Hej all,

Ik zit met een probleem, tot nog toe nog niemand die er een duidelijk antwoord op heeft.
Het is een lang verhaal en gaat eigenlijk niet over gitaar, dus vooraf alvast excuses.

Ik heb alweer een tijdje een SY-200 in mijn set-up. Sinds onze toetsenist is gevlogen, doe ik naast gitaar ook wat keyboardpartijen. Om hiermee het volume in te kunnen stellen naast mijn gitaargeluid heb ik een volumepedaal voordat het geluid de keyboardversterker ingaat. Speciaal hiervoor een Laney AH 80 aangeschaft waarbij ik het keyboard-kanaal gebruik. Tot zover geen probleem.
Nu heb ik pas een Roland KC-200 keyboardversterker op de kop getikt. Keyboardgeluid gaat met sprongen vooruit. Alleen is nu het volume bijna niet meer te regelen met mijn volumepedaal. De eerste 90 % gebeurd er niets, de laatste 10 % gaat van 0 tot 100. Nou heb ik best wel gecontroleerde voeten, maar dit is niet te doen zo.

Iemand enig idee hoe ik dit oplos? Toch een andere keyboardversterker? Of kan er iets van een regelaar tussen? Of compleet ander setup? Zelfs de "grote jongens" komen er niet uit....