Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 32
    Senior Member

Standaard

Die Duitsers waren, begin '90 super vooruitstrevend met programmable tube 19". Zo kwam Lain Barbier een keertje binnenwippen met zo'n Reussenzehn die full tube pre and power was met een footcontroller erbij die zo uit een F16 leek te komen, alles midi natuurlijk.

Ik had wel wat 19"Duits spul van H&K en Kitty Hawk maar mijn oren willen toch iets Engels of Amerikaans horen, merkte ik. Soldano vond ik altijd wel lekker, meer vintage (middy & rond) dan de concurrentie die doorgaans, voor mij dan, te scooped klinkt.
    Dat verschil hoor je ook weer terug in hun pedalen vind ik, de Slo en GTO vs bijvoorbeeld Mesa V-twin.

Maar ik heb niet zo'n rack geschiedenis zeg ik erbij, ik heb alles verkocht, heb enkel nog een Peavey Valverb, Kitty Hawk testarossa en Chandler tube driver. Over die laatste speel ik nog dagelijks, ik heb gewoon nog geen beter drive pedaaltje gevonden.

Erik heeft gelijk, mijn 19" had helemaal niks te zoeken in een studio, zo'n engineer gebruikte dan een Lexicon 224 waar je gemakkelijk 2 keer mijn hele rack van kon kopen.
    Laatst gewijzigd door Pepe; 22 november 2024 om 00:30

Senior Member

Standaard

H&K en Kitty Hawk hadden, zeker in die tijd echt hun eigen sound. Daar was niets Brits of Amerikaans bij. Ik heb nog steeds een KH buizentop, maar da's geen Duitser, "made in Doetinchem" staat er op en hij klinkt als een Marshall. Ook een stuk betrouwbaarder dan het spul waar ze bekend mee geworden zijn, je weet wel dat Music Maker kliekje uit Arnhem. Ik heb ook nog een H&K Access preamp. Onverwoestbare kwaliteit en voor een fractie van de originele prijs.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tnijland Bekijk bericht
    @Pepe: er is destijds ook een 19" preamp speciaal ontworpen die je wellicht wel leuk had gevonden. Dat is namelijk de Reussenzehn Tube preamp mk2 met een California en een Brittisch channel en zowaar vintage gevoiced ;-) Helemaal heeft Reussenzehn het rack-concept qua standaard afmetingen volgens mij niet helemaal goed begrepen want het ding is 1.5 HE hoog...
    Geinig dat je deze ter sprake brengt, Ik heb er hier eentje staan, is nog van Peter Heijnen geweest. Die was er ook lyrisch over. Ik moet bekennen dat ik zelf zwaar moeite had om er iets uit te halen wat de moeite was, laat staan een blijvertje. Daarnaast maken alle jacks hun massa-aansluiting via het chassis dus als je ook maar iets anders uithaalt dan het ding met een eigen power-amp in hetzelfde rack plaatsten heb je meteen aardlussen en jetsers van brommen te pakken.

En die standaarden... Tsja ik stond anderhalve week terug op de elektronik beurs in Munchen ook te kijken naar 19"" kasten van een halve unit hoog. Vond het wel prakrisch eigenlijk.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

— Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

Senior Member

Standaard

Is die Peter niet gewoon een nationalistische, godsdienstwaanzinnige gek die dacht ik zal die versterkertechnicus een poot uitdraaien met een mooi bakkie vol rotte onderdelen? Ik kijk nergens meer van op, nergens meer van.

Senior Member

Standaard

Peter was de gitarist van Karin Bloemen (maar had toen een amp van Aspen Pittman geloof ik).

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tmms Bekijk bericht
    Is die Peter niet gewoon een nationalistische, godsdienstwaanzinnige gek die dacht ik zal die versterkertechnicus een poot uitdraaien met een mooi bakkie vol rotte onderdelen? Ik kijk nergens meer van op, nergens meer van.
    Peter Heijnen is, zowel binnen als buiten dit forum, één van de meest sympathieke mensen die ik in alle jaren dat ik dit forum ken ben tegengekomen. Je post zal vast grappig bedoelt zijn maar ik mis de clou geloof ik. Al was het maar omdat het lastig is iemand een poot uit te draaien als je hem iets cadeau doet.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

— Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

Standaard

Inderdaad, hij is een keertje helemaal afgereisd naar mijn studio hokje om... jawel het 19" Vintage Revolution PedalPro rack eens uit te proberen. Speelde meteen een paar geweldige mooie lickjes met een timing die de pro toch een beetje van de amateur doet onderscheiden en het was inderdaad ook nog eens een heel plezierig iemand.

Senior Member

Standaard

Trek de wereld erg slecht de laatste tijd, was een spinsel uit pure frustratie. Niks persoonlijks.

Senior Member

Standaard

Trek de wereld erg slecht de laatste tijd, was een spinsel uit pure frustratie. Niks persoonlijks.
    Veel persoonlijker kan het niet worden.

Senior Member

Standaard

Wil je d'r over praten?

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten