PDA

View Full Version : post foto's van jullie (zelfgemaakte) Pedalboards



Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 [15] 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49

artnaz
21 oktober 2007, 00:07
Aha, netjes gedaan! Dat verklaart ook waarom er niet gigantisch veel aansluitingen zijn, vond het al mooi weggewerkt... :D

Sep.
21 oktober 2007, 00:48
een tweede plankje samengesteld, omdat ik toch weer wat hardere dingen wil aan doen... zijn effecten die al tijdje in de kast liggen en geen functie meer hadden, nu even weer bovengehaald...

http://i20.photobucket.com/albums/b219/dynphna/plank-1.jpg
http://i20.photobucket.com/albums/b219/dynphna/plankgroot.jpg

de "nieuwe" plank: onder: moogerfooger ringmodulator, ibanez afgetrapte oude overdrive, roland beebaa (af100) fuzz, boss OD1 en bos master switch
boven: Gyatone slow gear, boss loopstation, ibanez flanger en EHX memory man

de "oude" plank:artec delay (boven) ibanez EQ, tuner boss
onder ibanez phaser, ibanez TS9 trex tremster en trex alberta

robzilla
21 oktober 2007, 09:25
Leuke boardjes.. :)

Wat voor sounds haal jij uit de Ringmod?

Sep.
21 oktober 2007, 10:03
vooral een soort "tremelo" effect met "een randje"... zeer verscheiden effect... soms is het heel fijn, soms vind ik het heel irritant... maar het is vooral veel zoeken naar de juiste combinatie...

robzilla
21 oktober 2007, 11:23
vooral een soort "tremelo" effect met "een randje"... zeer verscheiden effect... soms is het heel fijn, soms vind ik het heel irritant... maar het is vooral veel zoeken naar de juiste combinatie...

Ik heb m zelf ook.. Ik gebruik hem ook vooral voor tremolo, de LFO op de trem loslaten is erg leuk..

Nielsje
21 oktober 2007, 14:45
Die schakelaar aan de voorkant is geen TB looper, maar een zelfgemaakte schakelaar voor het schakelen van mijn versterker (XTC, 3 kanalen en 2x boost) en 5 switches voor mijn TC 2290 (tap tempo en 4 'nog te programmeren functies)

groet

msnl

Nice! Wat voor behuizing heb je hiervoor gebruikt?

MSNL
21 oktober 2007, 17:20
De behuizing in een showmaster 48 kist.

B_2_the_a
21 oktober 2007, 17:23
De behuizing in een showmaster 48 kist.


voor die controller?

MSNL
21 oktober 2007, 17:34
Sorry,
Voor die controller gebruik ik een metalen tafelpoot (gekocht bij Karwei).
Had precies de juiste maten. Heb aan de onderkant 2 sleuven gemaakt om de schakelaars te kunnen monteren.

msnl

Nielsje
21 oktober 2007, 18:03
Goed plan! heb je wat detail foto's? Lijkt me ook prima te gebruiken voor 'n looper!

MSNL
22 oktober 2007, 08:56
Ik zal wat foto's maken!

Ibanez666
23 oktober 2007, 10:06
Ik ga deze week mijn pedalboardje maken. Ik wacht alleen nog op mijn wah die in bestelling is...

JeroenSchaaf
23 oktober 2007, 10:39
Welke wah wah heb je bestelt?

Ibanez666
23 oktober 2007, 11:01
Welke wah wah heb je bestelt?

zakk wylde, ik wilde er een met een grote sweep aangezien ik hem alleen voor het ruigere solowerk ga gebruiken. Ik heb ooit een gewone crybaby gehad, die klonk clean erg goed, maar de sweep verdween nagenoeg bij een overstuurde solo

robby-C.rock
23 oktober 2007, 16:33
waarom heeft iedereen zoveel pedalen...
is dat allemaal nodig?
en wordt het pure geluid van je gitaar niet erg verdund door zoveel pedaaltjes?

Ibanez666
23 oktober 2007, 16:38
waarom heeft iedereen zoveel pedalen...
is dat allemaal nodig?
en wordt het pure geluid van je gitaar niet erg verdund door zoveel pedaaltjes?

pedal junkies heet dat :-) en je gebruikt ze meestal niet allemaal tegelijk. Ik merk niet echt een afbraak qua sound als ik ze allemaal uit heb staan. Het is gewoon lekker om meerdere geluiden voort te kunnen brengen. Maar echt nodig is het niet, tenzij je in een cover band speelt en je de nummers exact na wilt spelen. Voor mij is het gewoon een luxe, meer keus...

JeroenSchaaf
23 oktober 2007, 16:39
Mooie Wah!

---

Tjah ik vind het lekker om veel klank kleuren te hebben op me pedal board! en zolang je met een buffer werkt en goeie kabels ( treu by pass) pedalen is er denk ik vrijweinig aan de hand!

Ik speel zelf in een coverband!

en je was net 1 minuut eerder!! grr

Ibanez666
23 oktober 2007, 16:43
Thnx!

Ik werk niet met buffers, weet niet eens wat dat zijn, daarnaast schijnt alleen de ZW wah true bypass te zijn en wat ik op dit moment heb niet, maar ik ondervind geen problemen hoor. De pedalen zijn er natuurlijk ook voor gemaakt...

AlexTBHR
23 oktober 2007, 17:02
De mijne stond hier al es ergens, maar ik heb 'm onlangs aangepast. Tijd voor een update dus!

Dicht:
http://users.skynet.be/alexander.maekelberg/Pedalenbak1.JPG

en open:
http://users.skynet.be/alexander.maekelberg/Pedalenbak2.JPG
http://users.skynet.be/alexander.maekelberg/Pedalenbak3.JPG

Alles gevoed door een Voodoo Lab Pedalpower 2 Plus en voor het grote deel bekabeld met GeorgeL...

Reacties of suggesties zijn welkom!

Ibanez666
23 oktober 2007, 17:05
je hebt die cry baby als eerste in lijn? heb je ook andere mogelijkheden geprobeerd?

peter_heijnen
23 oktober 2007, 17:12
De mijne stond hier al es ergens, maar ik heb 'm onlangs aangepast. Tijd voor een update dus!

Dicht:
http://users.skynet.be/alexander.maekelberg/Pedalenbak1.JPG

en open:
http://users.skynet.be/alexander.maekelberg/Pedalenbak2.JPG
http://users.skynet.be/alexander.maekelberg/Pedalenbak3.JPG

Alles gevoed door een Voodoo Lab Pedalpower 2 Plus en voor het grote deel bekabeld met GeorgeL...

Reacties of suggesties zijn welkom!Ik vond het toen al en nog steeds, dit is mijn favoriet van het hele topic: briljant!

Nielsje
23 oktober 2007, 17:12
Ziet er nog steeds prima uit :). is dat een RC-2 looper? hoe bevalt ie je?

Nitefly7
23 oktober 2007, 18:10
Thnx!

Ik werk niet met buffers, weet niet eens wat dat zijn, daarnaast schijnt alleen de ZW wah true bypass te zijn en wat ik op dit moment heb niet, maar ik ondervind geen problemen hoor. De pedalen zijn er natuurlijk ook voor gemaakt...




alles wat niet TB is, heeft een 'soort' buffer, dus zonder het te weten, bufferen vrijwel al je pedalen wel 'iets'



Thnx!
...
pedal junkies heet dat :-) en je gebruikt ze meestal niet allemaal tegelijk. Ik merk niet echt een afbraak qua sound als ik ze allemaal uit heb staan. Het is gewoon lekker om meerdere geluiden voort te kunnen brengen. Maar echt nodig is het niet, tenzij je in een cover band speelt en je de nummers exact na wilt spelen. Voor mij is het gewoon een luxe, meer keus...



de ironie wil natuurlijk dat er juist een afbraak van je sound is zodra je ze allemaal uit hebt staan :)
pedalen uit = gitaarsignaal -> input effect -> buffer-circuit -> output effect
... als je dat dan een paar keer optelt, is het alsof je de waterdruk door 'n tuinslang probeert te regelen door op bepaalde stukjes, de slang even dichter te knijpen, om de waterdruk niet als 'n p*sstraaltje weg te laten vloeien..

een true bypass pedaal heeft geen buffer circuit en zou dus in principe
gitaarsignaal -> input effect-> output effect moeten doen; wat dus theoretisch geen 'toonverlies' is..
het 'probleem' bij true bypass is dan weer dat je je gitaarkabel in feite 'verlengd', dus 7 pedaaltjes met 15cm patchkabel = 1m extra kabel en dus 1 m extra 'verlies'...

je zult waarschijnlijk niet snel verlies horen omdat
1. je geen massa's (6 +) pedalen hebt
2. een aantal pedalen van jou een buffercircuit heeft
3. je altijd wel 'een' pedaal aan hebt staan...


in mijn geval met m'n 'Nederland-board' hoorde ik wel wat verlies in het hoog en ook minder 'punch', doordat ik een aantal true bypass pedalen achter elkaar had staan en ook lange kabels gitaar -> pedalboard en pedalboard -> amp gebruik..
een bufferpedaal ertussen heeft dat hoog er weer een beetje in'geduwd'...
bovendien kan ik het pedaal aanzetten zodat ik nog wat meer 'hoog' + volume erin krijg... ideaal..!

Ibanez666
23 oktober 2007, 23:04
ah, bedankt voor de uitleg. Hoe het ook zij, ik ben tevreden met het eindgeluid en dat is waar het om gaat.

Nitefly7
23 oktober 2007, 23:35
ah, bedankt voor de uitleg. Hoe het ook zij, ik ben tevreden met het eindgeluid en dat is waar het om gaat.

dat is waar, maar de pedalen die jij gebruikt zijn wel erg mooi, om er niet even bij stil te staan..!

AlexTBHR
24 oktober 2007, 00:35
@ Ibanez666: nee, het leek me gewoon de meest praktische plaats. Waarom zou je 'm verplaatsen? En zo ja, naar waar in de ketting?

@ peter_heijnen: Bedankt! Een hele eer, komend van een moderator ;)

@ Nielsje: Ja, het is een RC-2. Ik heb 'm nog maar pas een weekje, dus nog niet uitvoerig kunnen testen. Ik ben ook nog niet helemaal zeker van zijn plaats in de ketting. Voor zover ik al wat heb kunnen experimenteren zijn de mogelijkheden ongelooflijk verregaand, als je de grootte van het pedaaltje bekijkt! Het duurt wel een tijdje voor je doorhebt hoe je alles moet gaan gebruiken, intuïtieve bediening is het niet bepaald. Maar dat hoeft nu ook es niet ;).

B_2_the_a
24 oktober 2007, 10:26
mij lijkt die rc-2 vervelend,
maar 1 schakelaar, mijn akai headrush heeft gelukkig rec en start/stop :P

Nielsje
24 oktober 2007, 10:48
True, daarentegen kan je met de rc-2 wel meer loopen.
Hoe lang is nou de looptijd met die akai? Ik vind het nogal niet duidelijk aangegeven, je hebt namelijk gewoon en extended loop? wat is het verschil, behalve eventuele opname tijd? Waarom zou je zo'n functie implimenteren?

kassie
24 oktober 2007, 10:55
alles wat niet TB is, heeft een 'soort' buffer, dus zonder het te weten, bufferen vrijwel al je pedalen wel 'iets'




de ironie wil natuurlijk dat er juist een afbraak van je sound is zodra je ze allemaal uit hebt staan :)
pedalen uit = gitaarsignaal -> input effect -> buffer-circuit -> output effect
... als je dat dan een paar keer optelt, is het alsof je de waterdruk door 'n tuinslang probeert te regelen door op bepaalde stukjes, de slang even dichter te knijpen, om de waterdruk niet als 'n p*sstraaltje weg te laten vloeien..

een true bypass pedaal heeft geen buffer circuit en zou dus in principe
gitaarsignaal -> input effect-> output effect moeten doen; wat dus theoretisch geen 'toonverlies' is..
het 'probleem' bij true bypass is dan weer dat je je gitaarkabel in feite 'verlengd', dus 7 pedaaltjes met 15cm patchkabel = 1m extra kabel en dus 1 m extra 'verlies'...

En als je nou flink wat pedalen door de fx loop gooit dan? ik merkte op dat mijn mxr 10 band eq en mijn mxr doubleshot distortion een stuk beter klonken in de fx loop dan tussen mijn gitaar en de versterker in. veel gedefinieerder, strakker en gewoon betere tone. plus dan beinvloed je het oorspronkelijke gitaarsignaal ook niet. Ik heb het alleen nog niet geprobeerd met m'n wah pedaal en m'n tuner, maar anders gooi ik gewoon alles op de fx loop.

B_2_the_a
24 oktober 2007, 11:01
True, daarentegen kan je met de rc-2 wel meer loopen.
Hoe lang is nou de looptijd met die akai? Ik vind het nogal niet duidelijk aangegeven, je hebt namelijk gewoon en extended loop? wat is het verschil, behalve eventuele opname tijd? Waarom zou je zo'n functie implimenteren?

Looping: 23.8 seconds, 11.9 seconds overdub [Normal]
35.6 seconds, 17.8 seconds overdub [Extended]
Normal : 44.1kHz
Extend: 29.4kHz

Ibanez666
24 oktober 2007, 11:04
@ Ibanez666: nee, het leek me gewoon de meest praktische plaats. Waarom zou je 'm verplaatsen? En zo ja, naar waar in de ketting?

@ peter_heijnen: Bedankt! Een hele eer, komend van een moderator ;)

@ Nielsje: Ja, het is een RC-2. Ik heb 'm nog maar pas een weekje, dus nog niet uitvoerig kunnen testen. Ik ben ook nog niet helemaal zeker van zijn plaats in de ketting. Voor zover ik al wat heb kunnen experimenteren zijn de mogelijkheden ongelooflijk verregaand, als je de grootte van het pedaaltje bekijkt! Het duurt wel een tijdje voor je doorhebt hoe je alles moet gaan gebruiken, intuïtieve bediening is het niet bepaald. Maar dat hoeft nu ook es niet ;).

Ik las in hier bijvoorbeeld dat Dunlops beter tot hun recht zouden komen aan het einde en Morley's bijvoorbeeld aan het begin. Ik ga dat wel ff testen, ik ga niet zomaar een pedaal plaatsen omdat het logisch lijkt. Je kunt vaak een duidelijk verschil horen op een andere positie, dus zeker de moeite van het testen waard

Nielsje
24 oktober 2007, 11:09
Looping: 23.8 seconds, 11.9 seconds overdub [Normal]
35.6 seconds, 17.8 seconds overdub [Extended]
Normal : 44.1kHz
Extend: 29.4kHz

Juist, kwaliteits kwestie dus.. Maar volgens mij is het prima te doen met 11.9 seconden overdub.. alhoewel het wellicht op het randje wordt.

hoe ervaar je het kwaliteits verschil in de praktijk?

B_2_the_a
24 oktober 2007, 12:15
Juist, kwaliteits kwestie dus.. Maar volgens mij is het prima te doen met 11.9 seconden overdub.. alhoewel het wellicht op het randje wordt.

hoe ervaar je het kwaliteits verschil in de praktijk?

weinig..
moet wel toegeven dat ik niet veel sample ermee... maar onze vriendin kt tunstall werkt er goed mee... dus zal wel beetje goed zijn eh

Nitefly7
24 oktober 2007, 12:16
En als je nou flink wat pedalen door de fx loop gooit dan? ik merkte op dat mijn mxr 10 band eq en mijn mxr doubleshot distortion een stuk beter klonken in de fx loop dan tussen mijn gitaar en de versterker in. veel gedefinieerder, strakker en gewoon betere tone.

in principe kun je alle fx door je loop halen, dan benader je je voorversterker als een 'grote overdrive/clean boost'-pedaal, waardoor je ook alles ná dat gedeelte 'benadrukt'; ook een fx-loop zal 'bufferen', want een true bypass effectsloop wordt niet altijd expliciet vermeld (misschien wel een leuk idee om dat op je amp te zetten; kun je er nog meer voor vragen..)


plus dan beinvloed je het oorspronkelijke gitaarsignaal ook niet.

het oorspronkelijke gitaarsignaal wordt nog steeds beïnvloed (daarom heten het immers 'effecten'), alleen gebeurt het een (voor-)trapje later..!

een pedalenketen die tone-suck vertoont, zal die tonesuck ook nog in de loop vertonen, een loop voegt niet zoveel toe als een goede buffer.
voor sommige effecten is een loop echter wel dé uitkomst, omdat je het beïnvloede 'oorspronkelijke gitaarsignaal' dan na de voortrap beluisterd;

een goede vergelijking is je voorversterker (dus voor je fx-send) als overdrive/distortion-sectie te zien:
een delay voor je amp
= gitaar -> delay -> overdrive = je overstuurt de delay/vertraging..
delay in de loop
= gitaar -> overdrive -> delay = je vertraagt/delay'd je overstuurde signaal, zodat er ook geen rare opeenstapeling van overstuurde 'echo's' kokmt..

dat je EQ in de loop strakker klinkt, heeft dus niet zozeer met een buffer ofzo , je fx-loop is niet precies hetzelfde als een True Bypass-looper; het heeft wel te maken met het feit dat je een 'basis gitaar geluid van gitaar + voorversterker' nog eventjes aanpast voordat het naar de eindtrap + speakers gaat..
Dit is te vergelijken met het EQ'en van een opgenomen track in de studio, of de hifi-equalizers die je nog steeds in stereo-installaties ziet..

Daarom zijn er ook zoveel mensen, als Larry Carlton en voorheen ook Eric Johnson, die hun versterker met een microfoon opnemen, om het dan via een mixer naar delay's en eq's te sturen, alvorens naar de PA te gaan (of powered monitors)..

in principe kun je 'ambience' geluiden zoals EQ, Delay, Chorus etc. dus in een apart rekje (..goh!) achter je versterker hangen, zelfs na de speakers, dat zou het meest 'pure' geluid zijn..

Distortion e.d. na de speakers is echter verkeerd om geredeneerd; je wilt net de voortrap een stukje boosten of over z'n nek laten gaan...
Je distortion in de loop kan dus wel strakker klinken, maar dat komt in feite om dat je 2 overdrive-'pedalen' van plaats het verwisseld: doubleshot-> voorversterker, voorversterker -> doubleshot

zelf heb ik nog nooit een OD of DS in de loop gestopt, misschien wil ik dat wel eens proberen.. ik vind de manier waarop een voorversterker reageert op m'n pedaaltjes wel lekker zo...
net zoals in alle Grote Volgorde Topics; er is geen regel waarom iets waar moet, maar er zijn wel ervaringen die keer op keer bewezen hebben dat ze het goed doen...


Ik heb het alleen nog niet geprobeerd met m'n wah pedaal en m'n tuner, maar anders gooi ik gewoon alles op de fx loop.
Als je je voortrap als een soort 'overdrive-pedaal' beschouwd, kun je experimenteren tot het een lieve lust is; maar realiseer je je dan wel dat je een wah ná een overdrive-pedaal plaatst, wat sommige mensen prefereren, maar niet de 'standaard' plaats van een wah is, die staat vaak vooraan, voor alle phasers/filters, overdrives, vibes, chorussen, tremolo's, delays, reverbs, versterkers, loops, eindtrap, speakers, microfoon, mixer, meer effecten en PA...

afhankelijk van de buffer in je tuner, kan de tuner voor het gemak in de loop, misschien achteraan als buffer voor de rest; maar het kan zijn dat hij achteraan minder nauwkeurig is dan vooraan..
bovendien willen veel mensen hun tuner vooraan (direct na de gitaar), om als buffer te zorgen dat je signaal overeind blijft tot het de versterker bereikt..


zo, wat een relaas, hoop dat iemand het leest en het enigszins met me eens kan zijn..

Ibanez666
24 oktober 2007, 22:17
http://www.badongo.com/pic/2013038

pedalen zitten al vast met klitteband, ik heb een one-spot voeding die alles voedt met twee daisy chains. De Wah zit nog niet vast, denk ook dat ik die apart ga vervoeren. Nu alleen nog de kabels en een deksel of iets dergelijks. Hij is wel getest en goedgekeurd :-)

Ik heb nu alleen nog van die gekleurde goedkope patchkabels, dus het gaat er wel als een kerstboom uitzien, maar die worden tzt vervangen door betere, zwarte kabels.

Ibanez666
24 oktober 2007, 23:55
met daisy en kabels, lelijk maar werkt prima! Nou nog ff sparen voor goede zwarte kabels

http://www.badongo.com/pic/2013775

interessander
25 oktober 2007, 09:43
Hoe bevalt de BCL ?, er is er eentje onderweg naar mij als vervanger voor mn SC10.

kassie
25 oktober 2007, 10:22
in principe kun je alle fx door je loop halen, dan benader je je voorversterker als een 'grote overdrive/clean boost'-pedaal, waardoor je ook alles ná dat gedeelte 'benadrukt'; ook een fx-loop zal 'bufferen', want een true bypass effectsloop wordt niet altijd expliciet vermeld (misschien wel een leuk idee om dat op je amp te zetten; kun je er nog meer voor vragen..)



het oorspronkelijke gitaarsignaal wordt nog steeds beïnvloed (daarom heten het immers 'effecten'), alleen gebeurt het een (voor-)trapje later..!

een pedalenketen die tone-suck vertoont, zal die tonesuck ook nog in de loop vertonen, een loop voegt niet zoveel toe als een goede buffer.
voor sommige effecten is een loop echter wel dé uitkomst, omdat je het beïnvloede 'oorspronkelijke gitaarsignaal' dan na de voortrap beluisterd;

een goede vergelijking is je voorversterker (dus voor je fx-send) als overdrive/distortion-sectie te zien:
een delay voor je amp
= gitaar -> delay -> overdrive = je overstuurt de delay/vertraging..
delay in de loop
= gitaar -> overdrive -> delay = je vertraagt/delay'd je overstuurde signaal, zodat er ook geen rare opeenstapeling van overstuurde 'echo's' kokmt..

dat je EQ in de loop strakker klinkt, heeft dus niet zozeer met een buffer ofzo , je fx-loop is niet precies hetzelfde als een True Bypass-looper; het heeft wel te maken met het feit dat je een 'basis gitaar geluid van gitaar + voorversterker' nog eventjes aanpast voordat het naar de eindtrap + speakers gaat..
Dit is te vergelijken met het EQ'en van een opgenomen track in de studio, of de hifi-equalizers die je nog steeds in stereo-installaties ziet..

Daarom zijn er ook zoveel mensen, als Larry Carlton en voorheen ook Eric Johnson, die hun versterker met een microfoon opnemen, om het dan via een mixer naar delay's en eq's te sturen, alvorens naar de PA te gaan (of powered monitors)..

in principe kun je 'ambience' geluiden zoals EQ, Delay, Chorus etc. dus in een apart rekje (..goh!) achter je versterker hangen, zelfs na de speakers, dat zou het meest 'pure' geluid zijn..

Distortion e.d. na de speakers is echter verkeerd om geredeneerd; je wilt net de voortrap een stukje boosten of over z'n nek laten gaan...
Je distortion in de loop kan dus wel strakker klinken, maar dat komt in feite om dat je 2 overdrive-'pedalen' van plaats het verwisseld: doubleshot-> voorversterker, voorversterker -> doubleshot

zelf heb ik nog nooit een OD of DS in de loop gestopt, misschien wil ik dat wel eens proberen.. ik vind de manier waarop een voorversterker reageert op m'n pedaaltjes wel lekker zo...
net zoals in alle Grote Volgorde Topics; er is geen regel waarom iets waar moet, maar er zijn wel ervaringen die keer op keer bewezen hebben dat ze het goed doen...


Als je je voortrap als een soort 'overdrive-pedaal' beschouwd, kun je experimenteren tot het een lieve lust is; maar realiseer je je dan wel dat je een wah ná een overdrive-pedaal plaatst, wat sommige mensen prefereren, maar niet de 'standaard' plaats van een wah is, die staat vaak vooraan, voor alle phasers/filters, overdrives, vibes, chorussen, tremolo's, delays, reverbs, versterkers, loops, eindtrap, speakers, microfoon, mixer, meer effecten en PA...

afhankelijk van de buffer in je tuner, kan de tuner voor het gemak in de loop, misschien achteraan als buffer voor de rest; maar het kan zijn dat hij achteraan minder nauwkeurig is dan vooraan..
bovendien willen veel mensen hun tuner vooraan (direct na de gitaar), om als buffer te zorgen dat je signaal overeind blijft tot het de versterker bereikt..


zo, wat een relaas, hoop dat iemand het leest en het enigszins met me eens kan zijn..

zo wat een mooie reactie zeg. is het correct als ik het zo zeg. Een overdrive pedaal tussen gitaar en amp zorgt voor een overstuurd signaal de versterker in. Een overdrive pedaal in de fx loop zorgt voor een andere bewerking (of verwerking) van het geluid door de versterker zelf?

En over de wah in de fx loop. Het is idd niet standaard en ik heb hem altijd nog tussen de gitaar en de versterker zitten. Maar hoe zit het dan met de rackmounted wah's die bijvoorbeeld slash gebruikte ten tijde van de use your illusion tour? als de wah's in een rack zitten gaan ze dan via de fx loop of richting de input van de amp?

In ieder geval om een voorbeeld te geven. Ik had dus een week geleden de double shot distortion opgehaald. Ik wilde met name het schelle gain kanaal van mijn jcm 900 een wat vettigere sound geven zegmaar. Ik plaatste hem eerst tussen m'n gitaar en versterker, en ik vond het een verschrikkelijk nep en zompig geluid. Ik expirimenteerde wat tussen de verschillende kanalen van de amp en de verschillende settings van het pedaal maar het werd er niet beter op. toen ik hem in de fx loop gooide leek het wel alsof ik de kleuring (of textuur) van de sound van de versterker veel beter kon reguleren. Ook was er langere sustain en meer dynamiek. Ook bij hogere gain settings van het pedaal bleef het geluid veel strakker. En met name voor oversturing vanuit het cleane kanaal van de amp was het geluid veel mooier.

Ibanez666
25 oktober 2007, 10:30
Hoe bevalt de BCL ?, er is er eentje onderweg naar mij als vervanger voor mn SC10.


Ik was al verlieft op mijn CS-9, maar deze BCL heeft dezelfde sound met alleen veel meer mogelijkheden, dus ik overweeg nu om mijn CS-9 weg te doen en de BCL te houden.

MSNL
25 oktober 2007, 22:19
Sorry,
Voor die controller gebruik ik een metalen tafelpoot (gekocht bij Karwei).
Had precies de juiste maten. Heb aan de onderkant 2 sleuven gemaakt om de schakelaars te kunnen monteren.

msnl

Hier wat meer foto's:

http://forum.racksrock.com/userpix/51_P1010159_1.jpg

http://forum.racksrock.com/userpix/51_P1010161_1.jpg

http://forum.racksrock.com/userpix/51_P1010160_2.jpg

http://forum.racksrock.com/userpix/51_P1010162_1.jpg

qwertyuiop
25 oktober 2007, 22:46
wat mij opvalt aan al die pedalenbakken hier; bijna niemand gebruikt iets van een noisegate of zoiets als die boss noise suppressor. hebben jullie alllemaal geen last van bijgeluiden dan met die pedalen?
ik heb een wah, cae/mxr distortion, H2O, tuner, en heb al last van bijgeluiden. vooral met distortion/overdrive pedalen heb je daar toch last van? storen jullie je daar niet aan, of hebben jullie gewoon geen bijgeluiden? heb ik gewoon de verkeerde pedalen?
ikke nie snappuh....

MSNL
25 oktober 2007, 23:01
Ik gebruik mijn overdrivepedalen eigenlijk meer als oppeppers voor de preamp dan echt als scheurpedaal. En ik heb niet echt high gain geluiden, dus vallen de bijgeluiden wel (dus ze zijn er wel).

Ik heb een tijd een Rocktron Hush gebruikt. Je krijgt het muisstil, maar het tast het gitaarsignaal wel aan. En...
Het is alleen stil als je niet speelt. Als je een snaar aanslaat zijn alle bijgeluiden er weer.

Die ISP Decimator schijnt ook goed te zijn.

Nitefly7
25 oktober 2007, 23:19
wat mij opvalt aan al die pedalenbakken hier; bijna niemand gebruikt iets van een noisegate of zoiets als die boss noise suppressor. hebben jullie alllemaal geen last van bijgeluiden dan met die pedalen?
ik heb een wah, cae/mxr distortion, H2O, tuner, en heb al last van bijgeluiden. vooral met distortion/overdrive pedalen heb je daar toch last van? storen jullie je daar niet aan, of hebben jullie gewoon geen bijgeluiden? heb ik gewoon de verkeerde pedalen?
ikke nie snappuh....

kabels ? gitaar-> pedalen ? te lang, goedkoper merk?
tussen je pedalen patchkabels te lang, of in de buurt van je adapter ?
stroom, aardingsprobleem of andere stroom kwestie .. ?

welke wah en tuner heb je ?
en hoe erg 'bijgeluid' is 'bijgeluid' ?

Nielsje
25 oktober 2007, 23:20
Je footswitch ziet er rete strak uit!

Hoe stevig is het profiel? Lijkt me wel wat om van zo'n poot een TB looper te klussen voor m'n non TB pedalen of pedalen combi's

Super!

Ibanez666
25 oktober 2007, 23:43
wat mij opvalt aan al die pedalenbakken hier; bijna niemand gebruikt iets van een noisegate of zoiets als die boss noise suppressor. hebben jullie alllemaal geen last van bijgeluiden dan met die pedalen?
ik heb een wah, cae/mxr distortion, H2O, tuner, en heb al last van bijgeluiden. vooral met distortion/overdrive pedalen heb je daar toch last van? storen jullie je daar niet aan, of hebben jullie gewoon geen bijgeluiden? heb ik gewoon de verkeerde pedalen?
ikke nie snappuh....

heppu niet goed gekeken :-) http://www.badongo.com/pic/2013775

schizo910
25 oktober 2007, 23:43
De bijgeluiden horen bij m'n geluid :satisfie:

rhcp_schipper
25 oktober 2007, 23:54
De bijgeluiden horen bij m'n geluid :satisfie:


Een beetje rock and roll heeft gewoon bijgeluiden :D

schizo910
26 oktober 2007, 00:05
daarom heet het ook een BIJ geluid.... het hoort er bij. :seriousf:

up-guitarman
26 oktober 2007, 00:19
wat mij opvalt aan al die pedalenbakken hier; bijna niemand gebruikt iets van een noisegate of zoiets als die boss noise suppressor. hebben jullie alllemaal geen last van bijgeluiden dan met die pedalen?
ik heb een wah, cae/mxr distortion, H2O, tuner, en heb al last van bijgeluiden. vooral met distortion/overdrive pedalen heb je daar toch last van? storen jullie je daar niet aan, of hebben jullie gewoon geen bijgeluiden? heb ik gewoon de verkeerde pedalen?
ikke nie snappuh....

Ik heb wel bijgeluiden en ik heb een Boss NS-2 gehad. Met die Boss had ik echter de keuze: a) Nog steeds brom en nog vreemdere extra bijgeluiden, b) Zo sterk noise gefilterd dat er van de dynamiek en tone niets heel blijft...

Conclusie: Liever een deftige sound met af en toe wat bijgeluiden dan een verneukte tone... ;)

Ik ga trouwens stilaan een PP2 en deftige kabels aanschaffen. Dat zou ook al moeten bijdragen aan ten eerste een betere sound en ten tweede inder bijgeluiden !!!

Cheetoria
26 oktober 2007, 00:43
ik had wat het-hoort-er-bijgeluiden door m'n H2o met daisy chain en onespot aan te sluiten. nu ik voor m'n H2o een apparte addapter heb, he ik een stuk minder van die ruis/zoem herrie.

MSNL
26 oktober 2007, 09:06
Je footswitch ziet er rete strak uit!

Hoe stevig is het profiel? Lijkt me wel wat om van zo'n poot een TB looper te klussen voor m'n non TB pedalen of pedalen combi's

Super!

Het profiel is stevig genoeg. Het is een 'normale' kokerprofiel van 50x50x2 mm.
Dit kan heel veel hebben.
In combinatie met zo'n showmaster case heb je eigenlijk een perfecte combi: de eerste 5 cm TB looper en daarachter de pedalen.
En een goedkope oplossing.

Nitefly7
26 oktober 2007, 11:26
http://www.badongo.com/pic/2013038

pedalen zitten al vast met klitteband, ik heb een one-spot voeding die alles voedt met twee daisy chains. De Wah zit nog niet vast, denk ook dat ik die apart ga vervoeren. Nu alleen nog de kabels en een deksel of iets dergelijks. Hij is wel getest en goedgekeurd :-)

Ik heb nu alleen nog van die gekleurde goedkope patchkabels, dus het gaat er wel als een kerstboom uitzien, maar die worden tzt vervangen door betere, zwarte kabels.
\is dat grijze pedaal de "SD-9 mod" uit je signature?

Ibanez666
26 oktober 2007, 14:25
\is dat grijze pedaal de "SD-9 mod" uit je signature?

Ja, maar SD-mod is eigenlijk een verkeerde benaming. De technische afdeling van Ibanez, Hosihino heeft volgens mij een oude behuizing van een 9 serie gepakt een model SD-9 cover erop gedaan en volgestopt met nieuwe spullen. Hij klinkt iets minder "distortion" dan de originele SD-9 die ik heb en neigt iets meer naar een tubescreamer sound. Hij klinkt wel een stuk strakker dan de originele SD-9

kijk ook hier: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=94981 in deze thread zie je ook wat foto's van de binnenkant

en hier hoor je de sound: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=96066&highlight=sd-9+sound+demo

Valoosj
26 oktober 2007, 15:49
Ik ga trouwens stilaan een PP2 en deftige kabels aanschaffen. Dat zou ook al moeten bijdragen aan ten eerste een betere sound en ten tweede inder bijgeluiden !!!

Kabel hebben we toch al ;)

hoe staat het nu met die pluggen?

Nielsje
26 oktober 2007, 22:09
Het profiel is stevig genoeg. Het is een 'normale' kokerprofiel van 50x50x2 mm.
Dit kan heel veel hebben.
In combinatie met zo'n showmaster case heb je eigenlijk een perfecte combi: de eerste 5 cm TB looper en daarachter de pedalen.
En een goedkope oplossing.

Vind hem echt super. Alhoewel ik het niet echt nodig heb op het moment, ga ik wel iets verzinnen waarom ik zoiets nodig heb :).

weet je toevallig of er ook afdekdoppen zijn van 50 x 50 mm? Kan ik een mooi klein loopertje maken o.i.d.

MSNL
27 oktober 2007, 00:36
Vind hem echt super. Alhoewel ik het niet echt nodig heb op het moment, ga ik wel iets verzinnen waarom ik zoiets nodig heb :).

weet je toevallig of er ook afdekdoppen zijn van 50 x 50 mm? Kan ik een mooi klein loopertje maken o.i.d.

Bij de tafelpoot zit 1 afdekdop. Karwei verkoopt deze niet los.
Misschien bij andere doehetzelf-zaken.

Ik heb vandaag het board afgemaakt. Alle kabels zijn gesoldeerd, de pedalen met velcro vastgeplakt. Ben al met al heel wat uurtjes bezig geweest.
Ik heb morgen een optreden en wil hem al heel graag gaan gebruiken.
Ik hoop wel dat ik morgen niet tegen gekke problemen aanloop.

groet

MSNL

Ash ketchum
29 oktober 2007, 22:20
Deze avond net afgemaakt;
http://brick181.hyves.org/129500001-129550000/129535701-129535800/129535735_6_4w-l.jpeg

http://brick181.hyves.org/129500001-129550000/129535701-129535800/129535734_6_K7Gv.jpeg

http://brick181.hyves.org/129500001-129550000/129535701-129535800/129535733_6_JnZR.jpeg

Beetje crappy foto's, maar dat krijg je met een camera op een telefoon.

peter_heijnen
30 oktober 2007, 08:19
http://brick181.hyves.org/129500001-129550000/129535701-129535800/129535735_6_4w-l.jpeg
Mooi formaatje!

Als je die onespot nu onder bijv je small stone weg werkt, komt er een hoop ruimte vrij (voor in de toekomst :)).

dml
30 oktober 2007, 08:30
De mijne.

http://thumb10.webshots.net/t/64/564/4/73/41/2147473410102437750FUbSuj_th.jpg (http://good-times.webshots.com/album/561229725JJrWrw)

Harm
30 oktober 2007, 09:04
De mijne.

http://thumb10.webshots.net/t/64/564/4/73/41/2147473410102437750FUbSuj_th.jpg (http://good-times.webshots.com/album/561229725JJrWrw)

Is dat die ISP Decimator?
Hoe bevalt die? Enne, waarom op de plank en bijvoorbeeld niet in de send return van je mesa (die is serieel neem ik even aan)?

Een mooi, net, functioneel en zeer overzichtelijk plankje!!! Ik ben zwaar jaloers want ik krijg het met al mijn spul nog niet voor elkaar om het overzichtelijk te krijgen... Ben nog steeds aan het hakketakken wat wel en niet...

Harm

Ash ketchum
30 oktober 2007, 12:07
Mooi formaatje!

Als je die onespot nu onder bijv je small stone weg werkt, komt er een hoop ruimte vrij (voor in de toekomst :)).

Thanks! Wat betreft de onespot, daar zat ik ook al te denken, maar na wat passen en meten bleek het te hoog om in de koffer te passen :(
Over de pedalen ben ik al ruim tevreden, ik speel al meer dan 2 jaar met een soortgelijke setup, alleen de smallstone is er dit jaar bij gekomen. Dus veel meer komt er in de toekomst niet bij denk ik.

Barré
30 oktober 2007, 14:30
De mijne.

http://thumb10.webshots.net/t/64/564/4/73/41/2147473410102437750FUbSuj_th.jpg (http://good-times.webshots.com/album/561229725JJrWrw)


Mooi hoor! Verkoop je die Silvermachine niet toevallig?

dml
30 oktober 2007, 14:33
Is dat die ISP Decimator?
Hoe bevalt die? Enne, waarom op de plank en bijvoorbeeld niet in de send return van je mesa (die is serieel neem ik even aan)?

Een mooi, net, functioneel en zeer overzichtelijk plankje!!! Ik ben zwaar jaloers want ik krijg het met al mijn spul nog niet voor elkaar om het overzichtelijk te krijgen... Ben nog steeds aan het hakketakken wat wel en niet...

Harm

Da's inderdaad een Decimator en bevalt zeer goed. Ik doe 'm niet in de send-return omdat de FX-loop van de Mesa zeer kritisch omgaat met wat je er aan hangt. Overigens gebruik ik de FX-loop parallel dus dan zou de Decimator zijn werk maar voor de helft doen. En zo voor de input werkt prima.

interessander
30 oktober 2007, 15:05
http://img.photobucket.com/albums/v259/interessander/pedalboard-001.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v259/interessander/pedalboard-005-a.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v259/interessander/pedalboard-012.jpg


Testopstelling, de arion moet een aantal loops gaan aansturen, alles past er mooi op gelukkig.


Zo, een update: de Arion is gemodificeerd door Dirk-Hendrik zodat hij met loop D mijn kanaal van de Mesa kan schakelen, dit kan ik dan programmeren samen met de effect-loops. De mesa switches zijn dus overbodig en het scheelt weer filnk in het schakelen. De compressor gebruik ik eigenlijk nooit en de chorus is vervangen door een ibanez BCL, nu kan ik eigenlijk weer naar een kleiner board..

Ibanez666
30 oktober 2007, 15:11
Mooi bakkie Interessander :-)

Martijnisdenaam
30 oktober 2007, 15:27
Ziet er stoer uit Saanti

the sure thing
30 oktober 2007, 16:18
He Interessander: waar zijn je kabeltjes en hoe ga je de voeding oplossen?

interessander
30 oktober 2007, 16:25
He Interessander: waar zijn je kabeltjes en hoe ga je de voeding oplossen?

Nou, dit was nog een oude post van me die ik gequote had, ik heb inmiddels george L kabels en een visual sound one spot met daisy chain.De arion krijgt zn eigen voeding (ibanez ac-9) en kan overigens per loop ook 9v geven dus dat zou ook nog een optie zijn, maar dan moet ik losse adapter kabeltjes hebben.

rhcp_schipper
30 oktober 2007, 17:25
Zo, een update: de Arion is gemodificeerd door Dirk-Hendrik zodat hij met loop D mijn kanaal van de Mesa kan schakelen, dit kan ik dan programmeren samen met de effect-loops. De mesa switches zijn dus overbodig en het scheelt weer filnk in het schakelen. De compressor gebruik ik eigenlijk nooit en de chorus is vervangen door een ibanez BCL, nu kan ik eigenlijk weer naar een kleiner board..


Hoe bevalt de isp Decimator? Zit er ook aan te denken er eentje aan te schaffen.

interessander
30 oktober 2007, 17:28
Hoe bevalt de isp Decimator? Zit er ook aan te denken er eentje aan te schaffen.

Bevalt heel goed! hoor geen verschil en met de knop op 11:00 houd je je clean intact terwijl ik mijn high gain sound heerlijk stil heb, nooit meer vervelend gepiep en hij reageert echt snel met snelle staccato palmmutes.

rhcp_schipper
30 oktober 2007, 23:16
Bevalt heel goed! hoor geen verschil en met de knop op 11:00 houd je je clean intact terwijl ik mijn high gain sound heerlijk stil heb, nooit meer vervelend gepiep en hij reageert echt snel met snelle staccato palmmutes.


Leuk om te horen! Speel veel(bijna alleen maar) single coil gitaren, en ik denk dat dit een goede oplossing is om alles ietsjes stiller te maken.

Bedankt voor je reactie

interessander
31 oktober 2007, 20:26
Leuk om te horen! Speel veel(bijna alleen maar) single coil gitaren, en ik denk dat dit een goede oplossing is om alles ietsjes stiller te maken.

Bedankt voor je reactie

Ik weet niet waar je woont maar je mag hem anders best eens proberen hoor.

rhcp_schipper
31 oktober 2007, 21:49
Ik weet niet waar je woont maar je mag hem anders best eens proberen hoor.


Ik woon in Almelo(Overijssel), best een eindje uit de richting jammer genoeg. Maar wel super bedankt voor het aanbod!

jero
1 november 2007, 21:41
fotootje incl de 'reservebank'. ben alleen nog op zoek naar een delay met wat langere delay tijd :)

http://img.photobucket.com/albums/v508/jvv/Pedalboard/200711201ycpedalboard4.jpg

artnaz
1 november 2007, 22:04
Ziet er puik uit!
Ben alleen nog op zoek naar een delay met wat langere delay tijd :)Het grote broertje van je huidige delay (Maxon AD999)?

vinni
1 november 2007, 22:04
Een heeeel mooi boardje Jero!

Mooie kwaliteitsspullen.

Timmy, eternity......toe maar...toe maar! :blast:

Vinni

BS
1 november 2007, 22:45
je bjf bb op de reserve bank..... :D luxe probleem dus !

rickert
2 november 2007, 13:43
http://img209.imageshack.us/img209/1944/pedelenplenksb0.jpg

Vet ding sinds gister dankzij schizo, hij is nog lang niet af :blast:

Ibanez666
2 november 2007, 14:02
Het lijkt erop dat ik het lelijkste pedalenboard heb :-(

http://img217.imageshack.us/img217/6195/pedalboardkabelsjpgkb8.jpg

artnaz
2 november 2007, 14:05
Het lijkt erop dat ik het lelijkste pedalenboard heb :-(
]Ach, je hebt wel een mooie regenboog tussen de pedaaltjes! :p

Ibanez666
2 november 2007, 14:10
Ach, je hebt wel een mooie regenboog tussen de pedaaltjes! :p

sja, nog geen geld voor mooie degelijke zwarte kabeltjes

JeroenSchaaf
2 november 2007, 14:22
wel vrolijk , maar wat heb je nog een ruimte over jah?

Ibanez666
2 november 2007, 14:24
wel vrolijk , maar wat heb je nog een ruimte over jah?

ja klopt, maar mn plank was zo groot (en ben lui dus ga niet zagen) en op deze manier kan ik goed bij de pedalen. En er kan nog een TU-2 bij in de toekomst en wie weet nog meer (Flanger?)

imlikeajungle
2 november 2007, 14:38
Het lijkt erop dat ik het lelijkste pedalenboard heb :-(

http://img217.imageshack.us/img217/6195/pedalboardkabelsjpgkb8.jpg

Zeker niet het lelijkste! Niet huilen!!

kassie
2 november 2007, 18:02
euhm vette boards allemaal. ben nu ook met een eentje bezig. Ik vroeg me af waarom waarom george L kabels zo goed zijn? Ik koop gewoon setjes input pluggen van Monster Cable ook in L vorm en ik knip een stuk kwaliteitsgitaarkabel van Proel op lengte en soldeer daar zelf de pluggen aan. dan heb je dezelfde verbinding als die naar je gitaar gaat. Maar ik zie niet veel mensen dit doen. Waarom niet?

Nitefly7
2 november 2007, 18:09
euhm vette boards allemaal. ben nu ook met een eentje bezig. Ik vroeg me af waarom waarom george L kabels zo goed zijn? Ik koop gewoon setjes input pluggen van Monster Cable ook in L vorm en ik knip een stuk kwaliteitsgitaarkabel van Proel op lengte en soldeer daar zelf de pluggen aan. dan heb je dezelfde verbinding als die naar je gitaar gaat. Maar ik zie niet veel mensen dit doen. Waarom niet?

George L's Solderless Cable ....

Harald
2 november 2007, 18:11
Het lijkt erop dat ik het lelijkste pedalenboard heb :-(

http://img217.imageshack.us/img217/6195/pedalboardkabelsjpgkb8.jpg

Not even close :D Ben er nog steeds niet uit of ik nog een chorus achtig iets, en evt. een tremolo erbij wil hebben. Zit dus nog steeds met mijn voorlopige no budget tussenoplossing. En die gaat al een gig of 30 en de nodige jamsessies mee...

Moet er maar eens een foto van maken, met alle fotos van Nederblues.nl is dit staaltje huishoudelijk vernuft nog steeds gemist :D Het is de onderkant van een boodschappenkrat waarop mijn effecten met sandwiches van ribkarton (om de oneffenheden in de onderkanten van de effecten op te vangen) en dubbelzijdig plakband vast zitten.... Enige onderhoud tot nu toe was eens een nieuw stukje plakband :D

En, naast het feit dat het bij elkaar (sans effecten dan) een euro of 6 gekost heeft (eigenlijk niet eens, die krat lag er al een tijd), heeft het een voordeel. Ik kan de effectenbak gebruiken als afsluiting voor mijn boodschappenkrat met kabels, cd's verlengsnoeren etc.

interessander
2 november 2007, 20:46
waarom wel 'budget'pedalen, maar wel een pedalsnake?
zijn die dingen niet relatief duurder dan je pedalen?

Ik zou een t-rex replica geen budget pedaal noemen.

Rhythm Machine
2 november 2007, 21:03
Jero, is dat een Landgraff overdrive tussen de Timmy en de Sonic Boom?


fotootje incl de 'reservebank'. ben alleen nog op zoek naar een delay met wat langere delay tijd :)

http://img.photobucket.com/albums/v508/jvv/Pedalboard/200711201ycpedalboard4.jpg

B_2_the_a
2 november 2007, 21:25
fotootje incl de 'reservebank'. ben alleen nog op zoek naar een delay met wat langere delay tijd :)

http://img.photobucket.com/albums/v508/jvv/Pedalboard/200711201ycpedalboard4.jpg


waarom vind ik dit een typisch the gear page pedalboard?


edit: ey, kom 'm net tegen op tgp :p

Nitefly7
2 november 2007, 22:00
Ik zou een t-rex replica geen budget pedaal noemen.

nee das waar, was 'm even vergeten (of ik ben selectief blind omdat ik mijn Replica'tje mis hier in Zweden..hoewel ik eigenlijk gewoon patchkabeltjes mis, heb hier m'n basic-setup bijna klaar -duimen, bijna 't kleinste pedalboard voor mij ooit!-.. maar toch is de Replica geweldig leuk..)

maar dat was de vraag niet :)

de vraag ging over de Pedalenslang !

Nitefly7
2 november 2007, 22:01
Nitefly7 dit is niet mijn pedalboard, check de post maar ff

ik quote'e je ook alleen maar :)

jero
2 november 2007, 22:34
Jero, is dat een Landgraff overdrive tussen de Timmy en de Sonic Boom?

Is de Landgraff Mo'D, niet de overdrive :)

peter_heijnen
3 november 2007, 01:00
leefde nog lang en gelukkig?
Nee, werd een prachtige zwaan.

Heb je vroeger geen sprookjes gehad op de kleuterschool?

kassie
3 november 2007, 03:41
George L's Solderless Cable ....

aha. I see. maar een goed gesoldeerde kabel met een goede shielding erom heen is dat dan minder?

JeroenSchaaf
4 november 2007, 09:12
Zo weer een update van mijn pedal board!

Ik heb me jeckl & hyde weg gedaan, omdat die te vaak stuk ging hiervoor is de Fulltone Full Drive erbij gekomen. Ook heb ik mijn wah wah omgewisseld naar een Vox Wah wah.

Mijn Vox Switch ligt er nu ook op om mijn Kitty Hawk van kanalen te schakkelen.

Boven in de hoek rechts ligt een Buffer gemaakt door Anne Doedens!
Ook speelde ik toen draadloos .. en niet meer! ( dus sennheiser freeportje te koop!)

Een tijdje geleden was die zo:

http://img210.imageshack.us/img210/4215/img0022framedyi1.jpg
By mondaytheband (http://profile.imageshack.us/user/mondaytheband) at 2007-08-20


en nu is die zo!

http://img264.imageshack.us/img264/3121/spa0222vp4.jpg
By mondaytheband (http://profile.imageshack.us/user/mondaytheband) at 2007-11-04

Harald
5 november 2007, 00:08
Het lijkt erop dat ik de lelijkste effectenbak heb :(


Not even close Ben er nog steeds niet uit of ik nog een chorus achtig iets, en evt. een tremolo erbij wil hebben. Zit dus nog steeds met mijn voorlopige no budget tussenoplossing. En die gaat al een gig of 30 en de nodige jamsessies mee...

Moet er maar eens een foto van maken, met alle fotos van Nederblues.nl is dit staaltje huishoudelijk vernuft nog steeds gemist Het is de onderkant van een boodschappenkrat waarop mijn effecten met sandwiches van ribkarton (om de oneffenheden in de onderkanten van de effecten op te vangen) en dubbelzijdig plakband vast zitten.... Enige onderhoud tot nu toe was eens een nieuw stukje plakband

En, naast het feit dat het bij elkaar (sans effecten dan) een euro of 6 gekost heeft (eigenlijk niet eens, die krat lag er al een tijd), heeft het een voordeel. Ik kan de effectenbak gebruiken als afsluiting voor mijn boodschappenkrat met kabels, cd's verlengsnoeren etc.


En bij deze de foto's van de bak in actie op tot nu toe een van de kleinste podia waar we met Nederblues.nl op hebben gestaan...

Zo komt hij uit de auto, bovenop zo'n zelfde krat, waar dan alle kabels, etc inzitten.
http://home.tiscali.nl/haraldkoll/bak2.jpg

Op het podium, met voetschakelaar van de Hotrod Deluxe
http://home.tiscali.nl/haraldkoll/bak3.jpg

En de volledige setup bij de bluesband. In dit geval op een dermate klein podium (twee bandleden moesten ervoor staan) dat ik blij was dat ik tegenwoordig draadloos speel. Met kabel aan mijn gitaar had ik me echt niet meer kunnen bewegen zonder ergens in hangen te blijven, en kontinu op mijn eigen kabel te trappen...
http://home.tiscali.nl/haraldkoll/bak1.jpg

Bananorama
5 november 2007, 09:36
de vraag ging over de Pedalenslang !

De pedalenslang is zeker niet duurder dan mijn pedalen. Bovendien, budgetpedalen, zegt me niets... als het goed klinkt en z'n werk doet, ben ik tevreden. Ik koop met de oortjes, niet met de oogjes, of op budget.

Dat gezegd hebbende; de pedalenslang is ideaal voor ieder pedalboard. Alle lijntjes gaan naar 1 kabel en ik ben geen uren bezig om mijn setup klaar te krijgen. Daarnaast is het me opgevallen dat de kwaliteit van de kabels van de snake bijzonder goed zijn. Geen verlies van toon, ik ben zelfs van mening dat deze 5 pins beter zijn dan de 'normale' kabels die ik ervoor gebruikte.

ps. @moderator: ik mis mijn vorige posts met de foto van mijn pedalboard

bicky
5 november 2007, 12:09
Dit is mijn 'voorlopig' board:

http://i173.photobucket.com/albums/w54/bicky_2007/Pedalen/DSC03652.jpg

http://i173.photobucket.com/albums/w54/bicky_2007/Pedalen/DSC03650.jpg

http://i173.photobucket.com/albums/w54/bicky_2007/Pedalen/DSC03654.jpg

http://i173.photobucket.com/albums/w54/bicky_2007/Pedalen/DSC03655.jpg


Wat komt er nog bij ?

Een zelfbouw A/B Box, een zelfbouw SHO, een pedaaltuner van Boss, een EHX Tube Zipper en EHX Russian Small Stone.

Shit, de pedaltrain wordt te klein !

De Boss HM-2 Heavy Metal en Speeddemon's Fuzzwork Orange zitten 'voorlopig' in de wachtkamer...

Ibanez666
5 november 2007, 12:31
Ziet er niet verkeerd uit bicky :-)

E-J
5 november 2007, 14:35
De Boss HM-2 Heavy Metal en Speeddemon's Fuzzwork Orange zitten 'voorlopig' in de wachtkamer...

Prachtig boardje, met hele mooie pedalen... maar is dat een vroege Fuzzwork Orange? De mijne heeft 3 knoppen i.p.v. 2 op de jouwe (bias knop mist ik bij jou)?

bicky
5 november 2007, 14:45
Prachtig boardje, met hele mooie pedalen... maar is dat een vroege Fuzzwork Orange? De mijne heeft 3 knoppen i.p.v. 2 op de jouwe (bias knop mist ik bij jou)?

inderdaad, serienr 2.

dano
5 november 2007, 15:56
int kader van size does matter...

mijn nieuwe pedalboard in de maak:

http://members.chello.nl/s.veen4/04.jpg

(80*50)

rickert
7 november 2007, 16:14
http://img209.imageshack.us/img209/1944/pedelenplenksb0.jpg

Vet ding sinds gister dankzij schizo, hij is nog lang niet af :blast:

Wat er in een weekie al niet kan veranderen...

http://img162.imageshack.us/img162/7669/pedalssy1.jpg

Nog 3/4 dagen (hoopik, vandaag opgestuurd) wachten op de patchkabels uit Deutschland en dan izzie zo goed als af:p Alleen nog een fuzzje...

Joey Handsome
7 november 2007, 16:17
Ik heb geen pedalboard. Toch ff posten. Metalcharger is inmiddels alweer weg.

http://i96.photobucket.com/albums/l184/joeyhandsome/200.jpg

rickert
7 november 2007, 16:18
Ik heb geen pedalboard. Toch ff posten. Metalcharger is inmiddels alweer weg.

http://i96.photobucket.com/albums/l184/joeyhandsome/200.jpg
Teringveel EHX:seriousf: Word niet tijd voor een boardje:p?

Joey Handsome
7 november 2007, 16:20
Teringveel EHX:seriousf: Word niet tijd voor een boardje:p?

Ja, maar hoe groot moet die dan wel niet worden. :nervous:

Stroomsupply zal ook verneukt worden met al die adapters...

bicky
7 november 2007, 16:21
Ik heb geen pedalboard. Toch ff posten. Metalcharger is inmiddels alweer weg.


Was het een gemodde Metal Charger?

Idd, als je zo'n EHX fan bent, kom je inderdaad te kort met een 80 x 50 plank.

Wat een knoerten van effectbakken...

Joey Handsome
7 november 2007, 16:22
Was het een gemodde Metal Charger?

Idd, als je zo'n EHX fan bent, kom je inderdaad te kort met een 80 x 50 plank.

Wat een knoerten van effectbakken...

Ja, zo'n gemodde. Vond het 3x niks. Doe mij maar een goede vintage big muff en af en toe een RAT.

bicky
7 november 2007, 16:26
Ja, zo'n gemodde. Vond het 3x niks. Doe mij maar een goede vintage big muff en af en toe een RAT.

Ik heb hem ook gemod.

Ik vond het eerst wel ok, toen toch weer niets, maar de laatste tijd gebruik ik hem terug.

Hij zit nu 'kwa sound' tussen de Nobels ODR-1 en de Marshall Guv'nor in.

Romiger dan de Guv'nor met toch meer sustain en crunch dan de Nobels.

Ja, 't hangt er steeds van af welke sound je precies zoekt...

Valoosj
7 november 2007, 16:27
int kader van size does matter...

mijn nieuwe pedalboard in de maak:

http://members.chello.nl/s.veen4/04.jpg

(80*50)

Jij hebt het doosje, ik de vulling :D

Ik zal toch nog een iets groter nodig hebben dan dat om al mijn pedale, en die ik nog aan het maken ben, erin te krijgen...


http://i69.photobucket.com/albums/i45/Valoosj/DSC01407.jpg

bicky
7 november 2007, 16:30
Ja, maar hoe groot moet die dan wel niet worden. :nervous:

Stroomsupply zal ook verneukt worden met al die adapters...

Ik heb sinds gisteren ook zo'n Russische Small Stone.

KLinkt wel ok, maar de Ross Phaser is toch meer mijn ding.

Ik heb hem natuurlijk gelijk opengesmeten om te checken hoe alles er vanbinnen uitziet

Jezus !

" Kenne ze die bakkies niet kleiner maken ? "

De PCB is voor minstens 30% ongebruikt.

En er is zoveel ruimte in de behuizing dat je er een Mercedes in kan parkeren...

bicky
7 november 2007, 16:32
Jij hebt het doosje, ik de vulling :D

Ik zal toch nog een iets groter nodig hebben dan dat om al mijn pedale, en die ik nog aan het maken ben, erin te krijgen...




Wat is die kleine onderaan rechts die niet aangesloten is?

Joey Handsome
7 november 2007, 16:33
Ik heb sinds gisteren ook zo'n Russische Small Stone.

KLinkt wel ok, maar de Ross Phaser is toch meer mijn ding.

Ik heb hem natuurlijk gelijk opengesmeten om te checken hoe alles er vanbinnen uitziet

Jezus !

" Kenne ze die bakkies niet kleiner maken ? "

De PCB is voor minstens 30% ongebruikt.

En er is zoveel ruimte dat je in de behuizing dat je er een Mercedes in kan parkeren...

Tja, dan zou je voor de lol eens in een Frequency Analyzer moeten kijken of in een Octave Multiplexer. Helemaal leeg van binnen. Sommigen zitten dan wel weer redelijk vol zoals de Stereo Polychorus

Valoosj
7 november 2007, 16:35
Wat is die kleine onderaan rechts die niet aangesloten is?

dat zilver met rood is de A/B die jij ook aan het bouwen bent

momenteel nog niet nodig in mn setup. dat komt wel als mn bord af is. maar ik heb nog zoveel plannen

bicky
7 november 2007, 16:40
Tja, dan zou je voor de lol eens in een Frequency Analyzer moeten kijken of in een Octave Multiplexer. Helemaal leeg van binnen. ...

Helemaal leeg ?

Klinken ze zó hol dan ?

:D

JvD.
7 november 2007, 16:44
Jij hebt het doosje, ik de vulling :D

Ik zal toch nog een iets groter nodig hebben dan dat om al mijn pedale, en die ik nog aan het maken ben, erin te krijgen...


http://i69.photobucket.com/albums/i45/Valoosj/DSC01407.jpg

he! met je grote lul!
wat is dat pedaaltje met dat tool teken er op?

Valoosj
7 november 2007, 16:50
he! met je grote lul!
wat is dat pedaaltje met dat tool teken er op?

een SHO, zelfgemaakt

als ik een beter citaat heb vliegt je klein lulletje weer uit mn sig hoor ;)

JvD.
7 november 2007, 23:31
een SHO, zelfgemaakt

als ik een beter citaat heb vliegt je klein lulletje weer uit mn sig hoor ;)

maar wat is SHO? als het ook maar iets is om een tool sound te benaderen ben ik geintresseerd!




klein mixertje..... MIXERTJE!

Nitefly7
7 november 2007, 23:42
maar wat is SHO? als het ook maar iets is om een tool sound te benaderen ben ik geintresseerd!




klein mixertje..... MIXERTJE!

Super Hard On

...en nee, dat is geen grapje,

check maar op Z.Vex.com

"because it is super hard, on your amp.. ha ha"

het is een heftige clean boost, die na 'n bepaalde instelling ook een beetje overstuurt ... en 't voegt een soort 'high end sparkle' toe, om wat hoog erbij te proppen als je teveel pedalen gebruikt ofzo..

heb er zelf ook 1, de 'Kentana' en vind 't een uitkomst..!

een Tool-geluid ? tja, heel veel gekke dingen uithalen, zoals 'n tijdmachine..

Tool is soooo 90's :B

* kijkt zelfvoldaan, en zet z'n Best of Mr Mister-cd, Mr Big cd's en Vertical Horizon's weer aan *

Valoosj
7 november 2007, 23:43
maar wat is SHO? als het ook maar iets is om een tool sound te benaderen ben ik geintresseerd!




klein mixertje..... MIXERTJE!

je wil de tool sound? koop dan een Diezel :D

een SHO is een super hard-on. vandaar de penis/logo van tool

het is gewoon een vette boost

Valoosj
7 november 2007, 23:57
Tool is soooo 90's :B



geef mij de jaren 90 maar boven alle rommel die de laatste jaren vanonder de stenen komt kruipen

artnaz
8 november 2007, 00:09
geef mij de jaren 90 maar boven alle rommel die de laatste jaren vanonder de stenen komt kruipenDat heb je wel heel mooi gezegd! :)

AriaProII
8 november 2007, 08:52
Even voor de goeie orde: Adam Jones van Tool gebruikt overigens een MXR micro amp en een DOD fx40b om te boosten. Gewoon, For your information...

Valoosj
8 november 2007, 13:38
Dat heb je wel heel mooi gezegd! :)

sig-waardig materiaal :satisfie:

Mufftin
8 november 2007, 22:17
Ik heb sinds gisteren ook zo'n Russische Small Stone.

KLinkt wel ok, maar de Ross Phaser is toch meer mijn ding.

Ik heb hem natuurlijk gelijk opengesmeten om te checken hoe alles er vanbinnen uitziet

Jezus !

" Kenne ze die bakkies niet kleiner maken ? "

De PCB is voor minstens 30% ongebruikt.

En er is zoveel ruimte in de behuizing dat je er een Mercedes in kan parkeren...

vind die grote wel lekker, heb je tenminste iets onder je voeten ipv zo'n ding wat je soms amper ziet liggen.

artnaz
8 november 2007, 22:36
sig-waardig materiaal :satisfie:En of! :D

Alleen is het te intelligent t.o.v. wat de meesten hier als sig hebben... :p

Valoosj
8 november 2007, 23:47
En of! :D

Alleen is het te intelligent t.o.v. wat de meesten hier als sig hebben... :p

gewoon gebruiken, toon die intelligentie :D

als het niet van mij zou komen stond het al in mn sig

Einzeln
9 november 2007, 09:38
Een oud wijf in de buurt hier zegt voortdurend dat vroeger alles beter was. En nu ik jullie zo hier hoor denk ik dat we haar alsnog de nobelprijs moeten geven.

Nitefly7
9 november 2007, 10:12
Een oud wijf in de buurt hier zegt voortdurend dat vroeger alles beter was. En nu ik jullie zo hier hoor denk ik dat we haar alsnog de nobelprijs moeten geven.

off-topic:
De Nobelprijs voor? "gelijk hebben" .... ?

Einzeln
9 november 2007, 10:14
off-topic:
De Nobelprijs voor? "gelijk hebben" .... ?
Geneeskunde

pippydude
9 november 2007, 10:36
Geneeskunde

Hey, als Al Gore met een film over het milieu dezelfde prijs krijgt waar Nelson Mandela 25 jaar gevangen moest zitten plus vrede sluiten met zijn grootste vijand, mag dat vrouwtje best de Nobelprijs voor de geneeskunde krijgen van mij..

the sure thing
10 november 2007, 11:09
JA! Genoeg geluld over Al Goor en z'n holmaatjes. ON TOPIC PLEASE!!!!

http://i76.photobucket.com/albums/j39/thesurething/pedalboard2007side.jpg

Cheetoria
10 november 2007, 12:54
ziet er zéker netjes uit:)

alleen jammer van dat witte verlengsnoer....schilderen?

Yannicks
10 november 2007, 16:40
Het gaat toch om het geluid en de functionaliteit :') .

Vooralsnog is de gebruiker de enigste die het bord ziet.

mario88
10 november 2007, 16:49
het begin is er:

http://img262.imageshack.us/img262/8505/img0133mw6.jpg

Cheetoria
10 november 2007, 17:22
ja, maar on-stage ziet het er toch "netter" uit als je een net opgezet bord hebt. d'r staan áltijd gitaristen vooraan die je plank gaan afkraken omdattie niet helemaal is afgewerkt (ik wel tenminste:p)

B_2_the_a
10 november 2007, 18:19
Vooralsnog is de gebruiker de enigste die het bord ziet.

wat heeft het dan voor nut om allemaal top of the line shit te gebruiken ;)
met zo'n mentaliteit:
- jah de concertganger ziet het niet
- maar wel dure pedalen voor beter geluid wat de concertganger niet hoort? maar niet ziet :P

wrc_46
10 november 2007, 18:58
Mijn allereerste pedalboard, zeer amateuristisch maar ik beleef er veel plezier van.

http://i169.photobucket.com/albums/u238/wrc46/DSC06249.jpg

Van links naar rechts:

- SHO kopie
- The Range
- Tubescreamer kopie (TS 808 met wat mods)
- Distortion +
- Muff fuzz
- RMC-1 custom wah

En nog een footswitch bovenaan.

De disto + gaat er af aangezien ik em niet vaak gebruik en er een octafuzz in de plaats komt. Ook komt er nog een andere fuzz dan de muff fuzz ,ws een big muff.

Nitefly7
10 november 2007, 20:40
Mijn allereerste pedalboard, zeer amateuristisch maar ik beleef er veel plezier van.

http://i169.photobucket.com/albums/u238/wrc46/DSC06249.jpg

Van links naar rechts:

- SHO kopie
- The Range
- Tubescreamer kopie (TS 808 met wat mods)
- Distortion +
- Muff fuzz
- RMC-1 custom wah

En nog een footswitch bovenaan.

De disto + gaat er af aangezien ik em niet vaak gebruik en er een octafuzz in de plaats komt. Ook komt er nog een andere fuzz dan de muff fuzz ,ws een big muff.

mooi man :) allemaal zelfbouw neem ik aan.. ?

als je dat hout nou lakt, zwart o.i.d dan heb je echt 'n gaaf bord, ik vind het meest 'amateuristisch' die houtkleur.. de rest ziet er puik uit!

...of traanplaat...

wrc_46
11 november 2007, 00:20
Bedankt voor het compliment, alles is zelfbouw op de rmc wah na.
Mijn originele bedoeling was ook om hem in het zwart te overtrekken maar ik ben niet zo'n textielman.Lakken is idd nog een optie.
Mss dat ik het binnenkort toch eens moet doen. Zolang het voorlopig overzichtelijk en praktisch blijft, ben ik al blij. :satisfie:

YannickH
11 november 2007, 00:49
mooi di zelfbouw pedaaltjes:) je woont in lommel zie ik:pik in wezel(ligt ernaast)

wrc_46
11 november 2007, 01:31
Dat is idd vlakbij, woon zelf ook nog eens tegen Balen aan, dus nog korter. Het ineenknustelen van die pedaaltjes begint een hobby te worden, ik word er kalm van...

Treed je toevallig regelmatig op in Lommel/Mol? of speel je (nog) niet in een band?

aartbij
11 november 2007, 02:46
http://farm3.static.flickr.com/2012/1957341170_a8459badcc.jpg

Een begin.... 8)

Speeddemon
11 november 2007, 03:17
inderdaad, serienr 2.
Misverstandje, denk ik.
De Miami Fuzz die Bicky heeft, en de Fuzzwork Orange zijn 2 verschillende pedalen.

Nitefly7
11 november 2007, 10:36
http://farm3.static.flickr.com/2012/1957341170_a8459badcc.jpg

Een begin.... 8)



nu alleen nog op zoek naar die Phat Mod BD-2, TU-2, DC Brick, RMC 2 en (zou wel eens 'wat moeilijker kunnen worden') een Way Huge Aqua Puss ... :strat:

LostHighway
11 november 2007, 10:45
Misverstandje, denk ik.
De Miami Fuzz die Bicky heeft, en de Fuzzwork Orange zijn 2 verschillende pedalen.
Achter zijn bordje ligt wel een Fuzzwork Orange.

bicky
11 november 2007, 10:59
yep.

Even een familiefoto voor Speeddemon:

http://i173.photobucket.com/albums/w54/bicky_2007/Pedalen/DSC03699.jpg

Nu nog een Maui Fuzz !!!

YannickH
11 november 2007, 12:04
ben vollebak bezig om een band terug te vinden.ik heb wel al is opgetreden in het jeugdhuis in mol...

wrc_46
11 november 2007, 12:10
yep.

Even een familiefoto voor Speeddemon:

http://i173.photobucket.com/albums/w54/bicky_2007/Pedalen/DSC03699.jpg

Nu nog een Maui Fuzz !!!

Dit is ook zelfgemaakt door Speeddemon? De layouts vind ik echt wel geslaagd!

Lexvandoef
11 november 2007, 12:14
Jep dat i allemaal Hot Wire Audio -> Speedemon

bicky
11 november 2007, 12:20
Dit is ook zelfgemaakt door Speeddemon? De layouts vind ik echt wel geslaagd!

Yep, en met een vette knipoog!

Prima soldeerwerk ook van Speeddemon !

edje kadetje
12 november 2007, 22:35
mooi man :) allemaal zelfbouw neem ik aan.. ?

als je dat hout nou lakt, zwart o.i.d dan heb je echt 'n gaaf bord, ik vind het meest 'amateuristisch' die houtkleur.. de rest ziet er puik uit!

...of traanplaat...

+1
(minimaal 10 karakters dan he)

aartbij
13 november 2007, 17:24
nu alleen nog op zoek naar die Phat Mod BD-2, TU-2, DC Brick, RMC 2 en (zou wel eens 'wat moeilijker kunnen worden') een Way Huge Aqua Puss ... :strat:

En 1200,- :P

Ik denk dat ik nog een tu 2 koop (ik twijfel over een strobstomp) en een uni-vibe-achtig pedaal en dan vind ik het wel mooi geweest. :strat:

Swan
13 november 2007, 17:32
gitaar-> DOD attacker -> MXR Blue Box -> Woolly Mammoth clone -> SHO (die ook als Y werkt) -> Danelectro Fish n Chips EQ -> Ibanez DE-7 -> Akai Headrush E2...

er is nog wat plek voor n mooie reverb en n groot EHX Modulatie pedaal, Flanger Hoax ofzo...maar geen geld...

http://i99.photobucket.com/albums/l300/zenovdb/troep/54bda1a6.jpg

Goose
13 november 2007, 17:52
@Swan: in hoe verre is die Woolly Mammoth clone vergelijkbaar met de echte? Ben nog eens van plan om zo iets te kopen maar de prijs van de echte staat met behoorlijk tegen.... Enne hoe ben je er aan gekomen?

Nitefly7
13 november 2007, 21:04
En 1200,- :P

Ik denk dat ik nog een tu 2 koop (ik twijfel over een strobstomp) en een uni-vibe-achtig pedaal en dan vind ik het wel mooi geweest. :strat:

en al die ruimte op je board dan :(

ok ok, geen aqua puss dan... nova delay?

ik moest gewoon even aan JM denken, weet niet eens of je er überhaupt aan gedacht had...

't leek gewoon ontzettend op een 'celebrity' pedaltrain jr...

Nielsje
13 november 2007, 22:50
Swan, is dat een Rockcase geval van Warwick, die van 60 x 40?

Swan
13 november 2007, 22:53
@goose; ik heb t origineel nooit bespeeld...

@nielsje: yup!

Saf
13 november 2007, 23:42
niet echt een pedalboard maar wel de collectie

http://i224.photobucket.com/albums/dd144/snarenkunst/Effecten.jpg

de dynacord bandecho staat erniet op maar dat is ook geen pedaal (wel een ubergaaf effect)

aartbij
14 november 2007, 07:51
en al die ruimte op je board dan :(

ok ok, geen aqua puss dan... nova delay?

ik moest gewoon even aan JM denken, weet niet eens of je er überhaupt aan gedacht had...

't leek gewoon ontzettend op een 'celebrity' pedaltrain jr...


Ja dat is ook niet zo gek aangezien ik JM erg cool vind. En zijn sound ook. Maar ik ben nu al best wel bij de sound die ik wil hebben en wil eigenlijk alleen nog een beetje hendrix vibe/feel hebben zoals in Electric Ladyland en Hey Baby. Er kunnen ook wel meer pedaaltjes op denk ik maar het word zo crowded, een beetje ruimte tussen de pedaaltjes vink niet erg : ). Als ik meer pedaaltjes heb oid dan maak ik wel een nieuwe. Ik moet trouwens wel een dc brick kopen : p En ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe die Aqua Puss klinkt :p

DiscoFreq
14 november 2007, 09:17
niet echt een pedalboard maar wel de collectie

http://i224.photobucket.com/albums/dd144/snarenkunst/Effecten.jpg

de dynacord bandecho staat erniet op maar dat is ook geen pedaal (wel een ubergaaf effect)
Wat is dat witte ding helemaal links op de foto?

FruscianteFan
14 november 2007, 09:36
@ Saf: hoe klinkt die French Fries?

Nitefly7
14 november 2007, 10:15
niet helemaal 'n vibe-pedaal, maar de Korg G4 wordt de laatste tijd wel vaker op eBay aangeboden.. zag er zelfs eentje uit Nederland..!

niet dat ik je helemaal in de hoek van JM-fanboy wil zetten (zegt hij terwijl hij naar een wit 'Kentana' pedaal kijkt), maar de G4 is wel een -betaalbare- klassieker voor blues/heavy blues..

welke gitaar gebruik je?


Ja dat is ook niet zo gek aangezien ik JM erg cool vind. En zijn sound ook. Maar ik ben nu al best wel bij de sound die ik wil hebben en wil eigenlijk alleen nog een beetje hendrix vibe/feel hebben zoals in Electric Ladyland en Hey Baby. Er kunnen ook wel meer pedaaltjes op denk ik maar het word zo crowded, een beetje ruimte tussen de pedaaltjes vink niet erg : ). Als ik meer pedaaltjes heb oid dan maak ik wel een nieuwe. Ik moet trouwens wel een dc brick kopen : p En ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe die Aqua Puss klinkt :p

Saf
14 november 2007, 12:37
ik vind die french toast erg lekker klinken vind die danelectro pedaaltje sowieso we lgoed.

dat witte ding lins is een of ander zelf (niet door mij) gefrabiceerd nagalm echo machine die je kunt schakelen tussen echo en galm of zoiets. Voegd eigenlijk niet heel vee ltoemaar kan net dat randje geven wat bij soundscapes gaaf is.

up-guitarman
14 november 2007, 14:30
Binnen een week of 2 ook weer eens een update posten !!!

Maar uum, mijn showmaster 48 wordt te klein...
Zijn hier veel mensen die het oplossen door hun wah naast het board te zetten?

aartbij
14 november 2007, 17:16
57ri Stratje.

Ja JM gebruikt ook een g4 idd. Kheb er eigenlijk nog nooit naar gezocht. Mssn maar is kijken. Tis Katana trouwens... : P

Rude Perception
14 november 2007, 21:10
Binnen een week of 2 ook weer eens een update posten !!!

Maar uum, mijn showmaster 48 wordt te klein...
Zijn hier veel mensen die het oplossen door hun wah naast het board te zetten?

Die showmaster is toch 72 cm breed?
Ik heb namelijk zelf een board gemaakt, maar moet nog een case hebben. Ik heb het board alleen 75 cm gemaakt. Dat zou dus betekenen dat hij precies niet past. Of zit er aan de zijkanten van de showmaster genoeg schuim zodat, als ik dat weghaal mijn board er wel in past?
Ik baal namelijk als een stekker dat ik m'n board net te breed heb gemaakt (ik wist toen nog niet af van die showmaster)


Weet iemand anders misschien een oplossing? Zelf bouwen doe ik liever niet en op maat laten maken is me te duur.

Nitefly7
14 november 2007, 21:37
57ri Stratje.

Ja JM gebruikt ook een g4 idd. Kheb er eigenlijk nog nooit naar gezocht. Mssn maar is kijken.

Tis Katana trouwens... : P

dat dacht je maar :

http://i73.photobucket.com/albums/i206/Nitefly7/Effects/IMG_0354.jpg

Harm
14 november 2007, 22:38
Zo, ik ben weer bezig!

Dit wordt waarshijnlijk de volgorde, 2 lange snoeren omdat ik met links de wah wah gebruik... maar in principe dit:
octafuzz - booster - phase - wah - compressor - ocd - flanger - chorus - tuner
Eventueel gooi ik een whammy achteraan de keten. Met de mfc-5 schakel ik de top en de G-Force (galm en delay).
Morgen de voeding eronder, met velcro en met tie-ribs, alles bekabelen, dan testen en daarna vastzetten van onderen.
Nog plek over en ik ga de stekkerdoos nog wat verplaatsen.. Ooit komt er nog een fulldrive 2 bij (vandaag getest icm met de OCD, OCD voor de fulldrive2, heerlijke combinatie!)
Hier een plaatje, sorry voor de slechte kwaliteit, ik heb geen digitale camera.

http://i39.photobucket.com/albums/e151/dinkla/DSC00098.jpg

the sure thing
14 november 2007, 22:50
Kijk! Nog een Retro Sonic fan!!! En precies de 2 geode. Bevallen jou die pedaaltjes ook zo goed?

aartbij
14 november 2007, 23:51
dat dacht je maar :

http://i73.photobucket.com/albums/i206/Nitefly7/Effects/IMG_0354.jpg

Haha nice!

Harm
14 november 2007, 23:56
Kijk! Nog een Retro Sonic fan!!! En precies de 2 geode. Bevallen jou die pedaaltjes ook zo goed?

Yep!

Chorus vind ik heerlijk... Maar... de enige maar, hij plopt soms bij het inschakelen... Verder heerlijk geluid

Compressor gebruik ik meer als sustainer... Super compressor!

Ja, ik ben er wel tevreden over!

Harm

bicky
15 november 2007, 11:14
dat dacht je maar :

http://i73.photobucket.com/albums/i206/Nitefly7/Effects/IMG_0354.jpg


Hoe bevalt die CompNova?

Nitefly7
15 november 2007, 20:43
Hoe bevalt die CompNova?

erg goed ! niet zo extreem als een Boss CS-3, maar ook niet zo lawaaiig..
voor 't faken van country en natuurlijk voor The Funk, heerlijk..
Compnova verschil hoor ik pas als ik 'm uitzet; je toon is precies hetzelfde alleen... met compressie.
De CS-3 klinkt naar mijn oren als iets dat ook je toon verandert, of een te sterke compressie-ratio hanteert, hoe je 'm ook instelt..Bij lagere instellingen is hij ook wat stiller..
De T-Rex is misschien niet zo 'flexibel', maar hij doet wat hij moet doen, m.i. beter dan wat de Boss 'daar' doet...
Ik wil eigenlijk wel nog eens goed a/b/c'en tegen de Dynacomp/Supercomp of andere comp's...


ik overweeg ook sterk om 'm niet van plaats te ruilen met m'n phase90....


zit ook een beetje te dubben of ik 'm nu weg doe of niet (zie sig...)
het board op de foto wordt nl. m'n 'pret-board' of 'Monsterboard'(.nl)..

d.w.z iets kleiner dan eerst (ik denk 60/65x40), maar groter dan m'n Zweedse 'Smorgäsboard' (29x32) ..

dilemma:
grote board:
lege plek voor phaser, terwijl de phasers in de Magicstomp ook erg vet en bruikbaar zijn...
met de compnova op dit board heb ik dus eigenlijk alles wat ik ooit gebruik, behalve een 'echte' phaser..
maar ik ben bang dat ik een compressor ga missen als ik 'm verkoop..

kleine board:
lege plek voor phaser, omdat ik op dit board geen echt modulatiepedaal heb..
met de compnova op dit board, heb ik dus een zeer potent klein board... maar zonder modulatie...

Die Qual der Wahl zegt de Duitser; eindelijk is dan de dag gekomen dat 'het joch met dat rare wah-wah pedaal', beseft dat hij elk effect dat hij ooit heeft willen gebruiken... heeft...

Rude Perception
15 november 2007, 23:38
Pfffff...
Al die mooie plaatjes hebben me weer geinspireerd. Zodra ik tijd heb ga ik m'n huidige pedalboard verlagen en versmallen, zodat hij precies in een Showmaster case past. Verder ga ik de laatste gaatjes boren en alles aansluiten. Dan moet het geheel klaar en roadproof zijn!:)

Foto's van de huidige situatie komen snel!

vinni
24 november 2007, 11:58
Voor alle pedalboarders onder ons....

Pedaltrain heeft komt met aangepaste boards.....deze zijn meteen geschikt om er een Pedalpower onder te hangen.

T'is maar dat jullie het weten.

Vraagje aan Harm:
Aan de grootte van jou Pedaltrain te zien is dat een Pro-versie....
Klopt dat?

Groet,
Vinni

Nielsje
24 november 2007, 12:14
Kvind het wel mooi zo'n pedaltrain ding, maar bij de meeting zag ik toch dat het niet optimaal was. Ik zag Marc Odijk een haast ballet achtige move maken (op z'n tenen) om iets aan te 'trappen'. Dan lijkt me iets met verdiepingen toch praktischer..

B_2_the_a
24 november 2007, 12:26
Kvind het wel mooi zo'n pedaltrain ding, maar bij de meeting zag ik toch dat het niet optimaal was. Ik zag Marc Odijk een haast ballet achtige move maken (op z'n tenen) om iets aan te 'trappen'. Dan lijkt me iets met verdiepingen toch praktischer..

gewoon een grotere kopen?

Nielsje
24 november 2007, 12:39
Ja, dat is ook een optie natuurlijk. Maar goed, dan heb je natuurlijk hetzelfde probleem dat de 2e rij wat minder makkelijk bereikbaar is.
Ik wil binnenkort toch maar zo'n Rockcase aanschaffen (weet nog niet welke maat...dilemma!) Maar dan heb je hetzelfde probleem, en echt verhogingen kan je er niet in maken. Maximaal 4 cm o.i.d...

Maar daar komen we ook wel uit.

Harm
24 november 2007, 13:05
Voor alle pedalboarders onder ons....

Pedaltrain heeft komt met aangepaste boards.....deze zijn meteen geschikt om er een Pedalpower onder te hangen.

T'is maar dat jullie het weten.

Vraagje aan Harm:
Aan de grootte van jou Pedaltrain te zien is dat een Pro-versie....
Klopt dat?

Groet,
Vinni

Yep, is de pro versie...
Ik kom er gewoon achter dat ik 1 ruimte nodig heb en 2 ruimte voor expansie voor mijn nimmer ophoudende GAS voor andere pedalen...

Ik ben wel benieuwd naar die nieuwe versies maar nu ik al die grote heb koop ik geen andere meer... mischien maak ik er ooit (zo handig ben ik niet) zelf eentje...

Die pro versie is een rij dieper, dus meer ruimte om te schakelen... Ik heb lange benen dus haal het wel :)
Het enige nadeel is lange snoeren omdat ik met de linkervoet de wah bedien
Maar

Harm

rhcp_schipper
25 november 2007, 14:57
Bij deze weer eens een pedalboard update van mijn kant.

Ben erg blij met mijn huidige pedalen. Ik heb nog ruimte voor een modulatie pedaal links bovenin, maar ik ben er nog niet helemaal uit wat dat gaat worden. Misschien komt er ook nog een keer een decimator, maar ook dat is nog niet helemaal zeker.

http://i34.photobucket.com/albums/d121/rhcp_schipper/Pedalboard25-11-2007.jpg

artnaz
25 november 2007, 15:31
Sow, hij wordt mooier en mooier... :)

rhcp_schipper
25 november 2007, 16:30
Sow, hij wordt mooier en mooier... :)


Dankje man. Ben btw nog steeds erg blij met de rmc wah :)

artnaz
25 november 2007, 16:33
Mooi! Is ook een leuk dingetje... :)

the sure thing
25 november 2007, 19:26
... en netjes van Neutrik pluggen voorzien, ziek ik.... Of zijn het "look-a-likes"?

rhcp_schipper
25 november 2007, 23:21
... en netjes van Neutrik pluggen voorzien, ziek ik.... Of zijn het "look-a-likes"?


Nope allemaal neutrik pluggen, en cordial kabels! Goed gezien van je!

Mitch
26 november 2007, 12:50
Zeker een lekker board schippertje !

Ooit iemand deze al gezien in NL trouwens ?
www.lytpedalboards.com

Verzenden is duur, maar dan nog komt het op niet veel meer uit dat wat je hier momenteel kan kopen Zien er perfect uit naar mijn mening.

Dweezman
26 november 2007, 13:03
Schipper: mooi board, en fijne pedalen! Ik zie overeenkomsten met de mijne, alleen heb helaas ruimte gebrek....

Ga je'm nog 'vol' maken?

rhcp_schipper
26 november 2007, 13:15
Schipper: mooi board, en fijne pedalen! Ik zie overeenkomsten met de mijne, alleen heb helaas ruimte gebrek....

Ga je'm nog 'vol' maken?


Ik wil nog graag iets van modulatie op de lege plek(links). Ik zat zelf te denken aan iets van een ringmodulator of zoiets dergelijks. Daarna ga ik denk ik nog voor een decimator, en misschien een buffer voor in mijn gewone signaal. Als ik dan ooit nog eens geld over hou, wil ik denk ik nog een keer een goede voeding kopen, burkey, of pedalpower II, maar dat kan nog wel even duren.

Voor de rest ben ik meer dan tevreden over mijn pedalen.

Nitefly7
26 november 2007, 17:42
Zeker een lekker board schippertje !

Ooit iemand deze al gezien in NL trouwens ?
www.lytpedalboards.com

Verzenden is duur, maar dan nog komt het op niet veel meer uit dat wat je hier momenteel kan kopen Zien er perfect uit naar mijn mening.

mooie boards, alleen had ik wel pech toen ik 'n 1Spot Combo Pack bestelde; 8weg daisy chain, polariteits-omwissel-plug-ding, line6-plug, 3,5"-plug en...
een weigerende 1Spot ....

David is wel een heel aardige gast om mee te praten...!

Renin
26 november 2007, 18:30
Fantastische ideeën allemaal, en nu denk ik er zelf ookover om een board te maken.

Echter leeft er bij mij nog een mysterie:

Als er op een pedal board meerdere pedalen staan waarvan ik er 1 of 2 in mijn effectsloop wil doen, en een paar niet (dus tussen gitaar en versterker) betekent dat dan dat er 4 (!) snoeren uit datpedalboard naar mij versterker moeten lopen (footswitch, send, return, gitaarsignaal) of zijn er hier handigere oplossingen voor? Kan ik voor alle aansluitingen dezelfde snoeren gebruiken (ik heb voor de footswitch natuurlijk een cheap-ass grabbelton snoertje) of zitten er aan de fx-loop andere eisen?

guitargeek3
26 november 2007, 18:40
Dan denk ik dat pedalsnake je oplossing is.
Kijk anders hier naar: http://www.pedalsnake.com/

Renin
26 november 2007, 18:46
tja, dat lijkt erop inderdaad, maar werkt het ook beter dan zelf een "snake" in elkaar te maken door gewoon 4 dunne snoertjes in 1 "kous" te proppen. Lijkt me een stuk goedkoper.....

guitargeek3
26 november 2007, 18:51
Kan, op de dunne kabeltjes na.
Zorg dan wel dat je goede kabel gebruikt anders is je verlies merkbaar te horen.

Maar het kan.

Swan
27 november 2007, 09:27
wie weet waar ik vero, van dat sterke klitteband kan kopen, zoals dat bij m'n rockcase pedalboard was geleverd? werk nu met Hema spul maar n paar pedalen laten los...

JeroenSchaaf
27 november 2007, 09:38
Volgens mij wel bij conrad! maar weet het niet zeker.

rhcp_schipper
27 november 2007, 09:43
Volgens mij wel bij conrad! maar weet het niet zeker.


Klopt bij conrad hebben ze helemaal mooie brede strips. Heb ik btw ook op mijn board zitten.

Werkt echt super goed, en het zit echt super stevig vast!

Kim Wilson
27 november 2007, 09:44
Klopt bij conrad hebben ze helemaal mooie brede strips. Heb ik btw ook op mijn board zitten.

Werkt echt super goed, en het zit echt super stevig vast!
En onder welke rubriek vinden we dat spul?

Swan
27 november 2007, 09:48
dit spul?

http://www.conrad.nl/goto/?product=540269

Hellsbellsnl
27 november 2007, 09:48
Fantastische ideeën allemaal, en nu denk ik er zelf ookover om een board te maken.

Echter leeft er bij mij nog een mysterie:

Als er op een pedal board meerdere pedalen staan waarvan ik er 1 of 2 in mijn effectsloop wil doen, en een paar niet (dus tussen gitaar en versterker) betekent dat dan dat er 4 (!) snoeren uit datpedalboard naar mij versterker moeten lopen (footswitch, send, return, gitaarsignaal) of zijn er hier handigere oplossingen voor? Kan ik voor alle aansluitingen dezelfde snoeren gebruiken (ik heb voor de footswitch natuurlijk een cheap-ass grabbelton snoertje) of zitten er aan de fx-loop andere eisen?

Goeie vraag. Deze had ik zelf ook. Mijn oplossing is:
4 gitaarsnoeren (jack to jack)
4 jack outputs op je board
De 4 snoeren doe je in een kous of netjes met tie wraps bij elkaar binden en je hebt een nette "snake"
Heb zo straks zelfs mijn 220 kabel erbij lopen met zo'n plug als op de PC of op je Amp zit. (heb dus geen uitlopende kabels aan mijn nog te vervaardigen board)

Kim Wilson
27 november 2007, 09:49
Volgens mij heb ik het al gevonden:

http://www1.nl2.conrad.com/scripts/wgate/zcop_nl2/~flNlc3Npb249UDkwX05MX0IyQzpDX0FHQVRFMTA6MDAwMC4wM TU3LjM1ZjkyMWEwJn5odHRwX2NvbnRlbnRfY2hhcnNldD1pc28 tODg1OS0xJn5TdGF0ZT0xNzIxODM1NDEz====?~template=PC AT_AREA_S_BROWSE&p_selected_area=%24ROOT&perform_special_action=&glb_user_js=Y&shop=NL2&product_show_id=&p_page_to_display=DirektSearch&~cookies=1&zhmmh_lfo=&zhmmh_area_kz=&s_haupt_kategorie=&p_searchstring=klittenband&p_searchstring_artnr=&r3_matn=&insert_kz=&area_s_url=&area_url=&direkt_aufriss_area=&p_countdown=&p_80=&p_80_category=&p_80_article=&p_next_template_after_login=&mindestbestellwert=&login=&password=&bpemail=&bpid=&url=&show_wk=&use_search=3&p_back_template=&template=&kna_news=&p_status_scenario=&documentselector=&p_load_area=$ROOT&p_artikelbilder_mode=&p_sortopt=&page=&p_catalog_max_results=10

Wat een dure bende, zeg... :confused:



EDIT>
Hier van hetzelfde merk, maar dan smaller, en slechts een halve meter lang, en een stuk goedkoper. Zal ook wel voldoen:

http://www1.nl2.conrad.com/scripts/wgate/zcop_nl2/~flNlc3Npb249UDkwX05MX0IyQzpDX0FHQVRFMTA6MDAwMC4wM TU3LjM1ZjkyMWEwJn5odHRwX2NvbnRlbnRfY2hhcnNldD1pc28 tODg1OS0xJn5TdGF0ZT0xNzIxODM1NDEz====?~template=PC AT_AREA_S_BROWSE&p_selected_area=%24ROOT&perform_special_action=&glb_user_js=Y&shop=NL2&product_show_id=&p_page_to_display=DirektSearch&~cookies=1&zhmmh_lfo=&zhmmh_area_kz=&s_haupt_kategorie=&p_searchstring=klittenband&p_searchstring_artnr=&r3_matn=&insert_kz=&area_s_url=&area_url=&direkt_aufriss_area=&p_countdown=&p_80=&p_80_category=&p_80_article=&p_next_template_after_login=&mindestbestellwert=&login=&password=&bpemail=&bpid=&url=&show_wk=&use_search=3&p_back_template=&template=&kna_news=&p_status_scenario=&documentselector=&p_load_area=$ROOT&p_artikelbilder_mode=&p_sortopt=&page=&p_catalog_max_results=10

rhcp_schipper
27 november 2007, 09:54
Ik heb deze gebruikt voor de hele ondergrond van mijn board: http://www1.nl2.conrad.com/scripts/wgate/zcop_nl2/~flNlc3Npb249UDkwX05MX0IyQzpDX0FHQVRFMDQ6MDAwMC4wM GYzLjhhZWFhZGFkJn5odHRwX2NvbnRlbnRfY2hhcnNldD1pc28 tODg1OS0xJn5TdGF0ZT0xNjc4MDU4MTM3====?~template=PC AT_AREA_S_BROWSE&p_selected_area=%24ROOT&perform_special_action=&glb_user_js=Y&shop=NL2&product_show_id=&p_page_to_display=DirektSearch&~cookies=1&zhmmh_lfo=&zhmmh_area_kz=&s_haupt_kategorie=&p_searchstring=klitteband&p_searchstring_artnr=&r3_matn=&insert_kz=&area_s_url=&area_url=&direkt_aufriss_area=&p_countdown=&p_80=&p_80_category=&p_80_article=&p_next_template_after_login=&mindestbestellwert=&login=&password=&bpemail=&bpid=&url=&show_wk=&use_search=3&p_back_template=&template=&kna_news=&p_status_scenario=&documentselector=&p_load_area=$ROOT&p_artikelbilder_mode=&p_sortopt=&page=&p_catalog_max_results=10

Kim Wilson
27 november 2007, 09:55
Ik heb deze gebruikt voor de hele ondergrond van mijn board: http://www1.nl2.conrad.com/scripts/wgate/zcop_nl2/~flNlc3Npb249UDkwX05MX0IyQzpDX0FHQVRFMDQ6MDAwMC4wM GYzLjhhZWFhZGFkJn5odHRwX2NvbnRlbnRfY2hhcnNldD1pc28 tODg1OS0xJn5TdGF0ZT0xNjc4MDU4MTM3====?~template=PC AT_AREA_S_BROWSE&p_selected_area=%24ROOT&perform_special_action=&glb_user_js=Y&shop=NL2&product_show_id=&p_page_to_display=DirektSearch&~cookies=1&zhmmh_lfo=&zhmmh_area_kz=&s_haupt_kategorie=&p_searchstring=klitteband&p_searchstring_artnr=&r3_matn=&insert_kz=&area_s_url=&area_url=&direkt_aufriss_area=&p_countdown=&p_80=&p_80_category=&p_80_article=&p_next_template_after_login=&mindestbestellwert=&login=&password=&bpemail=&bpid=&url=&show_wk=&use_search=3&p_back_template=&template=&kna_news=&p_status_scenario=&documentselector=&p_load_area=$ROOT&p_artikelbilder_mode=&p_sortopt=&page=&p_catalog_max_results=10
Welke van de 129 produkten?

JeroenSchaaf
27 november 2007, 09:58
Ik gebruik zelf bijna nooit klitteband, heb het niet echt op dat spul.

Meestal gebruik ik 8tjes. onder elk schroefje 1 en gaan met die banaan :cheerup:

Kim Wilson
27 november 2007, 10:00
Ik gebruik zelf bijna nooit klitteband, heb het niet echt op dat spul.

Meestal gebruik ik 8tjes. onder elk schroefje 1 en gaan met die banaan :cheerup:
Waar haal je die dingen? Gewoon bij de fietsenmaker?

Ik zit ook te denken om een koffertje in te richten als pedalcase. Ik moet alleen effe zien dat ik een koffertje vind waar ik het deksel af kan halen.

JeroenSchaaf
27 november 2007, 10:04
DML ons forum genoot heeft eens een hele mooie handleiding hier voor gemaakt. ik zal eens kijken of ik hem nog ergens heb.

JeroenSchaaf
27 november 2007, 10:13
ooit een keer gemaakt voor de gein:

( Deze foto's zijn gemaakt door DML , en teksten heb ik lichtelijk aangepast.
http://img518.imageshack.us/img518/266/80329320mh8.jpg

Swan
27 november 2007, 10:40
ja maarja ik wissel nogal vaak van pedalen dus dat is niet zo ideaal ;)

Nielsje
27 november 2007, 11:06
Iemand ervaring met spider boards?

Zat een beetje te denken aan een rockcase, maar deze zien er ook goed uit. Alhoewel de prijs wel wat hoog zou zijn.. kan je bijna net zo goed eentje laten bouwen door de keescompany..

klik hier maar... (http://www.spider-engineering.co.uk/music/index.asp?groupID=2400)

rhcp_schipper
27 november 2007, 11:56
Welke van de 129 produkten?


Sorry ik bedoelde deze: http://www.conrad.nl/goto/?product=540269

Als het goed is werkt deze link wel.

B_2_the_a
27 november 2007, 12:25
1 tip: gebruik nieuwe kettingen..

ik heb het met oude kettingen geprobeerd (van die oude die 4 jaar niets hebben gedaan), da's geen doen...

Kim Wilson
27 november 2007, 12:27
Ik ga vanmiddag nog naar de fietsenmaker! En dan ga ik een mooi pedalenkoffertje bouwen voor mijn 3 Boss pedalen. :)

JeroenSchaaf
27 november 2007, 13:23
Oke dan! wel even foto's posten hea!

techfrenk
27 november 2007, 14:56
http://frenksinc.com/effectenplank.jpg-for-web-LARGE.jpg

dit is schematisch mijn effectenplank.
wah wah 535Q, tu2, cs3, sd1, ds1, ch3, rv5
gevoed door 2 boss adapters, en er komt binnenkort ook een phaser bij.
moet ik wat op gaan verzinnen...
zal ook eens een foto maken

Nielsje
27 november 2007, 15:08
Ik zou de bossadapters wegschoppen (ga ik ook doen) een onespot nemen, een leuke daisy chain, en je hebt ineens een veel kleiner bord, dan wel veel meer ruimte erbij!

techfrenk
27 november 2007, 15:55
Ik zou de bossadapters wegschoppen (ga ik ook doen) een onespot nemen, een leuke daisy chain, en je hebt ineens een veel kleiner bord, dan wel veel meer ruimte erbij!

dus met die one spot, kan ik al mijn effecten voeding geven?
haal ik dat met de amperes?
heb dan dus ook maar een stopcontact nodig.
en waar kun je deze onspot kopen? zie alleen amerikaanse...

guitargeek3
27 november 2007, 15:57
kijk eens bij musicallin.nl
goedkoop en gratis verzenden.

Kim Wilson
27 november 2007, 15:58
Waarom een Onespot, als je een Boss-adapter hebt? Ik voed mijn drie pedalen ook met een Boss-adapter en een daisychain.

techfrenk
27 november 2007, 16:03
Waarom een Onespot, als je een Boss-adapter hebt? Ik voed mijn drie pedalen ook met een Boss-adapter en een daisychain.

maar ook 6 tot 9 pedalen?
inclusief een chorus en reverb, die vragen toch meer ampere?

Nielsje
27 november 2007, 16:08
Je moet even je amperes optellen. Staat vaak achter op de pedalen, de gestab. boss adapter levert dacht ik 200 ma. Ik heb op de mijne momentueel een wah, tuner, twee drivers een booster, een flanger en een delay draaien, gaat prima.

Wil wel een onespot of een speciale voeding want deze is wat groot, en ik vermoed dat ik ook wat ruis kan verminderen..

Kim Wilson
27 november 2007, 16:08
Dat weet ik niet. Maar ik vraag me ook af of je dat met één 1Spot wel redt.

Thoon_Loque
27 november 2007, 16:11
Mijn Boss Psa adapter kan 200mA maximaal aan.
Mijn 1-Spot 1700mA (!)
Zit dus een behoorlijk verschil in.
Waar ik die boss wel weer voor gebruik is voor mijn EchoPark, omdat in een daisychain dat ding bij mij brommetejes geeft (op de snelheid van het lampje hoor je een soort getik)

techfrenk
27 november 2007, 16:12
kijk dat wil ik nu weten ;)
ik denk toch dat ik hier eens flink wat info ga verzamelen.
want je kunt wel alles op die boss adapters aansluiten, maar het is niet optimaal
en dat is natuurlijk wel wat je wilt.

dus opties: een onespot, of een voodoo labs power supply ( of iets vergelijkbaars)

Thoon_Loque
27 november 2007, 16:17
Btw ik heb die 1-Spot voor €21,50 gekocht bij feedback. Online issie mss wat goedkoper, maar ik had hem snel nodig...
(zie ook www.visualsound.net (http://www.visualsound.net) )

Daisychain vond ik in verhouding best duur (ik geloof een euro of elf)

Kim Wilson
27 november 2007, 16:18
Btw ik heb die 1-Spot voor €21,50 gekocht bij feedback. Online issie mss wat goedkoper, maar ik had hem snel nodig...
(zie ook www.visualsound.net (http://www.visualsound.net/) )


Oh, dat valt me reuze mee!

JeroenSchaaf
27 november 2007, 22:26
Ik zie nog geen! foto's van je pedalboard Kim!?
:hippie:

Kim Wilson
28 november 2007, 07:48
Ik zie nog foto's van je pedalboard Kim!?
:hippie:
Da's knap! :D

Nee, ik ben nog niet eens begonnen. Ja, met ideetjes. Het plan begint zich inmiddels aardig te vormen. Ik wil een koffertje halen bij de Gamma ofzo, je kent ze wel. Nu weet ik nog niet precies of ik de pedalen ga fixeren in het koffertje, of dat ik een uitneembaar plankje erin ga bouwen waar de pedalen op zitten. Voordeel van de eerste optie is dat ik de voeding netjes weg kan werken. Voordeel van de tweede optie is dat ik mijn kabels en troep eronder kwijt kan.

Ik moet nog effe zien wat ik ga doen. Meningen en ervaringen van anderen zijn welkom. :)

JeroenSchaaf
28 november 2007, 09:30
Wat ik zelf doe bij uitneembare boards is de dubbel laags te maken dus.

Laag waar de pedalen opstaan. gaten daarin maken en kabels onder het plankje vastmaken. onder het plankje dunne balkjes bevestigen en daar op weer een laag ( mdf? )

zo heb je je kabels netjes weggewerkt.

als het niet duidelijk is zal ik een 3d tekeningetje maken!

Kim Wilson
28 november 2007, 09:38
Ja, doe maar. Lijkt me wel handig. Ik ben ook al met 3D een opzetje aan het maken. :)

Overigens, de patchkabels, dat lijkt me vrij onnodig om die onder je board weg te werken, of niet?

Daemon
28 november 2007, 11:04
Overigens, de patchkabels, dat lijkt me vrij onnodig om die onder je board weg te werken, of niet?

Het staat wel heel mooi naar mijn mening als de kabels goed zijn weggewerkt :)

Kim Wilson
28 november 2007, 11:10
Het staat wel heel mooi naar mijn mening als de kabels goed zijn weggewerkt :)
Ja, maar met drie Boss pedaaltjes naast elkaar? Met twee nette patchkabeltjes met haakse pluggen ertussen? Lijkt me erg overbodig, en een hoop werk.

Kim Wilson
28 november 2007, 11:24
Dit zijn mijn pedalen zoals ze op een plankie moeten komen:

http://i109.photobucket.com/albums/n70/hans-janet/Drawing1.jpg

TU-2, BD-2 en GE-7. Ik denk dat ik een plankje maak die precies in zo'n koffertje valt, met zijkanten zodat er onder dat plankje nog ruimte is om de kabels e.d. in de koffer te gooien. Rubber strips of dopjes eronder, dan verschuift het niet meer op het podium. Daisychain laten zitten, en dan hoef ik alleen maar de adapter en twee kabels aan te sluiten. Dat lijkt me wel een aardige oplossing.

Vonk
28 november 2007, 11:39
Kim, aangezien jij niet 1200 verrschillende pedalen mee moet sjouwen is dit misschien een interessant ding:
http://www.verelec.com/catalog/product_info.php?cPath=128&products_id=942&osCsid=aacb7ca6d5a12f063235857fe36f8885

De ruimte tussen de pedalen wordt dan ongeveer 1,5 cm. Je moet een beetje opletten waar je je schoen neerzet, maar ik zie je toch niet rennen, springen en stampen over het podium ;)

DiscoFreq
28 november 2007, 11:42
Ik vraag me af waarom dit soort dingen niet meer gebruikt worden, zeker als je allemaal pedalen van eenzelfde merk gebruikt:

http://img3.musiciansfriend.com/dbase/pics/products/regular/4/4/0/246440.jpg

Er zijn er ook waarmee je pedalen van verschillende hoogte kunt koppelen.


Ik moet wel zeggen dat ik die van mij ook zelden gebruik, maar dat is omdat ik constant pedalen verwissel.

DiscoFreq
28 november 2007, 11:43
Hehe, 'k was precies niet de enige die daar aan dacht, alleen nogal lang aan 't zoeken achter een foto (want een goeie naam waarop je kunt zoeken hebben die dingen niet)

Kim Wilson
28 november 2007, 11:48
Kim, aangezien jij niet 1200 verrschillende pedalen mee moet sjouwen is dit misschien een interessant ding:
http://www.verelec.com/catalog/product_info.php?cPath=128&products_id=942&osCsid=aacb7ca6d5a12f063235857fe36f8885

De ruimte tussen de pedalen wordt dan ongeveer 1,5 cm. Je moet een beetje opletten waar je je schoen neerzet, maar ik zie je toch niet rennen, springen en stampen over het podium ;)
Dat kan ook, ja. Kan het bordje een stukje kleiner worden. Maar dat vind ik nog niet zo belangrijk. Die patchkabels vind ik niet zo storend.

Nielsje
28 november 2007, 11:57
Ik zou je adapter ook op je bord zetten, en dat je dan alleen een snoer hoeft aan te sluiten. Is wat veiliger denk ik. Maak meteen ff van die mooie alu hoekprofieltjes om je plank heen (net als ik :)) Meteen wat stootveiliger e.d.

Kim Wilson
28 november 2007, 11:59
Ik zou je adapter ook op je bord zetten, en dat je dan alleen een snoer hoeft aan te sluiten. Is wat veiliger denk ik. Maak meteen ff van die mooie alu hoekprofieltjes om je plank heen (net als ik :)) Meteen wat stootveiliger e.d.
Hoekprofieltjes is wel een goeie. Dat van die adapter zie ik nog niet zo, waarom zou dat veiliger zijn? Mijn bordje komt aan de zijkant te liggen, waar toch niemand loopt.

Kim Wilson
28 november 2007, 12:28
Voorlopige opzet:

http://i109.photobucket.com/albums/n70/hans-janet/board1.jpg

http://i109.photobucket.com/albums/n70/hans-janet/board2.jpg

http://i109.photobucket.com/albums/n70/hans-janet/board3.jpg

http://i109.photobucket.com/albums/n70/hans-janet/board4.jpg

Aandachtspunten, op- en aanmerkingen en tips zijn nog steeds welkom.

Nielsje
28 november 2007, 12:33
Hier kan je mijn huidige bord zien:

klikklik (http://www.gitaarnet.nl/forum/showpost.php?p=1418541&postcount=3421)

Ik heb mijn bossadapter op z'n rug vastgeklit op het bord. Die adapters wegen (tenopzichte van de kabel) best wat, dus die wil ik niet zomaar los op de grond ergens hebben liggen. Jij zegt dat er niemand bij langs loopt, maar dat weet je van te voren helaas nooit. Als iemand dan die adapter ergens heen trapt, ben je maar al te zuur als dat dunne draadje knap zegt o.i.d. Misschien een pre-paniek aanval, maar ik zou er op z'n minst ff over nadenken.

Die verhoging zou ik niet doen (alhoewel je er wel gaaf een voeding onder kan klussen) hier wordt je plank niet echt steviger van, bovendien moet je je voet veel verder omhoog brengen (niet praktisch). Of doe je dit zodat je eronder kabels kwijt kan in je koffertje? Maak dan die latjes gewoon in het koffertje. Houd wel een beetje rekening met de maximale hoogte die je erin kwijt kan..

Ik zou gewoon een platte plank nemen, hoekprofielen eromheen, alles op je plankje zodat je alleen snoeren hoeft aan te sluiten. Onder mijn plank zitten iets van 8 of 9 van die kleine anti-slip plakkertjes van de gamma (1.5 x 2 cm oid) en dat werkt echt perfect. Nu is mijn plank ook redelijk zwaar, maar goed. Succes!

Joey Handsome
28 november 2007, 12:38
Tering, wat zit jij je te vervelen Hans. Al die moeite voor een plankje hout met een paar pedaaltjes erop... zo overbodig. :hippie:

DaTa
28 november 2007, 12:38
http://i215.photobucket.com/albums/cc137/DaTa1981/DSCN0279.jpg

Mijn Pedalboard, Veelzijdig, altijd goed geluid, en relatief eenvoudig mee te nemen. Door de Pedaltone kan ik op iedere versterker die er maar is toch mijn eigen geluid krijgen.

Kim Wilson
28 november 2007, 12:39
Tering, wat zit jij je te vervelen Hans. Al die moeite voor een plankje hout met een paar pedaaltjes erop... zo overbodig. :hippie:
Ja, erg he? :)

Ash ketchum
28 november 2007, 12:58
Ik heb ook zo'n koffertje van de gamma gehaald en dit ervan gebrouwen:
http://www.gitaarnet.nl/forum/showpost.php?p=1446046&postcount=3562

Weliswaar 2 pedalen meer, maar het gaat om het idee ;)

Rude Perception
28 november 2007, 12:59
Voorlopige opzet:

http://i109.photobucket.com/albums/n70/hans-janet/board1.jpg

http://i109.photobucket.com/albums/n70/hans-janet/board2.jpg

http://i109.photobucket.com/albums/n70/hans-janet/board3.jpg

http://i109.photobucket.com/albums/n70/hans-janet/board4.jpg

Aandachtspunten, op- en aanmerkingen en tips zijn nog steeds welkom.
Ik zou de pedalen dichter bij elkaar zetten, en als je toch een verhoging maakt, waarom geen gaatje door het bord waar je kapel doorheen gaat?
Ziet er in mijn ogen een stuk netter uit.

Kim Wilson
28 november 2007, 13:00
Hier kan je mijn huidige bord zien:

klikklik (http://www.gitaarnet.nl/forum/showpost.php?p=1418541&postcount=3421)

Ik heb mijn bossadapter op z'n rug vastgeklit op het bord. Die adapters wegen (tenopzichte van de kabel) best wat, dus die wil ik niet zomaar los op de grond ergens hebben liggen. Jij zegt dat er niemand bij langs loopt, maar dat weet je van te voren helaas nooit. Als iemand dan die adapter ergens heen trapt, ben je maar al te zuur als dat dunne draadje knap zegt o.i.d. Misschien een pre-paniek aanval, maar ik zou er op z'n minst ff over nadenken.
De adapter zit altijd in de haspel achter mijn amp, en mijn pedalen liggen altijd voor mijn gitaarstands, die naast mijn amp staan. Dus dat lijkt me wat overbodig. Ik ga er nog wel even over nadenken... Iig bedankt voor het meedenken. :)


Die verhoging zou ik niet doen (alhoewel je er wel gaaf een voeding onder kan klussen) hier wordt je plank niet echt steviger van, bovendien moet je je voet veel verder omhoog brengen (niet praktisch). Of doe je dit zodat je eronder kabels kwijt kan in je koffertje? Maak dan die latjes gewoon in het koffertje. Houd wel een beetje rekening met de maximale hoogte die je erin kwijt kan..

Ik zou gewoon een platte plank nemen, hoekprofielen eromheen, alles op je plankje zodat je alleen snoeren hoeft aan te sluiten. Onder mijn plank zitten iets van 8 of 9 van die kleine anti-slip plakkertjes van de gamma (1.5 x 2 cm oid) en dat werkt echt perfect. Nu is mijn plank ook redelijk zwaar, maar goed. Succes!
Dat van die losse plankjes in de koffer zelf is een goed idee! Het was idd om ruimte te houden voor kabels e.d.

Ik weet voorlopig genoeg! Straks effe naar de Gamma. :)

Kim Wilson
28 november 2007, 13:02
Ik zou de pedalen dichter bij elkaar zetten, en als je toch een verhoging maakt, waarom geen gaatje door het bord waar je kapel doorheen gaat?
Ziet er in mijn ogen een stuk netter uit.
Nou, dat weet ik niet. Ik heb nette patchkabels, dat vind ik echt totaal niet storend. Die Daisychain, die vind ik slordiger. Maar ja, daar doe je ook niks aan... :)

Nielsje
28 november 2007, 13:13
Ik heb mijn kabels ook niet onder m'n bord. als je met verdiepingen werkt, zou je het kunnen doen, maar met alleen platte plank..tja..

Ik heb m'n kabels zelf gesoldeerd, en ze zo gesoldeer dat ze een beetje gedwongen op de plank blijven liggen (en dus niet in de lucht gaan kronkelen).
Onder mijn verhoging zitten wat kabels (van de daisychain) bij elkaar gebonden.

toch vind ik alleen dat dunne kabeltje vanaf je haspel naar je pedalboard een heel erg eng idee. Zou het nooit doen. Mijn volgende bord (ja.. ik weet het), krijgt óf een euroconnector (zoals bij je amp) of zo'n powerconnector ding geval waarbij je de kabel er helemaal niet meer uit kan trekken.

Zou je ff de prijs, afmeting en stevigheid van dat gammakoffertje kunnen laten weten? Zoek nog een koffer voor m'n kabels en m'n mic, maar twijfel over zo'n ding, of een flightkeesje zoeken op marktplaats..

JeroenSchaaf
28 november 2007, 15:52
Gamma koffertje kost 30 eu.

Je kan natuurlijk ook even bij hergebruik kijken voor een leuke koffer!
Als het cheap as moet.!

Mooi ontwerp Kim , daar onder die balkjes zou je een tweede plankje kunnnen doen. dan komt daar bv je stroom op te liggen . en kun je gaten maken in je plank waar de daisy chain door heen past.