Thanks. De lederverf blijft er goed op zitten, geeft niet af o.i.d. Wel is het wat dof en droog qua looks, maar wel echt zwart. Ik heb er al bijenwas overheen gedaan, maar het maakt geen verschil. Ik ga nog eens blokfluitolie proberen t.z.t., maar geen idee of dit werkt met een geverfde toets.
Grass roots is budget Koreaans voor domestic Japan dus alles wat daar buiten opduikt zal via Ebay zijn gegaan.
Andere sub brands zijn Navigator en Edwards maar ik begrijp ook dat die Japanse gitaarmarkt heel anders in elkaar zit dan hier. Elke grote shop heeft kleine eilandjes (zoals de Bijenkorf dat met parfummerken ook doet) waar een ESP (of ander merk) luthier gitaren bouwt en waar je van alles kan vragen & bestellen.
Wat die toets betreft, er IS speciaal spul om je toets donkerder te maken maar dat zou je moeten opzoeken. De toets met zomaar wat insmeren kan goedgaan maar is tricky omdat het ook afwachten hoe een en ander reageert op de langere termijn.
Laatst gewijzigd door Pepe; 22 maart 2021 om 21:27
Ik heb ook lederverf gebruikt op een toets van een kit gitaar maar het is langzaam maar zeker allemaal aan mijn vingers gaan zitten.. Ik ben nog van plan een keer een 2de poging te doen en dan eerst met terpetine of zo de toets stevig te ontvetten.
Fretboard ontvetten druist in wat ik dacht te weten over een ongelakte toets,
om het in conditie te houden (uitdrogen en loszittende frets te voorkomen) geeft je het af en toe een drupje lijnzaad of mineraal olie of limoen.. maar ok, ontvetten met terpentine & schoensmeer erop
![]()
Zoals ik al zei, misschien tegen alle gitaarbouwregels in, maar we zullen het wel zien hoe het uiteindelijk uitpakt. Op dit moment is er in ieder geval niks aan de hand, bij mijn weten. Soms waag ik graag een gokje in het leven...
Nee is prima natuurlijk,
er lezen alleen een hele hoop mensen mee, veelal gasten (paar honderd in de nachtelijk uren alleen al) die hier komen voor info dus een disclaimer is soms sympathiek als er rare dingen gedaan worden.
En speelt dat nu beter met de naam gibson erop??
Favorieten/bladwijzers