Het verloop van het EB volumepedaal is niets raars, zoals jij het beschrijft. Zit namelijk een logaritmische potmeter in die reageert als de volumeknop op je gitaar. Sluit je 'm aan op een lijnsignaal, dan krijg je inderdaad een onnatuurlijk verloop. Een EB volumepedaal gebruiken als EXP-pedaal valt om diezelfde reden ook af te raden. Daarom zie je dat dergelijke pedalen die zowel als volume- als expressiepedaal te gebruiken zijn, zijn voorzien van 2 potmeters: 1 logaritmische voor gitaar (250 - 500K) en 1 lineaire voor expressie (10K).

Maar inderdaad, je kan een exp-pedaal aansluiten op de SY-200. Nadeel is dan wel dat je het geloopte synth-signaal, dus ná de Ditto, niet kan regelen. Wil je dat wel, dan zou je kunnen kijken naar bijv. Boss FV500-L.