Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 14 van 29 EersteEerste ... 4121314151624 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 131 t/m 140 van 286
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thiez Bekijk bericht
    voor het uitversterken van de zang en de overige instrumenten gaan gewoon rechtstreeks met eigen amps. Dan moet je dus al een modeling geval hebben met eindversterking er in en een eigen speaker, want in zo een kroegje komt je dus met enkel een helix of line6 pedaal niet ver.
    Klopt. Ik speelde een tijdje met een POD 500 en een actieve monitor maar dat haalt in zulke gevallen niet veel uit. Je mist echt een hoop oompf die ik toch wel lekker vind. En met een gitarist met buizenversterker naast je wordt je volledig weggedrukt dan.
    In mijn toenmalige band speelde ik met mijn powered Kemper over een Engl 212 en dat is (voor mij) echt een best of both worlds opstelling want modeling maar tóch een hoop sjouwen

Je krijgt er veel meer de karakteristiek en feel van een traditionele versterker voor terug. Voordeel is dat je in zo'n kroegje ook makkelijk even een lijntje legt naar de PA die, als die het toelaat, voor wat extra spreiding kan zorgen. Of in mijn geval in mijn gelegenheids-rockbandje een lijntje naar mijn eigen mixer waar onze drummer en onze IEM mixen op regelen.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Remork1970 Bekijk bericht
    Hughes & Kettner heeft tegenwoordig volwaardige 50W versterkers in pedaalvorm hè? Is dat niet handig voor de giggende gitarist die geen zware versterker wil sjouwen? Speakercab moet ie nog wel meenemen.
    50 watt aan 4 ohm ja, bij 8 ohm is het 25 watt. Las laatst wel dat de gitarist van GBH tegenwoordig over een Vox MV50 Rock speelt en daar heel tevreden mee is. Die had dus ook geen zin meer in gesjouw.

Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Dat grote vermogen is nooit nodig geweest.
    Ik gebruikte een Fender pro junior of een Dynacord twen - of anderszins kleins en gelijkwaardig - in kroegjes was dat voldoende, bij grotere gigs kreeg je een mic voor je speaker.; snap ook wel dat het niet enkel om volume gaat, de klankkleur en optiek van een 4x12 is anders dan een 1x10, bovendien ben ik lui, ik sleep niet graag.
    Vier pedaaltjes en een Fender Princeton - of anderszins kleins en gelijkwaardig - , wereldgeluid/zero hassle, niks meer aan doen, maar wel buizen , dat grommende geluid van een Gretsch - of anderszins gelijkwaardig - en een Em-akkoord klinkt toch anders met een digitaal ding
    Heb Pepe’s bijdrage gebruikt & geredigeerd tot wat voor mij de essentie van buizen is - waarvoor dank, Pepe.

Senior Member

Standaard

Sommigen missen de oempf en de druk begrijp ik. Maar dat zal het publiek een rotzorg zijn want die ervaren dat niet en daar doe je het voor he. En thuis zal je zwz geen oempf ervaren met een 0,5 watt buizenbakkie. Die discussie kan dus ook wel gesloten worden.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fobo Bekijk bericht
    Heb Pepe’s bijdrage gebruikt & geredigeerd tot wat voor mij de essentie van buizen is - waarvoor dank, Pepe.
    U got the gist

Moderator

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rinze Bekijk bericht
    50 watt aan 4 ohm ja, bij 8 ohm is het 25 watt. Las laatst wel dat de gitarist van GBH tegenwoordig over een Vox MV50 Rock speelt en daar heel tevreden mee is. Die had dus ook geen zin meer in gesjouw.

Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Maar, een Celestion G12 heeft een rendement van meer dan 100dBA bij 1 hele watt en de formule is heel simpel: 10 Log P + eff.

Ik heb in de studio wel eens gemeten voor een 4*12 met de dB meter en die gaat tot 126 en de naald ging in de hoek.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thiez Bekijk bericht
    Veel valt of staat ook met het kroegje waar je speelt.
    Ik heb laatste ook weer in een cafe gespeeld waar enkel een klein PA systeem staat voor het uitversterken van de zang en de overige instrumenten gaan gewoon rechtstreeks met eigen amps. Dan moet je dus al een modeling geval hebben met eindversterking er in en een eigen speaker, want in zo een kroegje komt je dus met enkel een helix of line6 pedaal niet ver.
    Of er voor kiezen om niet over dat systeem van die kroeg te spelen.
    In sommige genres zal dat dan "niet spelen" betekenen, maar over dat soort systemen spelen is 9vd10 keer toch niet echt een visitekaartje voor je band.

Zo redenerend misschien is dan lekker met een eigen versterker blazen inderdaad toch wel de minst slechte optie

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Napoje Bekijk bericht
    Sommigen missen de oempf en de druk begrijp ik. Maar dat zal het publiek een rotzorg zijn want die ervaren dat niet en daar doe je het voor he. En thuis zal je zwz geen oempf ervaren met een 0,5 watt buizenbakkie. Die discussie kan dus ook wel gesloten worden.
    Dit dus.
    (plus nog wat tekens.)

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door edje kadetje Bekijk bericht
    Dit dus.
    (plus nog wat tekens.)
    Ik doe het in de eerste plaats voor mezelf,
    als ik een kutgeluid heb heb ik een kutavond,
    of het publie het hoort? de een wel, de ander niet, boeien,
    maar iedereen ziet het als ik op dat podium loop te balen
    mijn mening maar zou Gus zeggen

Wat de "oempf" bij een 0.5 amp betreft, dat heeft een andere functie,
    dan gaat, bij mij, 't vooral om wat je speelt, niet hoe je klinkt,
    gegeven de context,
    daarnaast kan ik uit bijna elke buis & transistor wel iets halen wat werkbaar is,
    digitaal ook wel maar dan ben ik weer vooral bezig met de klank en dat is juist niet de bedoeling in die context
    Laatst gewijzigd door Pepe; 8 februari 2024 om 20:42

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Ik doe het in de eerste plaats voor mezelf,
    als ik een kutgeluid heb heb ik een kutavond,
    of het publie het hoort? de een wel, de ander niet, boeien,
    maar iedereen ziet het als ik op dat podium loop te balen
    Precies dit!!! En andersom ook. Als je een vette sound hebt speel je heerlijk.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten