Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 7 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 67
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jan Buurman Bekijk bericht
    Ik zie best vaak gitaristen die een mooie sound hebben bij de soundcheck maar helemaal wegvallen als de band begint. Een veel gemaakte fout.
    Onzin. Als dit de situatie is, is er maar één remedie: geef de mastervolumeknop op je versterker een flinke zwiep, bij voorkeur met de klok mee.

Senior Member

Standaard

Mijns inziens absoluut niet de aflossing. Dan komt de andere gitarist niet goed door en die zou hem ook harder moeten zetten enz.

Wel eens met een 2e gitarist in een band gezeten?

Senior Member

Standaard

Jazeker. En zelfs i.c.m. blazers en toetsen. Ik harder = iedereen harder. Een visceuze cirkel. Bloedende oren FTW. Af en toe baal ik dat ik mijn Triple Rectifier niet meer heb.

Standaard

Ik ben het met Dennis eens. Het hoeft niet mooi te zijn, als het maar hard is.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

— Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

Senior Member

Standaard

Volume is goed maar be smart, not hard.

Ik zette alles bij de soundcheck heel laag, dan had je wat speling verderop
    Laatst gewijzigd door Pepe; 25 december 2024 om 14:12

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Volume is goed maar be smart, not hard.
    Dus tijdens het voorspel is jouw piem ook slap en zacht, want tijdens de daad moet je wat speling hebben? Vanaf het begin moet ‘ie gewoon hard zijn. Keihard.

Senior Member

Standaard

Wanneer een, bv akoestische gitaar, tijdens de soundcheck op de monitors wordt afgeregeld krijgt die een bep range mee,
    hoe harder je uitstuurt des te lager je fader komt te staan
    hoe kleiner de radius des te minder je zelf nog te verhapstukken hebt en vice versa,
    voor solo's heb ik veel meer volume nodig dan voor slag en dat moet je zelf regelen want anders gaat dat geheid mis is de ervaring,
    kan zo'n regelneef ook niet weten natuurlijk,
    dat principe valt vaak ook niet uit te leggen dus je moet slim zijn en daarin een beetje manipuleren,
    dus dat,
    Laatst gewijzigd door Pepe; 25 december 2024 om 19:01

Senior Member

Standaard

Geluidsmannen zullen blij zijn met jullie. 😄

Senior Member

Standaard

Dat hele volume verhaal dat hoorbaar zijn boven mooi gaat klopt wel maar dat gaat over het podium geluid want over de zaalmix heb je sowieso niks te vertellen. Jezelf op het podium horen heeft vooral te maken met opstelling.
    Bovendien, hoe harder je amp op het podium staat des te minder monitor je krijgt dus dat is dat. Maar het helpt als je zorgt dat je elkaars frequenties niet in de weg zit door bv slim te arrangeren om maar 's wat te noemen.
    Laatst gewijzigd door Pepe; 25 december 2024 om 19:46

Senior Member

Standaard G12T-75 vs G12H Anniversary?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Speeddemon Bekijk bericht
    Wat betreft de hernieuwde interesse in T75's is er wel e.e.a. te verklaren.
    De echt oude versies, waarvan de labels een zogenaamd 'serifed font' (lettertype met frutsels) hebben, klinken beduidend minder scooped en fizzy dan de latere versies.
    Bij die serifed font versies is er ook nog onderscheid tussen 'vented' en 'non-vented', dwz een soort roostertje in het midden van de magneet, zichtbaar aan de achterkant.

Zie hier een echt oude, vented versie:

of deze:

en zo zien ze eruit vanaf de jaren '90 en later:

Ik heb er nu 4; 2x non-vented die origineel in m'n Marshall 1966A 2x12 cab zaten (uit '86) en sinds een maand of wat, heb ik 2 stuks vented (uit '85) overgenomen van HaroldA.
    Die versies liggen zowel technisch als klankmatig zeer dicht bij de G12-65's en dat zou je van die jaren '90 T75's nooit en te nimmer zeggen. Het enige verschil tussen de 'early T75' en de G12-65 was het 'former' materiaal; kapton of glasvezel, als ik me goed herinner.

Dus mocht je zeer tegenstrijdige meningen lezen over T75's (scooped, fizzy high-end vs. rich mids, balanced, classic tone), weet dan waar dit vandaan kan komen.
    Dit meeeeen je niet! Oude g12t-75 dicht bij de G12-65? Geloof er geen fuck van... ik kon destijds zo ontzettend goed het verschil horen...

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten