Dat hele kundige incl. rasgueado doet mij helemaal niets. Ik houd meer van melodie.
Dat hele kundige incl. rasgueado doet mij helemaal niets. Ik houd meer van melodie.
Ja, dat mis ik er ook in. Het draait vooral om techniek en trucjes. Een beetje over de top. Al die gitaristen lijken ook veel op elkaar qua spel. Sommige nummers van Covet bijvoorbeeld kan ik dan wel weer waarderen, maar ik moet er niet veel langer dan vijf nummers naar luisteren.
Ik zit maar te kijken naar die Kiesel Zeus pffff, ik vind de Ibanez Q echt niet mooi. HEt enige Ibanez model dat ik niet mooi vindDie Zeus daarentegen, wauw, wat een looks
Het is bijzonder hoe sommige dingen zo lelijk kunnen zijn dat ze uiteindelijk toch een soort aantrekkingskracht genereren![]()
Die Q series met burl top heeft dat ook wel bij mij. Zo'n Kiesel vind ik door de vorm van de body dan weer wat minder.
Ja, ik best Ibby fanboi, maar die headless, brrrr, nee. Ik vind alle Kiesel headless modellen mooi echt allemaal, maar die Zeus en Osiris stelen de show. Maar overseas shipping, de kosten ervan, invoerheffing, wordt prijzig. Ga sowieso kijken of Patrick Koopmans nog wat van mijn NK Headless kan maken. Daar had ik Hipshot headless hardware op laten zetten, maar het hout is matig en werkt best veel nog. Nu loopt één fret echt giga aan. Ik hoop dat Patrick er wat mee kan zonder dat de gitaar uit elkaar knalt. Maar hij is wel heel mooi
Ik had graag een Steinberger By Spirit GU Deluxe gewild maar dan had ik een paar jaar geleden mijn slag moeten slaan. Meeste zijn allemaal opgekocht. Nog een paar uit Japan te kopen, maar ook dan weer shipping en alle extra kosten. En net even niet de mooie modellen die ik wil.
Ik blijf gewoon F5 op headless![]()
Ik kreeg 2 weken geleden ook een NK headless binnen om te verbouwen. Deze klant wil dat de gitaar helemaal hoogglans wordt. Fretwerk en pickups en hardware hoef ik niks mee te doen (gelukkig). Heb geen idee in hoeverre deze ook werkend hout heeft. Zien we vanzelf wel.
Is Strandberg niks, Fusion?
Kwalitatief vast heel goed, en de goedkoopste Strandberg is goedkoper dan de goedkoopste Kiesel, maar vind de body shape niet zo mooi. Kiesel in alle headless vormen en de oude Steinberger Gx series zijn wel t mooist voor mij. En de oude NK headless, die eerst serie (die ik dus heb), maar ja, kwaliteit errug matig.
Favorieten/bladwijzers