Al die brikkies zijn 4000 toch? Marshall, Fender, Mesa, Soldano, Magnatone. Goed is goed, en het kost ook redelijk wat aan onderdelen. Vind het niet zo gek.
Al die brikkies zijn 4000 toch? Marshall, Fender, Mesa, Soldano, Magnatone. Goed is goed, en het kost ook redelijk wat aan onderdelen. Vind het niet zo gek.
Laatst gewijzigd door tmms; 21 november 2024 om 08:09
Nou goed, als ik een klapper maak in de loterij dan koop ik er wel één. Kèk wel, dat paarse kleurtje. En rack gear heb ik altijd tof gevonden. Nooit begrepen ook waarom dat ineens uit de gratie raakte.
Precies. Ik denk dat dit soort amps een ideale tussenweg is voor de conservatieve gitarist die toch een stapje richting digitaal wil zetten.
De feel (buisjes) en control (lekker knoppen draaien ipv 1001 menu's doorscrollen) is nog het ouderwetse buizenampje, terwijl er toch een digitaal signaaltje uit komt. Wat mij betreft een ideale combi, basicly heb ik hetzelfde met mijn buizenamp + captor x, alleen dat zijn 2 losse kastjes.
Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
Te koop: niets
Ok.
Ik bedoel met meer controle meer controle over general sound shaping, niet over wat al getuned is door in dit geval meneer Soldano en zoals dml zegt, not my cup of tea.
Een ander ding is, toen ik destijds naar rack ging realiseerde ik dat ik daar eigenlijk een fender/Vox combo geluid uit wilde, wat er niet in zat omdat het dat niet was. Ik heb nog even een Fender super 60 rack version geprobeerd maar sound & feel is toch anders dan zijn combo versie.
Maw een rack creeert ook zijn eigen niche, wat logisch is want dat doen een combo en stack ook.
Afgezien van meer controle over pre tuned zit het ook min of meer vast aan een genre.
Het is geen aanname maar constatering.
Persoonlijk ben ik van het "whatever works/floats your boat" principe.
Elk geluid heeft zijn charme, zoals elke muzieksoort zijn charme heeft en wanneer in de juiste context is het thuiskomen.
Maar daar hoef je het uiteraard niet mee eens te zijn, van mij mag u best heel streng in de leer zijn (overdrachtelijk)
Laatst gewijzigd door Pepe; 21 november 2024 om 18:15
In mijn rack tijd (die nog steeds in een soort van koude oorlog situatie in mijn studiootje staat), had ik als optreden setup altijd de Triaxis preamp van Mesa Boogie maar vulde de sound toch aan met een paarse Soldano SP77 series II preamp om dat typische lukather-achtige solo soundje erbij te hebben.
@Pepe: er is destijds ook een 19" preamp speciaal ontworpen die je wellicht wel leuk had gevonden. Dat is namelijk de Reussenzehn Tube preamp mk2 met een California en een Brittisch channel en zowaar vintage gevoiced ;-) Helemaal heeft Reussenzehn het rack-concept qua standaard afmetingen volgens mij niet helemaal goed begrepen want het ding is 1.5 HE hoog...
Ook Egnater en tegenwoordig Synergy timmeren nog aan de weg met preamp modules (o.a. Fender, Vox, Marshall, USA high gain etc.).
Laatst gewijzigd door tnijland; 21 november 2024 om 22:08
Er was natuurlijk zoveel te koop op rack gebied, maar volgens mij waren het met name de studio gitaristen die een bepaalde sound ingeregeld kregen door de engineer, die (peper)dure 19" spullen gebruikten van Eventide, Lexicon, Valley People, etc. Toen dachten de Lukathers, Huffs en Landaus: "dat wil ik ook, maar dan wel met nog wat pedaaltjes, versterkers etc." Waardoor lui als Bradshaw ineens in beeld kwamen. Leuke video trouwens van Bradshaw en Soldano.![]()
Favorieten/bladwijzers