Als je dat wil kan je beter rustins plasticcoat gebruiken. Droogt ook sneller en trekt zichzelf meer glad. Maar werkt ook prima als sealer/filler.
Grappig dat je dat zegt; daar heb ik een aantal body's (en halzen) mee gedaan.
Mooi spul wel, vond ik. Wel veel schuurwerk als je het met de kwast aanbrengt.
Maar je zegt dat het ook als sealer/filler werkt? Zou je daar ook nitro overheen kunnen spuiten?
@D3nnis: De kitesurfboardjes die ik destijds gemaakt heb hadden ook een toplaag van UV-bestendige epoxy. Aangezien deze menig aanvaring met zandbanken hebben overleefd betekend wel dat het een kneiterharde afwerklaag is. Wel helpt het als je je werkstuk een paar uur kunt verhitten. Hierdoor hardt de epoxy beter uit en verdwijnen eventuele belletjes. Epoxy is ook goed naar hoogglans op te poetsen.
SPELUHHHHHHH!!!
Ga ik eens een keer proberen, thanks!
Het wordt eentonig, maar in die fase zitten we nu eenmaal. Z-Poxy op de achterkant, en weer tot morgen drogen.
De kleur is prachtig, maar ik denk dat de ‘basis’ nog een (dunne ?) laag transparant amber nodig heeft om de kleur van de Johnny Winter Firebird te benaderen. En dan tobacco bruin naar de zijkanten. Ik ga er eerst alles maar weer eens afschuren, en dan kan ik het hout terugbrengen naar deze kleur met een laag Z-Poxy verdund met alcohol.
![]()
Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 25 januari 2021 om 23:11
Toch zijn die bouwtopics niet goed voor mij.... Het volgen van dergelijke topics zorgt voor een bak inspiratie, nieuwe ideeen en zin om weer een nieuwe bouw te starten....
Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
Te koop: niets
haha ik dacht dat ik besloten had op een rhoads achtig model. Maar nu zag ik laatst weer de klassieke flying v van gibson, en dat blijft toch ook wel heel gaaf. Dus ik moet nog eens twee ontwerpjes intekenen en beslissen ;-)
Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
Te koop: niets
Favorieten/bladwijzers