Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 10 van 46 EersteEerste ... 8910111220 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 91 t/m 100 van 451
    Senior Member

Standaard

Ach, prima ervaring dat jullie meededen. Dit neemt niemand jullie meer af.
    En eerlijk is eerlijk, 2 bands springen er echt uit: die Queen tribute band en Billy Joel tribute.
    Marley band was verrassend en de rest stelde wel een beetje teleur vond ik.
    Leuk programma en ik verwacht dat Queen en Joël uit gaan maken wie de hoofdact wordt in de Ziggo Dome.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tupelo Bekijk bericht
    Valerie is ook een cover.

Origineel grooved ook best wel.

Dat gezegd hebbende; ik vind jullie er best wel pro bij staan hoor.
    Ik kende deze versie dus helemaal niet maar speelde het aflopende gitaartje net zo. Om maar even aan te geven dat ik een topper ben

Senior Member

Standaard We doen mee aan The Tribute - Battle of the bands!

Zo, het avontuur is voorbij! De concurrentie was erg groot, allemaal zeer goede acts en moeilijk van te winnen. Gezien de omstandigheden zijn we tevreden en hebben we het goed gedaan vind ik zelf. In ieder geval professionele video’s eraan over gehouden en we kunnen nu zeggen dat we die Amy Winehouse band van TV zijn!

Laatst gewijzigd door Little Jay; 30 januari 2022 om 14:46
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

Senior Member

Standaard

Zo, Exile (Stones) is er ook uit. Die zag ik niet aankomen, maar het was kennelijk de verkeerde performance van dit nummer.
    De hoge score van Brucified snap ik dan weer niet, ik vind qua tribute met name de zanger niet overtuigen. En iets anders dan 'Born in the USA' mag van mij ook wel, maar da's mijn smaak. 'Badlands' of zo, lekker snerpen met die Tele.
    "Meten is weten, gissen is missen"

Senior Member

Standaard

Niet verrassend dat die Stones tribute eruit ging.
    Totaal geen Stones sound, met name de zang. Rommelig en ondanks de grote bezetting werd die niet vol benut in het laatste liedje wat ze deden. Heel matig.
    Terecht dat Joel weer op 1 stond en die Marley tribute was weer erg lekker ! Goeie band en achtergrond zangeressen waren top ! 👌
    Genoten weer !

Senior Member

Standaard

Joel zal wel door Neckermann gesteund zijn.

Senior Member

Standaard

Wij zitten nu samen met Billy Joel, Barbara. Streisand en Brucified bij het Haagse Evenemento artiestenburo.

De Billy Joel Experience zijn allemaal zeer ervaren broodspelers die dit al jaren doen. Hun act is denk ik top, alles klopt (alleen de Engels uitspraak van Billy is af en toe wat vreemd vind ik) en qua kwaliteit verdienen zij zeer zeker een plek in de Ziggo. Brucified heeft echter wat mij betreft de gun-factor: sympathieke gasten en spelen toch ook wel heel leuk, als tribute klopt het heel goed, ondanks dat frontman Nick misschien niet 1-op-1 als The Boss klinkt…. Maar ja, dat is vrijwel onmogelijk denk ik.

Zelfde geldt voor Queen Must Go On denk ik: supergoede muzikanten (ook hele sympathieke gasten) maar exact als Freddie klinken doet ‘ie niet. Maar ja, je krijgt de stem waarmee je wordt geboren, dus ik vind dat wel een beetje flauw om daar op af te rekenen (doet de jury dus ook niet). En hij is wel echt een uitstekende zanger.

Stevie Wonder vind ik ook super maar heeft denk ik ook veel met mijn persoonlijke muzieksmaak te maken.

De Eagles vind ik ook gewoon keigoed, misschien wel mijn persoonlijke favoriet. Ben echt benieuwd hoe ver ze gaan komen, ik gun het ze zeer zeker.

Waar ik toch wel wat moeite mee heb is dat het programma niet eenduidig is in wat nou precies een goede Tribute moet zijn. Zo close mogelijk qua sound en look? Of goede vibe en energie die eer doet aan het origineel maar geen exacte kopie is? Allebei wat voor te zeggen natuurlijk. Maar goed, ga er maar aan staan als jury, niet eenvoudig denk ik. Hun oordeel zwabbert nog wel eens vind ik, maar het zijn ook maar mensen. Denk niet dat ik het beter zou doen ;-)

Anyway, ik blijf het programma wel een aanwinst vinden: sympathieke muziekshow die ergens toch ook heel gewoon en no-nonsense is. Was erg leuk om er aan deel te nemen, geweldige ervaring!

En: voor mij is het nu ook weer spannend! Ik weet dus ook echt niet wie er gaat winnen, na aflevering 3 hebben wij de studio verlaten en niets meer gezien. Ook de deelnemende muzikanten bij wie ik probeer te vissen zwijgen als het graf, hahaha!

We hebben als band wel vrijkaarten voor de Ziggo, dus dat is tof. Hopelijk kunnen we backstage komen voor een leuk weerzien met alle artiesten want de sfeer achter de coulissen was erg goed tijdens de opnamen.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Little Jay Bekijk bericht
    De Eagles vind ik ook gewoon keigoed, misschien wel mijn persoonlijke favoriet. Ben echt benieuwd hoe ver ze gaan komen, ik gun het ze zeer zeker.
    Ik heb het idee dat zij wel eens de volgende afvaller kunnen zijn. Ze hebben al vrij vroeg ingezet met Hotel Calofornia, dus daar gaan ze niet meer overheen. Desperado hebben ze gedaan en de score bleef ondanks dat het knap is meteen wat achter.
    Er wordt gehamerd op Ziggo Dome en de achterste rij die bereikt moet worden. Ze moeten wel een beetje gas geven denk ik.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Little Jay Bekijk bericht
    Waar ik toch wel wat moeite mee heb is dat het programma niet eenduidig is in wat nou precies een goede Tribute moet zijn. Zo close mogelijk qua sound en look? Of goede vibe en energie die eer doet aan het origineel maar geen exacte kopie is? Allebei wat voor te zeggen natuurlijk. Maar goed, ga er maar aan staan als jury, niet eenvoudig denk ik. Hun oordeel zwabbert nog wel eens vind ik, maar het zijn ook maar mensen. Denk niet dat ik het beter zou doen ;-)
    Artiesten zelf klinken ook live niet altijd als de studio opnamen. Dus wat wil je benaderen? Zoals de band zelf live op het podium staat? Of de studio opnamen?
    "Meten is weten, gissen is missen"

Senior Member

Standaard

Wat ik uit de jury beoordelingen haalde is dat een tribute band en het origineel moet benaderen en inderdaad de hele zaal tot achteraan moet pakken en de aandacht vasthouden bij het publiek.
    Lijkt mij toch 2 vrij objectieve aspecten zonder dat persoonlijke smaak om de hoek komt kijken.
    Ik denk ook dat the Eagles er volgende week uitliggen, hoewel ik het sympathieke gasten vind.
    Ik verwacht dat Queen, Joel, Marley en ABBA ik de ziggodome staan. Dat zijn wel de 4 bands die er echt met kop en schouders uitspringen.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    Ik heb het idee dat zij wel eens de volgende afvaller kunnen zijn. Ze hebben al vrij vroeg ingezet met Hotel Calofornia, dus daar gaan ze niet meer overheen. Desperado hebben ze gedaan en de score bleef ondanks dat het knap is meteen wat achter.
    Er wordt gehamerd op Ziggo Dome en de achterste rij die bereikt moet worden. Ze moeten wel een beetje gas geven denk ik.
    Ben er wel bang voor ja…..

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    Artiesten zelf klinken ook live niet altijd als de studio opnamen. Dus wat wil je benaderen? Zoals de band zelf live op het podium staat? Of de studio opnamen?
    Goed punt ja. Was voor ons ook een dilemma, Amy klinkt live best anders dan op haar albums, in ieder geval qua instrumentatie. Wij kozen de live versies omdat die nou eenmaal eenvoudiger te kopiëren zijn. Het publiek kent natuurlijk vooral de album-versies. En dat was ook de reden denk ik dat de jury ons Valerie uptempo à la de Ronson mix liet spelen….. (staat overigens niet op haar eigen albums). En dan komen we de week erna alsnog met een balad, haha

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten