Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 14

Threaded View

Senior Member

Standaard

@ Duckman: bedankt voor de tip. Overigens ziet de techneut in mij meteen, dat een tabletklem, die èn opgeschroefd èn aangeklemd kan worden helemaal niet zo'n gek idee zou zijn en best makkelijk te realiseren door een fabrikant.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    ik denk dat dat nogal afhangt van hou zij zich beweegt. .....
    Ik zet mijn ipad overigens gewoon op een in de ruimte aanwezige muziekstandaard, werkt ook prima
    Mevrouw Piezo zingt op podium en in oefenruimte altijd met mic in de hand en bij het oefenen thuis zonder mic.
    En tot dat die tablet werd aangeschaft met papier op muziekstandaard.
    Maar zoals hierboven werd opgemerkt, soms wordt het dan een chaos aan velletjes papier. Op zo'n tablet kun je tenminste het Real Book en meer in 1 keer kwijt.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Behalve als sessiemuzikant, da's natuurlijk ook even wat anders........
    De bevestiging moet wel tegen een stootje kunnen
    Mevrouw Piezo zingt jazz, oefent thuis met een keyboard erbij en leest dan zangmelodie van papier. En soms de akkoorden om daar op te improviseren en fraseren. In de oefenruimte gaat het alleen om de tekst.

En mijn vraag ging inderdaad voornamelijk over de betrouwbaarste wijze van bevestigen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    Maargoed, TS z'n vrouw heeft hier natuurlijk helemaal niks aan
    Maar topicstarter Piezo zèlf vind iedere gebruikerservaring hier leuk en nuttig, hoor.
    Dus allemaal dank voor jullie opmerkingen.

Wat ik later nog bemerkte is dat je in sommige klemmen alleen een kale tablet kunt klemmen en in sommige ook eentje met tablethoes. Maar dat laatste lijkt me dan toch wat minder betrouwbaar.
    Laatst gewijzigd door piezo; 4 januari 2023 om 21:20
    Och ja, gitaristen, soms zijn het nèt mensen...

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten