Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 4 EersteEerste ... 234
Weergegeven resultaten: 31 t/m 36 van 36
    Super Moderator

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lcvanderhelm Bekijk bericht
    Ik heb het gegoogled en waar het op neer komt, een toon is iets dat je hoort en een noot is iets dat op papier staat.
    Ik hoor duidelijk een halve toon verschil tussen een E en een Dis.Daar hoef ik het niet voor op papier te zetten.Kortom ik heb gelijk.
    En als ik geen gelijk heb, dan ga ik net zo lang googlen tot ik weer gelijk heb.
    Je hebt gelijk

Senior Member

Standaard

Het probleem was niet de afstelling maar de mensuur Een mensuur van 25,4 inch speelt voor mij gewoon te zwaar.
    Ik heb vandaag een gitaar met een mensuur van 24,75 gekocht(Eastman E6ss-TC) en dat speelt veel lekkerder en de klank is hemels.
    Het is ook mijn eerste akoestische, zonder under-saddle piezo en ik vraag me af in hoe verre dat zorgt voor een mooiere toon.
    Mijn Maton heeft nu 011 snaren die ook nog eens een halve noottoon verlaagd is en mijn nieuwe bruid heeft 012 snaren en speelt makkelijker.

Senior Member

Standaard

Ik heb even gekeken naar welk mensuur mijn Epiphone J-45 Studio VS heeft en ontdekte dat die nu ruim 300 EUR moet kosten, terwijl ik er 12 jaar geleden 129 voor heb betaald. Da's best veel. Verder heb ik geen bewuste mensuur problematiek.

Senior Member

Standaard

Yep............

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lcvanderhelm Bekijk bericht
    Het probleem was niet de afstelling maar de mensuur Een mensuur van 25,4 inch speelt voor mij gewoon te zwaar.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    die heel licht speelt wegens kortere mensuur

Senior Member

Standaard

Wat bedoel je Pepe en Erik de J45 heeft dezelfde mensuur als de Eastman vergelijk het met Gibson en Fender.
    Ik heb(nee had) op mijn Les Paul dikkere snaren als op mijn Fenderachtige gitaren.

Senior Member

Standaard

?
    Je zegt dat een hogere mensuur zwaarder speelt en ik zeg, ja dat klopt, dat had ik al gezegd in post 16

of mis ik nou wat?

Wat dikkere snaren betreft, een & ander is voorkeur maar doorgaans hoe hoger de mensuur des te dikker de snaren, vergelijk een banjo versus een contrabas

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten