Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 23
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MarkS Bekijk bericht
    Wat een huisvlijt... kende Grassroots ook niet... Submerk van ESP lees ik net..
    Verbaast me niet. Edwards heeft dezelfde inlay en is ook een submerk van ESP.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Speeddemon Bekijk bericht
    Mooi gedaan!

Ik had het niet aangedurfd, inlays vervangen enzo.

Laat ook zeker weten hoe het vergaat met die lederverf op de toets; ik heb een Ibanez S540FM van bijna 25 jaar oud, die een relatief lichte rosewood toets heeft, die wel wat donkerder mag van me. Teak-olie (advies van een vroegere gitaarleraar) brengt niet de kleurdiepte die ik zoek.
    Thanks. De lederverf blijft er goed op zitten, geeft niet af o.i.d. Wel is het wat dof en droog qua looks, maar wel echt zwart. Ik heb er al bijenwas overheen gedaan, maar het maakt geen verschil. Ik ga nog eens blokfluitolie proberen t.z.t., maar geen idee of dit werkt met een geverfde toets.

Senior Member

Standaard

Grass roots is budget Koreaans voor domestic Japan dus alles wat daar buiten opduikt zal via Ebay zijn gegaan.
    Andere sub brands zijn Navigator en Edwards maar ik begrijp ook dat die Japanse gitaarmarkt heel anders in elkaar zit dan hier. Elke grote shop heeft kleine eilandjes (zoals de Bijenkorf dat met parfummerken ook doet) waar een ESP (of ander merk) luthier gitaren bouwt en waar je van alles kan vragen & bestellen.

Wat die toets betreft, er IS speciaal spul om je toets donkerder te maken maar dat zou je moeten opzoeken. De toets met zomaar wat insmeren kan goedgaan maar is tricky omdat het ook afwachten hoe een en ander reageert op de langere termijn.
    Laatst gewijzigd door Pepe; 22 maart 2021 om 21:27

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Wat die toets betreft, er IS speciaal spul om je toets donkerder te maken maar dat zou je moeten opzoeken. De toets met zomaar wat insmeren kan goedgaan maar is tricky omdat het ook afwachten hoe een en ander reageert op de langere termijn.
    Vooral op je vingertoppen
    Ooit een Epiphone gitaar gehad waarvan de toets een 'ebben' behandeling had gehad. Mooi donker, maar je vingers na iedere speelbeurt ook.
    "Meten is weten, gissen is missen"

Senior Member

Standaard

Ik heb ook lederverf gebruikt op een toets van een kit gitaar maar het is langzaam maar zeker allemaal aan mijn vingers gaan zitten.. Ik ben nog van plan een keer een 2de poging te doen en dan eerst met terpetine of zo de toets stevig te ontvetten.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mrweird Bekijk bericht
    Ik heb ook lederverf gebruikt op een toets van een kit gitaar maar het is langzaam maar zeker allemaal aan mijn vingers gaan zitten.. Ik ben nog van plan een keer een 2de poging te doen en dan eerst met terpetine of zo de toets stevig te ontvetten.
    Hij gaf de eerste keer spelen wat af bij mij, daarna niet meer. Dat laatste is natuurlijk heel erg belangrijk, nl. eerst goed ontvetten.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stratman70 Bekijk bericht
    Hij gaf de eerste keer spelen wat af bij mij, daarna niet meer. Dat laatste is natuurlijk heel erg belangrijk, nl. eerst goed ontvetten.
    Fretboard ontvetten druist in wat ik dacht te weten over een ongelakte toets,
    om het in conditie te houden (uitdrogen en loszittende frets te voorkomen) geeft je het af en toe een drupje lijnzaad of mineraal olie of limoen.. maar ok, ontvetten met terpentine & schoensmeer erop

Senior Member

Standaard

Zoals ik al zei, misschien tegen alle gitaarbouwregels in, maar we zullen het wel zien hoe het uiteindelijk uitpakt. Op dit moment is er in ieder geval niks aan de hand, bij mijn weten. Soms waag ik graag een gokje in het leven...

Senior Member

Standaard

Nee is prima natuurlijk,
    er lezen alleen een hele hoop mensen mee, veelal gasten (paar honderd in de nachtelijk uren alleen al) die hier komen voor info dus een disclaimer is soms sympathiek als er rare dingen gedaan worden.

Standaard

En speelt dat nu beter met de naam gibson erop??

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten