Glucosamine dan?
Glucosamine dan?
Is iedereen zo merkvast dan? Ooit wel altijd Ernies gebruikt, maar dat kwam omdat dit de enige waren die ik altijd per doos kon kopen hier in de buurt. Sinds het online kopen, boeit het mij allemaal wat minder.
Merkvast.....ja, maar het merk wisselt weleens, het gaat in perioden.
Ik heb heel lang Curt mangan gebruikt.
Best prima vwb geluid, ook prima levensduur, maar niet per se goedkoop.
Ik koop nu liever d'addario xl in van die doosjes waar 10 setjes in zitten voor niet te veel geld.
Vroeger kon ik niet meer d'addario spelen want die sloegen helemaal pikzwart uit, en werden dan ook heel ruw, met minder dan 1 uur spelen, maar daar heb ik tegenwoordig minder last van.
Het viel me nu op dat die d'addario's vanaf nieuw bij mij veel stemvaster zijn dan de Curt mangan snaren.
Ook een keer Roto yellows besteld omdat die goedkoop waren, maar die zijn bij mij wel heel snel dof/dood.
Er was ooit een tijd (>30 jaar geleden) dat ik niet voor minder ging dan Dean Markley Blue Steel
Relatief dure setjes snaren destijds, maar ze gingen in mijn beleving ook echt langer mee. "CRYOGENIC ACTIVATED" stond er op het pakje met een korte uitleg. Marketing technisch hadden ze een goed verhaal want ik bleef lang dit merk trouw.
Toch werd het later (Power) Slinky's van Ernie Ball en ook daar bleef ik bij hangen.
Snaardikte maakt klankmatig best wel wat uit. Dunnere snaren is dunner geluid / lager volume. Qua afstelling van je gitaar hangt het een beetje af van de 'stijfheid' van de hals. Een dunne hals zal er gevoeliger voor zijn en zal eerder een kleinere correctie door de halspen nodig hebben.
"Meten is weten, gissen is missen"
ja ik heb dus een reis gemaakt van D'addario EXL120 naar EB slinky/super slinky, dan op de les paul een tijdje EB full nickel, daarna dunlop, curt mangan en nu d'addario XS, met die dunne coating.
Voor de les paul heb ik nog 2 setjes dunlop liggen, die speel ik toch veel minder.
Favorieten/bladwijzers