Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 9 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 85
    Senior Member

Standaard

....fender is ook gewoon een handelsnaam. Dat komt ook uit diverse fabrieken....

Senior Member

Standaard

Volgens mij zijn er sowieso geen grote merken waarvan alles uit 1 fabriek komt. Godin denk ik maar dat is een vreemde eend in de bijt, die produceert OEM en heeft daarnaast een eigen brand, net zoals Fuji Gen Gakki.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Nooit een Ibanez gehad en eigenlijk ook nooit de behoefte voor eentje gehad.
    Ikke wel, en die heb ik nog wel! (Maar heeft onderhoud met soldeerbout nodig..)

Eind jaren 80 RG. 340 of zo. (kweet niet precies, tweedehands gekocht)

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    Ibanez is gewoon een handelsnaam. B.v. TubeScreamers komen ook niet uit een Ibanez fabriek. En het door mij genoemde IBZ10B basversterkertje (afkomstig uit een starterkitje) ook niet.

Zo heb ik overigens voor m'n bas nog een Washburn Rock Bottom WRB-46 processortje. Denk maar niet dat dat apparaat ook maar iets te maken heeft met de fabrieken waar gitaren onder de naam Washburn uit rollen. Ingekochte elektronica met een labeltje erop.
    Dabedoelik.

Ik heb trouwens ooit een ELK 100 watt hybride combo (tranny pre, buizen eind) bij Nico gekocht. Die zijn dus ook als IBZ100 amps verkocht maar waarschijnlijk door Maxon geproduceerd, net als die TS en hun pickups.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mrweird Bekijk bericht
    Ikke wel, en die heb ik nog wel! (Maar heeft onderhoud met soldeerbout nodig..)

Eind jaren 80 RG. 340 of zo. (kweet niet precies, tweedehands gekocht)
    Ik ben ooit eens voor een RG wezen kijken in de jaren '80 want dat was toch wel iets volgens velen. Ik was er snel klaar mee in de winkel. Zelfs een beetje verbaasd dat lui, die ik serieus nam, zo lovend konden zijn over zo'n matige gitaar. Nu heb ik sowieso al een hekel aan die dunne halzen met een platte toets.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Volgens mij zijn er sowieso geen grote merken waarvan alles uit 1 fabriek komt. Godin denk ik maar dat is een vreemde eend in de bijt, die produceert OEM en heeft daarnaast een eigen brand, net zoals Fuji Gen Gakki.
    Feitelijk bij het gros van de industrieën de realiteit. Zo heeft Trump de nationale industrie ijn de problemen geholpen met zijn import restricties. Maar...... er was eerst wel een Gibson fabriek waar vrijwel alles in house geproduceerd werd net als bij Fender. Die situatie heeft nooit in Japan bestaan.

Senior Member

Standaard

Maxon ken ik enkel van pickups en effecten maar eerlijk gezegd, Japan is zo groot als Europa, er zijn 2 dozijn grote factories, een veelvoud aan kleine shops en honderden brands en alles produceert voor iedereen en wisselt regelmatig stuivertje. Japanners zelf weten vaak niet wie wat waar en hoe.

Senior Member

Standaard

Maar...... er was eerst wel een Gibson fabriek waar vrijwel alles in house geproduceerd werd net als bij Fender. Die situatie heeft nooit in Japan bestaan.
    Nouja, niet de lakken en metaal en plastic maar dat is ook wel logisch natuurlijk.

Senior Member

Standaard

DuPont was destijds de leverancier van de lak voor Fender en Gibson en bij Fender zelfs de oorsprong van de kleur namen.

Senior Member

Standaard

Feitelijk bij het gros van de industrieën de realiteit. Zo heeft Trump de nationale industrie ijn de problemen geholpen met zijn import restricties. Maar...... er was eerst wel een Gibson fabriek waar vrijwel alles in house geproduceerd werd net als bij Fender. Die situatie heeft nooit in Japan bestaan.
    Jawel hoor. Suzuki (later Kiso en Nagoya), om er maar eentje te noemen.
    Tot en met Japans hout, Japanse lijm en Japanse lak toe.

Morris (Moridaira), Kasuga, soortgelijke verhalen. Later overgenomen of uitbesteed of verdwenen, maar het was er wel.

De grotere Terada en FujiGen fabrieken hebben trouwens ook gitaren onder eigen naam geproduceerd, maar dat was een beetje geflopte marketingstrategie want ze verkochten immens veel beter onder andere merknamen.
    Laatst gewijzigd door Midwolda; 19 november 2020 om 00:25
    "In God we trust, all others pay cash."

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten