Dag allen.
Het is inmiddels mei en ik heb ondertussen al een hoop plezier van deze HB Tube-15 gehad. Veel kleine klusjes mee gedaan en zelfs wat grotere en hij hield zich knap staande. Maar zoals te verwachten (na de door mij al genoemde "wittebroodsweken) loop je toch wel tegen dingen aan die de prijs deels verklaren. Niets ernstigs en het blijft gewoon erg veel waar voor het geld en er rouleren al weer de nodigen in mijn omgeving nadat de kopers hem bij me hadden geprobeerd of me ermee zagen spelen.
Maar ik heb een vraag aan mensen met verstand/ervaring met buizen. Er zitten nu 3 12AX7/ECC83 buizen in de voorversterker. Niet echt verrassend natuurlijk, maar de versterker heeft wel erg weinig headroom. Ik gebruikte hem tot nu toe stand alone, maar ga nu toch een pedaaltje gebruiken en dus wil ik graag dat hij iets langer clean blijft. Na een zoekopdracht lees ik o.a. dat een 12AT7 dan een goede optie kan zijn, omdat die minder gain heeft en warmer klinkt. Kat in het bakkie zou je zeggen, maar ik lees ook berichten dat je ze niet altijd straffeloos kunt verwisselen.
Ik hoor graag jullie mening/ervaring hierover.

Met citaat reageren

Favorieten/bladwijzers