Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 9 EersteEerste ... 34567 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 85
    Senior Member

Standaard

Nee, de dupont kleurcodes met namen die Fender gebruikt is exclusief Fender, dat merkten we toen mijn luthier fiesta red zocht voor mijn gitaar. Dupont hanteert zijn eigen namen en kleurcodes.
    Bij Dupont was coral het dichtste wat bij fiesta kwam, dat was Duco 2219-H.

Ik vind het verontrustend dat ik dit soort dingen weet maar al weer vergeten ben wat ik voor toetje had.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RoryVDW Bekijk bericht
    Mijn aller aller eerste elektrische gitaar was een Ibanez..toen(jaren 70)...heeel lelijke vorm.. spotgoedkoop(denk toen in euro omgerekend 10€ betaald tweede hands)..deze gitaar heb ik laten verwaarlozen als jong gastje..is uiteindelijk in kachelhout terechtgekomen..ik heb jaren op google deze gitaar gezocht en niet gevonden..paar maanden geleden deze gitaar gevonden ..blijkt dat dit een ibanez was van de jaren 60..IBANEZ BIZ MOON..moet je eens googlen...wat blijkt nu...ze wordt op plaatsen te koop aangeboden voor 1400€😱😱
    Wat een ongelofeloos gedrocht.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Nee, de dupont kleurcodes met namen die Fender gebruikt is exclusief Fender, dat merkten we toen mijn luthier fiesta red zocht voor mijn gitaar. Dupont hanteert zijn eigen namen en kleurcodes.
    Bij Dupont was coral het dichtste wat bij fiesta kwam, dat was Duco 2219-H.

Ik vind het verontrustend dat ik dit soort dingen weet maar al weer vergeten ben wat ik voor toetje had.
    Nou nee. Het zijn DuPont kleuren voor de auto industrie. Zo is Dupont Duco nummer 2219-H hetzelfde als Ford number M0530 oftewel Fiesta Red. In die tijd werden auto's ook met nitro gespoten.... feitelijk alles zoals ik mij nog wel van de meubels uit m'n jeugd kan herinneren.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tupelo Bekijk bericht
    Wat een ongelofeloos gedrocht.
    Waarschijnlijk besloot Ibanez toen ook om alleen nog maar kopieën te maken.

Senior Member

Standaard

Ik ga het aan meneer Dupont vragen!

Ik heb alles - zelf weet ik niet zoveel - uit het boekje van Duchossoir, dat is vrij betrouwbaar omdat hij Leo F, Forrest W en George F zelf interviewde. Zijn nu allemaal dood maar gelukkig is er het internet.
    Het kan natuurlijk zijn dat George het gewoon mis had en het internet bij het rechte eind, we kunnen het niet uitsluiten!
    Laatst gewijzigd door Pepe; 19 november 2020 om 01:46

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Maar dat bedoel ik, zo'n lijstje zegt mij niks.
    Kan j
    e dat niet een beetje motiveren? Waarom toen weggedaan en waarom spijt?
    En waarom koop j
    e geen nieuwe Clone Theory?

Ik ga even voorbij aan jouw color.

De The Paul heb ik destijds geruild voor een Peer Strat die na wat aanpassingen mijn standaard gitaar werd voor de komende 30 jaar. Het was de tijd van de Super Strats en zo gaat dat dan.
    KH Quatro was stevig verbouwd, zelfs door Gundolf Roy persoonlijk en eigenlijk prima..... maar ik heb 'm toch ingeruild.
    Die EHX chorus is een perfect ding. M'n HB chorus inmiddels ook.
    Die Shaller reverb baal ik ik wel van, want ik wist totaal niet wat ik had en heb 'm ook nooit gehoord. Het was zo'n Fender achtig ding met buizen.
    De P90 heb ik uitgeleend en ik weet niet meer aan wie.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Polytone was vooral populair in de jazz zowel gitaar als (contra)bas.

Om mij heen veel lui met Ibanez gitaren meegemaakt en er was eigenlijk altijd wel iets (ernstigs) mee, met die gitaren dan hè. Zelfs wel eens bij Serlui, de toenmalige importeur van Ibanez geweest om een 'niet kromme' uit te zoeken. Van de 7 stuks die ze daar hadden waren er 6 krom. Bij Serlui zei men dat Ibanez voor de semi-akoestische gitaren naar een andere fabrikant overgestapt waren. Zij legeden uit dat er niet zoiets als een Ibanez fabriek bestaat. De gitaren worden bij een fabriek besteld met de naam erop. Het moederbedrijf Hoshino Gakki startte trouwens ooit als importeur van gitaren van de Spaanse gebroeders Ibanez, vandaar de naam.

Wellicht dat het tegenwoordig betere gitaren zijn.
    Opvallend verhaal. Mijn ervaring met Ibanez is alleen maar positief. Het is één van de weinige merken waar ik blind een gitaar van zou bestellen. Altijd netjes afgewerkt en ontzettend veel waar voor je geld. En dan heb ik het over die van de laatste 20 jaar. Maar goed, ik heb de laatste 15 jaar ook probleemloos Opel en Peugeot gereden, dus misschien ben ik niet representatief.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    Ik ben niet zo'n 'spijt-mens'. Ik kan best wel mijmeren over vroeger, maar als ik van dingen afscheid neem heb ik dat weloverwogen gedaan en is het klaar.
    Mee eens, zij het dat ik ergens in 1984 een Fender Lead II heb verkocht, die ik iets meer kans had moeten geven. Beperkte gitaar maar goed voor het doel waarvoor ‘ie werd gemaakt.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    Polytone MiniBrute III of IV versterkertje ergens begin jaren 90. Eigenlijk was het een (jazz)gitaarversterker, maar ik las dat bassisten hem gebruikten omdat ie lekker licht en compact was en toch lekker hard kon. Voor gitaar was het een prutding met die 15" speaker. De ingebouwde overdrive klonk nergens naar en er zat een slechte reverb op, maar met de bas (een Yamaha RBX 350) klonk het ding hemels!
    Heb er in een jazzcombo heerlijk op gespeeld; later heeft de contra-bassist erover gespeeld; prima ding. Die overdrive was inderdaad waardeloos!

Heb vroegâh nog een Gerrinez gehad: een in opdracht van Gerritsen in Den Haag door Ibanez gebouwde serie gitaren. In mijn geval eenLP (bold-on neck) model met drie ingebouwde effecten auto-wah, phaser en distortion. Speelde als een zonnetje, lang gebruikt, toch om de een of andere reden weer weggedaan.
    “U lijk sprekend op me moeder. Die heb precies zo’n stoel”
    Van Kooten & De Bie

Standaard

Sofar best ..... ach....
    Bv nog geen ex-veslaafden die, heel ziek hun jaren 50 made in east gemany ,heel erge dure gitaar voor een een kat in de zak .....sryy zak boodsxhappen aan onze foeke hebben verpatst

Poging tot humor en zo .....
    Terug naar de ral codes en toetjes

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Mijn ervaring met Ibanez is alleen maar positief. Het is één van de weinige merken waar ik blind een gitaar van zou bestellen. Altijd netjes afgewerkt en ontzettend veel waar voor je geld. En dan heb ik het over die van de laatste 20 jaar.
    Dit. Bang for buck is echt enorm. Eigenlijk nooit een misser, alleen maar treffers tot voltreffers bij dit merk. En ja ze hebben veel gitaren met dunnen body's en halzen, en met licht hout. Maar ook met zwaarder hout, dikkere halzen etc. De kwaliteit is gemiddeld gewoon enorm hoog, zeker voor de prijs

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten