Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 16
    Senior Member

Standaard Zelfbouw Musikding Fuzz kit PROBLEEM

Hallo,

Ik heb net mijn eerste pedaaltje in elkaar gesoldeerd en hoewel ik mij comfortabel voel met het soldeerwerk ondertussen, is er blijkbaar toch iets verkeerd gelopen. Misschien herkent iemand van jullie experts het probleem: het pedaal werkt goed (ledje brandt en alle knoppen doen wat ze moeten doen, geen gekraak etc), maar als ik het pedaal uitzet krijg ik niks meer. Geen bypassed geluid, geen led, geen signaal, geen ruis. Niks.

Ik heb vermoedelijk iets verkeerd gedaan met de 3DPT schakelaar, aangezien de klank componenten wel correct werken als het pedaal aan staat. Iemand een idee waar dat aan zou kunnen liggen?

Het gaat om deze kit.
    Laatst gewijzigd door ellisvertellis; 24 februari 2025 om 11:01

Senior Member

Senior Member

Standaard

Het oogt in eerste opzicht goed. Als je een multimeter hebt zou je de continuïteit kunnen meten tussen de pinnetjes op de switch wanneer hij uit staat. In principe is het een doorverbinding van input naar output, dus zou er weinig fout kunnen gaan. Wat wel eens gebeurd bij deze switches is dat je ze te warm stookt tijdens het solderen, hierdoor smelt de kunststof van de switch waardoor het pinnetje geen goed contact meer maakt.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thiez Bekijk bericht
    Het oogt in eerste opzicht goed. Als je een multimeter hebt zou je de continuïteit kunnen meten tussen de pinnetjes op de switch wanneer hij uit staat. In principe is het een doorverbinding van input naar output, dus zou er weinig fout kunnen gaan. Wat wel eens gebeurd bij deze switches is dat je ze te warm stookt tijdens het solderen, hierdoor smelt de kunststof van de switch waardoor het pinnetje geen goed contact meer maakt.
    Bedankt voor jouw reactie! Ik heb een multimeter ergens liggen, dat ga ik nog even moeten leren dan...

Het is niet mogelijk dat ik de switch ondersteboven heb gebruikt toevallig? Domme vraag misschien, maar ik wil het graag uitsluiten.

Dus als ik het pedaal uitschakel zou ik nog steeds op alle pinnen een waarde moeten kunnen meten?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ellisvertellis Bekijk bericht
    Op de middelste horizontale rij contacten van de schakelaar lzie ik het ingangs- en uitgangssignaal (de 2 blauwe draden). Hiermee is niks mis, want je hebt namelijk wel het effect-signaal. Daar hoef je dus niet naar te kijken.

Het bypass gedeelte wordt verzorgd door het kale draadje over de onderste horizontale linker 2 contacten van de schakelaar. Je moet dius kijken of die 2 in de bypass stand wel verbonden zijn met de 2 blauwe draden. Ook kan het nog zijn dat er een sluiting zit vanaf dit kale draadje onderaan naar ground.
    "Meten is weten, gissen is missen"

Senior Member

Standaard

Het schema dat ik gebruikte is dit.

Ik denk dat alles is aangesloten zoals op het plan, toch? Ik doe nog wat onderzoek! (ik begrijp het 3DPT concept nog niet helemaal...)

Bedankt voor de input alvast!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    Op de middelste horizontale rij contacten van de schakelaar lzie ik het ingangs- en uitgangssignaal (de 2 blauwe draden). Hiermee is niks mis, want je hebt namelijk wel het effect-signaal. Daar hoef je dus niet naar te kijken.

Het bypass gedeelte wordt verzorgd door het kale draadje over de onderste horizontale linker 2 contacten van de schakelaar. Je moet dius kijken of die 2 in de bypass stand wel verbonden zijn met de 2 blauwe draden. Ook kan het nog zijn dat er een sluiting zit vanaf dit kale draadje onderaan naar ground.
    Klopt het dan dat in de bypass stand, de twee links onder en de twee links middel contacten een waarde moeten geven?

Senior Member

Standaard

Je multimeter op weerstandmeting zetten. En dan op de bypass stand meet je links onder, naar links midden. Dat dient 0 ohm (of waarschijnlijk een paar ohm) te zijn. Daarna meet je midden onder, en midden midden. En je kan dan nog even idd wat plant zegt meten van het kale draadje (links onder naar midden onder) naar de behuizing. Hier zou je geen verbinding moeten meten.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thiez Bekijk bericht
    Je multimeter op weerstandmeting zetten. En dan op de bypass stand meet je links onder, naar links midden. Dat dient 0 ohm (of waarschijnlijk een paar ohm) te zijn. Daarna meet je midden onder, en midden midden. En je kan dan nog even idd wat plant zegt meten van het kale draadje (links onder naar midden onder) naar de behuizing. Hier zou je geen verbinding moeten meten.
    Ok, dat heb ik gedaan. Om een of andere reden werkt het nu wel. Begrijp er niks van Waarschijnlijk dan toch een slechte vebinding die door het wroet- en speurwerk toch plots wel contact maakt ofzo?

In elk geval heel erg bedankt! Ik heb weer heel wat bijgeleerd en ook de multimeter is terug in gebruik. Op naar een volgend projectje!

Senior Member

Standaard

Das Musikding heeft leuke pakketten!

Zelf heb ik een Muff, Distortion + en compressor gebouwd, erg leuk om te doen. Alleen heb ik ook moeite met trouble shooten, ben dan ook geen electronicus…….

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten