very nice, goed om te horen.
Hoe zit 't met de medicatie en eventuele supplementen?
Topic gemist en 'late to the party'. Allereerst balen van je artrose, maar fijn dat je toch weer vooruit lijkt te kunnen!
Ben inmiddels een klein half jaar verder, en het wordt er - mijn aanvankelijke optimisme ten spijt - niet bepaald beter op. De pijn neemt toe en de spierfunctie/-kracht neemt door gebrek aan activiteit af.
Medicatie, voor zover van toepassing, is alleen pijnstilling/paracetamol, maar dat stel ik zo lang mogelijk uit.
Over twee weken heb ik een afspraak met de internist om te zien of een zogenoemd artroplastiek (zelfde als een nieuwe heup maar dan anders - en vooral kleiner) voor mij iets zou kunnen zijn. Daar zijn goede berichten over, maar het schijnt een (erg) pijnlijke en langdurige (6 maanden revalidatie) kwestie te zijn, waarbij succes niet eens is gegarandeerd.
‘Toetegordijnendicht Gé’ - van Kooten en de Bie
Woensdag word ik geopereerd. Een - sinds de mensheid rechtop loopt - ongebruikt peesje wordt uit de pols gehaald, opgerold en tussen het eerste botje van de pols en het laatste van de duim (of andersom) geplaatst als substituut kraakbeen; piece of cake.
Zo werd het me bijna letterlijk verteld door de chirurg.
Daarna zes weken met geheel sluitend gips, daarna zes weken met ‘open gips’ (whatever), en dan een langdurig traject van handtherapie.
Voorlopig geen gitaar uit de koffer dus.
‘Toetegordijnendicht Gé’ - van Kooten en de Bie
Nou man, beterschap alvast en hopelijk een voorspoedig herstel......
![]()
![]()
Bleh, succes met herstel en revalidatie. Sterkte morgen.
Sterkte morgen kerel...!!
Ik heb jaren met een pijnlijke linkerhand rondgelopen, omdat ik bang was dat ik er alleen via een operatie vanaf zou komen. Uiteindelijk tóch naar de huisarts, zijn invaller dan vanwege vakantie en die zag de uitdaging direct zitten. Ik moest een paar dagen later terugkomen, want hij wilde het eerst even goed bestuderenIk kreeg een spuit in m'n hand en heb al zeker vijf jaar nergens meer last van.
In ieder geval hoop aan de horizon. Succes!
Favorieten/bladwijzers