GHS DAVID GILMOUR signature strings
Omdat ik een enorm Gilmour fan ben, (en nog altijd droom van een customshop NOS signature strat) heb ik 'for the time being' bij lord of the strings een tweetal setjes GHS DAVID GILMOUR signature strings (blue) besteld. Overigens een enorm goeie site.. bestellen en twee dagen later op de mat. :ok:
Ik moet zeggen.. (en ik ben natuurlijk 'gekleurd' door het foto'tje van mijn held op het pakje) dat ze eigenlijk wel erg lekker klinken. Ik had voorheen de GHS Boomers 010 op mn strat, maar ik vind deze eigenlijk net wat meer 'punch' hebben. Binnenkort krijgt mn strat nieuwe frets (dunlop medium jumbo's) en een propere afstelbeurt. De huidige afstelling is echt bagger! Ik zit er sterk aan te denken om m op deze set te laten intoneren. Ik heb oude '88 lace sensors op mijn strat zitten. Iemand ervaring met deze strings op een proper geintoneerde Strat plus?
nog meer op gilmour lijken ?
Om het juiste geluid van Gilmour te kunnen produceren heb je eigenlijk een Yamaha ra-200 nodig , een bakbeest van een versterker me roterend speaker. Nu heb ik toevallig nog het kleinere maar ook niet miste verstane broer de Ra-70 staan ook roterende speaker die je remoter kunt bedien incl flightcase . Voor 275 euro's mag iemand hem op komen halen O ja werkt 100% en ziet er als nieuw uit en er hoort een flightcase bij.
Ik heb hem ook een keer gewoon doorgelust aan mijn eigen amp ,gaat ook prima mits je het geluid niet al te overstuurd de yamaha in stuurt want veel distortion en een leslieachtig geluid is wat te veel van het goede en je krijgt dan een brei Je kunt dus als enigen versterker gebruiken maar ook als tweede achter je eigen amp. Belangstelling ? mail maar even of bellen
06 53553361