Ja, ik denk een knip- en plak foutje op de site, de handleiding (en op het pedaal zelf staat het ook) zegt true bypass.
Ja, ik denk een knip- en plak foutje op de site, de handleiding (en op het pedaal zelf staat het ook) zegt true bypass.
de een verwijst naar de digitale, de ander naar de papieren specs van de producent
![]()
Laatst gewijzigd door Pepe; 21 november 2025 om 16:39
En Keefinkos is het probleem in true by-pass opgelost?
Misschien is er een software update voor inmiddels?
Ik heb TC electronic zelf een bericht gedaan en tegen mijn verwachting in heb ik nog reactie gehad ook. Naast "check je kabels en voeding" (bij mij allemaal in orde) gaven ze het volgende aan:
You may be in “Bypass Mode: Buffered Bypass” instead of “True Bypass”
The PolyTune 3 has two bypass modes:
• True Bypass → completely mutes the signal when tuning
• Buffered Bypass → Some of our customers claim it can allow very slight signal bleed in rare cases. The tuner’s mute relay can leak a tiny amount of signal.
Oftewel ik heb een pedaal gekocht vanwege de buffer, maar waarvan de buffermode dus eigenlijk niet bruikbaar is. Lekker dan. Afgelopen week ook weer gehad dat hij signaal doorliet tijdens een gig. Niet reliable dus.
De eigenaar van een plaatselijke gitaarwinkel heeft genoemd dit probleem ook her en der gehoord te hebben bij de Boss TU3, ook een bufferpedaal. Ik vertrouw nu dus eigenlijk geen enkele gebufferde tuner meer...
Ik heb er met m’n clipon tuners ook geen last van.
Grappig! NOT
Bij de polytune 3 en de TU-3 nooit last gehad van lekkend signaal. Vreemd verhaal hoor! Ik zie op zoveel professionele podia de TU-3 staan dus ik vermoed dat het exemplarisch is? Of interferentie met andere pedalen?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info
Favorieten/bladwijzers