Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 28 van 29 EersteEerste ... 1826272829 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 271 t/m 280 van 286
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jasper. Bekijk bericht
    Sorry, was een beetje gechargeerd en in een zeldzame bui om lekker te roeptoeteren. Wilde denk ik zeggen dat ik van mening ben dat in ieder geval in (vooral de wat extremere) metal de 'tubescreamer voor een 5150 sound' wel wat plaats mag maken voor een vuigere, iets lossere sound.
    Oh dat laatste zeker. Ik ben ook van mening dat menig moderne metalband te ver is doorgeslagen...of het nou "djent" is of iets anders...
    Naar mijn mening één van de vetste rhythm guitar sounds komt uit eind jaren '90; Primal Fear's "Chainbreaker", wat -als ik me niet vergis- Tom Naumann over een Engl Savage 120 is:

Wat gelukkig steeds meer bands weer doen.
    Als je heavy/thrash metal speelt over een amp met net te weinig gain is zo'n boost natuurlijk wel een uitkomst.
    Nou, zo heeft mijn Engl Savage 60 echt niet te weinig gain, maar je kan met de juiste boost de klankkleur en response een beetje tweaken en boosts met weinig laag (SD-1, TS9) kun je gebruiken om zompig-klinkende amps wat strakker te krijgen.
    Ik heb een behoorlijk gemodificeerde DOD 250, die opener en meer crunchy klinkt dan een Tubescreamer, maar voor thrash-rhythm, voegt ie nèt effe dat speciale toe aan die Savage 60. Met een TS9 ervoor wordt het leuker voor leads, want extra smeuïgheid, maar te 'clangy' en middy voor rhythm tones.

Maar idd, als je echt 'classic' puur over een JCM800 (unmodded) zou spelen en er toch een Scott Ian geluid uit wil toveren, zul je aan de bak moeten met high-gain pickups en een goede boost, die voldoende dBs aan gain/volume toevoegt. Hij gebruikte daar een TC Booster voor...tegenwoordig schijnt ie overigens ook over een 5150III te spelen.

Als je nieuwsgierig bent naar de SLO en wel eens over plugins speelt is het misschien de moeite waard om de Soldano SLO van Neural DSP te proberen? Niet je eigen cab, maar krijg je misschien een beetje een indruk. Ik gebruik hem best veel om thuis te spelen.
    DSP/PC's in mijn studiootje doe ik (vooralsnog) niet aan. Ik heb juist een aantal jaar geleden een Two Notes Torpedo Live gekocht om zo mijn buizen-amps toch volle chasse te kunnen gebruiken voor opnames, zonder volume issues en mic placement problematiek.

Overigens, aan de NIET-strakke kant, vind ik een Obituary geluid (Slowly We Rot) op z'n tijd ook heerlijk en dat hangt van pure zompigheid aan elkaar.
    Die post-solo riff die op 2m33s begint...
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex | Hamer Californian Elite in Aztec Gold
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

Senior Member

Standaard

Obituary is gaaf!! Wij hebben voor de re-amp van ons album gekozen voor een Proco RAT + JCM800. De klassieke Obituary/Morbid Angel combi. Niet strak, wel zompig en karakter. Push en definitie komt bij ons vooral uit de bass. Misschien komt het omdat ik uiteindelijk zelf de bass getracked heb maar we lieten op een gegeven moment de bass sound voor het gitaargeluid gaan

We zijn het eens volgens mij haha.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Speeddemon Bekijk bericht
    Ik zag dat je ook geboden had op die Stealth, maar dat werd 'm dan niet?
    (En die Bogner 3550, waar die knakker erg veul voor vroeg? )
    Wat betreft die Stealth, had me verkeken op de afstand tussen onze woonplaatsen, dus ik denk idd dat dat 'm niet wordt.

Heb een 3534 in huis gehad maar geretourneerd vanwege de enorme brom & ruis bij gebruik van de FX-loop, anders had ik die nog gehad. Maar 1x raden waar de genoemde 50W versie nu staat

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht

Heb een 3534 in huis gehad maar geretourneerd vanwege de enorme brom & ruis bij gebruik van de FX-loop, anders had ik die nog gehad. Maar 1x raden waar de genoemde 50W versie nu staat
    Nou, R'dam naar Friesland is ook nog een pokke-end toch?

Gefeli, dan wel graag een NAD topic met text en uitleg! En als je er vanaf wil, mij effe bellen. En nee, ik er ga geen 2800 euries ervoor neertellen. Jij denk ik ook niet.

Ik kreeg door forum reviews (TGP, Rigtalk) en de diverse YT videos wel het idee dat die 35W Bogner iets moderner en gainier klinkt dan de 50W, en dat die 50W meer aan de 'woody' kant zit.
    Gezocht:
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

Senior Member

Standaard

Nou, R'dam naar Friesland is ook nog een pokke-end toch?

Gefeli, dan wel graag een NAD topic met text en uitleg! En als je er vanaf wil, mij effe bellen. En nee, ik er ga geen 2800 euries ervoor neertellen. Jij denk ik ook niet.

Ik kreeg door forum reviews (TGP, Rigtalk) en de diverse YT videos wel het idee dat die 35W Bogner iets moderner en gainier klinkt dan de 50W, en dat die 50W meer aan de 'woody' kant zit.
    De verkoper was zo vriendelijk een stukje om te rijden en ‘m te bezorgen.
    Ik zal deze week even een reviewtje tikken.

De Soldano gaat retour, niet mijn sound, veuls te spongy en eigenlijk helemaal niet zo bijzonder. Clean wel okay, overdrive-kanaal krijgt voorbij de 5 teveel compressie. Ook meteen een SLO pedaal mee laten komen maar da’s nog veel erger. Mijn CM PlexiTone is een stuk dynamischer. Dus het pedaal gaat ook retour.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    De verkoper was zo vriendelijk een stukje om te rijden en ‘m te bezorgen.
    Ik zal deze week even een reviewtje tikken.

De Soldano gaat retour, niet mijn sound, veuls te spongy en eigenlijk helemaal niet zo bijzonder. Clean wel okay, overdrive-kanaal krijgt voorbij de 5 teveel compressie. Ook meteen een SLO pedaal mee laten komen maar da’s nog veel erger. Mijn CM PlexiTone is een stuk dynamischer. Dus het pedaal gaat ook retour.
    Toevallig al een Friedman BE-OD Deluxe getest als pedaal? Daar ben ik nu al een tijd zo aan verknocht; echt één van de beste amps-in-a-box, als je hem in een cleane amp stuurt.
    En waar een Bogner Blue weliswaar geweldig organisch klonk voor low/mid gain, kwam ie gain te kort voor de stevigere dingen, en de Bogner Red was weer minder 'amp-like'. De Friedman werkt zowel voor low-gain als high-gain geluiden overtuigend, als je de EQ navenant aanpast en de Tight control goed gebruikt.
    Gezocht:

Senior Member

Standaard

Naar mijn mening één van de vetste rhythm guitar sounds komt uit eind jaren '90; Primal Fear's "Chainbreaker", wat -als ik me niet vergis- Tom Naumann over een Engl Savage 120 is
    Heeft veel weg van de sound van Accept. En da's mijn benchmark voor vetste rhythm.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MarkS Bekijk bericht
    Heeft veel weg van de sound van Accept. En da's mijn benchmark voor vetste rhythm.
    Welke periode van Accept? Want ik vind de Sneap producties zeker vet, maar zijn wel vooral de typische Sneap sound, aangezien hijzelf met Hell niet veel anders klinkt.

Een andere, oudere én Nederlandse moddervette benchmark voor mij is die monsterriff van Vengeance's "Take it or Leave it".
    Ik weet alleen niet of Verschuren of Lucassen die openingsrif speelt.

Gezocht:

Senior Member

Standaard

Een andere, oudere én Nederlandse moddervette benchmark voor mij is die monsterriff van Vengeance's "Take it or Leave it".
    Ik weet alleen niet of Verschuren of Lucassen die openingsrif speelt.
    Vengeance was voor mij qua gitaarsound een enorme eye opener, dat was eind 1985. Weet niet eens meer waardoor ik met ze in aanraking kwam (was nog ruim voordat Vara's Vuurwerk op de radio te horen was), maar na het uitkomen van We have ways to make you rock meteen de plaat gekocht, diverse optredens bijgewoond. Heb zelfs nog de twijfelachtige eer gehad enkele jaren later The Boxx (met Arjen Lucassen en Peter Vink) live te mogen mixen. En het is en blijft wat mij betreft nog steeds een hele fijne gitaarsound.

Senior Member

Standaard

Waarom was dat twijfelachtig?

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten