Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 6 van 6 EersteEerste ... 456
Weergegeven resultaten: 51 t/m 59 van 59

Discussie: Dunnere snaren

Senior Member

Standaard

Glucosamine dan?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door R.J Bekijk bericht
    Electrisch dus, de EXL 120 die ik op mijn eerste gitaar had ervoer ik wel degelijk als een klap stugger dan ernie ball slinkies.
    Geinig, ik zal het nog eens proberen; het is heel lang geleden dat ik slinkies gebruikt heb.

Senior Member

Standaard

Is iedereen zo merkvast dan? Ooit wel altijd Ernies gebruikt, maar dat kwam omdat dit de enige waren die ik altijd per doos kon kopen hier in de buurt. Sinds het online kopen, boeit het mij allemaal wat minder.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Is iedereen zo merkvast dan? Ooit wel altijd Ernies gebruikt, maar dat kwam omdat dit de enige waren die ik altijd per doos kon kopen hier in de buurt. Sinds het online kopen, boeit het mij allemaal wat minder.
    Oh ik ben zeker merkvast! Voor mijn bassen Rotosound (vroeger Elixer) en mijn gitaren altijd Fender 010.

Senior Member

Standaard

Merkvast.....ja, maar het merk wisselt weleens, het gaat in perioden.
    Ik heb heel lang Curt mangan gebruikt.
    Best prima vwb geluid, ook prima levensduur, maar niet per se goedkoop.

Ik koop nu liever d'addario xl in van die doosjes waar 10 setjes in zitten voor niet te veel geld.
    Vroeger kon ik niet meer d'addario spelen want die sloegen helemaal pikzwart uit, en werden dan ook heel ruw, met minder dan 1 uur spelen, maar daar heb ik tegenwoordig minder last van.
    Het viel me nu op dat die d'addario's vanaf nieuw bij mij veel stemvaster zijn dan de Curt mangan snaren.

Ook een keer Roto yellows besteld omdat die goedkoop waren, maar die zijn bij mij wel heel snel dof/dood.

Senior Member

Standaard

Er was ooit een tijd (>30 jaar geleden ) dat ik niet voor minder ging dan Dean Markley Blue Steel
    Relatief dure setjes snaren destijds, maar ze gingen in mijn beleving ook echt langer mee. "CRYOGENIC ACTIVATED" stond er op het pakje met een korte uitleg. Marketing technisch hadden ze een goed verhaal want ik bleef lang dit merk trouw.

Toch werd het later (Power) Slinky's van Ernie Ball en ook daar bleef ik bij hangen.

Snaardikte maakt klankmatig best wel wat uit. Dunnere snaren is dunner geluid / lager volume. Qua afstelling van je gitaar hangt het een beetje af van de 'stijfheid' van de hals. Een dunne hals zal er gevoeliger voor zijn en zal eerder een kleinere correctie door de halspen nodig hebben.
    "Meten is weten, gissen is missen"

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Merkvast.....ja, maar het merk wisselt weleens, het gaat in perioden.
    Ik heb heel lang Curt mangan gebruikt.
    Best prima vwb geluid, ook prima levensduur, maar niet per se goedkoop.

Ik koop nu liever d'addario xl in van die doosjes waar 10 setjes in zitten voor niet te veel geld.
    Vroeger kon ik niet meer d'addario spelen want die sloegen helemaal pikzwart uit, en werden dan ook heel ruw, met minder dan 1 uur spelen, maar daar heb ik tegenwoordig minder last van.
    Het viel me nu op dat die d'addario's vanaf nieuw bij mij veel stemvaster zijn dan de Curt mangan snaren.

Ook een keer Roto yellows besteld omdat die goedkoop waren, maar die zijn bij mij wel heel snel dof/dood.
    ja ik heb dus een reis gemaakt van D'addario EXL120 naar EB slinky/super slinky, dan op de les paul een tijdje EB full nickel, daarna dunlop, curt mangan en nu d'addario XS, met die dunne coating.

Voor de les paul heb ik nog 2 setjes dunlop liggen, die speel ik toch veel minder.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lcvanderhelm Bekijk bericht
    Glucosamine dan?
    glucosamine, vitamine c en mangaan zouden geen verkeerd doen, edoch, check even voordat je iets slikt wat absoluut niet mag met de medicatie die je krijgt.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    Er was ooit een tijd (>30 jaar geleden ) dat ik niet voor minder ging dan Dean Markley Blue Steel
    Relatief dure setjes snaren destijds, maar ze gingen in mijn beleving ook echt langer mee. "CRYOGENIC ACTIVATED" stond er op het pakje met een korte uitleg. Marketing technisch hadden ze een goed verhaal want ik bleef lang dit merk trouw.

Toch werd het later (Power) Slinky's van Ernie Ball en ook daar bleef ik bij hangen.

Snaardikte maakt klankmatig best wel wat uit. Dunnere snaren is dunner geluid / lager volume. Qua afstelling van je gitaar hangt het een beetje af van de 'stijfheid' van de hals. Een dunne hals zal er gevoeliger voor zijn en zal eerder een kleinere correctie door de halspen nodig hebben.
    Ik heb óók een tijdje met die Blue Steels gespeeld, maar dat was omdat ze juist zo goedkoop waren bij Thomann.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten