View Full Version : post foto's van jullie (zelfgemaakte) Pedalboards
JeroenSchaaf
17 november 2008, 11:36
Ik weet het, maar ben wel eens benieuwd wat mitch er van vind.:satisfie:
Nielsje
17 november 2008, 11:49
Ik weet het, maar ben wel eens benieuwd wat mitch er van vind.:satisfie:
Zoekfunctie...
Joey Handsome
17 november 2008, 11:53
Ik vond het helemaal niks. Maar ja, het is ook maar net wat je van plan bent met het ding. Wilde hem zelf niet als booster gebruiken.
Nielsje
17 november 2008, 11:55
Ik vond het helemaal niks. Maar ja, het is ook maar net wat je van plan bent met het ding. Wilde hem zelf niet als booster gebruiken.
Nee, maar jij zweert ook bij de big muff, zegt dat niet al genoeg? ;)
Joey Handsome
17 november 2008, 12:08
Nee, maar jij zweert ook bij de big muff, zegt dat niet al genoeg? ;)
Ik heb smaak. :soul:
rickert
17 november 2008, 12:08
Ik heb wansmaak. :soul:
That's fo sure;)
Joey Handsome
17 november 2008, 12:12
That's fo sure;)
Dat zal mijn liefde voor de MMDLX dan wel verklaren. :sssh:
rickert
17 november 2008, 12:16
Die heb je nog nieteens dus die telt niet:D
Chris Winsemius
17 november 2008, 13:13
Dat zal mijn liefde voor de MMDLX dan wel verklaren. :sssh:
Jemig, dan heb ik ook smaak.............
:confused:
HaroldA
17 november 2008, 13:16
Jemig, dan heb ik ook smaak.............
:confused:
Ik niet. :sneaky:
Kevz0r
17 november 2008, 14:02
Hey hey,
Even wat vraagjes, ben nu zelf bezig met een pedal board te maken maar ik zit ergens mee.
Ik wil de Wah eigenlijk links zetten op het board, is dat verstandig? Aangezien er verschil is tussen bijv een stompbox eerst en dan de wah erachter of andersom.
Ook zou ik willen weten of bij jullie zelfbouwers de plug rechtstreeks van je amp naar een pedal gaat of gaat dat via een ander pedaal/boxje? (miss iets met FX send/return ofzo)
Ben echt een leek in dit soort shizzle!
Thanks!
paulusdeBKB
17 november 2008, 14:08
Als je de Wah links wilt zetten, moet je dat gewoon lekker doen. De meesten hebben hem rechts maar er dat is puur je persoonlijke smaak! Je hebt dan alleen een iets langer patchkabeltje nodig om hem door te verbinden met je volgende kabeltje maar ook dat is geen probleem.
onze_jef
17 november 2008, 14:11
Ziehier mijn eeuwig aan veranderingen onderhevig board op dit moment:
http://farm4.static.flickr.com/3015/3029867644_2a46732392_o.jpg
In leesrichting:
Bovenaan: Boss TU2, ABY switch op T-Rex fueltank, Boss OC2 met eronder een Schmetterling (By Birt), Harmonic Percolator (ook door Birt gebouwd) en Fulltone OCD.
Onderaan: Digitech Whammy II, T-Rex Replica, 3 true bypass loops en Ernie Ball Volumepedaal.
Staan er momenteel niet op: EHX Big Muff (Rus), EHX tremolo en wah.
Zoek ik nog: looper/sampler, meer delay, meer octavers.
Kevz0r
17 november 2008, 14:16
Als je de Wah links wilt zetten, moet je dat gewoon lekker doen. De meesten hebben hem rechts maar er dat is puur je persoonlijke smaak! Je hebt dan alleen een iets langer patchkabeltje nodig om hem door te verbinden met je volgende kabeltje maar ook dat is geen probleem.
Thanks!
Weet je ook hoe je de wah neerzet? Na de overdrive of ervoor? Of heeft dat te maken met persoonlijke smaak?
Weet je trouwens ook mijn 2de vraag?
bvd
HaroldA
17 november 2008, 14:21
Ziehier mijn eeuwig aan veranderingen onderhevig board op dit moment:
Wat een enorme bult kabels... ooit aan gedacht om een verhoging te maken waar de kabels onderdoor lopen? Misschien krijg je dan ook wat meer ruimte om je bruine pedalen 'recht' te zetten...
Henri H
17 november 2008, 15:22
Hey hey,
Even wat vraagjes, ben nu zelf bezig met een pedal board te maken maar ik zit ergens mee.
Ik wil de Wah eigenlijk links zetten op het board, is dat verstandig? Aangezien er verschil is tussen bijv een stompbox eerst en dan de wah erachter of andersom.
Ook zou ik willen weten of bij jullie zelfbouwers de plug rechtstreeks van je amp naar een pedal gaat of gaat dat via een ander pedaal/boxje? (miss iets met FX send/return ofzo)
Ben echt een leek in dit soort shizzle!
Thanks!Hoe en waar jij de Wah wilt hebben is in principe je eigen keus maar meestal zet je de Wah aan het begin van de keten.
Sommige FX klinken het beste via de FX-loop. In dat geval kun je idd de Send en Return van je amp gebruiken.
Dit kost je wel 2 extra kabels.
De gitaarkabel kun je direct van de output van een pedaaltje naar de input van de amp aansluiten maar je kunt ook een speciale aansluiting hiervoor maken op je pedalboard.
Ditzelfde geldt natuurlijk ook voor de FX-loop.
't Is maar net hoeveel tijd, moeite en ook geld je hieraan wilt besteden.
Het valt me op dat veel van de pedalboards die hier gepost worden allemaal een 230 V stroomblokje met een zooitje adapters hebben (al dan niet weggewerkt).
Ik zou ernaar streven (als je toch bezig gaat) om dit stroomblok bij de amp te houden en een multikabel maken of kopen (b.v. een Pedalsnake) waardoor zowel het gitaarsignaal alsook de (zwak)stroom gaat.
Op het board heb je dan alleen een Daisy Chain, wat signaalkabels en evt. een midi kabel.
Kevz0r
17 november 2008, 16:00
Hoe en waar jij de Wah wilt hebben is in principe je eigen keus maar meestal zet je de Wah aan het begin van de keten.
Sommige FX klinken het beste via de FX-loop. In dat geval kun je idd de Send en Return van je amp gebruiken.
Dit kost je wel 2 extra kabels.
De gitaarkabel kun je direct van de output van een pedaaltje naar de input van de amp aansluiten maar je kunt ook een speciale aansluiting hiervoor maken op je pedalboard.
Ditzelfde geldt natuurlijk ook voor de FX-loop.
't Is maar net hoeveel tijd, moeite en ook geld je hieraan wilt besteden.
Het valt me op dat veel van de pedalboards die hier gepost worden allemaal een 230 V stroomblokje met een zooitje adapters hebben (al dan niet weggewerkt).
Ik zou ernaar streven (als je toch bezig gaat) om dit stroomblok bij de amp te houden en een multikabel maken of kopen (b.v. een Pedalsnake) waardoor zowel het gitaarsignaal alsook de (zwak)stroom gaat.
Op het board heb je dan alleen een Daisy Chain, wat signaalkabels en evt. een midi kabel.
Die speciale aansluiting op je pedalboard voor de in en output, hoe werkt dat precies?
Moet je daarvoor een send and receive input hebben op je amp of gaat dit over de normale input?
HaroldA
17 november 2008, 16:10
Hoeveel van de 9 volt heb je nog over na 6-7 meter 'multikabel'?
Herman
17 november 2008, 16:10
Een Fx-loop moet op je versterker zitten (achterop). Als je dit niet hebt zul je sowieso al je pedalen gewoon "tussen" je gitaar en versterker moeten zetten.
Vervolgens kun je gewoon als je wah bv het eerste pedaal is, aansluiten door van je gitaar een kabel te laten lopen naar je wah, en dan van je wah naar je versterker. Zet je er nog een pedaal tussen doe je: wah -> bv. tubescreamer -> versterker. Enzovoort. Je hoeft niet perse een bepaald aansluitpunt op je board te hebben dus, gewoon inprikken in de pedalen kan ook prima.
Tenmisnte, ik hoop dat ik zo je vraag goed beantwoord heb.
Henri H
17 november 2008, 16:20
Die speciale aansluiting op je pedalboard voor de in en output, hoe werkt dat precies?
Moet je daarvoor een send and receive input hebben op je amp of gaat dit over de normale input?Als je een Send en Return op je amp hebt en je gaat deze ook gebruiken dan kun je ervoor kiezen om ook een aansluiting hiervoor op je pedalboard te maken:
http://www.audio-pluggen.nl/catalog/images/6.35mm_Jack_chassis_female.jpg
Voor je directe gitaarsignaal kun je dit dus ook doen maar je kunt ook het eerste en laatste pedaal in je keten hiervoor gebruiken.
It's up to you. ;)
Henri H
17 november 2008, 16:23
Hoeveel van de 9 volt heb je nog over na 6-7 meter 'multikabel'?Als je een adapter met genoeg vermogen neemt gaat dit wel goed (bij mij in ieder gaval wel).
Kevz0r
17 november 2008, 16:38
Oke bedankt, ik snap het nu al wat beter.
Ik ben nu niet thuis dus ik kan niet kijken of ik een FX loop aansluiting heb, ik dacht van niet..
HaroldA
17 november 2008, 16:40
Als je een adapter met genoeg vermogen neemt gaat dit wel goed (bij in ieder gaval wel).
Het vermogen (1700mAh bij een One-Spot) is toch niet van belang bij het voltage? Volgens mij raak je gewoon 'X' volt (of 0,X volt) kwijt door de afstand.
Heb je het wel eens opgemeten (voor en na de kabel)?
Henri H
17 november 2008, 18:30
Nee, niet gemeten maar ik voed m'n FC-50 en m'n Ibanez WH10 (Wah pedaal) met 1 voeding van 1,5 A. en dat gaat goed.
Ik zal 's opmeten hoeveel spanning er overblijft.
Edit: met een adapter van maar 60 mA lukte het niet.
onze_jef
17 november 2008, 19:09
Wat een enorme bult kabels... ooit aan gedacht om een verhoging te maken waar de kabels onderdoor lopen? Misschien krijg je dan ook wat meer ruimte om je bruine pedalen 'recht' te zetten...
ja hoor, men vorige board had een verhoog, maar is te klein geworden... het materiaal voor het verhgoog heb ik al, maar 'k heb nog niet de tijd voor genomen om alles uit te werken. Dat die delay gekanteld staat vind ik vooral handig om niet per ongeluk op de tap-tempo te trappen.
Rude Perception
17 november 2008, 21:08
Hoeveel van de 9 volt heb je nog over na 6-7 meter 'multikabel'?
0,0172*6meter/2(?)mm^2=0,516ohm
De weerstand in je pedaaltjes bij elkaar: Rped
Aantal ampere dat dan gaat stromen: 9/(Rped+0,516)
Aantal ampere * weerstand = spanningsval (Vdraad)
(9/(Rped+0,516))*0,516=Vdraad
We stellen 0,516 even gelijk aan 0,5, en gaan omschrijven
Vdraad=4,5/(Rped+0,5)
Trek je in totaal 1 ampere, wat nogal veel is, dan is je weerstand 9 ohm.
4,5/10,5=0,4Volt.
Dan moet je er flink wat pedaaltjes aan hangen. De interne weerstand van een adapter is denk ik hoger.
Valerius
17 november 2008, 21:22
Na een tijdje knutselen is mijn pedalboard af:
http://img386.imageshack.us/img386/1515/dscf3498wb2.jpg (http://img386.imageshack.us/my.php?image=dscf3498wb2.jpg)
http://img386.imageshack.us/img386/dscf3498wb2.jpg/1/w640.png (http://g.imageshack.us/img386/dscf3498wb2.jpg/1/)
.
http://img80.imageshack.us/img80/6518/dscf3489tl6.jpg (http://img80.imageshack.us/my.php?image=dscf3489tl6.jpg)
http://img80.imageshack.us/img80/dscf3489tl6.jpg/1/w640.png (http://g.imageshack.us/img80/dscf3489tl6.jpg/1/)
Gewoon een paar pedalen waarvan ik door de jaren heen achter ben gekomen dat ik die ook daadwerkelijk gebruik, niet meer. De bedrading loopt onder de plank door. Die TB-looper in het midden kan in een keer alles uitschakelen, zodat het geluid direct van gitaar naar amp gaat.
De distortion die uit mijn versterker komt vind ik heerlijk, dus bewust geen overdrive/gain pedaaltje. Alles is ruim opgezet, zodat ik bij het zingen niet in de problemen kom (i.e. tapdans-taferelen, jeweettoch ;))
edit: ff prutsen met de plaatjes
Nocki
17 november 2008, 21:24
http://img80.imageshack.us/my.php?image=dscf3489tl6.jpg
Geoffrey
17 november 2008, 21:33
Je foto doet het niet..
@Valerius: Ziet er strak uit!!
Nitefly7
17 november 2008, 22:59
Moet je daarvoor een send and receive input hebben op je amp of gaat dit over de normale input?
speciale input/output is vaak een doorluspunt;
dus een 'lege behuizing' met aan elke kant een jack-paar in/uit:
hierdoor kan je gitaar op 'n centrale plek het board in, zonder dat je de input van je pedalen 'overbelast'..
output is hetzelfde; ga van de laatste output van je pedaal, naar input van de 'output' jacks... van die input gaat het dan weer naar 'n output (jack-paar in/uit 2) waarna het naar de amp kan gaan;
ideaal om input en output kabels bij elkaar te houden..
Nitefly7
17 november 2008, 23:00
Oke bedankt, ik snap het nu al wat beter.
Ik ben nu niet thuis dus ik kan niet kijken of ik een FX loop aansluiting heb, ik dacht van niet..
welke amp heb je?
paulusdeBKB
17 november 2008, 23:50
@Valerius: Echt een te gek uitziend pedalboard, hoewel het ontbreken van een scheurpedaaltje me wel een beetje verontrust. Kun je er niet eentje bij zetten, al was het maar voor de vorm?
@ Kevz0r: geef idd merk en type van je amp even door, dan kunnen we je makkelijker verder helpen.
Kevz0r
18 november 2008, 00:58
Ik heb een Marshall MG30dfx
Henri H
18 november 2008, 08:13
Volgens mij heeft die geen FX loop.
Wel heel veel ingebakken FX. Wat voor pedalen heb je allemaal behalve je Wah?
Riky
18 november 2008, 08:34
vette plank Valerius! Echt mooi gedaan!
Kevz0r
18 november 2008, 11:04
Volgens mij heeft die geen FX loop.
Wel heel veel ingebakken FX. Wat voor pedalen heb je allemaal behalve je Wah?
Ja er zit indd een ingebakken FX in (reverb,chorus flanger en delay), naast mn wah heb ik nu alleen nog een Boss blues driver bd2, meer pedalen volgen nog.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kevz0r Bekijk bericht
speciale input/output is vaak een doorluspunt;
dus een 'lege behuizing' met aan elke kant een jack-paar in/uit:
hierdoor kan je gitaar op 'n centrale plek het board in, zonder dat je de input van je pedalen 'overbelast'..
output is hetzelfde; ga van de laatste output van je pedaal, naar input van de 'output' jacks... van die input gaat het dan weer naar 'n output (jack-paar in/uit 2) waarna het naar de amp kan gaan;
ideaal om input en output kabels bij elkaar te houden..
Zijn er ergens op het web te vinden hoe je deze precies maakt? Een schema o.i.d. Klinkt heel handig!
Sinner
18 november 2008, 11:10
@Valerius
Keurige strakke plank!
Alleen wat doe je nu als je over een versterker moet spelen waar geen scheur op zit?:nervous:
HaroldA
18 november 2008, 11:14
http://img80.imageshack.us/img80/6518/dscf3489tl6.jpg
Schitterend! http://www.whatacity.com/images/smilies/WeAreNotWorthy.gif
Ooit ga ik ook zoiets maken... ;)
Henri H
18 november 2008, 12:21
Ja er zit indd een ingebakken FX in (reverb,chorus flanger en delay), naast mn wah heb ik nu alleen nog een Boss blues driver bd2, meer pedalen volgen nog.In dat geval is het echt simpel.
Een pedalboard is niet echt noodzakelijk. Kan natuurlijk wel.
Ik had in de 90's ook zoiets, Wah met Overdrive. Heb er wel een plankje voor gemaakt maar de gitaarkabel ging in de Wah, vervolgens een patch kabeltje naar de Overdrive en van de Overdrive naar de amp.
Ik gebruikte toen nog batterijen wat op zich prima te doen is maar je moet wel zorgen dat je altijd een (liefst 2 natuurlijk) reserve batterijen hebt.
Zijn er ergens op het web te vinden hoe je deze precies maakt? Een schema o.i.d. Klinkt heel handig!Het verhaal van Nitefly gaat mijn pet te boven maar ik denk wel dat ik weet wat hij bedoelt.
Hij maakt het alleen een beetje te ingewikkeld (waarschijnlijk heeft ie meer gestudeerd dan ik ;)).
een schema hiervoor kun je éénvoudig zelf maken maar is niet echt nodig.
het is simpeler dan je denkt:
Je gitaarkabel gaat in de input (dit kan dus een speciale (female) jack input op je pedalboard zijn maar ook een input van b.v. je Wah.
De female jack verbind je vervolgens met de input van je Wah.
Vervolgens ga je met patchkabeltjes naar je BD. Van daaruit ga je naar je amp (of naar de speciale ouput jack en dan naar je amp).
Herman
18 november 2008, 14:14
@ Valerius,
Ten eerste, mooi board!
Maar ik heb een vraagje met betrekking tot de footswitch. Hoe heb jij die kabel weg gewerkt? Heb jij die ook in een soort van "patchbox" verwerkt oid of komt de kabel er aan de achter kant ergens uit en plug je hem daar in in de versterker.
Erg strak verder, een van de mooiste boards de afgelopen tijd!
Ps, is dat een showmaster 48 case?
Valerius
18 november 2008, 16:11
Dank voor alle complimenten. Erkenning voor al die uren werk is te vinden op dit forum :) Een paar antwoorden:
@Valerius: Echt een te gek uitziend pedalboard, hoewel het ontbreken van een scheurpedaaltje me wel een beetje verontrust. Kun je er niet eentje bij zetten, al was het maar voor de vorm?
Maar ik zet er geen bepaald pedaal op, gewoon omdat het voor de vorm zo 'hoort'. Jij wel? Wat ik al zei, dit zijn pedalen waarvan ik erachter ben gekomen dat ik die ook daadwerkelijk gebruik. Ik speel over een Koch, en een beetje scheurpedaal wat dat gain-geluid qua kwaliteit kan evenaren kost al gauw een aardige duit. Dat is mij het geld niet waard.
@Valerius
Alleen wat doe je nu als je over een versterker moet spelen waar geen scheur op zit?:nervous:
Ik speel eigenlijk alleen nog maar op mijn eigen versterker, ik heb nog geen worst-case-scenario bedacht ;)
@ Valerius,
Ten eerste, mooi board!
Maar ik heb een vraagje met betrekking tot de footswitch. Hoe heb jij die kabel weg gewerkt? Heb jij die ook in een soort van "patchbox" verwerkt oid of komt de kabel er aan de achter kant ergens uit en plug je hem daar in in de versterker.
Erg strak verder, een van de mooiste boards de afgelopen tijd!
Ps, is dat een showmaster 48 case?
Thanks. Aan die footswitch zit normaal gesproken een standaard stereo-jack. Ik heb zoals je een beetje op de bovenste foto kunt zien, na een paar centimeter een female-jack uitgang aan de kabel van de footswitch gesoldeerd. Op deze manier hoef ik -wanneer ik ooit eens ergens speel met énkel mijn footswitch- niet mijn hele pedalboard mee te slepen. Als de footswitch wel in mijn pedalboard zit, plug ik die female-jack gewoon in een korte stereo-kabel die onder de plank langs naar de uitgang aan de achterkant van mijn case loopt. In die uitgang steek ik vervolgens een stereo-kabel die direct naar de footswitch-ingang van mijn versterker loopt. Ik hoop dat dit je vraag duidelijk beantwoord. Ik ben op dit moment niet in de gelegenheid om een foto te maken om het geheel te verduidelijken. Als je het interessant vindt kan ik er wel eentje maken.
Verder is ’t inderdaad de (door gitaarnet befaamd gemaakte) showmaster 48.
hendrix2
18 november 2008, 17:05
Héél strak en net board Valerius :o
Echt knap!
Ik hou zelf wel van wat kabels enzo over m'n board, maar zo is het toch wel erg net en dat spreekt me dan ook weer aan :D
Mr.Fingers
18 november 2008, 17:53
http://i528.photobucket.com/albums/dd324/williamsanders127/IMAG0719-1.jpg
Afmetingen: 12x11 cm
Valerius: strakke board! Erg propertjes gemaakt/gedaan!
Herman
18 november 2008, 17:55
Ik ben op dit moment niet in de gelegenheid om een foto te maken om het geheel te verduidelijken. Als je het interessant vindt kan ik er wel eentje maken.
Verder is ’t inderdaad de (door gitaarnet befaamd gemaakte) showmaster 48.
Als je een keertje een foto'tje kan schieten hoe je dat gedaan hebt zou tof zijn! :)
Ik vind dat ik de kabel van mn switch nog niet echt fantastisch weggewerkt heb.
paulusdeBKB
19 november 2008, 00:45
@ Valerius: dat van dat scheurpedaaltje was maar een geintje natuurlijk! :satisfie:
JeroenSchaaf
19 november 2008, 07:46
netjes hoor ;):cheerup:
peter_heijnen
19 november 2008, 08:25
Wat voor kabel heb je gebruikt?
dml
19 november 2008, 10:25
Valerius: strakke board! Erg propertjes gemaakt/gedaan!
Is 'ie wel True Bypass?
En die gitaar, is die ook True Bypass?
JeroenSchaaf
19 november 2008, 10:27
Is 'ie wel True Bypass?
En die gitaar, is die ook True Bypass?
lol!:satisfie:
Mr.Fingers
19 november 2008, 11:12
netjes hoor ;):cheerup:
Dankudanku!
Wat voor kabel heb je gebruikt?
Een gewone 6m instrumentkabel, werkt perfect!
Valerius
20 november 2008, 02:16
@ Valerius: dat van dat scheurpedaaltje was maar een geintje natuurlijk! :satisfie:
crap, misinterpretatie. My bad, alhoewel jij je geintjes in een lastig te herkennen sarcastisch realisme doopt ;)
@Herman, ik hoop er binnenkort even een foto van te maken!
Dude
20 november 2008, 20:13
ik ga morgen beginnen aan het verbouwen van mijn showmaster 48 case... fotootje van jouw binnenkant is zeker welkom hier !!!!
MjS
21 november 2008, 01:32
http://img204.imageshack.us/img204/2526/p1010017yg6.jpg
Bij deze mijn pedalboard. Is een Pedaltrain 2 (hardcase-versie), met daarop Ernie Ball Wah, Korg Pitchblack en Koch Pedaltone. Moet nog een goede reverb en DI op. Ohja, en bekabeld. Zit nog te denken over hoe ik de power ga regelen, Pedaltone heeft een hele dikke adapter en heb verder nog een Onespotje. De Koch is op advies van DML bevestigd met 2 aluminium strips, vastgeschroefd met de schroefjes van de rubber voetjes, vervolgens met 12 tie-wraps vastgemaakt. Komt voorlopig niet meer los! :satisfie:
Rewind
21 november 2008, 02:04
... fotootje van jouw binnenkant is zeker welkom hier !!!!
quotewaardig :satisfie:
JeroenSchaaf
21 november 2008, 08:34
http://img204.imageshack.us/img204/2526/p1010017yg6.jpg
Bij deze mijn pedalboard. Is een Pedaltrain 2 (hardcase-versie), met daarop Ernie Ball Wah, Korg Pitchblack en Koch Pedaltone. Moet nog een goede reverb en DI op. Ohja, en bekabeld. Zit nog te denken over hoe ik de power ga regelen, Pedaltone heeft een hele dikke adapter en heb verder nog een Onespotje. De Koch is op advies van DML bevestigd met 2 aluminium strips, vastgeschroefd met de schroefjes van de rubber voetjes, vervolgens met 12 tie-wraps vastgemaakt. Komt voorlopig niet meer los! :satisfie:
Ziet er goed uit man!
Speel je nu alleen met de koch? Samen met in-ear?
En trouwens heb je een mailtje gestuurd wat betreft de Crunchbox! ;)
paulusdeBKB
21 november 2008, 11:51
crap, misinterpretatie. My bad, alhoewel jij je geintjes in een lastig te herkennen sarcastisch realisme doopt ;)
:D Da's wel een hele subtiele manier om te zeggen dat ik niet grappig ben, lol!
@MjS: kun je eens laten zien hoe dat bevestigen van de Pedaltone eruit ziet? Ik heb er ook een, en ook ik krab me achter de oren hoe ik zo'n zwaar stuk kan vastbinden op mijn plank.
MjS
21 november 2008, 17:50
@MjS: kun je eens laten zien hoe dat bevestigen van de Pedaltone eruit ziet? Ik heb er ook een, en ook ik krab me achter de oren hoe ik zo'n zwaar stuk kan vastbinden op mijn plank.
Jazeker kan dat: Bevestiging Pedaltone (in subforum werkbank) (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=116348)
MjS
21 november 2008, 17:59
Ziet er goed uit man!
Speel je nu alleen met de koch? Samen met in-ear?
En trouwens heb je een mailtje gestuurd wat betreft de Crunchbox! ;)
Jup, geen versterker meer voor mij. Heb zelf een crappy Fame (actieve) monitor voor het geval dat er geen echte monitor is. Helaas erg modderig (was bij mijn Pod erg prettig, klonk dat ding tenminste fatsoenlijk). Wil op termijn naar in-ear, maar vind het nog wel duur en heb momenteel geen echte band.
Ik ga je effe terugmailen mbt Crunch Box. Zal lief zijn! ;)
dml
21 november 2008, 20:32
Marco, heb je naast deze Pedaltrain ook nog een koffertje waarin je je snoeren, snaren, plectra e.d. opbergt? Zo ja, dan kun je in dat koffertje een klein stekkerblokje maken met daarin de adapter van de Pedaltone en je One Spot. Dan een klein break-out boxje maken met twee adapter-ingangen. Koop een paar meter 4x0,75 qmm kabel en een wartel. Zet die wartel ook op het break-out boxje en laat die kabel er ook doorheen gaan. Sluit aders 1 en 2 aan op de eerste adapter ingang en aders 3 en 4 op e andere uitgang. Aan het andere eind van de kabel zet je op dezelfde manier twee adapterplugjes: de ene (met een lange schacht) voor de Pedaltone en de andere voor je andere pedaaltjes. Overigens kan ik die 4-aderige kabel ook wel leveren.
Oeps!!
Even vergeten..... Mocht je in de toekomst een reverbpedaal op de FX-loop van de PDT aansluiten, dan moet deze met een andere adapter worden gevoed dan die je wah en PB voeden, anders krijg je gegarandeerd brom.
paulusdeBKB
21 november 2008, 23:27
Jazeker kan dat: Bevestiging Pedaltone (in subforum werkbank) (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=116348)
Thanks! :speed::speed::speed:
MjS
22 november 2008, 23:39
Marco, heb je naast deze Pedaltrain ook nog een koffertje waarin je je snoeren, snaren, plectra e.d. opbergt? Zo ja, dan kun je in dat koffertje een klein stekkerblokje maken met daarin de adapter van de Pedaltone en je One Spot. Dan een klein break-out boxje maken met twee adapter-ingangen. Koop een paar meter 4x0,75 qmm kabel en een wartel. Zet die wartel ook op het break-out boxje en laat die kabel er ook doorheen gaan. Sluit aders 1 en 2 aan op de eerste adapter ingang en aders 3 en 4 op e andere uitgang. Aan het andere eind van de kabel zet je op dezelfde manier twee adapterplugjes: de ene (met een lange schacht) voor de Pedaltone en de andere voor je andere pedaaltjes. Overigens kan ik die 4-aderige kabel ook wel leveren.
Oeps!!
Even vergeten..... Mocht je in de toekomst een reverbpedaal op de FX-loop van de PDT aansluiten, dan moet deze met een andere adapter worden gevoed dan die je wah en PB voeden, anders krijg je gegarandeerd brom.
He Dennis, da's op zich best een goed idee, doe jij het ook zo? Maar wat je zegt, er komt nog wel een reverbje op te liggen, dus dan wordt het al lastig. Zat al te kijken naar de Burkey Flatliner, maar de AC output doet 'maar' 1000mA, terwijl de Koch liever 1500 wil. Misschien toch maar stekkerblokje op het board...
Valerius
23 november 2008, 20:53
ik ga morgen beginnen aan het verbouwen van mijn showmaster 48 case... fotootje van jouw binnenkant is zeker welkom hier !!!!
ik heb helaas geen foto's van mijn binnenkant ;) En de plank zit nu al dichtgeschroefd. Ben benieuwd naar de uitkomst van jouw verbouwing!
Als je een keertje een foto'tje kan schieten hoe je dat gedaan hebt zou tof zijn! :)
Ik vind dat ik de kabel van mn switch nog niet echt fantastisch weggewerkt heb.
http://img88.imageshack.us/my.php?image=dscf3506lq7.jpg
http://img88.imageshack.us/my.php?image=dscf3506lq7.jpg
.
Beetje gekke foto, maar hopelijk heb je hier wat aan Herman. Ik zag trouwens in een ander topic dat je een creme-witte strat had aangeschaft. Gaaf man, ik heb echt precies dezelfde. Bovendien speel jij ook op een Twintone I :cooler: Cuwl
Hoe heb jij trouwens nu je footswitch weggewerkt?
dacrow
24 november 2008, 13:09
Mijn pedalboard, geen streling voor het oog maar wel voor het oor :)
http://i412.photobucket.com/albums/pp204/dacrowster/DSC01716.jpg
closeup van de sun face wah:
http://i412.photobucket.com/albums/pp204/dacrowster/DSC01718.jpg
Luke-wannabe
24 november 2008, 15:03
Nice! Box of Rock! Maat van me heeft dat pedaaltje ook. Lekker smerig!
Herman
24 november 2008, 15:03
Als ik jou was zou ik die onderste plank gewoon ook zwart spuiten. Is maar een klein beetje werk terwijl het er waarschijnlijk direct een stuk strakker uit ziet!
@ Valerius,
Dankje man. Stratje over een Koch met een beste peper in z'n reet is prima combinatie! :D
Die foto kan ik wel wat mee. Heb hem op het moment dus niet weggewerkt, dat is het probleem een beetje. Ik heb hem nu maar onder alle patchkabels gedrukt en dan komt hij ergens aan de achterkant weg onder een berg stroom/patchkabels. Samen met de kabel van m'n stekkerdoos trouwens, die is ook niet "echt" weggewerkt.
Ik wil in m'n nieuw bak (die er uiteindelijk toch wel aan komt :p) ook iets hebben waar ik aan de achter kant gewoon een netkabel voor de stekkerdoos oid in kan prikken, en het liefst ook iets waar ik de kabel m'n footswitch zo in kan prikken. Vandaar dat ik nu even met wat onderzoek bezig ben. ;)
dacrow
24 november 2008, 16:13
Nice! Box of Rock! Maat van me heeft dat pedaaltje ook. Lekker smerig!
Inderdaad !
Heel content van dit wonderdoosje, Zvex rules!!!
dacrow
24 november 2008, 16:15
Als ik jou was zou ik die onderste plank gewoon ook zwart spuiten. Is maar een klein beetje werk terwijl het er waarschijnlijk direct een stuk strakker uit ziet!
Je hebt gelijk, maar dan moet ik heel die plakzooi eruit gooien :)
Van uitzicht stelt het niet veel voor, ik een dubbele bodem moeten maken waar ik de vorm van de effecten uitsnij, maar om de maand verander ik wel eens van plaatsing.
Boogie_Man
25 november 2008, 20:22
Ik ben net klaar met het bouwen van mijn pedalboard, alleen mijn wah pedaal ontbreekt nog (misschien ga ik er een zelf bouwen, ik weet anders nog niet helemaal welke ik wil), vandaar dus de lege ruimte naast mn volume pedaal (die ik even met een hum destroyer heb opgevuld, maar die komt later onder het afgedekte deel)
Maak je geen zorgen, de hum destroyer zit alleen tussen mn tuner output van mn volume pedaal en de tuner.
http://i293.photobucket.com/albums/mm64/iNfraNe/IMG_0052.jpg
http://i293.photobucket.com/albums/mm64/iNfraNe/IMG_0053.jpg
http://i293.photobucket.com/albums/mm64/iNfraNe/IMG_0054.jpg
http://i293.photobucket.com/albums/mm64/iNfraNe/IMG_0055.jpg
http://i293.photobucket.com/albums/mm64/iNfraNe/IMG_0056.jpg
http://i293.photobucket.com/albums/mm64/iNfraNe/IMG_0058.jpg
Gjalt
25 november 2008, 20:38
strak paul-lenders style boardje...(of hoe heette die pedalboardbouw knakker ook alweer...??)
Bram78
25 november 2008, 20:38
Ziet er super uit! Kan je mij vertellen hoe je aan dat midichassisdeel komt?
By the way: ik heb een hum destroyer in mijn rackje en ben er erg tevreden over. Ook Paul Lenders was er niet negatief over...
Groetjes Bram
Henri H
25 november 2008, 20:44
Heb je er ook nog een deksel bij?
Of ga je die misschien nog maken?
Ziet er superstrak uit hoor!
SimonS
25 november 2008, 21:15
ziet er strak uit! maarreuh, is die jack naast de powercon voor signalen? Stoort dat niet?
Boogie_Man
25 november 2008, 21:18
Ik ga er later nog een flightcase omheen bouwen, maar ik laat hem eerst gewoon ff zo. Zwarte verf die eraf gaat kan er altijd nog op toch :)
Midi chassis ding heb ik van thomann, MIDI EINBAUBUCHSE heet het: http://www.thomann.de/nl/thomann_midi_einbaubuchse.htm
Over het storen: Ik heb de 230 snoeren geshield met aluminium folie, en verder geshielde kabels gebruikt in de behuizing ook. Geen storing (had wel veel storing, maar dat kwam doordat ik mn powersupply niet goed had ontworpen :))
SimonS
25 november 2008, 21:23
top, goed om te horen!
Nitefly7
25 november 2008, 21:43
wat cool, de eerste Turbo Tuner die ik op dit forum ziet ;)
USA-import ? of is er een importeur waar ik niets vanaf weet .. ?
also, is die rode strip aan de achterkant van je board een rode strip, of een led/lamp-balk?
GCP is nog steeds voor G-major/Xpression/F50 rack.. ?
Ik ben net klaar met het bouwen van mijn pedalboard, alleen mijn wah pedaal ontbreekt nog (misschien ga ik er een zelf bouwen, ik weet anders nog niet helemaal welke ik wil), vandaar dus de lege ruimte naast mn volume pedaal (die ik even met een hum destroyer heb opgevuld, maar die komt later onder het afgedekte deel)
Maak je geen zorgen, de hum destroyer zit alleen tussen mn tuner output van mn volume pedaal en de tuner.
http://i293.photobucket.com/albums/mm64/iNfraNe/IMG_0054.jpg
http://i293.photobucket.com/albums/mm64/iNfraNe/IMG_0056.jpg
http://i293.photobucket.com/albums/mm64/iNfraNe/IMG_0058.jpg
paulusdeBKB
25 november 2008, 22:28
Heel erg mooi gedaan! Maar ik zie maar 1 jack-ingang. Hoe komt het signaal het board weer uit (of in)?
Don Olivier
25 november 2008, 22:31
Ben ook wel benieuwd naar die turbo tuner. Is ie reeds in ned. verkrijgbaar?
MjS
25 november 2008, 23:20
Heel erg mooi gedaan! Maar ik zie maar 1 jack-ingang. Hoe komt het signaal het board weer uit (of in)?
Ik meen een klein stukje van een jack-input te zien onder de Powercon.
Boogie_Man
25 november 2008, 23:25
wat cool, de eerste Turbo Tuner die ik op dit forum ziet ;)
USA-import ? of is er een importeur waar ik niets vanaf weet .. ?
also, is die rode strip aan de achterkant van je board een rode strip, of een led/lamp-balk?
GCP is nog steeds voor G-major/Xpression/F50 rack.. ?
Tuner = import. Prijzig, maar zeker waard :)
Rode strip = LEDs in plexiglas
en GCP is inderdaad voor datzelfde rack. Zit nu een Art TPS II en TBone in ear bij :)
Oh, en er zit inderdaad een jack input onder de powercon. Snelle fotos ;)
Riky
26 november 2008, 14:26
Zeer vette plank Boogie Man!
hole
26 november 2008, 14:39
mooie plaatjes
Wauw! erg strak man...klasse
Maroon
26 november 2008, 15:35
Ok, dit is misschien een anticlimax na het voorgaande. Maar hier is mijn (space) pedalen bak. Kost niets om te maken, de pedalboard is gemaakt van een oude cd-case, pedalen met koperdraad vastgemaakt. En natuurlijk voor het space effect een blacklight die ik -toevallig- :P nog had liggen. Sorry voor de slechte kwaliteit v/d foto :D
http://img353.imageshack.us/img353/7062/afb011lx3.jpg (http://imageshack.us)
http://img353.imageshack.us/img353/afb011lx3.jpg/1/w640.png (http://g.imageshack.us/img353/afb011lx3.jpg/1/)
voxwah- ocd- shredmaster- phaseshifter - taptempopedal van roland- en een DD7.
Works for me.
Riky
26 november 2008, 16:24
waarom heb je niet gelijk een plank gemaakt waar alle pedalen op kunnen?
blacklight is wel vet!
Maroon
26 november 2008, 17:02
Omdat ik geen grotere cd-case kon vinden :D
En alleen de wah moet erbuiten staan, maar dat is juist wel fijn, anders zit je steeds met je poot in je pedalboard, en daar issie net iets te krap voor. Vandaar.
robert-gitarist
26 november 2008, 18:10
Hehe het ziet er ehm, beetje chaotisch uit maar komt ook door de kwaliteit van de foto natuurlijk ;) Maar wat is dat eigelijk voor pedaal met "danger" erop?
Rewind
26 november 2008, 18:19
Godver, zeg ik t nog fout
Lexvandoef
26 november 2008, 18:21
Flanger, staat er onder
er staat phaseshifter, een phaser dus. ;)
Marshallover
26 november 2008, 18:22
Hehe het ziet er ehm, beetje chaotisch uit maar komt ook door de kwaliteit van de foto natuurlijk ;) Maar wat is dat eigelijk voor pedaal met "danger" erop?
Check zijn bijgevoegde tekstje onder zijn foto. Phaseshifter dus ;-)
robert-gitarist
26 november 2008, 18:23
Flanger, staat er onder
phaseshifter ;)
Had de tekst er onder niet gelezen de eerste keer, had het als signature aangezien :D
btw, je hebt een stem erbij, toffe sweater ;)
robert-gitarist
26 november 2008, 18:24
Check zijn bijgevoegde tekstje onder zijn foto. Phaseshifter dus ;-)
Yep, las het net, de eerste keer scollde ik te snel overheen en zag de tekst aan voor signature. Grappig gemodificeerd.
Rewind
26 november 2008, 18:31
phaseshifter ;)
Had de tekst er onder niet gelezen de eerste keer, had het als signature aangezien :D
btw, je hebt een stem erbij, tofte sweater ;)
Jah zag het zelf ook net te laat :P
Weer met 8 dingen tegelijk bezig
(thanks!)
FrankC
26 november 2008, 19:46
Ik heb een vraag voor de Fulltone Clyde Wah bezitters. Aangezien mijn crybaby deze week is overleden. Wil ik hem vervangen voor de Clyde. Hij moet alleen op mijn boardje passen. Is hij ongeveer net zo breed?
Hoogte en lengte maakt niet uit. Thanks!
ben79
26 november 2008, 20:23
Tuner = import. Prijzig, maar zeker waard :)
Rode strip = LEDs in plexiglas
en GCP is inderdaad voor datzelfde rack. Zit nu een Art TPS II en TBone in ear bij :)
Oh, en er zit inderdaad een jack input onder de powercon. Snelle fotos ;)
hoe voed je die leds dan? via een uitgang van je adapter of daisychain of whatever?
Boogie_Man
27 november 2008, 11:05
Op het moment zitten alle aparaten parallel aan de output van mn voeding. Ik ga misschien wel voor 3 regulators, omdat de LEDs dan goed gescheiden zijn (ze maken een heeeeel klein beetje noise)
dacrow
27 november 2008, 18:32
Ok, dit is misschien een anticlimax na het voorgaande. Maar hier is mijn (space) pedalen bak. Kost niets om te maken, de pedalboard is gemaakt van een oude cd-case, pedalen met koperdraad vastgemaakt. En natuurlijk voor het space effect een blacklight die ik -toevallig- :P nog had liggen. Sorry voor de slechte kwaliteit v/d foto :D
http://img353.imageshack.us/img353/afb011lx3.jpg/1/w640.png (http://g.imageshack.us/img353/afb011lx3.jpg/1/)
Works for me.
Dat dangerpedaaltje past in het gehele galaxonische ontwerp :)
Hopen dat je lampie geen storing geeft op je signaal :)
Rock on!
peter_heijnen
28 november 2008, 00:46
Works for me.
Niks anticlimax, dat ziet er echt super space uit! :)
Aimé
28 november 2008, 12:28
Ik heb me ook nog eens beziggehouden, voeding is extern en dus wat jammer + ik moet nog wat langere kabeltjes solderen, maar maakt niet uit!
edit: ik weet dat het een wat vreemde bak is, maar das de bedoeling. Ter info.
http://inlinethumb04.webshots.com/40323/2213227690094791056S600x600Q85.jpg (http://good-times.webshots.com/photo/2213227690094791056RmODGe)
http://inlinethumb04.webshots.com/43139/2106913400094791056S600x600Q85.jpg (http://good-times.webshots.com/photo/2106913400094791056hHRDVY)
http://inlinethumb05.webshots.com/44420/2641992320094791056S600x600Q85.jpg (http://good-times.webshots.com/photo/2641992320094791056ncXlPD)
Nitefly7
28 november 2008, 14:00
wat schattig, iemand die de 'gebaande paden' eens onbewandeld laat..
interessante en zeker goed klinkende combinatie.. welke soort muziek maak je?
en is die hazerai nu 'n volwaardige looper?
Ik heb me ook nog eens beziggehouden, voeding is extern en dus wat jammer + ik moet nog wat langere kabeltjes solderen, maar maakt niet uit!
http://inlinethumb04.webshots.com/40323/2213227690094791056S600x600Q85.jpg (http://good-times.webshots.com/photo/2213227690094791056RmODGe)
http://inlinethumb04.webshots.com/43139/2106913400094791056S600x600Q85.jpg (http://good-times.webshots.com/photo/2106913400094791056hHRDVY)
http://inlinethumb05.webshots.com/44420/2641992320094791056S600x600Q85.jpg (http://good-times.webshots.com/photo/2641992320094791056ncXlPD)
robert-gitarist
28 november 2008, 14:22
Heel fraai board Aimé :) Interessante pedalen staan er op.
Aimé
28 november 2008, 14:39
Vooral space-y, indie of robotrock. Erg hé, zo'n benamingen :) het is een beetje een mix tussen Millionaire, MGMT en Land of Talk.
En ik gebruik hem amper als looper, om eerlijk te zijn...het is nog steeds wat wennen. En dan bedoel ik alleen het loopen zelf, ik krijg de loops maar niet vlot aan elkaar gekleefd :( tligt héél waarschijnlijk aan mezelf.
paulusdeBKB
28 november 2008, 15:13
Ik vind het een prachtige bak! Dat hoge heeft wel wat, al is het nadeel dat collega-gitaristen zo niet bepaald aanmoedigt om je pedaaltjes te komen checken :satisfie:.
j3r03n
28 november 2008, 15:26
http://members.home.nl/brielo1/gear/Gear 014.jpg
Ik heb deze plank net en ik ben een beetje aan het ontdekken wat handig is. Zeer handige tips en inspiratie in dit topic :satisfie:
Tis n handig koffertje (met afneembare bovenkant) van Stagg, en de pedalen zitten met klitteband vast. Het koffer is van binnen helemaal bekleed.
De hele zooi zit trouwens aan één 1spot.
Iemand tips?
Il_Falco
28 november 2008, 15:33
http://members.home.nl/brielo1/gear/Gear 014.jpg
Ik heb deze plank net en ik ben een beetje aan het ontdekken wat handig is. Zeer handige tips en inspiratie in dit topic :satisfie:
Tis n handig koffertje (met afneembare bovenkant) van Stagg, en de pedalen zitten met klitteband vast. Het koffer is van binnen helemaal bekleed.
De hele zooi zit trouwens aan één 1spot.
Iemand tips?
Wrm zet je de ibanez niet recht?
robert-gitarist
28 november 2008, 15:34
past niet en als hij hem recht zou kunnen zetten, zou ie risico lopen dat ie de knoppen van die Visual Sound er af schoppen ;)
HaroldA
28 november 2008, 15:38
past niet en als hij hem recht zou kunnen zetten, zou ie risico lopen dat ie de knoppen van die Visual Sound er af schoppen ;)
Wat gebruik je vaker, je tuner of je TS? Anders moet je de TS ipv je tuner zetten en die verder naar achteren.
j3r03n
28 november 2008, 15:39
Wrm zet je de ibanez niet recht?
Haha, nee hij zou wel passen, maar die heb ik gisteren gekregen en er zit nog geen klittenband onder. hij zit ook nog niet in de chain...
robert-gitarist
28 november 2008, 15:43
Wat gebruik je vaker, je tuner of je TS? Anders moet je de TS ipv je tuner zetten en die verder naar achteren.
Mijn TS :D Die staat toch permanent aan ;)
Maar het zou een oplossing kunnen zijn ja ;)
j3r03n
28 november 2008, 17:15
Mijn TS :D Die staat toch permanent aan ;)
Maar het zou een oplossing kunnen zijn ja ;)
Als je TS altijd aan staat, kan ie toch gewoon naar achteren schuiven? Kun je lekker tapdansen op je tuner ;)
In mijn geval: Ik moet nog ff kijken of ik m vóór of áchter de J&H zet. En dus ook de plaats van de Danelectro Daddy-O. Ik moet dus nog ff goed luisteren of welke van de 2 ik als booster wil gebruiken en welke als crunch.
Realeigo
28 november 2008, 18:07
http://img.photobucket.com/albums/v472/Arathion/PB282618.jpg
De laatste versie en ik ben er aardig blij mee. Nu alleen nog de flanger eruit en dan en distortion/fuzz erbij.
Marshallover
28 november 2008, 18:16
Ben ook heel benieuwd hoe die combinatie klinkt! Erg vette pedalen!
Marshallover
28 november 2008, 18:19
Niks anticlimax, dat ziet er echt super space uit! :)
Ben ik het niet helemaal mee eens, doet me denken aan iemand die een 19" Behringer Powerlight PL2000 op z'n bord had gezet, f*cking lelijk! Ik die liever het licht van mijn pedalen... ;-)
JeroenSchaaf
28 november 2008, 20:53
zo weer een stapje verder! nu nog de BBE Mind Bender weer terug krijgen. En eventueel nog een EHX nano boost!
http://img401.imageshack.us/img401/5992/dsc0745pa2.jpg
http://img407.imageshack.us/img407/4982/dsc0748uc1.jpg
Crunhbox + OCD = :cheerup:
the sure thing
28 november 2008, 21:33
zo weer een stapje verder! nu nog de BBE Mind Bender weer terug krijgen. En eventueel nog een EHX nano boost!
Crunhbox + OCD = :cheerup:Heb je nou je plankje in een laptop tas?
Realeigo
29 november 2008, 14:06
Warwick Rockbag denk ik.
Il_Falco
29 november 2008, 14:22
Voed je met een 1spot?
Jan Buurman
29 november 2008, 15:40
Heb je bewust gekozen voor eerst de OCD en daarna de Crunchbox? Zo ja, waarom?
JeroenSchaaf
29 november 2008, 18:12
Heb je nou je plankje in een laptop tas?
Nee Warwick Rockbag!
Warwick Rockbag denk ik.
Dat zeg ik toch ;)
Voed je met een 1spot?
Jups!
Heb je bewust gekozen voor eerst de OCD en daarna de Crunchbox? Zo ja, waarom?
Ehm nee niet bewust voor gekozen? hoezo :)
Ga straks eens anders om proberen!
dacrow
30 november 2008, 11:52
Ziet er strak uit, jammer van de muur erond, zou mooier zijn als de pedalen zichtbaar zijn langs de achterzijde!!
Aimé
30 november 2008, 12:51
Das ondertussen al geregeld ;) ben nogal wispelturig
j3r03n
30 november 2008, 13:52
Das ondertussen al geregeld ;) ben nogal wispelturig
Heb je een raampje erin gemaakt dan? Kun je misschien de luxaflex dichtdoen als je in een wispelturige bui bent... :sssh:
Aimé
30 november 2008, 13:56
Ha inderdaad, das nog geen mis idee! Nee, thoudt mijn kabel een beetje op zijn plaats, kheb zo'n witte "telefoon"kabel en die kan soms in de weg zitten :) dat gat langs de andere kant...geen idee waarom ik dat heb gedaan. Board is ook al oud hoor.
Jan Buurman
30 november 2008, 15:35
Ehm nee niet bewust voor gekozen? hoezo :)
Ga straks eens anders om proberen!
Tsjah, ik heb gevoelsmatig het idee om eerst de OCD en daarna de Crunchbox te zetten. Eerste Overdrive en dan Distortion.....
JeroenSchaaf
30 november 2008, 15:36
Zo maar eens geprobeerd klinkt inderdaad lekkerder althans op een Aer die ik hier heb staan binnen kort maar eens op me Mesa proberen!
mel-aers
3 december 2008, 10:09
IK heb nog geen foto. Ben aan het wachten op de showmaster voor de pedalen in te bouwen. Dan gooi ik foto's online
Huidige pedalen:
Morley power Wah
Boss TU-2
Fulltone OCD
Blackstar HT-Dist
MXR 401 - boost / linedriver
Wil over een tijdje nog een Delay en chorus halen, misschien ook eventueel een reverb.
j3r03n
3 december 2008, 11:20
IK heb nog geen foto. Ben aan het wachten op de showmaster voor de pedalen in te bouwen. Dan gooi ik foto's online
Huidige pedalen:
Morley power Wah
Boss TU-2
Fulltone OCD
Blackstar HT-Dist
MXR 401 - boost / linedriver
Wil over een tijdje nog een Delay en chorus halen, misschien ook eventueel een reverb.
Wow ik ben benieuwd! Gister flink geshopt bij Feedback? Ik wil t hele zaakje wel s horen zo. En in n Showmaster case ziet t er ook nog mooi uit waarschijnlijk :rockon:
Rik van der Meulen
3 december 2008, 16:56
[QUOTE=Herman;1848836]
http://img231.imageshack.us/img231/9014/dscf3023rt2.jpg
QUOTE]
Waar is die XLR voor, ik zie dat op meerdere pedalen in dit topic??
Joey Handsome
3 december 2008, 17:00
Ik zie geen xlr? :???:
JeroenSchaaf
3 december 2008, 17:12
Ike ook niet... of we moeten er overheen kijken?:satisfie:
Herman
3 december 2008, 17:15
Nou nee, net nog even gezocht.. maar ik heb geen XLR in m'n bak. :D
Kun je misschien uitleggen wat je bedoeld?
Luke-wannabe
3 december 2008, 17:20
Xlr?? :???::???::???:
JeroenSchaaf
3 december 2008, 17:22
Xlr?? :???::???::???:
Ja je weet wel zon ding die ze ook gebruiken voor mic's ;):D:cheerup:
Luke-wannabe
3 december 2008, 17:34
Ik vind jou echt wel grappig, Joene :D
hendrix2
3 december 2008, 17:35
Bedoeld hij niet: XL (RC20XL)?
Zoja: loopstation
Zonee: ik zie ook geen xlr
Nitefly7
3 december 2008, 17:47
[QUOTE=Herman;1848836]
http://img231.imageshack.us/img231/9014/dscf3023rt2.jpg
QUOTE]
Waar is die XLR voor, ik zie dat op meerdere pedalen in dit topic??
bedoel je het patchblokje bovenin? dat zijn gewoon 6,3 (jack)-aansluitingen.. ?
wat bedoel je met XLR, m.b.t. dat gequote pedalboard?
XLR kan gebruikt worden voor 9v stroom, evt. i.c.m. signaal (maar dat zal wel storen, als het al kan..)
het is vaak gebruikt als betere vorm voor stroom ipv die knullige 9v dingen..
Powercon lijkt me beter voor stroom... hoewel mijn eurostekkers het nog uitstekend doen..
.... ik zie inderdaad geen XLR...!
Herman
3 december 2008, 20:46
Er zit inderdaad geen XLR gebeuren in (nouja, achterop de looper om een mic aan te sluiten, maar dat kan hij zo niet zien en zal hij ook niet bedoelen).
Rechtsbovenin is inderdaad gewoon een patchbay met "normaal" formaat jack aansluitingen.
Hallie
3 december 2008, 21:35
ik kan me alleen xlr op een plank voorstellen als er een DI op ligt.
maar verder?
ik wil ook nog een keer iets met powercon:D, daar zit een slotje op, altijd safe
ieme
4 december 2008, 23:19
ik kan me alleen xlr op een plank voorstellen als er een DI op ligt.
maar verder?
ik wil ook nog een keer iets met powercon:D, daar zit een slotje op, altijd safe
mijn volgende pedalboard krijgt ook allemaal xlr aansluitingen veel veel sterker dan jack wat ik nu heb en uiteraard weer powercon, bevalt erg goed
robzilla
4 december 2008, 23:53
Hoe wil je die powercon implementeren? Gewoon in een hammond boxje?
FruscianteFan
5 december 2008, 14:21
Ik heb eens een en ander aangepast aan mijn plank:
http://i16.photobucket.com/albums/b43/erikharings/pedalen5-12-08002.jpg
TimmU
5 december 2008, 14:47
Leuk setje! ik zie dat je de DS-1 als booster gebruikt?
FruscianteFan
5 december 2008, 15:47
Klopt. Dat maakt de boel een stuk smeriger! Ik heb niet bewust voor de DS1 als boost gekozen, maar ik heb hem nu eenmaal (1e pedaal en nog een verjaardagscadeau ook) en het werkt erg goed.
Nitefly7
5 december 2008, 16:34
Klopt. Dat maakt de boel een stuk smeriger! Ik heb niet bewust voor de DS1 als boost gekozen, maar ik heb hem nu eenmaal (1e pedaal en nog een verjaardagscadeau ook) en het werkt erg goed.
ja, daarvoor werkt 'n ds-1 dan wel weer goed :dance:....
*zuchtte de man die inmiddels op weg is naar zijn -pas!- 6e drivepedaal, ook begonnen als 1e pedalen met de beruchte GCB-95/DS-1/CE-5/DD-5 combo..*
j3r03n
5 december 2008, 16:36
Ik heb eens een en ander aangepast aan mijn plank:
http://i16.photobucket.com/albums/b43/erikharings/pedalen5-12-08002.jpg
Jaloers? Ja!
Maar eeh, welke plank heb je nu precies aangepast?
FruscianteFan
5 december 2008, 17:17
Deze plank:
http://i16.photobucket.com/albums/b43/erikharings/pedalboard.jpg
mel-aers
5 december 2008, 18:13
Hier is mn tijdelijke pedalboard.
Ik ben aan het wachten op de Showmaster 48. Heb dit plankje even snel in elkaar gezet voor een aantal optredens.
De wah ligt er langs omdat deze niet meer in het koffer paste.
Het is gewoon een plank die ik uit het koffer kan halen.
http://www.scramed.nl/Backup%2029-09-08/S7300489.JPG
Henri H
5 december 2008, 20:36
HET koffer?
Joene1988
5 december 2008, 21:15
haha het niveau van de taal ligt vaak erg laag inderdaad...:dance:
Nitefly7
5 december 2008, 21:24
haha het niveau van de taal ligt vaak erg laag inderdaad...:dance:
bedoel je niet de niveau?
sinds iemand ons iedere avond vermaakt door aan tafelgasten te vragen wat 'de idee' is geweest bij dit of dat, denkt iedereen dat we allemaal filosofisch kunnen gaan lopen orakelen; het koffer en de musea's ..
(overigens betekenen IMHO/volgens Van Dale 'de idee' of 'het idee' iets anders... het koffer is echter toch niet juist... maar wordt wel vaak gebruikt in veel gebieden in Nederland...)
Jorikjet
6 december 2008, 09:49
http://farm4.static.flickr.com/3276/3086697346_e33ea06ba7_o.jpg
h2o gaat eruit, rat misschien ook, en komt een boss dd7 voor terug waarschijnlijk.
nu nog goede kabeltjes zien te krijgen, nu allemaal veels te lange, verkeerde pluggen enzo... waar kun je die ergens online bestellen? de lokale gitaarboer heeft alleen van deze regenboogkabeltjes van 50cm lang per stuk ofzo :dontgeti:
salo
6 december 2008, 09:57
http://i53.photobucket.com/albums/g73/e-sida/Afbeelding454003.jpg
de boss tuner is ondertussen vervangen door een boss pedaal . makkelijker te bedienen trouwens.
de BD2 en TS9 en DS1 zijn keeley mods.
Il_Falco
6 december 2008, 10:07
de boss tuner is ondertussen vervangen door een boss pedaal . makkelijker te bedienen trouwens.
Wat zit er in dat doosje?
salo
6 december 2008, 10:24
Wat zit er in dat doosje?
al mijn overige kabeltjes van de chains,maar ben bezig met houte kastje te maken om erop te monteren .
Il_Falco
6 december 2008, 12:00
Een boss-fan merk ik trouwens op ;)
Leuke plank! toont ook mooi met die drie one-spots naast elkaar :seriousf:
Butcher
6 december 2008, 12:32
http://i246.photobucket.com/albums/gg95/blackbyrd77/BigPedalboard.jpg
Mijn board... X2 Wireless -> DynaComp (Wampler mod) -> Maxon Phase999 (Wampler mod) -> Crybaby Wah (Wampler + Scarecrow mod) -> Boss GE-7 (Scarecrow mod) -> Radial BigShot ABY (split in signaal A, B en C):
Signaal A -> Fulltone OCD -> Fulltone GT500 -> Ernie Ball Stereo volume ->Kill switch
Signaal B -> Ernie Ball Stereo volume ->Line6 DL4 (Keeley mod) -> Kill switch
Signaal C -> Boss tuner
Vanuit de kill switch gaat signaal A in de "Bright channel" van m'n versterker, signaal B gaat in de "Normal channel" (Amp is een Scarecrow FB68 Plexi, of een Scarecrow TMB18, allebei in principe Marshalls, een 100Watter en een 18Watter, met EV12L speakers)
xommen
6 december 2008, 14:44
http://wim.vanommen.net/gear/thumbnails/pedalboard.jpg
in volgorde:
Ibanez LU20
Danelectro Pastrami Overdrive
Danelectro Grilled Cheese
Harley Benton CS100
Harley Benton CH100 deze splits het signaal naar de delays
Twee maal Harley Benton DD2 1 met een korte en 1 met een lange delay tijd
De delay's gaan allebei naar een eigen Vox Cambridge 15 (daar heb ik er dus ook twee van).
Het koffertje is een gemod Gamma Koffertje de pedalen liggen in de deksel en ik kan de onderkant er nog steeds opzetten er kan echter niet teveel zooi meer in want dan valt hij uit elkaar ;-).
j3r03n
6 december 2008, 20:22
Deze plank:
Ik tel daar ongeveer 10 planken :dance:
j3r03n
6 december 2008, 20:30
http://farm4.static.flickr.com/3276/3086697346_e33ea06ba7_o.jpg
Mooie foto! Leuke verzameling ook. Wat is dat ding waar je je voeten aan veegt?
Nitefly7
6 december 2008, 23:02
Scarecrow = Nashville, TN mod-persoon?
ben je 'n sessie-'buff' of zit je toevallig in gitaristenhemel?
http://i246.photobucket.com/albums/gg95/blackbyrd77/BigPedalboard.jpg
Mijn board... X2 Wireless -> DynaComp (Wampler mod) -> Maxon Phase999 (Wampler mod) -> Crybaby Wah (Wampler + Scarecrow mod) -> Boss GE-7 (Scarecrow mod) -> Radial BigShot ABY (split in signaal A, B en C):
Signaal A -> Fulltone OCD -> Fulltone GT500 -> Ernie Ball Stereo volume ->Kill switch
Signaal B -> Ernie Ball Stereo volume ->Line6 DL4 (Keeley mod) -> Kill switch
Signaal C -> Boss tuner
Vanuit de kill switch gaat signaal A in de "Bright channel" van m'n versterker, signaal B gaat in de "Normal channel" (Amp is een Scarecrow FB68 Plexi, of een Scarecrow TMB18, allebei in principe Marshalls, een 100Watter en een 18Watter, met EV12L speakers)
Nielsje
7 december 2008, 03:31
de BD2 en TS9 en DS1 zijn keeley mods.
"We build suck-city, we build suck-city on boss 'n roll!"
dml
7 december 2008, 08:34
"We build suck-city, we build suck-city on boss 'n roll!"
Tone-suck bla bla bla. Wat dan nog als hij het goed vindt klinken?
salo
7 december 2008, 10:09
Ach als hij niet weet hoe ze te bedienen is het altijd geklungel niet?
Trouwens keeley mods is immers heel anders dan de gewone boss pedaaltjes .
En voor sommigen een te hoog budget.
En ieder z'n smaak laat ik zo zeggen .
Nitefly7
7 december 2008, 13:52
Ach als hij niet weet hoe ze te bedienen is het altijd geklungel niet?
Trouwens keeley mods is immers heel anders dan de gewone boss pedaaltjes .
En voor sommigen een te hoog budget.
En ieder z'n smaak laat ik zo zeggen .
a: Keeley mods doen niks aan de buffered bypass van de Bossjes
a2: die buffered bypass is zooo slecht nog niet..
b: de buffered bypass van Bossjes klinken als 'een lading boss-pedalen voor een amp'... Prince heeft wel eens met een 'all Boss'-board gespeeld... op 't natuurkundig/electro-vlak zijn Bossjes niet ideaal, maar evenveel pedalen met alleen true bypass + 2 lange gitaarkabels is nou ook niet ideaal...
ieder z'n smaak zullen we dus maar zeggen.. zelf heb ik 6 pedalen, met buffer-pedalen aan begin en eind; deels uit esthetisch oogpunt, deels uit klank-technisch oogpunt...
Nielsje
7 december 2008, 14:33
Och, dat mag ook wel hoor, maar mag ik geen opmerking meer plaatsen over wat ik ervan denk? Mogen opmerkingen dan louter positief zijn?
FruscianteFan
7 december 2008, 16:31
Net bij een repetitie begon (volgens mij) m'n Blackstar ineens heel moeilijk te doen - zowel aan als uit kwam er maar heel soms het volle signaal doorheen. Heb toen maar even een stukje gespeeld met de DS-1 als distortion, maar echt blij werd ik er niet van. later deed alles het trouwens wel weer.
dml
7 december 2008, 17:10
Och, dat mag ook wel hoor, maar mag ik geen opmerking meer plaatsen over wat ik ervan denk? Mogen opmerkingen dan louter positief zijn?
Je mag best wel zeggen wat je ervan denkt maar je opmerking lijkt me meer gebaseerd op wat je ziet, ik denk dat je het betreffende board niet eens gehoord en/ of zelf geprobeerd hebt.
Nielsje
7 december 2008, 17:34
Je mag best wel zeggen wat je ervan denkt maar je opmerking lijkt me meer gebaseerd op wat je ziet, ik denk dat je het betreffende board niet eens gehoord en/ of zelf geprobeerd hebt.
Nogal wiedes, de meeste mensen hier hebben nooit op bepaalde borden gespeeld. Je oordeelt hier altijd op wat je ziet. Er is hier ook niemand die over mijn borden heeft gespeeld.
Wel heb ik gespeeld met de pedalen die ik hier veel voorbij zie komen, maar je hebt gelijk, niet in deze exacte combinatie.
Maar de ervaring die ik heb met een grote hoeveelheid gebufferde pedalen zijn allemaal het zelfde. Je verliest gewoon een hoop sprankel. Of het publiek dit merkt is het wat anders, maar ik hoef het niet.
dml
7 december 2008, 19:18
Nogal wiedes, de meeste mensen hier hebben nooit op bepaalde borden gespeeld. Je oordeelt hier altijd op wat je ziet. Er is hier ook niemand die over mijn borden heeft gespeeld.
Dank voor de bevestiging!!
Mitch
7 december 2008, 19:27
Bijna tien buffers op een rijtje? Als je dat één keer gehoord hebt mag je toch wel extrapoleren naar een andere situatie of hoe zit dat? Tone suck city was wel het eerste dat in me opkwam toen ik dat board zag, ik had alleen geen zin om te posten.
Jorikjet
7 december 2008, 19:47
Mooie foto! Leuke verzameling ook. Wat is dat ding waar je je voeten aan veegt?
dankje! ik vind het leuk om mooie fotos proberen te maken van me gear :)
het pedaaltje is een homemade fuzz factory, maar gebruik ik eigenlijk niet, maar ik vind het zonde van het werk dat erin zit om hem niet op me board te laten staan...!
j3r03n
7 december 2008, 22:55
dankje! ik vind het leuk om mooie fotos proberen te maken van me gear :)
het pedaaltje is een homemade fuzz factory, maar gebruik ik eigenlijk niet, maar ik vind het zonde van het werk dat erin zit om hem niet op me board te laten staan...!
Haha, en terecht ;) Ik ben trouwens niet zo'n goede fotograaf, en ook geen klusser die zelf z'n pedalen knutselt, en trouwens, m'n gitaarspel laat ook te wensen over :dontgeti:
Rick trodat
8 december 2008, 01:29
Tja met boss is niets mis mee, echt niet. Vrienden van me lachen me uit als ze eerst mijn hook zien en vervolgens mijn board zien waar drie boss'jes op staan. Er zitten gewoon hele aardige pedalen bij, die mits je ze goed insteld goed klinken. Maar ja zeven pedalen achter elkaar voor je amp(volgens mij is de bovendste rij in de loop) is nooit echt bevoorderlijk. Ook al is de eerste een buffer en is de rest true bypass. Dan blijft het veel.
Persoonlijk heb ik:
MXR Line/driver booster
Dunlop cry baby, true bypass mod
Boss ds1
Ibanez ts 9
Loop:
Boss dd-3
Boss Rv-5
salo
8 december 2008, 06:45
idd de bovenste rij zet ik in de loop en is zeker niets mis mee.
Ik begrijp wel dat sommigen te veel buffers zien op de onderste rij .
Maar zelf pas ik steeds m'n onderste lijn aan dmv er maar 3 of 4 door te sturen en laat ik sommige (te zien voor welke speelgelegenheid ) uiteraard weg.
Zelf weet ik ook wel dat je er geen 10 moet doorsturen door 1 lijn ,zoals eerder is aangehaald.
M'n 4 bovenste in de loop dus .
En onderste rij pas ik aan hoe/welke en voor/bij wat ik het wil toepassen .niets mis mee naar mijn menens...
Rick trodat
8 december 2008, 10:25
Maar vraagje, hoor jij tonesuck, bij jouw pedalboard. Want tonesuck is een feit, maar het is iets waar pas de afgelopen jaren over gepraat wordt, vroeger waren buffer pedalen achter elkaar aansluiten heel normaal en vele malen extremer dan jouw board. En die gitaristen, van toen worden nu geprezen om hun sound.
the sure thing
8 december 2008, 10:33
Maar vraagje, hoor jij tonesuck, bij jouw pedalboard. Want tonesuck is een feit, maar het is iets waar pas de afgelopen jaren over gepraat wordt, vroeger waren buffer pedalen achter elkaar aansluiten heel normaal en vele malen extremer dan jouw board. En die gitaristen, van toen worden nu geprezen om hun sound.Tsja, daar ben ik ook benieuwd naar. Ikzelf heb uitgebreid dit fenomeen IN DE PRAKTIJK onderzocht. Met 5 boss/Ibanez pedaaltjes (en dan de nieuwere, niet de oude versies) hoor je GEEN tonesuck. Als er een ouder Boss/Ibanez pedaaltje in de keten zit of bijvoorbeeld een Wah of iets dergelijks, hoor je EEN KLEIN BEETJE tonesuck. (bekend voorbeeld is de BOSS CE-2). Ik en mijn medemuzikant twijfelden echter of je dit live in een bandgeweld ook zou horen. Ik heb sindsdien mijn (nieuwe) boss pedaaltjes gewoon in mijn keten staan.
Marshallover
8 december 2008, 10:40
Ik wordt toch wel zo moe van dat tonesuck gedram.
Dat er tonesuck of niet optreed is iets waar we volgens mij niet altijd op uit hoeven komen....Daarover is voldoende (lees: meeeeeeer dan voldoende) aandacht aan besteed op dit forum. Dit topic gaat over het laten zien d.m.v. foto's hoe je pedalboard eruit ziet. Commentaar mag uiteraard geleverd worden, tips, suggesties, opmerkingen, bla bla bla (lees: noem maar op) maar dat tonesuck verhaal kennen we nu wel een keertje... Geef liever gedegen advies over volgorde van pedalen, combinatie van pedalen en tips over voedingsissues en over hoe je de boel het beste kunt monteren/aansluiten, welke case erom zou kunnen passen etc. etc.
En nee, het hoeft niet louter positief te zijn maar opmerkingen als "tonesuck city" voegen geen enkele waarde toe aan dit topic.
En nee, ik val hier niemand persoonlijk mee aan... ;-)
Marshallover
8 december 2008, 10:44
Tsja, daar ben ik ook benieuwd naar. Ikzelf heb uitgebreid dit fenomeen IN DE PRAKTIJK onderzocht. Met 5 boss/Ibanez pedaaltjes (en dan de nieuwere, niet de oude versies) hoor je GEEN tonesuck. Als er een ouder Boss/Ibanez pedaaltje in de keten zit of bijvoorbeeld een Wah of iets dergelijks, hoor je EEN KLEIN BEETJE tonesuck. (bekend voorbeeld is de BOSS CE-2). Ik en mijn medemuzikant twijfelden echter of je dit live in een bandgeweld ook zou horen. Ik heb sindsdien mijn (nieuwe) boss pedaaltjes gewoon in mijn keten staan.
Is ook niets mis mee, als jij het prima vind klinken zal niemand daar moeilijk over doen en idd, je kunt nog net zo'n knettergoed board hebben, als de geluidsman geen goed materiaal heeft of zit te klooien of je laat verzuipen in het bandgeluid blijft er van je eigen geluid niet veel over...
Moraal van het verhaal: er is altijd een BOTTLENECK !!!
WillemdaGuide
8 december 2008, 10:47
ik ben gek op boss pedalen, er zijn vele soorten en maten en de meeste klinken gewoon goed! speelde eerder ook wel met meerdere van die dingen voor mijn amp maar heb nooit de moeite genomen om uberhaupt tone-suck te onderzoeken, maw gewoon aan elkaar knopen en lekker spelen, en inderdaad voor hier! laat zien die boards!!!
stratman1976
8 december 2008, 11:10
Dag mede-g.a.s. ers,
vorige week eindelijk m'n showmaster 48 binnen :rockon:. was nog aan het twijfelen of ik de kleinere wilde, maar daar paste toch te weinig op.
Nu nog even een plank eronder met wat klitteband en tapijt o.i.d. en nog een voedinkje regelen (one spot denk ik).
Er komt binnenkort (deze week) nog een ehx mmd bij (eindelijk) ik zag dat ze bij feedback de xo versie hadden, die neemt wat minder ruimte in en klinkt hopelijk hetzelfde. Misschien dat die arion tuner nog inruil voor een andere, want echt muten doet ie niet, spettert een beetje door. De ibanez chorus gaat eruit, ga ook hier de mmd voor gebruiken
De overdrives & distortions gaan tussen gitaar en input van mijn amp en de modulatie effecten gaan in een loop (voor het cleane kanaal, voor degenen die een tsl100 hebben). pedaaltjes heb ik nu gewoon maar even neergezet voor de show.
Zal vorderingen posten!
http://i422.photobucket.com/albums/pp305/stratman1976/pedalboard.jpg
Joey Handsome
8 december 2008, 13:01
Je moet wel die Big Muff d'r op jassen. Big Muff's zijn goed!
salo
8 december 2008, 14:22
Bij alle pedalen kan je een "tone-suck"sound verkrijgen.
Beste is gewoon ze zo ordenen en testen/creeren wat en hoe .
Ooit zag ik bij een opname de belgische erik melaerts(clouseau)met een uitgebreid boss gamma spelen.(en ondervond ook geen problemen)
Maar ditzijnde gezegd...
alle tips zijn idd welkom zoals marshall aangaf .
FruscianteFan
8 december 2008, 15:39
Bij alle pedalen kan je een "tone-suck"sound verkrijgen.
Beste is gewoon ze zo ordenen en testen/creeren wat en hoe .
Ooit zag ik bij een opname de belgische erik melaerts(clouseau)met een uitgebreid boss gamma spelen.(en ondervond ook geen problemen)Tsjah, met mijn pedalen heb ik eigenlijk best wel wat tonesuck, maar het geluid van een Jaguar direct in een Vox Pathfinder is wel erg neuzig. Ik ben dus best blij met die tonesuck.
Sinner
8 december 2008, 16:41
Ik wordt toch wel zo moe van dat tonesuck gedram.
En nee, het hoeft niet louter positief te zijn maar opmerkingen als "tonesuck city" voegen geen enkele waarde toe aan dit topic.
Hè, hè. Wat een gezeur toch steeds :???:.
Ik heb hierdoor bijna geen zin meer om mijn board te posten, want ja dat zal ook wel weer tonesuck etc. zijn. Het kan mij niet bommen, als mijn sound maar goed is. Als ik het geluid dat ik in mijn hoofd hoor kan maken, dan boeit het voor geen meter of iets wel of niet gebufferd is.
Ik vind dit trouwens bij uitstek een tppic waar je vooral positief zou moeten zijn en/of geinteresseerd vragen stelt. Als je het niks vind en je hebt geen opbouwend advies, dan kun je net zo goed je mening voor je houden.:hippie:
Je gaat toch ook niet roepen dat iemand een lelijke baby heeft :seriousf:
HaroldA
8 december 2008, 16:45
Ik heb hierdoor bijna geen zin meer om mijn board te posten, want ja dat zal ook wel weer tonesuck etc. zijn.
Foto's! Foto's! :rockon:
Ik heb zelf ook 'last' gehad van teveel hoog/'sprankel' verlies toen is nog ~5 Boss pedaaltjes had, maar het kan ook als positief ervaren worden. Nu heb ik zelf een aantal pedaaltjes gemaakt en die zijn allemaal true bypass, dus ik let er nu wel op...
Bottom line: als JIJ er maar blij mee bent, dus kom maar op met die foto's! ;)
Il_Falco
8 december 2008, 16:58
http://i422.photobucket.com/albums/pp305/stratman1976/pedalboard.jpg
Is die j&H dan zo goed dat hij je big muff van het board houdt?
stratman1976
8 december 2008, 18:09
Je moet wel die Big Muff d'r op jassen. Big Muff's zijn goed!
Ja, heel goed, kost alleen veel ruimte! Als je hem openschroeft zit er een printje van 4x5 cm in....
Joey Handsome
8 december 2008, 18:12
Ja, heel goed, kost alleen veel ruimte! Als je hem openschroeft zit er een printje van 4x5 cm in....
Je hebt nog ruimte zat toch?
stratman1976
8 december 2008, 18:16
Is die j&H dan zo goed dat hij je big muff van het board houdt?
Neehoor, ze zijn beide goed. j&h is meer metal (en natuurlijk een tubescreamer kloon) maar de big muff is gewoon vette verzadigde fuzz.
Ze gaan er denk ik beide op, met een beetje proppen moet dat lukken! of ik switch ze af toe.
stratman1976
8 december 2008, 18:17
Je hebt nog ruimte zat toch?
Yep, daarom, denk ik beide! wordt waarschijnlijk niet eens proppen.
j3r03n
8 december 2008, 20:06
Eej meer J&H fans :D Ik vind t ook n superapparaat. Ik heb alleen geen Big Muff om m mee te vergelijken. Ik vind met name de 2 kanalen -die allebei 100% bruikbaar zijn- een grote pre :)
EDIT: En ja, dat ie groot is is idd n beetje lomp. Net als de plaats van de jacks en die onhandige punt :S Maar hij klinkt goed!
United
8 december 2008, 20:50
Ik heb sinds kort ook een big muff.. toen ik hem in de winkel teste vond ik m echt top over mn tele en een fender deluxe. Nu merk ik thuis dat dat ding soms zoveel sustain heeft... T lijkt wel op mn Roland Cube die big muff niet aan kan terwijl de sustain helemaal dicht gedraaid is... Voor powerchords is het top maar met solo's is het soms bagger.
Tips (misschien instelling ofzo)?
Dank u!
Joey Handsome
8 december 2008, 20:57
Ik had nog niet op je pm gereageerd, dus dan maar even hier.
Heb je je versterker clean ingesteld of heeft deze al een rand? Dat kan al veel verschil maken in sustain. Verder is een Big Muff natuurlijk maar voor één ding goed en dat is dicht gesmeerde fuzz. De sustain moet je als je een beetje van het pedaal wilt genieten ook gewoon lekker open draaien.
Zet het volume ongeveer even hard als je cleane gitaarsignaal (unity gain heet dat toch?). (Als je die Muff op volle kracht die Cube in werkt krijg je waarschijnlijk ook wel oneindige sustain...) Tone een beetje naar smaak. Ik heb hem meestal op 10 uur.
Check dit filmpje. (http://www.youtube.com/watch?v=Id_tOY5uryU) :hippie:
stratman1976
8 december 2008, 21:19
Ik heb sinds kort ook een big muff.. toen ik hem in de winkel teste vond ik m echt top over mn tele en een fender deluxe. Nu merk ik thuis dat dat ding soms zoveel sustain heeft... T lijkt wel op mn Roland Cube die big muff niet aan kan terwijl de sustain helemaal dicht gedraaid is... Voor powerchords is het top maar met solo's is het soms bagger.
Tips (misschien instelling ofzo)?
Dank u!
Het kan ook gewoon komen doordat i.d.d. je amp het binnenkomende signaal niet goed "aankan" en lijkt dan alsof hij over zijn nek gaat.
De big muff heeft natuurlijk nogal wat laag in het signaal zitten.
Ik merk het bij ons in de oefenruimte. Daar speel ik soms over de aanwezig amps (per ongeluk).
crate of randall torrenbakkies, die trekken dat dus niet. Klinkt voor geen meter, geen definitie, niks. Bij mijn tsl100 of mijn AC15 is het geen probleem. Ik zeg altijd: alles begint bij een goede (buizen) amp
stratman1976
8 december 2008, 21:21
Eej meer J&H fans :D Ik vind t ook n superapparaat. Ik heb alleen geen Big Muff om m mee te vergelijken. Ik vind met name de 2 kanalen -die allebei 100% bruikbaar zijn- een grote pre :)
EDIT: En ja, dat ie groot is is idd n beetje lomp. Net als de plaats van de jacks en die onhandige punt :S Maar hij klinkt goed!
Ik vind ook van de "Hyde"-kant dat je gitaarkarakteristiek bewaart blijft, het lijkt bijna alsof je clean en je vuile signaal geblend zijn. Kweenie hoe jij dat ervaart?
j3r03n
8 december 2008, 22:34
Met de hyde kant bedoel je de distortion kant hè? (ff dat we t over hetzelfde hebben)
Ik heb die nu op driekwart staan, en t mooie is dat je best een zware distortion krijgt, maar het geluid blijft organisch (dat is denk ik wat jij ook bedoelt). Dus geen synthetische Boss DS distortion, maar... tja, hoe schrijf je dat op? Precies het geluid wat ik wil horen :dance:
De Jeckyll-kant is gewoon een TS kloon of niet? Maar ook uiterst bruikbaar, bijvoorbeeld die bass-boost switch
En beide kanalen tegelijk: wow! Lekker dik geluid, in mijn geval perfect voor solo, of accenten. Ik heb verder eigk niks meer nodig...
Hoewel, is een H2O ook zo'n aanrader?
stratman1976
9 december 2008, 17:39
Met de hyde kant bedoel je de distortion kant hè? (ff dat we t over hetzelfde hebben)
Ik heb die nu op driekwart staan, en t mooie is dat je best een zware distortion krijgt, maar het geluid blijft organisch (dat is denk ik wat jij ook bedoelt). Dus geen synthetische Boss DS distortion, maar... tja, hoe schrijf je dat op? Precies het geluid wat ik wil horen :dance:
De Jeckyll-kant is gewoon een TS kloon of niet? Maar ook uiterst bruikbaar, bijvoorbeeld die bass-boost switch
En beide kanalen tegelijk: wow! Lekker dik geluid, in mijn geval perfect voor solo, of accenten. Ik heb verder eigk niks meer nodig...
Hoewel, is een H2O ook zo'n aanrader?
Precies!
De H2O ken ik niet, dus dat zou ik niet weten!
Maar ik hoor er niet vaak hele positieve geluiden over
Aimé
9 december 2008, 18:17
Qua pedalen niets veranderd, kopje kleiner gemaakt en kabeltjes op maat gesoldeerd (gemaakt van een kapotte gitaarkabel, low budget héhé). Stroomvoorziening: geen goed idee, maar hey, khad velcro teveel
http://inlinethumb64.webshots.com/43903/2579461150094791056S600x600Q85.jpg (http://good-times.webshots.com/photo/2579461150094791056EdzlbE)
http://inlinethumb14.webshots.com/25421/2006031060094791056S600x600Q85.jpg (http://good-times.webshots.com/photo/2006031060094791056nSYZFz)
Fuhgawz
9 december 2008, 19:36
Wow vette selectie aan pedalen dude! Chapeaux!! :soul:
j3r03n
9 december 2008, 22:30
Precies!
De H2O ken ik niet, dus dat zou ik niet weten!
Maar ik hoor er niet vaak hele positieve geluiden over
Ik heb 1x heel kort de V2 H2O geprobeerd, maar toen ergerde ik me dood aan een irritant piepje dat hoger of lager werd aan de hand van de Echo Time. (en nee, niet wat je met digitale delay krijgt, want dat had hij helaas niet, geen space effecten :dontgeti:) Ik vond de Delay (ofja Echo dus) sowieso wat onvast, maar ik heb maar n kwartiertje ofzo geprutst...
tom123
14 december 2008, 13:03
Hallo.
Misschien beetje een raare vraag, maar ik heb nog nooit een foto op een forum gezet.
Als ik een foto erop wil zetten dan kan ik alleen foto's kiezen via de url van een website.
En ik heb mijn foto gewoon tussen de bestanden van mijn pc staan.
Hoe krijg ik die nou hierop?
Groetjes Tom.
Nocki
14 december 2008, 13:06
foto ergens op het net gooien. bijvoorbeeld imageshack.us
daarna url
tom123
14 december 2008, 13:17
Ja volgens mij is het gelukt ;)
Hier komt die dan.
http://img518.imageshack.us/img518/7962/afbeelding1od9.jpg
http://img254.imageshack.us/img254/5066/afbeelding2wf0.jpg
Op de legen plek stondt eerst een T-rex Dr.swamp pedaal.
Helemaal tegek maar die is nou weg.
Hij is jammer genoeg kapot gegaan.
Dus als jullie een idee hebben voor een goeié vervanger dan zeg het maar.
overdrive/distortion/effect maakt niet uit zeg het maar.
De stroom voorziening zit aan de onderkant.
Die is nou niet zichtbaar, maar op het podium krijg je dan een blauwe schijn
aan de onderkant van het pedalboard. (het is een t-rex fuel tank)
the sure thing
14 december 2008, 13:31
Mooi plankje!
Aimé
14 december 2008, 14:25
Woooo die andere Trex, hoe heet die weer?
Die wilde ik een lange tijd, maar was uiteindelijk toch iets te duur..
tom123
14 december 2008, 15:03
T-rex Reptile & T-rex Room-mate.
Ze zijn idd tegek.
Alleen met de Reptile heb je een draaiknopje aan de zijkant.
Vanuit de foto's kan je dat niet zien denk ik.
Maar in iedergeval daar kan je aan draaien en dan stelt die zich af op de elementen van je gitaar.
Opzich wel fijn, mja dan blijf je steeds instellen als je een andere gitaar of versterker pakt.
Laer
14 december 2008, 15:52
Beetje onzinnig om hier een nieuw topic voor aan te maken, daarom stel ik hier m'n vragen maar :)
Wat is volgens jullie een goed 'clean' pedaal. Heb een JCM800 en daar vind ik de cleane sound niet echt heel denderend. Dus, wat raden jullie aan?
Daarbij heb ik nog een vraagje; Kan ik mijn Boss DS-1 als booster gebruiken voor mijn JCM800? Klinkt dit ok? Mensen met ervaring?
Thnx!
Rewind
14 december 2008, 16:17
Het tweede is in ieder geval een kwestie van proberen. Je hebt ze allerbei in huis, dus hang 'm er gewoon voor.
Laer
14 december 2008, 16:24
Ja, dat zeker. Helaas heb ik nu geen 2e gitaarkabel hier thuisliggen (liggen in repetitiehok) dus dat wordt dan dinsdag dat ik het kan testen :).
Om meerdere effecten aan te sluiten heb je die 'kabeltjes' nodig. Weet zo de naam niet (om door te verbinden). Is het dan zo dat er in elk pedaal ook nog een accu moet zitten, of alleen in de eerste, of hoe werkt dit?
Simonvanwijk
14 december 2008, 16:29
Om meerdere effecten aan te sluiten heb je die 'kabeltjes' nodig. Weet zo de naam niet (om door te verbinden). Is het dan zo dat er in elk pedaal ook nog een accu moet zitten, of alleen in de eerste, of hoe werkt dit?
Je bedoelt een daisy-chain?
Dan hoeven er geen batterijen/accu's in je pedaaltjes, aan het begin van je daisy chain hang je namelijk een adapter, di ehaalt stroom uit de muur.
Laer
14 december 2008, 16:54
Ah ja, zo heten die dus.
Maar is het dan zo (input/output):
http://www.moenpedals.com/accessories/images/accessories.jpg
of zo:
http://www.guitargear.be/images/photos/dc_daisy_chain1.jpg
Fuhgawz
14 december 2008, 16:57
Die onderste is een daisy chain. Aan dat overgebleven 'dingetje' rechts op de foto hang je dan één adapter. Dat kabeltje op het bovenste plaatje om tussen twee pedaaltjes te zetten wordt meestal 'patch cable' genoemd.
Laer
14 december 2008, 19:28
En wat is dan het verschil tussen die 2 :nervous:
hugo123
14 december 2008, 19:41
Door de bovenste gaat je gitaarsignaal en door de onderste stroom om je pedalen te voeden..
Herman
14 december 2008, 19:43
Ik hoop het goed te verwoorden:
Een daisy chain zorgt er voor dat het stroom van de adapter over de pedalen verdeeld wordt. Het pedaal heeft dus nu alleen stroom, je pedaal zit op nog geen enkele manier in je signaal.
Daar komen de patchkabels in beeld, daarmee kun je pedalen met elkaar verbinden waar je signaal door loopt (wat je dus speelt op je gitaar). Maar zorgen weer niet voor stroom op zich.
Beide belangrijk dus. ;)
Nitefly7
14 december 2008, 19:53
Ja volgens mij is het gelukt ;)
Hier komt die dan.
http://img518.imageshack.us/img518/7962/afbeelding1od9.jpg
http://img254.imageshack.us/img254/5066/afbeelding2wf0.jpg
Op de legen plek stondt eerst een T-rex Dr.swamp pedaal.
Helemaal tegek maar die is nou weg.
Hij is jammer genoeg kapot gegaan.
Dus als jullie een idee hebben voor een goeié vervanger dan zeg het maar.
overdrive/distortion/effect maakt niet uit zeg het maar.
De stroom voorziening zit aan de onderkant.
Die is nou niet zichtbaar, maar op het podium krijg je dan een blauwe schijn
aan de onderkant van het pedalboard. (het is een t-rex fuel tank)
Dr.Swamp vervanger, zelfde oppervlak? een nieuwe Dr. Swamp? IMHO zijn er niet veel pedalen die doen wat die T-rex doet; dubbele distortion/overdrive met die klank... Misschien zo'n Vox Chrome-serie pedaal (Bulldog Distortion?), of een Fulltone GT-500 ?
Blackstar HX-dual distortion ? zijn wel allemaal iets breder dan 'n T-rex..
Laer
14 december 2008, 20:01
Ik hoop het goed te verwoorden:
Een daisy chain zorgt er voor dat het stroom van de adapter over de pedalen verdeeld wordt. Het pedaal heeft dus nu alleen stroom, je pedaal zit op nog geen enkele manier in je signaal.
Daar komen de patchkabels in beeld, daarmee kun je pedalen met elkaar verbinden waar je signaal door loopt (wat je dus speelt op je gitaar). Maar zorgen weer niet voor stroom op zich.
Beide belangrijk dus. ;)
Ah, dus de daisy chain vervangt eigenlijk de accu's. Nu snap ik het! Danku :)
Edit: Heeft er nog iemand suggesties voor een clean pedaal? Dan ben ik volledig geholpen :)
Marshallover
14 december 2008, 20:19
Ah, dus de daisy chain vervangt eigenlijk de accu's. Nu snap ik het! Danku :)
Edit: Heeft er nog iemand suggesties voor een clean pedaal? Dan ben ik volledig geholpen :)
Als je de definitie van een "clean pedaal" even geeft...
Laer
14 december 2008, 20:29
Nou, ik bedoel dus gewoon een pedaal waar een warm clean geluid uit komt. De clean op een Marshall JCM800 is namelijk niet zo denderend.
Aimé
14 december 2008, 20:33
Eeeuh...mxr micro amp?
hole
14 december 2008, 20:36
Nou, ik bedoel dus gewoon een pedaal waar een warm clean geluid uit komt. De clean op een Marshall JCM800 is namelijk niet zo denderend.
.Als je amp al geen mooi clean heeft, kun je ervoor gooien wat je wilt...dat helpt toch niet
Tim..
14 december 2008, 21:06
Volgens mij is de definitie van "clean", gewoon je amp zonder effecten ervoor
Rhythm Machine
14 december 2008, 22:18
De clean op een Marshall JCM800 is namelijk niet zo denderend.
De low input al eens geprobeerd? Ik vind het clean van een JCM800 via de low input verrassend mooi. Tenminste als het een eenkanaals 800 is. De latere channel switchers ken ik niet.
Timotio
15 december 2008, 00:18
Mijn pedalen op dit moment, heb nog niet echt een board gemaakt, komt nog wel:
http://img152.imageshack.us/img152/8774/img1965iw7.jpg (http://imageshack.us)
KORG AX1500G (gebruik ik alleen nog voor volume & chorus)
TC Electronic vintage dual distortion
Boss DD6
footswitch
volgorde:
Squier strat --> Tc Electronic --> Boss DD6 --> Korg AX1500G --> H&K statesman. (waarmee ik nog even terug moet, reverb is kapot :( )
HaroldA
15 december 2008, 09:05
Snel vervangen door losse chorus en volume pedaal dan! Scheelt waarschijnlijk nogal wat 'tone'...
Jorikjet
15 december 2008, 19:05
Mijn pedalen op dit moment, heb nog niet echt een board gemaakt, komt nog wel:
http://img152.imageshack.us/img152/8774/img1965iw7.jpg (http://imageshack.us)
TC Electronic vintage dual distortion
Boss DD6
footswitch
volgorde:
Squier strat --> Tc Electronic --> Boss DD6 --> Korg AX1500G --> H&K statesman. (waarmee ik nog even terug moet, reverb is kapot :( )
vet, alles draadloos? :chicken:
Rik van der Meulen
15 december 2008, 19:08
lekker scherp Jorikjet! :dance:
Timotio
16 december 2008, 00:01
:seriousf: grapjas. staat niks bij over kabels in mijn post :sssh:
Marshallover
16 december 2008, 20:51
Mijn nieuwste versie van mijn pedalboard:
http://photo-experience.nl/postpictures/IMG_6168k.jpg
Op de lege plek bovenin komt nog een tremolo of een Micro POG, daar ben ik nog niet uit...
Voedingen en 2 BOSS GE-7's bevinden zich onder de verhoging.
Jorikjet
16 december 2008, 21:26
Qua pedalen niets veranderd, kopje kleiner gemaakt en kabeltjes op maat gesoldeerd (gemaakt van een kapotte gitaarkabel, low budget héhé). Stroomvoorziening: geen goed idee, maar hey, khad velcro teveel
http://inlinethumb64.webshots.com/43903/2579461150094791056S600x600Q85.jpg (http://good-times.webshots.com/photo/2579461150094791056EdzlbE)
http://inlinethumb14.webshots.com/25421/2006031060094791056S600x600Q85.jpg (http://good-times.webshots.com/photo/2006031060094791056nSYZFz)
ik zie dat je zo'n memory man hazarai hebt, ik heb ook wel interesse in zo'n ding, maar lees nog wel eens wat over tonesuck en volumedrop. vooral dat laatste schrikt me erg af... beetje tonesuck merk je niet in een band, maar volume verschil toch wel! hoe merk jij dit op bij het pedaal?
JeroenSchaaf
16 december 2008, 22:27
Op de lege plek bovenin komt nog een tremolo of een Micro POG, daar ben ik nog niet uit...
RE-SP-EC-TT!:cheerup:
Mitch
16 december 2008, 22:39
Je had die Black Star te koop toch? Toch maar niet verkopen? Verstandig :D
SimonS
16 december 2008, 22:50
aah de Octa-switch! Ik heb een paar maanden geleden precies zoiets ontworpen, onwetend dat het al bestond...
j3r03n
16 december 2008, 22:59
aah de Octa-switch! Ik heb een paar maanden geleden precies zoiets ontworpen, onwetend dat het al bestond...
Wat is dat voor een ding? Kun je daar je pedaaltjes mee programmeren?
MjS
16 december 2008, 23:10
Vind je de wah zo hoog niet vervelend? Ik vind mijn mijn EB wah op m'n pedaltrain eigenlijk al te hoog...
vinni
16 december 2008, 23:53
Nou vooruit maar weer....
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-DO76XRYC.jpg
Wat bijzonderheden:
2X voodoolab pedalswitcher
1X voodoolab commander. (niet op foto)
Onder de Pedaltrain/2 een Burkey Six, T-rex Fueltank, Nobels MS-4
De insert van de 2e pedalswither gebruik ik voor een split.
De split gaat naar de input van de amp. return op de split is de FX-send
Dan komt loop 4 waarin de T-rex Reptile zit
De out van de tweede pedalswitcher gaat naar de T-rex Roommate
De out van de Roommate gaat naar de return van de FX-send
Zo heb ik dus FX voor de amp en in de FX-loop en is alles midischakelbaar.
Channels wijzig ik met de Nobels MS-4 of met de midi-out van de Pedalswitcher.
Verbeterpunten :
De T-rex Fueltank (wat een kreng) wordt vervangen door twee Burkey SIX's
Bekabeling wordt EA Monorail of Lava mini ELC
Vinni
Lexvandoef
17 december 2008, 00:08
Tof bord! Wat vind je trouwens van die Arion Chorus?
vinni
17 december 2008, 00:15
T'is de EWS versie.
Heel erg goed mag ik wel zeggen!
Vinni
Marshallover
17 december 2008, 07:02
Je had die Black Star te koop toch? Toch maar niet verkopen? Verstandig :D
Klopt! Dat heeft eigenlijk twee redenen. Ten eerste kon ik 'm niet kwijt maar bij nader inzien klinkt ie ook fantastisch met mijn Telecaster en in combi met die Liquid sunshine. Heb 'm dus maar weer van marktplaats gehaald.
Wat is dat voor een ding? Kun je daar je pedaaltjes mee programmeren?
Jep, zoek even op "octa-switch", ik heb er begin dit jaar een topic aan gewijt...erg fijn ding waarmee je van het tapdansen af bent... Je zit gewoon al je pedalen in de 8 loops die er op zitten en programmeert d.m.v. de dipswitches die erop zitten welke je wilt horen op welke preset.
Vind je de wah zo hoog niet vervelend? Ik vind mijn mijn EB wah op m'n pedaltrain eigenlijk al te hoog...
Geen enkel probleem mee. Bovendien liet mijn ontwerp van mijn board het niet toe ;-)
rhcp_schipper
18 december 2008, 17:25
Wat vind je van de Liquid sunshine? Waarvoor gebruik je hem precies? Ik wil ook graag de liquid sunshine kopen, en hem gebruiken als milde od. Daarom ben ik erg benieuwd hoe hij jou bevalt, en waarvoor je hem precies gebruikt?
Marshallover
18 december 2008, 23:04
Wat vind je van de Liquid sunshine? Waarvoor gebruik je hem precies? Ik wil ook graag de liquid sunshine kopen, en hem gebruiken als milde od. Daarom ben ik erg benieuwd hoe hij jou bevalt, en waarvoor je hem precies gebruikt?
Ideaal drive pedaal. Zeer fijn in te stellen door z'n niet alledaagse toneregeling. Erg fijn als booster in combi met de blackstar maar gebruik 'm puur als lichte overdrive. Reageert erg goed op mijn gitaar en geeft een prettige maar soms iets te "langzame" drive. Met dit laatste bedoel ik dat bij minimaal speelniveau (volume) dat de drive niet mooi overkomt...hij zit dan op de grens van clean en een randje...soms komt dat niet mooi over... Verder ideaal pedaal!
Dude
19 december 2008, 16:59
Hier ook een avondje en ochtendje aan het knutselen geweest. Showmaster bakkie stond al weken in de gang. Dus het werd tijd.
http://img75.imageshack.us/img75/128/img1369du2.jpg (http://imageshack.us)
achterkant, spot de sennheiser !! de hoeveelheid kabels naar mijn amp en bord irriteerde me altijd, nu weer 1 gitaarkabel minder en alle 3 de adapters (sennheiser, fx loop en pre amp effects) gaan over 1 netkabel.
http://img89.imageshack.us/img89/1744/img1376oj3.jpg (http://imageshack.us)
Ik wilde de kosten van de orginele sennheiser kabels uitsparen door bij conrad te bestellen. Toen vond ik die neutrick stekkers, samen met goeie kabels kwam ik uiteindelijk met verzendkosten er bij nog vrij dicht in de buurt van de orginele kabels, alleen deze neutricks hebben het voordeel dat je ze supermakkelijk kan schroeven.
Van binnen alles met alu tape weggewerkt (shielding) en al lopen alle draden over en door en langs elkaar geen, geen brommetje of ruisje merkbaar !
http://img89.imageshack.us/img89/4779/img1384qt5.jpg (http://imageshack.us)
Anyway... houten plankje moet nog even vastgemaakt worden aan de rails van die showmaster case. En dan issie klaar !!
JeroenSchaaf
19 december 2008, 17:00
Hmm ik kan de plaatjes niet zien dude!
Edit: nu zie ik 1!
Marshallover
19 december 2008, 17:05
Hier ook een avondje en ochtendje aan het knutselen geweest. Showmaster bakkie stond al weken in de gang. Dus het werd tijd.
achterkant, spot de sennheiser !! de hoeveelheid kabels naar mijn amp en bord irriteerde me altijd, nu weer 1 gitaarkabel minder en alle 3 de adapters (sennheiser, fx loop en pre amp effects) gaan over 1 netkabel.
Ik wilde de kosten van de orginele sennheiser kabels uitsparen door bij conrad te bestellen. Toen vond ik die neutrick stekkers, samen met goeie kabels kwam ik uiteindelijk met verzendkosten er bij nog vrij dicht in de buurt van de orginele kabels, alleen deze neutricks hebben het voordeel dat je ze supermakkelijk kan schroeven.
Van binnen alles met alu tape weggewerkt (shielding) en al lopen alle draden over en door en langs elkaar geen, geen brommetje of ruisje merkbaar !
Anyway... houten plankje moet nog even vastgemaakt worden aan de rails van die showmaster case. En dan issie klaar !!
Zeer mooi! Zier erg netjes uit! Wat is dat voor een geel bakje rechts bovenin? En heb je op je chorus ensemble fluoriserende tape? Zoja, waar heb je dat vandaan?
Chapeau!
Dude
19 december 2008, 17:05
Zeer mooi! Zier erg netjes uit! Wat is dat voor een geel bakje rechts bovenin? En heb je op je chorus ensemble fluoriserende tape? Zoja, waar heb je dat vandaan?
Chapeau!
thanks
geel (groen) bakkie is patch kastje(en tevens de onderkant van een door speeddemon gebouwde ab switch). Zitten de loop aansluitingen, marshall footswitch en amp in. Daarnaast de 220 input.
http://img135.imageshack.us/img135/3756/img1387um7.jpg (http://imageshack.us)
Die tape is gewone aluminium tape, verkrijgbaar als je pa bij een petrochemische instelling werkt. Zo ook de zwarte tape die ik heb gebruikt voor de afwerking van het board. Plakken ze chemische leidingen mee dicht voor nood reparaties. Ik denk dat die wel een biertje kan hebben dus.
JeroenSchaaf
19 december 2008, 17:06
nu zie ik het wel! gaaf gedaan!
Herman
22 december 2008, 19:37
Aangezien ik het niet echt waard vind om een nieuw topic te openen:
Kan iemand mij helpen aan een Whammy adapter of weet iemand waar ik die dingen kan kopen?
rocker_71
22 december 2008, 20:40
Kan iemand mij helpen aan een Whammy adapter of weet iemand waar ik die dingen kan kopen?
Ligt aan de specs, maar een universele adapter werkt op de gekste apparaten.
JeroenSchaaf
22 december 2008, 22:19
Je wilt toch geen Whammy pedaal gebruiken ;) succes met je nieuwe 48!
P****Fred
22 december 2008, 22:36
http://img75.imageshack.us/img75/128/img1369du2.jpg (http://imageshack.us)
http://img89.imageshack.us/img89/1744/img1376oj3.jpg (http://imageshack.us)
http://img89.imageshack.us/img89/4779/img1384qt5.jpg (http://imageshack.us)
Hey!
Prachtig bord, zoiets zou ik ook willen!
Ik zie het niet goed, loopt die plank shuin of recht?
thanks!
Chiel
22 december 2008, 22:54
Meteen ook ff mijn nieuwe pedalboard spammen voor bij mijn Hook en PL clubcab. Ff een weekendje druk geweest maar het begin is er :).
http://www.noahonline.nl/board.JPG
In volgorde van gitaar naar top:
·Axess BS2 buffer (onder de verhoging)
·Fulltone Clyde standard Wah
·Maxon PT-999 Phase Tone
·Fulltone Supa-Trem
·Xotic RC boost Scott Henderson signature
·Fulltone OCD
·Korg Pitchblack
Verder:
·Burkley flatliner
·Mogami bekabeling (type W2524)
·Neutrik Jacks (type NP2RX-B)
·Eventide Timefactor (staat bovenop m’n Hook)
Zojuist ff gechecked met een stel BagEnds en erg tevreden. Fluisterstil, zelfs bij de meest extreme instellingen. Ben benieuwd hoe hij het live doet. Deze week 3 gigs in het vooruitzicht dus dat wordt meteen de vuurdoop :rockon:.
Marshallover
22 december 2008, 23:07
Meteen ook ff mijn nieuwe pedalboard spammen voor bij mijn Hook en PL clubcab. Ff een weekendje druk geweest maar het begin is er :).
http://www.noahonline.nl/board.JPG
In volgorde van gitaar naar top:
·Axess BS2 buffer (onder de verhoging)
·Fulltone Clyde standard Wah
·Maxon PT-999 Phase Tone
·Fulltone Supa-Trem
·Xotic RC boost Scott Henderson signature
·Fulltone OCD
·Korg Pitchblack
Verder:
·Burkley flatliner
·Mogami bekabeling (type W2524)
·Neutrik Jacks (type NP2RX-B)
·Eventide Timefactor (staat bovenop m’n Hook)
Zojuist ff gechecked met een stel BagEnds en erg tevreden. Fluisterstil, zelfs bij de meest extreme instellingen. Ben benieuwd hoe hij het live doet. Deze week 3 gigs in het vooruitzicht dus dat wordt meteen de vuurdoop :rockon:.
1 van de mooiste boards die ik hier voorbij heb zien komen en dat terwijl ie nog niet eens af is! Fantastisch! Wat een looks maar wat een pedalen ook! Ben erg benieuwd naar je geluid.