Heb ook altijd uit het hoofd gespeeld en daarbij inderdaad verwonderd over bandleden die aan het einde van de avond met een compleet uit elkaar getrokken inhoud van hun multimap letterlijk tussen de papieren zaten. Tot ik bij mijn huidige bigband kwam met repertoire van een nummer of 80 geloof ik. En dat is qua muziek wel wat anders dan mijn rockbandje. Toen moest ik er wel aan om iig de boel bij de repetitie wat te kunnen bijbenen. Qua muziek zelf maar ook qua structuur van nummers die regelmatig nogal op de schop is gegooid.
Het is idd gekloot maar het stomme is; na een tijd in die band vanaf ipad spelen voelde dat normaal en miste ik de prikkel om die nummers écht uit je hoofd te leren, want zo gaat het toch ook... Maar uiteindelijk vind ik het ook niks om van papier te spelen en voor het publiek ziet het er natuurlijk ook niet uit als die hele band een beetje naar een scherm staat te kijken. Dus toen toch maar even door de zure appel heen gegaan. Inmiddels hebben we denk ik een nummer of 40-50 die we actief spelen en die heb ik vrij recent ook de laatste uit m'n hoofd geleerd.
Soms tovert iemand tijdens een repetitie weer een exoot uit vervlogen tijden uit de hoge hoed en dan is het toch wel fijn om ff te kunnen spieken, maar tijdens optredens gebruik ik mijn ipad eigenlijk alleen maar voor de bediening van de mengtafel.
Maargoed, TS z'n vrouw heeft hier natuurlijk helemaal niks aan![]()

Met citaat reageren

Favorieten/bladwijzers