Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 6 van 10 EersteEerste ... 45678 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 51 t/m 60 van 91

Discussie: Bax shop failliet

  1. #51

    Standaard

    Ik vind het echt bizar wat er allemaal gebeurd, vroeger had je meer fysieke winkels en grote winkels waarin je rustig een namiddag kon spenderen kwijlend al die instrumenten bewonderen, nu moet alles online maar lijkt blijkbaar ook niet de succes formule.

    Zou er een ommekeer aankomen, dat die winkels terug komen of is dit definitief over and out ?

  2. #52
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    4.507

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door freesoul Bekijk bericht
    Ik vind het echt bizar wat er allemaal gebeurd, vroeger had je meer fysieke winkels en grote winkels waarin je rustig een namiddag kon spenderen kwijlend al die instrumenten bewonderen, nu moet alles online maar lijkt blijkbaar ook niet de succes formule.

    Zou er een ommekeer aankomen, dat die winkels terug komen of is dit definitief over and out ?
    Misschien is het tijdperk van het dozen-schuiven voorbij en gaat er weer verkocht worden tegen prijzen met ’normale’ marges.
    “U lijk sprekend op me moeder. Die heb precies zo’n stoel”
    Van Kooten & De Bie

  3. #53

    Standaard

    Dat zal volgens mij niet van vandaag op morgen zijn. Ik ben aan het rond kijken voor een digitale piano voor mijn dochter en ik heb gisteren opgemerkt dat er tot 50€ prijsverschil op zit als ik verschillende plekken met elkaar vergelijkt, en ja voor de zelfde piano. Dat is toch opmerkelijk groot.

  4. #54
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2013
    Locatie
    Cranendonck
    Berichten
    901

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door freesoul Bekijk bericht
    Dat zal volgens mij niet van vandaag op morgen zijn. Ik ben aan het rond kijken voor een digitale piano voor mijn dochter en ik heb gisteren opgemerkt dat er tot 50€ prijsverschil op zit als ik verschillende plekken met elkaar vergelijkt, en ja voor de zelfde piano. Dat is toch opmerkelijk groot.
    Ik vind 50 euro niet echt en groot verschil en voor mij geen reden daar te kopen tenzij ik er al een tevreden klant ben

  5. #55
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    4.507

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door freesoul Bekijk bericht
    Dat zal volgens mij niet van vandaag op morgen zijn. Ik ben aan het rond kijken voor een digitale piano voor mijn dochter en ik heb gisteren opgemerkt dat er tot 50€ prijsverschil op zit als ik verschillende plekken met elkaar vergelijkt, en ja voor de zelfde piano. Dat is toch opmerkelijk groot.
    Hangt af van het aankoopbedrag. Als dat bijvoorbeeld rond de €2000 ligt vind ik het wel meevallen. Bij een digitale piano van €500 vind ik het substantieel.
    “U lijk sprekend op me moeder. Die heb precies zo’n stoel”
    Van Kooten & De Bie

  6. #56
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.400

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door freesoul Bekijk bericht
    Dat zal volgens mij niet van vandaag op morgen zijn. Ik ben aan het rond kijken voor een digitale piano voor mijn dochter en ik heb gisteren opgemerkt dat er tot 50€ prijsverschil op zit als ik verschillende plekken met elkaar vergelijkt, en ja voor de zelfde piano. Dat is toch opmerkelijk groot.
    Ten opzichte van welke richtprijs? Ik betaal graaf €50 extra op een piano die €600 kost en de service is goed, en het is een muziekzaak in de buurt. Soms besteed ik ook €50 extra als het een lokale zaak is en geen onderdeel van een keten. Dus als een gitaar€2000 bij Thomann kost maar €2.100 bij een lokale zaak, ga ik voor dat laatste.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  7. #57
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    31.616

    Standaard

    Mooi dat de consument kan kiezen in het prijzenalgoritme mechanisme

    een hogere prijs rechtvaardigen omdat de service ok is...
    service was vroeger een usp waar je juist niet voor hoefde te betalen
    Laatst gewijzigd door Pepe; 24 april 2025 om 11:14

  8. #58
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    14.135

    Standaard

    Maar een 'lager serviceniveau' is toch inherent aan een online winkel? Want dan kan je niet oog in oog, met ingeplugde potentieel te kopen gitaar, de verkoper die de gitaar ook kent, allerlei directe vragen stellen die hij a.d.h.v. van zijn expertise beantwoordt.

    Het enige wat een internetwinkel kan doen als goede service, is ruime voorraad, actuele status, snelle levering, goede informatie, goede kwaliteit en goede klachtenafhandeling. Meer draaiknopen heeft ze niet denk ik. Een fysieke winkel om de hoek heeft veel meer parameters om tot een goede service te komen toch?

  9. #59
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    31.616

    Standaard

    Goede service is niet zozeer het aantal loketten maar hoe een klant/klacht wordt behandeld,
    mijn punt was evenwel dat je niet extra zou moeten betalen voor goede service,
    korting voor slechte service snap ik wel
    "Onze service is belabberd maar daar zijn onze prijzen ook naar!"
    Laatst gewijzigd door Pepe; 24 april 2025 om 11:30

  10. #60
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    4.507

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    een hogere prijs rechtvaardigen omdat de service ok is...
    Ik denk eerder - beetje overtrokken: een lagere prijs rechtvaardigen onder het motto ‘garantie tot de deur’...
    Als je een dikke Gibson bij een dozenschuiver koopt hoef je niet te verwachten dat die goed is afgesteld; bij de detailhandel kun/mag je dat wél verwachten.
    Daarnaast veel omzet met lagere prijsjes (dozenschuivers) levert grosso modo de zelfde marge als weinig omzet met ‘normale’ prijzen. Dat laatste komt meestal voor bij de ‘gewone’ delailhandel, waar je fysiek naar toe gaat, dus meer contact, meer advies et cetera.
    “U lijk sprekend op me moeder. Die heb precies zo’n stoel”
    Van Kooten & De Bie

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top