-
Nog een feit waar je mee te maken krijgt bij de aankoop van deze Pedal:
Zodra je het apparaat registreert op jou IKm account, krijg je er 'gratis' Tonex Max bij. Wat je nergens leest maar achteraf ontdekt is dat deze licentie niet overdraagbaar is. M.a.w. als je de Pedal wilt doorverkopen, dan is dat zonder Tonex licentie waarmee je Tonenet op kunt komen. IKm vindt dat de nieuwe eigenaar zelf maar een licentie moet aanschaffen, of de Tonex CE moet gebruiken (met de limiet van 20 presets in totaal). Dat zou verder prima zijn als Tonex Max €25 kost ofzo maar het is €279!!! Waarom zou iemand dan een tweedehands Pedal gaan kopen tenzij je er €100 voor moet betalen? Hiermee helpen zij vakkundig de tweedehands markt voor dit apparaat om zeep en dit zou elke koper van de Pedal van te voren moeten weten wat mij betreft.
Om bovenstaande reden is die van mij weer retour gegaan naar Bax. Omdat ik zelf geen mogelijkheid heb in mijn IKm account om de Pedal en software registratie ongedaan te maken, zou Bax hiervoor €25 gaan rekenen (als het goed is). Dat verlies valt nog mee vergeleken met het achteraf op Marktplaats proberen te verkopen.
Conclusie tot dusver: leuk pedaal en mooi geluid maar aan deze onzin van IKm ga ik niet meedoen. Ik heb nog altijd mijn Tonex SE plugin dus kan er nog altijd gebruik van blijven maken.
Regels voor berichten