Thx voor de suggesties. Uiteindelijk is dit wat het geworden is.
Zoals gezegd hierbij de Explorer met SD Parallel Axis, een PATB1n en een PATB2b.
Voor beide volume potmeters heb ik Mojotone vintage taper pots gebruikt. Zoals gezegd hierbij de Explorer met SD Parallel Axis pickups, een PATB1n en een PATB2b.
Voor beide volume potmeters heb ik Mojotone vintage taper pots gebruikt en voor de tone een 'normale" lineare pot voorzien van een .47uF cap.
En ik ben aan het experimenteren geslagen.
De brug pickup heeft significant meer output dan de neck pickup.
Ik kwam al snel tot de conclusie dat ik de neck in z'n waarde zou laten.
Gesplit was helemaal niks, ook niet in combi met de brug want dan was het volledig uit balans.
Door alleen de brug te splitten werd de balans wel iets beter maar miste ik het vette van de brug.
De neck splitten was een No-go De brug splitten zou een Go geweest kunnen zijn maar maar ik miste ballen en alleen een gesplitte brug zou ik nooit gaan gebruiken. Ik heb niet voor niets voor deze pickup gekozen.
De brug in de parallel stand was eigenlijk ook een No-go. Zo kreeg ik wat meer mids en highs en dat heeft die pick up in serie meer dan genoeg. Iets minder output, dat dan weer wel.
De neck in parallel heb ik niet geprobeerd aangezien het outputverschil met de brug dan nog groter zou worden.
Ik was qua sound wel heel erg tevreden over deze set maar het outputverschil vond ik toch iets te groot.
Omdat ik het hoge en mids van de brug wel wilde behouden (Net ff lekkerder dan de JB/Jazz set) ben ik aan de bak gegaan met treble bleed. En dat is het uiteindelijk ook geworden. Een treble bleed op de brug pickup.
Getest met de Mojotone en de SD waarden van de componenten. Het zijn de SD waarden geworden.
Op de tone pot heb ik gekozen voor .47uF om de mogelijk te hebben om iets donkerte in te draaien.
Bewerkelijk... maar wel weer een leuk experiment. Ik heb er weer een een lekkere gitaar aan.
groet
Luut

Met citaat reageren

Favorieten/bladwijzers