Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7

Discussie: Gibson Hummingbird

Senior Member

Standaard Gibson Hummingbird

Hallo
    Ik overweeg een Gibson Hummingbird te kopen.
    Ik zie ze op Mp gebruikt van ca 3000 4000 en ruim 8000 In Duitland zie ik ze nieuw met dezelfde omschrijving/specificaties af ruim 2200 euro
    bij grote muziekwinkels. Hier zegt zo'n verkoper ja maar een oude is veel beter die heeft een ziel kun je horen
    Wat is jullie mening hier over Ik zag bij Musik Hause Herman in Keulen een Gibson Hummingbird voor 2220 incl koffer en 3 jaar garantie. bij een andere aanbieder ca 3300.00
    wat is dan verstandig ik ga zowiso niet voor een gebruikte van ca 8000.00 Ik was van plan een nette proberten te vinden voor tot 2500.00
    bedankt vast voor een reactie

Senior Member

Standaard

Er zijn zoveel verschillende prijzen omdat er ook zoveel verschillende ‘soorten’ Gibson Hummingbird zijn.
    Als je dat niet eens weet, vraag ik me af waarom je zo’n gitaar wilt kopen: voor het geluid en de bespeelbaarheid, of omdat je gewoon een echt goeie Gibson (voor wat het waard is) wil hebben?
    Als ik jou was zou ik me eerst gaan verdiepen in welk type Hummingbird je eigenlijk wil.
    “U lijk sprekend op me moeder. Die heb precies zo’n stoel”
    Van Kooten & De Bie

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fobo Bekijk bericht
    Er zijn zoveel verschillende prijzen omdat er ook zoveel verschillende ‘soorten’ Gibson Hummingbird zijn.
    Als je dat niet eens weet, vraag ik me af waarom je zo’n gitaar wilt kopen: voor het geluid en de bespeelbaarheid, of omdat je gewoon een echt goeie Gibson (voor wat het waard is) wil hebben?
    Als ik jou was zou ik me eerst gaan verdiepen in welk type Hummingbird je eigenlijk wil.
    Dat is dus wat ik me afvroeg, zijn er ondanks dat ze vaak de zelfde specificaties opgeven duidelijke verschillen Ik ben geen deskundige dus weet het niet, vandaar de vraag aan de kenners hier.
    heb je een idee waar je meer informatie kan vinden over de verschillen.
    Ik snap best als je 3 dezelfde gitaren naast elkaar zet en probeert dat je een voorkeur hebt voor 1 van de 3 Ik koos b.v meestal voor mijn D18 i.p.v. de D28 ondanks dat die 28 vaak meer geporezen werd.
    In ider geval bedankt voor je reactie.

Senior Member

Standaard

Ik weet weinig van akoestische gitaren maar bij Gibson heeft nogal wat verschillende versies op de site staan. Het leuke is dat je die allemaal kan aanklikken en er 3 tegelijk kan vergelijken. Dan zie je een overzicht met daarin verschillen van type hout, meerlaags/enkellaags binding, inlay's toets, inlay's headstock, elektronica, tuners, slagplaat. Je kan het zo gek niet bedenken of het staat erop.

btw had jij laatst al niet een akoestische Gibson gekocht?
    Laatst gewijzigd door Da Vinci; Vandaag om 11:16

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    Ik weet weinig van akoestische gitaren maar bij Gibson heeft nogal wat verschillende versies op de site staan. Het leuke is dat je die allemaal kan aanklikken en er 3 tegelijk kan vergelijken. Dan zie je een overzicht met daarin verschillen van type hout, meerlaags/enkellaags binding, inlay's toets, inlay's headstock, elektronica, tuners, slagplaat. Je kan het zo gek niet bedenken of het staat erop.

btw had jij laatst al niet een akoestische Gibson gekocht?
    Ja dat klopt de songwriter fijne gitaar daarom wil ik nog een Gibson ik heb ook meerdere Martins.
    Het punt waar ik een beetje mee zit is dat ze bijna allemaal dezelfde specificaties geven dus is het voor een leek lastig vast te stellen wat nou echt de verschillen zijn en ik wil niet bij voorbaat een paar duizend euro meer betalen omdat de gitaar een aantal jaren ouder is met als kado diverse gebruiksporen. het is voor mij niet te doen om van hot naar daar te rijden om diverse te vergelijken als ik er 1 vind op Mp die me anstaat dan rijd ik er heen bekijk ik hem en kijk naar het gevoel en geluid staat dat me aan dan betaal ik en gaat ie mee naar huis.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door motorhan Bekijk bericht
    ...als ik er 1 vind op Mp die me aanstaat dan rijd ik er heen bekijk ik hem en kijk naar het gevoel en geluid staat dat me aan dan betaal ik en gaat ie mee naar huis.
    Als het zo simpel is begrijp ik het probleem niet...
    “U lijk sprekend op me moeder. Die heb precies zo’n stoel”
    Van Kooten & De Bie

Senior Member

Standaard

Ja ik weet niet helemaal of ik je vraag goed snap.
    Ik weet meestal vrij precies wat ik zoek. Dus dan bedoel ik niet alleen merk en type maar ook uitvoering. Als je dan een Les Paul in sunburst met binding wilt valt een studio af en als je budget 2k is hoef je niet in de CS hoek te zoeken en zo kom je dan tot een keuze.

Bij de vraag ‘ik wil graag een Hummingbird maar ik heb geen idee wat de verschillen zijn’ is het eerste wat bij mij opkomt; hoe weet je dan dat het een Hummingbird wil.

Vind je een bepaald geluid belangrijk gaat houtsoort zeker invloed hebben, mijdt je een type stemmechanieken, heb je voorkeur voor elektronica die doorslaggevend is, zoek je een bepaalde kleur of knap je totaal af een een soort inlay…

Maar maakt dat allemaal niet uit pak dan de goedkoopste, de gene die het dichtstbij te koop staat of whatever.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten