Hmm ja dat zou ook nog kunnen, dat de snaar dikte ertoe doet. Dan ligt het niet aan mijn techniek of gebrek daaraan. Maar irritant blijft het. Het zou dan eigenlijk bij alle gitaren zo moeten optreden..
Er zit zeker verschil in de hardheid van frets. Mijn oude Fender Lead kocht ik in 1983, toen was hij twee jaar oud, al een keer herfret en weer aan een herfret toe. Ook omdat de eerste keer erg slecht was gebeurd, wat leidde tot los zittende en omhoog komende freteinden. Maar ook erg veel slijtage. Vermoed dat de vorige eigenaar erg hardhandig was. Eind 1983 heb ik een goede herfret laten doen en die frets zitten er nu nog op. Zijn wel erg laag maar ik denk dat ik ze in totaal een keer of drie gevlakt heb. In ruim veertig jaar waarvan er toch zeker de helft veel op is gespeeld.
Geen idee waarom er zulk zacht materiaal wordt gebruikt. In de prijs zal het toch niet zoveel uitmaken, goed kwaliteit fretdraad is niet zo duur dat het de prijs erg zou opdrijven, zeker niet wanneer je in mega hoeveelheden inkoopt.
Verstuurd vanaf mijn motorola edge 50 neo met Tapatalk

Met citaat reageren

Favorieten/bladwijzers