Ik heb hier nog bijna al het hout liggen voor een akoestische vriend: fichte top, mahonie zij- en achterkant, hout voor braces, etc. Misschien moet ik dat hierna maar eens gaan proberen: toen ik dit avontuur begon was dat het doel.
Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 26 januari 2021 om 16:11
De top zit nu ook in de tweede laag epoxy. Weer 24 uur geduld, en dan begint mijn favoriete bezigheid weer: dat hele ding moet glad geschuurd worden tot en met 320 of 400 grit, om de Johnny Bird daarna eindelijk te kunnen aflakken.
![]()
Het blijft goed advies hier op het forum, hier kan ik wat mee haha ;-) Ik heb nog wel voldoende hout liggen. Maar naast die flying V heb ik nog 1000 ideeen geloof ik.... om dat allemaal te gaan bouwen, moet ik denk ik toch een extra lening afsluiten.
Dat wil ik ook nog eens proberen inderdaad. Een mooie akoestische. Gewoon om jezelf weer een nieuwe uitdaging te geven.
Je firebird gaat in ieder geval een spiegelgladde afwerking krijgen als ik het zo zie.
Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
Te koop: niets
Schurahhh. Dankbaar werk, maar De Cowboy heeft er een bloedhekel aan. Een voordeel is wel dat de epoxy heel makkelijk schuurt.
100 grit vandaag.
Op het oog zijn de poriën aardig gevuld. En anders wordt de lak een beetje vintage, moet je maar denken. Ik ga er niet nog een laag Z-Poxy op smeren.
De kop (en de hele hals) moet perfect glad worden. Met zwarte hoogglans zie je ieder foutje.
![]()
Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 27 januari 2021 om 17:34
En ik maar denken in het begin: ‘Hoe kan ‘ie nou zo’n lelijke gitaar gaan maken’.
En ik vind ‘m toch mooi worden.....
“U lijk sprekend op me moeder. Die heb precies zo’n stoel”
Van Kooten & De Bie
Nog voortgang Cowboy?
Haha ja hoor. Ik heb een hekel aan schuren, dus dat gaat langzaam.
Favorieten/bladwijzers