Mensen, luister eens even: het blad Rolling Stone heeft Jimi Hendrix uitgeroepen tot beste gitarist aller tijden!
Het stond zelfs in De Telegraaf vanmorgen!
Eindelijk de erkenning die 'ie al zo lang verdiende!
Printable View
Mensen, luister eens even: het blad Rolling Stone heeft Jimi Hendrix uitgeroepen tot beste gitarist aller tijden!
Het stond zelfs in De Telegraaf vanmorgen!
Eindelijk de erkenning die 'ie al zo lang verdiende!
kijk jij daar zo van op dan?
Wie?............
Dat soort lijstjes zijn absoluut onzinnig imo. Bovendien speelt ook hier smaak een doorslaggevende rol.
luister eens even, ik hoor nix :D
toevallig wel vanmorgen 2 ubuisjes van hem bekeken, sgt pepper, willen we misschien met de band gaan doen :rockon:
Hij is bij DWDD uit het lijstje gehaald.
wow... surprise surprise..... is er een top waar hij niet op 1 staat?
laat me raden, nummers 2 was jimmy page?
Verder stonden waarschijnlijk david gilmour, eric clapton en keith richards hoog zoals altijd.
je vergeet kurt cobain.
die lijsten zijn absoluut onzin, wat hendrix deed destijds was toen vrij uniek,
een overgewaardeerde gitarist, mede doordat jan met de pet geen weet heeft van de supergitaristen die zich buiten het mainstream gebeuren bevinden komt hij altijd hoog in de lijst.
hahaa, de firefox met die youtube van hendrix stond nog open en wat staat er bij related?
http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=lt0DTHws420
De cool factor houd Hendrix in het zadel en waarom ook niet. Cool heeft een belangrijke plek in rock'n roll.
Als het gaat om technische skills alleen krijg je eerst 10 flamenco gitaristen, dan wat jazz cats, de Tommy Emanuels en Al Di Meola's en dan een paar shredders en country pickers.
Hendrix is toch wel waanzinnig hoor, z'n 'blues' album vooral, wow.
Verder is de lijst weer heerlijk ruk.
Hij heeft wel een zeer belangrijke rol gespeeld in de muziek. Maar je kunt nooit de beste zijn in kunst en muziek. Als ik the the Jimi Hendrix experience luister heb ik wel echt een gevoel er bij, hetzelfde met andere gitaristen zoals srv. Mensen die in die bladen schrijven weten vaak niet eens wat muziek is en schrijven gewoon klakkeloos wat op om het te verkopen.
als in zo'n lijst kurt koppijn in de top 10 staat weet je al genoeg...:stop:
dat is het zelfde als stagg in de top 10 van beste gitaarmerken
Rolling stone is het meest commerciele muziekblaadje dat er is met commerciele gitaristen. Ik mis eric johnson, steve morse, robben ford, joe bonamassa, vai, satriani, carl verheyen, lukather, akkerman.... die horen allemaal in de top 10. In plaats van mensen als richards. Het ligt er maar net aan welke criteria gelden.
Het criterium is natuurlijk wie het meest tot de verbeelding spreekt.
Ik heb het lijstje niet gezien maar ik wed dat John Mayer er op voorkomt?
Kurt Cobain was een geniaal liedjesschrijver, als gitarist zal men vooral zijn bijdrage aan geweldige liedjes herinneren. Niet zijn technische skills. Het onderscheid is kennelijk moeilijk.
hej ik hoor bovenaan te staan... dat zegt toch wel weer wat over die lijst..
Het gaat over "best" niet over most technical advanced.
Best kan je op vele manieren uitleggen naargelang je vindt wat de rol van een gitarist zou moeten zijn.
Technische skills hebben een plek maar zeker niet de belangrijkste lijkt me.
Ik vond Jimi in de jaren 60 geweldig en vernieuwend.
Maar het kan me nu niet meer boeien wie waar in welk lijstje staat. Altijd als het kerst en oud en nieuw moet worden verschijnen er van dat soort lijstjes. Het lijkt wel of ze die in het voorjaar zaaien en tegen de tijd dat het december wordt, worden we er mee lastig gevallen. Staat Bohemian Raphsody nu dit jaar op 1 of op 2....
http://6inchmove.files.wordpress.com...bored-baby.jpg
ik hou niet zo van Jimi Hendrix....maar ben wel vaker voor cultuurbarbaar uitgemaakt. En ik hou ook niet van jazz of flamenco.....doe mij die countrypickers maar
Niet dat ik het totaal met de lijst eens ben maar hij blijkt niet door Jan met de Pet te zijn samengesteld:
"THE VOTERS: Trey Anastasio, Dan Auerbach (The Black Keys), Brian Bell (Weezer), Ritchie Blackmore (Deep Purple), Carl Broemel (My Morning Jacket), James Burton, Jerry Cantrell (Alice in Chains), Gary Clark Jr., Billy Corgan, Steve Cropper, Dave Davies (The Kinks), Anthony DeCurtis (Contributing editor, Rolling Stone), Tom DeLonge (Blink-182), Rick Derringer, Luther Dickinson (North Mississippi Allstars), Elliot Easton (The Cars), Melissa Etheridge, Don Felder (The Eagles), David Fricke (Senior writer, Rolling Stone), Peter Guralnick (Author), Kirk Hammett (Metallica), Albert Hammond Jr. (The Strokes), Warren Haynes (The Allman Brothers Band), Brian Hiatt (Senior writer, Rolling Stone), David Hidalgo (Los Lobos), Jim James (My Morning Jacket), Lenny Kravitz, Robby Krieger (The Doors), Jon Landau (Manager), Alex Lifeson (Rush), Nils Lofgren (The E Street Band), Mick Mars (Mötley Crüe), Doug Martsch (Built to Spill), J Mascis (Dinosaur Jr.), Brian May, Mike McCready (Pearl Jam), Roger McGuinn (The Byrds), Scotty Moore, Thurston Moore (Sonic Youth), Tom Morello, Dave Mustaine (Megadeth), Brendan O’Brien (Producer), Joe Perry, Vernon Reid (Living Colour), Robbie Robertson, Rich Robinson (The Black Crowes), Carlos Santana, Kenny Wayne Shepherd, Marnie Stern, Stephen Stills, Andy Summers, Mick Taylor, Susan Tedeschi, Vieux Farka Touré, Derek Trucks, Eddie Van Halen, Joe Walsh, Nancy Wilson (Heart)
Read more: http://www.rollingstone.com/music/lists/100-greatest-guitarists-20111123#ixzz1ebhK89Rh"
Precies, al die lijsten zuigen. Ook de top 2000, die ieder jaar nagenoeg hetzelfde is. De hele opzet van vooropgezette keuzes klopt niet. Hierdoor wordt het erg voorspelbaar. Je moet gewoon vrij kunnen kiezen en niet hoeven kiezen uit opties die door andere al zijn gemaakt.
Hendrix is de beste(ook al vind ik niet alle nummers even sterk).
Niet door mij. Same here. Fantastische gitarist in z'n tijd en een trendsetter. daarna voorbij gestreefd in z'n trends door velen. Daarnaast was hij ook een meester in het knettervals zingen en qua gebruik van geestverruimende middelen iemand die als het niet toevallig een beroemdheid was geworden gewoon junk genoemd zou worden.
Scheitlijstjes.:stop:
Sorry Barend, dat is natuurlijk onzin van de allerbovenste pank.
Hij is natuurlijk alles behalve 'toevallig' een beroemdheid geworden. Dat is ie geworden door zijn baanbrekende en nog steeds onovertroffen spel, en ja daar hoorde zijn gebruik ook bij. En ook was hij junk, hij en zijn merk hebben echt wel meer opgebracht dan hij zelf ooit had kunnen verbruiken, dus dan lijkt het me maatschappelijk gezien geen enkel probleem, vrijheid blijheid toch?
Dit is een meningending. Overtroffen, binnen z'n eigen school, door velen. Daarvoor was hij de inspirator en oprichter van die school maar het blijft overtroffen. De beste? Nee. Een belangrijke in het volwassenmaken van de elektrische gitaar. Maar niet de beste. Idem dat Pastorius, toch wel de laagfrequente tegenhanger van Hendrix, door bijna alle bassisten wordt gezien als grootheid maar niet meer constant nummer 1 op bassistenlijstjes moet staan.
En je negeert m'n ander opmerking en m'n persoonlijke hoofdreden dat ik niet naar Hendrix kan luisteren. Valszingen dus.
Wat de hoeveelheid gebruik van drugs te maken heeft met de kunde van een artiest is me vreemd. Hendrix was naar het schijnt ook geen junk. Maar goed, dat terzijde, daar gaat het niet over.
Dat Hendrix allang niet meer de beste gitarist is, lijkt me logisch, anders zouden we stil hebben gestaan. Maar Hendrix spreekt toch nog steeds bij erg veel gitaristen, maar ook bij Jan Met De Pet, tot de verbeelding, gezien hij toch telkens weer genoemd wordt. Ik hoor ook nog steeds alledaags gitaristen die door Hendrix beïnvloed zijn, overduidelijk en ze steken het zelf ook niet bepaald onder stoelen of banken. Er moet dan toch iets zijn wat Hendrix beter heeft gedaan dan al die andere grootheden...
Sowieso weet iedereen hier dat Hendrix de beste gitarist was uit zijn tijd, en nu nog steeds. Zijn gitaarspel is gewoon geweldig, ik weet niet of het klopt wat ik zeg, maar de ritmische stukken zijn gewoon ingewikkeld en perfect. Technisch misschien niet zo, maar als je hem ziet spelen en als je je af gaat vragen hoe hij al zijn nummers bedacht heeft...
Smaak is natuurlijk een ander verhaal, dan neig ik toch heeeel veel meer naar Jimmy Page:mmmm:
En ja die lijstjes, sommige mensen moeten nu eenmaal houvast hebben,vind het niet zo heel verkeerd
die tweede zin net begon al beter...die met "ik vind" ;)