Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 7 van 10 EersteEerste ... 56789 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 61 t/m 70 van 91

Discussie: Bax shop failliet

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Goede service is niet zozeer het aantal loketten maar hoe een klant/klacht wordt behandeld,
    mijn punt was evenwel dat je niet extra zou moeten betalen voor goede service,
    korting voor slechte service snap ik wel
    "Onze service is belabberd maar daar zijn onze prijzen ook naar!"
    Klachtafhandeling is volgens mij maar één onderdeel van het totaalpakket dat men onder serivce verstaat toch? En als je 'minder service' gelijstelt aan 'slechte service' (bijv door niet de mogelijkheid te hebben het ding even snel in te pluggen zonder dat je m eerst via DHL moet bestellen en potentieel weer moet inpakken voor retour, en nauwelijks de mogelijkheid om gerichte vragen te stellen etc, oftewel, alles wat bij een online winkel meestal niet kan), dan is die korting er volgens mij ook, want de prijzen liggen toch best vaak lager in een online winkel

Senior Member

Standaard

korting voor slechte service snap ik wel
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fobo Bekijk bericht
    Ik denk eerder - beetje overtrokken: een lagere prijs rechtvaardigen onder het motto ‘garantie tot de deur’...
    is min of meer hetzelfde

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Klachtafhandeling is volgens mij maar één onderdeel van het totaalpakket dat men onder serivce verstaat toch? En als je 'minder service' gelijstelt aan 'slechte service' (bijv door niet de mogelijkheid te hebben het ding even snel in te pluggen zonder dat je m eerst via DHL moet bestellen en potentieel weer moet inpakken voor retour, en nauwelijks de mogelijkheid om gerichte vragen te stellen etc, oftewel, alles wat bij een online winkel meestal niet kan), dan is die korting er volgens mij ook, want de prijzen liggen toch best vaak lager in een online winkel
    Het wordt een semantisch ding zo maar in jouw knop vergelijk,

als consument heb ik maar 1 knop; ben ik tevreden of heb ik een klacht.
    En bij een klacht wil ik dat de verkoper iets doet waardoor ik die knop weer op tevreden kan zetten.
    Dus een verkoper kan daar een heleboel subknopjes aan hangen maar als klant boeit me dat niet, ik wil gewoon tevreden zijn over mijn koop ervaring

een tevreden roker is geen onruststoker of zoals mijn moedertje zei, een tevreden klant maakt geen trammelant,
    aan trammelant had ze een broertje dood dus service stond bij haar hoog in het vaandel
    Laatst gewijzigd door Pepe; 24 april 2025 om 13:37

Senior Member

Standaard

Ik denk dat Bax het zeker wat betreft de service heeft moeten afleggen tegen Thomann en zelfs Music Store. Bovendien hebben beide bedrijven ieder één fysieke winkel en Bax een stuk of vier (?) in ons kleine land.

Senior Member

Standaard

Slechte service was ook een factor bij het failliet van de 1e Keymusic weet ik nog wel,
    bij het 2e failliet was het meer een kwestie van Corona/damage control,
    daar wilde Jan v't Hoen toch nog een doorstart van maken terwijl het al een doorstart was?
    soort dubbele subdoorstart,
    volgens mij eindigde dat met popups die de failliete voorraad verkochten,
    heel wazig allemaal,
    maar goed, die Jan v't Hoen wil het dus opnieuw proberen,
    drie keer is scheepsrecht zullen we maar zeggen

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fobo Bekijk bericht
    Ik denk eerder - beetje overtrokken: een lagere prijs rechtvaardigen onder het motto ‘garantie tot de deur’...
    Als je een dikke Gibson bij een dozenschuiver koopt hoef je niet te verwachten dat die goed is afgesteld; bij de detailhandel kun/mag je dat wél verwachten.
    Daarnaast veel omzet met lagere prijsjes (dozenschuivers) levert grosso modo de zelfde marge als weinig omzet met ‘normale’ prijzen. Dat laatste komt meestal voor bij de ‘gewone’ delailhandel, waar je fysiek naar toe gaat, dus meer contact, meer advies et cetera.
    Voor de prijzen die Gibson hanteert mag je altijd verwachten dat ze goed afgesteld zijn. Ook bij een dozenschuiver. Het grootse deel gebeurt nl voordat ie naar de verkoper gaat

Senior Member

Standaard

V.w.b. dozenschuivers heb ik ook altijd meer gehad met Thomann dan met Bax.
    Bij Thomann wel eens verkeerde informatie op de site geconstateerd, d.w.z. iets in huis gekregen dat niet overeen kwam met de geadverteerde specificaties; then again, qua retouren ging ook altijd alles soepel.
    Levertijd Thomann met UPS vaak sneller dan Bax in NL voor elkaar kreeg.
    En Bax heeft me ooit twee piano's opgestuurd terwijl ik een minuut nadat ik mijn bestelling plaatste al aangaf dat 1 order geannuleerd kon worden; was ICT-wijs onomkeerbaar, het ding MOEST fysiek het hele land door gezeuld worden en aan de deur geweigerd.
    Tja, dat roept bij mij de verkeerde gevoelens op.
    Vroeger was de toekomst beter.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tupelo Bekijk bericht
    was ICT-wijs onomkeerbaar, het ding MOEST fysiek het hele land door gezeuld worden en aan de deur geweigerd.
    Dat zei ik gisteren nog, van het schema afwijken laat de boel in het honderd lopen

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Napoje Bekijk bericht
    Voor de prijzen die Gibson hanteert mag je altijd verwachten dat ze goed afgesteld zijn. Ook bij een dozenschuiver. Het grootse deel gebeurt nl voordat ie naar de verkoper gaat
    Dat is wel zo, maar toch... Paar jaar geleden na uitgebreid proberen een Eastman T186MX bij TFOA gekocht. Speelde meer dan onwijs lekker. Voordat ze ‘m mee gaven, wilden ze ‘m nog even checken. Tikje hier, rukje daar, en na een kwartiertje had ik een gitaar die speciaal voor mij was gemaakt; dat kon niet anders.
    Afstellen en afstellen zijn twee dingen.
    “U lijk sprekend op me moeder. Die heb precies zo’n stoel”
    Van Kooten & De Bie

Senior Member

Standaard

Dat zei ik gisteren nog, van het schema afwijken laat de boel in het honderd lopen

Je zou denken dat het voor een piano anders werkt dan voor een stel batterijen, maar niet dus.
    Niemand die ff een appje kan sturen naar een chef magazijn ofzo; houd deze morgen wanneer je gaat picken maar tegen.
    In dat licht kan je een faillissement eigenlijk wel zien aan komen.
    Vroeger was de toekomst beter.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten