Toch wel een week of vier... Ik speel gemiddeld een uurtje of 7-9 per week.. (thuis en in de oefenruimte) dus reken maar uit..
Ik snap waar je naartoe wil.. als een set er vier weken op zit en intensief bespeeld is, klinkt het al snel 'beter'.
Is wel een goeie tip.. gewoon een NIEUW setje Boomers 010 en een setje Gilmour blue achter elkaar proberen.. Kost je ff een euro of 6, maar dan weet je wel welke nou echt.. beter is.
zal ik binnenkort eens doen!
Bands: Cicero (Progrock in de stijl van Marillion en Pink Floyd).
De grens tussen onzin en zinvol is a fine line... Ik hoop iig dat je nooit in een coverband zal gaan spelen.. geen gitaar iig.. misschien de klepel tijdens een coverversie van high hopes? of iets van atom heart mother? .. je weet wel.. die hoes met die koe... je noemt gelukkig wel een rijtje goeie muzikanten..
volgens mij heb jij(en anderen) heel goed door dat ik precies weet wat ik heb getyped.Ik ben nogal matig met dingen goed schrijven of typen maar mn muziek kennis/liefhebberij zit wel goed hoor.uiteraard heb ik elke lp(ja vinyl) van the pink floyd(sound) in mn bezit en ken ik ze ook goed. De laatste tijd nog geluisterd naar 'the final cut' wat een goede plaat zeg.(okey niet de makkelijkste maar jij noemt atom heart mother dus dat komt wel goed.
ik hou van een beetje ouwehoeren en flauw zeuren,maar de knipoog was wel duidelijk met de heer holdsworth en hazel, een muziek kenner hoort dan in gedachten de strakke fusion/jazz en de primitive maar oo zoo emotionele gitaar partijen zoals 'maggot brain' en vele andere prachtige nummers.Ik maakte er een grapje van omdat de TS er zo super serieus over doet dat hij een paar signature snaren heeft gekocht,ik kon er om lachen en nam er een loopje mee. (hoezo bassisten in een reactie hahaha sorry) ik moet toe geven dat ik wel naar een jimi hendrix signature gitaar kabel heb gezocht,zn stoffen krul snoer met dikke haakse pluggen!(en hoopte dat er een marshall aan vast zou zitten) maar genoeg geluld. Nu tijd om eventjes een (gestolen) mp4 van de 3Jees en ene plaat van frans (bouwer/duits) te gaan luisteren met een lekkere pot pit bier in de trillende handen al mee schreeuwend de klagende buren niet te gaan bemerken!
Ik geloof ook wel dat je dingen goed door hebt en dat de post die je stuurde niet serieus was. Soms iets niet weten.. okee, maar deze post kwam regelrecht uit Volendam.. Met jouw liefde voor muziek zit het wel goed.. dat is duidelijk.. Het is soms alleen lastig inschatten of een reactie cynish of serieus is. Het is tenslotte iets wat je vanaf een scherm moet interpreteren en dat komt wel eens verkeerd over. Ik reageerde ook wat aan de korte en cynische kant.. Ik ben tenslotte relatief nieuw hier en moet nog een hoop forummers 'leren kennen'. Als ik dan voor mijn gevoel wordt 'afgezeken' probeer ik daar op te reageren op een scherpe manier. Toen ik door had dat je de boel aan het opnaaien was, probeerde ik ook even aan de kooi te rammelen.. maar goed.. om nog even terug te komen op Maggot Brain.. het origineel ken ik niet.. Ik ken de Pearl Jam versie wel.. Overigens is er een waanzinnige cover van Little Wing welke is aangekondigd als Maggot brain.. Is inderdaad erg goed.. Voor wat betreft ´signature´ spul.. ik kan het wel waarderen.. (en niet alleen nieuw 'signature spul') Ik heb een jaar of drie lopen zoeken naar een goeie Electric Mistress uit '76.. puur omdat Gilmour m gebruikt.. en dan speel ik niet eens in een Floyd coverband.. Maar door DIE man ben ik gitaar gaan spelen.. Ik denk dat signature spul een knipoog is naar de loyaliteit aan de helden.
trouwens ook een leuke discussie..
Laatst gewijzigd door wireman; 22 september 2010 om 08:53
Ik heb ook omwille van een PF nummer de gitaar opgepakt (Wish You Were Here), en ik ben ook een grote fan van Gilmour uiteraard. Ik heb ook menig DVD/CD gekocht met zijn solo werk er op.
Toch zou ik het liefst van al als mezelf blijven klinken moest ik ooit zo ver geraken dat ik zo'n songs kan spelen (zit momenteel in mijn tweede jaar gitaar a/d lokale muziekschool, still a loooong way to go).
Ik zoek inspiratie bij mijn gitaarhelden, maar 100% hetzelfde klinken is niet mijn doel. Aan mij geraak je dan ook geen 'naam artiest' gitaar kwijt vrees ik![]()
Clowns to the left of me, jokers to the right
Akoestisch: Ovation std Balladeer 1771 AX-5
Elektrisch: Godin Detour - Fender 2012 Am. Std. Telecaster
Achja. Ed O'brien van Radiohead speelt veel op Eric Clapton Strats. Sara Quin van Tegan and Sara speelt op een Malcolm Young signature, Kaspar Eistrup van Kashmir speelt op een Thurston Moore Jazzmaster. Als je een gitaar helemaal geweldig vindt, moet een naam je niet tegenhouden...
Om het juiste geluid van Gilmour te kunnen produceren heb je eigenlijk een Yamaha ra-200 nodig , een bakbeest van een versterker me roterend speaker. Nu heb ik toevallig nog het kleinere maar ook niet miste verstane broer de Ra-70 staan ook roterende speaker die je remoter kunt bedien incl flightcase . Voor 275 euro's mag iemand hem op komen halen O ja werkt 100% en ziet er als nieuw uit en er hoort een flightcase bij.
Ik heb hem ook een keer gewoon doorgelust aan mijn eigen amp ,gaat ook prima mits je het geluid niet al te overstuurd de yamaha in stuurt want veel distortion en een leslieachtig geluid is wat te veel van het goede en je krijgt dan een brei Je kunt dus als enigen versterker gebruiken maar ook als tweede achter je eigen amp. Belangstelling ? mail maar even of bellen
06 53553361
Dacht altijd dat Gilmour zelf gewoon een MXR Phase90 gebruikt...
Favorieten/bladwijzers