Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 33 van 46 EersteEerste ... 23313233343543 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 321 t/m 330 van 451
    Moderator

Standaard

Douglas heeft een ander geluid, een heel andere zangstijl en een heel andere timing als Frank Sinatra.

Maar het gaat om de kijkcijfers en op zich is het een heel leuk programma voor de kijker.
    Ik vind het alleen jammer en sneu voor de bands die beter zijn, maar toch plaats moeten maken voor de minder goede.

Ik heb vanmiddag nog even naar de herhaling gekeken en die drie keer 8.5 voor de Blues Brothers en de zevens voor Toto vind ik triest.

Ik zou het dan ook heel fijn vinden als men volgend jaar in de jury een stel echte vakmensen uit het muziekgebeuren hebben die bands op hun waarde kunnen beoordelen en geen drummer, gitarist en een zangeres.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    Ik vind het alleen jammer en sneu voor de bands die beter zijn, maar toch plaats moeten maken voor de minder goede.

Ik heb vanmiddag nog even naar de herhaling gekeken en die drie keer 8.5 voor de Blues Brothers en de zevens voor Toto vind ik triest.
    Vooropgesteld dat ik niet echt een mening heb want ik heb nog geen seconde van het programma gezien, maar ik denk dat je het met onderstaande wellicht goed samenvat:

maar toch wel beter dan bijvoorbeeld de Blues Brothers, hoewel dat heel leuk is om te zien,
    Je hoort bijna nooit mensen zeggen "ik ga naar een bandje luisteren" maar bijna altijd "ik ga naar een bandje kijken".
    Dat zou een en ander kunnen verklaren?

Senior Member

Standaard

Kennelijk werkt de format, de mensen die ernaar kijken, krijgen er geen genoeg van hun expertise erover te laten schijnen bij het koffieapparaat. Ik zelf kan in beginsel niet veel met dat tribute gebeuren. Leuke covers lijken op voorhand niet op het origineel, voor mij, anders luister ik het origineel wel.

Moderator

Standaard

Ja, maar daar gaat het niet om. Men maakt een leuk muziekprogramma en de kijker geniet er van.

Maar wij muzikanten kijken er anders naar en als ik dan een bejaarde drummer zie in de jury die kennelijk voornamelijk op de drummer let (doe nog eens een roffeltje), dan vraag ik me af of dat de juiste persoon is die mag uitmaken wie er wel en niet door mag gaan.

Want al die muzikanten die meedoen willen heel graag naar de Ziggo dome en terecht want dat is een ervaring die niet te beschrijven is.

En als ik dan zo'n vreselijk goede band zie die er naast grijpt, dan vind ik dat gewoon triest voor die leuke jonge gasten, want ze deden hun stinkende best en struikelen over een jury.

En het publiek beoordeelt alleen maar op smaak.

Standaard

Een tribute voor de blues brothers. Fair enough, er zaten in de originele line up daarvan behoorlijk wat van de originele muzikanten van een aantal van de nummers die ze speelden. Maar eigenlijk waren de Blues Brothers zelf al een tributeband. (en, don't get me wrong, altijd leuk gevonden, de Blues Brothers) Nu het oudere publiek het geld voor de duurdere kaartjes heeft komen we om in de nostalgie...

En deels zijn de zangers en de muzikanten van die tributebands ook al weer hard op weg richting stug doorgaan totdat ze omvallen. Moeten er nog meer tribute to the tribute bands komen.

Maar goed, ikke maar niks zeggen. Mijn huidige project is traditionele Cubaanse muziek, zoals opgeduikeld door Ry Cooder, vorige eeuw. Met een paar nummers die inmiddels ook bijna een eeuw oud zijn.

Senior Member

Standaard We doen mee aan The Tribute - Battle of the bands!

Ja, maar daar gaat het niet om. Men maakt een leuk muziekprogramma en de kijker geniet er van.

Maar wij muzikanten kijken er anders naar en als ik dan een bejaarde drummer zie in de jury die kennelijk voornamelijk op de drummer let (doe nog eens een roffeltje), dan vraag ik me af of dat de juiste persoon is die mag uitmaken wie er wel en niet door mag gaan.

Want al die muzikanten die meedoen willen heel graag naar de Ziggo dome en terecht want dat is een ervaring die niet te beschrijven is.

En als ik dan zo'n vreselijk goede band zie die er naast grijpt, dan vind ik dat gewoon triest voor die leuke jonge gasten, want ze deden hun stinkende best en struikelen over een jury.

En het publiek beoordeelt alleen maar op smaak.
    Ze struikelden ook over het publiek. Ook het publiek zag meer in de Blues Brothers dan in Toto. Ik zei het al eerder, het gaat ook (en ik vind vooral) om entertainment. Rob Kemps/Snollebollekes stelt muzikaal ook weinig voor, maar hij heeft het feestje bouwen tot een kunst verheven. Ik ben ervan overtuigd dat het publiek liever een enthousiaste band ziet die wat rammelt dan een superstrakke band zonder emotie. Niet dat die Toto tribute zonder passie speelde, dat bedoel ik niet. Maar show is nu eenmaal heel belangrijk. Ze spelen niet alleen maar voor muzikanten.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harald Bekijk bericht
    Maar goed, ikke maar niks zeggen. Mijn huidige project is traditionele Cubaanse muziek, zoals opgeduikeld door Ry Cooder, vorige eeuw. Met een paar nummers die inmiddels ook bijna een eeuw oud zijn.
    Cooder is een goede ingang, d'r is een lijntje dat loopt van Mambo Sinuendo's Galban naar Orlando Lopez, Arsenio Rodriquez, Cubanos postizos en via de Vista Social Club bij de meer vocale lijn van Ferrer, Ruben Gonzales, Omara, Segundo, Ochoa enz enz

en dan te bedenken dat je van Cooder ook zomaar bij de Stones, Neil Young, Little feat, Steve Vai..

aw
    esome mannetj​e

maar goed, dit als een terzijde, het gaat. over iemand anders nadoen

Moderator

Standaard

Ik begrijp het wel Hans, dat programma is niet voor de muzikant maar voor de gemiddelde kijker en de meesten hebben nog nooit een instrument bespeeeld en hebben geen flauw idee van wat de moeilijkheden zijn.

En het publiek waardeert vanuit de persoonlijke smaak en vind het springen van die bluesmannen leuker dan dan de enorme prestaties van anderen.

Want wij weten wel dat Toto op een goede manier vertolken wat moeilijker is dan een drie accoorden liedje doen.

En dan gaat uitgerekend vrouw Groothuizen miepen over dat ze geen leadzanger hebben. Als ik het goed heb hadden de Dolly Dots ook geen leadzangeres muts.

En wat dacht je van CSN&Y? En verdomme, je hebt even eerder de BeeGees moeten waarderen en zingen die ook niet met z'n drieën?

Die Toto band mocht vertrekken en persoonlijk vond ik die de beste omdat ze vrij moeilijk te spelen muziek op een uitstekende manier brachten. En ik vond die bassiste geweldig omdat zij heel goed speelde, zich prima wist te presenteren en dat terwijl ze nog maar 19 jaar is en wij weten hoe belangrijk een goede bassist(e) is.

Niettemin heb ik er van genoten, maar ik zeg het nogmaals: ik vind het sneu voor de afvallers en zeker als ze dat niet verdienen.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Ze struikelden ook over het publiek. Ook het publiek zag meer in de Blues Brothers dan in Toto. Ik zei het al eerder, het gaat ook (en ik vind vooral) om entertainment. Rob Kemps/Snollebollekes stelt muzikaal ook weinig voor, maar hij heeft het feestje bouwen tot een kunst verheven. Ik ben ervan overtuigd dat het publiek liever een enthousiaste band ziet die wat rammelt dan een superstrakke band zonder emotie. Niet dat die Toto tribute zonder passie speelde, dat bedoel ik niet. Maar show is nu eenmaal heel belangrijk. Ze spelen niet alleen maar voor muzikanten.
    Amen 2 that.

Senior Member

Standaard

Ik begrijp het wel Hans, dat programma is niet voor de muzikant maar voor de gemiddelde kijker en de meesten hebben nog nooit een instrument bespeeeld en hebben geen flauw idee van wat de moeilijkheden zijn.

En het publiek waardeert vanuit de persoonlijke smaak en vind het springen van die bluesmannen leuker dan dan de enorme prestaties van anderen.

Want wij weten wel dat Toto op een goede manier vertolken wat moeilijker is dan een drie accoorden liedje doen.

En dan gaat uitgerekend vrouw Groothuizen miepen over dat ze geen leadzanger hebben. Als ik het goed heb hadden de Dolly Dots ook geen leadzangeres muts.

En wat dacht je van CSN&Y? En verdomme, je hebt even eerder de BeeGees moeten waarderen en zingen die ook niet met z'n drieën?

Die Toto band mocht vertrekken en persoonlijk vond ik die de beste omdat ze vrij moeilijk te spelen muziek op een uitstekende manier brachten. En ik vond die bassiste geweldig omdat zij heel goed speelde, zich prima wist te presenteren en dat terwijl ze nog maar 19 jaar is en wij weten hoe belangrijk een goede bassist(e) is.

Niettemin heb ik er van genoten, maar ik zeg het nogmaals: ik vind het sneu voor de afvallers en zeker als ze dat niet verdienen.
    Ik ben het ook wel deels met je eens hoor, het is ontzettend jammer dat Toto niet door is, want het zijn echt hele goeie muzikanten. Wat je zegt, die bassiste speelde met haar 19 jaar de pannen van het dak.

Maar persoonlijk heb ik met Toto zelf ook al niet zoveel. Het is onwaarschijnlijk goeie muziek, gespeeld door de top van de top, maar het is mij te glad, te strak, te serieus. Sessiemuziek waar weinig plezier vanuit gaat. Als ik mag kiezen tussen Toto en AC/DC, ga ik liever naar AC/DC. Maar goed, dat is mijn persoonlijke smaak natuurlijk.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten