofficial%26c lient%3Dfirefox-a&url=http%3A//muziek.marktplaats.nl/effecten/274422666-ibanez-wh-10-wh10-wah.html%3Fxref%3D1


Ja en dat is dan weer mijn oude wah ;)

Nielsje
20 september 2009, 23:46
Wat heb je dan een rare naam... A360...?
:dontgeti:

dodeboboeror
20 september 2009, 23:49
Nee, het is het exemplaar wat ik weer aan deze A360 heb verkocht

soup
21 september 2009, 00:01
Zo, nu even een half jaar geen nieuwe pedalen meer.

http://i334.photobucket.com/albums/m401/J-op/DSCN3671.jpg

Heb je deze delay online besteld via malekko zelf of via proguitarshop of iets dergelijk?


Ik vind deze erg goed klinken maar de nieuwe 616 lijkt me ook zeker de moeite en 'kost' maar 150 US dollar.

schizo910
21 september 2009, 10:18
http://img43.imageshack.us/img43/5061/pedalen.jpg (http://img43.imageshack.us/i/pedalen.jpg/)

Mijn pedalboard zonder board: Korg DT-10, Fender Blender, Boss Bf-2 Flanger (in Japan gemaakt), Boss SD-2 Dual Overdrive, Boss RC-2 Loop station.

:hippie:



Cool nog een SD-2 gebruiker. Ik heb mijne niet standaard op mijn board staan, maar voor mijn thuis-ampje. Ik heb een beetje een haat/liefde verhouding met het ding. Kan best zijn dat hij over een week weer op mijn board staat. Ik wil hem nog eens wat beter uitproberen in combi met m'n andere drive en fuzz pedalen. Kijken hoe goed hij stackt. Gebruik jij hem ook wel in combinatie met de Fender Blender?

soup
21 september 2009, 10:20
Die fender blender is toch redelijk exclusief ...?

Was afgelopen weekend nog naar wat smashing pumpkins gear aan het zoeken en daar werd verteld dat hij dat effect gebruikte.

jasses
21 september 2009, 13:18
de reissue is enkele jaren geleden uitgekomen en is redelijk gangbaar lijkt me zo. Ik heb die toch ook redelijk vlot op de kop kunnen tikken.
Komt een bijzonder cool geluid uit, maar ik vind 'm vrij moeilijk controleerbaar en heb een hekel aan de volumeregeling.
Een vintage, dat is andere koek.

JeroenSchaaf
21 september 2009, 13:19
Fender blender is gewoon nieuw verkrijgbaar! 120 euro ofzo:D

j-op
21 september 2009, 14:21
Heb je deze delay online besteld via malekko zelf of via proguitarshop of iets dergelijk?


Ik vind deze erg goed klinken maar de nieuwe 616 lijkt me ook zeker de moeite en 'kost' maar 150 US dollar.

Ik heb hem van Crush the Button (http://www.crushthebutton.be/?lang=en), binnen een weekje was hij hier. Ik ben te spreken over hun service.
:)

soup
21 september 2009, 19:04
Wat zou je aanraden die jij hebt of de nieuwe 616. Omdat ik moeilijk opnieuw 240 euro kan uitgeven aan een delay lijkt mij deze het meest geschikte (dan moeten ze hem wel binnen hebben).

Rbe3
21 september 2009, 20:00
Cool nog een SD-2 gebruiker. Ik heb mijne niet standaard op mijn board staan, maar voor mijn thuis-ampje. Ik heb een beetje een haat/liefde verhouding met het ding. Kan best zijn dat hij over een week weer op mijn board staat. Ik wil hem nog eens wat beter uitproberen in combi met m'n andere drive en fuzz pedalen. Kijken hoe goed hij stackt. Gebruik jij hem ook wel in combinatie met de Fender Blender?

Tegenwoordig gebruik ik hem zeer vaak in combinatie met de Fender Blender! SD-2 op gewone crunch en dan de Blender intrappen, geeft een ongelooflijk lange sustain en een echte 'buzz-saw tone'.



Die fender blender is toch redelijk exclusief ...?

Was afgelopen weekend nog naar wat smashing pumpkins gear aan het zoeken en daar werd verteld dat hij dat effect gebruikte.

Ik zou hem wel niet kopen als je op zoek bent naar het Pumpkins geluid, maar je kunt er echt wel heel veel coole dingen mee doen. Maar het is zoals jasses zegt, hij is érg oncontroleerbaar en er zit een enorm volumeverschil tussen de normale mode en de boost. Dit maakt het overschakelen van normaal naar boost bijna onmogelijk.

Bernardduur
21 september 2009, 20:06
Ik heb een tijdje met Billy gepraat op een festival waar ik toen werkte; de Blender is een HUGE misconception. Hij vind t pedaal leuk maar heeft t totaal voor maar 1 song gebruikt (en dan nog alleen in 1 klein stukje).

Zijn main sound was ooit een opamp Muff; voornamelijk in de studio gebruikt. Soms op het podium gegooid maar met mate gebruikt. Hij gebruikt nu voornamelijk preamps / poweramps voor zn sound

Rbe3
21 september 2009, 20:25
Jij hebt met Billy kunnen praten?! Gelukzak! Damn, ik ben nog steeds aan het wachten tot hij nog eens naar België komt...

soup
21 september 2009, 20:33
Heb er maar toevallig over gelezen hoor, heb niet echt interesse in zoiets. Octave pedalen zijn niet echt mijn ding.


Heb een mail gestuurd en al antwoord terug gehad over die malekko 616, hij heeft er al 20 besteld (of iets in die aard) dus waarschijnlijk ga ik die nog aanschaffen. Dan denk ik wel klaar te zijn qua pedalen, misschien nog 1 chorus en that's it, oh en nog een korg DT10 .

Sinner
22 september 2009, 12:11
Ik heb een tijdje met Billy gepraat op een festival waar ik toen werkte;

R.E.S.P.E.C.T. :ok:

Maar vooral goed dat je de tegenwoordigheid van geest had om naar de oorsprong van zijn sound te vragen. Je leest idd vaak over de Fender Blender en iedereen schrijft elkaar na.

Ik vraag me alleen af of je de extreme fuzz sounds op het album Machinas wel uit een preamp kunt halen. Misschien heeft-ie niet het achterste van zijn tong laten zien?

Bernardduur
22 september 2009, 18:59
R.E.S.P.E.C.T. :ok:

Maar vooral goed dat je de tegenwoordigheid van geest had om naar de oorsprong van zijn sound te vragen. Je leest idd vaak over de Fender Blender en iedereen schrijft elkaar na.

Ik vraag me alleen af of je de extreme fuzz sounds op het album Machinas wel uit een preamp kunt halen. Misschien heeft-ie niet het achterste van zijn tong laten zien?

T was een vrij lange tijd dat ik kon praten.......
En ik had zoiets van: 'wat wil ik die man toch eens vragen' :D

Ik vond t leuk; hij is erg bezig met zn sounds en weet duvels goed wat hij gebruikt. Echt een dedicated musician.
Idem met de creamy dreamer. Hij heeft nog nooit op zo'n ding gespeeld. De bedenker had er een laten horen via via en hij had gezegd dat t een leuke sound was. Verder niets. Baalt er erg van dat iemand er dan zo met zn naam vandoor gaat.

Toendertijd was Machina nog niet uit maar ik heb op plaatjes uit de studio gezien (stonden tijd op de SP site) dat er veel gedaan werd met een Orange en een Diezel, downtuned gitaren (custom Hamer; tele voor James, iets van in C) en een hoop studio stuff!

Ibanez666
23 september 2009, 14:47
Mn huidige pedalboard:

http://img188.imageshack.us/img188/6387/pedalboardu.jpg

Linksboven: dubbele schakelaar om de boost en eq functie van mijn versterker aan/uit de zetten. Daarnaast schakelaar om mijn amp van clean naar crunch te schakelen. Daarnaast Korg tuner en daar weer naast een RMC2 wah. Naast de wah onderste rijtje een Boss Octaver, daarnaast een Artec Soloist, daarnaast den Blues Pro van MI Audio en daarnaast de MXR micro amp.

Ik heb hiermee de volgende mogelijkheden:
clean channel:
clean, clean solo (+MXR), lichte crunch (+Blues Pro)

crunch channel:
(lichte) rocksound. Dezelfde sound, maar dan voor solo: +eq. van versterker.
Daarnaast crunch channel+boost functie versterker = Hardrock/metal sound, dezelfde sound voor solo: +eq. van versterker. Het volume van de eq. van de versterker is in te stellen, dus is ook harder te zetten voor solo's.

Verder gebruik ik voor high gain solos de laatste optie+ Blues Pro of Soloist net welk geluid ik wil of beter bij de betreffende gitaar past.

de octaver gebruik ik niet zo heel vaak, bij een paar specifieke nummers of een solootje zo nu en dan..

Nitefly7
23 september 2009, 15:47
Jij had toch allemoal Ibanez pedoalen ?


Mn huidige pedalboard:

http://img188.imageshack.us/img188/6387/pedalboardu.jpg

Linksboven: dubbele schakelaar om de boost en eq functie van mijn versterker aan/uit de zetten. Daarnaast schakelaar om mijn amp van clean naar crunch te schakelen. Daarnaast Korg tuner en daar weer naast een RMC2 wah. Naast de wah onderste rijtje een Boss Octaver, daarnaast een Artec Soloist, daarnaast den Blues Pro van MI Audio en daarnaast de MXR micro amp.

Ik heb hiermee de volgende mogelijkheden:
clean channel:
clean, clean solo (+MXR), lichte crunch (+Blues Pro)

crunch channel:
(lichte) rocksound. Dezelfde sound, maar dan voor solo: +eq. van versterker.
Daarnaast crunch channel+boost functie versterker = Hardrock/metal sound, dezelfde sound voor solo: +eq. van versterker. Het volume van de eq. van de versterker is in te stellen, dus is ook harder te zetten voor solo's.

Verder gebruik ik voor high gain solos de laatste optie+ Blues Pro of Soloist net welk geluid ik wil of beter bij de betreffende gitaar past.

de octaver gebruik ik niet zo heel vaak, bij een paar specifieke nummers of een solootje zo nu en dan..

Ibanez666
23 september 2009, 19:51
Jij had toch allemoal Ibanez pedoalen ?

Dat zeg je goed! ;)

Nitefly7
24 september 2009, 00:01
Dat zeg je goed! ;)

..reden voor de wissel-truc? flink gecash'd met die (best erg benijdenswaardige) collectie :ok: ?

Ibanez666
24 september 2009, 00:25
..reden voor de wissel-truc? flink gecash'd met die (best erg benijdenswaardige) collectie :ok: ?

Nah gewoon leuk verkocht. Ik had eerst een 1 kanaals bassman kloon versterker en nu ik een zeer goede amp heb met meerdere mogelijkheden heb ik gewoon minder pedalen nodig. De drive/dist die ik nu nog heb passen ook beter bij deze amp denk ik. Ik gebruik voornamelijk wat mn amp zelf te bieden heeft en zo nu en dan de effectpedalen

aad
25 september 2009, 17:35
Heb inmiddels mijn pedalboard opgebouwd. Het is eigenlijk een voorlopige versie, maar wel ongeveer zoals die moet gaan worden. Voorlopig omdat de constructie achteraf nog wel wat te wensen over laat. Te zwak vanwege de te dunne zijkanten, vandaar de extra versterkingslatjes wat ik niet zo fijn vind. Maar voorlopig werkt het wel.
http://members.chello.nl/aad.sieraad/pedalboard.JPG

Bovenaan v.l.n.r. zelfgebouwde Octaver, Small Stone, Boss Phaser PH-3, Delay Ibanez DE-7, Hardwire Chorus.
Onderaan: Channelswitch/Reverbswitch, zelfbouw, (hieruit gaan 2 kabels naar mijn 2 kanalen op de '79 Twin Reverb) met Led-indicatie. Tuberscreamer TS-9 met 4-bands eq. Rocktron Metal Planet. Realtube-Screamer (Richard Nijboer). Boss PW-10. Dit alles wordt op dit moment nog gevoed door een zooitje (wat nog anders moet - maar dat komt later) .

Henri H
25 september 2009, 19:04
Zoiets is leuk voor thuis, maar op een podium, waar je b.v. snel van clean met chorus, reverb en delay naar een slag met crunch en evt, wat delay o.i.d. wilt schakelen, werkt dat toch niet?

Nielsje
25 september 2009, 19:15
?!

In welke zin is dit pedalboard dan anders dan alle andere pedalboards?
Dat zou dan toch ook niet werken?

Nitefly7
25 september 2009, 19:16
Zoiets is leuk voor thuis, maar op een podium, waar je b.v. snel van clean met chorus, reverb en delay naar een slag met crunch en evt, wat delay o.i.d. wilt schakelen, werkt dat toch niet?

bedoel je de constructie van het board ?

of de keus in pedalen?
op zich hebben bijna alle pedalboards toch een veelvoud aan pedalen die allemaal 1-voor-1 ingetrapt dienen te worden?

ik heb met mijn 2 modulaties, 2 drives, delay en wah ook wel eens 'problemen', maar dat is een inherent probleem van non-programmable boards..

als je de constructie bedoelt, dan heb je inderdaad gelijk, het kan wat lastig schakelen zijn en misschien zou het los aansluiten/gebruiken sneller en makkelijker zijn dan een ietwat log board op het podium te smijten...

Henri H
25 september 2009, 19:28
Het geldt inderdaad voor 9 v.d. 10 pedalboards die ik hier voorbij zie komen.
Ik heb een tubescreamer, een Wah pedaal en een pedaltuner op m'n pedalboard naast m'n midi-controller en de amp-switch, maar dat vind ik persoonlijk al behoorlijk problematisch met optredens.

Dikke kans dat deze discussie al eens eerder gevoerd is....

Nielsje
25 september 2009, 19:30
Hm.. eerlijk gezegd kan ik het me niet echt heugen, zo'n discussie..
Ik heb er nooit echt last van, maar ik probeer m'n pedalen dan idd zo te plaatsen dat pedalen die ik vaak samen gebruik dan ook naast elkaar heb staan, zodat ik ze tegelijk kan intrappen.

Misschien ben je zelf gewoon niet zo handig ;)

Henri H
25 september 2009, 19:33
....
Misschien ben je zelf gewoon niet zo handig ;)Dat zal het zijn, lompe boer, that's me. :seriousf:

aad
25 september 2009, 20:28
Zoiets is leuk voor thuis, maar op een podium, waar je b.v. snel van clean met chorus, reverb en delay naar een slag met crunch en evt, wat delay o.i.d. wilt schakelen, werkt dat toch niet?

Heb al een aantal repetities met het board gedaan. Heb op dit moment nog niet zoveel problemen met het omschakelen. Maar je hebt wel een puntje hoor!
Vandaar dat ik lang geleden al eens een progammeerbaar schakelsysteem heb gemaakt, maar dat heb ik nog niet ingebouwd. Ik heb het op dit moment nog niet nodig en heb het te druk om me daar op dit moment te veel zorgen over te maken. In dat systeem heb ik een strip met schakelaars vooraan in het pedalboard waarmee in vooringestelde presets heb. Met 1 druk op een schakelaar ga je dan van bijv. clean op het ene kanaal naar crunch/delay op het andere of naar bijv. overdrive/chorus.

Maar zoals gezegd later wellicht. Ik ben nu al blij dat ik niet meer 20minuten mijn hoofd moet breken over: moet de chorus nou hier of daar staan en hoe zat het ook alweer met de voedingen.

iWishmaster
25 september 2009, 21:42
Het geldt inderdaad voor 9 v.d. 10 pedalboards die ik hier voorbij zie komen.
Ik heb een tubescreamer, een Wah pedaal en een pedaltuner op m'n pedalboard naast m'n midi-controller en de amp-switch, maar dat vind ik persoonlijk al behoorlijk problematisch met optredens.

Dikke kans dat deze discussie al eens eerder gevoerd is....

Ik heb mijn amp footswitch (3 knoppen), wah, tubescreamer, delay en binnenkort een phaser erbij. Maar ik trek het amper met schakelen: tapdansen is echt niks voor mij. Maarja, echt een alternatief is er niet ... Zelf een looper / switcher bouwen zou kunnen, maar daar ben ik geen held in (qua contructie dan). Ik vraag me ook wel eens af hoe mensen met 10+ pedalen op hun bord dat doen ...

Henri H
25 september 2009, 22:39
Er zijn mensen die een Octaswitch, een GSC 2/3 o.i.d. op hun pedalboard zetten, is wel handiger met schakelen, maar op en klein podium neemt dat (te) veel ruimte in.
Een 19" multi-effect of een racklade i.c.m. met een GCX Audio Switcher of een Rocktron Patchmate en een midi-pedaal is veel praktischer, wel duurder, maar die discussie is er wél geweest. ;)
Als het om een delay, chorus, tubescreamer en evt. een amp switch gaat kan ik het me nog voorstellen dat je voor enig tapdansen gaat.
Maar met meer dan 6 pedalen lijkt het me toch lastig hoor.

Het bijkomende voordeel als je een racklade en/of een 19" multi-effect gebruikt is dat je niet zulke lange kabels nodig hebt voor effecten die (eigenlijk) in de loop moeten.

De meeste gitaristen zijn gewoon lui en/of hebben niet de "handigheid" om zelf een dergelijk "systeem" te bouwen vermoed ik.
Het heeft bij mij ook wel een poos geduurd, maar het lijkt er toch op dat ik het nu aardig voor elkaar heb.

Mitch
25 september 2009, 22:45
Weer veel te veel gelul over non-issues, houdt het on-topic of open een nieuw topic over bedieningsgemak.

JvD.
26 september 2009, 00:37
gewoon oefenen. ik moet soms in een clean->dist overgang:
chorus uit/ distortion aan/ elementswitch/ delay vocals aan.
met andere woorden, 4 handelingen en allemaal in 1 snelle overgang. en je hoort het niet hoor.

speedmusic
26 september 2009, 10:46
even een bedankje aan alle posters, die mij voorzien hebben van een shitload aan informatie, non-informatie, tips en ideeën.
Op basis daarvan ben ik nu mijn eigen pedalboard aan het bouwen voor thuis gebruik, live zal ik waarschijnlijk mijn Intellifex blijven gebruiken icm tri-axis- class 2:90.

Foto's volgen, maar dit zijn de spullen waarmee ik aan de slag ga:
Boss tunertje (geen pedal), Boss MT2 (metal zone), Ibanez TS-9, Boss dd-3, boxed daisychain en een Morley wah deze laatste is vrij oud en kraakt behoorlijk en zal waarschijnlijk zijn weg naar het pedalboard niet vinden. Zoals je ziet een redelijk standaard verhaal, komt met name omdat de pedalen ooit bij mij in de kast zijn beland toen ik volledig ben overgestapt op racks.

Gisteren aangeschaft de Pedaltrain pt2, de rockcase van warwick gaat de deur uit met name omdat de Pedaltrain makkelijker is voor thuisgebruik. Misschien dat ik de rockase ga gebruiken voor mijn Fostex HD mixer maar ook deze laatste zal ik waarschijnlijk verkopen, gebruik hem gewoonweg te weinig.

Onderweg vanuit de USA zijn George L' cables, Turbo tuner en een Fuzzy Lady Fuzz van Plum Crazy. Via Conrad heb ik Duotec tape besteld ook als gevolg van een tip.

Zaken welke ik nog op mijn verlangslijstje staan een simpele maar doeltreffende slapback delay (waarschijnlijk Rocktron short timer) Reverb (holy Grail ik overweeg de Nano), Analogman KOT met 2x high gain optie en ach to be continued....

the sure thing
27 september 2009, 18:00
Bijgaand mijn afgeslankte board: showcase 24. Veranderingen: Lehle weg, DD7 weg, phaser weg. TU-2 weg en vervangen voor de Korg Pitchblack. En ik heb een aparte buffer in de vorm van een Masotti blackbox (ja sorry, kon ik erg goedkoop aan komen). Op de lege plek komt hopelijk mijn Hook R40 voetschakelaar!!

http://i76.photobucket.com/albums/j39/thesurething/board2september2009.jpg

Harm
27 september 2009, 19:07
Bijgaand mijn afgeslankte board: showcase 24. Veranderingen: Lehle weg, DD7 weg, phaser weg. TU-2 weg en vervangen voor de Korg Pitchblack. En ik heb een aparte buffer in de vorm van een Masotti blackbox (ja sorry, kon ik erg goedkoop aan komen). Op de lege plek komt hopelijk mijn Hook R40 voetschakelaar!!

http://i76.photobucket.com/albums/j39/thesurething/board2september2009.jpg

Kijk, zo krijgt mijn oude black box een goed plekje!!! :D

Mooi boardje!

Nitefly7
27 september 2009, 19:51
geen mod- of delay-pedalen?
of een reeks in de fx-loop?

the sure thing
27 september 2009, 19:55
geen mod- of delay-pedalen?
of een reeks in de fx-loop?De chorus is een modulatie-pedaal. Staat gewoon in de keten. Ik had een delay, een booster en een phaser. Die gebruikte ik voor 2 van de 40 nummers. Dus maar weer weg doen. Alle pedalen die op het plankje staan worden veelvuldig gebruikt. Hoe minder, hoe beter! Ik werd dat getapdans zat en live hoorde ik soms niet eens het verschil...... En ik HAAT fx loops! Echt gezeik om niks.

Nitefly7
27 september 2009, 20:11
De chorus is een modulatie-pedaal. Staat gewoon in de keten. Ik had een delay, een booster en een phaser. Die gebruikte ik voor 2 van de 40 nummers. Dus maar weer weg doen. Alle pedalen die op het plankje staan worden veelvuldig gebruikt. Hoe minder, hoe beter! Ik werd dat getapdans zat en live hoorde ik soms niet eens het verschil...... En ik HAAT fx loops! Echt gezeik om niks.

had de Chorus even niet gezien, gek zeg..
minder = meer is inderdaad in heel veel gevallen gewoon echt waar..

soup
27 september 2009, 20:23
De chorus is een modulatie-pedaal.
Welke chorus heb je daar?

Ash ketchum
27 september 2009, 20:26
Retrosonic?

Nitefly7
27 september 2009, 20:35
Retrosonic?

looks like it..!

the sure thing
27 september 2009, 20:45
looks like it..!Yep! Ik heb VEUL chorussen uitgeprobeerd, maar dit is de beste ten opzichte van de CE-1. Alleen de tremolo functie van de Retro Sonic had er niet op gehoeven van mij....

soup
27 september 2009, 20:46
Lekkere prijs, welke chorus raden jullie aan voor max 150 euro? (liefst analoog)


Ik dacht zelf eigenlijk aan een EHX small clone.

the sure thing
27 september 2009, 20:54
Lekkere prijs, welke chorus raden jullie aan voor max 150 euro? (liefst analoog)


Ik dacht zelf eigenlijk aan een EHX small clone. Boss CE-2 of de Ibanez CS-9

Ash ketchum
27 september 2009, 20:56
Lekkere prijs, welke chorus raden jullie aan voor max 150 euro? (liefst analoog)


Ik dacht zelf eigenlijk aan een EHX small clone.

Vind ik persoonlijk ook een fijne chorus. Is het enige pedaaltje dat mijn board nooit verlaten heeft. Pas geleden nog true bypass gemaakt, scheelde wel iets aan tone-suck. Tegenwoordig zijn ze overigens wel true bypass.

rock-frank
27 september 2009, 22:08
http://img21.imageshack.us/img21/2198/cimg2124k.jpg

hier mijn board

Ash ketchum
27 september 2009, 22:12
http://img21.imageshack.us/img21/2198/cimg2124k.jpg

hier mijn board

Gebruik je alleen batterijen, ik zie namelijk nergens een voeding of iets dergelijk.

rock-frank
27 september 2009, 22:22
http://img213.imageshack.us/img213/1104/cimg2127.jpg

ik heb alles weggewerkt, en het plankje waar die stickers op zitten is een klepje waaronder ik een stekkerblok en mijn snaren heb verstopt, en dus ook een 1spot

Henri H
27 september 2009, 22:25
Hey! Een Stiletto gebruiker. Posten in "post je stack" a.u.b. :)
Als ik m'n JVM zou kunnen ruilen voor een Stiletto.....

Ash ketchum
27 september 2009, 22:29
Nicely done! Ik vroeg het me af omdat ik niet zag hoe je wah gevoed werd.

rock-frank
28 september 2009, 14:04
Even een update
alleen het buisje bovenop moet ik nog even zwart spuiten.
http://img132.imageshack.us/img132/2103/cimg2133k.jpg
http://img15.imageshack.us/img15/2061/cimg2134l.jpg

de loop box (homemade) is er om het taptempo van de dd6 te kunnen gebruiken zonder steeds het pedaal 2 sec ingedrukt te houden.
de crunch box is eruit omdat de stiletto zelf beter klinkt en ik dit pedaal enkel had als ik niet om m'n eigen stack speelde.
de EH booster heb ik nog maar zoek een betere gain boost.
verder ga ik de dd6 vervangen voor een TC novadelay, maar die zijn lastig te vinden 2dehands.

j3r03n
28 september 2009, 16:15
Soow, jij hebt vaak last van rondvliegende plectrums of niet? ;)

Mooie plank trouwens. Netjes afgewerkt en lekker functioneel :ok:

TimmU
28 september 2009, 16:17
http://img21.imageshack.us/img21/2198/cimg2124k.jpg

hier mijn board

Gegehe, jij speelt bij Crimson Sky! Ik herkende je board alleen eerder dan de sticker....

Henri H
28 september 2009, 16:24
Waar is dat buisje voor, behalve een soort van houder van plectra?

Nitefly7
28 september 2009, 16:42
http://img213.imageshack.us/img213/1104/cimg2127.jpg

ik heb alles weggewerkt, en het plankje waar die stickers op zitten is een klepje waaronder ik een stekkerblok en mijn snaren heb verstopt, en dus ook een 1spot

wat is het 'patch'-puntje aan de bovenkant, die je met een rood kabeltje doorverbonden hebt? in/uit send/return?

rock-frank
28 september 2009, 17:50
wat is het 'patch'-puntje aan de bovenkant, die je met een rood kabeltje doorverbonden hebt? in/uit send/return?

dit is een patch kastje, links footswitch, daarnaast fx out, daarnaast fx in en helemaal rechts de output van m'n wah/od en vol pedal chain.
als ik geen fx loop op de amp heb (thuis) dan verbind ik de fx in en de output van mijn wah,od,vol door en gebruit ik de fx out als output naar de versterker.

Nitefly7
28 september 2009, 19:32
dit is een patch kastje, links footswitch, daarnaast fx out, daarnaast fx in en helemaal rechts de output van m'n wah/od en vol pedal chain.
als ik geen fx loop op de amp heb (thuis) dan verbind ik de fx in en de output van mijn wah,od,vol door en gebruit ik de fx out als output naar de versterker.

waarom zet je je volumepedaal niet ook in de loop, is best handig als 'grote' master en ook voor delay-swells erg lekker...!

maar hoe dan ook, een prima idee voor zo'n patchpunt..!

rock-frank
28 september 2009, 20:48
waarom zet je je volumepedaal niet ook in de loop, is best handig als 'grote' master en ook voor delay-swells erg lekker...!

maar hoe dan ook, een prima idee voor zo'n patchpunt..!

het volume pedaal werkt niet lekker in de FX loop, knijpt iets.

mij chain is als volgd:
Les Paul -> Wah JH1 met mod. -> gain boost -> overdrive -> volume (tuner out naar korg, omdat de korg verre van true bypass is) -> patch box -> mesa stiletto input
FX send mesa -> patch box -> truebypass looper -> boss DD6 -> looper -> patch -> FX return mesa.
OPTIE1: mesa 8 ohm -> recto 2x12 cab (V30's)
OPTIE2: mesa 4 ohm -> Marshall jcm900 4x12 (2x GT75, 2xV30)
gebruik live optie 2, ivm gooien en smijten.


heb al vele volgordes geprobeerd maar deze werkt voor mij het best.
volume pedaal staat dus wel voor de delay, dus kan mooie swell's maken.

Luke-wannabe
28 september 2009, 21:57
Ik dacht al! Herkenbaar boardje.
Prima soundje haalt deze boy d'r uit kan ik wel zeggen.

Henri H
28 september 2009, 22:47
Pretty People (http://www.crimsonsky.nl/MEDIA/Crimson%20Sky%20-%20Pretty%20People.mp3) klinkt idd erg lekker hoor. :ok:

Ik vind het wel jammer dat mijn vragen nog niet beantwoord zijn. :(

rock-frank
28 september 2009, 23:05
Waar is dat buisje voor, behalve een soort van houder van plectra?

het buisje is enkel voor de plectra. wist even niets anders om dit handig aan vast te maken. verder kun je ook niet op de knopjes gaan staan van de bovenste rij pedalen.

verder ga ik wel even een foto maken van mijn totale setup, dan ga ik m posten in post je stack.

rock-frank
28 september 2009, 23:10
Pretty People (http://www.crimsonsky.nl/MEDIA/Crimson%20Sky%20-%20Pretty%20People.mp3) klinkt idd erg lekker hoor. :ok:

Ik vind het wel jammer dat mijn vragen nog niet beantwoord zijn. :(


bij dit nummer kun je idd aardig mijn geluid horen, ik ben niet de strat.
gebruikte in dit nummer enkel de stiletto + LP + 2x12 v30. geen fx.
gebruik overges tijdens mijn 'main' geluid weinig van mijn pedalboard, op de footswitch na dan.

Henri H
28 september 2009, 23:19
.....
gebruik overges tijdens mijn 'main' geluid weinig van mijn pedalboard, op de footswitch na dan.En zo hoort het. ;)

Edit: zeker in de studio kun je het beste zo'n droog mogelijk signaal opnemen, later kun je er altijd profi studio effecten bij mixen.

Luke-wannabe
29 september 2009, 00:11
Dat is dan ook gedaan zoals je hoort :D
Lekker soundje was dat! Volgens mij hadden we de andere gitaar stereo opgenomen niet waar Frank? Stiletto en DSL tegelijk.

Henri H
29 september 2009, 08:06
Die cleane sound is een Strat over een DSL? Klinkt ook super!

Edit: lees het nu pas goed, DSL en Stiletto tegelijk.:ok:

rock-frank
29 september 2009, 11:33
Dat is dan ook gedaan zoals je hoort :D
Lekker soundje was dat! Volgens mij hadden we de andere gitaar stereo opgenomen niet waar Frank? Stiletto en DSL tegelijk.

dat dacht ik wel ja, was er zelf niet bij.
klinkt iig. nogsteeds heel ok.

Geoffrey
29 september 2009, 23:48
Mn pedalboard stelt niet veel voor, maar alles wat ik momenteel nodig heb staat er op:

G30 wireless ontvanger---switch met "tuner uit" & "send-return"---ISP Decimator.
De kabels zijn Monster Performer Cable.
De ISP en de switch worden gevoed door een 1spot, en de G30 door de bijgeleverde adapter.

http://i465.photobucket.com/albums/rr12/6The6Omen6/pedalboard001.jpg

Hallie
30 september 2009, 00:11
http://img15.imageshack.us/img15/2061/cimg2134l.jpg


is dit een showmaster 48 case?

echt een strakke plank!

+

die 2 stopcontacten, waar gebruik je die voor?

rock-frank
30 september 2009, 09:13
is dit een showmaster 48 case?

echt een strakke plank!

+

die 2 stopcontacten, waar gebruik je die voor?


die stopcontacten zijn ervoor als onze bassist geen haspel mee heeft of voor een macbook. (eigelijk vind ik het gewoon handig, en waarom zou je het niet doen)
ik maak altijd mijn eigen flightcases, dus het is geen showmaster of iets.
dus deze plank is van a tot z custom made :P

FruscianteFan
30 september 2009, 09:26
Wat me opviel, de bassist van God Is An Astronaut heeft een stuk of 4 losse pedalen. Na het optreden stapelde hij ze. Toen besefte ik dat een pedalenplank echt totaal geen overbodige luxe is, laat staan moeilijkdoenerij.

Luke-wannabe
30 september 2009, 09:59
Zo speelde ik pas samen met Face Tomorrow, en 1 van de gitaristen had een pedaaltje of 4-5 en die had alles gewoon zo op de grond staan. Dat vond ik er best cheap uitzien. (verder had -ie wel een Klon en een Matchless, maar gewoon het aanzicht)

Nitefly7
1 oktober 2009, 09:41
een pedaaltje of 4, 5 kun je eigenlijk best los meenemen; ik vind mijn plankje met 3 pedalen soms lomper dan gewoon even los-op-de-grond-batterij-gevoed..
voor kleine gigs, met verse batterijen is zelfs zo'n 1spot vervelend (bring on Wireless Power..!)

Kurt Rosenwinkel zag ik op NSJ met z'n Sadowsky gitaar uit 'n gigbag, en z'n pedaaltjes + kabels uit een rugzakje halen.. en dat zag en klonk toch professioneel genoeg ;)

Nitefly7
1 oktober 2009, 09:42
Mn pedalboard stelt niet veel voor, maar alles wat ik momenteel nodig heb staat er op:

G30 wireless ontvanger---switch met "tuner uit" & "send-return"---ISP Decimator.
De kabels zijn Monster Performer Cable.
De ISP en de switch worden gevoed door een 1spot, en de G30 door de bijgeleverde adapter.

http://i465.photobucket.com/albums/rr12/6The6Omen6/pedalboard001.jpg

heb je nu alleen een pedalboard voor je tuner? of heb je die ISP per sé nodig?
anders kun je toch gewoon rechtstreeks naar je amp/wireless?

FruscianteFan
1 oktober 2009, 11:55
Zo speelde ik pas samen met Face Tomorrow, en 1 van de gitaristen had een pedaaltje of 4-5 en die had alles gewoon zo op de grond staan. Dat vond ik er best cheap uitzien. (verder had -ie wel een Klon en een Matchless, maar gewoon het aanzicht)
Ik vind het er juist wel cool uitzien, maar het hangt een beetje van het type muziek af. Bij Thee Silver Mount Zion was er gewoon een superrelaxed sfeertje, daar vond ik het wel passen dat ze allemaal wat losse pedaaltjes hadden.

Maar pedalen op batterijen, dat zie ik niet zitten. Het is veel duurder dan die paar adapters, en volgens mij ontzettend slecht voor het milieu.

Nitefly7
1 oktober 2009, 12:26
...was er gewoon een superrelaxed sfeertje, daar vond ik het wel passen dat ze allemaal wat losse pedaaltjes hadden.
....

.....right .... :confused:

batterijen +milieu-opmerking was wel een goede; mijn post moest alleen even de zin/onzin van pedalboards nuanceren; met een handjevol pedalen en een 1spot heb je niet altijd een board nodig...
sterker nog, heel veel 'pedalboards of the starts' die op het internet zwerven, bestaan vaak uit een compleet podium met losse pedalen (bijv. Doug Wimbish, Vernon Reid, Kevin Eubanks.. en dus ook Kurt Rosenwinkel)..

ah well, ieder z'n ding; back on-topic!

Hallie
1 oktober 2009, 13:21
die stopcontacten zijn ervoor als onze bassist geen haspel mee heeft of voor een macbook. (eigelijk vind ik het gewoon handig, en waarom zou je het niet doen)
ik maak altijd mijn eigen flightcases, dus het is geen showmaster of iets.
dus deze plank is van a tot z custom made :P

tof,

-is zo-iets goedkoper? en makkelijk te doen?

en tja, wel slim..
zo heb je nooit prikpuntjes te kort.

Luke-wannabe
1 oktober 2009, 13:36
Ik vind het er juist wel cool uitzien, maar het hangt een beetje van het type muziek af. Bij Thee Silver Mount Zion was er gewoon een superrelaxed sfeertje, daar vond ik het wel passen dat ze allemaal wat losse pedaaltjes hadden.

Maar pedalen op batterijen, dat zie ik niet zitten. Het is veel duurder dan die paar adapters, en volgens mij ontzettend slecht voor het milieu.
Nee ik niet.. Het straalt wel een beetje uit van 'ik geef geen fok' maar dat vind ik niet cool. Gewoon spulletjes voor elkaar vind ik beter.

interessander
1 oktober 2009, 13:38
Mn pedalboard stelt niet veel voor, maar alles wat ik momenteel nodig heb staat er op:

G30 wireless ontvanger---switch met "tuner uit" & "send-return"---ISP Decimator.
De kabels zijn Monster Performer Cable.
De ISP en de switch worden gevoed door een 1spot, en de G30 door de bijgeleverde adapter.

http://i465.photobucket.com/albums/rr12/6The6Omen6/pedalboard001.jpg

Hee mijn oude ISP, bevalt hij goed?

FruscianteFan
1 oktober 2009, 13:39
.....right .... :confused:
Het zijn de kleine dingetjes, nutteloze details. Ik weet het.

Maar goed, ik vind het gewoon fijn dat, ook al zou ik maar een tuner en 2 distortions nodig hebben, ik gewoon die plank neer kan leggen (lekker stevig ook nog), stekker in een stopcontact en twee kabeltjes in kan pluggen. Geen gedoe met hoe ik ze neerzet en geen gepuzzel met de voeding en kabeltjes.

Bovendien stop ik meestal nog wat dingen erbij in de tas waarin de plank gaat. Haspel, standback, multi-effect voor 2e gitarist, dat soort dingen.

Geoffrey
1 oktober 2009, 14:05
Hee mijn oude ISP, bevalt hij goed?

Hij bevalt heel goed.. ik had al een Decimator in de effect loop van mn amp, dus ik wist al wat deze doet.
Mn mail niet gekregen dat ik het pakje goed ontvangen had?


heb je nu alleen een pedalboard voor je tuner? of heb je die ISP per sé nodig?
anders kun je toch gewoon rechtstreeks naar je amp/wireless?

Niet enkel voor mn tuner.. Maar dit vind ik de makkelijkste oplossing.
De Decimator zorgt ervoor dat ik geen feedback heb, dus nodig hebben is veel gezegd, maar wel heel handig.
En er komt normaal nog een TS of EQ bij in de "send-return" van die switch.

Hallie
1 oktober 2009, 23:29
Nee ik niet.. Het straalt wel een beetje uit van 'ik geef geen fok' maar dat vind ik niet cool. Gewoon spulletjes voor elkaar vind ik beter.

mee eens.

een plank ziet er uit alsof je echt wat voor je hebt liggen. losse pedaaltjes zien er een beetje sloppy uit. maar alsnog.. heeft het met smaak te maken. en met hoeveel moeite je wil doen om de boel uit te stallen.

interessander
2 oktober 2009, 14:23
Hij bevalt heel goed.. ik had al een Decimator in de effect loop van mn amp, dus ik wist al wat deze doet.
Mn mail niet gekregen dat ik het pakje goed ontvangen had?


Nee geen mail ontvangen, maar heb je echt twee decimators nodig?

Geoffrey
2 oktober 2009, 14:27
Nee geen mail ontvangen, maar heb je echt twee decimators nodig?

Dan is er iets verkeerd gelopen blijkbaar..

ja.. ik heb twee afzonderlijke, en deze doen in principe hetzelfde als de ISP Decimator G-string:
http://www.bmusic.com.au/images/decimator_g-string.jpg
Enkel dat ik ze afzonderlijk kan instellen en minder kabels nodig heb.

the feable
2 oktober 2009, 14:38
Wordt tijd dat ik hier ook weer eens wat post! Binnekort mijn nieuwe pedalboard als ikw eer ga spelen met mn band. Weinig pedaaltjes gekocht laatste tijd... Eigenlijk alleen een FL9!
Waar blijven die gave pedalboard pics?

Chris Winsemius
2 oktober 2009, 15:42
.....right .... :confused:

batterijen +milieu-opmerking was wel een goede; mijn post moest alleen even de zin/onzin van pedalboards nuanceren; met een handjevol pedalen en een 1spot heb je niet altijd een board nodig...
sterker nog, heel veel 'pedalboards of the starts' die op het internet zwerven, bestaan vaak uit een compleet podium met losse pedalen (bijv. Doug Wimbish, Vernon Reid, Kevin Eubanks.. en dus ook Kurt Rosenwinkel)..

ah well, ieder z'n ding; back on-topic!

Zo deed ik het eerst ook maar 'n (compact) boardje werkt veel sneller/makkelijker qua vervoer en opbouwtijd imho..

rocker_71
3 oktober 2009, 20:14
Huidige setup. Laatste tijd weer veel effecten geprobeerd, maar deze bevallen op dit moment het beste.

http://i58.photobucket.com/albums/g258/rocker_71/GEAR/SetupR71.jpg

Ash ketchum
3 oktober 2009, 21:51
Mijn b-boardje, van recht naar links;
Crybaby modded volgens deze specs (http://fuzzcentral.ssguitar.com/axiswah.php), bluesbreaker-clone met assymmetrische clipping, electra distortion/COT50 clone, korg pitchblack, EHX DMM xo.
http://i429.photobucket.com/albums/qq14/asch82/IMG_0037.jpg?t=1254599478

yhcmarc
4 oktober 2009, 18:18
De huidige incarnatie van mijn board.
http://lh6.ggpht.com/_oxZ3cQLBJKU/SsjHvRuYt7I/AAAAAAAAA1g/-FMiYYiXYzc/s800/DSC_0013.JPG

De blend box (die blauwe rechtsonder) is verbouwd naar een A/B looper met master bypass. Loop A = Fulltone, Loop B = Diamond fireburst & T-rex mudhoney.

Eigenlijk zou ik graag een of-of controller hebben waar ik mijn overdrives / distortions in kan hangen zodat ik makkelijk met 1 klik van pedaal kan wisselen. Iemand suggesties die nog betaalbaar zijn? Die Carl martin octoplex of G-labs vind ik echt veel te duur.

TimmU
4 oktober 2009, 18:35
Huidige setup. Laatste tijd weer veel effecten geprobeerd, maar deze bevallen op dit moment het beste.

http://i58.photobucket.com/albums/g258/rocker_71/GEAR/SetupR71.jpg

Gegehe,die foto lijkt echt oud.

the sure thing
4 oktober 2009, 19:36
Eigenlijk zou ik graag een of-of controller hebben waar ik mijn overdrives / distortions in kan hangen zodat ik makkelijk met 1 klik van pedaal kan wisselen. Iemand suggesties die nog betaalbaar zijn? Die Carl martin octoplex of G-labs vind ik echt veel te duur. Je komt de Carl Martin 2e hands heel soms wel eens tegen. Of google eens op dit soort systemen maar dan in Amerika of de UK: daar zijn veel meer merken beschikbaar die dit soort dingen leveren en importeren is goedkoop. Vanuit de UK betaal je zelfs geen import-kosten! Alleen "shipping", maar dat hoeft niet duur te zijn.

yhcmarc
4 oktober 2009, 20:27
heb je voorbeelden van merken? Ik heb bv. een roadrage gevonden, maar ook die is en-en .. oftewel, alsnog om van loop 1 naar 2 te switchen moet je eerst 1 uitzetten en 2 aan. Ik wil dus een systeem .. 1 aan = de rest uit, 2 aan = de rest uit etc. etc.

thnx

beess
4 oktober 2009, 20:43
Eigenlijk zou ik graag een of-of controller hebben waar ik mijn overdrives / distortions in kan hangen zodat ik makkelijk met 1 klik van pedaal kan wisselen. Iemand suggesties die nog betaalbaar zijn? Die Carl martin octoplex of G-labs vind ik echt veel te duur.
http://www.gearspot.be/forum/gear-in-aanbieding-f55/topic2817.html

Nitefly7
5 oktober 2009, 20:41
...Boss LS-2 ?

yhcmarc
5 oktober 2009, 21:07
...Boss LS-2 ?

Daar kan je geen 4 pedalen mee switchen. Ik wil ze niet allemaal tegelijk, maar een voor een met een druk op de knop.

Henri H
5 oktober 2009, 21:16
Dat zijn gewoon dure dingen.
Veel schakelaars, behoorlijk wat bedrading, en ook nog een zekere robuustheid, dat kost geld.
Een GSC1/2/3 zou je kunnen overwegen: http://www.thomann.de/nl/g_lab_gsc.htm
Ik zou liever voor de GSC-3 gaan, die knoppen lijken me beter/robuuster, bovendien ziet het er beter uit.

Herman
6 oktober 2009, 16:18
Zie hier, mijn nieuwe aanwinst. Het pedaaltje is gebouwd door Valoosj van het forum, en ik ben er erg tevreden over! Leuk speelgoed, zo'n tremolo! Hij is érg veelzijdig. Het enige probleem is dat ik nu iets meer ruimte op m'n board heb (de RC20xl heeft z'n plekje af moeten staan) en nu kan erdus nog precies een boss-sized pedaaltje op.. maar wát, dat is de vraag:dontgeti:

Nouja, die ruimte wordt in elk geval echt nog wel benut, ik laat geen lege plekken op mn plank ontstaan! :D



http://i297.photobucket.com/albums/mm227/ValoosjFX/DSC02228.jpg

rocker_71
6 oktober 2009, 16:22
GALAXY!




super design ;)

Fuhgawz
6 oktober 2009, 17:05
Nice! Een tremulus lune, right? Wat doet die tweede knop? Misschien kun je je RC20 vervangen door een RC2.

Herman
6 oktober 2009, 20:46
Yup, tremulus lune inderdaad! De 2e knop is om de snelheid te halveren.

Wat de rc2 betreft, ik gebruik een looper eigenlijk net te weinig om op m'n board te hebben. Misschien dat ik ooit nog zo'n ding koop om thuis naast m'n board te leggen, maar er komt voorlopig geen looper óp mn board. Hoewel ik wel wat aan het nadenken ben om mn DD6 te verkopen, en om dan een DD20 weer te kopen.

Of misschien een leuke drive ofzo? Of iets wat gewoon lekker kan spacen/oscileren.. maargoed, daar ken ik niet zo veel pedaaltjes van.

Ash ketchum
7 oktober 2009, 19:05
Yeah, een visuele en een "tone" mod in m'n Small Clone; 1 paarse LED en true-bypass gemaakt. Het scheelde wel iets qua tone-suck, niet zoveel als bij een standaard crybaby, maar wel merkbaar. Volgende stap is een plateau maken waarop de Carbon Copy op komt. Daaronder komen dan de neutrik pluggen en de stekkers en kabels van de daisychain.
http://i429.photobucket.com/albums/qq14/asch82/IMG_0041.jpg?t=1254934834

Ferraririk
7 oktober 2009, 19:18
omdat ik zn post niet zie

soup
7 oktober 2009, 19:45
lekker al die lampjes :lovelove::lovelove:

Il_Falco
8 oktober 2009, 12:35
Yeah, een visuele en een "tone" mod in m'n Small Clone; 1 paarse LED en true-bypass gemaakt. Het scheelde wel iets qua tone-suck, niet zoveel als bij een standaard crybaby, maar wel merkbaar. Volgende stap is een plateau maken waarop de Carbon Copy op komt. Daaronder komen dan de neutrik pluggen en de stekkers en kabels van de daisychain.
http://i429.photobucket.com/albums/qq14/asch82/IMG_0041.jpg?t=1254934834

Is het niet beter om die tuner vooraan je keten te plaatsen? scheelt dat niet in nauwkeurigheid?

Ash ketchum
8 oktober 2009, 16:00
Is het niet beter om die tuner vooraan je keten te plaatsen? scheelt dat niet in nauwkeurigheid?

Ik merk geen verschil. Alle pedalen op dit boardje zijn TB, dus moet het niks uitmaken toch? Het werkt in ieder geval voor mij.

Joene1988
8 oktober 2009, 23:06
http://i306.photobucket.com/albums/nn270/Yamaha-Joene/06102009384.jpg

http://i306.photobucket.com/albums/nn270/Yamaha-Joene/06102009383.jpg

Mijn laatste versie:hippie:

Staon
8 oktober 2009, 23:16
http://i306.photobucket.com/albums/nn270/Yamaha-Joene/06102009384.jpg

http://i306.photobucket.com/albums/nn270/Yamaha-Joene/06102009383.jpg

Mijn laatste versie:hippie:

Wat een ontzettend fijn ding is het toch hè, die TC delay =D

JeroenSchaaf
9 oktober 2009, 12:22
Mocht ik niet de kanelen van de Mesa willen gebruiken, dan kan de footswitch eraf. En heb ik nog een Crunchbox en HA Ocd + Sho liggen die daarvoor in de plaats komen.

Nu nog even een multi kabel bestellen....

http://img29.imageshack.us/img29/9837/fa80f85595e648999ca2246.jpg

the sure thing
9 oktober 2009, 13:33
Mocht ik niet de kanelen van de Mesa willen gebruiken, dan kan de footswitch eraf. En heb ik nog een Crunchbox en HA Ocd + Sho liggen die daarvoor in de plaats komen.

Nu nog even een multi kabel bestellen....

http://img29.imageshack.us/img29/9837/fa80f85595e648999ca2246.jpg STRAK! Mooi boardje...

EDIT: waar is je voeding?

Ash ketchum
9 oktober 2009, 13:37
STRAK! Mooi boardje...

EDIT: waar is je voeding?

Gokje; onder zijn chorus en tuner? Daar zie ik tenminste een pedal power gluren ;)

JeroenSchaaf
9 oktober 2009, 13:43
STRAK! Mooi boardje...

EDIT: waar is je voeding?

Thanks!

Inderdaad onder het board! gemonteerd met de beugels die erbij zaten.


Gokje; onder zijn chorus en tuner? Daar zie ik tenminste een pedal power gluren ;)

Jups!

the sure thing
9 oktober 2009, 14:11
Thanks!

Inderdaad onder het board! gemonteerd met de beugels die erbij zaten.



Jups! Ja ik zie m!!!

Squier4ever
9 oktober 2009, 16:51
http://i525.photobucket.com/albums/cc337/GibsonPim/212ca075.jpg

Pedalboardje met m'n nieuwe Vibratrem, leuk dingetje voor 37€! :D

Volgorde: Crybaby - TU2-Vibratrem-Bad Monkey - SHO clone - DE7
zodra ik meer Daisy Chain heb komt de RAT er ook weer bij, en moet nog ff een andere patchkabel naar mijn SHO fixen, zodat daar 2 pedaaltjes kunnen staan.

j3r03n
9 oktober 2009, 19:39
@ Squier4ever: is het niet handiger om je pedalboard 90 graden naar links te draaien? Dan kun je mijns inziens veel beter met je voet bij de pedalen.




Sorry! Ik kon het niet laten...

Bernd Veenema
9 oktober 2009, 19:55
Het leek mij ook al wat lastig Wah-en!

the sure thing
9 oktober 2009, 20:37
@ Squier4ever: is het niet handiger om je pedalboard 90 graden naar links te draaien? Dan kun je mijns inziens veel beter met je voet bij de pedalen.




Sorry! Ik kon het niet laten...LOL!

Wel +1 voor de DE-7. Het pedaaltje met de allerbeste prijs/kwaliteitsverhouding!

Nielsje
9 oktober 2009, 20:38
Wel +1 voor de DE-7. Het pedaaltje met de allerbeste prijs/kwaliteitsverhouding!

Samen met de BYOC delay ;)

Squier4ever
10 oktober 2009, 16:26
DE7 is idd erg leuk dingetje. Vooral stereo, met wat vibe klinkt het echt pure porno! Gisteren met de Vibratrem gerepeteerd, maar is echt een leuk dingetje voor het geld. Ik heb hem vooral gekocht voor de vibe geluiden, tremolo gebruik ik niet zo veel. Dikt het clean toch lekker aan vind ik.

rocker_71
10 oktober 2009, 22:05
Kleien update. Gay Boss BF-2 Flanger is vervangen door een vintage Ibanez Flanger. ;)

http://i58.photobucket.com/albums/g258/rocker_71/Pedals1010200913.jpg

Adro
10 oktober 2009, 23:22
'na lange tijd van puzzelen en proberen en last te hebben gehad van storingen, heb ik eindelijk mijn pedalboard af!!! ik vond het dus ook maar eens tijd om hem aan jullie te showen...

http://img258.imageshack.us/img258/4765/rimg0004s.jpg

nu alleen nog een multikabel met 4 pluggen aanschaffen en dan is het plaatje helemaal compleet..:seriousf:


groet...

hugo123
10 oktober 2009, 23:57
Ik heb even een vraagje, waar ik opzich geen nieuw topic voor hoef te openen.. Kan iemand mij in grote lijnen uitleggen wat het verschil is tussen een TS9 en een TS808?

Fuhgawz
11 oktober 2009, 00:34
'na lange tijd van puzzelen en proberen en last te hebben gehad van storingen, heb ik eindelijk mijn pedalboard af!!! ik vond het dus ook maar eens tijd om hem aan jullie te showen...

http://img258.imageshack.us/img258/4765/rimg0004s.jpg

nu alleen nog een multikabel met 4 pluggen aanschaffen en dan is het plaatje helemaal compleet..:seriousf:


groet...

Wat is dat geel/oranje vlinderding daar linksonder?

Adro
11 oktober 2009, 09:41
dat is een zelfbouw clone van de LPB-1 van Electro Harmonix... er zit even een vlug photoshop-ontwerpje op.... een erg fijne booster trouwens!!!

hugo123
11 oktober 2009, 11:36
Vind je? Ik heb hem een tijd geleden gekocht, en ik vind er niks aan.. Als hij boost komt er volume bij ja, maar ook heel veel bas, heb jij dat ook?

ACSlater
11 oktober 2009, 12:10
Kleien update. Gay Boss BF-2 Flanger is vervangen door een vintage Ibanez Flanger. ;)

http://i58.photobucket.com/albums/g258/rocker_71/Pedals1010200913.jpg

Wat voor kist is dit precies? Ik zoek nog één maar ik heb de pech dat mijn Line6 M13 nogal diep is en daardoor niet in een showmastercase past.

Henri H
11 oktober 2009, 12:13
Ik heb even een vraagje, waar ik opzich geen nieuw topic voor hoef te openen.. Kan iemand mij in grote lijnen uitleggen wat het verschil is tussen een TS9 en een TS808?Ik heb beide getest op m'n Marshall JCM 800, beide waren goed en produceerden nagenoeg dezelfde gain-boost waar ik naar zocht.
Het enige verschil tussen beide was dat ik bij de TS9 één v.d. pots op 3 moest draaien, weet niet meer welke.
Bij de OD-808 (TS808 ) kon ik alles op 5 laten staan, dus heb ik hiervoor gekozen.

Simonvanwijk
11 oktober 2009, 12:50
Wat voor kist is dit precies? Ik zoek nog één maar ik heb de pech dat mijn Line6 M13 nogal diep is en daardoor niet in een showmastercase past.

Bij thomann heb je eentje waar je m13 perfect in past.

http://www.thomann.de/nl/thon_case_fuer_line6_m13.htm

Nielsje
11 oktober 2009, 13:13
Wat voor kist is dit precies? Ik zoek nog één maar ik heb de pech dat mijn Line6 M13 nogal diep is en daardoor niet in een showmastercase past.

Het is een Warwick case.

Guitarleon
11 oktober 2009, 14:37
hierbij mijn nieuwe bordje:
http://i676.photobucket.com/albums/vv123/LeonWestenberg1986/IMG_0949.jpg
http://i676.photobucket.com/albums/vv123/LeonWestenberg1986/Pedalboard.jpg

Volgorde:

Guitar in (aansluitschaal) > Korg Pitchblack tuner > Boss NS2 Noise Supressor Loop send > Vox Wah > Fulltone Fulldrive 2 > Mad Professor Little Green Wonder > Modded Ibanez TS 9 (met cleanboost/drive selector switch) > Boss NS 2 Loop return > Line6 MM4 > Line 6 DL4 > guitar out (aansluitschaal, deze kan ik eventueel omzetten naar stereo uit)

Het geheel wordt gevoed door een VoodooLab Pedalpower 2 plus.
Ik heb een beetje ruimte over, deze is voor mijn Brian Wampler Ego Squasher Compressor, die nog in bestelling staat.

Hallie
11 oktober 2009, 16:33
'na lange tijd van puzzelen en proberen en last te hebben gehad van storingen, heb ik eindelijk mijn pedalboard af!!! ik vond het dus ook maar eens tijd om hem aan jullie te showen...

http://img258.imageshack.us/img258/4765/rimg0004s.jpg




groet...

hoe bevalt die danelectro chorus? leuk ding voor weinig geld?

Adro
11 oktober 2009, 16:56
@ Hugo123: ik heb daar niet echt veel last van, qua bass... zodra ik hem aantrap rond hij mijn geluid wel mooi vol en warm af, precies zoals ik mijn sologeluid wil hebben... het zal dan ook wel een kwestie van smaak zijn???


@Hallie: ik heb de danelectro gekocht omdat andere forumleden hem mij hebben aangeraden. ik speel er nu ong. een weekje mee, en ik kan nu al wel voorzichtig zeggen dat het een van de betere chorussen is die ik ooit gehad of gehoord heb. ook de diverse geluiden die je er uit kan halen bevallen mij wel...qua prijs kan je al helemaal niet klagen, dus het is de gok zeker waard!!!

groet!

rocker_71
11 oktober 2009, 20:57
Wat voor kist is dit precies? Ik zoek nog één maar ik heb de pech dat mijn Line6 M13 nogal diep is en daardoor niet in een showmastercase past.

Dat is een Rockcase.
Zie bv: http://www.thomann.de/lu/rockcase_rc23010a.htm

ACSlater
11 oktober 2009, 23:16
Oké, ik zal eens kijken hoeveel ruimte ik precies nodig heb want ik wil naast de M13, nog twee Boss FV500's, Korg Pitchblack, Marshall footswitch, Relay G30 ontvanger en eventueel mijn MXR 10b EQ erin kwijt en uiteraard ook een stekkerblok.

Sanderltd
12 oktober 2009, 20:31
Dit heb ik vandaag in elkaar geknutseld:

http://i250.photobucket.com/albums/gg258/Flying-V/PA120022.jpg

http://i250.photobucket.com/albums/gg258/Flying-V/PA120025.jpg

http://i250.photobucket.com/albums/gg258/Flying-V/PA120026.jpg

Benodigde materialen?
-2 meter aluminium hoekprofiel
-8 schroefjes en bijhorende boutjes (M6)

Ik was al langer op zoek naar een ontwerp voor een compact pedalboard (de vorige had ik gemaakt uit een plank met klittenband en was veel te log) en toen zag ik de Pedaltrain. Hierop heb ik dus ook dit ontwerp gebaseerd.

Hij is ongeveer even groot als de Pedaltrain (de kleinste variant); 30cm x 35cm. Met deze afmeting heb ik plaats voor 6 à 8 pedalen.
Ik heb er zelf maar 3 nodig + een (homemade) footswitch, dus ik heb ruimte zat voor als ik in de toekomst nog iets zou willen toevoegen.

Alles zit, zoals te zien, stevig in elkaar met bouten en is oerdegelijk. Het geheel is ook vederlicht en erg compact. Onderin is veel ruimte voorzien voor kabels en eventuele stroomvoorziening.

Het is hier van groot belang dat alle hoeken perfect recht worden gezaagd (ik heb er echt millimeterwerk van gemaakt :p); op die manier blijft het geheel perfect spelingsvrij.

Al bij al ben ik er al dik tevreden over dus. :soul:

Nielsje
12 oktober 2009, 20:47
Ziet er goed uit!
Je kan eventueel, om scharen tegen te gaan, nog een paar kleine zelftappers erbij zetten in elke hoek.

Wellicht wil je hem nog schuin maken, of de hoekprofielen die overdwars gaan nog wat uitslijpen? Anders kan je geen kabels onderlangs laten gaan.

Sanderltd
12 oktober 2009, 21:18
Bedankt! :)
Ik ga inderdaad het geheel nog wat schuiner zetten en ga ook wat geultjes in de onderkant slijpen, zodat de kabels netjes weg te werken zijn.
De volgende stap is nu een geschikte voeding te vinden. Het liefst een heel compact dingetje dat vast te schroeven is aan de onderkant. Heeft iemand misschien een aanrader? :)

Nielsje
12 oktober 2009, 21:42
Bedankt! :)
Ik ga inderdaad het geheel nog wat schuiner zetten en ga ook wat geultjes in de onderkant slijpen, zodat de kabels netjes weg te werken zijn.
De volgende stap is nu een geschikte voeding te vinden. Het liefst een heel compact dingetje dat vast te schroeven is aan de onderkant. Heeft iemand misschien een aanrader? :)

Voedings FAQ :)

Marshallover
12 oktober 2009, 21:50
@sanderltd

Fantastisch! Hoe simpel kan het eigenlijk zijn? Heel degelijk, lichtgewicht en toch niet zwaar!

Sanderltd
12 oktober 2009, 22:15
Voedings FAQ :)

Ik zou me moeten schamen; op andere fora ben ik meestal degene die newbies verwijst naar de FAQ's. ;) Ik zal er eens een kijkje nemen! :)

@Marshallover; bedankt. Ik wilde met dit bouwsel inderdaad niets te ingewikkeld maken. Ik heb uit papier eerst een modelletje op de helft van de afmetingen gemaakt en zo heb ik bepaald hoe ik best alle stukken in elkaar zou kunnen passen.

jaywalker
12 oktober 2009, 22:29
Ik vind 't wel vet!

Kan me voorstellen dat alu. profielen in verhouding tot hout wel wat prijzig is. Maar alsnog een stuk goed koper dan al die kant en klaar pedalboarden en een stuk minder huften natuurlijk.

Zoals nielsje zegt, heb je nog geen last van scharen? Het oogt alsof je deze vrijheidsgraad (rotatie) nog niet hebt onderdrukt.

Veel plezier ermee.

Sanderltd
12 oktober 2009, 22:56
Gek genoeg heb ik absoluut geen last van scharen. Ik had dit eerst ook verwacht, dus heb ik op voorhand geprobeerd alles zo nauwkeurig mogelijk te boren en de zagen zodat alles perfect in elkaar paste; en dit is vrij goed gelukt. Op de laatste foto zie je dat dit in feite ook onmogelijk is; het ene profiel zit met het uiteinde volledig tegen de binnenkant van het andere aangedrukt en de schroeven houdt dit stevig bij elkaar. Op die manier is scharen dus ook onmogelijk omdat de 2 delen als het ware haaks op mekaar staan. (Daarom is het ook van belang dat je die kantjes perfect recht zaagt en/of vijlt.)

Lucluc
12 oktober 2009, 23:08
Na een flink aantal jaren dezelfde setup te hebben gehad maar eens een kleine update:

Een pedaltrain en wat leuk zelfbouw spul en maniakaal EHX spul. Wat is dat spul toch fantastisch!

http://i19.photobucket.com/albums/b192/Lucluc/DSC01055.jpg

Strobostomp, fuzzfactory, tremolo, DMM, tubescreamer, seek wah, POG2 en de stereo MM. Die pedaltrain icm pedalpower was even tricky, want ik kreeg de DMM niet goed aan het werk. Heb uiteindelijk de splitterkabel aan 1 normale uitgang gehangen en 1 aan de line6 uitgang, waardoor kennelijk wel de vereiste ampere van 100mA werd gehaald. Heel vreemd, maar het werkt nu prima. Misschien nog zo'n groundplate voor de Seek Wah, want dat is de enige die nog op een batterij werkt. De POG is een recente aanschaf en ondanks de absurd hoge prijs alles driedubbeldwars waard! De DDM en de tubescreamer zijn essentieel.

Verder gebruik ik veel de 2880 looper:

http://i19.photobucket.com/albums/b192/Lucluc/DSC01054.jpg

In m'n band gebruik ik nog wat losse effecten, meest delays en deze looper. Ik heb die af en toe op m'n oude pedalboard, van Rockcase. De Jazzmaster is voor mij de altijd-blijvend-steeds-terug-kerend-ding. Heb nog meer gitaren en sta open voor vrijwel alles, maar de Jazzmaster bevalt gewoo het beste.

Ook nog een leuk oefenampje, de 'goede' versterker staat in de oefenruimte:

http://i19.photobucket.com/albums/b192/Lucluc/DSC01056.jpg

Omdat het hier over effecten gaat: er zit een bias-tremolo in. Lekker ampje hoor, niet bepaald dat typische Fender clean en met 30w net genoeg om thuis mee te spelen :sssh:

Als afsluiter nog een leuk effect en vrij onbelangrijk onderdeel van m'n setup:

http://i19.photobucket.com/albums/b192/Lucluc/DSC01057.jpg

Eigenbouw (niet door mijzelf).

Hallie
12 oktober 2009, 23:43
Na een flink aantal jaren dezelfde setup te hebben gehad maar eens een kleine update:

Een pedaltrain en wat leuk zelfbouw spul en maniakaal EHX spul. Wat is dat spul toch fantastisch!

http://i19.photobucket.com/albums/b192/Lucluc/DSC01055.jpg

Strobostomp, fuzzfactory, tremolo, DMM, tubescreamer, seek wah, POG2 en de stereo MM. Die pedaltrain icm pedalpower was even tricky, want ik kreeg de DMM niet goed aan het werk. Heb uiteindelijk de splitterkabel aan 1 normale uitgang gehangen en 1 aan de line6 uitgang, waardoor kennelijk wel de vereiste ampere van 100mA werd gehaald. Heel vreemd, maar het werkt nu prima. Misschien nog zo'n groundplate voor de Seek Wah, want dat is de enige die nog op een batterij werkt. De POG is een recente aanschaf en ondanks de absurd hoge prijs alles driedubbeldwars waard! De DDM en de tubescreamer zijn essentieel.

Verder gebruik ik veel de 2880 looper:

http://i19.photobucket.com/albums/b192/Lucluc/DSC01054.jpg

In m'n band gebruik ik nog wat losse effecten, meest delays en deze looper. Ik heb die af en toe op m'n oude pedalboard, van Rockcase. De Jazzmaster is voor mij de altijd-blijvend-steeds-terug-kerend-ding. Heb nog meer gitaren en sta open voor vrijwel alles, maar de Jazzmaster bevalt gewoo het beste.

Ook nog een leuk oefenampje, de 'goede' versterker staat in de oefenruimte:

http://i19.photobucket.com/albums/b192/Lucluc/DSC01056.jpg

Omdat het hier over effecten gaat: er zit een bias-tremolo in. Lekker ampje hoor, niet bepaald dat typische Fender clean en met 30w net genoeg om thuis mee te spelen :sssh:

Als afsluiter nog een leuk effect en vrij onbelangrijk onderdeel van m'n setup:

http://i19.photobucket.com/albums/b192/Lucluc/DSC01057.jpg

Eigenbouw (niet door mijzelf).


erg gave plank. leuk spul allemaal!
en veel van Ehx.. awesome.

mag ik vragen waar die DIY tubescreamer vandaan komt? is dat een pakketje van byoc? of newtone? of zelf met een pcb board en wat componentjes?

hetzelfde geld voor de tremelo en de seek wah?

ik gok dat de tremelo van byoc is.

edit; nog 1 vraag.. dat is toch de pedaltrain jr?

FruscianteFan
13 oktober 2009, 00:19
die fuzzfactory, seekwah en pog2, icm je woonplaats, maken het heel verleidelijk om te vragen of ik eens langs mag komen. Erg tof spul!

Midwolda
13 oktober 2009, 07:32
@ sanderltd: nice, daar hou ik van, zulke stukjes huisvlijt.
Mooi gedaan, misschien leen ik jouw idee nog wel eens!
Tip: volgens mij past het (met de pedalen er op en inclusief kabels etc.)
zo in een standaard alu koffer van de Praxis.
Twee tientjes en je bent helemaal klaar. ;)

Henri H
13 oktober 2009, 08:11
Het ziet er wel mooi uit, maar als je maar niet per ongeluk met zo'n alu-strip op een snoer staat en dan je wah intrappen b.v. Het snoer kan kapot gaan en kortsluiting veroorzaken.
Ik heb o.a. om die reden voor hout gekozen.

Lucluc
13 oktober 2009, 08:27
mag ik vragen waar die DIY tubescreamer vandaan komt? is dat een pakketje van byoc? of newtone? of zelf met een pcb board en wat componentjes?

hetzelfde geld voor de tremelo en de seek wah?

ik gok dat de tremelo van byoc is.

edit; nog 1 vraag.. dat is toch de pedaltrain jr?


Het is een pedaltrain 2. Tremolo is idd van BYOC. Tubescreamer heb ik zelf gemaakt, aan de hand van tonepad schema, oid. Moet ik even nakijken, want is al een tijdje geleden. Ik woon tegenover een electronicazaak, dus kan naar hartelust experimenteren.

jimihattricks
13 oktober 2009, 09:55
hmmz, ik moet ook aan de huisvlijt want heb mijn setup vereenvoudigd..

voorheen (kon geen pic meer vinden):
Korg DT-10 > Dunlop 535Q Wah > (Boss NS-2)send > MXR SuperComp > Dh Twoverdrive > Rothwell F1 Boost > (Boss NS-2)return > Ibanez FL99 > Ibanez RC99 > MXR Phase90 > amp > FX Loop: Visualsound H2O

Dit is er nog van over:
http://img230.imageshack.us/img230/3920/photo1618.jpg

Wordt gevoed met een Rothwell Stompjuice en komt wellicht nog een Ibanez Weeping Demon wah bij.. dus dat wordt timmeren!

Sanderltd
13 oktober 2009, 11:42
Het ziet er wel mooi uit, maar als je maar niet per ongeluk met zo'n alu-strip op een snoer staat en dan je wah intrappen b.v. Het snoer kan kapot gaan en kortsluiting veroorzaken.
Ik heb o.a. om die reden voor hout gekozen.

Daar houd ik inderdaad rekening mee. De alu strips zijn nu wel niet bepaald scherp aan de onderkant, maar ze zijn wel smal genoeg om een kabel te beschadigen.
Om die reden ga ik dus alle kabels goed vastmaken aan de onderkant (met kabelhoudertjes o.i.d.). Dan moet het wel goed komen. :)

Midwolda
13 oktober 2009, 12:25
Daar houd ik inderdaad rekening mee. De alu strips zijn nu wel niet bepaald scherp aan de onderkant, maar ze zijn wel smal genoeg om een kabel te beschadigen.
Om die reden ga ik dus alle kabels goed vastmaken aan de onderkant (met kabelhoudertjes o.i.d.). Dan moet het wel goed komen. :)

pssst psssst: rubberen kabeldoorvoerringen, automaterialen specialist... ;)

interessander
13 oktober 2009, 13:08
Ik vind het een mooie constructie en een goed idee om zoiets zelf te bouwen!

En drummers zijn nog veel gevaarlijker voor je kabels, die van mij sloeg eens een bekkenstandaard om en het bekken spleet mijn kabel in tweeen!

Riky
13 oktober 2009, 13:19
Ik vind het een mooie constructie en een goed idee om zoiets zelf te bouwen!

En drummers zijn nog veel gevaarlijker voor je kabels, die van mij sloeg eens een bekkenstandaard om en het bekken spleet mijn kabel in tweeen!

lekker als die tegen je aan was gekomen:s
Had hij de randen geslepen ofzo?

interessander
13 oktober 2009, 13:25
Nee hoor, maar als dat ding met stand en al omvalt dan komt dat best hard neer, dan ben je zo door een kabel heen.

Sinner
13 oktober 2009, 14:29
@sanderltd

..., lichtgewicht en toch niet zwaar!:dontgeti:

interessander
13 oktober 2009, 14:41
Tja, dat klinkt als een win-win situatie!

Michael AE
13 oktober 2009, 15:46
En drummers zijn nog veel gevaarlijker voor je kabels, die van mij sloeg eens een bekkenstandaard om en het bekken spleet mijn kabel in tweeen!

Heb ik ook ooit eens gehad. Dat is echt niet relaxed.

peter_heijnen
14 oktober 2009, 11:40
Zoek de verschillen:

Sept 2007:
http://i534.photobucket.com/albums/ee346/peter_heijnen/pedalboard-sept-2007.jpg

Sept 2008:
http://i534.photobucket.com/albums/ee346/peter_heijnen/boardsept08-1.jpg

Okt 2009:
http://i534.photobucket.com/albums/ee346/peter_heijnen/pedalenokt09.jpg

Het allerpuurste en mooiste gitaargeluid IMO krijg je met alleen een kabel tussen gitaar en amp, zonder buffer. Het 'grootste verlies' ontstaat m.i. niet door kabel maar door pluggen. Ik heb dit willen minimaliseren door effecten bij mekaar in een doosje te stoppen. Helaas kon ik geen grotere kastjes vinden, maar hier ben ik al heel tevreden mee:
Byoc wah > [byoc trem/byoc phaser/musikding tb loop] > [byoc rat(ex nocki!)/byoc chorus/byoc pingpong delay] > amp.

Op de send van de md tb loop zit een dubbele tb loop van md (in de behuizing van radial). Op return 1 van die dubbele tb loop zit de tuner out van het volumepedaal waar mijn akoestische aan hangt. Met de dubbele tb loop kan ik kiezen of mijn akoestische of elektrische naar de tuner gaat. Onder het volumepedaal zit een trex fueltank junior.

Alles werkt en is geheel storingsvrij, ik is blij. Ik heb gekozen voor de byoc's omdat ze goed klinken en makkelijk te 'transplanteren' zijn. Van andere 'gegadigden' zaten bepaalde onderdelen op de print gesoldeerd en om dat los te halen daar had ik de moed niet voor.
Die pedalen gaan dus allemaal in de verkoop binnenkort, want hier ga ik het voorlopig mee doen. :)

Fuhgawz
14 oktober 2009, 12:58
Holy crap dude, dat zijn echt drie compleet verschillende plankjes!! Wel een geinig idee hoor, al die effecten combineren in doosjes. Alleen zo lastig als je op een gegeven moment een effect wilt vervangen, wat gezien je verleden niet ondenkbaar lijkt. ;) Maar serieus dude, cool gedaan!

Ash ketchum
14 oktober 2009, 14:55
@ Peter Heijnen;

Merk je nou veel verschil in "verlies/winst" nu je meerdere effecten in 1 behuizing hebt gedaan? Je hebt nu minstens 8 pluggen uit je signaalketen gehaald dus verschil is er wel, maar is het ook hoorbaar of heb je het nooit vergeleken?

Nielsje
14 oktober 2009, 14:59
Heb ik ook ooit eens gehad. Dat is echt niet relaxed.

Ja, dat kan ik beamen. Ik heb ook wel eens een drummer gehad, nou, dan liever zonder!

Blues-man
14 oktober 2009, 16:12
@ peter_heijnen

Leuk gedaan!

Dit vind ik nog beter;
____________
Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

Wake up!

http://94.100.113.27/397600001-397650000/397645701-397645800/397645752_6_141c.jpeg

Tremelus Lune heeft plaats gemaakt voor een treble booster en de Toad works Lil Leo heeft plaats gemaakt vooer de Maxon OD9 pro.

Binnenkort nieuwe foto :ok:

Il_Falco
14 oktober 2009, 18:40
Zoek de verschillen:

Sept 2007:
http://i534.photobucket.com/albums/ee346/peter_heijnen/pedalboard-sept-2007.jpg

Sept 2008:
http://i534.photobucket.com/albums/ee346/peter_heijnen/boardsept08-1.jpg

Okt 2009:
http://i534.photobucket.com/albums/ee346/peter_heijnen/pedalenokt09.jpg

Het allerpuurste en mooiste gitaargeluid IMO krijg je met alleen een kabel tussen gitaar en amp, zonder buffer. Het 'grootste verlies' ontstaat m.i. niet door kabel maar door pluggen. Ik heb dit willen minimaliseren door effecten bij mekaar in een doosje te stoppen. Helaas kon ik geen grotere kastjes vinden, maar hier ben ik al heel tevreden mee:
Byoc wah > [byoc trem/byoc phaser/musikding tb loop] > [byoc rat(ex nocki!)/byoc chorus/byoc pingpong delay] > amp.

Op de send van de md tb loop zit een dubbele tb loop van md (in de behuizing van radial). Op return 1 van die dubbele tb loop zit de tuner out van het volumepedaal waar mijn akoestische aan hangt. Met de dubbele tb loop kan ik kiezen of mijn akoestische of elektrische naar de tuner gaat. Onder het volumepedaal zit een trex fueltank junior.

Alles werkt en is geheel storingsvrij, ik is blij. Ik heb gekozen voor de byoc's omdat ze goed klinken en makkelijk te 'transplanteren' zijn. Van andere 'gegadigden' zaten bepaalde onderdelen op de print gesoldeerd en om dat los te halen daar had ik de moed niet voor.
Die pedalen gaan dus allemaal in de verkoop binnenkort, want hier ga ik het voorlopig mee doen. :)

Bevielen die hardwire dingen niet?

Hallie
14 oktober 2009, 20:15
:crazyhappy: 0_o
en bevielen de 3 Xotics ook niet?

Nitefly7
14 oktober 2009, 22:57
:crazyhappy: 0_o
en bevielen de 3 Xotics ook niet?

ik denk dat het deels om kwaliteit, en deels om kwantiteit doosjes ging;
P-H zal met deze nieuwe set, effectief (no pun intended) evenveel kunnen als met de Xotic-set, maar dit alles in amper 4 doosjes...

en natuurlijk gewoon de jaarlijkse 'september'-schoonmaak..

als ik het zo zou kunnen, dan wist ik het ook wel..!

the sure thing
15 oktober 2009, 08:44
Waarom ben je van een Boss volume pedaal naar Ernie Ball gegaan, en toen weer terug naar Boss? Bevalt de Boss volume je beter?

JeroenSchaaf
15 oktober 2009, 08:46
Waarom ben je van een Boss volume pedaal naar Ernie Ball gegaan, en toen weer terug naar Boss? Bevalt de Boss volume je beter?

Dat vroeg ik me ook af :)

Nitefly7
15 oktober 2009, 08:50
Waarom ben je van een Boss volume pedaal naar Ernie Ball gegaan, en toen weer terug naar Boss? Bevalt de Boss volume je beter?

misschien gewicht?
ik zit ook te overwegen van EB (is al verkocht) naar een FV-50 te gaan..

jaywalker
15 oktober 2009, 09:17
En waarom is ie gedraaid? Lijkt me helemaal niet praktisch nu.

peter_heijnen
15 oktober 2009, 13:44
@Fuhwgawz: Thnx, maar het valt toch ook wel mee met de verschillen? Wah, ph, trem, drive, ch, del, rv, maar dan idd steeds net effe anders. Het is idd wel duimen dat ik niet al te snel weer iets wil veranderen, maar met de tb loop in het eerste combipedaal kan ik dan nog wel wat kanten op gelukkig. Btw, op alle drie planken zie je dat er twee blijvertjes zijn, de wah en phaser, van byoc dus. ;)

@Ash ketchum: ik kan natuurlijk niet ab'en tussen deze opzet en de oude, wel heb ik met dit idee in mijn achterhoofd al zo'n 6 maanden uitgebreid ge-ab'd en vergeleken tussen allerlei situaties/pedalen/kabels/buffers. De afgelopen weken heb ik -nadat ik uiteindelijk besloot dat het maar de byoc opzet moest worden- eerst iedere dag gerepeteerd met dit exacte board maar dan wel met patchkabels overal tussen en sinds maandag dan in de huidige vorm, het geluid nu is echt 'schoner'. Het is -denk ik- niet veel in de zin van hoort bijv de drummer dat ook, maar ik ben er zelf heel blij mee.

@Blues-man: Thnx, ook voor de wake up call, mooie grote plank!

@Il_Falco: De Hardwires zijn te gek, maar icm met mijn minimale technische skills totaal niet geschikt voor transplantatie doeleinden.

@Hallie: De Xotics bevielen uitstekend, maar toch ging de RC er uit voor de Boost&Buff vanwege de plaatsbesparende dubbelfunctie van de B&B en later kwam de HBE BigD ipv de BB en AC. Om erachter te komen hoe een pedaal echt werkt moet ik het eerst een tijdlang kunnen gebruiken, daarna weet ik pas of het een blijvertje is. Om dan uiteindelijk weer bij een Rat achtige uit te komen vind ik zelf best grappig, ook al was die grap niet echt goedkoop... :)

@Nitefly7: Kwaliteit/kwantiteit is idd het idee. De byoc spullen klinken gewoon goed en door deze manier bespaar ik op zowel ruimte als 'gitaar signaal'. En het is idd pecies wat je zegt: effectief! De jaarlijkse september schoonmaak houdt trouwens steeds verband met het respectievelijke nieuwe theaterseizoen. De plank zelf blijft steeds hetzelfde en past zowel in mijn rockbag voor losse gigs, als ook in de bodem van mijn ampcase voor in de vrachtwagen.

@the sure thing en Joene: De Boss is voor mijn akoestische. De EB was wel voor de elektrische maar nam teveel ruimte in. Hoofdfunctie van de EB was muten, maar dat doe ik nu met de tb-loop die dan meteen ook mijn tuner activeert.

@Jaywalker: De Boss gebruik ik niet om het volume te regelen maar alleen om mijn akoestische te muten, dat gaat prima in deze stand. Ik zou het akoestische signaal ook kunnen schakelen dmv de tweede loop op de dubbele tb-loper maar aangezien het switchen daarvan niet geheel geruisloos is en de akoestische gitaar altijd aan staat in de zaal is dat geen optie. Ik wil tzt een van mijn elektrische gitaren uitrusten met een Fishman Powerbridge zonder preamp. In dat geval verdwijnt de Boss en komt er een Little Lehle voor het stil schakelen voor in de plaats en komt mijn Boost&Buff terug voor een correcte ingangsimpedantie voor de Powerbridge.

Ik heb inmiddels twee voorstellingen gedraaid met de plank en het werkt allemaal super! De eerstvolgende stap is de patchkabel tussen de beide combikastjes vervangen door een stuk Vovoxkabel 'gewoon' vastgesoldeerd ipv met pluggen (gaat net zo makkelijk weer los hoor ;)). Ook de patchkabel tussen de wah en kastje 1 wordt vervangen, door wat Vovox kabel maar dan wel met Neutriks.

Zo blijf je bezig he... :)

Einzeln
16 oktober 2009, 09:36
Het gaat om de reis niet om de bestemming. Daar draait dit hele forum op.

the sure thing
16 oktober 2009, 10:00
Het gaat om de reis niet om de bestemming. Daar draait dit hele forum op.Precies! En toch hoop je ooit je bestemming te bereiken :)

Ash ketchum
16 oktober 2009, 10:01
Precies! En toch hoop je ooit je bestemming te bereiken :)

Of een prettige tussenstation:rockon:

Valerius
16 oktober 2009, 11:06
Mijn update;

http://img243.imageshack.us/i/dscf5010.jpg/
http://img243.imageshack.us/img243/2678/dscf5010.jpg (http://img243.imageshack.us/i/dscf5010.jpg/)


Het geluid is via deze pedalen wel een stukje minder sprankelend dan wanneer ik mijn gitaar direct in mn versterker prik. Maar verder geen last van brom oid. :dance:

Jan Buurman
16 oktober 2009, 11:26
Mijn update;

http://img243.imageshack.us/i/dscf5010.jpg/
http://img243.imageshack.us/img243/2678/dscf5010.jpg (http://img243.imageshack.us/i/dscf5010.jpg/)


Het geluid is via deze pedalen wel een stukje minder sprankelend dan wanneer ik mijn gitaar direct in mn versterker prik. Maar verder geen last van brom oid. :dance:

Even uitzoeken waar de grootste tonesucker zit. Het is namelijk te verhelpen. Toch zonde van je geluid (tenzij je minder sprankeld mooi vindt....)

JeroenSchaaf
16 oktober 2009, 11:27
Misschien een keer een buffer er tussen gooien!

Die Box Of Rock is gemaakt door daan van Hasselt, lijkt me een gaaf ding!

Valerius
16 oktober 2009, 11:36
Even uitzoeken waar de grootste tonesucker zit. Het is namelijk te verhelpen. Toch zonde van je geluid (tenzij je minder sprankeld mooi vindt....)


Idd zonde. Maar ik merk al ong. 15 a 20% verlies in volume/dynamiek als ik alleen de morley of bd-2 tussen mijn gitaar en versterker leg. Heel vreemd. Zou het door mijn onespot kunnen komen..?




Misschien een keer een buffer er tussen gooien!

Die Box Of Rock is gemaakt door daan van Hasselt, lijkt me een gaaf ding!

Wat voor buffer zou je me adviseren? Ik heb daar eigenlijk niet zoveel verstand van. Die BoR is idd van Daan van Hasselt, scherp! +1 D'r zit een heerlijk geluid in :)

Ash ketchum
16 oktober 2009, 11:37
Mijn update;

http://img243.imageshack.us/img243/2678/dscf5010.jpg (http://img243.imageshack.us/i/dscf5010.jpg/)


Het geluid is via deze pedalen wel een stukje minder sprankelend dan wanneer ik mijn gitaar direct in mn versterker prik. Maar verder geen last van brom oid. :dance:

Ik zou als eerste de Boss pedalen er tussen uit halen, scheelt wel een slok op een borrel.

Chris Winsemius
16 oktober 2009, 14:46
Ik zou als eerste de Boss pedalen er tussen uit halen, scheelt wel een slok op een borrel.

+1!

Trouwens, buffer in de 80s Boss CS-2 is anders dan die andere Boss-pedalen en bij dit Boss-pedaal heb ik zelf dat tone/feel-suck gevoel beduidend minder...

Comfortably Daniel
16 oktober 2009, 18:57
yup...de oudere Boss pedalen hadden een betere buffer dan tegenwoordig.
Ik heb de CS-2 en CE-2 in gebruik en heb eigenlijk nergens last van.

Chris Winsemius
16 oktober 2009, 20:28
yup...de oudere Boss pedalen hadden een betere buffer dan tegenwoordig.
Ik heb de CS-2 en CE-2 in gebruik en heb eigenlijk nergens last van.

Zelf vind ik die van de CE-2 juist niet "mega" maar wel weer beter dan die v/e TR-2 bijvoorbeeld.....

ACSlater
17 oktober 2009, 01:30
Mijn update;

(plaatje)


Het geluid is via deze pedalen wel een stukje minder sprankelend dan wanneer ik mijn gitaar direct in mn versterker prik. Maar verder geen last van brom oid. :dance:

Erg cool idee om een jackingang op die Marshall voetschakelaar te zetten. Zelf even handig geweest? Zoiets moet ik ook nog eens fixen.

ieme
17 oktober 2009, 09:21
Zelf vind ik die van de CE-2 juist niet "mega" maar wel weer beter dan die v/e TR-2 bijvoorbeeld.....

ik heb 3 oude CE2s en als ik ze tussen gitaar en amp heb en schakel ze uit hoor je nog steeds een heel klein beetje chorus... is bij alle 3 zo en als ik ze dr tussen vandaan haal dan is het beetje chorus er niet (om de opmerkingen maar even voor te zijn)

Jan Buurman
17 oktober 2009, 09:26
Erg cool idee om een jackingang op die Marshall voetschakelaar te zetten. Zelf even handig geweest? Zoiets moet ik ook nog eens fixen.

Ik weet niet beter dan dat de Marshall footswitches een Jack ingang hebben. Mijn eerste had dat. Toen wist ik niet dat dat een modje was. Daarna heb ik het altijd meteen omgezet.
Als je toch aan je footswitch gaat knutselen, bouw er dan meteen een LEDtje in. Heb ik ook gedaan en ik vind het mega handig!!

Valerius
17 oktober 2009, 11:12
Erg cool idee om een jackingang op die Marshall voetschakelaar te zetten. Zelf even handig geweest? Zoiets moet ik ook nog eens fixen.

Nope, dit is hoe ik die footswitch gekocht heb. Als ik echt zo handig was had ik idd ook wel even een ledje ingebouwd :chicken:

ACSlater
17 oktober 2009, 14:21
Nope, dit is hoe ik die footswitch gekocht heb. Als ik echt zo handig was had ik idd ook wel even een ledje ingebouwd :chicken:

Het ledje zat er bij mij al vanaf de fabriek in (er zijn twee versies van de enkele schakelaar) Ik zal van de week even een female jackaansluiting kopen en mijn soldeerbout opwarmen!

humbucker
17 oktober 2009, 17:48
Mijn pedalenplank is ook af, donderdag nog 2 pedaaltjes binnen gekregen en vandaag de boel maar verder afgemaakt. Alles wordt gevoed door 1 one-spot. Zonder noemenswaardige ruis, prima dus.

Plaatjes:

http://i251.photobucket.com/albums/gg307/humbucker1988/DSC_1292.jpg

http://i251.photobucket.com/albums/gg307/humbucker1988/DSC_1300.jpg

en de kat zag dat het goed was!

http://i251.photobucket.com/albums/gg307/humbucker1988/DSC_1299.jpg

Volgorde: Cry Baby Classic, TU2, Fulldrive 2, DynaComp en CE2

peter_heijnen
17 oktober 2009, 19:22
De kat heeft ALTIJD gelijk! ;)

Luke-wannabe
17 oktober 2009, 19:39
Wat is dat voor broodplank joh! Ziet er lekker vintage uit :p

humbucker
17 oktober 2009, 20:06
haha, ding is idd vintage!

Is een oude winkelrek uit de winkel hier, (vader is juwelier). 'T is een plank meranti van 31 jaar oud! Ding heeft al goed dienst gedaan, en nu nog steeds!!

Henri H
18 oktober 2009, 14:06
Is die CryBaby Classic hetzelfde als een GCB-95?

humbucker
18 oktober 2009, 14:15
Nee, der zit een andere spoel in. Voor de rest zijn ze wel hetzelfde denk ik :)

Ash ketchum
18 oktober 2009, 14:50
Nee, der zit een andere spoel in. Voor de rest zijn ze wel hetzelfde denk ik :)

klopt, zit een Fasel in. Voor minder dan 2 tientjes heb je er 1 bij een online shop en kan je een normale crybaby ombouwen naar een classic.

robert-gitarist
18 oktober 2009, 15:49
Een rode Fasel spoel wel te verstaan. Tussen de gele en rode schijnt namelijk ook weer verschil ofzo in te zitten. je kunt ze kopen voor 25 euro.

humbucker
18 oktober 2009, 15:54
yep een rode inderdaad! Wah klinkt trouwens erg lekker!

Ash ketchum
18 oktober 2009, 16:05
Een rode Fasel spoel wel te verstaan. Tussen de gele en rode schijnt namelijk ook weer verschil ofzo in te zitten. je kunt ze kopen voor 25 euro.

Net ff gechecked, 15 euri bij newtone.

robert-gitarist
18 oktober 2009, 17:52
15 euro? Oh dan zijn ze wel goedkoper geworden! Ik was voor een half jaar terug bij MP in Duitsland en daar waren ze 25 euro ;)

Geun
18 oktober 2009, 17:54
http://photos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc1/hs208.snc1/7519_192408335883_528265883_4001070_7925200_n.jpg

mijn pedalenbord, nog geen case en net mijn twee 1spots verloren. ben van plan een keyboardhoes te verstevigen met een ingebouwde houten kist. dan issie beschermd en mobiel.

sterk aant overwegen een digitech jamman erbij te kopen!

ACSlater
18 oktober 2009, 21:20
http://photos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc1/hs208.snc1/7519_192408335883_528265883_4001070_7925200_n.jpg

mijn pedalenbord, nog geen case en net mijn twee 1spots verloren. ben van plan een keyboardhoes te verstevigen met een ingebouwde houten kist. dan issie beschermd en mobiel.

sterk aant overwegen een digitech jamman erbij te kopen!

Waar heb je je boeken nu op staan? Of zie ik het niet goed dat het zo'n legplank is?

JvD.
19 oktober 2009, 20:20
Yay! pedalboard update!

http://img263.imageshack.us/img263/9474/pedalboard01.jpg

http://img210.imageshack.us/img210/4783/pedalboard02.jpg


op volgorde:

Korg DT-10 (tuner)
Morley Bad Horsie (Wah)
Beeb! (ringmod/octave/fuzz achtig iets)
Lambda (MXR distortion+ maar dan meer richting fuzz)
in de FX loop:

H2O (delay en chorus)
Holy Grail (reverb met extra switch voor instand achter in de kerk reverb)
Tremulus lune (Valoosj tremolo met mijn led draag meisje er op)
Loopstation (loopertje)
verder nog:

dat paarse ding (amp switch)
Zonnetje (mijn stage lampje. kun je loshalen)
patch bay
extra info:
Al die 1sports. mijn loopstation en holygrail willen een eigen adapter. de rest zit op een 1spot. dan is er nog een 1spot voor mijn mini pedalboard dat ik voor vocals gebruik. daarop zit een boss EQ/delay/reverb en wat stansformatortjes. [mijn board is dood stil. al die 1spots leveren nul ruis].

Liquid_Metal
19 oktober 2009, 22:00
@JvD: meer een pedalbag hè :P. Kom je er wel goed bij? Lijkt me wel makkelijk vervoeren.

Geun
21 oktober 2009, 12:26
Waar heb je je boeken nu op staan? Of zie ik het niet goed dat het zo'n legplank is?


yep maar wel een verse van de gamma. zonder boeken!

guitargeek3
21 oktober 2009, 12:30
Yay! pedalboard update!

http://img263.imageshack.us/img263/9474/pedalboard01.jpg

http://img210.imageshack.us/img210/4783/pedalboard02.jpg


op volgorde:

Korg DT-10 (tuner)
Morley Bad Horsie (Wah)
Beeb! (ringmod/octave/fuzz achtig iets)
Lambda (MXR distortion+ maar dan meer richting fuzz)
in de FX loop:

H2O (delay en chorus)
Holy Grail (reverb met extra switch voor instand achter in de kerk reverb)
Tremulus lune (Valoosj tremolo met mijn led draag meisje er op)
Loopstation (loopertje)
verder nog:

dat paarse ding (amp switch)
Zonnetje (mijn stage lampje. kun je loshalen)
patch bay
extra info:
Al die 1sports. mijn loopstation en holygrail willen een eigen adapter. de rest zit op een 1spot. dan is er nog een 1spot voor mijn mini pedalboard dat ik voor vocals gebruik. daarop zit een boss EQ/delay/reverb en wat stansformatortjes. [mijn board is dood stil. al die 1spots leveren nul ruis].


Die Holy Grail, heb je die zelf gemaakt of alleen een nieuwe behuizing gegeven?

DaTa
21 oktober 2009, 12:56
ziezo...creatie van deze maand:seriousf:
Net ook een dano coolcat transparent overdrive binnengekregen, moet 'm nog testen. Ik wacht ook nog op een GigRig wetbox met expressiepedaal. Dan moet het toch een keertje klaar zijn::???: ...no way...:seriousf::seriousf::seriousf:
http://i215.photobucket.com/albums/cc137/DaTa1981/003.jpg

Ash ketchum
21 oktober 2009, 17:08
:supercool:Update van mijn A-boardje, niet qua pedalen maar qua lay-out. Ik heb een plateau gemaakt voor de MXR Carbon Copy, het was eerst een blokje hout dat er precies onder paste. Het oogt nu wat netter door de verhoging. Geen spaghetti meer zichtbaar van de daisychain en onespot maar netjes verstopt onder de nieuwe verhoging:soul:
Zo was het eerst;
http://i429.photobucket.com/albums/qq14/asch82/Pedalboards/003.jpg?t=1256136933

Nu met verhoging voor de MXR CC. De drukschakelaars liggen nu netjes evenwijdig ;) ;
http://i429.photobucket.com/albums/qq14/asch82/Pedalboards/005.jpg

Nitefly7
21 oktober 2009, 23:56
PM voor jou Ash!


:supercool:Update van mijn A-boardje, niet qua pedalen maar qua lay-out. Ik heb een plateau gemaakt voor de MXR Carbon Copy, het was eerst een blokje hout dat er precies onder paste. Het oogt nu wat netter door de verhoging. Geen spaghetti meer zichtbaar van de daisychain en onespot maar netjes verstopt onder de nieuwe verhoging:soul:
Zo was het eerst;
http://i429.photobucket.com/albums/qq14/asch82/Pedalboards/003.jpg?t=1256136933

Nu met verhoging voor de MXR CC. De drukschakelaars liggen nu netjes evenwijdig ;) ;
http://i429.photobucket.com/albums/qq14/asch82/Pedalboards/005.jpg

JvD.
23 oktober 2009, 00:49
Die Holy Grail, heb je die zelf gemaakt of alleen een nieuwe behuizing gegeven?
behuizing en de mod zelf gedaan, verder is ie van uit de winkel =D

Erikt
24 oktober 2009, 12:22
Mijn pedalenplank is ook af, donderdag nog 2 pedaaltjes binnen gekregen en vandaag de boel maar verder afgemaakt. Alles wordt gevoed door 1 one-spot. Zonder noemenswaardige ruis, prima dus.

Plaatjes:

http://i251.photobucket.com/albums/gg307/humbucker1988/DSC_1292.jpg

http://i251.photobucket.com/albums/gg307/humbucker1988/DSC_1300.jpg

en de kat zag dat het goed was!

http://i251.photobucket.com/albums/gg307/humbucker1988/DSC_1299.jpg

Volgorde: Cry Baby Classic, TU2, Fulldrive 2, DynaComp en CE2

Hee Hum,

Spot ik daar mijne oude CE-2? :supercool:

WillemdaGuide
26 oktober 2009, 14:59
Hele tijd terug al een tijdelijke versie van mijn board gepost, maar hij is nu eindelijk echt af. Nu ik weer meer met mijn band speel begon ik me toch te irriteren aan al die tussenoplossingen, dus maar werk van gemaakt.

En Henri, mocht je dit lezen, hij is dus echt af!:cooler:


http://i323.photobucket.com/albums/nn446/Willemdaguide/Pedalboard/P9250024.jpg

Henri H
26 oktober 2009, 15:11
Hoi Willem, je gebruikt nu hoofdzakelijk je Laney had ik gelezen?
Gebruik je die midi-controllers/switchers zowel om de Laney te schakelen alsook die (paar) pedalen? Wat is die rooie voor één?
Wilde je m'n Replifex nog 's testen?

Nielsje
26 oktober 2009, 15:15
http://i251.photobucket.com/albums/gg307/humbucker1988/DSC_1300.jpg



het valt me nu pas op.. Is dat ding wel stabiel?
Ik kan me voorstellen dat als je een beetje aan de zijkant trapt, dat het ding dan kantelt. Verder lijkt het ding me ook niet echt roadproof: een keer hard trappen en je verdeeldoos is aan gruzelementen..

reinierscheffer
26 oktober 2009, 15:50
http://i715.photobucket.com/albums/ww155/reiniergitaar/DSCF9228.jpg

http://i715.photobucket.com/albums/ww155/reiniergitaar/DSCF9229.jpg

http://i715.photobucket.com/albums/ww155/reiniergitaar/DSCF9230.jpg

Hier mijn boards. Ik heb ze op de groei gekocht, want er zijn nog een paar pedalen die ik op het oog heb, zoals bijvoorbeeld de Pickle Vibe van Lovepedal, Holy Grail (EHX) en wat boosters.
De boards zijn nog niet klaar. Ik moet alle kabels nog vervangen door George L's, en netjes wegwerken e.d. Ook komt er een Pedal Power onder het rechterboard, zodat ik elk board individueel kan voeden en zodat op het linkerboard de Line6 ook op de Pedal Power aangesloten kan worden.

De volgorde:

gitaar=>volume=>(tuner out)=>HBE Doomsday Device Distortion=>Lovepedal COT50 red=>Fulldrive2=>EHX smallstone phaser=>EHX Electric Mistress Flanger=>EHX Pulsar tremolo=>stereo naar Lehle Dual: channel A via Line6 DL-4 Delay naar Fender Blues Deluxe40W, channel B via EHX Deluxe Memory Man naar Marshall JCM800

Mijn rechterboard beschouw ik als 'space board', en gebruik ik niet altijd. Een paar kabeltjes verwisselen en ik kan mijn linkerboard als 'basis board' gebruiken. Dit verklaard misschien de indeling van de boards.

humbucker
26 oktober 2009, 16:54
Hee Hum,

Spot ik daar mijne oude CE-2? :supercool:

Helemaal juist, doet nog steeds wat ie moet doen. En goed!

humbucker
26 oktober 2009, 16:57
het valt me nu pas op.. Is dat ding wel stabiel?
Ik kan me voorstellen dat als je een beetje aan de zijkant trapt, dat het ding dan kantelt. Verder lijkt het ding me ook niet echt roadproof: een keer hard trappen en je verdeeldoos is aan gruzelementen..

Dat valt goed mee hoor, en waarom zou m'n verdeeldoos aan gruzelementen gaan, die hangt gewoon aan de onderkant... Nu hoeft het ook niet echt super-roadproof te zijn, voorlopig is het maar 1x in de week jammen met vrienden. Dus voor mij is dit momenteel voldoende. In de toekomst zal er nog wel eens een écht mooi pedalenplankje komen :)

Nielsje
26 oktober 2009, 17:13
Tja, de foto laat meer blijken dat 'ie juist op de verdeeldoos steunt, ik zie geen pootjes..
Vandaar :)

humbucker
26 oktober 2009, 18:07
aha, er zitten namelijk wel pootjes onder :). serieuze ook trouwens, over de gehele "breedte" van het bord 2 houten "spie-en". Waardoor de achterkant net hoog genoeg is om een stekkerdoos eronder te kunnen steken.. Gaat prima zo :)

edit: als je op de foto kijkt. Daar waar de schroeven zitten, daar zitten ook de pootjes. Aan 1 kant langs de dynacomp en CE2, aan de andere kant onder de wah

ACSlater
26 oktober 2009, 22:51
Hier mijn boards. Ik heb ze op de groei gekocht, want er zijn nog een paar pedalen die ik op het oog heb, zoals bijvoorbeeld de Pickle Vibe van Lovepedal, Holy Grail (EHX) en wat boosters.
De boards zijn nog niet klaar. Ik moet alle kabels nog vervangen door George L's, en netjes wegwerken e.d. Ook komt er een Pedal Power onder het rechterboard, zodat ik elk board individueel kan voeden en zodat op het linkerboard de Line6 ook op de Pedal Power aangesloten kan worden.


Jij hebt ook redelijk wat kilo's aan pedalen schat ik zo in. Ik ben benieuwd naar het eindresultaat als alles netjes is weg gewerkt. Op het moment ben ik zelf bezig om de bedrading in mijn pedalboard aan te leggen. Daar volgen binnenkort de foto's wel van in dit topic.

Baco
27 oktober 2009, 09:18
http://i715.photobucket.com/albums/ww155/reiniergitaar/DSCF9229.jpg


Een HBE Doomsday Device, cool :cool:

Riky
27 oktober 2009, 19:27
Bij deze mijn geupgrade pedalboard:

http://i34.tinypic.com/2dqo5qe.jpg

De Blackstar is nieuw. Geweldig pedaal! Precies wat ik zocht voor solo werk en stevige scheur.

Omdat ik net een nieuwe amp heb waar ik zeer tevreden mee ben ga ik mijn pedal board onder handen nemen. De bedoeling is om heel geleidelijk de tonelab le eruit te werken. Dit zal nog wel even duren, want gebruik redleijk wat effecten. Niet omdat de tonelab slecht klinkt. Integendeel, maar ik heb mijn sound nu wel gevonden en gebruik te weinig van de tonelab, waardoor hij niet meer zo handig is als hij was.

Maar tot nu toe ga ik het dus gewoon nog hier mee doen:)

Gitaar > EHX Lpb1 > Boss OC2 > Blackstar HT drive > Dunlop Cry baby Wah Wah GCB 95 > Vox Tonelab LE > Low input Peavey Windsor

j3r03n
28 oktober 2009, 10:52
Yeah, OC-2 + Tonelab! Een combinatie waarmee ik me ook jaren zoet heb kunnen houden :rockon:

FruscianteFan
28 oktober 2009, 11:05
Riky, je zult ze wel heel anders gebruiken dan ik - maar hoe reageren de blackstar en de lpb-1 op elkaar? Ik heb namelijk de HT-drive als main distortion, en overweeg een lpb-1 te kopen als boost - maar dan moet het wel een dikke vette boost zijn, al lijkt het me juist fijn aan een cleanboost dat ik hem ook anders in kan zetten.

Riky
28 oktober 2009, 13:50
Voor een dikke vette boost zit je met de lpb1 wel goed. Boost niet alleen je signaal in volume, maar voegt ook meer mid en laag toe. Vooral mid.
Je moet zowieso voor de blackstar plaatsen, anders krijgt je waardeloos schel onbruikbaar geluid. Hij moet je gitaarsound boosten, niet de blackstar.

Ik heb drive van de blackstar op 11 uur staan en met de lp1 boost op 12uur blijft je sound redelijk in takt. Krijgt iets meer mid en laag en wat meer drive, maar niet heel veel. Met de LPB op 3uur krijg je een vol dik en nog redelijk strak solo geluid. Zet je de LPB1 vol open dan word het toch al een beetje fuzzy. Nog steeds wel bruikbaar opzich voor solo's, maar strakke akoorden zitten er niet echt meer in.


Het is een booster met een echt eigen karakter. Heb hem in een gas bui gekocht voor een prikkie, maar kan er nog wel goed mee overweg. Hij moet je wel liggen. Ik zelf gebruik hem alleen maar om mijn clean geluid te boosten. Ik moet mijn volume knop terug draaien om een clean geluid te krijgen en de volume drop vang ik op met de booster.


@j3r03n: Ja die ingebouwde octaver beviel me niet. De boss oc2 zeker wel:)

HaroldA
28 oktober 2009, 13:55
@j3r03n: Ja die ingebouwde octaver beviel me niet. De boss oc2 zeker wel:)

Ik kan werkelijk niets met de OC-2... :dontgeti: Het is het pedaaltje wat ik (2e hands) gekocht heb, aangesloten, 30min mee gespeeld heb en toen in m'n bak met "te verkopen pedalen" gelegd heb...

Daar ligt hij nog steeds ;)

Riky
28 oktober 2009, 13:58
Hoezo kon/kun je er niets mee? Vernageld het teveel je tone?

HaroldA
28 oktober 2009, 14:01
Hoezo kon/kun je er niets mee? Vernageld het teveel je tone?

Tracking vind ik niet ideaal (werkt niet 100% op hoge en lage E) en ik was gewoon niet onder de indruk van het effect zelf, maar ik speel dan ook geen funk/disco/etc dus dat kan ook goed aan mijzelf hebben gelegen!

lindstrom
28 oktober 2009, 14:18
Voor een dikke vette boost zit je met de lpb1 wel goed.



Ik snap het niet,... ik kreeg totaal geen boost uit dat pedaal, zowel clean, als voor en na mijn scheurpedaal.

heb hem maar teruggebracht, ik vind hem echt waardeloos.

j3r03n
28 oktober 2009, 14:30
Tracking vind ik niet ideaal (werkt niet 100% op hoge en lage E) en ik was gewoon niet onder de indruk van het effect zelf

De tracking van de OC-2 is inderdaad niet ideaal (misschien beter met een compressor ervoor, maar ik haat compressors), en met de OCT2 kan ik ook helemaal niks (wordt meteen modderig), maar met OCT1 en Direct vol open krijg je toch wel zo'n vet geluid voor hoge pingels. Fuzz er overheen en blazen maar :rockon:

@Riky: de octaver van de Tonelab hadden ze meteen achterwege moeten laten, die was bij de eerste SE al slecht en die zit er nog steeds in :dontgeti:

Riky
28 oktober 2009, 14:55
Ik snap het niet,... ik kreeg totaal geen boost uit dat pedaal, zowel clean, als voor en na mijn scheurpedaal.

heb hem maar teruggebracht, ik vind hem echt waardeloos.

totaal geen boost? Nou hij boost mijn signaal toch wel behoorlijk...

Heb ff zitten zoeken naar filmpje die het karakter een beetje weergeeft. Slechte kwaliteit, maar hier is het verloop van de boost is wel goed te horen.

http://www.youtube.com/watch?v=sdaPLf92j74

Dit is eigenlijk precies wat hij doet.
Zijn betere kwaliteit filmpjes, maar die geven niet echt goed weer hoe hij overstuurd.

@j3r03n: Tracking is niet 100% idd, maar dat vind ik hem wel vet maken. Hoef niet zo'n zwaar gelikt geluid. Die van de tonelab hadden ze idd weg mogen laten. Enige echt waardeloze effect op de tonelab

jaywalker
29 oktober 2009, 16:44
irritant mannetje in dat filmpje, blegh

Ash ketchum
2 november 2009, 12:49
Hahaha

"It is the best boost pedal.........that is out there"

Hoeveel boostpedalen zou hij ooit geprobeert hebben? Ik gok op 1 :cheerup:

Riky
2 november 2009, 13:12
klopt! Maar het gaat om het geluid hea;) Die andere filmpjes op youtube zijn van betere kwaliteit, maar laten niet precies horen hoe het volume toeneemt. Ik vind namelijk niet dat hij zo transparant boost als ehx zegt. Hij voegt aardig wat laag en mid toe.

ACSlater
3 november 2009, 23:48
Technisch gezien is dit ook een pedalboard:

http://i91.photobucket.com/albums/k298/ACSlaterRocks/Pedalboard2.jpg

Tankman
4 november 2009, 00:03
Damn...wat is dat voor beest...Uitleg?

Heb je ook een foto van bovenaf zodat je alles goed kan zien?

Maroon
4 november 2009, 00:32
Damn...wat is dat voor beest...Uitleg?

Heb je ook een foto van bovenaf zodat je alles goed kan zien?

je kunt het toch prima zien ofniet? :???:

een pod m13, een pitchblack, marshallswitch, volume, wah.

Il_Falco
4 november 2009, 13:06
Technisch gezien is dit ook een pedalboard:

http://i91.photobucket.com/albums/k298/ACSlaterRocks/Pedalboard2.jpg

hoe bevalt de m13? kan je daar meer over vertellen? met welke marshall speel je dan? waarom heb je een volume en een expression pedal? ik bedoel, waarvoor gebruik je de expressie pedaal?

Mooie patchbay trouwens!

Ash ketchum
4 november 2009, 13:18
Hij schreef net zelf een volume en wah pedaal. De wah zal wel via de M13 aangestuurd worden door 1 van de expressie pedalen.

Il_Falco
4 november 2009, 13:22
Hij schreef net zelf een volume en wah pedaal. De wah zal wel via de M13 aangestuurd worden door 1 van de expressie pedalen.

het is ACslaters pedalboard en Maroon denkt dat het een wah pedaal is..
Ik vroeg het aan Ac omdat het pedaal een wahpedaal is ;)
Het kan bijvoorbeeld perfect zijn dat er 1 van de twee een volumepedaal is en de andere bijvoorbeeld de depth van de chorus regelt ;)

Edit: in de M13 zit geen wah, kan dan al helemaal niet meer...

Ash ketchum
4 november 2009, 13:25
My bad...:makeup:

ACSlater
4 november 2009, 14:04
Het is dus inderdaad de M13, Marshall switch (voor mijn JCM 2553), Korg Pitchblack tuner en twee Boss FV500 expressiepedalen. Die pedalen kun je aan verschillende parameters toewijzen. Ik gebruik ze inderdaad het meest voor wah (er zitten een stuk of wat wah's in de M13 sinds de 2.0 update) en volume dus die gok was goed. Verder zit mijn Line6 Relay G30 wireless ontvanger onder de Pitchblack weggewerkt. Dit alles in een Showmaster 48 flightcase met een patchbay bovenop. Mijn Marshall staat in de loop van de M13 zodat ik de wah ervoor kan zetten en de delay's etc., erna.

Er zit ook een tuner in de M13 maar de Pitchblack werkt sneller en makkelijker op het podium. De M13 is een fantastisch apparaat met zeer goeie effecten. Op youtube zie je vooral U2 fans die de delays demonstreren maar de chorus is ook erg goed (sinds de 2.0 update)

http://i91.photobucket.com/albums/k298/ACSlaterRocks/Pedalboard1.jpg

Mijn patchbay bestaat uit 5 aansluitingen. vlnr output, send, return, versterkerswitch en de input. In de input zit een kabeltje dat van de wireless en Pitchblack komt. De aansluitingen zitten bovenop omdat ik op kleinere podia vaak mijn board tegen een monitor moet zetten en zo geen hinder heb van uitstekende kabels. De stroomaansluiting zit rechts aan de zijkant.

schizo910
4 november 2009, 17:33
Mooi en functioneel! Lijkt me een heerlijk board, al zou ik er persoonlijk altijd een board naast hebben met losse pedalen. Niet omdat dat beter is, maar omdat ik gewoon graag knoei met pedalen :satisfie: Echt, mijn complimenten!

ACSlater
4 november 2009, 17:49
Mooi en functioneel! Lijkt me een heerlijk board, al zou ik er persoonlijk altijd een board naast hebben met losse pedalen. Niet omdat dat beter is, maar omdat ik gewoon graag knoei met pedalen :satisfie: Echt, mijn complimenten!

Thanks! Het leuke van de M13 is dat je met presets kunt spelen of met "losse" pedalen. Omdat ik ook een redelijke knoppendraaier ben gebruik ik pedaalmodus. Daarmee werkt het dus net zo als met losse effecten. Omdat één Line6 fanboy (vetta...) op dit forum meer dan genoeg is, zal ik niet verder uitwijden over de M13 maar als je wilt weten over welke pedalen erin zitten als model:

http://line6.com/m13/sounds.html

Daar staat de hele lijst

Ferraririk
4 november 2009, 21:23
Thanks! Het leuke van de M13 is dat je met presets kunt spelen of met "losse" pedalen. Omdat ik ook een redelijke knoppendraaier ben gebruik ik pedaalmodus. Daarmee werkt het dus net zo als met losse effecten. Omdat één Line6 fanboy (vetta...) op dit forum meer dan genoeg is, zal ik niet verder uitwijden over de M13 maar als je wilt weten over welke pedalen erin zitten als model:

http://line6.com/m13/sounds.html

Daar staat de hele lijst

Jezus, alssie niet zo duur was (absoluut gezien, relatief valt het mee) stond die op mijn wish list!

zeiler
5 november 2009, 07:25
Mooi en functioneel! Lijkt me een heerlijk board, al zou ik er persoonlijk altijd een board naast hebben met losse pedalen. Niet omdat dat beter is, maar omdat ik gewoon graag knoei met pedalen :satisfie: Echt, mijn complimenten!

jkah, het ziet er erg strak en secuur uit!!! top (y)!

Mitch
8 november 2009, 12:14
Ik ben even kwijt of ik de meest recente versie nou al een keer gepost had, maar bij deze dan:

http://i246.photobucket.com/albums/gg117/mitch_tripper/pedals/20-08-09_2309.jpg

Eenvoudig zelfbouw board dat in een Showmaster case gaat en gebruik maakt van een 12V adapter voor de Tube King, een 9V adapter voor de rest, een spanningsverdubbelaar voor de Dirty Little Secret en de Memory Man heeft een vaste stekker. Houd ik één stroompunt over en het functioneert volledig brom- en storingsvrij.

Keten:
Korg DT10
Tees picture wah
EHX Small Stone
Klon kloon
Catalinbread Dirty Little Secret
Ibanez Tube King
EHX Deluxe Memory Man (ouwetje)
Barber Tone Press
A/B switch als ik met de AC30 speel en kanalen wil schakelen en soms een Ibanez DML als ik extra delay/modulatie wil of met de AC15 speel en dus geen kanalen kan schakelen.

Hallie
8 november 2009, 19:01
hoe gebruik jij de a/b switch in combinatie met de vox ac30?

Mitch
8 november 2009, 19:39
Voor de mid boost en de tweede master :D

Het is een AC30HH dus een EF86 kanaal en een Top Boost kanaal. Die kun je gewoon schakelen met een A/B en dat is wel zo lekker. Het EF86 kanaal zet ik meestal net iets harder dan het top boost kanaal. Sowieso is de klank en met name het tophoog wat anders. Ook de reactie van pedalen op het EF86 kanaal is iets anders, die klinken dan net wat anders dus ik gebruik hem nogal eens als verkapte solo boost.

Fuhgawz
8 november 2009, 20:08
Die Klon kloon van jou heeft een extra knop zie ik. Wat doet die precies? Verder een mooie selectie aan pedalen dude!!

Mitch
8 november 2009, 20:52
De Klon heeft een stereopot waar twee delen van het circuit tegleijk worden afgeregeld. Hier zijn die tweee delen gesplitst. Niet veelzijdiger hoor, ze moeten toch voor het beste effect gelijk worden afgeregeld.

Henri H
8 november 2009, 23:08
Mitch, gebruik je die DLS op het cleane kanaal (heeft een AC30 2 kanalen?:chicken:) als enige drive, of is het een soort van booster voor je scheurkanaal of een andere overdrive?
Ik zoek nog naar een lekkere overdrive/booster voor m'n HOOK.
Op Youtube klinkt de DLS lekker!

Het pedaal moet ook het gat tussen het cleane kanaal en het 2e kanaal opvullen voor mij, "clean met een randje" dus, maar wel dynamisch, zoals bv. de Sweet Honey Overdrive van Mad Professor, deze is echter behoorlijk prijzig.

Sorry voor de off topic. :soinnocent:

Mitch
8 november 2009, 23:21
Zo lang het niet twee pagina's lang over de Harley Benton Power Plant gaat vind ik dat geen topic vervuiling hoor :D
Een AC30HH heeft trouwens wel twee kanalen, maar het is geen channel switcher hoor! Oldschool twee pre amp kanalen dus niet één clean en één crunch kanaal.
Ik gebruik de DLS als medium drive, goeie crunch maar niet veel compressie. Wat overigens wel mogelijk is. Clean met een randje kan -ie ook prima. Echt één van de beste drivepedalen die ik tot nu toe gehoord of gebruikt heb, mits op 18V. Dan is het een enorm dynamisch ding, op 9V is het 'gewoon een leuk drive pedaal'. Op 18V een absolute aanrader voor zowel een randje als vette crunch.

TimS
8 november 2009, 23:24
Het pedaal moet ook het gat tussen het cleane kanaal en het 2e kanaal opvullen voor mij, "clean met een randje" dus, maar wel dynamisch, zoals bv. de Sweet Honey Overdrive van Mad Professor, deze is echter behoorlijk prijzig
Ik heb geen idee wat voor geluid je precies zoekt, maar heb je al gekeken naar de Barber Direct Drive Low Gain?