PDA

View Full Version : post foto's van jullie (zelfgemaakte) Pedalboards



Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 [10] 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49

Rhythm Machine
7 maart 2007, 21:59
Dit is inderdaad de meest leuke. Hier hoor je zijn gitaar echt praten. Iets van "do you feel like I do" ofzo.

Dat is dan ook in het nummer " Do You Feel Like We Do", niet in "Show Me The Way"... :hippie:

Frampton heeft ook een waanzinnig Lesliegeluid op zijn gitaar. Hij gebruikt dan ook echte Leslieboxen, daar kan gene simulator tegenop.

RM

Tristan
7 maart 2007, 22:49
....ach, t was nog vroeg....ik maakte een fout!...is idd true bypass, had er altijd een buffer voor zitten op m'n oude board....nu niet meer!...strobostomp is geen buffer idd, maar mag van mij gewoon in mijn signaalpad zitten, merk er niks van. Die ce2 is wel een echte tonesucker, ben benieuwd hoe lang ik het daar mee uit hou, ben namelijk niet zo'n fan van truebypass boxjes etc.

Als het goed is zit er in de Strobostromp wel een buffer gebouwd hoor, binnenin zit een switch waarmee je hem tussen true bypass of buffered mode kan schakelen, in true bypass mode kan je alleen stil stemmen als ik het goed heb...

DREAMMACHINE
7 maart 2007, 22:58
Als het goed is zit er in de Strobostromp wel een buffer gebouwd hoor, binnenin zit een switch waarmee je hem tussen true bypass of buffered mode kan schakelen, in true bypass mode kan je alleen stil stemmen als ik het goed heb...

klopt, ik heb hem op truebypass staan iig, gebruik hem ook als mute. Misschien dat ik er toch maar eens mee moet gaan expirementeren of het wat is.

Tristan
7 maart 2007, 22:59
Ja, ik heb ook echt geen idee, heb hem tot nu toe altijd op true bypass gehad...

artnaz
7 maart 2007, 23:21
Als het goed is zit er in de Strobostromp wel een buffer gebouwd hoor, binnenin zit een switch waarmee je hem tussen true bypass of buffered mode kan schakelen, in true bypass mode kan je alleen stil stemmen als ik het goed heb...Omdat ik hem niet in mijn keten heb staan, maakt dat True Bypass niet uit. Maar die switch waar je he over hebt, die andere functie is "DI and Monitor Mode". Volgens mij gaat het signaal dan continu door het hele pedaaltje zodat de DI ook een continu signaal heeft. Klinkt dus niet echt als een buffer...

En trouwens, die switch er naast: "Ground Lift"/"Ground Attached". Wat is dat?

Marshallover
8 maart 2007, 10:35
Al wel wat verouderd en wat uitgebreid/vernieuwd maar de board is home-made...

http://members.home.nl/gniezink/Profiel/DSCN7483.jpg

B_2_the_a
8 maart 2007, 10:57
tone suck city?

Mitch
8 maart 2007, 11:25
Oh my god, de discussies die daar al over zijn geweest ! Waarschijnlijk ook de reden dat Marshall-over ook al een tijd niet gepost heeft :D
Ik kan me herinneren dat die Korg multibak echt heili was. Vraag is dus: is -ie dat nog steeds of heeft -ie inmiddels het veld moeten ruimen ?

fullorder
8 maart 2007, 11:53
tone suck city?

hey, dat is toch een nummer van tina turner?

Tristan
8 maart 2007, 12:26
Omdat ik hem niet in mijn keten heb staan, maakt dat True Bypass niet uit. Maar die switch waar je he over hebt, die andere functie is "DI and Monitor Mode". Volgens mij gaat het signaal dan continu door het hele pedaaltje zodat de DI ook een continu signaal heeft. Klinkt dus niet echt als een buffer...

En trouwens, die switch er naast: "Ground Lift"/"Ground Attached". Wat is dat?

Zoals je zelf al zegt gaat het signaal continue door het pedaaltje, dus is het dan een buffer, staat ook in de handleiding hoor, maar hij heeft inderdaad ook een DI functie...
Wat betreft dat ground lift, ik heb geen idee, in de handleiding staat dat de switches ofwel allebei naar links danwel allebei naar rechts moeten staan, daar zal het wel mee te maken hebben denk ik...

skanky
8 maart 2007, 12:45
Als je een brom in je signaal heb, kan je met de ground lift, zoals het al aangeeft. de aarde liften zodat de brom verdwijnt uit je signaal. Dit werkt alleen als je'm als DI gebruikt met gebalanceerde XLR kabels

artnaz
8 maart 2007, 13:05
Zoals je zelf al zegt gaat het signaal continue door het pedaaltje, dus is het dan een buffer, staat ook in de handleiding hoor, maar hij heeft inderdaad ook een DI functie...
Wat betreft dat ground lift, ik heb geen idee, in de handleiding staat dat de switches ofwel allebei naar links danwel allebei naar rechts moeten staan, daar zal het wel mee te maken hebben denk ik... Want? In de handleiding komt het woord "buffer" ook niet ter sprake, alleen over die DI...

Wat die ground lift betreft, die switch is dan toch onafhankelijk van TB/niet-TB. Dus zou hoeven die twee switches niet allebei aan de zelfde kant te staan...

B_2_the_a
8 maart 2007, 20:18
http://www.freewebs.com/plakband/boardmaart.JPG

update!

rechts naar links (signaal volgorde soort van)

planet waves tuner
dunlop 535 q wah
technophobia schreeuw (fulldrive/bassdrive in 1)
technophobia klootviool 3000 (tremulus lune)
exar pig nose
boss dd3
boss volume pedaal


ik ben nu echt opzoek naar pedaaltjes voor zowel bas als gitaar, en dat zijn deze allemaal..

volgende op de lijst: phase 90!

DiscoFreq
8 maart 2007, 20:21
Aha, nog een pignose-owner :)

B_2_the_a
8 maart 2007, 21:07
ben der niet echt content mee,
kan af en toe wel leuk zijn...

B_2_the_a
8 maart 2007, 22:04
kleine update:

nieuwe phaser is onderweg... weer een technophobia pedaal.. meer info is binnenkort bekend

Marshallover
9 maart 2007, 14:00
Oh my god, de discussies die daar al over zijn geweest ! Waarschijnlijk ook de reden dat Marshall-over ook al een tijd niet gepost heeft :D
Ik kan me herinneren dat die Korg multibak echt heili was. Vraag is dus: is -ie dat nog steeds of heeft -ie inmiddels het veld moeten ruimen ?

Hahaha! Prachtig toch? Alweer een paar jaartjes terug... Heb er van geleerd hoor! De Ch-1 is de deur uit maar mijn Korg heb ik nog wel.... gebruik 'm alleen niet meer ;-)

Moet zeggen dat ik op het moment weinig gitaar meer speel en dus de boel een beetje aan het verstoffen is....

Over een aantal weken start ik met een nieuw projectje en kan jullie advies dus goed gebruiken!

Ik zweer nog altijd bij de LS-2 selectors om de boel makkelijk te schakelen en vind het geluid van de MT-2 erg strak. Verder heb ik nog een GE-7 liggen.

Kan ik dit lijstje (met dank aan Speeddemon volgens mij) nog gebruiken of is er nog beter spul ondertussen?:


Dan je delay. Fuck die Line6 (3 presets en tap-tempo...) Koop een Boss DD-20. 4 presets, 23 seconden delay!!! (bij de Line6 is dat 2,5 seconden voor alles, behalve de looper), en een display met de absolute delaytijd. En hij is stukken kleiner=heel belangrijk voor pedalboard real estate.

Laat die Boss DD-5 ook varen, en koop daarvoor een Ibanez DE-7. Trust me, that thing rocks! Kost geloof ik 79 euri nieuw bij Feedback. Kan heel erg goed analog klinken (switch tussen echo en delay), 2,6 seconden max tijd (DD-5=2 sec.) en kan zelf-oscilleren (=ruimteschip/maffe geluiden).

Wil je dan nog een reverb o.i.d., haal dan een Boss RV-2 of 3 (zit ook delay bij!!!) of een EHX Holy Grail, en douw die Korg de deur uit.

Wat betreft niet oordelen over setups en multi-fx; ik speelde al met multi-fx, terwijl het merendeel van dit forum nog met GI Joe speelde, en naar Ace of Base luisterde. :razz: Zoom 2020 (1994), Zoom 3000S, Digitech RP-7, Boss GT-3 en nu een Digitech Genesis 3 voor home-recording (en nog ervaring met een Digitech RP-20, Zoom 505, Boss GT-5, POD, J-Station, Digitech GNX1)... so yeah, I've had my share. :razz:

En inderdaad, overschakelen naar een rack-systeem, met in je pedalboard hooguit een A/B box, MIDI-controller en een paar od/ds en compressie pedaaltjes zou net zo handig zijn, en zeer waarschijnlijk beter klinken.

Bedenk namelijk wel effe dat met die mega-lange ketens van je de ruis toeneemt, en je hoog-weergave flink afneemt. Om maar te zwijgen over de ongewenste neven-effecten van AD/DA conversie van die Korg (ik neem aan niet meer dan 20bit, zoals bij mijn ex GT-3)...

DiscoFreq
9 maart 2007, 14:03
ben der niet echt content mee,
kan af en toe wel leuk zijn...
De sound is nogal braaf, maar de trage attack vind ik wel leuk :)

Valoosj
9 maart 2007, 15:18
Alice in Chains - Rotten Apple (intro)

Volgens mij is de solo van Sunburn van Muse ook met een talkbox gedaan.

Shame on you! Jerry gebruikt em bijna et ganse nummer.
en laten we man in the box niet vergeten => zalig live filmpje (http://youtube.com/watch?v=ks0pbT2Q0VM)

dat speel ik dus bijna elke dag. lekker vette sound

Valoosj
9 maart 2007, 15:21
Speciaal voor jou nog een keertje....
http://www.paullenders.com/images/rigarchive_static/2005/018/04_large.jpg

vet hoe je die verwerkt hebt in je pedalenbord. bij mij staat er een statief tegen mn bord. foto's komen nog wel, eerst zorgen dat ik het eindelijk in orde krijg


Dat vond ik altijd al cool... Hoe duur is zo'n talkbox dan, en welke is aan te raden?

je moet rekenen op 170€ voor de talkbox op zich, dan nog een statief, micro, PA (dit hoeft niet als je op je eigen speelt, maar het volume daalt wel fel als je de talkbox aanzet.
nog iets belangrijk: tenzij je goed overweg kan met het modden van kabels en versterkers heb je een halfstack nodig

artnaz
9 maart 2007, 15:57
je moet rekenen op 170€ voor de talkbox op zich, dan nog een statief, micro, PA (dit hoeft niet als je op je eigen speelt, maar het volume daalt wel fel als je de talkbox aanzet.
nog iets belangrijk: tenzij je goed overweg kan met het modden van kabels en versterkers heb je een halfstack nodig Is het overwegen waard... Maar waar is die microfoon voor nodig, werk hij in combinatie met de talkbox? En vanwaar een halfstack (heb ik wel gelukkig:D)?

artnaz
9 maart 2007, 16:06
Ik wou dus al een tijdje een pedalboard maken, maar ja... GAS he... Dus elke keer wachten tot ik mijn nieuwe pedalen kreeg om te beginnen met mijn pedalboard.

Maar nu heb ik de grootste collectie pedalen ooit, dus even een picje (ja, met een "c":D) gemaakt . De Delayla gaat dus weg voor de Maxon AD999. En die twee BSM pedalen ook: HS Custom en Fireball. Ik mocht ze van de bouwer van BSM testen zonder enige verplichting. Erg aardige kerel, maar helaas klinken die pedalen niet zo super i.c.m. mijn amp...

De "before" pic:
http://img341.imageshack.us/img341/5255/dsc00171xq3.jpg (http://imageshack.us)
Dit is het idee:

Ernie Ball 6166 - (Peterson Strobostomp via de Tuner Out) - Geoffrey Teese RMC2 - Self Made Treble Booster - HWA Husky Boost - EHX Big Muff (Mohomods mod) - Maxon AD999 (klinkt beter dan in de loop). Verder ga ik een keer een compressor erbij halen.

En in de loop de MXR Flanger, en misschien komt er nog een Octaver bij.

Nellyrocks
9 maart 2007, 17:06
he artnaz

Ik ben wel benieuwd naar je tekenkunsten

The_W85
9 maart 2007, 17:09
Shame on you! Jerry gebruikt em bijna et ganse nummer.
en laten we man in the box niet vergeten => zalig live filmpje (http://youtube.com/watch?v=ks0pbT2Q0VM)

dat speel ik dus bijna elke dag. lekker vette sound

Dat heb ik dus live mogen aanschouwen 8-)
Maar als je zo'n ROcktron Banshee hebt, dan kun je dit toch zo tussen je gitaar en versterker stoppen?

artnaz
9 maart 2007, 17:46
he artnaz

Ik ben wel benieuwd naar je tekenkunstenHaha, ik ben wel een beetje bezig geweest, maar het is toch wel aardig wat werk. En maandag krijg ik Photoshop, dus dan ga ik mooi aan de slag!

Valoosj
9 maart 2007, 19:40
Dat heb ik dus live mogen aanschouwen 8-)
Maar als je zo'n ROcktron Banshee hebt, dan kun je dit toch zo tussen je gitaar en versterker stoppen?

Ik heb het live gezien op graspop. vette song

de banshee heb ik geen idee van, dus ik kan dat ook niet versterken of verwerpen wat je daar zegt.


Is het overwegen waard... Maar waar is die microfoon voor nodig, werk hij in combinatie met de talkbox? En vanwaar een halfstack (heb ik wel gelukkig:D)?

als je de talkbox inschakelt komt het geluid enkel en alleen nog uit de tube die je in je mond steekt. het volume daalt enorm, vermits in de talkbox een veel kleinere box zit dan in je halfstack. daar is dus de micro voor nodig. om dat geluid dan terug luider te maken tot het niveau van wat je normaal speelt. thuis speel ik ook zonder micro, maar voor repetities en gigs heb je het nodig.
de halfstack heb je nodig omdat de talkbox tussen de head en cabinet zit.

DiscoFreq
9 maart 2007, 19:45
de halfstack heb je nodig omdat de talkbox tussen de head en cabinet zit.
Dat hangt van het model af, veel oude talkboxen moeten inderdaad daartussen, maar de Banshee en de Danelectro (en mijn Chris Mac Gregor van 30euro) niet. De Danelectro heeft ook microotjes op de slang die via de pedaal naar de versterker gaan, dus dan heb je ook geen aparte zang-pa nodig, maar naar het schijnt is het toch ook niet echt geweldig...

Valoosj
9 maart 2007, 19:54
ja, ik spreek over de Heil Talkbox van dunlop, volgens mij kan je niet beter dan dat krijgen. geen electronica of nix in die pedaal. enkel behuizing, een switch, een lampje en de box :D

artnaz
9 maart 2007, 20:45
als je de talkbox inschakelt komt het geluid enkel en alleen nog uit de tube die je in je mond steekt. het volume daalt enorm, vermits in de talkbox een veel kleinere box zit dan in je halfstack. daar is dus de micro voor nodig. om dat geluid dan terug luider te maken tot het niveau van wat je normaal speelt. thuis speel ik ook zonder micro, maar voor repetities en gigs heb je het nodig.
de halfstack heb je nodig omdat de talkbox tussen de head en cabinet zit.Ok, duidelijk! :D

Hector_Tsolodimos
10 maart 2007, 13:19
Ik wou dus al een tijdje een pedalboard maken, maar ja... GAS he... Dus elke keer wachten tot ik mijn nieuwe pedalen kreeg om te beginnen met mijn pedalboard.

Maar nu heb ik de grootste collectie pedalen ooit, dus even een picje (ja, met een "c":D) gemaakt . De Delayla gaat dus weg voor de Maxon AD999. En die twee BSM pedalen ook: HS Custom en Fireball. Ik mocht ze van de bouwer van BSM testen zonder enige verplichting. Erg aardige kerel, maar helaas klinken die pedalen niet zo super i.c.m. mijn amp...

De "before" pic:
http://img341.imageshack.us/img341/5255/dsc00171xq3.jpg (http://imageshack.us)
Dit is het idee:

Ernie Ball 6166 - (Peterson Strobostomp via de Tuner Out) - Geoffrey Teese RMC2 - Self Made Treble Booster - HWA Husky Boost - EHX Big Muff (Mohomods mod) - Maxon AD999 (klinkt beter dan in de loop). Verder ga ik een keer een compressor erbij halen.

En in de loop de MXR Flanger, en misschien komt er nog een Octaver bij.

zo ongeveer de helf van jouw pedalen heb ik gister getest! zitten echt goede dingen bij, en duur ook!

binnenkort foto's van mijn (overvolle) pedalboadje (hij is dan ook erg klein)

imlikeajungle
10 maart 2007, 13:49
Niet van mij, van het Moog forum, maar wél vet:

http://img.photobucket.com/albums/v99/weare138/pedalboard.jpg

http://i94.photobucket.com/albums/l119/latigid_on/1152.jpg

http://www.effector13.com/pedals/trulybeautifuldisaster/community%20pix/DSC00314b.jpg

imlikeajungle
10 maart 2007, 13:49
http://img154.imageshack.us/img154/2823/img0613fg2.jpg

http://www.xs4all.nl/~zuiden/.guitar/DSC00825.jpg

(Robzilla van dit forum!)

http://img.photobucket.com/albums/v113/Unburst/Pedals.jpg

imlikeajungle
10 maart 2007, 13:50
http://i34.photobucket.com/albums/d109/JGrusauskas/small2.jpg

http://myspace-440.vo.llnwd.net/01527/04/41/1527471440_l.jpg

http://i6.photobucket.com/albums/y231/widdlefiddle/DSCN1616.jpg

imlikeajungle
10 maart 2007, 13:51
http://i138.photobucket.com/albums/q268/DJLengai/DSC07730.jpg

Ook vet !

robzilla
10 maart 2007, 14:02
Leuk speelgoed inderdaad :)

savecracker85
10 maart 2007, 14:20
leuk, maar ging dit topic niet vooral over eigen boards? :hippie:

artnaz
10 maart 2007, 14:36
zo ongeveer de helf van jouw pedalen heb ik gister getest! zitten echt goede dingen bij, en duur ook!Leuk! Welke vond je echt goed dan?

interessander
10 maart 2007, 14:38
Het zal wel niet zo zijn maar het lijken wel van die cheap-ass speelgoed patchkabeltjes die er in al die moogs zitten....

dePerik
10 maart 2007, 21:44
Het zal wel niet zo zijn maar het lijken wel van die cheap-ass speelgoed patchkabeltjes die er in al die moogs zitten....
Jah, dat dacht ik nou ook!

@imlikeajungle: mijn God, zoveel knopjes heb ik nog nooit gezien :nervous:

B_2_the_a
10 maart 2007, 21:51
Het zal wel niet zo zijn maar het lijken wel van die cheap-ass speelgoed patchkabeltjes die er in al die moogs zitten....

na het aanschaffen van zulke spullen heb je geen geld meer voor fatsoenlijke kabels (en ik mag niks zeggen hierover)

cosmos
11 maart 2007, 11:43
Update!
Ik kon in Japan zo'n bizar goede deal maken voor een DD-20, dat ik die nu maar eens aan het proberen ben. Wel even wennen na de DL-4, maar ben zeker niet ontevreden over de geluiden.

http://www.ticoverde.nl/images/pedalboard.jpg

imlikeajungle
11 maart 2007, 12:39
Vertel 'ns over die deal? Mooi plankje BTW!

Mitch
11 maart 2007, 14:04
A wise decision, grasshopper :soul:

cosmos
11 maart 2007, 17:27
Vertel 'ns over die deal? Mooi plankje BTW!

Thanks!
Nou, Boss (Roland) is natuurlijk Japans, dus dat spul kost daar sowieso niet zoveel. Maar ik heb voor de DD-20 + FS5U nu 120 euro betaald, dus da's best een koopje..!
(meteen ook maar een Echo Park gehaald trouwens, voor die 6 tientjes..)
Achteraf kwam ik ook nog Maxon AD-999 tegen voor 160, maar toen was ik wel een beetje uitgedelayed.
Bij de douane moest ik mijn koffer nog openmaken, maar ze keken gelukkig niet tussen de vuile was... :rockon:

imlikeajungle
11 maart 2007, 17:31
Netjes!! Leuk setje!

artnaz
11 maart 2007, 18:18
Thanks!
Nou, Boss (Roland) is natuurlijk Japans, dus dat spul kost daar sowieso niet zoveel. Maar ik heb voor de DD-20 + FS5U nu 120 euro betaald, dus da's best een koopje..!
(meteen ook maar een Echo Park gehaald trouwens, voor die 6 tientjes..)
Achteraf kwam ik ook nog Maxon AD-999 tegen voor 160, maar toen was ik wel een beetje uitgedelayed.
Bij de douane moest ik mijn koffer nog openmaken, maar ze keken gelukkig niet tussen de vuile was... :rockon:Mooi hoor. Ik wil ook zowiezo een kaar naar Japan...:D

Don Olivier
11 maart 2007, 21:50
Mooi!

Hoe bevalt de Roommate? Ben daar stiekem erg benieuwd naar.
Schijnt voor een buizenversterker op standje 11 niet zo best te werken...???

fullorder
11 maart 2007, 22:05
Update!
Ik kon in Japan zo'n bizar goede deal maken voor een DD-20, dat ik die nu maar eens aan het proberen ben. Wel even wennen na de DL-4, maar ben zeker niet ontevreden over de geluiden.


Een retro-sonic chorus! Staat ook nog steeds op mijn verlanglijstje, hoe istie?

Harm
12 maart 2007, 08:25
Een retro-sonic chorus! Staat ook nog steeds op mijn verlanglijstje, hoe istie?

Sorry, breek meteen ff in!! :)

Die chorus vind ik super! Heb er sinds 2 weken eentje en ik vind hem geweldig!
Clean super, mooie bekende chorus (tenminste voor mij!! ) en het leslie achtige effect is ook lekker (SRV).. blijft ook mooi als je er ff lekker wat gain over gooit..

Harm

cosmos
13 maart 2007, 09:30
Hoe bevalt de Roommate?
Bevalt erg goed. Is een perfecte aanvulling op mijn Bogner Shiva. Heb nog geen problemen gehad maar eerlijk is eerlijk, 80 watt op standje 11 is sowieso niet te doen.


Een retro-sonic chorus! Staat ook nog steeds op mijn verlanglijstje, hoe istie?
Erg goed! Het is wel een erg specifieke chorus, dus verwacht niet een CE-2 sound. Het is echt een dikke chorus, afentoe een beetje te dik voor mijn smaak (dan wil je wel eens een wat dunner geluid). Die vibrato is kicken!
Gisteren ook weer eens met die Blues Pro gespeeld, damn die klinkt toch ook wel erg lekker hoor!

fullorder
13 maart 2007, 15:26
Erg goed! Het is wel een erg specifieke chorus, dus verwacht niet een CE-2 sound. Het is echt een dikke chorus, afentoe een beetje te dik voor mijn smaak (dan wil je wel eens een wat dunner geluid). Die vibrato is kicken!
Gisteren ook weer eens met die Blues Pro gespeeld, damn die klinkt toch ook wel erg lekker hoor!

Alleen de phaser van retro-sonic bevalt iets minder zie ik? ;-)

hugo123
13 maart 2007, 18:24
Ik wou dus al een tijdje een pedalboard maken, maar ja... GAS he... Dus elke keer wachten tot ik mijn nieuwe pedalen kreeg om te beginnen met mijn pedalboard.

Maar nu heb ik de grootste collectie pedalen ooit, dus even een picje (ja, met een "c":D) gemaakt . De Delayla gaat dus weg voor de Maxon AD999. En die twee BSM pedalen ook: HS Custom en Fireball. Ik mocht ze van de bouwer van BSM testen zonder enige verplichting. Erg aardige kerel, maar helaas klinken die pedalen niet zo super i.c.m. mijn amp...

De "before" pic:
http://img341.imageshack.us/img341/5255/dsc00171xq3.jpg (http://imageshack.us)
Dit is het idee:

Ernie Ball 6166 - (Peterson Strobostomp via de Tuner Out) - Geoffrey Teese RMC2 - Self Made Treble Booster - HWA Husky Boost - EHX Big Muff (Mohomods mod) - Maxon AD999 (klinkt beter dan in de loop). Verder ga ik een keer een compressor erbij halen.

En in de loop de MXR Flanger, en misschien komt er nog een Octaver bij.
Is dat die treble booster van newtone-online, zo ja bevalt hij, kan hij ook een beetje een goede cleane boost geven. (Ik wil hem misschein ook gaan maken zodoende de belangstelling :satisfie: )(heb jij hem gebouwt in een b behuizing of een bb behuizing?)

hugo

artnaz
13 maart 2007, 19:53
Ja, dat is hem. Ik heb hem alleen bij "Das Musikding" besteld. Is wat goedkoper (verz.kosten waren zelfs iets van 5 euro), en je kan die kleinere behuizing kiezen, wat bij Newtone niet kan. Volgens mij is dat de BB behuizing, maar het is in ieder geval de kleine :p.

Dat ding bevalt erg goed! Ik heb dan wel de echte CV7003/OC44 transistoren gekocht via eBay in Engeland. Koste 15 euro voor 5 stuks incl. verzending. Ik heb zoals je ziet ook twee dure BSM Treble Boosters, maar de mijne van 40 euro is veel beter :D. Die BSM pedalen klonken niet zo op mijn ENGL. Soort overdrive in het hoge gebied, maar dan zonder de sound warm of rond te maken. De mijne doet dat perfect, en heeft ook minder gain. Alleen ruist dat ding wel wat op hogere gainsettings op mijn amp. Maar ach, daar valt mee te leven. En die BSM pedalen ruisen niet minder. Wel moet ik zeggen dat de BSM's heerlijk klonken door een JCM2000 DSL, alleen had ik helaas mijn eigen treble booster niet bij de hand...

Op het cleane kanaal gebruik ikzelf het pedaal niet. Het kan op zich wel, maar daar klinkt die Husky Boost veel beter bij imo. Met Crunch klinkt hij wel lekker. En met vervorming is het super. Heerlijk warm, sustainy, mist alleen misschien wat "punch", maar valt reuze mee. Alleen krijg ik er niet echt een merkbare volumeboost bij. Jammer, want ik wil hem op zich graag als solo-boost gebruiken. Maar ik heb de amp nu thuis staan, dus misschien dat op lagere volumes die volumes die volume-boost niet werkt?

Maargoed, ik ben erg tevreden met het apparaat. En het is zowiezo erg leuk om te bouwen...;)

Rhythm Machine
13 maart 2007, 21:01
Alleen de phaser van retro-sonic bevalt iets minder zie ik? ;-)

Ik heb de laatste maanden 6 verschillende phasers op mijn board gehad. De Retro-Sonic is degene die voor mij de mooiste sound produceert.

JeroenZ
13 maart 2007, 21:11
http://img154.imageshack.us/img154/2823/img0613fg2.jpg




Hoe bevalt die Fulltone tape echo??

artnaz
13 maart 2007, 21:55
Jeroen, die zijn niet van hem...:D Of zit je erop te gassen of zo?

Nou ja, wie niet...;)

hugo123
13 maart 2007, 22:15
Alleen krijg ik er niet echt een merkbare volumeboost bij. Jammer, want ik wil hem op zich graag als solo-boost gebruiken. Maar ik heb de amp nu thuis staan, dus misschien dat op lagere volumes die volumes die volume-boost niet werkt?



Ik wou hem eigenlijk wel gebruiken als volume boost, moet ik nu iets anders zoeken, of kan het er wel mee?
Of moet ik dan The Lineal - Booster kit
The Lineal is a neutral Volume-Booster based on the EH Linear Power Booster. It needs very few parts, so it is perfect for beginners.

This kit contains all parts you need to build a fully functional effect pedal. You only need a 9V battery or power supply and a knob for the potentiometer.

You can find a partlist here: The Lineal Parts List.

Schematic: The Lineal Schematic

PCB Layout: The Lineal PCB Layout

Layout: The Lineal Layout
Wat is het verschil eigenlijk tussen die booster (The Lineal) of een germanium treblebooster (the range) maar ik wil gewoon geluid boosten voor in solo's dan denk ik dat ik toch maar voor The Lineal.

hugo

artnaz
13 maart 2007, 22:27
Ja, ik vind het ook vreemd. Maar ik heb hem dus voorlopig nog niet optimaal getest, misschien dat het eind deze week lukt... Zo'n lineaire booster verhoogt je volume zeker, maar voegt verder niks (of een klein randje) toe. Maar het mooie aan the Range is juist die warme, ronde vervorming. Daarvoor heb ik hem gebouwd. Maar misschien dat hij met de bijgeleverde transistor wel heel anders klinkt, weet ik niet.

Dus als je puur volume-verhoging wilt, kun je het beste die lineaire boost nemen, lijkt me. Maar ik ben meer een voorstander van de treble booster, hoewel dat toch een hele andere soort booster is. Puur voor volume-verhoging kan ik mijn tweede master-volume gebruiken.

hugo123
13 maart 2007, 22:44
Dan denk k dat ik voor de pure boost ga, omdat ik mijn geluid nu perfect vind.


hugo

artnaz
13 maart 2007, 22:49
Perfect is het nooit, vind ik ;). Succes ermee!

hugo123
14 maart 2007, 17:24
Nou, goed dan! :satisfie:

Nocki
14 maart 2007, 20:52
Ook ik ben weer eens creatief geweest.

http://people.zeelandnet.nl/nocki/podxtlive.JPG

in de "doos" zitten de aansluitingen van depod xt live naar buiten toe en een verdeeldoos. aan de rechterkant de input voor stroom en signaal. aan de linkerkant stroom uit naar de actieve monitor en een signaal uit voor naar mn monitor en daaronder de jack voor de geluids man. helaas zal hij het met een jack aansluiting moeten doen en niet met XLR :)

B_2_the_a
14 maart 2007, 23:03
wrm met jack's?


verder: net board!

Valoosj
14 maart 2007, 23:23
mijn bord, volop aan het veranderen, mn 2 nieuwe adapters die ik ging vertakken blijken geen spanning te leveren, dus dat moet ik es oplossen

Vox Wah is onderweg, de DS-2 is te koop, en in de plaats komt een DD-6
verder denk ik nog over een MXR Super Compressor, kwestie van meer sustain te leveren

http://i69.photobucket.com/albums/i45/Valoosj/DSC00761.jpg

Aimé
14 maart 2007, 23:26
Veelzijdig gitaartje heb je daar, héhé

Valoosj
14 maart 2007, 23:31
heb je t op de mijne die je daar ziet staan?

Nocki
15 maart 2007, 08:11
wrm met jack's?


verder: net board!


ik heb zelf alles al klaar liggen om alles via jacks aan te sluiten. ik wil best de geluidsmensen 1x xlr geven om de boel aan te sluiten maar voor thuis gebruik ik dan toch weer de 2e jack aansluiting. daarom jacks.

B_2_the_a
15 maart 2007, 08:27
tjah

wrm niet beide?

Nocki
15 maart 2007, 08:47
om eventule rpoblemen te vermijde en om de kosten te drukken. de line6 pod xt live is er voor "erbij" het vervangt eignelijk gewoon mn cube 30 :)

ik ga niet nog meer kosten maken die ik niet nodig vind. de geluids man komt maar met een jack kabelte. deden ze ook als ik geen output had en vroeg om een microfoon voor mn amp. toen konden ze ook met een jack aan komen :-)

B_2_the_a
15 maart 2007, 12:06
een cube 30 live :s

arme nocki

Nocki
15 maart 2007, 12:25
een cube 30 live :s

arme nocki


het werkte fantastisch voor die kleine dingen... en ik ben nog steeds een hele grote fan van dat soort oplossingen. het zal alleen niet mn roadster vervangen :)

B_2_the_a
15 maart 2007, 12:33
dacht al :S

maarja, hjet is leuk spul voor thuis, heb er al jaren plezier mee :D

boss
16 maart 2007, 19:14
Eindelijk!!! Ik ben zo goed als klaar met mijn pedalboard.
En na al het moois hier op deze pagina's kan nu ook mijn plankje ertussen :)

http://img116.imageshack.us/img116/8859/pedalboard001eb4.jpg

Nocki
16 maart 2007, 20:15
http://people.zeelandnet.nl/nocki/1.jpg
http://people.zeelandnet.nl/nocki/2.jpg
http://people.zeelandnet.nl/nocki/3.jpg
http://people.zeelandnet.nl/nocki/4.jpg

B_2_the_a
16 maart 2007, 22:49
enige wat nog mist: in ear

skabouter
17 maart 2007, 01:43
profi(ciat) nocki!! ziet er top uit, en werkt vast prettig!! :)

peter_heijnen
17 maart 2007, 09:23
+1! Ziet er erg mooi uit Nocki. Veel speelplezier ermee.

Nocki
17 maart 2007, 10:20
Hoi bedankt voor de reacties. het werkt idd heel handig en makkelijk. alles in 1 koffer heeft altijd mijn voorkeur gehad... nu nog een steekkarretje :)

in-ear is overkill aangezien ik dit niet voor normale optredens ga gebruiken maar voor de kleine dingetjes..

en dan nog. ik ben maar een prutser. in ear is voor de goede gitaristen die 5x per week op de planken staan...

drap
17 maart 2007, 11:00
Hoi bedankt voor de reacties. het werkt idd heel handig en makkelijk. alles in 1 koffer heeft altijd mijn voorkeur gehad... nu nog een steekkarretje :)

in-ear is overkill aangezien ik dit niet voor normale optredens ga gebruiken maar voor de kleine dingetjes..

en dan nog. ik ben maar een prutser. in ear is voor de goede gitaristen die 5x per week op de planken staan...

Doe jezelf en je apparatuur een plezier en doe dan ook ff twee sjorbandjes bij die steekkar. Ik heb al eens een versterker achterover zien flikkeren omdat het steekkarretje op m'n hak bleef hangen. Ik word nog regelmatig zwetend wakker van dat rinkelende geluid van de buizen... :(

Marshallover
17 maart 2007, 11:47
Doe jezelf en je apparatuur een plezier en doe dan ook ff twee sjorbandjes bij die steekkar. Ik heb al eens een versterker achterover zien flikkeren omdat het steekkarretje op m'n hak bleef hangen. Ik word nog regelmatig zwetend wakker van dat rinkelende geluid van de buizen... :(

Vreselijk he? Ik had een keer een optreden in een smoorhete kelder. Na afloop was de drummer zo slim om zonder de versterker af te laten koelen ermee naar buiten te lopen (het was toen 8 graden aan het vriezen)...

PATS PATS PATS, en daar gingen m'n buizen...

up-guitarman
17 maart 2007, 12:43
mm, idd niet zo'n fantastisch plan ...
Springen ze dan echt stuk of gaan ze gewoon intern kapot ???

B_2_the_a
17 maart 2007, 14:29
het glas klapt dan

test maar eens:

glas in de oven douwen voor een tijdje
dan in 1x in de vriezer

Dweezman
17 maart 2007, 18:58
http://members.home.nl/d.a.kuipers/pics/my%20gear/set_up_board.jpg

Dit is mijn plan voor mijn nieuwe board. George L's komen eraan.

dna gf=gainfXXker
dna pf=purple fase
dna vt=virtual tube

Onderaan zijn reserves, waarbij de ds-1 een keeley modificatie heeft. Eigenlijk zou ik alle pedalen wel willen gebruiken, maar dat wordt iets teveel van het goede.

Graag reacties op volgorde en idee.

Erikt
17 maart 2007, 20:40
http://members.home.nl/d.a.kuipers/pics/my%20gear/set_up_board.jpg

Dit is mijn plan voor mijn nieuwe board. George L's komen eraan.

dna gf=gainfXXker
dna pf=purple fase
dna vt=virtual tube

Onderaan zijn reserves, waarbij de ds-1 een keeley modificatie heeft. Eigenlijk zou ik alle pedalen wel willen gebruiken, maar dat wordt iets teveel van het goede.

Graag reacties op volgorde en idee.

Ik zou de tuner vooraan doen!

Dweezman
17 maart 2007, 21:19
de fuzz factory blieft geen gebufferde pedalen voor zich...

the feable
17 maart 2007, 22:27
Gave pedalen? Ben benieuwd naar je foto's... Jammer van die De7 verder erg gave pedalen...

drap
17 maart 2007, 23:12
de fuzz factory blieft geen gebufferde pedalen voor zich...

Dit heb ik nooit begrepen, waarom een bepaald soort pedaal geen gebufferd pedaal blieft. Dan zou je bijv. bij bepaalde pedalen ook nooit een line selector ervoor kunnen zetten?

Dweezman
18 maart 2007, 14:43
wáárom weten de technische mannen wel, denk ik. Dát het zo is, is duidelijk: de ff klinkt opeens dof en muddy, verliest alle agressie en frisheid. Dus ja...

E-J
18 maart 2007, 14:45
Het heeft volgens mij met een directe verbinding te maken. Een echte fuzz werkt pas goed bij een directe verbinding tussen gitaar en fuzz... als er wat tussenzit is die verbinding er niet!

Dweezman
18 maart 2007, 14:57
ik wil loop b gebruiken voor de solo's: de fuzz,de dna gf en de de-7 voor een evt. delay erbij. Loop a zal vrijwel altijd aan staan, voor crunch en drive voor slag partijen. Ik gebruik de mm er vaak bij de cleanere en crunchparts. Door de loop kan ik 1 in keer schakelen loop a bijpassen en naar solo geluiden schakelen, zonder tapdansen.

savecracker85
18 maart 2007, 17:31
update wat betreft mijn board(tje).
ik wilde m'n CE-1 vervangen voor een kleiner alternatief..dat is een CE-2 geworden :)

Volgende stap is om er nog een EB volume pedaal tussen te proppen :p
http://home01.wxs.nl/~meijn036/pedaltrain2.jpg

GuitarMaster
18 maart 2007, 18:03
update wat betreft mijn board(tje).
ik wilde m'n CE-1 vervangen voor een kleiner alternatief..dat is een CE-2 geworden :)

Volgende stap is om er nog een EB volume pedaal tussen te proppen :p
http://home01.wxs.nl/~meijn036/pedaltrain2.jpg

Mooi board man! Klein maar veelzijdig.

E-J
18 maart 2007, 19:11
Prachtig board savecracker85! Helemaal mijn smaak... een CE-2 wil ik ook nog eens en dat oranje pedaal heb ik net bij Speeddemon besteld :) Hoe bevalt de Fuzzwork Orange?

Zou ik mogen weten wat voor versterker en gita(a)r(en) je gebruikt?

savecracker85
18 maart 2007, 20:58
Prachtig board savecracker85! Helemaal mijn smaak... een CE-2 wil ik ook nog eens en dat oranje pedaal heb ik net bij Speeddemon besteld :) Hoe bevalt de Fuzzwork Orange?

Zou ik mogen weten wat voor versterker en gita(a)r(en) je gebruikt?
thnx :) ..Fuzzwork Orange bevalt prima, ik had ooit een Big Muff maar dat was iets "too much".. Bij flink wat fuzz werd alles dan een grote sompige brei.. Bij de FuzzworkOrange kan je met alles op max nog gewoon een solo spelen waar je ook hoort wat je speelt.. Verder is hij divers in te stellen van lichte overdrive tot hendrix-achtige fuzz... Ik gebruik hem zelf voornamelijk bij solo's als ik echt moet scheuren en de maxon OD niet genoeg is..

Verder speel ik over een Fender Hot Rod Deluxe(soms een Twin Reverb), mn "hoofd" gitaar is een Fender USA strat met SD lil' 59 als brug pickup..En gebruik daarnaast nog wel eens mn ES en les paul..

drap
18 maart 2007, 22:49
Het heeft volgens mij met een directe verbinding te maken. Een echte fuzz werkt pas goed bij een directe verbinding tussen gitaar en fuzz... als er wat tussenzit is die verbinding er niet!

Euh... geldt dat ook voor een Pro Co Rat btw? :o

peter_heijnen
19 maart 2007, 10:27
Het heeft volgens mij met een directe verbinding te maken. Een echte fuzz werkt pas goed bij een directe verbinding tussen gitaar en fuzz... als er wat tussenzit is die verbinding er niet!
Nog nooit van gehoord, iemand die het verschijnsel wil verklaren?

ventje
19 maart 2007, 13:48
Mooi board man! Klein maar veelzijdig.

vet board gek!, op zoiest doel ik dus ook.

is die mxr dyna comp een beetje wat? zorgt ie voor meer sustain, smooth sound?

E-J
19 maart 2007, 14:01
Nog nooit van gehoord, iemand die het verschijnsel wil verklaren?

Ik heb het ook maar gehoord dat veel fuzzen delen van hun karakter verliezen als ze niet vooraan in de keten staan :) Binnenkort krijg ik er één, dan kom ik er misschien achter...

Een Proco Rat is niet echt een 100% fuzz, dus het lijkt me stug dat het ook hiervoor geldt! Gaaf pedaal wel...

@ Savecracker85,
Hoe bevalt de Fuzzwork met de Les Paul?

@ Ventje,
Zo'n Dynacomp is een top compressor, niet echt transparant maar het heeft wel karakter!

rhcp_schipper
19 maart 2007, 14:59
Ik had een klein vraagje over een tuner i.c.m. een splitter box(A/B Box).

Ik krijg dus binnekort de pedal tuner van planet waves)eindelijk een pedaltuner), maar nu is eht toch het best om je tuner helemaal vooraan in je keten te plaatsen?

Nu was mijn idee om een signaal splitter te maken, met 1 ingang en twee uitgangen.

1 uitgang voor de tuner, en 1 uitgang voor mijn pedalen. Maar kun je een tuner pedaal wel alleen met de ouput aansluiten? Werkt het pedaal dan wel gewoon?

En kan ik hiervoor zo'n A-B Box voor gebruiken: http://smallbox.zeonhost.com/projects/abbox/

Misschien een beetje een domme vraag, maar toch.
Ik heb hier ook extra geen andere topic voor geopend!

Groeten Tim

drap
19 maart 2007, 15:08
Ik had een klein vraagje over een tuner i.c.m. een splitter box(A/B Box).

Ik krijg dus binnekort de pedal tuner van planet waves)eindelijk een pedaltuner), maar nu is eht toch het best om je tuner helemaal vooraan in je keten te plaatsen?

Nu was mijn idee om een signaal splitter te maken, met 1 ingang en twee uitgangen.

1 uitgang voor de tuner, en 1 uitgang voor mijn pedalen. Maar kun je een tuner pedaal wel alleen met de ouput aansluiten? Werkt het pedaal dan wel gewoon?

En kan ik hiervoor zo'n A-B Box voor gebruiken: http://smallbox.zeonhost.com/projects/abbox/

Misschien een beetje een domme vraag, maar toch.
Ik heb hier ook extra geen andere topic voor geopend!

Groeten Tim

Ik snap niet helemaal waarom dat je de tuner wil laten splitten van de rest. Je kan 'm toch gewoon vooraan de keten zetten? Dat scheelt je weer een pedaal op je bord en geen signaalverlies.

En A-B box isnaar mijn weten een pedaal om te kunnen switchen tussen twee versterkers, maar iedereen mag me verbeteren als ik het fout heb. Als je dan toch persé de zooi wil splitten is een Boss LS-2 Line Selector meer wat je zoekt denk ik.

B_2_the_a
19 maart 2007, 15:34
sommige tuners zijn niet true bypass

a/b box leent zicht er geod voor hoor :)

drap
19 maart 2007, 15:50
Ah, oke, dat van de A/B box durfde ik m'n hand ook al niet voor in het vuur te steken :)

De pedal tuner van Planet Waves is wel true bypass btw. Daarom zie ik het nut van het splitten niet helemaal in. En ik weet niet of je met deze tuner ook stil kan tunen, maar mocht dat kunnen dan kun je 'm ook nog eens mooi als mute gebruiken. Zo doe ik dat ook met m'n Boss TU-2. Handig als je van gitaar wil wisselen.

rhcp_schipper
19 maart 2007, 15:50
sommige tuners zijn niet true bypass

a/b box leent zicht er geod voor hoor :)


Ik weet niet of de planet waves tuner treu bypass is, maar het is voor mij makkelijk plaatsen op mijn board. Andersz zit ik te kloten met andere pedalen.

Dus ab box gebruiken veroorzaakt geen problemen?

drap
19 maart 2007, 15:53
The Planet Waves Pedal Tuner offers professional features at a competitive price. A rugged, die-cast body with hard black chrome finish houses the tuner, which features a true hard bypass that preserves players' tone when the pedal is not in use. The Pedal Tuner retails for $119.99.

Aldus de site van Planet Waves :)

B_2_the_a
19 maart 2007, 16:07
de ct04 is true bypass

robzilla
19 maart 2007, 16:38
Ik weet niet of de planet waves tuner treu bypass is, maar het is voor mij makkelijk plaatsen op mijn board. Andersz zit ik te kloten met andere pedalen.

Dus ab box gebruiken veroorzaakt geen problemen?

Een a/b box is een goede oplossing om je tuner uit je keten te halen, beter dan een Boss Lineselector zelfs. Die Lineselector zuigt alleen maar tone en is velen malen duurder dan een simpele A/B box..

drap
19 maart 2007, 16:52
Een a/b box is een goede oplossing om je tuner uit je keten te halen, beter dan een Boss Lineselector zelfs. Die Lineselector zuigt alleen maar tone en is velen malen duurder dan een simpele A/B box..

Hij is wel duurder, absoluut, maar dat ie tone zuigt, die ervaring heb ik absoluut niet. Je kan zelfs je signaal boosten op dat ding, dus het zal wel wat meevallen.

Swan
19 maart 2007, 17:30
ik gebruik mn 5150combo als pedalboard :p
http://i99.photobucket.com/albums/l300/zenovdb/24c642b8.jpg
maar ff serieus, ik moet er ook es eentje gaan bouwen, t probleem is dat ik t leuk vind om dingen in oude computervoedingen enzo te bouwen en die nogal rare en hoge formaten hebben :S

Fuhgawz
19 maart 2007, 17:33
WTF voor vage effecten heb je daar allemaal man!? Het ziet er iig wel duchtig uit. :cooler:

Swan
19 maart 2007, 17:33
hehe wat zelfbouw, feedbackloop, wat rare fuzzjes enzo ;)

DiscoFreq
19 maart 2007, 19:28
maar ff serieus, ik moet er ook es eentje gaan bouwen, t probleem is dat ik t leuk vind om dingen in oude computervoedingen enzo te bouwen en die nogal rare en hoge formaten hebben :S
Ik heb met dat doel een paar jaar geleden enkele behuizingen voor externe schijven voor Sun servers meegenomen, erg praktisch want ze hebben ingebouwde voeding en fans, maar 't is er nog niet van gekomen...

B_2_the_a
19 maart 2007, 21:32
wat voor voeding???

denk geen 9 v

Swan
19 maart 2007, 22:12
ehh ja en aan die ventilatoren heb je ook niets... maar t ziet er wel kickass uit :p

DiscoFreq
20 maart 2007, 00:05
wat voor voeding???

denk geen 9 v
'k moet eens kijken... maar je kunt er zo'n 220v kabel in pluggen, dus als je er vanbinnen een andere adapter in steekt is dat wel handig.

Fans zijn idd meer show ja :)

Ze zijn gemaakt in een soort stevig plastic met een dunne metalen shielding binnenin.

B_2_the_a
21 maart 2007, 11:05
*bump*

http://www.freewebs.com/plakband/p1010001.jpg

aangezien mijn vox versterker er nu is, moet de footswitch er wel bij!

de klootviool valt een beetje in het niets met de tremelo van de amp, dus die heeft ruimte moeten maken!


toekomstperspectief:
vandaag komt er een grotere koffer en ene boss eq binnen :)
volgende week komt er een handgebouwde phaser binnen
zodra mijn cash er weer is ga ik op zoek naar een 2e delay en er staan een zooitje electro harmonix pedalen te wachten om erop te komen (Big muff, electric mistress (als die ooit nog binnenkomt), small clone of small stone, etc..)

Speeddemon
21 maart 2007, 11:40
Prachtig board savecracker85! Helemaal mijn smaak... een CE-2 wil ik ook nog eens en dat oranje pedaal heb ik net bij Speeddemon besteld :) Hoe bevalt de Fuzzwork Orange?
Tijd voor foto's! :listen:

@Savecracker85, volgens mij heb je nog een PM van me.

E-J
21 maart 2007, 11:55
Tijd voor foto's! :listen:

Zie een ander topic in 'Effectpedalen / overige randapparatuur' ;)

Nellyrocks
21 maart 2007, 12:49
Wat is die klootviool 3000 nou voor een ding?

rhcp_schipper
21 maart 2007, 13:00
*bump*

http://www.freewebs.com/plakband/p1010001.jpg

aangezien mijn vox versterker er nu is, moet de footswitch er wel bij!

de klootviool valt een beetje in het niets met de tremelo van de amp, dus die heeft ruimte moeten maken!


toekomstperspectief:
vandaag komt er een grotere koffer en ene boss eq binnen :)
volgende week komt er een handgebouwde phaser binnen
zodra mijn cash er weer is ga ik op zoek naar een 2e delay en er staan een zooitje electro harmonix pedalen te wachten om erop te komen (Big muff, electric mistress (als die ooit nog binnenkomt), small clone of small stone, etc..)


Hoe bevalt ede tuner van planet waves? Ik krijg hem volgende week voor mijn verjaardag :D Eindelijk een pedaltuner.

Nocki
21 maart 2007, 13:14
Dat is leuk dat het over die tuner gaat. ik heb m net gekocht.geweldig apparaat voor 84,-

even getest en hij is lekker nauwkeurig naar mijn idee. echt een pedaal wat je kunt gebruiken om te intoneren enzo.

ben benieuwd hoe die tot zn recht komt op mijn pedalboard...


morgen even een rondje muziekwinkels voor een chorus en een delay! maar die planet waves tuner is echt een super ding vind ik. lekker duidelijk en snel!

B_2_the_a
21 maart 2007, 13:20
Wat is die klootviool 3000 nou voor een ding?


tremulus lune, zeer uitgebreide tremelo :D (alleen gebruik 'm nu nog maar zelden, kopen?)

die tuner is echt fantastisch, ook met zonnlicht nog goed te lezen (in tegenstelling tot boss)

gebruik 'm op m'n werk om shizzle te intoneren enzo

rhcp_schipper
21 maart 2007, 14:10
Dat is leuk dat het over die tuner gaat. ik heb m net gekocht.geweldig apparaat voor 84,-

even getest en hij is lekker nauwkeurig naar mijn idee. echt een pedaal wat je kunt gebruiken om te intoneren enzo.

ben benieuwd hoe die tot zn recht komt op mijn pedalboard...


morgen even een rondje muziekwinkels voor een chorus en een delay! maar die planet waves tuner is echt een super ding vind ik. lekker duidelijk en snel!


Waar heb je hem gekocht voor €84 als ik vragen mag? Want hier bij mijn lokale muziekwinkel vragen ze er €99 balle voor(gelukkig hoef ik het niet zelf te betalen, maar dan nog).

Gelukkig alleen goede reacties op de tuner, ben echt heel erg benieuwd.

Nocki
21 maart 2007, 14:38
staat er 99,- op de doos in de vitrine of heb je gevraagd wat ie kost? ik zei dat ik m wou kopen en morgen naar een andere winkel ging (feedback) en dat ik het vervelend zou vinden als morgen bleek dat ik teveel had betaald. toen kreeg ik m voor de die prijs.

rhcp_schipper
21 maart 2007, 14:59
staat er 99,- op de doos in de vitrine of heb je gevraagd wat ie kost? ik zei dat ik m wou kopen en morgen naar een andere winkel ging (feedback) en dat ik het vervelend zou vinden als morgen bleek dat ik teveel had betaald. toen kreeg ik m voor de die prijs.


Hallo nocki,

Ik heb aan de verkoper gevraagd wat hij kost. Omdat er in de vitrine geen prijs opstond!

B_2_the_a
21 maart 2007, 15:03
ey nocki,

spul is binnen!

(tnt man wou na 3 sec weglopen, ging erachteraan rennen :P)

eq is super...

alleen de koffer is niet diep genoeg (volume pedaal past er in, maar met jacksnoeren erin niet)... dus wordt het alsnog 2 koffers (mag ook wel gezien mijn geplande aanschaffen: big muff enzo :P

of misschien toch maar zelf wat maken ooit

drap
21 maart 2007, 15:34
tremulus lune, zeer uitgebreide tremelo :D (alleen gebruik 'm nu nog maar zelden, kopen?)

En niet aan mij denken he! Kijk eens in m'n onderschrift :sneaky:

Nocki
21 maart 2007, 15:51
He Ro, fijn voor je! heel veel succes ermee! komtm vast wel goed. en kwa iepte moet ik zeggen dat ik zelf er geen probleem mee had. tis waarschijnlijk een erg hoog pedaal?

greetz nocki

savecracker85
21 maart 2007, 20:54
Tijd voor foto's! :listen:

@Savecracker85, volgens mij heb je nog een PM van me.
owja?
Het laatste ging over die TB looper toch? daarover heb ik al het een en ander teruggestuurd :hippie:

dano
21 maart 2007, 21:00
ey nocki,

spul is binnen!

(tnt man wou na 3 sec weglopen, ging erachteraan rennen :P)

eq is super...

alleen de koffer is niet diep genoeg (volume pedaal past er in, maar met jacksnoeren erin niet)... dus wordt het alsnog 2 koffers (mag ook wel gezien mijn geplande aanschaffen: big muff enzo :P

of misschien toch maar zelf wat maken ooit

hoe is die planet waves tuner?

en psst wat meot je hebben voor die bitchwood custom?

B_2_the_a
21 maart 2007, 23:01
He Ro, fijn voor je! heel veel succes ermee! komtm vast wel goed. en kwa iepte moet ik zeggen dat ik zelf er geen probleem mee had. tis waarschijnlijk een erg hoog pedaal?

greetz nocki


hij is erg lang :P

B_2_the_a
21 maart 2007, 23:02
hoe is die planet waves tuner?

en psst wat meot je hebben voor die bitchwood custom?


de tuner is super


die bitchwood? doe een leuk (inruil)bod

Funkblaster
21 maart 2007, 23:25
http://i12.photobucket.com/albums/a247/mhandlogten/100_0544.jpg

geen board of plank, wel (een paar) pedalen

Nocki
21 maart 2007, 23:27
hihi dat is leuk. vandaag heel het net afgezocht naar een foto die in deze hoek genoemn is van een normaal pedaal naast een visual sound pedaal om te kijken hoeveel dat verschilt... enu nu dos gevonden! dankjewel!
bevallen de pedalen?

Funkblaster
21 maart 2007, 23:32
hihi dat is leuk. vandaag heel het net afgezocht naar een foto die in deze hoek genoemn is van een normaal pedaal naast een visual sound pedaal om te kijken hoeveel dat verschilt... enu nu dos gevonden! dankjewel!
bevallen de pedalen?

das inderdaad toevallig:) ze bevallen me zeker, ik gebruik de jekyll & hyde om m'n marshall dsl wat op te peppen, en daar is ie uitstekend geschikt voor. De Budda wah heb ik sinds vandaag, heb hem ingeruild op een Teese RMC-1, en ik vind dit zeker een verbetering. Ik ben een gelukkig man:)

B_2_the_a
22 maart 2007, 00:52
http://www.freewebs.com/plakband/p1010002.jpg

koffer van nocki binnen
samen met de ge-7

hier even een foto van een ruwe indeling, maar der kan nog wat geschoven worden hier en daar en der kan makkelijk nog het een en ander bij..
de phaser die binnenkort binnenkomt is even groot als de schreeuw en de klootviool...

de pig nose gaat eruit (nogsteeds) en ik ga dan een 2e delay er bij zetten... ook kan er nog een effect in een zelfde behuizing (hammond bb) als de schreeuw maar dan hoger (hammond c) bij, dat wordt zeer waarschijnlijk een fuzz achtig iets (mayebe fuzz factory, erg veelzijdig, maar zonde van de ruimte die over is in de behuizing.. ach dat komt allemaal nog wel)

zodra de phaser binnen is en de 2e delay er is ga ik kabels solderen :) nu blijf ik nog even met disco kabels spelen)

van de zomer een grote bouwen want alle standaard dingen zijn nooit naar mijn wens! dan weer te laag, dan weer te smal, etc..
het wordt dus 1 grote case... met 1 input, 2 outputs (a/b wil nog een 2e amp erbij namelijk), switch outs, 230 in, etc..)
denk paul lenders :)

dano
22 maart 2007, 17:48
de tuner is super


die bitchwood? doe een leuk (inruil)bod

ik heb je een PM gestuurd:)

Bâh
23 maart 2007, 20:01
http://i12.photobucket.com/albums/a247/mhandlogten/100_0544.jpg

geen board of plank, wel (een paar) pedalen

Zo, die zien er nog netjes uit. Heb je ze gepolijst?

Dweezman
24 maart 2007, 17:25
getver.

Paar uren aan het schuiven, passen en meten geweest met m'n board. George L's d'r in gehangen. Maar nog lang niet tevreden. 't Past allemaal nét niet, en echt netjes ziet het er ook niet uit. Ik heb 'n groter board nodig, ben ik bang.

George L's werkt wel fijn, btw.

Hector_Tsolodimos
25 maart 2007, 00:11
http://i12.photobucket.com/albums/a247/mhandlogten/100_0544.jpg

geen board of plank, wel (een paar) pedalen
dat stemkastje heb ik ook :)
maar zie ik daar nou een Stagg kabel!??!?

drap
25 maart 2007, 03:03
dat stemkastje heb ik ook :)
maar zie ik daar nou een Stagg kabel!??!?

Wat dacht je van George L.

artnaz
25 maart 2007, 10:54
De kabel die uit je DT-10 komt bedoelt hij...;)

B_2_the_a
25 maart 2007, 11:44
er zijn wel meer merken kabels met zulke pluggen hoor 8-)

dml
25 maart 2007, 12:55
Mooie voeding, B_2_the_a!! :cooler:

Hector_Tsolodimos
26 maart 2007, 20:59
het stelt nog niet veel voor, maar ach, ik speel ook pas 2 jaar:
http://img513.imageshack.us/img513/5459/1001183bi8.jpg
vandaag de grootste pedalboard van Rockcase binnengekregen, voor maar 85 euro
binnen nu en 2 jaar is hij vol :D

B_2_the_a
26 maart 2007, 21:19
Mooie voeding, B_2_the_a!! :cooler:

tjah ik zoek er nog 1!!!

robzilla
26 maart 2007, 21:29
tjah ik zoek er nog 1!!!

Wat is het voor een voeding?

B_2_the_a
26 maart 2007, 21:33
costum build by dml

robzilla
26 maart 2007, 22:47
costum build by dml

wat zit erin?

B_2_the_a
26 maart 2007, 23:01
2 onespots volgens mij

robzilla
26 maart 2007, 23:05
2 onespots volgens mij

Dat is opzich wel een goed idee, ik gebruik ook onespots. Scheelt wel een bak ruimte om ze in een hammond doosje te gooien!

catalyst
26 maart 2007, 23:11
Hé Hector,
Mooie Rockcase! - kun/wil je het benutbare bodemoppervlak eens aangeven?
Ik wil o.a. een Diezel columbus, een wah en een UD stomp in mijn DAPcase kwijt, maar dat past net niet.(L 73xB 37cm). (moet minstens B40 cm zijn).
De Diezel en de UD stomp boven elkaar in de bak is net effe te krap...
naast elkaar is geen optie ivm wah die naast de Diezel moet komen.

Ik zag op de site van Musik Produktive dat er standaard ook een voeding strip in die cases zit; kan je die er ook uithalen zonder slopen? Heb jij 'm ook daar vandaan? Veel vragen; hoop dat je ze kunt beantwoorden. :satisfie:
bvd. André

B_2_the_a
26 maart 2007, 23:11
't is een plastieke bakske

double-trouble
27 maart 2007, 14:42
Pedalboard

http://www.seventhgear.nl/images/pedalboard.jpg

Hector_Tsolodimos
27 maart 2007, 17:37
Hé Hector,
Mooie Rockcase! - kun/wil je het benutbare bodemoppervlak eens aangeven?
Ik wil o.a. een Diezel columbus, een wah en een UD stomp in mijn DAPcase kwijt, maar dat past net niet.(L 73xB 37cm). (moet minstens B40 cm zijn).
De Diezel en de UD stomp boven elkaar in de bak is net effe te krap...
naast elkaar is geen optie ivm wah die naast de Diezel moet komen.

Ik zag op de site van Musik Produktive dat er standaard ook een voeding strip in die cases zit; kan je die er ook uithalen zonder slopen? Heb jij 'm ook daar vandaan? Veel vragen; hoop dat je ze kunt beantwoorden. :satisfie:
bvd. André
de mijne is 80*40 cm(lijkt een stuk groter in het echt!, zie foto's)
ik kreeg er geen voeding bij, wél kreeg ik 3 strips (goed voor een pedaal of 20) plakkende klitteband
hoop dat je er wat aan hebt

Hector_Tsolodimos
27 maart 2007, 17:40
't is een plastieke bakske
slaat dit op mijn pedalboard? allemaal metaal (gok op alluminium) hoor..

B_2_the_a
27 maart 2007, 18:14
dat slaat op mijn voeding :)

catalyst
27 maart 2007, 18:51
Hi Hector,

Waar kun je 'm bekomen? bij Feedback of via internat!?

B_2_the_a
27 maart 2007, 18:55
@hector

ik heb ook zo'n aluminium kist hoor :) wees maar niet bang

Hector_Tsolodimos
28 maart 2007, 08:11
Hi Hector,

Waar kun je 'm bekomen? bij Feedback of via internat!?
Musicstore Koelen.. internet dus voor maar 85 euries

B_2_the_a
28 maart 2007, 11:18
zijn er trouwens ook koffers zoals de rockcase, maar dan groter? (denk minimaal 74 cm breed, 40 cm diep, 10 tot 14 cm hoog)

hugo123
28 maart 2007, 16:51
Kan iemand een site geven,waar zo'n rockcase te koop is?



hugo

The Mess
28 maart 2007, 17:02
www.musicstore.de bijvoorbeeld ;)

catalyst
28 maart 2007, 17:34
Ook Thomann in Duitsland heeft div rockcases in hun assortiment.
Net een case aangeschaft van Euro 85+8 euro verzendkosten; binnenmaat 80x50x12cm.
gr André

Hell's Engl
28 maart 2007, 18:33
http://i70.photobucket.com/albums/i109/mothers-finest/Pedalboard01-2006.jpg

Mijn board;

niet spectaculair, maar voor die keren dat ik effecten gebruik is de Modulation modeler voorlopig goed genoeg. Gebruik er meestal de vibe ervan en af en toe de flanger en phaser.
De Delay staat in de loop van de HOOK en wordt alleen maar gebruikt voor solo's. De returnlevel van de HOOK is regelbaar en staat ook harder, zodat ik als 't ware 'n volumeboost met delay heb...
De Bad Horsie wordt vervangen door de Fulltone Clyde Deluxe, maar die is nog steeds niet binnen....

Joost

Jeroenvanhulsteijn
29 maart 2007, 20:42
Allez mooie bordjes hier!

Ben eindelijk ook zover een bord in elkaar te plakken. Van de week van gitaarmarkt deze gehaald:
http://img57.imageshack.us/img57/8421/tb1001zn6.th.jpg (http://img57.imageshack.us/my.php?image=tb1001zn6.jpg)

Zit echt een gigantische kist bij:
http://img122.imageshack.us/img122/5474/tb10fcase02se6.th.jpg (http://img122.imageshack.us/my.php?image=tb10fcase02se6.jpg)
http://img260.imageshack.us/img260/5491/tb10fcase03nx1.th.jpg (http://img260.imageshack.us/my.php?image=tb10fcase03nx1.jpg)

En wat moet er op:
Korg G4
Haantje booster (van LucLuc)
Sonic Bomber Fuzz (nog niet binnen)
Barber Burn Unit
Arion SOD-1 overdrive
Arion SFC-1 chorus
Snarling Dogs Mold Spore
Boss RPS-10 pitchshift/delay

En ik zoek dan nog een phaser.

Allez, alleen die kist. Echt gigantisch (95x65cm). Mss toch maar iets compacters bouwen.

B_2_the_a
29 maart 2007, 21:30
MOLD SPURE RULEZ!!!

mooie kist :D


p.s. als je de koffer wegoet, pm me even

Hell's Engl
30 maart 2007, 07:41
Allez mooie bordjes hier!

Ben eindelijk ook zover een bord in elkaar te plakken. Van de week van gitaarmarkt deze gehaald:
http://img57.imageshack.us/img57/8421/tb1001zn6.th.jpg (http://img57.imageshack.us/my.php?image=tb1001zn6.jpg)



TB10? Nog nooit gezien? Kan je er wat meer over vertellen?

Joost

Jeroenvanhulsteijn
30 maart 2007, 13:28
Eigenlijk niet. Weet er niet zoveel van. Alleen dat het werkt.

Gekocht van iemand die op het conservatorium in A'dam heeft gezeten. Deze italiaanse meneer had de set gekocht in Italië bij de ontwerper achter Vinteck (www.vinteck.com).

Het is een true bypass looper met midi mogelijkheden. 10 loops. Je kunt ook remote switchen. En het ding kan als voeding werken voor je pedaaltjes. Heb de handleiding verder niet gelezen (is in het italiaans). Non posso parlare bueno italiano :( .

Maar we gaan het zien. Maandag een phaser ophalen. En m'n fuzz moet ik ook nog binnen krijgen.

Die kist is alleen veel te f**kin groot.

Einzeln
30 maart 2007, 13:47
Eigenlijk niet. Weet er niet zoveel van. Alleen dat het werkt.

Gekocht van iemand die op het conservatorium in A'dam heeft gezeten. Deze italiaanse meneer had de set gekocht in Italië bij de ontwerper achter Vinteck (www.vinteck.com).

Het is een true bypass looper met midi mogelijkheden. 10 loops. Je kunt ook remote switchen. En het ding kan als voeding werken voor je pedaaltjes. Heb de handleiding verder niet gelezen (is in het italiaans). Non posso parlare bueno italiano :( .

Maar we gaan het zien. Maandag een phaser ophalen. En m'n fuzz moet ik ook nog binnen krijgen.

Die kist is alleen veel te f**kin groot.

http://www.vinteck.com/elenco.asp?CAT=Prodotti

B_2_the_a
30 maart 2007, 14:41
Ik wil al een tijdje een klein koffertje erbij hebben voor de hoogstnodige pedalen.

De nieuwe Boss BCB 30 ziet er goed uit, maar ik vraag me ernstig af of er een RAT in te wurmen is (is bij grote broer BCB-60 geen probleem). Wie weet er meer?

http://bossus.com/ProductImages/bcb-30.jpg


kan je beter een gamma gereedschapskoffertje kopen, daar een plankje voor maken :) (zie een van de eerste pagina's)

Hell's Engl
30 maart 2007, 20:02
Eigenlijk niet. Weet er niet zoveel van. Alleen dat het werkt.

Gekocht van iemand die op het conservatorium in A'dam heeft gezeten. Deze italiaanse meneer had de set gekocht in Italië bij de ontwerper achter Vinteck (www.vinteck.com).

Het is een true bypass looper met midi mogelijkheden. 10 loops. Je kunt ook remote switchen. En het ding kan als voeding werken voor je pedaaltjes. Heb de handleiding verder niet gelezen (is in het italiaans). Non posso parlare bueno italiano :( .

Maar we gaan het zien. Maandag een phaser ophalen. En m'n fuzz moet ik ook nog binnen krijgen.

Die kist is alleen veel te f**kin groot.

F*CK!!!! Zoiets zocht ik.....

Nu weer even niet.... baby opkomst.... Mocht de HOOK kopen met als voorwaarde dat 't voorlopig even genoeg zou zijn....

Joost

Erikt
31 maart 2007, 12:30
Hij is nu dan EINDELIJK klaar :)

Mijn pedalboard:

http://www.erikbruil.nl/pedalenbak/board.JPG

http://www.erikbruil.nl/pedalenbak/board4.JPG

http://www.erikbruil.nl/pedalenbak/board3.JPG

Voor meer afbeeldingen (http://www.erikbruil.nl/pedalenbak/)



EDIT

gitaar --> TU2 --> TS9 --> RAT --> pre-amp --> CE2 --> Delay --> power-amp
en natuurlijk de footswitch op de pre-amp

Slevin
31 maart 2007, 12:32
Geil !!!1 :hippie: :hippie: :hippie: :hippie:

hugo123
31 maart 2007, 12:33
Waar zijn die vier jacks aan de achterkant voor?


hugo


P.S

mooi pedalboard en mooie pedalen!|!!

Erikt
31 maart 2007, 12:36
4 jacks aan de achterkant:

1 naar amp
2 terug van amp in FX loop
3 terug naar amp van FX loop
4 footswitch van amp

en natuurlijk stroom, en een stroomschakelaar, zodat je de stroom vant board af kan halen!

hugo123
31 maart 2007, 12:39
Ik heb een vraag: zit er in je pedalboard dan een trafo die de stroom terugregled naar 9 volt, hoe doen jullie dat dat vraag ik me al tijden afg? want ik heb u nameliojk gewoon van die 9 volt dc stekkertjes zitten maar ik heb liever een eurostekker dus zit er een trafo in of wat?



hugo

Erikt
31 maart 2007, 12:40
Ik heb een vraag: zit er in je pedalboard dan een trafo die de stroom terugregled naar 9 volt, hoe doen jullie dat dat vraag ik me al tijden afg? want ik heb u nameliojk gewoon van die 9 volt dc stekkertjes zitten maar ik heb liever een eurostekker dus zit er een trafo in of wat?



hugo

nee, ik heb in mijn board een contra eurostekker gesoldeert naar een normale aansluiting en daar heb ik gewoon mijn 1spot in geklikt :)

peter_heijnen
31 maart 2007, 12:40
Hij is nu dan EINDELIJK klaar :)
Erg mooi gedaan! Maar ik kan me voorstellen dat die schakelaar rechts er nog een keer per ongeluk uitgebift gaat worden...

Btw, wat zijn dat voor mooie haakse pluggen op de kabel tussen je tu en
ts?

Erikt
31 maart 2007, 12:45
Erg mooi gedaan! Maar ik kan me voorstellen dat die schakelaar rechts er nog een keer per ongeluk uitgebift gaat worden...

Btw, wat zijn dat voor mooie haakse pluggen op de kabel tussen je tu en
ts?

dat zijn merkloze plugjes die ik ergens in een electronicazaak heb gevonden.. had de laatste 6 :)

hugo123
31 maart 2007, 12:51
Ooh oke, bedankt!


hugo

hugo123
31 maart 2007, 13:39
hoe heb je het met de afscherming van de 220 volt voeding gedaan?



hugo

Mr. Slash
2 april 2007, 13:41
Ik heb iets te vertellen:

Twee maand geleden bestel ik zo'n showmaster 48 case bij Musik Produktiv; Vandaag krijg ik hem eindelijk binnen, maar de case is niet helemaal zoals hij op hun site of de foto staat. De zijkanten zijn plat i.p.v. schuin oplopend naar achteren, er zit geen luikje in de achterkant en het houten bakje dat er in staat is zeker drie keer zo groot als op foto. En dan nog iets : zelfs met de voetjes meegerekend is de hoogte amper 13 cm - binnenin is hij nog geen 11 cm.

Zijn er nog mensen in mijn geval ?

rhcp_schipper
2 april 2007, 14:03
Kleine pedalboard update:

Nieuw zijn de Tube Works Real Tube Overdrive, de Planet Waves Tuner, En de ibanez delay, en een patcher van D_H(niet echt duidelijk te zien, rechts boven in de hoek)

http://mijnalbum.compuserve.nl/Foto=GCSNEHWX

Binnenkort word de real tube onderhanden genomen, om van het noise probleem af te komen, en ik ga denk ik binnenkort een picture wah aanschaffen.

En daarna meer modulatie effecten(de ophoging is voor modulatie)

B_2_the_a
2 april 2007, 14:27
Ik heb iets te vertellen:

Twee maand geleden bestel ik zo'n showmaster 48 case bij Musik Produktiv; Vandaag krijg ik hem eindelijk binnen, maar de case is niet helemaal zoals hij op hun site of de foto staat. De zijkanten zijn plat i.p.v. schuin oplopend naar achteren, er zit geen luikje in de achterkant en het houten bakje dat er in staat is zeker drie keer zo groot als op foto. En dan nog iets : zelfs met de voetjes meegerekend is de hoogte amper 13 cm - binnenin is hij nog geen 11 cm.

Zijn er nog mensen in mijn geval ?


dan hebben ze een nieuw type?

Mr. Slash
2 april 2007, 14:32
dan hebben ze een nieuw type?

Dat vermoed ik ja , want de prijs is ook veranderd (69 ipv 48). Ze hadden me wel verzekerd dat ik nog een exemplaar kreeg aan de oude prijs. In ieder geval, ik vind het toch flauw dat ze een foute foto op hun site zetten. De kist die ik nu heb had ik even goed zelf kunnen maken. (het zou og sneller gegaan zijn)

B_2_the_a
2 april 2007, 14:50
post even een foto ervan

almarvk
2 april 2007, 14:53
Kleine pedalboard update:

Nieuw zijn de Tube Works Real Tube Overdrive, de Planet Waves Tuner, En de ibanez delay, en een patcher van D_H(niet echt duidelijk te zien, rechts boven in de hoek)


Jij ook al wat van D_H?? Ik krijg ook iets leuks van hem binnen! Dan kan ik eindelijk m'n pedalboard echt gaan afbouwen! En natuurlijk wat pics plaatsen op het forum!

Dweezman
3 april 2007, 14:25
http://members.home.nl/d.a.kuipers/pics/my%20gear/board2007.jpg

De mijne, anno nu.

skabouter
3 april 2007, 14:47
amazing :o

hugo123
3 april 2007, 15:12
WOW!!!!, hoe mooi!


hugo

artnaz
3 april 2007, 15:41
Ja, prachtig hoor!

Hoe voedt je zoveel pedalen eigenlijk?

rhcp_schipper
3 april 2007, 15:59
Ik gok met twee of drie daisychains, en twee of drie one spot adapters.

@artnaz: kan niet wachten op de rmc 2 :D:D

En mijn complimenten voor het board, super gaaf.

Zijn die de7 van ibanez een beetje goede delays, ik zie ze de laatste tijd op erg veel boards voorbij komen.

Zoek zelf ook nog een lekkere delay.

E-J
3 april 2007, 16:04
Zijn die de7 van ibanez een beetje goede delays, ik zie ze de laatste tijd op erg veel boards voorbij komen.

Zoek zelf ook nog een lekkere delay.

Dat is zeker een goede delay Schippertje!. Vergelijkbaar/beter dan de Boss delaypedalen. Ik heb er zelf één en hij is erg aan te bevelen. Kijk goed rond, je kan ze voor een schappelijk prijsje vinden!

P.S. ik heb mijn 'Tube Driver' toch verkocht ;)

rhcp_schipper
3 april 2007, 16:09
Dat is zeker een goede delay Schippertje!. Vergelijkbaar/beter dan de Boss delaypedalen. Ik heb er zelf één en hij is erg aan te bevelen. Kijk goed rond, je kan ze voor een schappelijk prijsje vinden!

P.S. ik heb mijn 'Tube Driver' toch verkocht ;)

Ik laat mijn tube driver modden. Degene zegt dat hij een manier heeft om de ruis heel erg te verminderen, en hij word gelijk treu bypass gemaakt, en de leds worden vervangen. Ik ga dit pedaal echt niet verkopen, klinkt over mijn buizen amp, zo lekker.

Ik ben al een beetje aant rondkijken naar een ibanez delay.

artnaz
3 april 2007, 16:22
Ik gok met twee of drie daisychains, en twee of drie one spot adapters.Mja, zou dat geen ongewenste bijgeluiden met zich meebrengen? En gezien de waarde van de pedalen verwacht ik toch iets als een PedalPower/Flatliner...;)


@artnaz: kan niet wachten op de rmc 2 :D:D:rockon:

rhcp_schipper
3 april 2007, 16:24
Mja, zou dat geen ongewenste bijgeluiden met zich meebrengen? En gezien de waarde van de pedalen verwacht ik toch iets als een PedalPower/Flatliner...;)

:rockon:



Kan natuurlijk ook, maar omdat je wel daisy chains ziet lopen. toch?

artnaz
3 april 2007, 16:29
Oeps, niet eens opgemerkt...:D

the feable
3 april 2007, 16:36
http://members.home.nl/d.a.kuipers/pics/my%20gear/board2007.jpg

De mijne, anno nu.

Hoe klinkt die Emma Reezafratzitz? Tevreden?

Dweezman
3 april 2007, 18:13
Ehm: d'r ligt een pedalpower II onder de verhoging, maar daar kan ook een daisychain aan, hoor. Ik heb iets teveel pedalen voor de 9 aansluitingen van de PPII. De Memory Man heeft een eigen voeding, 24V of 40V dacht ik.

De DE-7 is dan misschien niet boutique ofzo, maar I don't mind: 't ding klinkt gewoon echt goed. De Memory Man is voor de lushy, analoge delay in m'n 'cleane' loop. De DE-7 staat achter de high-gainers als de Fuzz en de GainfXXker, en dat klinkt behoorlijk fijn, kan ik u zeggen!

Het evangelie van de Emma ReezaFRATzitz verkondig ik op meerdere plaatsen op dit forum: het ding kan álles. En goed ook. Ook op 'kritische' amps klinkt ze fabelhaft. Ondanks de comic sans ;-)

(ik zoek 'n iets groter board b.t.w...)

JeroenSchaaf
3 april 2007, 18:20
ik kan de foto niet zien!!!!! heeelppp! ben benieuwd wat voor board dat is!

boss
3 april 2007, 18:26
ik kan de foto niet zien!!!!! heeelppp! ben benieuwd wat voor board dat is!
Ja, ik ben toch ook wel benieuwd :)

Dweezman
3 april 2007, 19:27
zo bijzonder is het allemaal ook niet, hoor. Heb wel goedklinkende pedalen, ook i.c.m. elkaar en mijn main amp (ac30). Daar ben ik wel erg blij mee.

De indeling is een compromis, want ik heb een aantal pedalen er nu niet op kunnen zetten. Uiteindelijk wil ik net een slagje groter.

Mike McCready
4 april 2007, 19:02
zo bijzonder is het allemaal ook niet, hoor. Heb wel goedklinkende pedalen, ook i.c.m. elkaar en mijn main amp (ac30). Daar ben ik wel erg blij mee.

De indeling is een compromis, want ik heb een aantal pedalen er nu niet op kunnen zetten. Uiteindelijk wil ik net een slagje groter.
Gebruik je je Fender amp niet meer?

Dweezman
4 april 2007, 19:29
Gebruik je je Fender amp niet meer?

Zeker wel, maar tijdens gigs prefereer ik momenteel de Vox. Ik denk eraan om ze beide te gaan gebruiken, tegelijk ;-)

Hell's Engl
4 april 2007, 20:18
http://i70.photobucket.com/albums/i109/mothers-finest/Pedalboard01-2006.jpg

Mijn board;

niet spectaculair, maar voor die keren dat ik effecten gebruik is de Modulation modeler voorlopig goed genoeg. Gebruik er meestal de vibe ervan en af en toe de flanger en phaser.
De Delay staat in de loop van de HOOK en wordt alleen maar gebruikt voor solo's. De returnlevel van de HOOK is regelbaar en staat ook harder, zodat ik als 't ware 'n volumeboost met delay heb...
De Bad Horsie wordt vervangen door de Fulltone Clyde Deluxe, maar die is nog steeds niet binnen....

Joost

Clyde Deluxe gisteren binnen gekregen.. Super wah!!! Pics volgens nog

Joost

the feable
4 april 2007, 21:46
Is dat niet super onhandig die DL4 zo schuin of je board!?

B_2_the_a
4 april 2007, 22:17
ik wil ook een dl4!

Hell's Engl
5 april 2007, 07:47
Is dat niet super onhandig die DL4 zo schuin of je board!?

Nee, eigenlijk niet. Gebruik 'm alleen in solo's, dus gebruik ik alleen de Tap-tempo switch welke nu onderaan staat.
Maar er komen wat veranderingen; De Clyde is smaller en als ik dan 'n verhoging maak is er net genoeg ruimte om de 2 Line6 pedalen naast elkaar te zetten, zodat er weer genoeg ruimte onderaan vrij komt voor de footswitch van de HOOK...

Joost

Jeroenvanhulsteijn
5 april 2007, 21:20
(ik zoek 'n iets groter board b.t.w...)

nou....ik zoek een iets kleiner bord ;) Dus wellicht valt er iets te regelen...

Squier4ever
6 april 2007, 14:02
heb hier al een tijdje zo'n dap flightcase (showmaster 24) en wil er graag een plank in monteren waar m'n pedalen op komen. maar hoe zetten jullie die vast, want hij moet er ook uit kunnen zodat ik makkelijk bij m;n voeding kan.

B_2_the_a
6 april 2007, 14:09
ik had 'm er los inzitten... hij kwam er niet makkelijk uit (meost hem erin slaan :P) en gewicht van de pedalen houd um goed

Phyrexian
6 april 2007, 15:02
ik had 'm er los inzitten... hij kwam er niet makkelijk uit (meost hem erin slaan :P) en gewicht van de pedalen houd um goed

Same here. Als je de plank héél nipt zaagt, kan die er met moeite weer uit...

B_2_the_a
6 april 2007, 15:42
laat 'm dan niet bij de gamma zagen

drap
6 april 2007, 21:04
En elke keer als ik zeg voorlopig ff de laatste update verandert er weer iets aan de indeling/pedalen van m'n bord... Hier dus weer eens een pedaalbordus updaterus met de nieuwe, vandaag binnen gekomen Rocktron Pulse Tremelo:

http://i90.photobucket.com/albums/k265/drap_2006/S8000595.jpg

De EHX Doctor Q is echt definitief verdwenen van het bord (zie sig :) ) Geweldig pedaal, maar in mijn geval niet te gebruiken in bandverband.

De wah heb ik er ook maar naast gepleurd, met z'n eigen voeding, los van de T-rex Fuel Tank.

B_2_the_a
6 april 2007, 21:09
je gitaar staat in spiegelbeeld!!!

nielsduursma
6 april 2007, 21:09
Waarom de wah en 't schakelpedaaltje van de marshall ernaast als ik vragen mag? Je kan makkelijk nog wel wat ruimte maken op je plankje zo te zien!
En voor de rest vind ik dat je echt vette pedalen heb man! En bevalt de tremolo goed?

drap
6 april 2007, 21:21
Waarom de wah en 't schakelpedaaltje van de marshall ernaast als ik vragen mag? Je kan makkelijk nog wel wat ruimte maken op je plankje zo te zien!
En voor de rest vind ik dat je echt vette pedalen heb man! En bevalt de tremolo goed?

De wah is ruimtegebrek en het ding vangt teveel storing op van de voeding. Dat switchpedaaltje heeft een praktische reden. Ik neem die plank ook mee richting repetitieruimte en dan speel ik niet op m'n eigen versterker. Anders had ie er wellicht rechts bovenin nog wel bijgekund.

De tremelo is goe! Ik ben er vanmiddag ff een uurtje mee wezen klieren, nadat ik alles opnieuw had beplakt, kabeltjes aangepast en ingedeeld (wat een kutwerk is dat nog als je zo snel mogelijk wil spelen). Die tremelo doet precies wat ik wil. Nu nog riffjes erbij verzinnen om 'm ook daadwerkelijk te kunnen gebruiken :)

@B_2_the_a: Allemaal illusie :)

Mitch
8 april 2007, 22:25
Bump !

Vandaag klein beetje geknutseld aan mijn board. Ik had daisy chains gekocht van Visual Sound, met de korte haakse plug en daardoor kon ik hier en daar wat opschuiven en praktischer indelen. Tuner kon dichter op de Tone Press, waardoor de phaser weer strak naast de wah kon. Ook steekt er nu niets meer uit aan de zijkanten; voorheen stak de voeding zowel bij de Picoso als bij de wah iets uit, niet ideaal bij transport. Op punten waar het niet erg is zoals bij de delays zit er nog gewoon een Iba daisy chain.
Vergeleken met versie 1 is de DI voor akoestisch van het board af, was toch iets te krap, de Shiny phaser is vervangen door een EHX NYC Small Stone (veel vetter), gemod door D_H voor TB, unity gain en een gangbare adapter ingang. Wat mijn totaal op drie D_H modded pedalen brengt 8-)

Pic:

http://home.kabelfoon.nl/~sjem/images/gitaarzooi/pedalboard/board2.jpg

Keten:
Teese RMC3 met Foxrox wah retrofit
EH NYC-ri Small Stone phaser *
Ibanez SML overdrive *
Ibanez TK999 Tube King overdrive *
Korg DT10 tuner
EH Little Big Muff
Barber Tone Press compressor (boost)
Ibanez DML modulation delay
Boss DD20 Giga Delay
Catlinbread Sagrado Poblano Picoso (fat clean boost)

*) = D_H modded

drap
9 april 2007, 02:58
Ik zie twee delay pedalen, waarvoor is dat? En je patch kabeltjes, van welk merk zijn die?

DREAMMACHINE
9 april 2007, 09:23
hey mitch, hoe bevalt die foxrox retro-fit?...en waar heb je die besteld?
Ik heb zelf namelijk ook een rmc3, wat voor veranderingen/verbeteringen waren er echt merkbaar?

B_2_the_a
9 april 2007, 10:46
2 delaypedalen, kan je ze in serie zetten...geeft leuke effecten (standaard truucje van brian may :P)



http://www.freewebs.com/plakband/april.jpg

mijn laatste versie, de mcfuzz behuizing is van javaca, ik heb hier een goeie fuzz face in gezet (klinkt enorm geil en hij werkt nu in tegenstelling tot de variant van onze lieve jan)..
Ook zit mijn nieuwe phaser (die witte) erbij! eindelijk! (klote tnt, de laatste potmeter is 1.5 week onderweg geweest :S)

Toekomst:
george l
boss dd-20 (dl4 past er niet meer bij) inplaats van de dd3


Edit:
mijn eigen wah (535 q) ligt nu bij mij m'n vaste bouwer/modder (bernaduur) om hem te fixen en te modden (SEAGULL MOD!!!!! PINK FLOYD HERE I COME), dan gaat deze vriendelijke crybaby er weer uit :) iemand intresse?

Mitch
9 april 2007, 11:45
@drap: de Ibanez DML is zó cool dat de DD20 'm er niet af krijgt :D De modulerende delay die eruit tehalen valt is té cool en ik kan er makkelijk een chorus of flanger uithalen. Dat heb ik maar een enkele keer nodig, maar 't is wel makkelijk als het kan. Plus dat ik één setting op de DD20 heb die net genoeg uit sync staat om die heerlijke dubbele delay á la The Edge eruit te toveren. En daar heb je écht twee delays voor nodig.
Kabels heeft forumlid Robbert zelf gemaakt.

@DREAMM: de retrofit gewoon bij Dave Fox zelf besteld. Het voordeel: hij snijdt veel beter door fuzzes en dergelijke heen. Ik moet zeggen dat de sweep een fractie minder smooth lijkt te zijn geworden, maar het samenwerken met fuzz (zeker fuzzface/bender) is echt bakken beter.

@B2: lekker zootje bij elkaar heb je zo ;) Hoe groot is trouwens die koffer di je te koop hebt ? Via mail mag ook...

B_2_the_a
9 april 2007, 11:54
73x13x10 (Binnen)

het is deze koffer:

http://www.freewebs.com/plakband/p1010002.jpg


Ik heb 'm overgenomen van nocki 45 euro, incl verzenden, tesamen met de eq :P) (die was ook 45).... maar mijn volume pedaal past er niet op dus :(

doe een leuk bod!

ik kan 'm een x langsbrengen

Mitch
9 april 2007, 12:00
Da's net te groot voor de small setup, jammer. Ik wil 't gaan gebruiken voor de band waar ik weinig gitaar doe en daar sta ik soms (o.a. door de grote synth + gitaaramp + gitaarstandaard) wat krap.
Toch maar een pedalbag misschien...

B_2_the_a
9 april 2007, 12:02
gammakoffer?

Mitch
9 april 2007, 12:23
Mooi formaat, alleen die zijn weer diep -> moet je er weer een aparte plank inleggen of zo. Kan natuurlijk ook wel .... plankje met voeding eronder zou ook wel weer handig zijn. Er hoeft alleen maar op: RC99 (groot), Ibanez DML, fuzz en tuner en eventueel een drive of boost. Dan kan ik 'm ook nog gebruiken als take-away board voor de coverband waar ik mee repeteer buiten onze eigen oefenruimte.

hugo123
9 april 2007, 12:55
73x13x10 (Binnen)

het is deze koffer:

http://www.freewebs.com/plakband/p1010002.jpg


Ik heb 'm overgenomen van nocki 45 euro, incl verzenden, tesamen met de eq :P) (die was ook 45).... maar mijn volume pedaal past er niet op dus :(

doe een leuk bod!

ik kan 'm een x langsbrengen
Als je de ruimt wat beter ebnut past het wel!


hugo

B_2_the_a
9 april 2007, 14:31
Mooi formaat, alleen die zijn weer diep -> moet je er weer een aparte plank inleggen of zo. Kan natuurlijk ook wel .... plankje met voeding eronder zou ook wel weer handig zijn. Er hoeft alleen maar op: RC99 (groot), Ibanez DML, fuzz en tuner en eventueel een drive of boost. Dan kan ik 'm ook nog gebruiken als take-away board voor de coverband waar ik mee repeteer buiten onze eigen oefenruimte.


maak je alles toch op een plank die je eruit tilt?


@hugo,

het volume pedaal zelf past er wel in hoor, alleen kan er dan geen plug meer in!

drap
9 april 2007, 15:01
@B_2_the_a: Ik zie in je sig dat je George L kabel + pluggen zoekt. Moet het 2ehands of maakt het niet uit? Ik heb ze zelf namelijk van Muziekhuis Westerhaven en die hebben ze ook in hun webshop te koop. Afijn, hier (www.westerhaven.nl) zijn ze dus te bestellen. Schrik niet te veel van de prijzen van George L meuk.

B_2_the_a
9 april 2007, 15:05
k kan ze ook wel op m'n werk tegen inkoop kopen, maar misschien kan ik een mede forumlid eraf helpen enzo :)

Mike McCready
9 april 2007, 15:08
k kan ze ook wel op m'n werk tegen inkoop kopen, maar misschien kan ik een mede forumlid eraf helpen enzo :)
Stuur eens een berichtje naar BeeJee, die wil er volgens mij van af...

B_2_the_a
9 april 2007, 15:08
@mike,
is die lightsnake zo kut dat je 'm wegdoet?

Valoosj
9 april 2007, 15:10
2 delaypedalen, kan je ze in serie zetten...geeft leuke effecten (standaard truucje van brian may :P)



je kan toch met een DD-6 de feedback omhoog draaien... dan bekom je dat effect toch op een veel goedkopere manier

B_2_the_a
9 april 2007, 15:22
neeh
vraag maar aan nocki :P

Valoosj
9 april 2007, 22:32
ok!

Nocki, leg eens uit :D

Mitch
10 april 2007, 08:26
Feedback omhoogdraaien = sterker hoorbare delays.
Twee delays achter elkaar geeft delay op delay. Zeker als je ze dan ongeveer een derde uit elkaar timed krijg je heel mooie effecten.

Valoosj
10 april 2007, 12:08
toen ik de DD-6 testte, dan kreeg ik gewoon meer delays als ik de feedback omhoog draaide. zette ik die op nul dan herhaalde alles slechts 1 keer

artnaz
10 april 2007, 12:46
Met twee delays bedoelen ze twee onafhankelijke delays. Zo heb je dus twee delays die verschillend kunnen zijn qua klankkleur, maar ook wat betreft de intervallen is het verschillend dan met één delay. Zo kun je ze dus snel achter elkaar laten plaatsvinden, off-beat, etc. Met één delay krijg je regel je met de feedback de frequentie van de delays...

Voorbeeldje: Met twee delays kun je bijv. dit doen, wat niet bij een enkele delay kan:

"X1" = herhaling delay 1
"X2" = herhaling delay 2
"-" = "pauze"

| X1 X2 - - | X1 X2 - - |
| X1 - - X2 | X1 - - X2 |

Bij een enkele delay kun je alleen dit krijgen, met verschillende tijden ("pauzes")

| X - X - | X - X - |
| X X X X | X X X X |
| X - - - | X - - - |

Toch?

Mitch
10 april 2007, 13:05
toen ik de DD-6 testte, dan kreeg ik gewoon meer delays als ik de feedback omhoog draaide. zette ik die op nul dan herhaalde alles slechts 1 keer

Ja, dat zeg ik ook. Lees even de beschrijving hierboven, is redelijk duidelijk. Hoorbaar vertaalt het zich een beetje in het ritme zoals hoe een paard galoppeert. Gebruik je fantasie of zet eens twee delays achter elkaar ;)

B_2_the_a
10 april 2007, 13:06
of 62352423423523 delays :P

Valoosj
10 april 2007, 13:36
ik ga toch maar al beginnen met de DD-6, zover reikt men budget. de dinge die brian may bij bv brighton rock doet, die kan ik toch hiermee halen dacht ik.

hugo123
10 april 2007, 15:47
Ik gebruik een delay uit m'n multi effect en ik gebruik een delay uit mijn versterker. Kun je echt hele leuke dingen mee! Ik kan zo ongeveer dat krijgen wat Brian May doet imn zijn Brighton Rock solo!


hugo

Speeddemon
10 april 2007, 16:27
ik ga toch maar al beginnen met de DD-6, zover reikt men budget. de dinge die brian may bij bv brighton rock doet, die kan ik toch hiermee halen dacht ik.
ik vraag het me ten zeerste af. Brian May en The Edge hangen af en toe vaak op 'multi-tap' delays, waarbij je dus 2 verschillende delay 'engines' gebruikt, met verschillende delay tijden.
Lees Artnaz' beschrijving nog maar eens; dat is echt niet mogelijk met een DD-6. Wel met een Korg 301dl Dynamic Echo (2e hands) of een Line6 Echo Park, al zijn bij de EP de afzonderlijke delaytijden in multi-tap niet instelbaar. De Korg heeft een 'predelay' welke je wel afzonderlijk kan instellen.
Wat ook een grote plus van zowel de Korg als de EP boven de DD-6 is, zijn de analoog-klinkende delays (doffer en elke repeat klinkt meer 'lo-fi'), en ducking (=als je druk aan 't spelen bent, houdt de delay zich een beetje gedeisd, ga je rustiger en zachter spelen, komt de delay meer naar voren, voor ambience).

Dat ducking gebruik ik zelf redelijk vaak en een duidelijk voorbeeld (live) is Victim of Changes van Judas Priest, bij het "You've been, foolin'..." stukje.

Speeddemon
10 april 2007, 16:35
Bump !



http://home.kabelfoon.nl/~sjem/images/gitaarzooi/pedalboard/board2.jpg

Ruige set-up, Mitch!

En eindelijk van die ugly-ass witte "kasteel-muren" af! :satisfie:

Je hoorde jouw pedalen vroeger denken "Miljaar, wat nu, mijn beste? Wat als den vijand uit den boze Publiecke het gouden gerstennat over den vestigingsmuren heen katapulteert?" :sssh:

Mijn board is nog lichtjes veranderd, ik zal binnenkort wel een foto maken.
Momenteel is de keten:
HWA Mini A/B Box
Tech 21 Killer Wail (TB)
Ibanez CP9 Compressor (modded, moet D_H nog TB maken)
DOD 250 RI (TB, MiG*Boost mods + low-cut/boost)
H&K Tubefactor
---> amp input

fx-send--->
MXR Smart Gate
MXR 6 Band EQ (blue, vintage)
Ibanez SF-10 Swell Flanger (of Boss CE-2 MIJ, of MXR Micro Flanger)
HWA Tiny TB Box met in loop: Boss GE-7 (MIJ) en Line 6 Echo Park
fx-return--->

Dus behalve de comp, boost en modulatie, verandert er weinig.

Valoosj
10 april 2007, 17:45
ik zal beginnen met de DD-6 dit weekend, en daarna zie ik wel verder

Mike McCready
10 april 2007, 18:24
@mike,
is die lightsnake zo kut dat je 'm wegdoet?
Nee hoor, doet gewoon wat ie moet doen. Als je een simpel lijntje op wilt nemen is ie erg geschikt. Gewoon plug&play.
Maar ik heb inmiddels een TonePort en die doet toch iets meer voor mij (meerdere lagen opnemen zonder latency)

Dweezman
10 april 2007, 19:00
Je hoorde jouw pedalen vroeger denken "Miljaar, wat nu, mijn beste? Wat als den vijand uit den boze Publiecke het gouden gerstennat over den vestigingsmuren heen katapulteert?" :sssh:


geniaal! ;-)

Mitch
10 april 2007, 19:01
Ruige set-up, Mitch!

En eindelijk van die ugly-ass witte "kasteel-muren" af! :satisfie:

Je hoorde jouw pedalen vroeger denken "Miljaar, wat nu, mijn beste? Wat als den vijand uit den boze Publiecke het gouden gerstennat over den vestigingsmuren heen katapulteert?" :sssh:


Voor een atechnisch persoon als ik was het al een hele prestatie :D
Maar het werd te groot en te zwaar. Moet nu alleen nog een mooie tas scoren voor deze plank. Ik heb al een beetje gekeken naar synth-tassen, maar die zijn gauw langer dan 80cm.




Mijn board is nog lichtjes veranderd, ik zal binnenkort wel een foto maken.
Momenteel is de keten:
HWA Mini A/B Box
Tech 21 Killer Wail (TB)
Ibanez CP9 Compressor (modded, moet D_H nog TB maken)
DOD 250 RI (TB, MiG*Boost mods + low-cut/boost)
H&K Tubefactor
---> amp input

fx-send--->
MXR Smart Gate
MXR 6 Band EQ (blue, vintage)
Ibanez SF-10 Swell Flanger (of Boss CE-2 MIJ, of MXR Micro Flanger)
HWA Tiny TB Box met in loop: Boss GE-7 (MIJ) en Line 6 Echo Park
fx-return--->

Dus behalve de comp, boost en modulatie, verandert er weinig.

Delay dus standaard als solo-sound samen met de GE ? Of zitten die om een andere reden in een extra loop ? Vanwaar trouwens die tweede EQ ? Denk dat je daar wel vrij uniek in zal zijn op het forum !

Speeddemon
10 april 2007, 19:27
Mijn beide EQ's zijn redelijk 't zelfde ge-EQ'd, maar dat geeft minder ruis dan 1 EQ gebruiken met extremere instellingen.

Ten 2e:
zoals je zegt, die GE-7 + EP is m'n lead sound. Maar m'n basissound wilde ik ook al (licht) ge-EQ'd hebben, aangezien de Tubefactor wel lekker vol klinkt, maar met humbuckers wordt 'vol' gauw 'zompig', dus moet ik er wat modder rond de 400Hz uittrekken en wat definitie bij 1k6Hz bij duwen.

flightcase-brico
12 april 2007, 08:52
'k heb er vele uurkes werk aan gehad, maar hier is ie dan, mijn huidig pedalboard. Flightcase volledig zelf in elkaar geknutseld:

Vanbinnen:

http://www.flightcase-brico.be/images/stappenplanpedal/kistbinnenaf2.jpg

En vanbuiten:

http://www.flightcase-brico.be/images/stappenplanpedal/kistgeslotenaf2.jpg

Voor de geïnteresseerden heb ik ook nog veel fotootjes van het bouwproces (http://www.flightcase-brico.be/index.php?show_aux_page=29).

Zoals te zien is, is er nog ruimte voor extra pedaaltjes. Op mijn verlanglijstje staat onder andere een delay met tap-functie.