Brum, dit was post 9 van dit topic.
Verder wordt er in dit topic vooral veel geklaagd over de geluidstechnici en de db-limiet. Heel simpel, als de drummer onversterkt al over de limiet gaat moet ie zachter spelen. Kan of wil ie dat niet omdat ie dan geen 'sound' heeft, dan moet ie maar stoppen met optreden (dit geldt natuurlijk ook voor de andere muzikanten). Het idee van een band is het samen spelen, samen tot een goede sound komen. En ja dan moet iedereen in de band concessies doen. Als je je als band niet aan die limiet kan houden, dan speel je gewoon echt te hard of is de kroeg gewoon te klein voor livemuziek.
En dan heb ik het wel over de limiet van 103dbA over 15 minuten vanwege de gehoorschade. Als een kroeg vanwege geluidsoverlast maar 90dBA geluid mag produceren moeten ze gewoon geen bandjes boeken.
En dit probleem van slechte akoestiek is niet alleen bij kleine zaaltjes/cafe's en amateurmuzikanten hoor. Ik heb regelmatig in van die gigantische festivaltenten gestaan met de slechtste akoestiek die je maar kan bedenken. En ook daar heb ik last van een alles overstemmende drummer, dan wordt de zangmic van de artiest meer een extra overheadmicrofoon. En dan zeg ik ook gewoon tegen de drummer dat ie zachter moet slaan. En die beroepsmuzikanten doen dat dan ook gewoon, die snappen dat ik dat alleen maar zeg om het totale geluid beter te maken.
En trouwens, beroepsmuzikanten die bepalen ook nog steeds zelf hun sound hoor, en draaien ook zelf aan de knoppen.
En denk je dat ik als beroepstech geen voorbereiding heb, en niet hoef te sjouwen? Denk je dat de bussen en vrachtwagens uit zichzelf leeg raken, en alles zichzelf opbouwt?

Met citaat reageren

Favorieten/bladwijzers