Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 6 EersteEerste ... 3456 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 54

Senior Member

Standaard

Ik wacht nog even met mijn batterij bestelling.

Standaard

Wat ik raar vind is dat ze wel blijkbaar geld over hebben om in België reclame te maken via tv kanalen, om aan te tonen dat ze de grootste winkel zijn van België.

Senior Member

Standaard

Da's allemaal gedacht vanuit "als je groot denkt, word je vanzelf groot". Een bedrijf als Picnic denkt net zo en die heeft nog nooit één cent winst gemaakt.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door freesoul Bekijk bericht
    Wat ik raar vind is dat ze wel blijkbaar geld over hebben om in België reclame te maken via tv kanalen, om aan te tonen dat ze de grootste winkel zijn van België.
    Het is denk ik ook wel een alles of niets strategie. Er is net 15 miljoen betaald voor een bedrijf met de nodige imagoschade. Daar zit dus veel kapitaal in vast van een investeerder die rendement wil zien. De omzet moet dus als de sodemieter op gang komen.

Verder verbaas ik me altijd over hoe bij veelvoorkomende dingen zoals eigendomsvoorbehoud die in min of meer standaardcontracten worden geregeld, zodra puntje bij paaltje komt, de geldigheid ter discussie gesteld wordt. Je zou zeggen dat zo'n leverancier zo'n contract juridisch laat toetsen en dat het dan ook voor de jurist van de tegenpartij duidelijk is wat er afgesproken is zonder dat een rechter zich daar over hoeft te buigen.

Maargoed, de curator is ook een jurist en in de paar gevallen die ik van dichtbij heb gezien zitten die er vooral om zelf uren te turven met een vork en alles wat er nog in een boedel zit op die manier naar zichzelf toe te trekken dus die creëren maar al te graag verwarring want waar twee honden vechten om een been...

Senior Member

Standaard

Wat denk ik ook niet bijdraagt aan (veel) inkomsten zijn de fysieke winkels. Alleen al het in stand houden daarvan en het personeel moet toch klauwen met geld kosten.
    “U lijk sprekend op me moeder. Die heb precies zo’n stoel”
    Van Kooten & De Bie

Senior Member

Standaard

Het model van Thomann (het distributiecentrum uitbouwen naar een soort Thomann boulevard) komt mij ook logischer voor dan allerlei vestigingen in den lande uit de grond stampen.
    Laatste zal ongetwijfeld prestigieuzer zijn maar Blokker ea deed het juist de das om.
    Ach, ziener of hoogmoed wordt bepaald door succes of het gebrek daar aan.
    Was dit nuttig? Y/N

ℬℯℱ퓊풸퓀풾퓃'풩풾풸ℯ!™️

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fobo Bekijk bericht
    Wat denk ik ook niet bijdraagt aan (veel) inkomsten zijn de fysieke winkels. Alleen al het in stand houden daarvan en het personeel moet toch klauwen met geld kosten.
    Vooral die Amsterdam bij de Arena mag wat kosten, en wat is dat een waardeloze winkel......

Vroegah vond ik de vestiging in Goes nog wel leuk, maar de laatste tijd ook al niet meer, rare sfeer hing daar de laatste keer dat ik er was.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Het model van Thomann (het distributiecentrum uitbouwen naar een soort Thomann boulevard) komt mij ook logischer voor dan allerlei vestigingen in den lande uit de grond stampen.
    Laatste zal ongetwijfeld prestigieuzer zijn maar Blokker ea deed het juist de das om.
    Heu? Ze hebben toch nauwelijks vestigingen uit de grond gestampt? Vestiging Rotterdam was Peter Verspuy, Apeldoorn was Feedback (toch?) en Antwerpen, was dat niet voorheen Key Music?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Ik denk dat het iets genuanceerder ligt. De winst van Action lag in 2024 met zo'n 2 miljard 30% hoger dan het jaar daarvoor. De gemiddelde winst per winkel is ca. 750.000 euro. Ik kom er regelmatig en het is er altijd druk.

Of een winkel winstgevend kan zijn ligt aan heel veel factoren maar met een Action om de hoek verkoopt ook Bax een stuk minder batterijen.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten