PDA

View Full Version : post foto's van jullie (zelfgemaakte) Pedalboards



Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 [17] 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49

Mike McCready
2 januari 2008, 18:46
Mjin wah heeft altijd voor veel brom gezorgd en dat is sinds ik de PP2 heb niet meer het geval. Verder had ik ook last van een fluitende pieptoon als ik de distortion van mijn Multitone te ver opendraaide. Sinds de komst van de PP2 ook geen last meer van. Een van mijn beste aankopen op gitaargebied. Nog geen seconde spijt van gehad (heb hem 2ehands voor 150 euro gekocht).

guitargeek3
2 januari 2008, 20:15
Laat ik mijn bordje ook maar hier neer zetten.
Hij is nog niet af, alles moet nog mooi weggewerkt worden.
http://www.band-offline.com/100_4577.jpg

Nielsje
2 januari 2008, 20:23
Gaaf!

vragen:

Hoe bevalt de banshee talkbox?
Waarom 4 onespots? Dit lijkt me makkelijk te doen met 2 stuks.
Hotter Rod? Kennik nie..?
Bevalt de fender tuner jou wel? (ik heb hem ingeruild voor een korg)
Kunstgras?!
Wat is dat voor zwart geval naast je pickup booster?
Zie ik het goed en heb jeje booster vooraan?!

Marshallover
2 januari 2008, 20:25
Ziet er erg vet uit. Zou je iets kunnen vertellen over je schakelingen? Dat witte boxje rechts en de twee kleine wat meer naar links waar o.a. Fender en Gibson op staan....

guitargeek3
2 januari 2008, 20:41
Gaaf!

vragen:

Hoe bevalt de banshee talkbox?
Waarom 4 onespots? Dit lijkt me makkelijk te doen met 2 stuks.
Hotter Rod? Kennik nie..?
Bevalt de fender tuner jou wel? (ik heb hem ingeruild voor een korg)
Kunstgras?!
Wat is dat voor zwart geval naast je pickup booster?
Zie ik het goed en heb jeje booster vooraan?!

- Als die Banshee ooit kapot gaat zorg ik dat ik binnen 48uur een nieuwe heb, hij is zo goed!
- 4 one spot omdat: 1. Modulatie 2. OD/DS en schakelboxen (2x a/b) 3. Hotter Rod = ... Het Nijboertje van dit forum, heeft D_H voor me gebouwd. (heeft 12volt nodig en de nodige ampère) 4. Holy Grail (heeft een aparte voeding nodig ivm ruis).
- Die tuner bevalt me goed, ik gebruik hem als silent dus heb geen last van eventuele bijgeluiden.
- Natuurlijk kunstgras (je moet iets...)
- Dat zwarte geval is een Godlyke power pump voltage converter voor het Nijboertje.
- En die booster is voor het verschil tussen de Gibson pickups en de Fender pickups, hij staat alleen voor de Fender

guitargeek3
2 januari 2008, 20:44
Ziet er erg vet uit. Zou je iets kunnen vertellen over je schakelingen? Dat witte boxje rechts en de twee kleine wat meer naar links waar o.a. Fender en Gibson op staan....

Dat zijn 2 A/B boxen.
Links voor tuner of de rest, en rechts voor Gibson of Fender te schakelen.

Die box helemaal links is een patcher, hiermee kan ik makkelijk mijn kabels in mijn bord steken zonder dat ik tussen mijn pedalen hoef te kloten.

the sure thing
2 januari 2008, 22:26
Ik zie dat je wel heeeel veel George L pluggen hebt gebruikt... Geen problemen gehad met spontaan los gaan zittende/haperende verbindingen? Ik ook nooit, maar er schijnen hier op het forum mensen last van te hebben...

MSNL
3 januari 2008, 09:00
Ik heb wel last van slechte verbindingen bij George L's
Ik heb op mijn board wel George L kabel gebruikt, maar dan gewoon gesoldeerd (normale haakse pluggen).

Yannicks
3 januari 2008, 13:23
http://xs323.xs.to/xs323/08014/pedalenbroodplank2.JPG

Gitaar--> A/B --> A --> SD1 --> MXR MA
B--> DT-10.

Ik ben blij, nog ff een plankje er boven op en wat alu profieltjes voor de mooi, ik ga op het dekseltje iets spuiten in neon gele verf denk ik :) .

Thom TK
3 januari 2008, 13:49
Als de pedalcase van Thomann binnen is, dan post ik hem.
ALS ie binnen is, goddamn, hebben ze het geld, duurt het nog eeuwen voor ze het versturen :sneaky:
Even offtopic, weet iemand hoe lang het duurt voordat iets uit Duitlsand in NL is? Twee dagen? (Thomann).

Benzer
3 januari 2008, 14:07
als het niet te druk is en het in voorraad is twee dagen ja

Thom TK
5 januari 2008, 17:57
Eindelijk, mijn pedalboardje. Rechts op het board komt nog een Ibanez Weeping Demon en daarboven een Artec tuner, als die niet sucked.

De Case:
http://i4.photobucket.com/albums/y141/Thomtk/Foto172.jpg
http://i4.photobucket.com/albums/y141/Thomtk/Foto173.jpg
http://i4.photobucket.com/albums/y141/Thomtk/Foto174.jpg

De DD-3 en de DS-1 staan altijd aan, de equalizer en reverb zijn voor de solo.
Behalve de RV-5 allemaal MIJ :cooler: .

Rude Perception
5 januari 2008, 18:09
Altijd een Delay aan? Hoe heb je hem dan ingesteld?

Thom TK
5 januari 2008, 18:13
Altijd een Delay aan? Hoe heb je hem dan ingesteld?

Hij maakt de tone dikker: kortste stand, time bijna op laagst, is ook te zien op de pics :).

Wouter!
5 januari 2008, 18:23
Wat voor kleine patchkabels zijn dat?

Nielsje
5 januari 2008, 19:37
Hey Thom, mooie koffer :)
De mijne bevalt ook erg goed, maar waarom heb je niet meteen die van 60 x 40 genomen? Vond de afmeting van die jij hebt zo maf, bijna een vierkante koffer..

Die 'ribbeltjes' aan de buitenkant zijn trouwens vrij snel verdwenen als je hem een keer tussen wat andere koffers propt..

Thom TK
5 januari 2008, 19:50
Hey Thom, mooie koffer :)
De mijne bevalt ook erg goed, maar waarom heb je niet meteen die van 60 x 40 genomen? Vond de afmeting van die jij hebt zo maf, bijna een vierkante koffer..

Die 'ribbeltjes' aan de buitenkant zijn trouwens vrij snel verdwenen als je hem een keer tussen wat andere koffers propt..

Het enige dat er op komt nog is een tuner en een wah pedaal.
Die tuner vind ik wel een plek voor en de plaats voor de wah is gereserveerd.
Ik hou het 't liefst zo klein mogelijk.

Nielsje
5 januari 2008, 19:53
Het enige dat er op komt nog is een tuner en een wah pedaal.
Die tuner vind ik wel een plek voor en de plaats voor de wah is gereserveerd.
Ik hou het 't liefst zo klein mogelijk.

prima :)

tip voor de wah: schroefjes eruit, en dan van die korte 'computerschroefjes' erinzitten, dan kan je hem zo met klitteband d'r inzetten, super makkelijk.

Thom TK
5 januari 2008, 20:05
prima :)

tip voor de wah: schroefjes eruit, en dan van die korte 'computerschroefjes' erinzitten, dan kan je hem zo met klitteband d'r inzetten, super makkelijk.

Ah, dank je, zal ik in gedachten houden ;).

robert-gitarist
5 januari 2008, 23:46
Of een oude fietsketting slopen en de plaatjes daar van gebruiken ;) Kan ook nog.

Wouter!
5 januari 2008, 23:48
Of een oude fietsketting slopen en de plaatjes daar van gebruiken ;) Kan ook nog.

Plaatje hoe dat moet staat in dit topic nog ergens

robert-gitarist
5 januari 2008, 23:54
Ja of als je de search even gebruikt kom je wel meer topics er over tegen ;)

Alleen als je een Vox wah hebt is het niet handig als je de batterij in no time moet vervangen :D (bij de V848 heb je daar dan weer geen last van)

dePerik
6 januari 2008, 00:22
http://i156.photobucket.com/albums/t35/dePerik/P1010087-1.jpg

Hier is ie dan... gebruiksklaar. Lekker ruim opgezet (nog wel, in de toekomst zal ik nog wel wat schuiven met de pedalen omdat er wat bij moet). Let ook even op de ergonomische plaatsing van de wah :) , ik hoop dat de velcro het houdt maar het voelt stevig. De wah zit ook op de 1spot, maar geen enkele ruis of brom! Da's dus fijn.
Ik had misschien beter een multikabel of een Sssnake kunnen nemen maar het was al duur zat zo. Kabel bestaat uit: voeding, channelswitch vanuit de FCB naar de amp, midi vanuit de FCB naar de Intellifex en het gitaarsignaal zelf.
Ik schat dat de hele case zo'n vijftien kilo weegt.
En nou snel spelen goddomme want daar bouw je zo'n ding toch voor uiteindelijk!

edit: ohja, die klosjes moeten er nog van af als ik weer nieuwe popnagels heb :sssh:

artnaz
6 januari 2008, 01:34
Mooi hoor! :)

Ik zou het zelf denk ik handiger vinden om die FCB op de "eerste rij" te doen, en de pedaaltjes op een verhoging. Want die "naaimachine-pedaaltjes" van de FCB lijken me fijner te bedienen als ze dichterbij staan. Maargoed, that's me, en misschien gebruik je dat gedeelte van de FCB wel weinig... :satisfie:

vulvasonic
6 januari 2008, 03:16
Mooi hoor! :)

Ik zou het zelf denk ik handiger vinden om die FCB op de "eerste rij" te doen, en de pedaaltjes op een verhoging. Want die "naaimachine-pedaaltjes" van de FCB lijken me fijner te bedienen als ze dichterbij staan. Maargoed, that's me, en misschien gebruik je dat gedeelte van de FCB wel weinig... :satisfie:

Maar die 'naaimachine-pedaaltjes' staan nu hoger, dus dichterbij en beter te zien!

Toch?
Ik vind het wel logisch eigenlijk.....

En Peer, ik krijg er een harde tol van, hoor! :D

JeroenSchaaf
6 januari 2008, 08:23
Of een oude fietsketting slopen en de plaatjes daar van gebruiken ;) Kan ook nog.

http://img518.imageshack.us/img518/266/80329320mh8.jpg

Met dank aan DML!!!

Rick trodat
6 januari 2008, 11:41
http://img518.imageshack.us/img518/266/80329320mh8.jpg

Met dank aan DML!!!

Kan je ook een ketting kopen die niet is ingevet? Wist ik niet, ik dacht dat ze standaard gesmeerd waren.

Marshallover
6 januari 2008, 12:19
Mooie uitleg Joene20!

Ow, ik zie nu pas dat DML het gemaakt heeft...

Dank je wel DML!

Nielsje
6 januari 2008, 12:22
@ Rick trodat:

je kan kettingen ook onvetten hoor...

Toch vind ik klitteband handiger, er is bij mij nog nooit wat los gekomen, ook niet de heavy pedalen (ernieball, wah, headrush)

Wouter!
6 januari 2008, 12:23
@ Rick trodat:

je kan kettingen ook onvetten hoor...

Toch vind ik klitteband handiger, er is bij mij nog nooit wat los gekomen, ook niet de heavy pedalen (ernieball, wah, headrush)

Blijft klitteband ook goed zitten op hoedenplankstof?

Nielsje
6 januari 2008, 12:25
Goeie vraag, zal het vanmiddag even proberen :).
Kwam er laatst wel achter dat m'n pedalen verdomd goed vast blijven zitten aan het tapijt wat hier in de gang ligt. :sneaky:

robert-gitarist
6 januari 2008, 15:19
Tof gemaakt DML :D

Wat je ook kunt doen, want opzich is een kettingpons vrij nutteloos om te kopen als je die verder toch nooit meer gebruikt na de tijd, even langs de fietsenmaker gaan (werkplaats), even uitleggen hoef of wat en met de vraag of hij toevallig nog wat oude schakels of ketting heeft liggen en of hij misschien even met een pons paar van die dingen los kan maken. Meeste fietsenmakers zijn best makkelijk. Scheelt je toch weer 10 euro ;)

Thom TK
6 januari 2008, 15:37
Blijft klitteband ook goed zitten op hoedenplankstof?

Weet ik ook niet, maar het blijft wel zitten op laagpolig tapijt. Misschien helpt dat je wat.

JeroenSchaaf
6 januari 2008, 16:02
Dml heeft de foto's gemaakt en de tekst, en ik hier een mooi plaatje van gemaakt!

Wouter!
6 januari 2008, 16:33
Weet ik ook niet, maar het blijft wel zitten op laagpolig tapijt. Misschien helpt dat je wat.

Wat bedoel je hiermee? ik ben er namelijk over aan het denken om mijn koffer met iets te bekleden maar heb geen idee wat

Thom TK
6 januari 2008, 18:13
Wat bedoel je hiermee? ik ben er namelijk over aan het denken om mijn koffer met iets te bekleden maar heb geen idee wat

Euhm, ja ik weet niet hoe je het noemt, maar normaal klitteband blijft op zich al goed zitten op laagpolig tapijt...dat is gewoon "plat" tapijt, zonder lange haren. Beetje de standaard chaep-ass vloerbedekking. Maar probeer het maar eerst, da's het veiligste :).

paulbekkers
7 januari 2008, 12:04
Plannen voor een nieuw board. Maar: bezint eer gij begint! Dus ik heb het ff allemaal in Solidworks gegooid om te kijken wat handig is en wat wel/niet past.

Resultaat:
http://www.bekkersonline.nl/download/pedalboard_3d.jpg


Klein beetje uitleg. Er zit dus in deze tekening op: Boss GT-5, expressiepedaal, Laney FS4 footswitch (voor amp), extra control switch voor GT-5, little big muff (moet ik nog kopen, tenzij er betere dingen voorbij komen), zelfbouw A/B/Y box, wireless onder het rechterklepje, stroomvoorziening onder linker klepje (nog niet afgebeeld).

rhcp_schipper
7 januari 2008, 12:34
Plannen voor een nieuw board. Maar: bezint eer gij begint! Dus ik heb het ff allemaal in Solidworks gegooid om te kijken wat handig is en wat wel/niet past.

Resultaat:
http://www.bekkersonline.nl/download/pedalboard_3d.jpg


Klein beetje uitleg. Er zit dus in deze tekening op: Boss GT-5, expressiepedaal, Laney FS4 footswitch (voor amp), extra control switch voor GT-5, little big muff (moet ik nog kopen, tenzij er betere dingen voorbij komen), zelfbouw A/B/Y box, wireless onder het rechterklepje, stroomvoorziening onder linker klepje (nog niet afgebeeld).


Hee Paul,

Ziet er erg goed uit allemaal. BEn erg benieuwd naar het uiteindelijke resultaat.

Tim

Marshallover
7 januari 2008, 16:03
Ik zie wel vaker pedalboards voorbijkomen met een wireless erop gemonteerd. Werkt dit echt wel?

Ten eerste komt het volgens mij het signaal niet ten goed, vaak is het beste signaal door de zender op gelijke hoogte met de ontvanger of hoger dan de ontvanger te plaatsen.

Ten tweede, bij optredens wil het morsen van bier of andere (lichamelijke) vloeistoffen nogal eens voorkomen wat (vooral) voor de gevoelige zenders erg slecht is. Een doekje over een pedaal gaat nog maar een dure Sennheiser met lcd-schermpje wordt een ander verhaal...

Ik heb mijn zender altijd bovenop de versterker en heb nergens problemen mee gehad...

Yannicks
7 januari 2008, 16:19
Ik zie wel vaker pedalboards voorbijkomen met een wireless erop gemonteerd. Werkt dit echt wel?

Ten eerste komt het volgens mij het signaal niet ten goed, vaak is het beste signaal door de zender op gelijke hoogte met de ontvanger of hoger dan de ontvanger te plaatsen.

Wat een onzin, radio golven gaan alle kanten op.



Ten tweede, bij optredens wil het morsen van bier of andere (lichamelijke) vloeistoffen nogal eens voorkomen wat (vooral) voor de gevoelige zenders erg slecht is. Een doekje over een pedaal gaat nog maar een dure Sennheiser met lcd-schermpje wordt een ander verhaal...

Dat klopt wel weer, maar komt er vaak iets als bier bovenop het podium? (ik weet het echt niet hoor)


Ik heb mijn zender altijd bovenop de versterker en heb nergens problemen mee gehad...

Maar als je de zender op je amp hebt, dan heeft het toch helemaal geen zin om draadloos te werken? :S .

Cheetoria
7 januari 2008, 16:21
ik heb m'n wireless nu nog op, maar binnenkort ín m'n pedalenplank verwerkt. m'n zender werkt tot ongeveer 75 meter ofzo nog érg goed, en gaat gewoon door betonnen muren E.D. zonder storingen, dus ik ondervind totaal geen hinder.

als m'n ontvanger in m'n plank zit, is er nóg minder kans er bier overheen te gooien o.i.d.

Riky
7 januari 2008, 16:25
Maar als je de zender op je amp hebt, dan heeft het toch helemaal geen zin om draadloos te werken? :S .


waarom niet?? zender op amp en onvanger aan je gitaar..??

paulbekkers
7 januari 2008, 16:37
Ik zie wel vaker pedalboards voorbijkomen met een wireless erop gemonteerd. Werkt dit echt wel?

Ten eerste komt het volgens mij het signaal niet ten goed, vaak is het beste signaal door de zender op gelijke hoogte met de ontvanger of hoger dan de ontvanger te plaatsen.

Ten tweede, bij optredens wil het morsen van bier of andere (lichamelijke) vloeistoffen nogal eens voorkomen wat (vooral) voor de gevoelige zenders erg slecht is. Een doekje over een pedaal gaat nog maar een dure Sennheiser met lcd-schermpje wordt een ander verhaal...

Ik heb mijn zender altijd bovenop de versterker en heb nergens problemen mee gehad...

De gedachte erachter is meer dat ik niet een extra 6m kabel hoef neer te leggen naar mijn GT-5, aangezien daar mijn gitaarsignaal op binnen moet komen.

In principe wil ik met dit nieuwe pedalboard de ontvanger iets beter beschermen dan nu gebeurt. Andere mogelijkheid is uiteraard om een ontvanger te gebruiken met BNC aansluitingen voor de antennes, dan kan het kastje verder afgeschermd staan dan de antennes. Dan kan dus die hele sleuf eruit en de antennes op een handiger plek.

Mitch
7 januari 2008, 17:32
komt er vaak iets als bier bovenop het podium? (ik weet het echt niet hoor)


Sig worthy :D

Hellsbellsnl
8 januari 2008, 19:50
Mijn board in de maak:
http://i161.photobucket.com/albums/t233/hellsbellsnl/pedalboard/PICT0015.jpg

amon
8 januari 2008, 20:01
nogal wat line 6..........

wat voor muziek maak je?

dePerik
8 januari 2008, 22:57
Over 'Ik hoop dat ie nog te tillen is' gesproken :D

Swan
9 januari 2008, 10:37
nieuwe kerst aanvulling; Digitech XP400
gepland staan nog n zelfbouw RossComp om die DOD attacker te vervangen en een tremelus lune...

http://i99.photobucket.com/albums/l300/zenovdb/6a41355e.jpg

Nielsje
9 januari 2008, 11:00
Hm.. ik vind mijn manier van pedalboard indelen toch praktischer :).
Toch vind ik wel dat je een leuk bordje hebt samengesteld. Gebruik je de headrush ook met die instellingen?

Dat ding naast je dod bovenaan, is dat een feedback looper?! (zo ja, gebruikers ervaringen, schema, bruikbaarheid etc.. kan wel een speeltje gebruiken :)).

Wel humor dat je het 'vocht-absorbtie-zakje' nog in je case hebt liggen :)

Traai
9 januari 2008, 11:29
Mijn board in de maak:
http://i161.photobucket.com/albums/t233/hellsbellsnl/pedalboard/PICT0015.jpg

wat is dat rode ding van Line 6

rscalex
9 januari 2008, 11:54
wat is dat rode ding van Line 6
AM-4 Amp Modeler

rocker_71
9 januari 2008, 11:58
Wel humor dat je het 'vocht-absorbtie-zakje' nog in je case hebt liggen :)

Zo, je hebt oog voor details.

@Swan: mss ook eens goed om wat betere patch-kabels te scoren.

Aimé
9 januari 2008, 12:17
Mijn board in de maak:
http://i161.photobucket.com/albums/t233/hellsbellsnl/pedalboard/PICT0015.jpg

Zeg, die rode, wat doet die eigenlijk? Kheb em eens gezien in een winkel maar ik vind er niet zoveel info over?

edit: Ah oei klees net de post hierboven, excuses

AlexTBHR
9 januari 2008, 13:31
Euhm, ja ik weet niet hoe je het noemt, maar normaal klitteband blijft op zich al goed zitten op laagpolig tapijt...dat is gewoon "plat" tapijt, zonder lange haren. Beetje de standaard chaep-ass vloerbedekking. Maar probeer het maar eerst, da's het veiligste :).

Hier ben ik wel wat laat mee, maar tzijn examens: podiumtapijt heet dat, heb ik heel m'n board mee bekleed. Velcro gaat er perfect op hechten.

Nils47
9 januari 2008, 13:47
Zeg, die rode, wat doet die eigenlijk? Kheb em eens gezien in een winkel maar ik vind er niet zoveel info over?


Dit is de Line 6 AM-4, de AMP Modeler. Verschillende amp presets gebaseerd op bestaande modellen.

Meer informatie:
http://line6.com/products/detail/30/

Swan
9 januari 2008, 14:33
Hm.. ik vind mijn manier van pedalboard indelen toch praktischer :).
Toch vind ik wel dat je een leuk bordje hebt samengesteld. Gebruik je de headrush ook met die instellingen?

Dat ding naast je dod bovenaan, is dat een feedback looper?! (zo ja, gebruikers ervaringen, schema, bruikbaarheid etc.. kan wel een speeltje gebruiken :)).

Wel humor dat je het 'vocht-absorbtie-zakje' nog in je case hebt liggen :)

hey, ja de plaatsing is nog niet optimaal, en ik ga ook nog schuiven als de trem lune erbij komt, maar voorlopig gaat t zo prima..
dat ding bovenaan is een SHO met 2 uitgangen, gebruik ik vooral als Y splitter naar mn noise, daarbij gebruik ik wel n feedbacklooper maar die ligt niet op t board... ik heb die gebouwd via t experimentalist anonymous forum, werkt erg goed, maar je hebt wel iets van n limiter/compressor er achter nodig om t volume te kunnen dempen en beinvloeden...

headrush gebruik ik idd met die settings! vooral als looper en soms de tapedelay...

Butcher
10 januari 2008, 22:59
http://i246.photobucket.com/albums/gg95/blackbyrd77/Old_Pedalboard.jpg

Hellsbellsnl
11 januari 2008, 01:04
Die line 6 modellen blijven natuurlijk modulators, maar de DL-4 (delay) DM-4 (distortion) zijn bijvoorbeeld dedicated aan 1 soort effect en niet aan 150 verschillende...
Mag ik u verbeteren:
je hebt 4 opties (4 knoppen)
onder iedere knop kan je een andere distortion opslaan (DM-4)
DL-4 ligt iets anders ligt eraan of je wil samplen of een delay wil hebben en dan ook nog of je hem wil tappen (op het ritme wil laten meelopen)

waarom post die hellsbellsnl zn pedalboard en meldt ie zich vervolgens niet meer... Ik ben oprecht benieuwd naar zn muziekstyle. Ziet er uit alsof het nogal experimenteel is (iig kán) en dat vind ik altijd wel leuk.
sorry als het wat lang duurde voor ik me melde.
muziekstijl:sympfo,psychedelisch
genre:pink floyd, yes, IQ, roger waters, rush e.d.
vooral bij de nummers op de vroege versie van pink floyd zijn een aantal van deze effecten zeer handig.

Ik vind het een aardige investering, die Line 6 boxes zijn per stuk rond de 350. 5 x 350 is al 1750, wat een POD kost weet ik niet...
Jullie betalen veel te veel.
Durf eens te kopen via de joe es of ee:
Voorbeeld:
DL4: hier in weert in de winkel (nieuw) 440.= europa's
in US $ :170.= (+/- 155.= euro)
Inklaren douane: 30.= euro
totaal: 185.= euro
besparing ongeveer 60%
de meeste mensen zijn veel te bang om inkopen te doen in het buitenland.
ok, je moet er geen 20 tegelijk kopen want dan hang je (je wordt dan gemerkt als handelaar)
maar 4 stuks gaat prima.(dezelfde)
Ik heb 4 stuks DL4 gekocht nieuw waarvan ik er een heb gehouden en de rest heb verkocht dus op het eind: 1 DL4 voor bijna noppes.
Alleen de DL4 is nieuw de rest is 2e hands.
Alhoewel de AMP-modeler er erg nieuw uitziet.
(deze is uit productie) Wel een tof apparaat: met een Marshall gewoon een AC30 nadoen.
Heb ze alle 5 gekocht voor gemiddeld 125.= euro per stuk. (E-bay)
g.v.d. no guts no glory (of geen effecten)

Als je nou vijf van die line6 dingen hebt kan je toch beter met een POD gaan spelen? Of snap ik het gewoon niet.
Sorry,ben ik niet met je eens. Heb een ME6 gehad (Boss) maar naar mijn gevoel zit er tussen parameter 1 en 2 nog heel veel verschil en dat kun je met een knop wel bereiken en met een + en - button niet. (no offence ieder zijn ding)
Daarbij vind ik een pedalboard mooier en beter ogen dan een electronische platte geluiden sequencer.(sorry, ben 34 jaar oud dus al een beetje oldschool)
Wat vindt jij bijvoorbeeld van een "van de graaf generator"??
Dit is een super apparaat voor rare geluiden: werkt met een magnetisch/spanningsveld (het fijne weet ik er niet van maar klinkt super in bepaalde muziekstijlen).
Het apparaat wordt gebruikt in "Good vibrations" van de "Beach Boys"
Dat zijn van die vergeten muziek gadgets maar ze klinken gaaf.
Nog zo'n voorbeeld: Een echte LESLIE versterker.
Dit geluid krijg je uit geen enkel electronisch apparaat. Dit moet gewoon zo'n houten bak zijn met een rond draaiende hoorn die je dan toevallig vindt bij de lokale antiek boer die denkt dat het een soort van bijzettafeltje is (en je koopt dit ding dan voor 50.= eerlijke nederlandse guldens)
Dat geluid krijg je nooit never niet uit een "doosje" van Boss, Behringer,MXR,Ibanez of Digitech (or whatever)

Ook wil ik mededelen dat dit voor mij een leerproject is.Ik wil proberen om dit op een zo mooi mogelijke en compact mogelijke manier te maken zodat andere GN'ers hier ook wat aan hebben als ze een dergelijk iets gaan maken.
Ik wil gewoon laten zien dat je met relatief weinig kosten (buiten de pedalen om) een relatief profesioneel pedalboard in elkaar kan knutselen.
Om een voorbeeld te geven:
Mijn losten voor het multiplex zijn nog geen 10.= euro.
Mochten er nog vragen reizen dan hoor ik ze graag en ik wil een ieder graag helpen met raad en daad (daad: indien ik geen 300 km hoef te reizen)

Ik hoop dat ik hiermee een hoop vragen beantwoord heb.

dml
11 januari 2008, 03:07
Wat vindt jij bijvoorbeeld van een "van de graaf generator"??
Dit is een super apparaat voor rare geluiden: werkt met een magnetisch/spanningsveld (het fijne weet ik er niet van maar klinkt super in bepaalde muziekstijlen).
Het apparaat wordt gebruikt in "Good vibrations" van de "Beach Boys"
Dat zijn van die vergeten muziek gadgets maar ze klinken gaaf.


Ik neem aan dat je Theremin bedoelt, i.p.v. een V/d Graaff Generator (wat overigens ook een hele aardige band is/was)?

Mitch
11 januari 2008, 08:47
Jullie betalen veel te veel.
Durf eens te kopen via de joe es of ee:
Voorbeeld:
DL4: hier in weert in de winkel (nieuw) 440.= europa's
in US $ :170.= (+/- 155.= euro)
Inklaren douane: 30.= euro
totaal: 185.= euro
besparing ongeveer 60%
de meeste mensen zijn veel te bang om inkopen te doen in het buitenland.

+de aanschaf van Europese adapters ;)

Er kopen hier trouwens plenty mensen internationaal hoor, je 'no guts no glory' is lichtelijk misplaatst.

Nils47
11 januari 2008, 08:50
@ hellsbellsnl: Ik bedoel, dat sommige van die boxes zoals de DL-4 en de DM-4 meer gebaseerd zijn op 1 effect... IPV een pod die heeft waarschijnlijk van alles een beetje...

Goede deals daar in the USA...


MEER PEDALEN DES TE BETER!

peter_heijnen
11 januari 2008, 11:07
http://i246.photobucket.com/albums/gg95/blackbyrd77/Old_Pedalboard.jpg
Mooi board Butcher, maar wat betekenen die stickers op je boss pedalen eigenlijk, heb je ze laten modden?

Einzeln
11 januari 2008, 11:28
En hoe klinkt die plexidrive? Ik vind die soundfiletjes via ebay goed klinken.

Marshallover
11 januari 2008, 13:14
Mooi board Butcher, maar wat betekenen die stickers op je boss pedalen eigenlijk, heb je ze laten modden?

Dat vroeg ik mij ook af maar ben ook benieuwd hoe jij een Swell uit een DL4 krijgt...

Nils47
11 januari 2008, 13:47
Dat vroeg ik mij ook af maar ben ook benieuwd hoe jij een Swell uit een DL4 krijgt...

Volgens mij zit "swell" er wel op, misschien heet het niet precies zo.

Dat is toch als je met de volume knop zo langzaam volume omhoog laat komen? Dat kan volgens mij wel met de DL-4.

Hellsbellsnl
11 januari 2008, 14:07
Volgens mij zit "swell" er wel op, misschien heet het niet precies zo.

Dat is toch als je met de volume knop zo langzaam volume omhoog laat komen? Dat kan volgens mij wel met de DL-4.
klopt helemaal
http://line6.com/data/l/c0a8090bf773404f9905c4ace/application/pdf/DL4%20Factory%20Presets%20-%20English.pdf

Mitch
11 januari 2008, 18:43
Mooi board Butcher, maar wat betekenen die stickers op je boss pedalen eigenlijk, heb je ze laten modden?
Da's werk van Brian Wampler, alias Indyguitarist. Ligt in het verlengde van Keeley, Analogman etc., dus doet zowel mods aan fabriekspedalen maar bouwt ze ook zelf (de Plexidrive bijvoorbeeld op hetzelfde board)

Harald
11 januari 2008, 20:47
Aangezien ik er eindelijk uit was, en toch een chorus erbij wilde, werd mijn provisorische no-budget oplossing te klein. Van de week bezig geweest een nieuw pedalboard te maken, dat later eventueel nog van een deksel voorzien kan worden. Oude oplossing, met onderkant van een boodschappenkrat, ribkarton en dubbelzijdig plakband heeft het denk ik toch snel zo'n 40 gigs uitgehouden. Niet gek voor een kleine 6 Euro aan spullen. Mooi was het natuurlijk niet...

Before:

http://home.tiscali.nl/haraldkoll/bak3.jpg

After:

http://home.tiscali.nl/haraldkoll/pedalboard.jpg

Kom je er uiteindelijk toch weer achter dat je je in de maten vergist hebt, en de Boss pedaaltjes net niet recht kunnen staan. De plug van de wah wilde ik makkelijk los kunnen maken, dat lukte ook alleen als hij zo schuin kwam, vandaar alle schuine parkeerplaatsen. Aangezien ik totaal niet handig ben in dit soort klusjes ben ik best happy. Wel aardig wat werk zo'n bak. En de boodschappenkrattenbodem was ook wel een stuk lichter.

Nog een dankjewel voor de oorspronkelijke poster van de fietskettingschakelbevestigingsmethode! Kon voor nop bij de lokale fietsenboer een reststuk ketting in deeltjes verwerken. Werkt geweldig. Snel, simpel, stevig, en dan ook nog eens goedkoop. Klittenband gaat ook wel, maar dat heeft toch altijd speling. De effecten die met de kettingstukjes erop konden zitten echt muurvast :)

De bak kan makkelijk mono en stereo geplugd worden, en zo gaan de chorus en delay via de send return van mijn Hotrod. Mono zouden ze ook gewoon in serie met de andere pedalen kunnen, ook vrij makkelijk om te steken. Onder de klep zit mijn wireless receiver, en een stekkerdoos met wat voedingen. Van het weekend de live vuurdoop in Roermond en Kelpen Oler... BEn benieuwd, verwacht wel dat het me wat op en afbouwtijd scheelt.

Weet iemand trouwens misschien nog of er ergens verloopstukjes zijn van een plug die normaal in de voeding van je effect kan, naar zo'n batterijhouder. Mijn stemapparaatje heeft geen voedingsplug, alleen maar een batterijvak :( Eigenlijk belachelijk dat op batterijen te blijven gebruiken. Heb nog wel wat voedingscapaciteit en pluggen over tenslotte...

artnaz
11 januari 2008, 20:52
Weet iemand trouwens misschien nog of er ergens verloopstukjes zijn van een plug die normaal in de voeding van je effect kan, naar zo'n batterijhouder. Mijn stemapparaatje heeft geen voedingsplug, alleen maar een batterijvak :( Eigenlijk belachelijk dat op batterijen te blijven gebruiken. Heb nog wel wat voedingscapaciteit en pluggen over tenslotte...http://www.burkey.nl/shop.htm, daar hebben ze wel van die kabeltjes.

Trouwens al heel lang geen Flatliners meer gezien hier... :satisfie:

Mitch
11 januari 2008, 20:58
Afijn, uiterst curieus board heb je zo. Wat ik niet helemaal begrijp is die afscheiding tussen de rijen pedalen ? Of is dat een verhoging ? Niet goed te zien op de foto... ontzettend zonde dat alles nu zo schuin moet, zeker die wah, lijkt me niet handig voor het voetenwerk.

Die verloopjes van 'normale adapteruitgang-naar-batterijclip bestaan wel, ik heb er in ieder geval één die standaard met mijn Godlyke Powerall geleverd werd. Misschien even bij CIOKS kijken, of je mag de mijne, ik gebruik hem toch niet. We spelen deze maand in The Music Bar ;)

Harald
11 januari 2008, 20:59
Flatliner, nope, zitten twee Onespots in, had er al eentje, maar dat was niet meer genoeg. Heeft idd. zo'n verloopkabeltje zie ik, thanks!

Wouter!
11 januari 2008, 21:01
Even een vraagje, Ik heb een wireless systeem (ew100) en wil die graag onder de verhoging van mijn pedalboard maken, Is dat mogelijk met ruis&signalen?

ook had ik nog een vraag over het systeem zelf. Telkens als ik op mijn les paul de switch gebruik hoor je een soort "knal" (Weet niet goed hoe ik het moet omschrijven) en dit is alleen als ik met het draadloos speel en met kabel heb ik hier geen last van. Iemand een oplossing?

Harald
11 januari 2008, 21:07
Afijn, uiterst curieus board heb je zo. Wat ik niet helemaal begrijp is die afscheiding tussen de rijen pedalen ? Of is dat een verhoging ? Niet goed te zien op de foto... ontzettend zonde dat alles nu zo schuin moet, zeker die wah, lijkt me niet handig voor het voetenwerk.

Die verloopjes van 'normale adapteruitgang-naar-batterijclip bestaan wel, ik heb er in ieder geval één die standaard met mijn Godlyke Powerall geleverd werd. Misschien even bij CIOKS kijken, of je mag de mijne, ik gebruik hem toch niet. We spelen deze maand in The Music Bar ;)

Is idd, een verhoging, daar zit mijn wireless receiver onder, en de stekkerdoos met onespots en adapter van de wireless. Had achteraf wat smaller gekund... Maar scheelt ook echt maar een millimeter of 3 dan had het gepast... Verzint eer ge begint. Die hoek is trouwens niet zo storend, en het volumepedaal is dermate groot dat je voet daar ook schuin op kan.

Zou graag langskomen de 26ste, maar dan spelen we zelf in Delfzijl... Heb ik heel vaak met de Music Bar. Leuke tent, en alleen al om er voor te zorgen dat er live muziek in Epe blijft, wil ik er best wel eens een pilsje gaan drinken, maar telkens als er een band speelt die ik wil zien, moet ik zelf optreden... Ben dat weekend dus in Groningen, voor twee optredens. Misschien kun je het door mijn brievenbus gooien (Epe is niet zo groot), stuur ik je mijn cd op in ruil?

Harald
11 januari 2008, 21:11
Even een vraagje, Ik heb een wireless systeem (ew100) en wil die graag onder de verhoging van mijn pedalboard maken, Is dat mogelijk met ruis&signalen?

Weet niet of er antennes zitten aan je receiver. Misschien dat je die dan zou moeten laten uitsteken, of dat ze plat kunnen. (Daar zou je evt een gleuf voor kunnen maken in de verhoging) Bij mijn Sure receiver zitten de antennes in het doosje zelf, en in mijn oefenhok werkt dat prima. Zou in de zaal dus ook moeten werken. Na het weekend ben ik daar dan ook weer achter. Eerst maar eens onze Limburg Januari 2008 'Tour' ;)

Mitch
11 januari 2008, 21:22
Zou graag langskomen de 26ste, maar dan spelen we zelf in Delfzijl... Heb ik heel vaak met de Music Bar. Leuke tent, en alleen al om er voor te zorgen dat er live muziek in Epe blijft, wil ik er best wel eens een pilsje gaan drinken, maar telkens als er een band speelt die ik wil zien, moet ik zelf optreden... Ben dat weekend dus in Groningen, voor twee optredens. Misschien kun je het door mijn brievenbus gooien (Epe is niet zo groot), stuur ik je mijn cd op in ruil?
Is zeker een leuke tent. Afijn, deze maand spelen we daar binnen maar voor de zomer hebben ze ons al vastgelegd voor een buitenfeest in Epe. Vonden we erg sympathiek. PB me je adres maar, dan stuur ik het verloopje wel op, ik gebruik het toch niet en de baas betaalt de postzegels :D

Wouter!
11 januari 2008, 21:23
Weet niet of er antennes zitten aan je receiver. Misschien dat je die dan zou moeten laten uitsteken, of dat ze plat kunnen. (Daar zou je evt een gleuf voor kunnen maken in de verhoging) Bij mijn Sure receiver zitten de antennes in het doosje zelf, en in mijn oefenhok werkt dat prima. Zou in de zaal dus ook moeten werken. Na het weekend ben ik daar dan ook weer achter. Eerst maar eens onze Limburg Januari 2008 'Tour' ;)
Er zitten twee antennes op (bij mij nu nog maar ene, maar ene heeft onze bassist kwijt gemaakt:() maar die kun je 6/7 cm uittrekken dus dat is geen probleem..

hij zal onder de verhoging zitten in een showmaster 48 case dus qua hoogte is het geen probleem. Maar er vertelde me iemand dat de antennes een soort van magnetisch veld creeëren en dat kon slecht zijn ofzoiets

Harald
11 januari 2008, 21:29
@Mitch: Thanks, is nog sneller ook. Je hebt PM.

On topic: Weet niet of een antenne een magnetisch veld creert eigenlijk. Maar of dat een probleem is zou je moeten kunnen uitproberen door de opstelling even provisorisch na te bouwen. Van welk materiaal wordt de verhoging trouwens? Weet niet of je met ontvangst nog last zou hebben van een kooi van faraday eigenlijk (dus plaatstalen verhoging of zoiets).

Wouter!
11 januari 2008, 21:50
@Mitch: Thanks, is nog sneller ook. Je hebt PM.

On topic: Weet niet of een antenne een magnetisch veld creert eigenlijk. Maar of dat een probleem is zou je moeten kunnen uitproberen door de opstelling even provisorisch na te bouwen. Van welk materiaal wordt de verhoging trouwens? Weet niet of je met ontvangst nog last zou hebben van een kooi van faraday eigenlijk (dus plaatstalen verhoging of zoiets).

verhoging is gewoon van hout

Mi-J'Den
12 januari 2008, 18:09
Ik dacht slim te zijn door GAS voor pedalen te gaan voorkomen en een board te bouwen dat niet snel aangepast kan worden. Inmiddels ben ik al genoeg kwijt aan materialen, pluggen e.d. dat ik net zo goed de MXR EVH Phase 90 had kunnen kopen die ik nu helemaal niet meer kan betalen. :(

Anyway, ik heb de materialen nu zo goed als allemaal binnen. Eerst even wat schetsen gemaakt met SketchUp en ontdekt dat mijn eerste plan niet het beste was. In onderstaande schets het idee zoals het nu gaat worden. Aan de achterkant komen een Powercon bus voor 230V met een schakelaar met lamp, zoals ook in een stekkerdoos zit. En aan de linkerkant van de verhoging komen twee locking jack-inputs voor het gitaarsignaal.

De pedalen: Morley Tremonti wah, Boss Ds-1, TC Nova delay, Korg Dt-10, Boss Ns-2, Ernie Ball vp jr.

http://img441.imageshack.us/img441/8889/schets1qb8.th.jpg (http://img441.imageshack.us/my.php?image=schets1qb8.jpg)

...geïnspireerd door Paul Lenders... maar dat is wel duidelijk dacht ik zo.

Zodra ik wat gebouwd heb zal ik een update geven.

dano
12 januari 2008, 18:26
tijdelijk board (ander is in de maak)

http://members.chello.nl/s.veen4/pedalboard12012008.jpg

JHWah->dt10->ts9->sd9->blockphase90->ge7->mmd->scriptphase90(te leen)->clean sanches

tsunami chorus en ts 10 paste even niet:P

oeh en leuk (maar niet zo helder fototje:P)

http://members.chello.nl/s.veen4/koppel.jpg

Joey Handsome
12 januari 2008, 18:51
Bruut pedaal zo'n Memoryman. Heb ze altijd in bruikleen gehad, moet er echt snel nog een kopen. Het schijnt dat de chips op beginnen te raken.

Hellsbellsnl
12 januari 2008, 22:46
+de aanschaf van Europese adapters ;)
Dan houden we nog zat centjes in de pocket.
Die komen weer uit "Das Gross Deutsches Reich" 24 euro p/st en 7,50 verzenden.
En de Amerikaanse adapters verkoop ik weer :confused: :dontgeti: :satisfie:

$$$$$$$$$



Goeie vraag, zal het vanmiddag even proberen .
Kwam er laatst wel achter dat m'n pedalen verdomd goed vast blijven zitten aan het tapijt wat hier in de gang ligt.
Deze kwam ik tegen een paar pagina's verder op.
Zullen je ouders leuk vinden ineens een stuk tapijt missend in de gang

Butcher
13 januari 2008, 11:20
En hoe klinkt die plexidrive? Ik vind die soundfiletjes via ebay goed klinken.

De PlexiDrive klinkt fenominaal, absoluut Brits. However... ondanks dat Brain Wampler het ding gebaseerd heeft op een Marshall JTM45 heeft het meer weg van een Dumble, iets losser in de low end, althans losser dan een Marshall. Verder gebruik ik dit pedaal hoofdzakelijk voor m'n Telecaster, met een behoorlijke dos gain en volume, maar dan draai ik het volume van m'n gitaar op 3-4. Op een of andere manier kom ik op die manier heel dicht in de buurt van de sound van een Dr Z. Karmen Gia of een Dr Z. Mazeratti, onafhankelijk van de versterker die ik op dat moment gebruik.

De Blues Driver heb ik laten modden naar de Brent Mason specs, die te vinden zijn op IndyGuitarist.com. Verder weet ik niet wat Brian met de OD-3 gedaan heeft, hij heeft me dat ding gegeven om uit te proberen, en hij heeft 'm nooit terug gevraagd. Dit pedaal klinkt meer naar een '68 Plexi Marshall en met een Strat kom ik heel dicht in de buurt van Eric Johnson etc.

Met betrekking tot de rest van m'n board... De phaser, compressor (ook gemod door Brian, naar Ross specs) en tuner spreken voor zich. De PlexiDrive gebruik ik, zoals ik al zei, voor m'n Telecaster. De Blues Driver gebruik ik voor het brug element, de OD-3 voor m'n neck pick-up. De GE-7 gebruik ik als clean boost voor solo's. Dan heb ik een Ernie Ball VP Jr. volume pedaal, wat ook voor zich spreekt (By the way... het viel me op dat er vrijwel niemand is die een volume pedaal op z'n board heeft. Is hier een reden voor?). De tweede VP Jr. gebruik ik als expressie pedaal voor m'n Line 6 DL4. Deze truck werkt alleen met een Vp Jr. Wat je doet is, je plugt de output van het pedaal in de expressie plug van de DL4, en dan programmeer je hem. Ik gebruik het op het volume te veranderen van de repeat noten. Als je hem gebruikt om delay tijd te veranderen krijg je van die rare Whammy Pedal achtige poeha.

Einzeln
13 januari 2008, 11:42
De PlexiDrive klinkt fenominaal, absoluut Brits. However... ondanks dat Brain Wampler het ding gebaseerd heeft op een Marshall JTM45 heeft het meer weg van een Dumble, iets losser in de low end, althans losser dan een Marshall. Verder gebruik ik dit pedaal hoofdzakelijk voor m'n Telecaster, met een behoorlijke dos gain en volume, maar dan draai ik het volume van m'n gitaar op 3-4. Op een of andere manier kom ik op die manier heel dicht in de buurt van de sound van een Dr Z. Karmen Gia of een Dr Z. Mazeratti, onafhankelijk van de versterker die ik op dat moment gebruik.

De Blues Driver heb ik laten modden naar de Brent Mason specs, die te vinden zijn op IndyGuitarist.com. Verder weet ik niet wat Brian met de OD-3 gedaan heeft, hij heeft me dat ding gegeven om uit te proberen, en hij heeft 'm nooit terug gevraagd. Dit pedaal klinkt meer naar een '68 Plexi Marshall en met een Strat kom ik heel dicht in de buurt van Eric Johnson etc.



Dat extacy pedaal klinkt ook zo goed. Heb je die ook al eens geprobeerd?

Butcher
13 januari 2008, 11:44
Nog niet....

Nielsje
13 januari 2008, 12:15
Dan heb ik een Ernie Ball VP Jr. volume pedaal, wat ook voor zich spreekt (By the way... het viel me op dat er vrijwel niemand is die een volume pedaal op z'n board heeft. Is hier een reden voor?).

Ik had op m'n vorige board een 6166 volume pedaal zitten (fullsize geval), alhoewel hij wel goed was, vond ik hem te weinig toevoegen voor zijn omvang en prijs. Je kan met hetzelfde gemak twee pedalen op die plek kwijt waar je wat meer mee kan. Uiteindelijk is het gewoon een 250k potmeter, nou die zit ook op m'n gitaar, en daar kan ik ook aardig mee swellen.

Vandaar :) Toch vind ik het ergens ook wel weer een musthave, wegens z'n looks.

Butcher
13 januari 2008, 12:34
Het voordeel van een volume pedaal, als je die na je overdrives zet, is dat je "fully distorted" swells kunt maken. Als je je volume van je gitaar gebruikt, dus pre-gain volume, beïnvloed je hoeveel gain je krijgt.

Nielsje
13 januari 2008, 12:36
Mjah, ben ik wel met je eens, toch vond ik dat niet genoeg reden om mijn pedaal op m'n board te houden :).

Nielsje
13 januari 2008, 17:24
http://img441.imageshack.us/img441/8889/schets1qb8.th.jpg (http://img441.imageshack.us/my.php?image=schets1qb8.jpg)


Vette tekening, hoe maak je dat? Waarom heb je die 2e verhoging, en waarom trek je die 2e verhoging niet door?

Mi-J'Den
13 januari 2008, 18:11
Ik heb al m'n pedalen opgemeten en in 3D uitgewerkt in Google SketchUp. (in veel meer detail dan nodig is) Daarna via styles de weergave veranderd naar deze schets-stijl -> printscreen -> Jpeg.

Ik wil m'n board compact houden, dus heb ik de tuner en noisegate op een verhoging gezet. Om de pluggen aan de achterkant van de tuner weg te werken heb ik die tweede verhoging gemaakt.

Ook moet ik twee adapters wegwerken: een 12V voor de Nova en een 9V voor de rest. Dat kan dacht ik het beste in de rechterhoek, uit de buurt van m'n Wah en DS-1, om evt. brom te voorkomen. (eventueel ga ik het nog afschermen, maar ik zie (hoor) wel of dat nodig is).

Waarom de 2e verhoging niet over de hele breedte? Geen idee eigenlijk, nog niet over nagedacht. Ik vind het wel een goed idee om het wel te doen. Staat ook wel beter denk ik. Maak ik er direct zo'n input met klepje van zoals Paul het ook doet. Tnx mate!

Nielsje
13 januari 2008, 18:14
No problemo! :)

Wat voor adapters gebruik je? Ik heb een godlyke powerall, en die geeft geen ruis bij mijn wah (crybaby) maar jij hebt een morley, dus weet niet hoe die werkt. Je zou kunnen overwegen om een powerpump aan te schaffen, dan kan je je delay gewoon wel op dezelfde adapter zetten (middels daisy chain enzo). However, een aparte adapter voor je delay is wel aan te raden(heb ik zelf ondervonden..)

Mi-J'Den
13 januari 2008, 18:26
Ik heb een Boss 9v/200mA, Morley 9v/300mA en TC Electronic 12v/400mA.

De boss heb ik tot nu toe altijd gebruikt, en de morley erbij gekocht toen ik de wah aanschafte. Die heb ik tot nu toe niet hoeven gebruiken. De TC zat bij de Nova. Aangezien ik hiermee ruim voldoende heb bouw ik deze gewoon in, en hoef ik niets nieuws aan te schaffen.

Bij de Wah geven ze geen brom, bij de de DS-1 wel een beetje. Met wah erbij wordt dat wat meer dan een beetje. De NS-2 haalt het allemaal netjes weg als ik niet speel, maar zodra ik speel gaat die gate natuurlijk uit. Op het hele lage volume dat ik thuis speel is het irritant, maar best te doen. Zodra we met de band spelen staat er een microfoon voor het versterkertje en dan kan het toch wel vervelend worden. Ik moet het alleen nog testen want tot nu toe had ik m'n adapters een meter uit de buurt van m'n pedalen liggen en was er geen brom.

dano
13 januari 2008, 19:42
even de boel tijdelijk vastgezet zodat ik er in ieder geval mee kan optreden:

http://members.chello.nl/s.veen4/pedalb13012008.jpg

Mi-J'Den
13 januari 2008, 20:58
Definately better! :)

http://img142.imageshack.us/img142/9050/schets3tc0.th.jpg (http://img142.imageshack.us/my.php?image=schets3tc0.jpg)

http://img142.imageshack.us/img142/4194/schets4eu7.th.jpg (http://img142.imageshack.us/my.php?image=schets4eu7.jpg)

Morgen ga ik het hout op maat zagen. Updates will follow. :rockon:

Valoosj
13 januari 2008, 21:50
Definately better! :)


Morgen ga ik het hout op maat zagen. Updates will follow. :rockon:

Ik heb gelijk dat programma van je gedownload, best cool om wat mee te kloten.
Is dat één schets die je 360° kan draaien?
En open best een eigen topic voor je bord ;)

paulusdeBKB
14 januari 2008, 00:15
even de boel tijdelijk vastgezet zodat ik er in ieder geval mee kan optreden:

http://members.chello.nl/s.veen4/pedalb13012008.jpg

Hoi Dano, ik zie de instelling van je EQ en vraag me af: Hoe klinkt dat? Waar gebruik je de EQ voor? (heb er hier effe geen liggen, kan het dus niet nabootsen).

interessander
14 januari 2008, 00:17
Lijkt me een klassieke "scooped" instelling, mids eruit, bass en treble erbij, beetje holle sound met veel druk die je vooral in de metal veel gebruikt ziet.

Marshallover
14 januari 2008, 09:08
Zo'n instelling wordt vaak voor metal gebruikt... (de metal-V)

dano
14 januari 2008, 12:23
Hoi Dano, ik zie de instelling van je EQ en vraag me af: Hoe klinkt dat? Waar gebruik je de EQ voor? (heb er hier effe geen liggen, kan het dus niet nabootsen).

inderdaad, als ik die eq aangooi over mijn sd 9 krijg ik een midscooped rectifierachtig geluid wat m.i erg bruikbaar is voor het oudere metallica werk. Ik speel voornamelijk rock en vooral blues maar mag graag af en toe even goed beuken op metallica. Dikke palmmutes en een wall of sound.

volume boost staat op 0 trouwens:) Daarvoor gebruik ik mijn clean sanchez

Timotio
16 januari 2008, 17:09
Ik heb besloten om aan m'n eerste pedalboard te beginnen. Het lijkt me leuk om zoiets in elkaar te zetten, en het scheelt tijd tijdens het opbouwen :)

Het idee is niet van mij, maar komt van blademan, zie z'n post hieronder:

http://www.gitaarnet.nl/forum/showpost.php?p=840627&postcount=18

Dus net naar de praxis geweest om een plank van MDF (18mm dik) en nog wat andere zaken te halen. Het plan is om eerst de plank door te zagen, om vervolgens de pedalen erin uit te zagen. Daarna spuit ik de bovenkant nog zwart en schroef ik het op elkaar.

hier alvast twee foto's van het idee:

http://img99.imageshack.us/img99/553/img12772ed0.jpg (http://imageshack.us)

http://img135.imageshack.us/img135/9124/img12782fe3.jpg (http://imageshack.us)

De volgorde nu:

gitaar --> Korg ax1500g ---> Boss DD6 ---> Roland cube.

Misschien dat ik de boss en korg nog omwissel qua plaats op het board

Ideeën en tips zijn welkom :)

dano
16 januari 2008, 17:16
Ik heb besloten om aan m'n eerste pedalboard te beginnen. Het lijkt me leuk om zoiets in elkaar te zetten, en het scheelt tijd tijdens het opbouwen :)

Het idee is niet van mij, maar komt van blademan, zie z'n post hieronder:

http://www.gitaarnet.nl/forum/showpost.php?p=840627&postcount=18

Dus net naar de praxis geweest om een plank van MDF (18mm dik) en nog wat andere zaken te halen. Het plan is om eerst de plank door te zagen, om vervolgens de pedalen erin uit te zagen. Daarna spuit ik de bovenkant nog zwart en schroef ik het op elkaar.

hier alvast twee foto's van het idee:


De volgorde nu:

gitaar --> Korg ax1500g ---> Boss DD6 ---> Roland cube.

Misschien dat ik de boss en korg nog omwissel qua plaats op het board

Ideeën en tips zijn welkom :)\

nice nice, maar is 18mm niet dik? ik gebruik 9mm en dat is meer dan genoeg. Je kan er ook nog aan denken om je verlengsnoer inte bouwen, kleine ombouw eromheen:)

Timotio
16 januari 2008, 17:50
\

nice nice, maar is 18mm niet dik? ik gebruik 9mm en dat is meer dan genoeg. Je kan er ook nog aan denken om je verlengsnoer inte bouwen, kleine ombouw eromheen:)

heb er ook aan zitten denken, maar ik denk dat de pedalen er dan uitvallen als je ze in het bord zet.

Nielsje
16 januari 2008, 17:52
Welnee eppo, je moet ze natuurlijk wel vastzetten met klitteband oid! Wat dacht je dan? ze gewoon te klemmen in die openingen?! Lijkt me een leuke grap..

2 x 18 mm = zwaar...

sjoerd5
16 januari 2008, 18:18
Mensen, even een vraag in het algemeen.
Ik wil nu een beetje beginnen met effect.
Dus zoom bakie eruit, sparen voor degelijke dingen: boss pedaatjes, RAT e.d.
Maar word dat mooi op een roland cube??
Ik hoorde dat sommige effecten bagger klinken op een transistortje.

Timotio hoe klinkt alle effecten bij jou?
(Timotio wat is dat voor een cube?)

dano
16 januari 2008, 18:56
Welnee eppo, je moet ze natuurlijk wel vastzetten met klitteband oid! Wat dacht je dan? ze gewoon te klemmen in die openingen?! Lijkt me een leuke grap..

2 x 18 mm = zwaar...


jup of met oogjes van een fietsketting

http://dano.nl.nu/sshots/gitaar/pedalboard/album/images/33.jpg

http://dano.nl.nu/sshots/gitaar/pedalboard/album/images/34.jpg

= mijn oude pedalboard, gaat er binnenkort uit http://dano.nl.nu/sshots/gitaar/pedalboard/album/

Timotio
16 januari 2008, 21:14
Mensen, even een vraag in het algemeen.
Ik wil nu een beetje beginnen met effect.
Dus zoom bakie eruit, sparen voor degelijke dingen: boss pedaatjes, RAT e.d.
Maar word dat mooi op een roland cube??
Ik hoorde dat sommige effecten bagger klinken op een transistortje.

Timotio hoe klinkt alle effecten bij jou?
(Timotio wat is dat voor een cube?)

't is een cube 15. De effecten klinken best goed voor het versterkertje hoor! het klinkt niet zo goed als via de koptelefoon (rechtstreeks in de korg) maar toch, niet verkeerd!

Ik kan wel ff een soundclipje voor je maken als je wilt.

sjoerd5
17 januari 2008, 16:03
't is een cube 15. De effecten klinken best goed voor het versterkertje hoor! het klinkt niet zo goed als via de koptelefoon (rechtstreeks in de korg) maar toch, niet verkeerd!

Ik kan wel ff een soundclipje voor je maken als je wilt.

Soundclipje kan (hoeft niet perse)
Ik heb ook een cube 15.
maar daar kan ik dus als ik wil, alle effecten voorzetten die ik wil??
Het is niet zo dat een of ander effect het hellemaal niet goed doet op een cube?

Timotio
17 januari 2008, 16:30
volgens mij moet dat geen probleem zijn. Gewoon je cube op het clean kanaal zetten, de boel inpluggen en spelen maar.

ik maak ergens deze week nog wel ff een soundclipje voor je.

jero
18 januari 2008, 22:09
http://img.photobucket.com/albums/v508/jvv/Pedalboard/20080118nycoedakboard3.jpg

Nielsje
18 januari 2008, 22:33
Jero, mooi bord!
Lekker compact en overzichtelijk.

Alleen dat groene apparaat linksonder herken ik niet, wat is dat? (voeding is een PP2 gezien de locatie en grootte?)

jero
19 januari 2008, 11:43
is een boostertje van Nick Greer.

voeding inderdaad een PP2, daarnaast nog een daisy chain vanuit de Strobostomp, om de Evermans en de delay te voeden.

RiffMeister
20 januari 2008, 13:30
Eindelijk ook mijn board af.. zit alleen nog met die verrekte voedingen te klooien (moeten nog vast eigenlijk)

http://www.99bottles.nl/images/fx.jpg

Wouter!
20 januari 2008, 13:31
Eindelijk ook mijn board af.. zit alleen nog met die verrekte voedingen te klooien (moeten nog vast eigenlijk)

http://www.99bottles.nl/images/fx.jpg

Ziet er mooi uit!

hoe bevallen de blackstar pedalen?

RiffMeister
20 januari 2008, 13:34
Die Blackstars bevallen me bijzonder goed eigenlijk - mooi rond geluid (wel heel erg gevoiced op de tubescreamer, maar imho beter)

Mitch
20 januari 2008, 13:36
Schon wieder ein Showmaster :D Leuk board. Ben met de mijne ook net bezig en zit met hetzelfde probleem, hoe zal ik die voedingen eens vastzetten. Ik heb op mijn plankje dat in de Showmastercase gaat een vierkante vieriwegstekker gezet zodat ik alledrie mijn adapters kwijt kon en nog een stroompunt overhoud voor nood (en er zit een lekker lange kabel aan, ook niet onbelangrijk) maar ja... ik zit een beetje krap in mijn klitteband anders zou ik dat wel doen. Andere manier zie ik ook zo gauw niet. Ja, twee ookgjes ernaast schroeven en een touwtje eroverheen spannen, maar da's een beetje knullig.

EDIT: ach, schijt, ik heb toch maar extra klitteband besteld en meteen een 8 plugs daisy chain. Ik heb maar zeven stroompunten uit te delen en twee chains van 5 aan elkaar is best rommelig...
Fijne shop trouwens (http://stores.ebay.nl/LYT-PEDALBOARDS_W0QQcolZ2QQdirZQ2d1QQfsubZ0QQftidZ2QQt Zkm), erg goed en breed klitteband dat makkelijk je board vult én hij verkoopt ook europese one spots en daisy chains voor een goede prijs.

RiffMeister
20 januari 2008, 13:39
Ja, twee ookgjes ernaast schroeven en een touwtje eroverheen spannen, maar da's een beetje knullig.

Daarom heb ik het ook nog niet gedaan :sssh:
Zat te denken naar van die PVC-pijp klem-ding-gevallen, maar ja, dat ziet er ook niet uit :satisfie:

Dribbel_
20 januari 2008, 23:20
http://xs320.xs.to/xs320/07410/koffer2.JPG

Alleen nog ff wat dunnere pluggen kopen zodat m'n EQ er in de onderste rij nog bij kan :chicken:

aartbij
21 januari 2008, 12:26
http://farm3.static.flickr.com/2269/2208453129_2249844055_o.jpg

RiffMeister
21 januari 2008, 12:27
http://farm3.static.flickr.com/2269/2208453129_2249844055_o.jpg

Wat is dat voor kast linksboven? DIY stomp?

aartbij
21 januari 2008, 13:47
Een Black Cat Mini Vibe

BasHermus
22 januari 2008, 13:58
Mooi Spartaans pedalenplankje. Daar houd ik wel van.

Na veel experimenteren ook veel effecten van m'n plank geschopt, zodat ik alleen nog maar dit heb overgehouden.
Die dikke slang aan de achterkant is de enige die ik op de grond heb liggen. Daar zit de stroom (9v) in, en drie kabels naar de verrsterker (effect loop) in. Nooit meer kabel-zooi... heerlijk....

http://img181.imageshack.us/img181/2376/pedalboardkleinmd4.jpg (http://imageshack.us)
By BasHermus (http://profile.imageshack.us/user/BasHermus)

Er hangen wel 2 versterkers aan (waarvan 1 met een roterende speaker)...

Kim Wilson
22 januari 2008, 14:00
http://i109.photobucket.com/albums/n70/hans-janet/IMG_1311.jpg

JvD.
22 januari 2008, 14:28
ik ben er zo jaloers op dat Kim Wilson zijn geluid vind in allemaal pedaaltjes die mooi tegen elkaar aan passen. een EH pedaal en een Visual sound op je board en het ding is onhandelbaar:
http://img524.imageshack.us/img524/4366/pedalboard002yl9.jpg

Tristan
22 januari 2008, 14:37
Mooi Spartaans pedalenplankje. Daar houd ik wel van.

Na veel experimenteren ook veel effecten van m'n plank geschopt, zodat ik alleen nog maar dit heb overgehouden.
Die dikke slang aan de achterkant is de enige die ik op de grond heb liggen. Daar zit de stroom (9v) in, en drie kabels naar de verrsterker (effect loop) in. Nooit meer kabel-zooi... heerlijk....

http://img181.imageshack.us/img181/2376/pedalboardkleinmd4.jpg (http://imageshack.us)
By BasHermus (http://profile.imageshack.us/user/BasHermus)

Er hangen wel 2 versterkers aan (waarvan 1 met een roterende speaker)...

Heb je die Overdrive, Looper, AB box en Echomachine zelf gemaakt?
Met name die Echomachine ziet er wel uit als een interessant ding... :)

BasHermus
22 januari 2008, 14:59
Die vier aan de rechterkant zijn (gedeeltelijk) van eigen hand.

De echomachine, was een oude Ibanez sound-tank (tot nog toe de best klinkende delay die ik ben tegengekomen) met een gare switch. DirkHendrik heeft die voor mij omgehuisd, voorzien van een nieuwe footswitch zodat hij ook true-bypass is.

De andere 3 zijn een amp zelfgebouwde switcher, een zelfgebouwde looper (om eventueel een extra effect in te kunnen pluggen) en een omgebouwde footswitch van mijn versterker (de originele behzuizing vond ik veel te groot, en hij bevatte geen LEDs).
Niets echt spannends dus (wat soldeerwerk betreft).

De bedrukking (incluisief het ontwerp ervan) is wel helemaal zelf gedaan.

Tristan
22 januari 2008, 15:21
Aha, leuke ontwerpen man, ziet er strak uit... :)
Ik hoor wel vaker dat die Ibanez soundtank echo erg cool is, ik heb zelf een Deluxe Memory Man, ook een fantastische analoge delay...

Dirk_Hendrik
22 januari 2008, 16:25
De bedrukking (incluisief het ontwerp ervan) is wel helemaal zelf gedaan.

Kick Ass!!:)

Lexvandoef
22 januari 2008, 16:36
Die ontwerpjes van je eigen pedalen zijn echt vet!

Nielsje
22 januari 2008, 16:43
Die dikke slang aan de achterkant is de enige die ik op de grond heb liggen. Daar zit de stroom (9v) in, en drie kabels naar de verrsterker (effect loop) in. Nooit meer kabel-zooi... heerlijk....

Mooie plank, met gave graphics! Maar die slang, wat voor iets is dat? Ik moet dat ook hebben.. wordt gek van alle kabels..

BasHermus
22 januari 2008, 16:43
Thanx,

Dit is hem "up close and personal" (de foto doet hem niet echt eer aan).

http://img176.imageshack.us/img176/5025/echomachinekleinyo2.jpg (http://imageshack.us)
By BasHermus (http://profile.imageshack.us/user/BasHermus)

Voor een pedaal vind ik zo'n 50's race-auto-look wel stoer, maar dat kun je wel zien dacht ik....

BasHermus
22 januari 2008, 16:45
Die slang is gewoon zo'n kabel opberg slang van de Praxis. Kost 4 euro ofzo. Uiteindes vast zetten met ducttape, zodat hij niet meer open springt.

Nielsje
22 januari 2008, 16:47
Die slang is gewoon zo'n kabel opberg slang van de Praxis. Kost 4 euro ofzo. Uiteindes vast zetten met ducttape, zodat hij niet meer open springt.

heb ik ook laatst bekeken, maar 't kreng is veel te kort..
Hoe werkt dat op het podium eigenlijk? Wordt het niet ontzettend vies en gaat er stof etc inzitten?

BasHermus
22 januari 2008, 16:52
Degene die ik heb is een meter of 4. Is lang zat om te voorkomen dat er kabel zooi is in de buurt van waar ik loop.
Dat het achter mijn amp een rommeltje is boeit me niet zo (je moet trouwens wel je kabels labelen, anders wordt je iedere keer heel sjacherijnig).

Het kan wel een beetje vies worden (maar dat worden je kabels toch wel).
Moet je maar wat vaker je voeten vegen als je het podium opgaat... :satisfie:

En als je bang bent dat er vuil in komt kun je hem altijd nog omwikkelen met tape.

DaTa
23 januari 2008, 11:44
Hee, mijn nieuwe geupdate pedalboard.

Nieuw: Boss DD20 Gigadelay + Arion Chorus baby!!!!!!!!!!

http://i215.photobucket.com/albums/cc137/DaTa1981/DSCN0441.jpg

Chroxy
23 januari 2008, 11:52
waarom een T-rex Replica en een Boss DD-20!?

DaTa
23 januari 2008, 12:06
Waarom niet??

:gitarist:

De Boss gebruik ik meer voor de dotted eight U2 achtige licks, en de T-rex blijft gewoon een heerlijk pedaaltje, waar ik echt niet zonder kan.

Rude Perception
23 januari 2008, 14:00
jeej, eindelijk af!!!
Zo'n beetje 15 maanden geleden eerste ideetjes getekend, maar hier is hij dan eindelijk:
http://i9.photobucket.com/albums/a61/deedeeguitar/PICT0001.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/deedeeguitar/PICT0002.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/deedeeguitar/PICT0003.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/deedeeguitar/PICT0004.jpg

Showmaster case, alle bedrading gaat onder het bord door. De snoeren die achter het bord liggen zijn voor de footswitches en de netaansluiting van de voeding.
Precies op tijd klaar voor het optreden vrijdag... Nu alleen m'n versterker nog.

Damage Inc.
23 januari 2008, 14:03
HAAH, die roze Tone-Lok! XD
Maar mooie kist... hoe maak je eigenlijk zoiets?...
Ik ben niet echt a-technisch of wat dan ook,
maar het lijkt me niet echt makkelijk om zelfs een standaard kistje strak te bouwen.

Rude Perception
23 januari 2008, 14:10
HAAH, die roze Tone-Lok! XD
Maar mooie kist... hoe maak je eigenlijk zoiets?...
Ik ben niet echt a-technisch of wat dan ook,
maar het lijkt me niet echt makkelijk om zelfs een standaard kistje strak te bouwen.

Die kist heb ik niet zelf gebouwd. Ik heb gewoon een paar planken gezocht in de garage (alles was 'afvalhout' van thuis). 1 grote plank, die kwam horizontaal. Het stuk eraf gezaagd wat op de tweede verdieping moest komen. Toen smalle plankjes gezocht, en wat bredere. Die heb ik eronder geplakt zodat je de ruimte onder de plank hebt. Toen had ik 2 delen, die heb ik aan elkaar geschroefd. Daarna gaten geboord waar de kabels doorheen moeten, kabels gesoldeerd, met klitteband de pedalen op het bord geplakt.
DAt was een korte samenvatting. Deze hele actie heeft trouwens neit meer dan 1 potje verf en 2 meter klitteband gekost. De rest is allemaal gemaakt van troep die we nog hadden liggen. Hij is daardoor wel een beetje zwaar geworden: 14,7 kilo inclusief koffer.

Damage Inc.
23 januari 2008, 15:36
Die kist heb ik niet zelf gebouwd. Ik heb gewoon een paar planken gezocht in de garage (alles was 'afvalhout' van thuis). 1 grote plank, die kwam horizontaal. Het stuk eraf gezaagd wat op de tweede verdieping moest komen. Toen smalle plankjes gezocht, en wat bredere. Die heb ik eronder geplakt zodat je de ruimte onder de plank hebt. Toen had ik 2 delen, die heb ik aan elkaar geschroefd. Daarna gaten geboord waar de kabels doorheen moeten, kabels gesoldeerd, met klitteband de pedalen op het bord geplakt.
DAt was een korte samenvatting. Deze hele actie heeft trouwens neit meer dan 1 potje verf en 2 meter klitteband gekost. De rest is allemaal gemaakt van troep die we nog hadden liggen. Hij is daardoor wel een beetje zwaar geworden: 14,7 kilo inclusief koffer.

Oooh, ik dacht al, wel erg strak. :P
Maar tock, veel mensen maken erg goede kisten...

Mitch
23 januari 2008, 19:02
waarom een T-rex Replica en een Boss DD-20!?
Om mezelf te quoten: "Twee overdrives op één board is doodnormaal maar twee delays is het raarste dat er is ?" ;) Ik heb ook al tijden twee delays op mijn board, ook toen ik een DD20 had. Het is maar net wat je wil qua sound. Een DD20 kan veel en heeft daarvoor vijf presets, maar heeft wel één en dezelfde manier van mengen met je sound. Andere delays doen dat weer anders.

Anyway, Dam. Inc: de showmaster 48 is zonder twijfel de meest gebruikte standaard flightcase die voor pedalenplanken gebruikt wordt. Goeie prijs, fijne afmetingen, redelijke kwaliteit... een hit.

Mitch
23 januari 2008, 22:03
Speaking of the DAP Showmaster 48 case.....

http://i246.photobucket.com/albums/gg117/mitch_tripper/pedals/caseopen.jpg

Board in de case, wat losse stukken schuimrubber in de deksel. Had ik nog liggen en bij elkaar opgeteld was 't net genoeg om de boel klemvast te krijgen. !



En dan natuurlijk waar het om gaat:

http://i246.photobucket.com/albums/gg117/mitch_tripper/pedals/board.jpg

Erg fijne set pedalen al zeg ik het zelf, kan er erg veel kanten mee op. Boosten, medium crunch, sustainende leads, beetje modulatie, delay...
Alles waar 'Ibanez' op staat plus de Small Stone onder handen genomen door D_H :hippie:



http://i246.photobucket.com/albums/gg117/mitch_tripper/pedals/boardfrontclose.jpg
Misschien niet super duidelijk te zien, maar er zit een kleine verhoging op (gewoon twee stuks restmateriaal van de 9mm plex plank waar het board uit is gezaagd), grotendeels beplakt met klittenband, wah met schroefjes/schalmpjes, voeding door drie trafo's. Eén 12V voor de Tube King, één voor de delays en één voor de rest.

De 'oren' aan de zijkant zijn van spanband. Gewoon eronder geniet, zo til ik het board erg makkelijk in de case. Foto in het Pedalboard Tips 'n tricks topic...

Marshallover
23 januari 2008, 22:29
Mooi bord. Heb het ook een tijd lang gedaan met van die "oren" maar vond het toch soms onhandig...

Maar waarom haal je je bord uit je showmaster? Kan het net niet wat meer stootjes hebben als je het er in laat zitten?

Mitch
23 januari 2008, 22:32
Als ik ergens haastig moet opbouwen zou ik 'm misschien wel in de bak laten, maar zonder case is de voorste rij pedalen makkelijker te bedienen. Staan ze lager plus de rand is uit de weg.

Marshallover
23 januari 2008, 22:37
Als ik ergens haastig moet opbouwen zou ik 'm misschien wel in de bak laten, maar zonder case is de voorste rij pedalen makkelijker te bedienen. Staan ze lager plus de rand is uit de weg.

Kijk, dat wilde ik even horen. Ik vroeg namelijk een tijdje terug of die rand van de Showmaster niet wat te hoog is. Ik kreeg toen van iemand een antwoord in de trent van "de pedalen zijn toch zelf ook 4/5 cm. hoog dus maakt het niet uit....

Het is dus wel te bedienen als je je board in je case laat zitten maar het werkt beter zonder?

En als je je plaat hout nu 5mm dikker (niet denkend aan bijkomend gewicht) had gemaakt, had je er dan beter bij gekunt?

Mitch
23 januari 2008, 22:46
Bedieningsgemak zit 'm dan met name in de twee laagste pedalen, de boost en de drive. Tuurlijk is het mogelijk om de plank zelf wat hoger uit te laten komen. Gewoon vier vierkante stukken eronder timmeren en minder schuimrubber in het deksel. Valt de gewichtstoename best mee en staat het best nog stabiel. Zelf heb ik 't liever niet. Ik heb hiervoor een plank gehad die wat hoger stond en het was een voordeel dat je minder ver naar beneden hoefde te kijken tijdens het zingen om te schakelen van pedaal, maar je voet moet weer verder omhoog. Het lijken maar kleine verschillen, maar het zijn juist die 'split seconds' die tijdens het tegelijk spelen, schakelen en zingen wel eens in de weg kunnen zitten.
Overigens, door de stootstukken op de hoeken komt je board dus ook weer wat hoger uit.

Chroxy
23 januari 2008, 23:06
ik heb me misschien wat verkeerd uitgesproken ;).. ik heb ook 2 delaypedalen op mijn board!

Waar ik meer op doelde is het feit dat de T-Rex en DD-20 beiden (digitale) delay pedalen zijn met (vooral in het geval van de DD-20) zo ENORM veel opties, dat het zich elkaar opheft/en flink in elkaars gebieden zitten. Meer dus de keuze waarom hij de Trex/DD-20 heeft tegenover andere delays, dan waarom hij juist 2 delays heeft :)

Marshallover
23 januari 2008, 23:45
Ik gebruik mijn DD20 voor U2-achtige sounds en standaard delays en mijn echo park voor de Swell functie en de ducking delays... 2 Delays zijn gewoon erg handig... combinatie van Swell en delay is trouwens ook erg fijn...

peter_heijnen
24 januari 2008, 08:10
http://i246.photobucket.com/albums/gg117/mitch_tripper/pedals/board.jpg

Erg fijne set pedalen al zeg ik het zelf, kan er erg veel kanten mee op. Boosten, medium crunch, sustainende leads, beetje modulatie, delay...
Alles waar 'Ibanez' op staat plus de Small Stone onder handen genomen door D_H :hippie:
Mooi board Mitch, dat zal wel erg lekker klinken, en goed idee van die oren!

Is dat jouw powerall die we op de foto zien, maw zijn ze bij godlyke overgestapt op een andere, iets grotere behuizing?

DaTa
24 januari 2008, 08:30
Een woord van de eigenaar van dit controversiele pedalboard :)
De DD20 is fantastisch voor presets, met de mogelijkheid op delay in te stellen op bpm, die ik vaak nodig heb aangezien ik met een band veel met clicktracks en drumloops speel. Daarnaast is de DD20 echt te gek voor de dotted eight dingetjes. De t-Rex is gewoon mijn al-time favorite die altijd goed klinkt. Ik gebruik zo ook wel 's samen, de dd20 op een korte delay, en de T-rex op een lange. De T-rex geeft ook nog 's een lekker volumeboost mocht ik dat willen voor solo's e.d.

Verder is het natuurlijk Rock 'n Roll om zoveel mogelijk pedalen te hebben :gitarist:

Groet
Daniël

Mitch
24 januari 2008, 08:51
Mooi board Mitch, dat zal wel erg lekker klinken, en goed idee van die oren!

Is dat jouw powerall die we op de foto zien, maw zijn ze bij godlyke overgestapt op een andere, iets grotere behuizing?
Thanks. De Godlyke staat overigens op mijn kleine board, waarvan binnenkort foto's volgen. Te zien zijn een standaard Ibanez AC109, een (goeie stille !) universele adapter voor de 12V én een Thomann 300mA geschakelde trafo, die juist kleiner is dan de Godlyke/One Spot. Minder vermogen dus, maar dat heb ik ook helemaal niet nodig. Nog kleiner en slechts een tientje...

pol
24 januari 2008, 08:53
uitkijken met die goedkope geschakelde voedingen, ik heb er zo eentje van musicstore, en als ik die gebruik komt er een hoge ruis in het geluid, totaal niet geschikt voor gitaarfx.

kan wel zijn dat die van Thomann hier geen last van hebben, maar toch.

heb ook wel een geschakelde voeding van Ebs, die geeft geen problemen.

AriaProII
24 januari 2008, 08:58
http://i9.photobucket.com/albums/a61/deedeeguitar/PICT0004.jpg



He, ik heb mijn DOD flanger toevallig in precies dezelfde stand staan. Hoewel 'toevallig': het is de enige stand waarin hij goed klinkt...

Marshallover
24 januari 2008, 11:47
http://home.deds.nl/~redeye/www/Pedalboard%20Marshallover.jpg

Na wat gepuzzle ben ik tot de volgende opstelling gekomen.
Op de plaats van de bovenste Lineselector LS-2 van Boss moet de Echo Park komen maar deze is momenteel in reparatie. De Tuner, de Echo park en de DD-20 komen op een verhoging en achter de DD-20 is de ruimte voor de voeding welke gedeeltelijk onder de DD20 zal komen te liggen...

Op deze manier moet het precies in een Showmaster 48 passen. Kabels worden George L's.

Marshallover
24 januari 2008, 12:27
hahaha , da's een goeie Schizo!

Maar Kim W heeft nog steeds een punt wat betreft de pluggen, lijkt me. Dat gaat toch niet passen? Die equalizers liggegn zowat tegen de octa-switch aan.

Lijkt zo, de foto is iets schuin genomen en de GE-7's liggen zo dat de plugjes niet in de weg zitten met de plugjes die straks uit de octaswitch komen.

Wat wel een probleem zou kunnen worden zijn de voedingsstekkertjes... ik heb van die daisy chains met ongeveer 2cm plugjes er aan. Zoek eigenlijk daisy chains met haakjes plugjes, zijn die er ook?

Damage Inc.
24 januari 2008, 13:04
http://home.deds.nl/~redeye/www/Pedalboard%20Marshallover.jpg

Na wat gepuzzle ben ik tot de volgende opstelling gekomen.
Op de plaats van de bovenste Lineselector LS-2 van Boss moet de Echo Park komen maar deze is momenteel in reparatie. De Tuner, de Echo park en de DD-20 komen op een verhoging en achter de DD-20 is de ruimte voor de voeding welke gedeeltelijk onder de DD20 zal komen te liggen...

Op deze manier moet het precies in een Showmaster 48 passen. Kabels worden George L's.

Kun je niet gewoon de "bovenste rij" van Boss-pedaaltjes gewoon verticaal neerzetten eerst?
Zodat de voetpedalen allemaal aan de bovenste rand van die Octa-Switch komen.
En dan de rest erbij zetten, zoals die Holy Grail misschien eerder horizontaal ergens rechts-boven, etc.

Je zal wel zoiets geprobeerd hebben, maar dit lijkt me inderdaad niet echt handig.
Ookal zouden ze op verschillende hoogstes komen.

Marshallover
24 januari 2008, 13:10
Het is een gevecht tussen

1. ruimtegebrek (ik wil het in een zo klein mogelijke koffer (Showmaster 48 ))
2. bereikbaarheid van de pedalen
3. aansluitmogelijkheden van de pedalen.

Als ik de Boss pedalen verticaal neer zet kom ik ergens anders wel weer ruimte te kort.

Geloof me, ik heb wel 25 verschillende puzzles gemaakt maar dit is tot nu toe de beste...

Rude Perception
24 januari 2008, 13:32
je wah uit de looper halen? Stel, je wilt alleen je wah aanzetten gaat dat makkelijker als hij niet in een loop staat. Stel je wilt hem in 1 keer combineren met andere pedalen, moet je daarna toch nog naar je wah toe + dat je dan niet weet op welke stand hij staat. Dan heb ik liever dat hij het pas doet als je ook echt met je voet erop staat. Tenzij je je wah natuurlijk gebruikt zonder dat je gaat wah'en. Dan kan ik me voorstellen dat je hem wel in een loop wilt hebben zitten.

Marshallover
24 januari 2008, 13:42
je wah uit de looper halen? Stel, je wilt alleen je wah aanzetten gaat dat makkelijker als hij niet in een loop staat. Stel je wilt hem in 1 keer combineren met andere pedalen, moet je daarna toch nog naar je wah toe + dat je dan niet weet op welke stand hij staat. Dan heb ik liever dat hij het pas doet als je ook echt met je voet erop staat. Tenzij je je wah natuurlijk gebruikt zonder dat je gaat wah'en. Dan kan ik me voorstellen dat je hem wel in een loop wilt hebben zitten.

Wah zit niet in de looper. Bovendien heb ik een 95Q die aan gaat als je het pedaal beweegt (je hoeft geen switch in te drukken)

RedBuell
24 januari 2008, 15:19
Okee dan mijn bordje in een showmaster 48.

http://img222.imageshack.us/img222/1034/pedalboardica1.jpg


http://img247.imageshack.us/img247/954/pedalboardiijj5.jpg

http://img247.imageshack.us/img247/9494/pedalboard002dq8.jpg



Dat klepje achterin de koffer (volgende post) is wel handig, nu kan ik alle kabels daar aansluiten. Ook maar een punt voor de prik gemaakt met een chasis contra stekker, ik kan nu lekker makkelijk alles in pluggen zonder snoeren die over het bord lopen. Ik moet alleen nog ff een schroefje halen voor het stroompunt want dat kleine schroefje ben ik natuurlijk weer kwijt geraakt tijdens montage.

Dat marshall channel selector pedaaltje links boven gebruik ik om de Reverb van de versterker te kunnen schakelen, voeding is een Powerall van Godlike en de patchkabeltjes is een pedalboardkit van PLanetwaves, ik moet echt zeggen dat die kit van planet waves een hele fijne kit is. Ik ken die van George L niet maar vind deze kabeltjes wel heel erg fijn.

Verder is er nog wat ruimte maar die komt terzijnertijd wel vol, Ibanez chorus gaat in de verkoop en ik wil er een Boss Ce2 voor terug. Verder staat er nog een goed scheurpedaal die machine head en/of Godsmack scheur kan voortbrengen, een flanger en een loopstation zodat ik een ritme inspeel en daarna wat soleerwerk kan oefenen.

RedBuell
24 januari 2008, 15:20
http://img245.imageshack.us/img245/6136/pedalboard007dg2.jpg

http://img404.imageshack.us/img404/5373/pedalboard004db7.jpg

Deze 2 foto's konden er op de vorige post niet meer bij....... ;)

Marshallover
24 januari 2008, 15:21
Dat ziet er heel vet uit. Zou willen dat ik al zo ver was met mijn bord... Ik zit ook te denken aan wat verhogingen in de showmaster maar kom je dan niet in de weg te zitten met het deksel?

RedBuell
24 januari 2008, 15:30
Dat ziet er heel vet uit. Zou willen dat ik al zo ver was met mijn bord... Ik zit ook te denken aan wat verhogingen in de showmaster maar kom je dan niet in de weg te zitten met het deksel?

Valt wel mee, dat "frame" op de eerste foto is iets aan de hoge kant waardoor de 2e rij pedalen echt in het schuim dat ik in de deksel heb geplakt gedrukt worden maar dat is niet echt een ramp, ik moest wel een beetje hoogte hebben want ik was bang dat ik anders niet met mijn schoenen bij het boostknopje van mijn wah kon komen.


EDIT: Mischien wel een tip, ik heb het klittenband gekocht bij een fourniture zaak, oftewel een zaak die naaispulletjes verkoopt (geen sexshop) voor gordijnen en kleding.

Nils47
24 januari 2008, 15:33
@ Redbuell: Heb je een goede foto van je "patchpanel" achter het luik?

Ben benieuwd hoe je dat gesoldeerd hebt etc.

almarvk
24 januari 2008, 15:38
EDIT: Mischien wel een tip, ik heb het klittenband gekocht bij een fourniture zaak, oftewel een zaak die naaispulletjes verkoopt (geen sexshop) voor gordijnen en kleding.

Goede tip! Ik zal zaterdag direct ff gaan kijken in de stad :)

RedBuell
24 januari 2008, 16:13
http://img135.imageshack.us/img135/688/patchbord001bp5.jpg

http://img527.imageshack.us/img527/1382/patchbord005my6.jpg


Ik heb een flitser moeten gebruiken voor de foto's het natuurlijke licht is een beetje karig. Ik hoop dat ze duidelijk genoeg zijn.

paulbekkers
24 januari 2008, 16:24
http://img135.imageshack.us/img135/688/patchbord001bp5.jpg

http://img527.imageshack.us/img527/1382/patchbord005my6.jpg


Ik heb een flitser moeten gebruiken voor de foto's het natuurlijke licht is een beetje karig. Ik hoop dat ze duidelijk genoeg zijn.

Wat voor bescherming zit er om dit geheel heen? Die 230V lijkt zo een beetje 'exposed'.

Heb je bewust voor deze jack-bussen gekozen i.p.v. die hele simpele, die ook in je gitaar zitten? Waar heb je deze vandaan?

Ik heb nog even in een 3D programma zitten uitproberen, maar mijn spul past eenvoudigweg niet in een showmaster 48 (vooral combinatie wireless + GT5). Dus wordt het toch mijn geposte idee van laatst. Dan maak ik mijn patchpanel verzonken in hout. Zie plaatje hieronder (al dan niet met locking bussen).

http://www.paullenders.com/images/rigarchive_static/2007/05/03_large.jpg

Chroxy
24 januari 2008, 17:18
RedBuell; welke verf heb je gebruikt? en hoe heb je dat opgebracht?

RedBuell
24 januari 2008, 17:47
Schoolbordverf, gewoon met een rollertje op gebracht. Wel eerst goed in de grondverf zetten (2 lagen grondverf) dan schoolbord verf erover (ook minimaal 2 lagen).

Tip, gebruik een vacht rollertje (mohair met hele korte haartjes) als je zo'n schuimrubber rollertje neem krijg je veel meer last van luchtbelletjes in je werk. Wel eerst even je vachtje met wat schilderstape oid beplakken en er gelijk weer afhalen, zo neem je de losse haartjes mee.

JeroenSchaaf
24 januari 2008, 17:47
....Ibanez chorus gaat in de verkoop en ik wil er een Boss Ce2 voor terug.

U hebt Pm!!!!

RedBuell
24 januari 2008, 17:53
Wat voor bescherming zit er om dit geheel heen? Die 230V lijkt zo een beetje 'exposed'.

Heb je bewust voor deze jack-bussen gekozen i.p.v. die hele simpele, die ook in je gitaar zitten? Waar heb je deze vandaan?

Ik heb nog even in een 3D programma zitten uitproberen, maar mijn spul past eenvoudigweg niet in een showmaster 48 (vooral combinatie wireless + GT5). Dus wordt het toch mijn geposte idee van laatst. Dan maak ik mijn patchpanel verzonken in hout. Zie plaatje hieronder (al dan niet met locking bussen).

http://www.paullenders.com/images/rigarchive_static/2007/05/03_large.jpg

Ik heb me een ongeluk gezocht naar wat ik nou moest gebruiken voor die jacks en heb uiteindelijk deze oplossing gevonden, toen ik het plaatje klaar had kwam iemand op het idee voor die lockingjacks, heb het zo maar gelaten. Die 220v valt opzich best mee, het enige wat er tegenaan kan komen is de buitenkant van 1 van de snoeren en het geheel zit verstopt onder een plankje. Ik heb ze gekocht bij www.muco.nl in Amsterdam op de bilderdijk, ik heb daar ook die neutrik pluggen gekocht maar die zijn best duur, heb ik een beetje spijt van maar goed ik heb nou eenmaal.

Nils47
24 januari 2008, 18:51
Bedankt RedBuell voor de foto's, zie er strak uit die pluggen!

artnaz
24 januari 2008, 19:07
RedBuell, nog een vraagje: Die Planet Waves snoeren kun je toch niet solderen ("één kern"), hoe heb je dat opgelost?

amon
24 januari 2008, 20:25
geen idee hoe een planet wave snoer eruit ziet, maar lijkt me dat je altijd een 'kern' hebt en een ground. Hoewel die ground niet zozeer ook een dun kabeltje hoeft te zijn. Bij George L kabels is dat gewoon dat hulsje vann ijzerdraadjes om de kern heen...

RedBuell
24 januari 2008, 20:59
RedBuell, nog een vraagje: Die Planet Waves snoeren kun je toch niet solderen ("één kern"), hoe heb je dat opgelost?


Die snoeren die aan de jacks zitten gesoldeerd zijn stukjes van een oud gitaar snoer die ik niet meer gebruikte. Die planet waves cables zijn echt super handig, je prikt de plug op het kabeltje en draaid het schroefje vast wat aan de zijkant zit en klaar.

Sep.
24 januari 2008, 21:14
heel wat minder uitgebreid dan sommige planken hier, maar ben het pedalhoppen al een tijdje beu.

http://i20.photobucket.com/albums/b219/dynphna/pedalboard.jpg

Nielsje
24 januari 2008, 21:22
Leuke verzameling Sep,

hoe bevalt de Artec delay je? Duur is ie niet..

artnaz
24 januari 2008, 21:32
Die snoeren die aan de jacks zitten gesoldeerd zijn stukjes van een oud gitaar snoer die ik niet meer gebruikte. Die planet waves cables zijn echt super handig, je prikt de plug op het kabeltje en draaid het schroefje vast wat aan de zijkant zit en klaar.Ja, ik heb ze ook (bouw van pedalboard ligt al een half jaar stil :mad:). Maar als ik het goed begrijp gebruik je dus een "gewone" kabel die je aan aansluitingen soldeert?

Sep.
24 januari 2008, 21:33
prijs kwaliteit één van mijn beste aankopen. Laat zeker de prijs geen indicatie zijn voor "rommelpedaal", klein nadeel vind ik de klik bij het schakelen, die is net iets luider dan bij andere pedalen.
Verder is het een zeer fijn pedaal

~Dimitri~
24 januari 2008, 21:56
Hoi,

Weet er iemand de richtprijs van zo'n Georgle L kabeltje met 2 plugjes ?
Ik ben overlaatst naar de keymusic geweest en ze vroegen daar 15 euro voor een kabeltje met twee pluggen toen ik vroeg als ze ze niet gewoon konden maken voor me omdat ik er voor het moment maar 2 nodig heb.
Ben dan maar naar buiten gegaan met regenboogkabeltjes van 12 euro :D

Ik denkt dat het George L is omdat iedereen ze hier tamelijk goed vind en uiteraard ook prijzig.

Groeten DImi

Nielsje
24 januari 2008, 22:06
Hoi,

Weet er iemand de richtprijs van zo'n Georgle L kabeltje met 2 plugjes ?
Ik ben overlaatst naar de keymusic geweest en ze vroegen daar 15 euro voor een kabeltje met twee pluggen toen ik vroeg als ze ze niet gewoon konden maken voor me omdat ik er voor het moment maar 2 nodig heb.
Ben dan maar naar buiten gegaan met regenboogkabeltjes van 12 euro :D

Ik denkt dat het George L is omdat iedereen ze hier tamelijk goed vind en uiteraard ook prijzig.

Groeten DImi


Prijs voor een plug is ongeveer 4 a 5 euro. Kabel is niet zo heel duur, volgens mij iets van 1.5 euro de meter.
Regenboogkabeltjes voor 12 euro? Die dingen kosten maar 1.50 per stuk hè?


Ik denkt dat het George L is omdat iedereen ze hier tamelijk goed vind en uiteraard ook prijzig.

Deze zin begrijp ik niet helemaal.. wat wil je zeggen?

Marshallover
25 januari 2008, 00:09
George L zijn gewoon de meeste geniale kabels die er zijn. Kwalitatief goed, geen toonverlies en precies op maat te maken...

Kwaliteit heeft echter een prijs. Een plugje kost om en nabij de 5 euro en een meter kabel is er rond 4 euro (althans, waar ik ze haal) Dus reken maar uit...

RedBuell
25 januari 2008, 00:47
Ja, ik heb ze ook (bouw van pedalboard ligt al een half jaar stil :mad:). Maar als ik het goed begrijp gebruik je dus een "gewone" kabel die je aan aansluitingen soldeert?

Klopt, gitaarsnoer aan de jack gesoldeerd en aan de andere kant een haakseplug, 1 voor het eerste pedaal van de chain en een voor de laatste (voor de fx loop en gitaar=>bord en bord => amp) die pedalen waar ik mijn amp mee schakel heb ik gewoon het snoer ingekort en gesoldeerd aan de jack. Voor het pedaal waar ik de Reverb mee kan aan en uitzetten (channel selector links boven) kan ik gewoon een gitaarkabel gebruiken maar voor de clean/od, od1/od2 schakelaar heb ik een stereo jack moeten gebruiken, 3 aderig draad en stereo pluggen moeten gebruiken.

artnaz
25 januari 2008, 00:51
Ok, duidelijk. Thanks! :)

JeroenSchaaf
25 januari 2008, 08:18
Wat ik zelf een nadeel vond aan de George l's was dat als ik ze aantal keer uit het pedaal haalde en er weer in plugde. Dat er een soort kabel achtig breukje kwam.

En niet alleen tijdens het in en uit pluggen , ook vaak tijdens het gewone spelen.

Daarom ben ik nu tijdelijk overgestapt op Klotz, en als mijn defenitiefe board klaar is bedraad ik alles weer met george l in een vaste opstelling.

Kim Wilson
25 januari 2008, 08:23
Ik heb gehoord dat George L niet echt goed tegen mechanische belasting kan. Trekspanningen en zo. Nu is dat op een pedalboard niet zo erg, maar ik heb al vaker gehoord dat het na een paar keer in- en uitpluggen al afgelopen is.

Marshallover
25 januari 2008, 08:39
Het is dan ook idd bedoelt voor pedalboards en dan is het prima spul. Bovendien is het kabeltje bij breuk zo vervangen...

peter_heijnen
25 januari 2008, 08:54
http://home.deds.nl/~redeye/www/Pedalboard%20Marshallover.jpg

Na wat gepuzzle ben ik tot de volgende opstelling gekomen.
Op de plaats van de bovenste Lineselector LS-2 van Boss moet de Echo Park komen maar deze is momenteel in reparatie. De Tuner, de Echo park en de DD-20 komen op een verhoging en achter de DD-20 is de ruimte voor de voeding welke gedeeltelijk onder de DD20 zal komen te liggen...
Welk pedaal komt in welke loop, en wat worden je 8 presets/combinaties?

JvD.
25 januari 2008, 10:02
heel wat minder uitgebreid dan sommige planken hier, maar ben het pedalhoppen al een tijdje beu.

vind je het gek met allemaal van die leuke kastjes op je board!

Il_Falco
25 januari 2008, 11:38
hey, dit is mijn pedalboard :)

http://i258.photobucket.com/albums/hh258/Il_Falco/IMG_0004.jpg


http://i258.photobucket.com/albums/hh258/Il_Falco/IMG_0006.jpg



Bij deze...

Il_Falco
25 januari 2008, 11:38
Deel twee:
http://i258.photobucket.com/albums/hh258/Il_Falco/IMG_0007.jpg

http://i258.photobucket.com/albums/hh258/Il_Falco/IMG_0008.jpg

http://i258.photobucket.com/albums/hh258/Il_Falco/IMG_0009.jpg

dml
25 januari 2008, 12:00
Weet je moeder wel dat je haar dienblad hebt gestolen?

E-J
25 januari 2008, 12:01
Anyway, weet je moeder wel dat je haar dienblad hebt gestolen?

Ik vind het wel een mooie vondst :)

Kim Wilson
25 januari 2008, 12:06
Ik zou alle kabels nog wel effe wat mooier wegwerken. Die kabel over je tuner bijvoorbeeld, daar zou ik me mateloos aan gaan ergeren. Of die klos aan de linkerkant, of heeft dat nog een speciale reden? En ik vind al die verschillende kleurtjes ook niet echt mooi.

Als je alle kabels mooi weg zou werken, zou het een heel net bordje zijn. En met een beetje schuiven zou je footswitch van je amp er ook nog wel bij op passen. :)

Il_Falco
25 januari 2008, 12:57
@dml: die heb ik gevonden op zolder en wat niet weet, niet deert :cooler:

@kim: die kabeltjes kan ik idd nog beter wegwerken. en die klos heeft als bedoeling die draad op te rollen. anders lig ik met grote stukken draad. (mijn plankje staat vlakbij mijn versterker omdat mijn voeding niet zo ver geraakt.)
voor voeding werk ik met een daisychain. en sinds het nu al nipt is, kan ik ze niet veel meer herschikken :s
(maar toch een goed idee :p)

drap
25 januari 2008, 12:57
Ik heb gehoord dat George L niet echt goed tegen mechanische belasting kan. Trekspanningen en zo. Nu is dat op een pedalboard niet zo erg, maar ik heb al vaker gehoord dat het na een paar keer in- en uitpluggen al afgelopen is.

Klopt. Heb ik ook al een aantal keer gehad en inmiddels toch zeker een meter daardoor verspild. George L kabels zijn handig, ze klinken beter dan die gekleurde sliertjes, maar als ze eenmaal zitten kun je ze ook beter zo houden, want twee, drie keer ietswat teveel buigen met het kabeltje en je kan weer een nieuwe in elkaar zetten. Het kabelwerk van George L is nou eenmaal erg stug.

Even vlug een vraagje tussendoor. Waar zet ik het beste een akoestische simulator in een keten? Ik heb een plekkie over op m'n bord en heb nog een Boss akoestische simulator liggen die ik toch wel weer wil gebruiken.

Marshallover
25 januari 2008, 16:12
Welk pedaal komt in welke loop, en wat worden je 8 presets/combinaties?

1 Clean geluid met Holy Grail en Tonepress
2 Lichte Overdrive (DS2) (misschien met boost)
3 Distortion (OCD)
4 Metal distortion met mid boost (Tonepress, GE7 en MT-2)
5 Solo geluid (Tonepress, GE7, OCD, DD20 en Holy grail)
6 Nog open maar ik denk Swells met Echo park en delay via DD20 en Tonepress
7 Nog open maar OCD met delay klinkt ook erg lekker dus waarschijnlijk dat
8 Nog open maar zit nog te denken aan een tremolo pedaal

~Dimitri~
25 januari 2008, 17:38
Prijs voor een plug is ongeveer 4 a 5 euro. Kabel is niet zo heel duur, volgens mij iets van 1.5 euro de meter.
Regenboogkabeltjes voor 12 euro? Die dingen kosten maar 1.50 per stuk hè?



Deze zin begrijp ik niet helemaal.. wat wil je zeggen?

Ik bdoel dat ik denk dat het de george L pluggen zijn , omdat iedereen ze hier goed vind ( kwaliteit) maar iedereen vind ze ook tamelijk prijzig , dus ging/ga ik ervan van uit dat het die kabeltjes met pluggen waren die euro kostten/ stuk :)

Hellsbellsnl
26 januari 2008, 01:52
Klopt. Heb ik ook al een aantal keer gehad en inmiddels toch zeker een meter daardoor verspild. George L kabels zijn handig, ze klinken beter dan die gekleurde sliertjes, maar als ze eenmaal zitten kun je ze ook beter zo houden, want twee, drie keer ietswat teveel buigen met het kabeltje en je kan weer een nieuwe in elkaar zetten. Het kabelwerk van George L is nou eenmaal erg stug.
George L is erg duur en je beschrijving klopt als een bus.
inplugen en laten zitten.
gebruik zelf NEUTRIK immitatie en werkt prima.
Gewoon goed solderen en isoleren dan heb je op zich nergens last van.

Samder
26 januari 2008, 09:42
Dit is mijn boardje:

http://img85.imageshack.us/img85/6498/img4624qj9.jpg (http://imageshack.us)

http://img253.imageshack.us/img253/9145/img4622yp0.jpg (http://imageshack.us)

OS2 - DS1 - Crybaby - TU2 - DD5 (+taptempo) - FL9 - DD3 - PH7

Deels Neutrik, deels regenboog patchkabels.

Harald
26 januari 2008, 10:11
Lekker compact, maar heb je geen last van de gitaarkabel, die bij de overdrive distortion binnen komt?

Riky
26 januari 2008, 15:00
Lekker compact, maar heb je geen last van de gitaarkabel, die bij de overdrive distortion binnen komt?

ja idd... en distortion + overdrive voor je wah? gaat dan niet hele tone naar de knoppen als je distortion of overdrive + wah gebruikt?

verder idd mooi boardje hoor:)

Samder
26 januari 2008, 15:39
Lekker compact, maar heb je geen last van de gitaarkabel, die bij de overdrive distortion binnen komt?

Klopt hoor, meestal gebruik ik ook een haakse plug.

Riky
26 januari 2008, 19:40
Klopt hoor, meestal gebruik ik ook een haakse plug.

@ Riky: Nee totaal niet! Ik vind het juist zeer natuurlijk klinken...

ok:) ik dacht altijd dat je eerst je eerst je wah en dan de distortion moet, omdat je anders een overstuurd signaal naar je wah wah stuurt..

Zo zie je maar weer:) Gitaarnet is wel leerzaam!:D

Hellsbellsnl
27 januari 2008, 15:25
De mijne nog in de afbouw fase:
Pedalboard in flightcase (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?p=1552423#post1552423)

Rude Perception
27 januari 2008, 19:37
De mijne nog in de afbouw fase:
Pedalboard in flightcase (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?p=1552423#post1552423)

Dat wordt denk ik een heel mooi boardje! Ziet er nu al erg strak uit.

jaine
28 januari 2008, 19:12
hoera, hier is da v mij (de échte foto's volge nog waarschijnlijk, maar ik heb mijn best al gedaan in photoshop)

http://img179.imageshack.us/img179/3038/pedaalbordqt6.th.jpg (http://img179.imageshack.us/my.php?image=pedaalbordqt6.jpg)

peter_heijnen
29 januari 2008, 09:05
hoera, hier is da v mij
Goed bedacht hoe je de looper gebruikt.

Heb je geen aardlus met de tuner aan de tuner out op deze manier in het geheel?

Mike McCready
29 januari 2008, 18:04
ZOooo

RMC -1 Wah binnen!

Bestelt!!

Carl Martin Plexitone
Voodoo Labs PP2

Nu nog een leuke chorus vinden.... :satisfie:
Dat zijn bekende effecten voor mij ;)
Heb er zelf nog de Rocktron Deep Blue chorus bij gekocht. Super voor een nette prijs!

jaine
29 januari 2008, 18:29
Goed bedacht hoe je de looper gebruikt.

Heb je geen aardlus met de tuner aan de tuner out op deze manier in het geheel?

njaaa, het zou kunnen, ik ken er helemaal niet veel van, misschien weten anderen dat hier op het forum? Ik zal allezinds even de zoekfunctie gebruiken eerst :)

Ik ga dit weekend alles op mijn pedalenbordje zetten. Ik dacht dat dat de beste manier was om de tuner aan te sluiten zonder al te veel verlies, aangezien hij niet echt TB is vermoed ik, hoewel er een 'bypass' modus is (hoera, leve behringer, maar hij is toch zeker goed genoeg als pedaaltuner)

peter_heijnen
30 januari 2008, 08:36
njaaa, het zou kunnen, ik ken er helemaal niet veel van, misschien weten anderen dat hier op het forum? Ik zal allezinds even de zoekfunctie gebruiken eerst :)
Ook zonder zoekfunctie kom je daar snel genoeg achter zogauw je de boel aangesloten hebt. Als je een fikse brom hoort die verdwijnt wanneer je de tuner afkoppelt heb je een aardlus.

pol
30 januari 2008, 08:41
waarom zou die tuner daar wel een aardlus hebben ? Die hangt toch gewoon op de tuner out van het volume pedaal, ik zie geen enkele reden waarom dit wel een probleem zou geven, behalve wat signaalverlies. Er gaat nu immers altijd wel signaal naar die tuner, dus de ingang van de tuner staat altijd parallel met de ingang van het volgende pedaal.

JeroenSchaaf
30 januari 2008, 13:34
Mooiii!! plexitone is binnen! nu nog de Voodoo labs Pedal Power 2, en de chorus:)

peter_heijnen
31 januari 2008, 09:27
waarom zou die tuner daar wel een aardlus hebben ? Die hangt toch gewoon op de tuner out van het volume pedaal, ik zie geen enkele reden waarom dit wel een probleem zou geven, behalve wat signaalverlies. Er gaat nu immers altijd wel signaal naar die tuner, dus de ingang van de tuner staat altijd parallel met de ingang van het volgende pedaal.
Ik heb een board met alle pedalen aan een powerall met daisychain. Aan het eind van de keten zit een passieve dubbele tb looper met daarin mijn chorus en delay. Dit geeft geen problemen, maar als ik zo'n zelfde boss volume pedaal als jaine voor mijn board zet, kan ik de tuner out niet aansluiten omdat er dan meteen een lus ontstaat.

Kan het met de daisychain te maken hebben?

pol
31 januari 2008, 09:36
Ja, ik had het mis hier, is idd duidelijk voorbeeld van een groundloop, is hetzelfde probleem hier als je gitaar op 2 amps tegelijk aansluiten, 2 verschillende wegen die je signaal naar ground kan volgen...

De tuner kan beter via a/b box of in serie dus.

jaine
31 januari 2008, 09:49
*ok, sorry, ik voel mij aangesproken tot antwoorden, ook al vervuilen we dit topic...*

hoera, ik heb alles aangesloten... Nu kom ik wel op iets aardigs uit. Als ik alles gewoon aansluit, nergens problemen, geen ruis (zeer weinig zelfs, zelfs met crappy regenboogkabeltjes). Maar als ik mijn distortion opzet heb ik wel duidelijk meer ruis, maar dit kan verschillende verklaringen hebben, waarschijnlijk groundloop, maar het kan ook zijn omdat hij simpelweg te dicht tegen de wahwah staat, straks even uitproberen met alles op verschillende plaatsen te zetten :)

Mitch
31 januari 2008, 11:25
Maar als ik mijn distortion opzet heb ik wel duidelijk meer ruis, maar dit kan verschillende verklaringen hebben, waarschijnlijk groundloop, maar het kan ook zijn omdat hij simpelweg te dicht tegen de wahwah staat, straks even uitproberen met alles op verschillende plaatsen te zetten :)
Lees even de brom en ruis sticky door. Extra ruis krijg je dus niet van een groundloop, daar krijg je brom van...

JeroenSchaaf
1 februari 2008, 17:08
Hier een kleine update,

Hijs nog niet af , komt nog een pedalpower en dan alles netjes afwerken.
http://img525.imageshack.us/img525/4143/img1266ip3.jpg

mario88
1 februari 2008, 17:29
wat s dat doosje boven in als k vragen mag? :chicken:

JeroenSchaaf
1 februari 2008, 17:31
Mag je best vragen!

Dat is een Buffer gemaakt door Anne Doedens ( de fender versterker verzamelaar ) :cheerup:

Marshallover
1 februari 2008, 19:18
Mooie spulletje bij elkaar. Heb jij echt wel een buffer nodig? Volgens mij heb je dusdanig goeie pedalen dat het zonder ook wel goed moet klinken toch?

Enne...wat voor muziek maak je?

JeroenSchaaf
1 februari 2008, 19:29
Mooie spulletje bij elkaar. Heb jij echt wel een buffer nodig? Volgens mij heb je dusdanig goeie pedalen dat het zonder ook wel goed moet klinken toch?

Enne...wat voor muziek maak je?

Heej! Ja ik kan zelf merken dat de ''belletjes'' weg zijn als de buffer er niet tussen zit. Zijn ind leuke pedalen! Zondag bij een jamsessie even flink gasse! ;)


Ik speel in een Coverband, pop/rock/funk/ party!

In combinatie met me nieuwe ( oude ) Mesa Boogie zijn dit echt killer pedalen!

Marshallover
1 februari 2008, 20:22
Ik heb mijn 'oude' pedalboard van de zolder gehaald en alles erop gezet. Ruimte voor alle pedalen en bij (eventuele) verdere uitbreiding zijn er nog een aantal onder de verhoging te plaatsen. Alleen nog even het overbodige stuk aan de voorkant (voor de Octa-Switch) wegzagen en dan wordt het bord 38 cm diep, 74 cm lang en 18 cm hoog. Net nog tilbaar hoop ik... Voeding eronder, flightcase erbij zoeken en klaar ben ik!

http://home.deds.nl/~redeye/www/IMG_5256.jpg

http://home.deds.nl/~redeye/www/IMG_5260.jpg

artnaz
1 februari 2008, 20:35
Ziet er strak uit! :cool:

Met zoveel pedaaltjes is die CM misschien inderdaad handig! :D

Aimé
2 februari 2008, 15:57
Al bekijk ik pedalen als een noodzakelijk kwaad, twas een fijn knutseluurtje, héhé. Heel basis setje, al verlang ik stilaan naar een fulltone ultimate octave en nog een flangertje.

klik en klaar! ^^
http://thumb16.webshots.net/t/64/564/5/65/88/2577565880094791056zUpSgM_th.jpg (http://good-times.webshots.com/photo/2577565880094791056zUpSgM)
http://thumb16.webshots.net/t/63/663/3/22/31/2171322310094791056tMRzlO_th.jpg (http://good-times.webshots.com/photo/2171322310094791056tMRzlO)
http://thumb16.webshots.net/t/55/755/6/79/37/2454679370094791056KlMdzg_th.jpg (http://good-times.webshots.com/photo/2454679370094791056KlMdzg)

Valoosj
2 februari 2008, 16:20
Na dit basissetje mijn uitgebreidde bak :rockon:
http://i69.photobucket.com/albums/i45/Valoosj/DSC01491.jpg
Meer info in mn pedalenbord topic (zie sig)

artnaz
2 februari 2008, 17:18
Heel stoer hoor, al die lichtjes in het donker... :cheerup:

Henri H
2 februari 2008, 19:32
Nog niet af maar er zit schot in:

http://img223.imageshack.us/img223/1875/ped01vq8.jpg
http://img181.imageshack.us/img181/3716/ped08wo3.jpg

Mitch
2 februari 2008, 21:46
Had je geen dikker hout liggen ? :nervous:

Valoosj
2 februari 2008, 21:48
Beter in het licht artnaz? :D
http://i69.photobucket.com/albums/i45/Valoosj/DSC01490.jpg

Henri H
2 februari 2008, 21:53
Had je geen dikker hout liggen ? :nervous:jawel, maar dan wordt het zo lomp! :P

Nee serieus, 18 mm vuren kun je lekker een spijkertje inslaan of een scroefje in draaien.
Bovendien is het relatief licht en sterk.

Rude Perception
2 februari 2008, 21:55
jawel, maar dan wordt het zo lomp! :P

Nee serieus, 18 mm vuren kun je lekker een spijkertje inslaan of een scroefje in draaien.
Bovendien is het relatief licht en sterk.

Vuren is kuthout.
Ok, dit is wel heel kort door de bocht, maar het is niet bepaald sterk hout. Verder zou ik lijmen ipv met spijkers en schroeven werken.

artnaz
2 februari 2008, 22:19
Beter in het licht artnaz? :D
http://i69.photobucket.com/albums/i45/Valoosj/DSC01490.jpgBeter ja... :D

Heb me altijd al over de hoeveelheid pedalen bij jou verbaasd... Maar goed, kun het allemaal niet wat compacter en netter (wat kabeltjes betreft)? Lijkt me wel prettig met zo'n omvang. ;)

Valoosj
2 februari 2008, 22:38
Zoals ik in mn topic over de bouw hiervan zei is dit slechts een tijdelijk bord. Eens de pedalen af zijn ga ik hier alles een keer op passen, zien wat in de verhoging moet enzo. Ik heb al Neutrik jacks en mogami kabel klaar liggen.
Het wordt compact hoor, maar hiet moeten nog een 5tal pedalen bij, en ik was te lui om nu alles kabeltjes weg te proppen, of toch te proberen. Nu ligt het gewoon makkelijk.
En de hoeveelheid, het is gewoon cool om verschillende dingen te kunnen doen. Alle pedalen komen door mn invloeden qua muziek. Enige dat ik momenteel over twijfel is de typische nirvana chorus. Misschien gaat die wel eens weg.

Henri H
3 februari 2008, 19:59
Vuren is kuthout.
Ok, dit is wel heel kort door de bocht, maar het is niet bepaald sterk hout. Verder zou ik lijmen ipv met spijkers en schroeven werken.Vuren is sterk genoeg. Zeker als je korte stukjes gebruikt zoals bij mijn board.
Wat spijkertjes e.d. betreft: die gebruik ik puur om ervoor te zorgen dat de lijm goed wordt aangedrukt en dat je niet eeuwen hoeft te wachten totdat de lijm droog is eer je het volgende latje kunt lijmen.
Op sommige plekken zitten schroeven puur omdat het hierdoor een stevige constructie wordt.

Yannicks
3 februari 2008, 20:52
Vuren is kuthout.
Ok, dit is wel heel kort door de bocht, maar het is niet bepaald sterk hout. Verder zou ik lijmen ipv met spijkers en schroeven werken.

Lijm+schroefjes (wel voorboren).

Henri H
3 februari 2008, 20:54
...(wel voorboren)....Uiteraard...

HaroldA
3 februari 2008, 21:06
Weet iemand waar ik in de buurt van Tilburg van dat zelfklevend klitteband kan krijgen? Of een webshop die geen 16 Eur verzendkosten rekent voor 2 meter klitteband van 25mm?

Dan kan ik hier ook eens foto's gaan plaatsen van mijn van aluminium profielen gemaakt pedalboard! :cheerup:

Henri H
3 februari 2008, 21:34
Probeer het 's bij de HEMA?
Trouwens, waarom geen foto's zonder klittenband?

Nielsje
3 februari 2008, 21:46
Weet iemand waar ik in de buurt van Tilburg van dat zelfklevend klitteband kan krijgen? Of een webshop die geen 16 Eur verzendkosten rekent voor 2 meter klitteband van 25mm?

Dan kan ik hier ook eens foto's gaan plaatsen van mijn van aluminium profielen gemaakt pedalboard! :cheerup:

Naaiwinkel!!!! zo eentje met naaimachines etc. Goedkoop word het toch niet.

Probeer anders je bord te bekleden met zo'n droogloop mat oid (ik ga het doen, een mat kost je 2 euro bij de praxis) Dan hoef je alleen maar de haakjes te kopen, de lusjes zitten op je mat, werkt prima!

Rude Perception
3 februari 2008, 21:47
Ik heb m'n klitteband bij de praxis vandaan.

Mitch
3 februari 2008, 21:52
Weet iemand waar ik in de buurt van Tilburg van dat zelfklevend klitteband kan krijgen? Of een webshop die geen 16 Eur verzendkosten rekent voor 2 meter klitteband van 25mm?

Dan kan ik hier ook eens foto's gaan plaatsen van mijn van aluminium profielen gemaakt pedalboard! :cheerup:
Ik heb het op ebay gekocht bij lytpedalboards. Effe searchen daar, dan vind je 'm wel. Puik spul. Zeer breed zacht klitteband voor de bodem en er zit genoeg 'haak'band bij voor een pedaal of 8, maar dat kun je evt. ook nog bijkopen. Aanrader, de kwaliteit is beter dan van de gemiddelde naaiwinkel of Hema en het is niet duur.

Valoosj
3 februari 2008, 23:12
Ik heb het op ebay gekocht bij lytpedalboards. Effe searchen daar, dan vind je 'm wel. Puik spul. Zeer breed zacht klitteband voor de bodem en er zit genoeg 'haak'band bij voor een pedaal of 8, maar dat kun je evt. ook nog bijkopen. Aanrader, de kwaliteit is beter dan van de gemiddelde naaiwinkel of Hema en het is niet duur.

Mitch, bedankt voor deze info, net 5m besteld bij de goede man :D

shredneck
3 februari 2008, 23:14
Waarom bestellen jullie dit niet gewoon bij www.haarguitars.nl? T-Rex levert waanzinnig goede en brede klitteband in een speciale set die niet eens heel veel kost, stukken beter dan HEMA klitteband en ook veel goedkoper dan via via via (EBAY, Pedalboardsfabrikant etc).

Ik heb een pedalboard met 10 pedalen die ik bekleed heb met T-Rex klitteband, ik kan dat compleet gevulde board gewoon optillen aan 1 pedaal.
Dat lukt je niet met HEMA band, dat weet ik uit ervaring want ik heb alles al geprobeerd.

Bram78
4 februari 2008, 09:03
Hoi,

Ik haal mijn velcro gewoon bij de gamma of karwei. Tesa heeft geweldig klitteband, zwart en 5 cm breed.
(zie www.tesa-velcro.com)

artnaz
4 februari 2008, 09:14
Ik heb mijn velcro bij http://www.lytpedalboards.com/ besteld. Misschien niet supergoedkoop, maar de dingen zijn super!

schizo910
4 februari 2008, 10:31
Je kunt bij Conrad Duo Tec bestellen en als je via iDeal betaald dan krijg je die extra verzendkosten er niet boven op...

Mitch
4 februari 2008, 11:09
Mitch, bedankt voor deze info, net 5m besteld bij de goede man :D
Ah, mooi ! Ik had zijn naam al eerder laten vallen en ik zie dat artnaz het nu ook naar tevredenheid gebruikt. Die boards van 'm lijken me ook super, maar ja, de verzendkosten daarvan zijn gewoon niet interessant meer, de dollarkoers ten spijt.

HaroldA
4 februari 2008, 16:11
Tesa klitteband kost bijna 6,- voor 20 cm!!! Net dus maar een rolletje in de US and A besteld...

Het gaat straks hier op vastgeplakt worden:
http://img.sait.nl/gitaarnet/pedalboard_1.jpg
http://img.sait.nl/gitaarnet/pedalboard_2.jpg

Het geheel is gemaakt van aluminium U en L profieltjes, weegt dus bijna niets en is verbazingwekkend sterk! Hij past nu nog netjes in mijn el-cheapo koffer (aldi?) maar als er een 'normaal' pedaaltje op de bovenste tree komt, zal ik een diepere koffer moeten hebben...

Als ik in de toekomst ruimte te kort kom, kan ik altijd de wireless aan de onderkant bevestigen (naast de voeding) of een X2 kopen, maar dan moet ik wel mijn Cioks Double Jack voeding gaan vervangen, omdat de X2 graag 500mA heeft en de DJ een max output van 600mA levert...

Ik heb overigens de Double Jack omdat deze ook 2 x 12V uitgangen heeft, waar 1 naar de wireless gaat (center positive) en 1 met splitter naar de 2 oude Boss pedalen. (<'97 ACA wil graag 12V)

peter_heijnen
4 februari 2008, 16:33
Het geheel is gemaakt van aluminium U en L profieltjes, weegt dus bijna niets en is verbazingwekkend sterk!
Top idee, heel mooi!