Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Speeddemon Bekijk bericht
Is zeker waar, maar wat wel interessant is om te lezen is dat een dergelijke high-end roll-off tot op zekere hoogte juist gewenst is door gitaristen. Op het moment dat je een puur, onaangetast gitaarsignaal naar je amp stuurt, schijnen sommige mensen dit weer als klinisch, scherp, storend te ervaren.
Tja, zou bijna zeggen wat wil je nou

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Speeddemon Bekijk bericht
......Dat zijn voor mij zaken waaraan een kabel moet voldoen. Zaolla, Vovox, Van den Hul, Evidence Audio etc. vallen daar voor mij buiten al puur op prijs.
Hobby's kosten nu eenmaal geld.

In jouw geval speel je blijkbaar met wat grotere lengtes dan normaal, het is dan van belang dat je betere (vaak duurdere) kabels gebruikt.

Een kabel heeft een scheve karakteristiek waarmee ik bedoel hoe hoger de frequentie hoe meer demping en hoe meer meters des te meer zich dat laat gelden. Nu is er een manier om dat te corrigeren zoals plant al aangeeft maar daarmee verneuk je de signaal/ruisverhouding. Dus gecorrigeerd geluid maar dan wel met meer ruis. Als je het signaal tegengesteld scheef de kabel in stuurt zorgt de kabel voor de correctie aan het einde van die kabel en dan met een betere signaal/ruisverhouding. Bijzonder als je dat allemaal gaat horen maar kan het niet tegenspreken.

Moraal van dit verhaal: als je het perfect wil hebben kost dat meer doekoe.