Oorspronkelijk geplaatst door
Speeddemon
Ik zal nog eens een feitelijk onderbouwd inhoudelijke post maken in een topic gekaapt door eigengereide betweters met 'vroegah' verhalen of de 'if it's too loud, you're too old' crowd... Pff.

Met name door dat laatste heb ik in '98 bij Motörhead in Noorderligt tinnitus opgelopen. Niks om trots op te zijn, maar ja,
dick measuring contests vind je overal tegenwoordig.
Maar goed, als je mij niet gelooft, hier wat meer leesvoer:
https://www.thegearpage.net/board/in...sions.2275519/
quote:
There were early versions that were vented and then no vent, but from what I recall they were almost identical and were very close to the G12-65's. In fact, I think they were almost the same construction except the Kapton voice coils, same magnet and cone though.
En fun fact, ik HEB al die speakers hier.

Originele '81 G12-65, een Heritage RI versie, 2x vented T75 uit '85 en 2x non-vented T75 uit '86. Ik kan je verzekeren, dat met name die vented versies behoorlijk dicht bij de G12-65's klinken; beefy, middy, relatief smooth hoog. G12-65's hebben iets meer volume nodig om tot leven te komen en blijven wat smoother, that's it.
Maar de grootste take-away van mijn eerdere bericht is: de latere versies van de T75 klinken gemiddeld genomen ruk.
En ja, dat is een dooddoener in de gitaarwereld bij bijna alles, maar geloof me, hier klopt het 100%.
Favorieten/bladwijzers