Klopt, de opmerkingen die kenners van die materie hebben is inderdaad m.n. gericht op de lichte trafo's. Maar op de één of andere manier is er blijkbaar weinig tot geen uitval en ze zijn toch al een tijdje op de markt.
Ik weet daar overigens weinig tot niets van (maar snap op zich het nut van een zwaardere trafo natuurlijk wel), maar gaat de versterker, naast dat hij betrouwbaarder wordt, ook nog beter klinken?
Wat betreft de vergelijking met een Blues Junior van €699,- : die vind ik echt minder interessant dan de stock HB, zowel qua sound als qua features (o.a. door de loop), dus evt. investeringen in ander trafo's (wachten tot ze het begeven?), een betere speaker en buizen zijn dan zeker nog de moeite waard. Ik vind de BJ er wel mooier uitzien!Ook versterkers als de Marshall Origin (€429,-), de Vox AC15 (€599,-) en nog wel een paar vind ik minder goed klinken dan de HB of zijn vergelijkbaar, maar dan komt smaak om de hoek en die zijn natuurlijk aanmerkelijk duurder.
En ik ben inmiddels het stadium voorbij dat ik rekening houdt met namen en/of inruil...
Bovendien, ik ga 'm vooral gebruiken als ik op "gemakkelijk" wil, dus echt om de oren zal hij het ook niet krijgen.

Met citaat reageren

Favorieten/bladwijzers