Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 41 van 46 EersteEerste ... 313940414243 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 401 t/m 410 van 451
    Senior Member

Standaard

Maar de vraag is hoe een Tribute band over die speakers klinkt. Toch ? Onieda?

Moderator

Standaard

Ik heb echt heel goede speakers en als ik in de zeik mode mag gaan, vind ik het geluid over het algemeen wel redelijk, maar de basdrum overheerst bij mij bij elke band en ik vind ook het geluid van die basdrum niet zoals het zou moeten.

En vaak vind ik de gitaar of gitaren te ver weg.

Ga er maar van uit dat het allemaal live lijkt, maar het is al een tijdje geleden opgenomen en ik denk dat ook het geluid in multitrack wordt opgenomen en later de mix wordt gemaakt en dan kan het echt wel beter klinken.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

Senior Member

Standaard

Oh, maar dat met die bass drum is blijkbaar een modeding. Want dat is ook bij bijna alle festivals aan de hand. De bassdrum is blijkbaar het belangrijkste.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    Ik heb echt heel goede speakers en als ik in de zeik mode mag gaan, vind ik het geluid over het algemeen wel redelijk, maar de basdrum overheerst bij mij bij elke band en ik vind ook het geluid van die basdrum niet zoals het zou moeten.

Ga er maar van uit dat het allemaal live lijkt, maar het is al een tijdje geleden opgenomen en ik denk dat ook het geluid in multitrack wordt opgenomen en later de mix wordt gemaakt en dan kan het echt wel beter klinken.
    Ik denk eigenlijk dat ze een mix maken voor televisies zonder externe speakers en home-cinema setjes. Eerder voor televisies met ordinaire inbouw-speakers. Daar zullen ze heus wel richtlijnen voor hebben.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pasqual Bekijk bericht
    Ik denk eigenlijk dat ze een mix maken voor televisies zonder externe speakers en home-cinema setjes. Eerder voor televisies met ordinaire inbouw-speakers. Daar zullen ze heus wel richtlijnen voor hebben.
    De meeste mensen hebben denk ik toch op z'n minst wel een soundbar?

Bij mij gaat de Toslink digitale audio output van m'n tv net als van m'n andere digitale bronnen via een digitale bronkeuze naar een lossee DAC en dat gaat m'n versterker in en zo naar de Dynaudio speakers waarover ik al m'n muziek luister. Volgens mij skipt die digitale output alle interne audio settings van de tv. Niks home cinema, gewoon links en rechts uit.

Maar goed, ik zal er morgen eens extra op letten.
    "Meten is weten, gissen is missen"

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht

Hele show wordt in drie dagen achter elkaar opgenomen, alles multitrack inderdaad. Wel alles live in één take ingespeeld, geen overdubs. Tenminste, dat was bij ons in seizoen 1 zo. Sommige bands (waaronder Abba Fever en Queen Must Go On) hadden nog extra tracks met vooraf opgenomen instrumenten en vocals meelopen. Alle drummers kregen volgens mij klicktrack op hun inears.

Dus er wordt zeker nog gemixt en opgepoetst voordat het uitgezonden wordt. De kickdrum vond ik ook opvallend hard gisteravond, direct uit mijn Samsung TV zonder soundbar en niet verbonden met hifi of externe audio apparaten. Modegril waarschijnlijk….
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

Senior Member

Standaard

Gisteren gekeken en ook wat meer op het geluid gelet. Qua vocalen was The Supremium Tribute wat uit balans vond ik.
    Her en der waren de acts idd wat boemerig, maar verder niet het idee dat zang ergens zacht stond.

AC in DC zijn echt wel keigoed. Kate! vond ik het best knap doen en ze kreeg best wel nette punten, behalve het publiek dat maar een 6 komma nogwat gaf. Maar goed, ze is door dus we gaan nog iets horen.

Tja, die Faith blijft maar matig, Meewis vond ik ook niet overtuigen. Richie Experience blijft in de gevarenzône...

We krijgen nog een nieuwe act volgende week en dan komt 'bijltjesdag' zodat er 4 overblijven. Zou dan toch AC in DC de Ziggo in gaan?
    "Meten is weten, gissen is missen"

Moderator

Standaard

Kate Bush is bijna niet te kopieëren en ik denk niet dat er iemand is die dat echt perfect kan.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

Senior Member

Standaard

Ik vond kate eigenlijk verrassend goed. Zeker kun je kate bush nooit exact na doen, maar voor een tribute vond ik het zeker knap gedaan.
    ACinDC is een fijn bandje, hoewel ik de zang hier en daar nu een beetje matig vond. Maar dat was meer zijn eigen melodie keuze dan dat hij er echt naast zat.

De band die er volgende week bij komt kende ik niet eigenlijk, maar dat kan aan mij liggen.

Faith en Richie gaan nog afvallen denk ik. Kate gaat het ook niet halen, dat zie je al aan de publiekstemmen. Niet de juiste muziek om ziggo te vullen. Dus ik verwacht bruno mars, adele, tom jones. En dan is het de vraag wat ze er als 4e bij gaan pakken. Guus voor een gezellige opener. Lou Rawls om er een soul night van te maken. Of toch AC/DC om een breder publiek aan te spreken.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    De meeste mensen hebben denk ik toch op z'n minst wel een soundbar?
    Als ik zo rondkijk in familie- en kennissenkring: écht niet. Welgeteld één.
    Voor dat hele kleine beetje muziek op TV ga ik echt geen goede (=dure) soundbar kopen. Ik speel het desgewenst op mijn stereo-installatie af.
    “U lijk sprekend op me moeder. Die heb precies zo’n stoel”
    Van Kooten & De Bie

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten