Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 26 van 26
    Senior Member

Standaard

Ik heb nog steeds een Tu-12 hier ergens rondslingeren, niks mis mee maar als je eenmaal denkt, waar of niet, dat er geluid degeneratie plaatsvind (altijd aan) dan gaat dat niet meer uit je hoofd en dus einde verhaal.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the sure thing Bekijk bericht
    Grappig! NOT

Bij de polytune 3 en de TU-3 nooit last gehad van lekkend signaal. Vreemd verhaal hoor! Ik zie op zoveel professionele podia de TU-3 staan dus ik vermoed dat het exemplarisch is? Of interferentie met andere pedalen?
    Exact. En als je toch echt wat verneemt, dan er een simpele A/B switch tussen zetten.

Standaard

Het verhaal heeft een bijzondere wending gekregen:

Gister het pedaal dan intern via de dipswitch maar weer op truebypass gezet, ik accepteerde het feit dat ik qua buffer niks opgeschoten ben. Tijdens de gig terwijl ik aan het tunen ben kijken de drummer en gitarist mij met grote ogen aan dat ze het wéér over hun in-ears horen. Huh? Ik hoorde het zelf niet waar de situatie nog raarder maakte.

Tijdens de pauze gelijk wat dingen getest. Als ik mijn versterker uitzette was het nog steeds aanwezig, en als ik met een kabel mijn pedalboard inging (we spelen normaal gesproken draadloos Shure systeem) was het weg. Er leek dus een 'lek' ergens in het draadloze deel te zijn?

Onze monitorman bedacht zich in 1x dat het wellicht kon zijn dat mijn en de gitarist zijn zenders qua frequentie wellicht te dicht bij elkaar zaten, en jahoor... Hij heeft dat opnieuw afgeregeld en gister was ik (hoewel nog wel in truebypass mode) muisstil... Al die tijd lekte er een klein beetje signaal van mij naar dat van de gitarist.

Nu dus maar weer op de buffermode zetten en kijken of ik ook stil blijf komende tijd...

Senior Member

Standaard

Is er aan het draadloze systeem ook wat veranderd precies tegelijk met het overstap naar andere tuner?
    Anders kan het niet, zou je zeggen.

Standaard

We hadden altijd 2 monitormannen die elkaar afwisselden, maar in overleg is besloten van een ervan afscheid te nemen. Dit was precies in een periode van twee weken dat ik ziek thuis zat. Toen ik terugkwam was er dus 1 monitorman minder, én had ik een nieuwe tuner. De oude monitorman veranderde elke gig de frequenties, de andere niet. "Als het goed staat staat het goed". Opzich heeft hij hier gelijk in, maar toevallig dan in deze situatie niet helemaal gezien we dicht bij elkaar zaten qua frequenties... Dat verklaard ook waarom we hier nooit eerder last van hebben gehad en was het dus allemaal puur toeval en samenloop van omstandigheden.

Dat het (in ieder geval gisteren) niet aan het pedaal lag was duidelijk door het feit dat wanneer ik met kabel speelde het probleem was opgelost.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Keevinkos Bekijk bericht
    en was het dus allemaal puur toeval en samenloop van omstandigheden.
    Haha, zul je net zien inderdaad, daar kun je wel lang naar zoeken!

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten